Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Osmiletý kluk zářil na turnaji. Bude placený za hraní a navrhne oblečení

Ačkoliv osmiletý hráč Noah Solis nevyhrál letošní turnaj bojových her zvaný Evolution Championship Series, získal si pozornost hráčů a podporu sponzorů. Americké soutěže se účastnil ve hře Marvel Vs. Capcom 3 a společnost The Traveling Circus jej bude za hraní platit, uvedl server Game Informer.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

příšero!!!

Sport, či nesport?

Zajímavá diskuse ohledně sportu. Pokud se díváme na slovo "sport" z hlediska konzervativního, pak skutečně musí jít přímo o fyzickou aktivitu. Avšak vzhledem k tomu, že kromě onoho fyzického elementu je ve sportu zásadním pilířem soutěž, konkurence, poměření schopností a výsledků apod., tak jsou dnes za sport považovány i šachy, atd. (protože jsou provozovány na vysoké úrovni) tedy hry, ve kterých hrají hlavní roli duševní schopnosti. Dá se říci, že jde o různé pojmy - sport tradiční a sport současný, ke kterému se nalepilo několik duševních aktivit, které se však provozují na tak vysoké úrovni, že jsou považovány za sport. Toť můj názor.

+1/0
12.9.2011 0:57

Ej.dzej.rimmer

..

Mezi profesionalnim sportovcem a profesionalnim hracem neni zadnej rozdil.Jen s tim rozdilem ,ze psychicka namaha je podstatne horsi nez ta fyzicka.Po fyzicke namaze se clovek diky vyprodukovanym endorfinum citi aspon dobre ,ale z psychicke namahy vas ,tak akorat boli hlava.Pokud nekdo za hrani dostava za to zaplaceno ,tak je to jeho prace a verte mi ,ze kdyby na tom bylo neco lehkyho ,tak to dela kazdej.

0/0
6.9.2011 17:31

pointless

Re: ..

No někomu, kdo píše tak jako vy není možné věřit ani slovo. ;-D Nehledě na to, že to, co tvrdíte je stejně nejspíš blábol. Rv

+2/0
6.9.2011 19:30

Ej.dzej.rimmer

Re: ..

Nejde o to jestli mi veris nebo ne.To je proste fakt.Ostatne na internetu se o tom da hodne dohledat.Google pouzivat umis ne ?

0/0
6.9.2011 20:10

Ej.dzej.rimmer

Re: ..

Ale uznavam,ze jsem to napsal jako nejakej retard.Psal jsem to na mobilu ani si to po sobe neprecetl.

0/0
6.9.2011 20:48

genchiskan

Re: ..

Souhlas ;-DR^

0/0
11.9.2011 16:12

genchiskan

Re: ..

;-DR^

0/0
11.9.2011 16:13

gawy

Re: ..

Nejdriv napises, ze mezi profi sportovcem a hracem neni zadny rozdil a pak hned dalsi vetu zacnes slovnim spojenim "Jen s tim rozdilem". Je toto normalni?

Jen bych dodal, ze nejlepsi sportovci maji mnohonasobne vyssi prijmy, zna je mnohonasobne vetsi pocet lidi, chodi je sledovat mnohonasobne vice divaku, maji mnohonasobne vice fanousku nez hraci her. A je na ne vyvijen mnohonasobne vyssi fyzicky tlak. O tom psychickem bysme se mohli hadat, coz se mi nechce...

Porad budes tvrdit, ze mezi nima neni rozdil?

0/0
6.9.2011 21:31

Martin Skála

Re: ..

Principielně v tom žádný rozdíl není.

0/0
6.9.2011 21:35

gawy

Re: ..

Principielne neni rozdil mezi zenskou a chlapem nebo mezi jabkem a hruskou...

0/0
6.9.2011 22:06

nasson

Re: ..

Jo, jenze tady se nebavi o principielnim rozdilu mezi jablkem a hruskou. Ale o tom, jestli je fotbal (=jablko) sport (ovoce) a jestli je judo (=hruska) sport (ovoce). A hlavne, jestli je hrani her ananas, nebo je to uplne neco jineho a mezi ovoce se to neda pocitat. Vas primer byl nesmyslny.

+1/0
7.9.2011 8:37

Ej.dzej.rimmer

Re: ..

Jak jsem psal vyse ten prispevek jsem spatne napsal.To co pises ty je ,ale o oblibenosti lidi k danymu sportu a ne o rozdilech narocnosti.Kazdej sport neni stejne narocnej,ze ?Ja bych mohl rict nekolik desitek druhu sportu,ktery me nebavi sledovat,ale nikdy bych si nedovolil tvrdit ,ze nejsou narocny,kdyz jsem je nikdy nezkusil provozovat,protoze je jasny,ze delat cokoliv na profesionalni urovni a byt v tom lepsi nez ostatni narocny je.Stejne tak kazdej druh sportu ma rozdilnou fanouskovskou zakladnu ,ktera se lisi i diky zemepisne poloze.V Japonosku sleduji turnaje ve starcraftu miliony lidi a fanouskovska zakladna s popularizaci her se cim dal vice rozrusta a kdo vi jak to bude vypadat za 10 let.

Ano bavit se o tom nema s tebou cenu ,protoze ty jsi ocividne obeznamen jen o sportu ,ale o profesionalnim hrani her mas nulovy informace ,takze by diskuze nikam nevedla.

0/0
6.9.2011 22:13

gawy

Re: ..

Srovnavam snad nekde narocnost tech sportu? Tvrdim snad nekde, ze profesionalni hrani her neni narocny?

Jediny, co jsem si dovolil tvrdit je to, ze je rozdil ve hrani a v klasickym sportu a pak jsem vyjmenoval tech par rozdilu. Nesouhlasis snad s temi rozdily?

A dale mi prosim sdel, odkud mas informaci, ze mam o profesionalnim hrani nulove informace. Diky

0/0
6.9.2011 22:43

Ej.dzej.rimmer

Re: ..

Souhlasim s rozdilem o hledne fyzicke namahy ,ale fanouskovskou zakladnu a financni ohodnoceni povazuju za irelevantni,protoze na svete je hodne druhu sportu a kazdej je ohodnocenej jinak a urcite jich je hodne ,ktery jsou na tom hure nez profigaming.Ja jsem myslel ,ze jses jeden z tech co pisou nize ,kteri ocividne o profigamingu nevi nic,takze za to se ti omlouvam.Opravdu nevim jestli o profigamingu neco vis nebo ne,ale zajimalo by me to .Vis o nem neco ?Ja vim jedno.Clovek ,kterej si mysli ,ze profigaming neni narocnej ,tak o tom vubec ni nevi.Ted to myslim vseobnecne ne konkretne o tobe.

0/0
6.9.2011 23:06

Ej.dzej.rimmer

Re: ..

Sportovec:trenink,zapasy,sponzor,vyplata,fyzicka unava a castecne psychicka.

Profigamer:trenink,zapasy,sponzor,vyplata,psychicka unava a castecne fyzicka.

Principalne jsou mezi nema minimalni rozdily.

0/0
6.9.2011 23:12

yonda1me

Re: ..

fanouškovskou základnu nemůžete srovnávat neboť je relativní. V brazílii sport číslo 1 hokej asi nebude, u nás, v zapadákově, ještě nějaký ten pátek třeba přímé přenosy z ESWC neuvidíme. Ne v televizi na ČT4 Sport. Ačkoliv, asi dva měsíce zpátky jsem seděl s kamarády v hospodě a v televizi už vesele přenášeli zápas v CS, takže pokrok tady je a je to tak dobře.

.

Na druhou stranu jsou země - jako například Jižní Korea - které jsou v tomto před námi o nebojím se říci desítky let, kde jsou progameři stejně uznávanými sportovci jako kteříkoli jiní. Pramení to samozřejmě z mentality, která je u nás tak trochu zpátečnická a obecně dost na houno. Pořád tady budou strejcové, kteří budou uznávat jen a jen svůj fotbal/hokej/libovolný pototvorný sport.

.

A je tomu tak, neboť u nás je progaming stále relativně nové odvětví z důvodu výše uvedených. Kdo ví, že například ve stařičkém Doomu 2 jsou/byli češi absolutní světová špička? Málokdo. Proč? Protože jsme stát zpátečníků.

0/0
7.9.2011 7:40

commodus

Re: ..

Každej to nedělá jenom proto, že většina lidí má seriózní práci a nemá čas se zabývat nějakými hrami.

0/0
8.9.2011 18:17

Ej.dzej.rimmer

Re: ..

Co je to podle tebe seriozni prace? Ja osobne nesoudim lidi podle toho co maji za praci,ale podle toho jestli jsou spokojeni s tim co delaji.Pokud nekdo napriklad dela za kasou v obchode a nevadi mu to ,je s tim spokojenej ,tak ma muj respect ,ale pokud nekdo dela stejnou praci a kazdej den nadava jak ho to nebavi,jak to nesnasi ,tak takovyho cloveka si nevazim.Nikdo ho nenuti delat za tou kasou.Muze si pokazde najit neco jinyho a delat to na co ma.

Pokud si clovek hranim vydelava a uzivi se tim ,tak je to prace jako kazda jina.

0/0
8.9.2011 18:26

Martin Skála

Progaming

Profesionální hraní her je sport. Já sám jsem si tím několik let vydělával slušné peníze. Je to tvrdá práce - spousta tréninku, příprava, vymyšlení inovativních strategií a postupů atd atd atd. Chápu, že ne každý to bere jako srovatelné s klasickými sporty, ale na té vrcholové úrovni to má s oněmi klasickými sporty mnoho a mnoho společných prvků. To mohu říct jako člověk, který se hraním her několik her živil a uhrál několik solidních výsledků na světových turnajích. Je pravda, že jsem se tomu věnoval ve věku 18-24 a u osmiletého kluka se nejedná o profesionální hraní, protože žádný osmiletý kluk nemá šanci konkurovat profesionálním hráčům ze skutečných progamingových her (SC1, SC2, WC3, Q3, CS).

+5/0
6.9.2011 12:38

Dr_Britva

Re: Progaming

je to blbost :D

0/0
6.9.2011 13:34

iSikorskii

Re: Progaming

když nerozumíte, zdržte se laskavě výkřiků do ticha :-PRv

+1/0
6.9.2011 15:02

Ej.dzej.rimmer

Re: Progaming

Ty jsi blbost.Myslis si ,ze je lehky vyhrat nejakej turnaj?Ze staci umet hybat s mysi a muzes se umistit v FPS turnaji?Do balonu umi ,taky kopnout kazdej ,ale top fotbalisty se stanou jen ti nejlepsi a chce to tisice a tisice hodin treninku.

+1/0
6.9.2011 17:22

Korektní Želva

Re: Progaming

Sport = fyzická aktivita.

Progaming, poker,... nejsou sporty. Může se v tom soutěžit, může se v tom soutěžit za peníze, ale není to sport.

0/0
6.9.2011 15:22

Martin Skála

Re: Progaming

Šachy se všeobecně považují za sport, tak proč ne progaming.

+1/0
6.9.2011 15:46

tappat

Re: Progaming

strelba, snooker, curling ... to jsou sporty? Ja myslim, ze jo. Stejne tak se nebranim nazvat sportem sachy. Tak proc ne progaming? Dovedu si predstavit, ze je to narocny, chce to pripravu a spoustu drilu.

+1/0
6.9.2011 15:53

tappat

Re: Progaming

mimochodem najdi si nekde, jak vypada prvnich pet minut zapasu ve warcraftu. Nekdo mi to poustel a ten kluk muze mit po celou dobu tak 500 APM (action per minute), takze to bude i fyzicky narocny.

0/0
6.9.2011 15:54

george.waleczko

Re: Progaming

500 APM jste trošku přehnal... vrcholový progameři jsou rádi za 150 ;) ale i tak je to slušný výkon, pro srovnání já, jako občasný hráč mám průměrné FPS 45 a i to je celkem fuška.

0/0
6.9.2011 19:20

Martin Skála

Re: Progaming

Já měl APM kolem 250.

0/0
6.9.2011 19:22

Ej.dzej.rimmer

Re: Progaming

Vrcholovy progameri maji APM 200 a vys.

0/0
7.9.2011 0:01

Jura2

Re: Progaming

A co třeba terčová střelba? Tam se člověk musí v zájmu nejlepšího výsledku nehýbat pokud možno vůbec a veškerou fyzickou aktivitu provádí de facto jedním prstem (u počítačové myši i dvěma). A za sport se to považuje, dokonce je i olympijský :-)

+1/0
6.9.2011 17:02

Ej.dzej.rimmer

Re: Progaming

Psychicka namaha je podstatne horsi nez ta fyzicka.

0/0
6.9.2011 17:20

bílá-modrá-červená

Co to je za nesmysl?

Platit 8 letému klukovi za to, že hraje PC hry?! Tohle je vážně sranda ;-D

+1/0
6.9.2011 9:09

IARK - Králíček ušáček

Re: Co to je za nesmysl?

Od kdy se firmy, ktere chteji prodat veci staraji o to koho k tomu vyuziji? 8-o

0/0
6.9.2011 9:23

bílá-modrá-červená

Re: Co to je za nesmysl?

Můj příspěvek nemá poukazovat konkrétně na věk, ale na podstatu věci. Budu dělat co půjde proto, aby moje dítě nesedělo už od 5 let u PC her a nedělalo nic jiného. Rv

0/0
6.9.2011 14:03

commodus

kariéra?

Cože? Kariéra? ;-D Na který škole se to učí? Umět pohybovat myší a mačkat klávesy, to je pro společnost opravdu moc užitečná dovednost ;-D

+2/0
6.9.2011 8:21

IARK - Králíček ušáček

Re: kariéra?

To same muzes rikat o sachach, plavani ci fotbalu

0/0
6.9.2011 8:34

commodus

Re: kariéra?

Malá podobnost tam možná je, ale přece jen hraní her na PC je něco jiného a nepovažuju to za zaměstnání :-)

0/0
6.9.2011 9:24

IARK - Králíček ušáček

Re: kariéra?

nevim, ale vydelavat si konickem je dle meho zabavnejsi nez si vydelavat praci. Ikdyz to vezmes, on praci ma a pracuje. Dela pro firmy vyrobcu a propaguje na turnajich jejich zbozi

0/0
6.9.2011 9:55

A_aron

Re: kariéra?

A behanie za loptou, alebo kusom gumy povazujes za zamestnanie? Nahananie guliciek po stole povazujes za zamestnanie?

Profi je profi. Tak ako amatersky futbal niekde na dvore vyzera inak ako premiers league. Tak aj profi hranie hier vyzera inak ako rekreacne po praci.

Ti ludia maju rovnaky rezim ako kazdy 'profi' a cely ich den sa toci okolo treningov. A zapasy napr. Starcraftu v takej koreii vysielaju normalne TV a tocia sa v tom celkom pekne peniaze.

Angazovat do tohoto kolotoca 8rocne dieta si nieje celkom najstastnejsie, ale podla mna to nieje zvratenejsie ako napr. podchytavanie talentov v utlom veku hocikde inde.

+1/0
6.9.2011 10:22

commodus

Re: kariéra?

Promiň, ale psát o každodenním tréninku a zápasech a turnajích vysílaných v TV a o titulech mi přijde ve spojení s hraním počítačových her přinejmenším úsměvné :-) Holt každý považuje za práci něco jiného. Prefesionální sportovci alespoň musí makat a kolikrát ani nemají pořádně nic z dětství, protože nemají kvůli tréninkům čas, ale sedět za stolem a říkat tomu trénink, to se na mě nezlob, tomu se musím smát. A že to dávají pro pár nadšenců v televizi, to je jejich věc. To můžou udělat rovnou turnaje ve sledování filmů nebo čtení knížek, to je stejně náročná činnost.

0/0
6.9.2011 10:43

IARK - Králíček ušáček

Re: kariéra?

je videt, ze jsi nepochopil nic z toho co napsal

0/0
6.9.2011 10:57

A_aron

Re: kariéra?

Hovoria z teba predsudky. Preco ti to prijde usmevne pri hrani PC hier, a neprijde ti to usmevne napr. pri poole? Ved aku fyzicku potrebujes na pool? Preco nejdeme porovnavat piatkove hranie poolu pri pive a kazdodenny trening profesionalnych hracov?

Rozdiel medzi beznym hracom poolu a profesionalom je rovnaky, ako rozdiel medzi beznym hracom pc hry a profesionalom. Ked ide o peniaze, tak ide pohodicka hrania bokom, a clovek musi ist na 100% co sa tyka koncetracie a vykonavania. Napr. taky hrac starcraftu v zapase vykonava okolo 300 akcii mysou/klavesnicou za minutu. A jeho presnost musi byt 100%, jedno ukliknutie a zapas za 30 000eur je prehrany. Pritom musi mat pripravenych niekolko 100% nadrilovanych kvalitnych strategii, na kazdu situaciu v hre.

A trening tiez nieje pohodicka hranie, analyza kazdeho zapasu, sustredenie sa oblasti, ktore treba zlepsit.

A nebavim sa vobec o par nadsencoch. Starcraft je v JK narodny sport a jeho hraci su rovnake celebrity ako sportovci inde vo svete.

+1/0
6.9.2011 11:00

commodus

Re: kariéra?

V tom případě je to smutný, že někdo, kdo pohybuje myší a mačká klávesy, je celebrita a že se to nazývá sportem. To je asi tak všechno, co bych k tomuto tématu napsal, diskuze se závisláky na počítačových hrách asi nemá moc smysl.

0/0
6.9.2011 11:05

ASGA

Re: kariéra?

Spíš je smutné, že sportovci dostávají za svůj výkon, který společnosti ABSOLUTNĚ nic nedá, tolik peněz, a například vědci, učitelé apod. dostávají v porovnání almužnu.

0/0
6.9.2011 11:21

-Komedie-

Re: kariéra?

a co je Ti do toho?

0/0
6.9.2011 14:34

ASGA

Re: kariéra?

Možná umíš hrát fotbal, ale přesdržku můžeš dostat stejně. ;-D

0/0
6.9.2011 17:43

A_aron

Re: kariéra?

Hovorim, predsudky. Ked je celebritou niekto, ktore sa cely zivot nahana za nafuknutou loptou, kusom gumy, alebo toci volantom, tak preco nemoze byt celebritou niekto kto macka tlacitka a hybe mysou.

Diskusia v prvom rade nema zmysiel s niekym, kto pri nedostatku argumentov prejde k osobnemu osocovaniu ;)

0/0
6.9.2011 11:29

yonda1me

Re: kariéra?

a na tenhle článek teda lezeš proč? abys ses mohl verbálně vyblít nad odvětvím, kterému absolutně a totálně nerozumíš a potom si v klidu doma u sledování Viktorky s dvanáctkou Plzní říct, jak na fotbal stejně nic nemá a jak jsi to těm klukům na idnesu nandal?

.

Z takových dutohlavů bych blil.

+1/0
6.9.2011 12:20

commodus

Re: kariéra?

Jen poslední příspěvek pro tvoji informaci: fotbal nesleduju, pivo nepiju :-) Na článek jsem lezl proto, že mě zaujal nadpis a netuším, čemu bych jako měl rozumět na hraní her. Na to jsou potřeba nějaké zvláštní vědomosti, které mají jenom vyvolení? :-) Podotýkám, že hry si moc rád zahraju, ale je to zábava, jako třeba koukání na filmy nebo luštění křížovek. Živit se tím, to je opravdu vtipný. A pokud smysl života spatřuješ v hraní her, pak je mi tě líto.

0/0
6.9.2011 12:57

yonda1me

Re: kariéra?

je to zábava, samozřejmě. jako koukání na filmy spíše ne, neboť je interaktivní, což filmy nejsou. je to spíše zábava jako šachy, pool, bowling, poker. samozřejmě je úplně v pořádku hrát je pro zábavu, tak jako je úplně v pořádku hrát pro zábavu třeba tenis. ale tak jako můžete hrát profesionálně tenis (a být za to placený, zvaný na turnaje, sponzorován apod.), tak můžete hrát profesionálně i hry (a opět za to být placený, zvaný na turnaje, sponzorován, apod.).

Rozdíl v tom vidí pouze lidé, kteří mají asi strach z nových věcí, nebo patologičtí pohybomaniaci, pro které není sport nic u čeho se člověk nezpotí jako hovado.

A opět, nikdo tady nemluví o smyslu života. Dřív nebo později člověka ta hra buď omrzí, nebo je nahrazena jinou (která mu už tolik nevyhovuje, tudíž ji nehraje na té nejvyšší úrovni) a proto s tím sekne. Což opět evokuje podobnost s "obyčejnými" sporty, kdy zhuntované tělesné schránky sportovců prostě už víc nezvládnou a také se z profesionální úrovně stahují.

+1/0
6.9.2011 13:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.