- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
takze takove hry si proste nekoupim....
Protože pokud prodejce vyrobí pračku, auto, flash disk atd. Tak až na záruční lhůtu a jiné taktiky jak produkt udělat lákavější (např. gratis servis) jejich práce skončí.
Vývojáři her prodejem teprve začínají a hru dále upravují co se týče MP a různých patchů, které opravují chyby a nebo přidělávají další mapy, modifikace atd.
Multiplayerové hry docela chápu, ale arkádovky typu NFS opravdu ne. To se nezlobte ale proč bych neprodal hru, kterou hraji pár hodin a tím to hasne? Např. COD pokud jsem vášnivý hráč tak Vás těch 1200cet ani nemrzí....já osobně jsem dal do série COD kolem 6ti tisíc a vůbec mi to nepřijde jako vyhozený peníze.
Pirátství chápu, že neni zrovna košer. Ale tohle je zas trochu moc. Nevidim jediný důvod proč bych neprodal hru do bazaru, která mě už nebaví a vim, že mě je k ničemu.
Horsi vymluvu sem neslysel, proste chtej vydelat. oni to vedi, my to vime, oni delaji ze nevedi ze to vime. Kdyby hra byla takova hned ve finale jako je s dalsima 10 DLC, tak by si ji lidi mileradi koupili. Takovy BF2 jeste dnes stoji stejne jako treba mladsi Bad Company 2. Proc asi ....
Co jim vadí na bazarovém prodeji? To je jak kdyby filmaři bojovali s půjčovnami nebo bazarovým prodejem...nebo představte si, že by se automobilkám nelíbilo, že si místo auta za 500 000 koupíte ojetinu za 80 000, tak by auto startovalo jen na biometrické znaky (skvělé protipirátské opatření) a jejich pozdější změna by byla neproveditelná, přece nebudete auto půjčovat, natož prodávat
Vadí jim to, že z prodeje her v bazarech nemají ani korunu, na rozdíl od půjčoven. Jinak A/V bazary snad u nás ani nejsou legální.
Co se týče prodeje ojetin, zásadní rozdíl je v tom, že u hry si nekupuješ hru, ale licenci k jejímu užití, která více či méně přesně určuje, jak s ní smíš nakládat. U auta si kupuješ prostě auto.
A proc chteji bojovat s bazarovym prodejem? Bojuji s nim snad vyrobci filmu, aut ci lednicek?
Nebojuji, protoze prodavaji honotu ktera vam vydrzi roky a ani by vas nenapadlo hned druhy den po koupi to jit strelit do bazarau. - to je ironie samozrejme ;)
V dnesni dobe vychazi spousta her, ktere za par hodin dohrajete a znovuhratelnost je nulova.. poud vas nechytne multiplayer muzete jit hru hned druhej den prodat. Misto aby vyrobci delali poradne hry, tak radsi bojuji proti tomu, ze se s jejich produkty zachazi tak jak si to ty produkty zaslouzi.
Každé vydavatelství a vývojáři vidí problém v pirátství a bazarovém prodeji. Přitom řešení může být tak snadné(je to jen myšlenka, ale nemyslím, že by to byla utopie)...
Hru rozlišujeme na SP a MP. Dnes průměrná hrací doba u SP u dnešních stříleček je tak 6 hodin, což je opravdu málo na to, aby si to někdo koupil, proto si to třeba stáhne z warez a tím "jakože" vznikne škoda, což není pravda, protože hraje něco co by si stejně nemohl nekoupil. Takže prakticky žádná škoda nevznikne.
Proto jsem popřemýšlel nad zajímavým systémem: SP bude zadarmo, MP bude za plnou cenu, SP bude plnohodnoté jako by to dělali celkově, žádné demo na hodinu a půl, bude možnost dotace tvůrců po dohrání SP. Nikdo na tom neztratí, ba naopak.
Další výhodou by byla plně digitální distribuce, a to jak SP, tak MP, SP se přece nebude pirátit, když bude zadarmo a MP hrajete jen po netu, takže do kamenných obchodů se můžou dodávat jen sběratelské edice. SP by se vydávalo dříve než MP, v případě nových enginů můžou...
A co hry ktere nepodporuji MP? Treba Skyrim? :)