- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Carmacka respektuju hlavně jako jednoho z nejlepších a nejpragmatičtějších programátorů v herním průmyslu. Do první verze Quake nasázel tak obrovské množství programátorsky pokročilých věcí, na tu dobu nic z toho nemělo nikde obdobu - a nejde jen o 3D engine, ale třeba i o síťovou vrstvu, skriptování, programování modů... V rage už asi tak revoluční být nemůže - ale pořád dokázal přijít s virtuálníma texturama, které jiné hry v takové podobě nemají. Mimochodem, Quake 1 se stále hraje, v Česku viz třeba quake.cz
Tak Quake mne zrovna moc neoslovilo v porovnání třeba s Half-life který je o pouhé dva roky starší.
Tedy nemluvim o engine ale o hratelnosti a příběhu kdy se vžíváš do hrdiny.
Quake je prostě jen bezduchá střílečka kde na Tebe nabíhaj potvory a na Tobě je jen postřílet všechno kde se co pohne i když na odreagování to mnohdy opravdu stačí . :-)
Že se Quake tak uchytil je jen tím že poskytl fanklubu zdrojové kody a hromady fandů to mohla po různu modifikovat.
Ale když se vrátíme k tématu původního článku tak to vyznívá zas jako plus pro PC a mínus pro konzole :-)
koukam "expert" promluvil HL opravdu neni starsi jak Q A proc proste nenapises, ze i Doom, Duke ci Wolf byly nehorazny shity, protoze to byly bezduche strilecky a nemeli pribeh, kdy jste se vzili do hrdiny a skripty atd. ty jses fakt jeliman
Apropos QUAKE... Říká ti něco slovo - ATMOSFÉRA? To samé platí pro DOOM 3...