Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

id Software: PC nevnímáme jako hlavní herní platformu

Přední programátor společnosti id Software John Carmack vysvětlil, proč byl titul Rage určený primárně pro konzole. Hnacím motorem pro toto rozhodnutí byl trh. Větší počet hráčů dnes totiž využívá konzole.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

:paličč

tady zase říká

že vyvíjet Rage pro konzole byla obrovská chyba.

http://www.guru3d.com/news/developing-rage-for-consoles-was-a-huge-mistake/

+1/0
28.10.2011 13:42

DedecekHribecek

Re: tady zase říká

Inu zavání mi to tak trochu senilitou. Už jenom to jak ID soft není schopen využít moderní grafik a stále lpí na open GL také o něčem svědčí.

Když si vzpomeni co bylo ID za pojem se svými Doomy, tak mi je smutno kam to dopracovali. Od výjimečnosti k průměrnosti.

0/0
1.11.2011 22:16

Ej.dzej.rimmer

..

Ja bych chtel jen rict,ze nekdy moje prispevky vypadaji agresivne,ale neni to kvuli tomu, ze bych branil konzole,ale kvuli tem sr.ckam co jsou nekteri schopni vypotit.Me osobne vazne nejdeo hardware, ale o hry.Jen nechapu jak nekdo muze byt,tak tupej a rict, ze konzolisti maji radi nenarocny hry.Jak se to projevuje?Kdyz mam konzoli, tak jsem nenarodnej hrac?Kdyz ma pc, tak jsem narocnej hrac?A kdyz mam pc a konzoli,tak jsem polonenarocnej hrac?A nenapadlo vas Vy gumy(VY vite ,ktery se to tyka), ze to neni o platforme, ale o lidech.Ze kazdej hrac ma rad neco jinyho at uz hraje na cemkoliv!

0/0
27.10.2011 23:43

DedecekHribecek

Re: ..

Nerozumím proč Vám to je proti srsti. Ono totiž konsolistům ani nic jiného nezbývá. Je li PC 10x výkonnější pak logicky na konzolách jsou nenáročné hry a to z pohledu výkonu, Nehledal bych za tím výrokem invektivu ale konstatování tristího výklomu konzolí kterí brzdí vývoj her. Nic proti konzolistům.

0/0
1.11.2011 22:13

Ej.dzej.rimmer

Re: ..

Co presne brani vyvojarum udelat hru, na ktere by ten 10x vetsi vykon pc byl videt?A proc hry, na kterych ten 10 x vetsi vykon pc nejde videt pc hraci hraji ?

0/0
2.11.2011 3:05

DedecekHribecek

Re: ..

Brání tomu vydavatel potažmo existence konzolí. Vydavatel chce aby jednen vývoj pokryl jak konzole tak PC. Protože mají konzole menší výkon tak logicky budou vše osekávat aby to konzole zvládli.

0/0
2.11.2011 12:03

Ej.dzej.rimmer

Re: ..

Tohle plati, ale v pripade multiplatforem, ale co brani vyvojarum udelat na pc poradnou exklusivku na, ktere by ten 10x vetsi vykon byl videt?Vis co jim brani?Ne konzole, ale to, ze se jim to nezaplati.

0/0
2.11.2011 15:38

DedecekHribecek

Re: ..

Aha Vy mi nerozumíte. Ty hry co jsou opravdu bobré se dělají tak aby se minimalizovla poratce na druhou platformu.

0/0
2.11.2011 17:55

Ej.dzej.rimmer

Re: ..

Nerozumim az tenhle posledni vete.

0/0
2.11.2011 18:16

DedecekHribecek

Re: ..

Nerozumíte a nechcete se vžít do role vydavatele. Ten totiž rozhoduje co a jak se bude vyvíjet.

0/0
2.11.2011 18:51

Ej.dzej.rimmer

Re: ..

A jeste mi prosim vysvetli jednu vec.Pred 5 rokama, kdy konzole nebyly vykonove za pc, tak konzolovi hraci nebyli nenarocni to zacali byt nenarocni az ted,protoze konzole za pc zacali zaostavat?Takze az budou novy konzole, ktery posunou vykon kupredu,tak to konzolisti budou zase narocni hraci?:D Nebo jak takhle hloupa teorie o nenarocnosti konzolistu funguje ?

0/0
2.11.2011 3:16

DedecekHribecek

Re: ..

Konzolisti budou stejně jako PCčkáři chtít aby hra využila jejich HW. Až budou konzole (na chviličku) srovantelné s PC budou obě skupiny spokojené, že jejich HW je využíván. Po chvíli tady ale bude stejná situace jako je nyní.

0/0
2.11.2011 12:08

Ej.dzej.rimmer

Re: ..

''Zajimava'' teorie :o)

0/0
2.11.2011 15:39

DedecekHribecek

Re: ..

To je skutečnost. Podívejte se do minulosti a dáte mi za pravdu, že PC se vždy časteji upgardují na rozdíl od konzolí. Z toho faktu plyne to co jsem napsal.

0/0
2.11.2011 17:57

Ej.dzej.rimmer

Re: ..

Z toho co jsi napsal plyne, ze jsem momentalne nenarocnej hrac, ale az budou novy konzole, tak budu zase narocnej hrac :o) Opravdu nevidis tu hloupost? Ja jsem narocnej hrac a proto jsem si koupil konzoli, protoze hry, ktery jsem si chtel zahrat na pc nejsou a nebo to jsou jen spatny predelavky.

0/0
2.11.2011 18:15

DedecekHribecek

Re: ..

Ano jste neáročný hráč, protože Vám ani konzole neumožňuje být náročnějším. Pro PC hráče opravdu jste nenáročný hráč protože Vám to stačí a Vy nechete ani nemůžete chtít zvyšovat nároky her. Až si koupíte novou konzoli budete ji chtít využít a Vaše nároky se zvednou. V tom není žádná blbost. Potom Vám PC hráči nebudou říkat, že jste nenáročný hráč.

Nechápejte to jako pohrdání konzolami nebo konzolovými hráči.

0/0
2.11.2011 18:48

Ej.dzej.rimmer

Re: ..

Ano z grafickyho hlediska jsem opravdu nenarocnej hrac.Pro me je podstatne dulezitejsi u her atmosfera a hratelnost.Jenze podle tvoji teorie je kazdej pc hrac jinak narocnej,protoze kazdej ma jinak silnej stroj.To znamena ze ti s lepsima masinama jsou narocnejsi nez ti s pprumernyma.A na prumernych strojich ne kazda hra vypada lip nez na konzolich nebo se hybe stejne dobre.

0/0
3.11.2011 5:04

DedecekHribecek

Re: ..

Pro mne je také důležitější atmosféra nicméně na grafiku si portpím hodně. Pochybuji, že u Vás tomu bude jinak.

Ano lidé s výkonnějšími stroji jsou náronější z pohledu toho jak se ozývají. Ti co mají nižšší výkon tak závistivě pokukují po vyšším výkonu a ozývají se když nějaká hra na jejich pc jede pomalu. Díky konzolám je tato skupina hodně malá. Samozřejmě že, "ne kazda hra vypada lip nez na konzolich nebo se hybe stejne dobre" protože jinak by byla portace na druhou platformu moc drahá - Vývojíři by na tom museli o hodně víc makat. Bohužel nikdo nenutí vývojáře aby využili výkon PC, je o nucení využití výkony konzole i na PC.

0/0
3.11.2011 7:34

REN_STIMPY

To je flame jak blazen - naprosto zbytecne...

Az vyjdou konzole (snad zacatek 2013) bude nam PC hracum zase stacit na cas - "kvalitni" port z konzoli na PC (pokud bude prumerne pc alespon trochu vykonne jako nova konzole a naopak)....Tak proste jde jen o to, prezit tyhle casy krizi a zastaralych konzoli...

0/0
25.10.2011 12:16

raraj

Quake

Carmacka respektuju hlavně jako jednoho z nejlepších a nejpragmatičtějších programátorů v herním průmyslu. Do první verze Quake nasázel tak obrovské množství programátorsky pokročilých věcí, na tu dobu nic z toho nemělo nikde obdobu - a nejde jen o 3D engine, ale třeba i o síťovou vrstvu, skriptování, programování modů... V rage už asi tak revoluční být nemůže - ale pořád dokázal přijít s virtuálníma texturama, které jiné hry v takové podobě nemají. Mimochodem, Quake 1 se stále hraje, v Česku viz třeba quake.cz

0/0
24.10.2011 23:19

Gamehoror

Re: Quake

Tak Quake mne zrovna moc neoslovilo v porovnání třeba s Half-life který je o pouhé dva roky starší.

Tedy nemluvim o engine ale o hratelnosti a příběhu kdy se vžíváš do hrdiny.

Quake je prostě jen bezduchá střílečka kde na Tebe nabíhaj potvory a na Tobě je jen postřílet všechno kde se co pohne i když na odreagování to mnohdy opravdu stačí . :-)

Že se Quake tak uchytil je jen tím že poskytl fanklubu zdrojové kody a hromady fandů to mohla po různu modifikovat.

Ale když se vrátíme k tématu původního článku tak to vyznívá zas jako plus pro PC a mínus pro konzole :-)

0/0
25.10.2011 7:47

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Quake

;-D koukam "expert" promluvil HL opravdu neni starsi jak Q ;-) A proc proste nenapises, ze i Doom, Duke ci Wolf byly nehorazny shity, protoze to byly bezduche strilecky a nemeli pribeh, kdy jste se vzili do hrdiny a skripty atd. ;-D ty jses fakt jeliman ;-D

0/0
25.10.2011 10:52

m.f.uWe

Re: Quake

Apropos QUAKE...   Říká ti něco slovo - ATMOSFÉRA? To samé platí pro DOOM 3...

0/0
25.10.2011 15:29

Giga Pudding

Re: Quake

ty asi nebudeš starší než quake :)

0/0
25.10.2011 16:56

jambajaa

..

Faktem prostě je že jsou studia co umí hru udělat multiplaftormě a je na všech platformách skvělá, a pak jsou studia která vede člověk jež kdysi býval pojem a dnes není schopen udělat skvělou hru ani na jednu platformu, natožpak to pc, a Carmack je toho zářný příklad protože jeho Rage není nijak vyjímečná,bezchybná a dokonalá ani na konzolích a na pc je k tomu ještě odfláklá..

A tím se dostávám k druhému bodu a sice- omlouvat lenost a neschopnost v odlazení pc verze hry tím že řekne že "pc stejně není dávno hlavní platformou" je nejen nebetyčná drzost ale také neuvěřitelná hloupost. Odfláknutá verze hry se prostě nedá omlouvat tvrzením že hlavní trh je někde jinde, jednou už tu verzi dělají tak ji mají udělat pořádně ať je to trh velký či malý..

+1/0
24.10.2011 22:57

jambajaa

Re: ..

A bod tři- věta "Obě konzolové verze budou mít větší publikum než PC verze," vysvětluje Carmack" je tak jak z nosu, je to logické, když udělají nijak vyjímečnou hru, odfláknou její pc verzi a ještě spojí fanoušky obou konzolí do "jednoho" a sečtou je tak ano, pc verze bude mít opravdu méně početnou komunitu..

Btw- Co jsem četl je Rage poměrně neůspěsná hra (vzhledem k  očekáváním)  tudíž mě to vede k tomu že i pokud je pravda že obě konzolové verze mají mnohem více fanoušků než ta pc (což jak jsem psal je logické když vývojaři na pc verzi naprosto se*ou) tak stejně nepůjde o nijak závratná čísla..A pokud se Rage neprodává tak jak by si Bethesda a Id představovali je to jedině dobře protože konečně těm tvůrcům třeba dojde že hráči nekoupí š*t jen proto že to udělalo (třeba) ID software..A Carmackovy možná konečně dojde že ani on a ani ID už dávno nepatří mezi nejlepší studia takže by měl konečně zase začít makat a ne jen machrovat "co by mohl"..

+1/0
24.10.2011 23:04

Plch2

Re: ..

Doporučuju několikrát po sobě si přečíst toto: "Hra vytvořená s desetinou zdrojů na platformě desetkrát výkonnější by byla v téměř všech případech podřadným produktem." Jinak řečeno k vyrobení lepší/efektnější hry je třeba víc lidí (id je relativně malý tým), což vyžaduje víc peněz, což vyžaduje, aby se prodala více lidem. Carmackovi právě dochází, jaké jsou jejich limity a proto se nepouští do předem prohrané bitvy. Jinak se ale v práci určitě fláká a Rage se napsalo samo... ;)

0/0
25.10.2011 1:18

lotky

největší problém

Největší problém ve vztahu PC a konzole stejně vidim v tom, že oba dva jsou vlastně extrémní protipóly. Konzole je prostě uzavřená věc, PC zase extrémně otevřená. Existovat konzole, která podporuje plnohodnotný hraní jako na PC, tak vybere všechny možný výhody. Uzavřenost hardwaru, tzn. ideální pro vývojáře s relativně slušnou ochranou proti pirátům, s otevřeností periferií, kdy by člověk moch hrát podle libosti na padu u televize či kombinace klávesnice+myš někde v rohu u monitoru jako teď na PC. Rozhodně by to vývojářům ušetřilo hodně práce a ten koncept mi takhle nepřijde nereálnej. Akorát na něj už asi bude dost pozdě, teď už nepomůže ani svěcená voda :)

+1/0
24.10.2011 22:50

vaclavj1

Re: největší problém

"plnohodnotný hraní"? ;-D

0/0
24.10.2011 23:29

IARK - Králíček Chlupíček

Re: největší problém

Asi myslel to, ze nemusis hrat na low s mizernym rozlisenim a to vse s primesi poklesu frame

0/0
25.10.2011 10:54

lotky

Re: největší problém

šlo spíš o to, že např. FPS nemusíš hrát s padem v ruce, ale i takhle se to dá říct. I když já se svym strojem na grafiku vysazenej bejt nemůžu a ani nejsem.

0/0
25.10.2011 11:03

Ej.dzej.rimmer

Re: největší problém

A zase ovladani :o) Ono vazne neni nic tezkyho hrat FPS s ovladacem ;-)

0/0
25.10.2011 16:25

vaclavj1

Re: největší problém

tak to by "plnohodnotne" nehrala ani vetsina PC hracu

ono je celkem pripadne, ze nejlepsi PC-only hry obvykle nestavi na grafice, spis naopak

0/0
25.10.2011 14:30

IARK - Králíček Chlupíček

Re: největší problém

Jo, jmenuj? Treba Crysis?

0/0
26.10.2011 11:38

fakovnik

Re: největší problém

Nuclear Dawn ? :-)

0/0
27.10.2011 12:39

vaclavj1

Re: největší problém

Crysis neni PC-only.

0/0
27.10.2011 14:10

Ej.dzej.rimmer

Re: největší problém

:D To je fakt.Crysis utahnou i konzole :D Tak na co nadupany pc ,kdyz graficky nejlepsi hra na nej je 6 let stara :D .Hlavne za to nezapomen te vynit konzole :o) Ja osobne jsem zvedavej kolik prodanych kopii bude mit novej Batman.Na konzole behem prvniho tydne skoro 5 milionu, nebo tohle je taky hra pro lamy a nenarocny hrace? Jestli podle nekoho ano, tak ten nekdo ma nenarocnej a lamskej mozek :o)

0/0
27.10.2011 21:14

Ej.dzej.rimmer

Re: největší problém

Plnohodnotny hrani?Tak to pobavilo;-D

0/0
25.10.2011 0:51

Gamehoror

Jsem fanda do počítačových her.

Jsou hry dobré a špatné, lehké a těžké s nápady i bez nápadů či s dobrou grafikou nebo atmosférou nebo naopak propadák který má hezký demo a pak se to nedá hrát.

Kolikrát se vydá hra a do měsíce přijde opravný patch který z verze 1.0 udělá verzi 1.4 ... 1.8 ... 3.455

Z původní hry to udělá naprosto hru jinou protože stáhnete balíky nových textur, nových zvuků, nových postav či zbraní. Někdy to programátoři přepísknou s obtížností tak si stáhnete podpůrné trainery a použijete nesmrtelnost na boj s Bosem nebo si dáte nekonečný náboje či peníze na nákup potravin a další hlouposti ( ??? ).

Jsou to prkotiny, ale fakt je rád použiju a do The sims si poztahovat nová auta, oblečení,  patch na odstranění cenzury nahoty nebo něaký ten kod na peníze abych nemusel běhat furt do práce a abych si trošku hru přizpůsobil svým představám a náladě.

Proti konzolím nic nemám ale konzoli bych za PC prostě nevyměnil kdyby za mnou někdo s takovou nabídkou přišel :-)

0/0
24.10.2011 19:19

potooczech

Hmm

Při dnešním žalostném stavu konzolí je PC jedinou herní platformou.

0/0
24.10.2011 19:01

abalkin

doba temna

Ej.dzej.rimmer aby sis nenacákal do gatí z těch konzolí, ty patříš přesně mezi ty vylízané hlavy co si myslí že nějaká herní platforma je jediná nejlepší na světě a zbytek co myslí něco jiného jsou hlupáci.

To co vypustili id Software za paskvil (Rage) do prodeje je neskutečné. Jakýsi nedodělek, který je téměř "nefunkční" na jakékoliv platformě si ještě dovolí prodávat a když zjistili že to totálně dodupali tak se vymlouvají na nějakou prioritu na konzole a že pc je pro ně out. To jen dokazuje že doba na výsluní je pro ně také tatam a už nejsou schopní dodat plnohodnotnou gamesu jak kdysi. Hold časy se mění a hráč se musí spokojit se zbožím 4 kategorie a ještě za to tučně platit;-D

+2/0
24.10.2011 17:38

Ej.dzej.rimmer

Re: doba temna

Ja patrim presne mezi ty ''vylizany hlavy'' kterym nejde o platformu ,ale o hry.Ja hral na pc ,kdyz ty jsi jeste tahal kacera ,ale situace okolo her me za posledni 3 roky donutila koupit si konzole ,protoze at se ti to libi nebo ne ,tak to ,ze jsou konzole platforma numero uno na ,kterou se momentalne zameruji vyvojari her je proste fakt.Tak na co bych mel mit doma pc,kdyz bych nemel co hrat?

Podle tvojeho prispevku bych spis tipl tebe na tu vylizanou hlavu ,ktera ma doma jen pc a breci do polstare jak vyvojari na pc prdi.Vis ja jsem clovek prizpusobyvej a je mi jedno na cem hraju,takze az zase nekdy bude pc (o cemz silne pochybuju) hlavni platforma na kterou se bude valit jedna top exklusivka za druhou ,kterou si budu chtit zahrat ,tak se k pc hrani zase vratim,protoze nejsem to co ty pises.Uz jsem to psal nekolikrat.Me jde o HRY ne o hardware.

0/0
24.10.2011 18:31

net.Xtreme X

Re: doba temna

Já ti nevím, mně přijde, že PC stále vede, sice se vývojáři zaměřují na konzole, přesto PC verze většinou umožňujě vyšší rozlišení, vyšší fps, lepší AA, případně třeba 3D nebo Eyefinity, ale to ne vždy...bohužel pro PC hráče, ale hrajeme hru optimalizovanou na gamepad (který jde pořídit i k PC) a bez pokročilejších technologií, které by na PC nebyly problém...prostě PC hry by mohly být mnohem dále a takhle jsou jen o chlup lepší než konzolové, ale nikdo mě nedonutí si kupovat o chlup horší hry jen proto, že se vývojáři zaměřili na o hodně horší HW...

+1/0
24.10.2011 21:09

majkom

Re: doba temna

nepochopil.. precitaj si to este raz, mozno ti to dojde.. nik netvrdi ze PC nie je technologicky momentalne lepsie, ale vyvojari nan prdia, pretoze sa im ten vyvoj na pc neoplati... 90 perent ludi si to stiahne, 10 percent zaplati, navyse na zapade je konzolovych hracov aj tak viac...

0/0
24.10.2011 21:31

Skjoldr

Re: doba temna

Opět s tímto? Hmm... Nevyplatí? Existuje spousta (dobře, spousta asi ne) firem, které dělá hry pouze na PC a dokážou se uživit, rozvinout a pokračovat v sérii.

0/0
25.10.2011 7:37

majkom

Re: doba temna

tak spousta jo?:) mna napada vylucne jedina, Blizzard, a aj ty zvazuju konzole... navyse blizz sa drzi len vdaka extra sluzbam(resp. poziadavkam), koli ktorym sa tie hry piratia menej - battle.net a stale pripojenie - a to nieco stoji.. navyse, verim ze kebyblizz nemal dojnu kravu wow, tak tiez nie je taky vysmiaty ohladne sc a diabla:)

0/0
25.10.2011 9:25

Skjoldr

Re: doba temna

Přečti si i tu závorku - většina totiž dělá multiplatformní, ale i PC only se udrží. To, že o žádných nevíš, neznamená, že nejsou.

0/0
25.10.2011 12:02

majkom

Re: doba temna

tak ma pouc, ktory vyznamnejsi developer frci pc only?

0/0
25.10.2011 15:20

vaclavj1

Re: doba temna

tak Blizzard nepatri mezi firmy, ktere by nejak zdimaly nejnovejsi hardware

0/0
25.10.2011 14:31

majkom

Re: doba temna

napodobne, myslim ze si to napisal totalne presne, PC je druhorada platforma, teda co chvila ani to nie, kedze ipady ich predbehnu... a to som na PC hral v podstate cely zivot:)

0/0
24.10.2011 21:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.