Diskuze

České hry byly na vrcholu před deseti lety. Nyní přinejlepším stagnují

Před deseti lety se zdálo, že česká herní studia budou v dnešní době zdárně sekundovat úspěšným zahraničním týmům. Dnes je ovšem pravdou spíše opak.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Wolf_Net

30. 10. 2011 20:32
Skupování

Hm a nebude to taky trochu tím, že původně české Illlusion Softworks koupilo Take2, čímž ztratili do velké míry nezávislost? Bohemia Interactive prošla fůzí a osobně se docela těším na jejich nové kousky Take on Helicopters a hlavně Carrier Command. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale tihle kluci mají ještě hernímu trhu co říct.

0 0
možnosti

celoush

28. 11. 2011 9:43
Re: Skupování

Take on Heli už vyšlo.

0 0
možnosti

kronos-cz

30. 10. 2011 15:14
Coz takhle...

...Vatra Games? V zivote bych si netipnul, ze nejaky cesky studio nekdy bude vyvijet novy, plnohodnotny pokracovani Silent Hillu ;-D

0 0
možnosti

EliotNess

29. 10. 2011 20:53
Rake in Grass

Z malych studii nezapominejte na Rake in Grass (s jeho 300AD.com znackou). Ti tusim funguji uz vice jak 10 let a vydali pres 30 her. Samozrejme se jejich hry nemohou rovnat Mafii - vetsina z nich jsou male veci, ale take je to tym pouhych 3 lidi. A maji i kvalitni tituly. Na applestore v top10 meli celosvetove nekolik her. Jejich Jets'n'Guns na PC uz je klasika.

0 0
možnosti

oslavovanychartista

29. 10. 2011 13:13
Český pornoprůmysl šel dolů ještě rychleji

na netu najdu tuny zadarmo toho, co jsem kdysi platil anebo pracně stahoval. Škoda. Takové inzest untermensch byla vždycky večerní jistota !

0 0
možnosti

Cocik

29. 10. 2011 3:43
...

On je mozna trochu problem v tom, ze i vetsina ceskych hernich novinaru zastydla v dobe pred deseti lety. Herni trh se zmenil a stejne tak se musi menit vyvojarsky studia - vedle vysokorozpoctovejch konzolovek tady existuje obrovskej ekosystem mobilnich a SNS (facebook, gree, sina...) her, ale v CR je o tehle vecech ticho po pesine. Jenze staci se podivat na to, co delaj treba kluci z Madfinger Games nebo prave na nedavnej obrosvkej uspech Machinaria na iPadu, aby si clovek uvedomil, ze prave tady muze bejt pro spoustu ceskejch vyvojaru cesta. Koneckoncu pochopili to i v Cinemaxu s Gyro13, byt je to zatim prvotina bez vetsiho marketingu.

Proste je na case prestat se nostalgicky ohanet starejma Mafiema nebo H&D a radsi se divat dopredu, kde jsou veci jako Shadowgun (paradoxne od kluku, co driv delali v IS). A taky, receno Pohlreichovsky, "vyndat hlavu ze zadku" a prestat ignorovat obrovskou cast herniho trhu.

1 0
možnosti

Ladik Loukota

29. 10. 2011 12:11
Re: ...

Proměnu herního trhu jsem se snažil reflektovat ke konci článku. Ať chceme nebo ne, "blockbusterové" hry of Mafie po Modern Warfare 3 sice reflektují jen zlomek vývojářů, ale stále jsou nejsledovanější a to jak přísně herními médii, tak i těmi mainstreamovějšími.

0 0
možnosti

milenec_Petty_ a_ Selmy

29. 10. 2011 0:47
...

A co hidden and dangerous já ho hrál pře 13 lety jako třicetiletej. To nebyla česká firma? Sorry nejsem odborník na firmy her.

0 0
možnosti

Hwest

29. 10. 2011 0:52
Re: ...

Vždyť s tam o té hře píše, četl jste to?

0 0
možnosti

budvarek

29. 10. 2011 0:43
-

Obecně hry stagnují, jen se zeptejte těch co je hrají....

0 0
možnosti

Mirabell

31. 10. 2011 15:38
Re: -

No spíš hráči rostou a řeči mnohých "hardcore" hráčů mi připomínají důchodcovské "Za našich mladých let bylo všechno lepší." On se prostě člověk dívá jinak na hry když je mu 10 let a jinak když je mu 30 let. baví ho jinak, když hraje jednu z prvních 10 FPS . A má trošku jiné nároky, když už je to potřísté to stejné dokola. Nemluvě o tom, že jsou dnes lidi děsně přehlcení hrama. Jedna věc byla, když jsem si za mlada domů přinesl od spolužáka hru na 15ti disketách a věděl jsem, že příštího půl roku nemusím nic jiného mít. Jiná věc je dnes, kdy vyjde Forza 4, Batman AC, Uncharted 3 a Skyrym během pár týdnů. A do toho nějaká ta DL či arkády přes digitální distribuci. Dřív si člověk tu hru vychutnal, protože musel. Dnes ji proběhne aby měl čas na další pohybovanou pecku.

Ano - zážitek z her je po dvaceti letech výrazně slabší. Ale nemyslím si, že by to bylo horšíma hrama. Jen hráči měří jiným metrem.

0 0
možnosti

SCkPFjqnU

28. 10. 2011 22:39
.

"Před deseti lety se zdálo, že česká herní studia budou v dnešní době zdárně sekundovat úspěšným zahraničním týmům. Dnes je ovšem pravdou spíše opak."

Pravýopak? Cili ze v dnesni dobe ceskym studiim zdarne sekunduji zahranicni?

;-D

2 0
možnosti

priprd

28. 10. 2011 21:07
SCS Software

Nějak mi tu chybí víc  českých vývojářských studii  třeba SCS Software česká firma  která je naživu již hodně dlouho .

Autoři 18 Wheels Of Steels , Euro truck simulator atd. a oni ani zmínka  úroveň článku doopravdy velmi malá .

0 0
možnosti

Gamehoror

28. 10. 2011 22:28
Re: SCS Software

Ani jsem netušil, že 18 Wheels Of Steels , Euro truck simulator jsou hry český :-)

Teď jsem koukal na viki a nestačil se divit že mi to uniklo i když jsem hry dávno hrál :-)

0 0
možnosti

japapatramtara

28. 10. 2011 20:28
.

No jestli on nebude problém v tom, že české a zámořské hry nehrají stejnou ligu. Takový Battlefield měl jenom na reklamu vyhrazeno 100mio USD! Arma 2 měla rozpočet na CELÝ projekt 3mio USD:-P Tož tak

0 0
možnosti

anncz

28. 10. 2011 21:14
Re: .

Holt firmy z vychodni evropy, vsak o tom ten clanek je.

0 0
možnosti