Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rage je jednookým králem mezi slepými. PC hráčům ukázalo prostředníček

Vynést ortel nad akčním Rage není jednoduché. Je to titul, jenž budil mnohá očekávání, a za kterým stojí vývojáři s velikým V. Vždyť studio id Software žánr stříleček z pohledu první osoby proslavilo a položilo mu základy, ze kterých se dodnes čerpá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

despa

slušná hra - 90%

Mě se hra docela líbila, připoměla mi mé noci strávené s Fallout 1 a 2 :-) Grafika krásná, i když se textury dokreslovaly trochu pomaleji. Závodění a mini hry tomu dávají další rozměr a taky přesuny mezi lokacemi nejsou díky bojům s auty nudné. Málokterá novodobá hra mě tolik bavila, hodnocení 90% R^

0/0
3.11.2011 1:50

mike_corp

takovy potencial ;(

opravdu pribeh je velmi zajimavy, ale furt je to stejne. do kazdeho mista se vratite 2x aby ste si mohly vychutnat jejich design. Bohuzel v teto hre nic sami neprozkoumate, nepreskocite a mozna by se to dalo hrat i po slepu.

Graficky to vypada velmi dobre a odpovida to i kvalite hry. ja davam jen 20 % a to jen proto, ze je to sama chyba, pada mi to v nekolika sekvencich. a nez vydaj patch tak to uz hrat davno nebudu.

Dnes to dohraju a pak si to zapari bracha.

Je videt kdyz se clovek unahly a zaplati, tak dostane neco co neni dodelane! a penize vam nikdo nevrati ;(

+1/0
20.10.2011 11:35

REN_STIMPY

Je to tak tech 70%

Jsem uz postarsi kousek /33let :-/ a parby uz si peclive vybiram. Tuhle hru jsem kupodivu vydrzel hrat cisteho casu nejakych 5hodin, ale uz me to neba. Stale jenom z bodu A do B ale musis najednou pres C protoze se do B jinak nedostanes - nebavi :-(

Problem s texturama neresim - ozelel bych kdyby to stale za vic....

0/0
18.10.2011 23:05

vithek

mně to jede fajnově

Já teda nevim, mám vcelku starej stroj, nainstaloval jsem a jedu bez problémů. Zřejmě teda klika, ale mně ta hra přijde zatím vynikající

0/0
16.10.2011 1:06

REN_STIMPY

Re: mně to jede fajnově

Jo s patchem se to hruzostrasny nacitani textur odbouralo....

0/0
18.10.2011 23:07

typeonegatigve

Hezky se

Carmack odvděčil platformě, která ho udělala slavným.

+4/0
14.10.2011 9:47

perme je a žerme je

Jo,

a perte se a žerte se,nadávejte na sebe,probírejte konzole vs. Pc, plivejte na sebe,řvěte do bezvědomí....Furt to stejné.Pokud srovnám DOOM2 a dnešek,výsledek je zvláštní.Dnes je lepší vizualizace,a víc se hádá.Včera se víc hrálo.

0/0
14.10.2011 2:36

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Jo,

Kde se tedy v diskusi hadaji PCckari a konzoliste flamere?

0/0
14.10.2011 7:17

Ej.dzej.rimmer

..

Nez zacnete nadavat na bonusweb ,jak mohl dat tak vyskoky hodnoceni ,tak se podivejte na recenze i na jinych strankach a zjistite ,ze bonusweb vubec nevybocuje z prumeru.V prubeznym celosvetovym hodnoceni ma hra 84,5 procent.

0/0
13.10.2011 22:58

mike_corp

takovej potencial

perfektni grafika, i kdyz je plna chyb.

dej je zajimavy, ale furt jezdite sem a tam a plnite ukoly, nejde nic prozkoumat ci preskocit davam 49% .

Protoze hra za ty prachy by mela mit aspon tu vizualni stranku v cajku.

Je sice hezke ze maji omluvu na webu, ale cekam na patch.

0/0
13.10.2011 22:07

Tak nevim

No co jsem

viděl ukázku ze hry,tak se na tom nejspíš podílela Betsheda.Ta dělá pěkný hry,ale padaj často a rády.

0/0
13.10.2011 17:11

bonuSSweb

:/

Tak snad už konečně Bonusweb přestane říkan o Carmacovi počítačový guru.Rv

0/0
13.10.2011 16:35

thx1137

Re: :/

tak, tak. u normálního softwaru přišel konec geniálních programátorů koncem 60. let s nástupem softwarového inženýrství. hry to potkalo až koncem devadesátých let, carmacka nevyjímaje.

0/0
23.10.2011 15:32

Muci-Pucinek-v3.0

...

Předpokládám, že konzolové verze jsou ok to technické stránce?

0/0
13.10.2011 14:08

Lupulin

Re: ...

ne, taky tam dosakkují textury, akorát s gamepadem se tak rychle neotáčíš takže to není tak vidět....ale i tak....

0/0
14.10.2011 8:53

Magiland

ta procenta od vás

jsou fakt legrační ... reportáž považuji za zcela objektivní, spíše ještě velmi milosrdnou k ID Softu ohledně neuvěřitelně odfláknuté původní verze. A jestliže tedy v hodnocení vám chybí jen 12 procent do sta ... za co ?? pozvali vás na raut nebo co ??8-o

0/0
13.10.2011 13:56

Andrej B

Re: ta procenta od vás

Chapu, ze to hodnoceni je kontroverzni. Na rozdil od rady jinych titulu, ale lze celkem s jistotou predpokladat, ze vyvojari technicke chyby opravi a pokud pak nekdo zpetne precte recenzi bude jen kroutit hlavou nad tim, jak titul mohl dostat slabe hodnoceni.

Kdyz si odmyslim ty pomerne brutalni problemy, id soft opet posunul technickou latku. Megatexture tech je vynikajici, modely ve hre vypadaji opravu hi-poly (napriklad skaly) a na pomerne prumernem stroji je hra vizualne krasna. Obsah je take vcelku pestry, takze se hra pomerne uspesne vyhyba stereotypu a celkove tak nejak prevysuje prumer dobrych her.

0/0
13.10.2011 15:29

Magiland

Re: ta procenta od vás

ok, možná úplně nesouhlasím, ale rozhodně děkuji za podrobnou, vysvětlující odpověďR^

0/0
13.10.2011 15:49

jambajaa

Re: ta procenta od vás

Tak, sice souhlasím že na to by mělo být bráno ohled ale na druhou stranu to není fér, nehledě na to že třeba taková Arma 2 od vás dostala tuším nějakých 70-75 procent a ohled na fakt že tvůrci chyby odstraní jste bych řekl neměli, a to nepočítám to že Arma má opravdu početnou komunitu moderů..

Mimochodem viděl jsem pár obrázků ve hře které vypadaly opravdu špatně (placaté textury které měly do reálnosti opravdu daleko) takže ani ta technická "vzhledová" stránka není dokonalá..

+1/0
13.10.2011 16:39

jambajaa

Re: ta procenta od vás

Ehm, oprava- mělo tam být -a ohled na fakt že tvůrci chyby odstraní jste bych řekl nebrali..

0/0
13.10.2011 16:48

Andrej B

Re: ta procenta od vás

Vzdy zalezi na autorovi. Recenzi na Armu jsem nepsal a v textu o Red Orchestra 2 jsem take ohledy na mozny budouci stav nebral. Na druhou stranu RO2 neni hra prelomova a ty chyby nebyly az tak zasadni. Tohle je opravdu vzacna vyjimka a hra po oddladeni technickych zalezitosti bude chvili v urcitych ohledech bezkonkurencni.

Co se tyce obrazku ze hry, tak galerie k recenzi je sestavena ze screenshotu, ktere jsem behem hrani vytipal sam a v clanku objevite i sestavu, na ktere jsem hru hral. Rozhodne se nejedna o nejaky zazracny stroj a ani nastaveni ve hre nebylo vysoke.

0/0
13.10.2011 17:19

jambajaa

Re: ta procenta od vás

Ano ,já to chápu, ale jde mě o to že prostě ohledy na možné opravení chyb by se brát neměly protože ostatní je také neberou..

Ohledně těch screenů, no já to viděl i jinde kde to bylo vytípané z poměrně výkonných strojů.. Ale o to nejde..

0/0
13.10.2011 17:34

Shal2

Za mě má 70 procent

Pro mě to je zajímavá, technicky povedená NUDA se slušným příběhem.

0/0
13.10.2011 12:13

whitemik

Re: Za mě má 70 procent

Přesně NUDA, za mě tak 50% po čase šla z PC

0/0
13.10.2011 12:19

tkantor81

Re: Za mě má 70 procent

To nikdy nepochopim jak muze nekdo utratit tisic korun za hru a pak ji ani nedohrat a pochvili odinstalovat.

+2/0
13.10.2011 14:47

m.f.uWe

Re: Za mě má 70 procent

no právě ;-D

0/0
13.10.2011 14:51

whitemik

Re: Za mě má 70 procent

tak asi taklhe, kdyz vyjde demo tak ho vyzkousim a podle toho se rozhodnu, kdyz ne tak sahnu na warez nez abych kupoval kocku v pytli

0/0
13.10.2011 16:11

danhar1

Re: Za mě má 70 procent

já také 50% čekal jsem mnohem víc od této hry jsem docela sklamanej

0/0
13.10.2011 15:07

marv.p

Re: Za mě má 70 procent

já jsem zklamanej :-D z tvojeho pravopisu

0/0
13.10.2011 21:52

filc

ATI

Hrajete Rage (OpenGL hru) na ATIne a divite se, ze mate technicke problemy? ;-D

ATI vzdycky mela spatne OpenGL ovladace.

0/0
13.10.2011 10:19

m.f.uWe

Re: ATI

Mám 2 ATI  HD 4850 OC  v crossfire a hra jede tak jak má, až na to, že zatím nejede na obě grafiky, ale jen na jednu. I tak se vším na max. (po update) ve FULL HD  40-60 FPS.

Takže to není přímo o ATI. Dvakrát si zjistit jednou piš.

+1/0
13.10.2011 10:23

filc

Re: ATI

Zjistete si historii ovladacu OpenGL ci se zeptejte nekoho, kdo OpenGL pouziva. Kazdy vam rekne, ze implementace driveru OpenGL pro ATI je na strasna. Proto profici s 3D programy, ktere OpenGL potrebuji, pouzivaji radeji NVidia.

Ano, mate pravdu, neni to ciste jen o ATI. Nechapu proc iD Software zvolil prave OpenGL, pricemz kazdy v branchi zna tento problem. ATI a OpenGL je peklo, mate kliku, ze iD Software ma natolik dobrou pozici, ze primel ATI k nekterych opravam.

0/0
13.10.2011 10:32

m.f.uWe

Re: ATI

Cool! Můžem si na diskuzi tykat? :-)

0/0
13.10.2011 10:33

cckk

Re: ATI

vymluvy na ATI jsou jak vymluvy maleho decka ID soft o Rage mluvi jiz 5 let je to cca 2 roky co byl jejich engine pry hotovy a od te doby pry stale pracovali na hre jak proboha delali betatest kdyz v den vydani ta hra na nejaktualnejsim ovladaci nefungovala?8-o je to jen a jen chyba ID softu ktery se na betatest zvysoka vykak imho na krabici rozhodne neni nejak informace o tom ze hra je pouze pro nVidia, mimochodem toto jsou DOPORUCENE oficialni HW pozadavky zverejnene jeste pred vydanim hry: Video Card: GeForce 9800 GTX, ATI Radeon HD 5550,... cely problem je jen v jedne veci totalni selhani nebo spis absence? betatestu!

0/0
13.10.2011 11:12

filc

Re: ATI

Je to jednoduche. Ovladacu a jejich verzi je mraky. Je to problem PC platformy jako takove. Nejde vyladit uplne vsechny verze. Bohuzel ATI neco posralo a tak i ten nejaktualnejsi nemel v den vydani zmeny, ktere Rage potreboval. U ATI me to neprekvapuje, jak uz jsem rikal, jejich OpenGL driver je fakt hnus.

0/0
13.10.2011 12:25

HonyaDj

Re: ATI

Aha, takže to, že je Rage zprasená konverze, je vina ATI. Zajímvé, že PC hry vycházejí už dlouhou řadu let a jen málo her mělo takové technické problémy a ovladačů bylo vždycky hodně a hodně různých verzí... Rage navíc mělo docela velký rozpočet... Výsledek? Ten, kdo používá mozek, ví kde je chyba, ten kdo mozek nemá, bude nadávat na ATI...

0/0
13.10.2011 20:28

filc

Re: ATI

Rage neni zadna konverze. Bezi na multiplatformnim enginu, ktery se delal soucasne na vsech trech platformach. PC hry sice vychazeji, ale tech na OpenGL je jak safranu a vyvojari vedi proc. ATI ma spatne OpenGL ovladace. A ja osobne nenadavam pouze na ATI, ale i na iD Soft, ze vybral OpenGL misto dnes uz mnohem vice zavedeneho (a funkcniho i na ATI!) DirectX.

0/0
14.10.2011 10:02

m.f.uWe

Re: ATI

Není pravda. Sám ID tvrdí, že primární vývojové verze jsou konzolové (nejvic PS3) -> a když je konzolová primární je PC verze co? -> povím ti to - PORT

0/0
14.10.2011 10:34

filc

Re: ATI

Motate nekolik veci dohromady. Primarni (po obchodni strance) muze byt jako platforma konzole, to ale neznamena, ze existuji dva naprosto odlisne produkty. PC/XBOX a PS3 verze u multiplatformnich her se dnes delaji soucasne a 99% kodu i dat je naprosto stejna. To je i pripad Rage. Porty se dnes uz delaji jen naprosto vyjmecne.

0/0
14.10.2011 11:18

cckk

Re: ATI

imho nejvic si hraci stezuji na doskakovani textur to ovsem neni jen problem  ATI karet napr. na youtube je plno videi na kterych doskakuji textury i na PS3 takze Rv

0/0
13.10.2011 11:22

filc

Re: ATI

Pomale streamovani textur skutecne neni problem ATI a ani jsem nikde netvrdil, ze je.

0/0
13.10.2011 12:23

SUPERpolární liška

A tohle někoho fakt baví?

0/0
13.10.2011 10:03

marv.p

Kecy

Nevěřím svým očím. Co to tady zase je za výtvor, ano Rage mělo na začátku nějaké ty technické problémy ale už je venku dávno patch který, alespoň u mě, vše opravil. Hra jede v nádherném maximálním nastavení. Technické zpracování je úžasné. stačí si všímat pohybů postav (nevídaná věc!!!). Několik miniher, závody, paráda. Záporem může být tak maximálně slabší příběh (dnes docela běžné). Kdyby se spolu vyspalo Borderlands a Fallout, tak Rage je jejich děcko.

+1/0
13.10.2011 8:11

marv.p

Re: Kecy

Jo a ještě jsem se chtěl zeptat recenzenta. Když recenzujete hru je potřeba ji dohrát celou nebo stačí hlavní dějová linie? Neberte to nijak urážlivě jen jsem si vždycky myslel, že recenzenti dohrávají hry téměř na 100% ale z Vašeho článku jsem vyčetl, že ve vašem případě to tak není. Možná je to jen u tohoto titulu kvůli technickým chybám. jinak herní doba hry mi se vším všudy vyšla na 14 hodin při prvním dohrání. (druhé dohrání 11,5 hod.).

0/0
13.10.2011 8:22

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Kecy

Pokud vim, tak recenzent by mel prinest zazitek z hrani a ne z opakovaneho hrani, na poprve mas nejaky zazitek jedes a fakt kasles na delani hry na 100% Ale muzes redakci poprosit at zavedou recenzi pro opakovane hrani

0/0
13.10.2011 9:46

vojcek_p

Re: Kecy

Víte, problém je, že recenzenti mají verzi hry dávno před tím, než vy tu svoji koupenou, na kterou po nějaké době vyjde patch. Takže to recenzují z toho, co oni mají a ta verze očividně byla zabugovaná.

0/0
13.10.2011 9:59

marv.p

Re: Kecy

Ahá tak to potom jo už mi to docvaklo, chápu, ale i tak bych se snažil dohrát co největší část hry abych mohl psát recenzi a ne jen to co mě baví.

Recenzi opakovaného hraní je samozřejmě zbytečné psát. Jen jsem se podivil, že autor psal herní dobu cca 10 hodin(docela málo) a hned na to dodal, že nehrál celý obsah hry. Jako zajímavost jsem tuto informaci doplnil ve svém příspěvku:-). Jinak se mi po dlouhé době recenze, s tím co tam bylo napsané, zdála velmi objektivní.

0/0
13.10.2011 11:47

IARK - Králíček Chlupíček

88?

Kdyz pominu technicke veci, a to co o tom rikaji hraci, tak bych to videl s bidou na 75. S technickyma chybama jeste nize - Mohu se zeptat, proc hra dostala takto vysoke hodnoceni? Vzdy se do hry promitalo i technicke problemy a nehledala se vymluva s tim, ze to opravi, proc to ted bonusweb dela obracene a realne cisilko dava do ramecku?

+1/0
13.10.2011 8:05

cckk

Re: 88?

protoze maximum HIPERv

0/0
13.10.2011 8:57

Skjoldr

Re: 88?

Rádi používáme různé výrazy, ačkoliv je ani neumíme správně napsat, že.

Ve článku je uvedeno i hodnocení pro "recenzovanou" verzi i s ohledem na tech. chyby.

0/0
13.10.2011 9:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.