Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Společnost žaluje vlastníky ilegálně stažené hry. Žádá 23 tisíc korun

Vývojářská společnost CD Projekt RED bojuje s piráty hry Zaklínač 2 soudní cestou. Žaluje pouze uživatele, kteří titul prokazatelně získali z nelegálních zdrojů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Občan svobodný

Jaký paradox?

Takzvaná protipirátská ochrana totiž před piráty nechrání, je to spíše protilégální ochrana, protože hraní legální kopie to stěžuje. ;-D

0/0
26.12.2011 13:40

agent.bláha

to je taky

dobrej způsob jak udělat nějakýmu zboží reklamu, vubec bych se nedivil, že ikdyž nevyhrajou, zisky jim rapidně porostou....;-D

+1/0
25.12.2011 8:41

Leinad

Souhlas

Pokud se prokáže, že to někdo instaloval (přečetl/odklikl podmínky a nedodržel je), tak ať si to zaplatí. Ale přímý důkaz by byl zajímavý.

0/0
24.12.2011 23:27

Vedoucí kolotoče bez koček

Majitele CD Projektu jsou mozna pekni darebaci.

Kolem jejich lumpen-company se zacina rozvijet zajimava afera. Jak se ted zacala na piratskem IRC kanalu Deuterium rozjizdet debata, je silne podezreni, ze samotni zamestnanci CD Projektu zavesovali Witchera 2 na verejne trackery a potom z logu torrent klienta vytahovali peery. Jeden z provozovatelu ISOhunt na Deuteriu totiz zjistil, ze na 3 trackerech, kde pusobi jako sysop, uploadovala hru tatez osoba s IP adresou pridelenou polske spolecnosti Total Media Report, coz je PR agentura, ktera v Polsku dela CD Projektu medialni kamapane. Inu, zacina to pekne smrdet. Plne huby otevrenosti a vstricnosti vuci gamerum, a pritom vyrabeji honey poty na trackerech. Podobne praktiky delala okolo roku 2001 americka spolecnost Sentinel pro RIAA a MPAA.

0/0
23.12.2011 21:37

Leinad

Re: Majitele CD Projektu jsou mozna pekni darebaci.

Nadruhou stranu je i tohle svým způsobem obrana, možná je levnější říct "bububu" než vymýšlet protikopírovací ochrany disků.

Nemyslím si, že by u soudu měli moc šancí.

0/0
24.12.2011 23:32

Občan svobodný

Re: Majitele CD Projektu jsou mozna pekni darebaci.

Bingo! Je to pouze šikovná PR akce pro hru. Na soudy se nedostane, ale už teď se o tom píše všude. R^

0/0
26.12.2011 13:42

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Škoda, škoda....

Na tohle nejvíc doplatí uživatelé (rozumnějte: legální). Protože pokud by to vyšlo, byl by to skvělý precedens, aby se hry nezamořovaly protipirátskými ochranami. Pokud to ale naopak nevyjde, budou malé prodeje a velké úniky, tak se na podobné experimenty příště každý vykašle a ochrany budou co nejdrsnější. A nebo bude her méně a méně.

Já osobně sw pouze kupuju, nemám nic nelegální. jednak nemusím mít vše, takže koupě 4 her za rok mě rozhodně nezrujnuje a druhak ani nemám pořádně odehrál vše (zvláště, když kupuju hry, o kterých vím, že s ek nim ještě vrátím). Ale i kdybych stahoval, tak Z2 si koupím z principu, že mi je přístup autorů velmi sympatický. A hodně mě mrzí, že to nevychází..

0/0
23.12.2011 11:04

Leinad

Re: Škoda, škoda....

Já mám legální SW i bez placení. :-P

0/0
24.12.2011 21:45

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: Škoda, škoda....

To samozrejme, freewaru a OSS je dost. Ale o to mi neslo. A ja treba obcas poslu dotaci i autorum free sw, pokud mi prijde uzitecny, vymazleny a dost ho pouzivam.

0/0
27.12.2011 16:49

Black Out

Ekonomika

S pirátstvím nesouhlasím, na druhou stranuI i při 100% ochraně před piráty by došlo k běžnému ekonomickému efektu. Nechají cenu 23.000 Kč a koupí si to 50 nadšenců., protože ostatním to nestojí za to = tržba1,15 mil Kč nebo budou rozumní a nabídnou hru za 800 Kč a koupí si ji 1.450 lidí = tržba více méně stejná. Funguje to prvním způsobem a ti co by za to 23 litrů nedali tak jako tak si to stáhnou.

Proč myslíte, že to v Americe v hudební průmyslu funguje. Až si budu moct stáhnou jednoduše song z alba a jen ten který se mi líbí za 5-10 Kč, nebude nikdo uvažovat a stahování.

+2/0
23.12.2011 10:49

tuan4

Re: Ekonomika

........................přesně tak!R^

0/0
24.12.2011 19:22

xdriver1

Dělají to správně!

99,9% "legálního" obsahu ať už jde o hry nebo filmy je zamořeno reklamou a různými upozorněními, zákazy a příkazy, které si řádně platící zákazník musí prohlédnou pokaždé, když chce svou legálně nabytou hru hrát nebo zhlédnout film. To je něco, s čím je nutné rázně bojovat! Bohužel zábavní průmysl si neuvědomuje, že nejsnazším východiskem je pořídit si obsah nelegálně, bez jakýchkoli obtěžujících prvků. Čím víc tohoto balastu se na legální obsah nabalí, tím méně se ho prodá legální cestou.

+3/0
22.12.2011 15:13

B_B_Lobo

Re: Dělají to správně!

přesně, proto mám taky originálku. rozhodnutí nekupovat originálky něčeho co je opatřeno tím protipirátským svinstvem padlo po zakoupení mafie 2. nejen že to je zbugovaná kravina a totálná vykrádačka předchozího dílu, ale abych povinně musel čekat i 1/2 hodiny než se stáhly patche samotného antipirátského systému (tuším že tohle byla zhůvěřilost steam) a mohl spustit hru, a to ne jednou, ale celkem často. neexistuje většinou ani možnost těchto vymožeností u legálně koupených her vypnout.

proč je legální uživatel trastátn za to že si koupí originál?

+2/0
23.12.2011 7:03

i ty Brute?

maly dvur dlouhy bic

vyhnat vsechny ty zipheads od monitoru at neco uzitecneho delaji a ne jen kolektuji tuk okolo mista, kteremu se kdysi rikalo pas, ale dnes je to pneumatika.

0/0
22.12.2011 12:26

Ej.dzej.rimmer

Re: maly dvur dlouhy bic

?

0/0
22.12.2011 16:58

Ej.dzej.rimmer

Re: maly dvur dlouhy bic

Cizi tuk neni tvuj problem.

0/0
22.12.2011 16:58

jarous76

Re: maly dvur dlouhy bic

No on by rad organizoval a centralne planoval - jeho pravda je prece lepsi.

0/0
22.12.2011 17:22

citizen of Czech Banana republic

cože

to nechápu, pokud mají jen IP tak když někdo prohlásí, že on osobně si nic nestáhl, jak ho můžou žalovat 8-o ? Výdyť si to mohla stáhnout dcera, syn, soused napíchlý na wifi síŤ providera ap. nehledě na to,že provider wifi neschováv snad logy celé roky ale to je jedno - tohle by musel rozsekat u soudu i Fagan - je to přece právně daleko neprůstřelnější než výmluva na osobu blízkou za volantem 8-o

0/0
21.12.2011 22:40

sobak

Re: cože

jenže oni nežalují evropské ale americké uživatele a tam je možné všechno, jednou jsem takhle stahoval a zároveň měl povolen uploud nějaké hry na ps2, jenže jsem ji ani nedostahoval, protože to zahlásilo chybu, po týdnu mi přišel email od provaidera že se dle amerických zákonů se se mnou chce soudit vývojář a distributor té hry a že je to dle amerických zákonů nelagální a že mi provider pro toto odpojí linku, tak jsem jim napsal že jsem v evropě a né v americe a že tady stahování není trestné a poskytovat jsem nic nemohl, protože jsem nic nedostahoval a nesmyslný kód jedniček a nul, který nedává význam a není dokončeno stahování není softwarový produkt, no samosebou si to provider nechal právně rozebrat a poslal mi omluvu, od té doby ale nepoužívám torrenty

+6/0
22.12.2011 9:08

-EaSy-

Re: cože

jedná se o Německo

0/0
23.12.2011 12:19

alfapetr

směšný lze žalovat tu spol o mnohem více pokud budu křivě ob

Ano pokud na základě IP adresy která je zdílená ,protože jí používá hodně lidí které ani nemůžu znát to je věc poskytovatele internetu budu křivě obviněný či očerněný ,budu požadovat jako náhradu za dobré jméno miliony dolarů ,pomocí mezinárodních soudů atd. hodlám se bránit do posledního dechu proti očernování ze strany soukromé spol. jsem Čech a nenechám si dělat na hlavu.

0/0
21.12.2011 16:30

Artemy

Re: směšný lze žalovat tu spol o mnohem více pokud budu křivě ob

Mezinárodní soud ti je k ničemu...

0/0
23.12.2011 1:25

J i ř í

Piráti žalují piráty

Pokud se někdo nazve Gamasutra, tak ukradl název indickým autorům díla Kamasutra. Sice to dílo je hodně staré, takže podle zákona je to asi v pořádku, ale morálně to v pořádku není - přiživují se na názvu něčeho jiného.

+2/0
21.12.2011 11:56

SH code

Re: Piráti žalují piráty

zajímavý příklad, a nesprávný hned na několika úrovních.

nenazvali se "Kamasutra", tehdy by to byla krádež. nazvat se "gamasutra" není krádež ale nanejvýš inspirace názvem něčeho jiného. Navíc slovo "sutra" samo o sobě znamená "nauka", takže "Gama-sutra" je nauka o hrách, přičemž slovo "game" je pochopitelně a vtipně jemně upraveno aby zvukomalebněji pasovalo ke slovu "sutra" a, ano, aby evokovalo kamasutru.

Každopádně, jak už jsem řekl, o krádež nejde prakticky v žádnem významu slova, "Kama" znamená "smyslový" a "sutra" jak už bylo řečeno "nauka", takže NEJDE o vlastní podstatné jméno, je to jako tvrdit že psycho-logie (nauka o psyché) ukradla název socio-logii (nauce o společnosti).

bonus - nepřiživují se na ničem, spíš naopak, když jsem někomu řekl "jdi se podívat na gamasutru, mohlo by tě to zajímat", tak se buď urazili nebo alespoň zdráhali dokud jsem jim nevysvětlil o čem daná stránka je.

Plus nechápu jak to souvisí s článkem, ale to už je detail...

+1/0
21.12.2011 20:41

tuan4

Re: Piráti žalují piráty

..............za jedna!R^R^

0/0
24.12.2011 19:30

Mizerně placený daňový úředník

Směšné

Nemají šanci. Stažení nic neznamená a je zcela legální. Nelegální je hru si nainstalovat. A nikdy neprokážou, že se tak u downloadera stalo.

0/0
21.12.2011 6:47

ondra1

Re: Směšné

Kecy, nelegální je samozřejmě už i stažení, protože je to vytvoření

kopie díla. Není žádný důvod se domnívat, že vytvořením kopie SW je až

jeho instalace. A zákon výslovně vylučuje možnost vytvoření kopie

softwaru pro osobní potřebu, pokud samozřejmě kopírování explicitně

nepovoluje licence toho softwaru. Tohle se omílá tak často, že je opravdu s podivem, že se ještě najdou jedinci schopní tvrdit opak...

+1/0
21.12.2011 9:16

Na západní frontě lež

Re: Směšné

Licenci můžete při instalaci odmítnout. To ovšem předpokládá, že produkt máte na disku. Odmítnete-li licenci, odmítl jste uzavřít se společností smlouvu. Přijmete-li licenci a nezaplatil - to je jádro nelegálního používání SW.

+6/0
21.12.2011 11:12

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: Směšné

Ale to spolu nesouvisí. V tomhle se nevyznám, ale právo ohledně licencí řeší ještě jiný zákon. V autorském  zákonu je vytvoření kopie a to i stažením díla. Pokud tedy nepřijmete licenci, tak byste měl program i smazat / vrátit.

Co jsem četl někde rozhovor s policajtem, co se tím zabýval, tak pokud stáhnete sw, ten si necháte na disku jako instalačku, pak vylálíte na DVD a pak nainstalujete, tak vás budou soudit za škodu ve výši 3 nelegálních kopií (ano, v tomto případě je to absurdní... ale tak se soudí).

0/0
23.12.2011 10:51

Na západní frontě lež

Re: Směšné

Jenže kdybyste odmítl licenci při pokusu o instalaci, tak si nic nenainstalujete a celá věc se vás netýká.

0/0
23.12.2011 11:31

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: Směšné

Ale pořád máte nelegální kopii autorského díla. To musíte smazat a až pak je to čisté, když už.

Navíc licence bych sem fakt nemotal, to je naprosto jiná oblast, než autorské právo či copyright. Licence by třeba měla být v jazyce uživatele (pokud se obě strany nedohodnou jinak), takže licence v angličtině nefungují u nás. Navíc u licenčního práva (našehop, čekt jsem k tomu někde zajímavý rozbor) je systém, že prodejce nabídne licenci (zobrazení eula), uživatel ji akceptuje (klik na "souhlasím"), tento souhlas se doručí prodejci a ten nakonec potvrdí, že akceptoval přijetí. A poslední 2 body se u nás veskrze nedodoržují, takže z pohledu licenčního práva je i legální sw nelegální :-).

0/0
23.12.2011 11:40

Na západní frontě lež

Re: Směšné

No vidíte, navíc na starých licencích Windows bylo česky napsáno, že se řídí právem státu Kalifornie, což nás jaksi zajímat nemusí :-)

Jak zjistím, že kopie je nelegální? Naprostou většinu SW si můžete stáhnout a vyzkoušet naprosto legálně.

0/0
23.12.2011 12:04

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: Směšné

Já se řídím morálkou :-). Ale mě moje morálka neschvaluje hrát stažené hry (od otestování jsou dema, recenze, videa, názory známých). Jestli většinu sw můžete vyzkoušel legálně je diskutabilní. Řekněme

nějhakou část sw. To je pak ale vymezeno v té licenci :-) (ejhle,

tautologie).

Každopádně bych neřešil licenční zákon, myslím, že pokud koupíte sw, tak je tím prokázána vaše dobrá vůle za sw zaplatit a je zjevné, že tam není zlý úmysl. A z pohledu autorského zákona budete čistý, myslím, že v ten moment nebude licence nikdo řešit :-).

0/0
23.12.2011 12:09

Na západní frontě lež

Re: Směšné

No, myslel jsem neherního SW (takže to vlastně do diskuze o hrách nepatří ;-) ) Hry se mi vyhýbají obloukem a nevyvolávají ve mě ten pocit, pro který jsou lidé schopni vytáhnout 1-2 tisíce ;-)

0/0
23.12.2011 12:17

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: Směšné

No, spíš 1 tisíc a méně a jak píšu jinde, poměr cena / zábava (a čas zábavy) je mnohem výhodnější, než třeba kino a aktivnější, než filmy. Ale to je věc čistě osobních preferencí.

U neherního sw je to asi obdoba. U sw za pár dolarů to nikdo neřeší a veskrze jsou autoří dádi za vše, pokud je to sw dražší, tak to veskrze nakupujete individálně a tam se licenčnce reálně uzavírá. A i tam je myslím výrobce rád, že si koupíte sw třeba za 20k a neřeší, jestli je postup přesně podle licenčního zákona (který se liší zemi od země. Spousta sw má americké licence, které u nás neplatí. Tam lze souhlasit třeba už otebřením krabice - i když podmínky jsou uvnitř .-) ). Takže opět - v dobré vůli jste zaplatil, nikomu nevznikla škoda... pohoda.

0/0
23.12.2011 14:01

VyMeTaky

Re: Směšné

Vy jste hloupý, stahnout si lze legálně cokoli. A možnost vytvořit si kopii neřeší zákon, ale smlouva. Zákonu je to jedno. Trestnost se vztahuje na sdílení.

0/0
21.12.2011 14:14

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: Směšné

Zkoušel jste si přežíst autorský zákon? Kopie pro osobní potřebu je povolena pouze u audioviuzuálních děl a tím, že počítačové programy jsou z toho explicitně vyjmuté. Trestnost u sdíleníje všude, i tam, kde je púovolena kopie pro osobní potřebu.

Na rozdíl od vás vás neosočuji, že bjste hloupý, jako vy autora předchozího příspěvku, ale pouze nezvdělaný.

0/0
23.12.2011 10:47

doktor_bota

Re: Směšné

Záleží na charakteru obvinění a obhajoby, protože pokud například stahovač prohlásí, že stahoval seriál Zaklínač a nikoliv hru, má žalobce smůlu, protože opak nedokáže, tedy za předpokladu, že nemůže spárovat stažení a spuštění ze stejné IP adresy a ideálně ze stejného počítače.

0/0
22.12.2011 23:23

_Bady_

Re: Směšné

stazeni je legalni pouze u audiovizualnich del, u her a programu je stazeni nelegalni.

+1/0
21.12.2011 10:07

gawy

Re: Směšné

To neni pravda

+2/0
21.12.2011 12:56

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: Směšné

Zkuste si přečíst autorský zákon, namísto spekulací, tam je to řečeno dost jednoznačně.

0/0
23.12.2011 10:56

RomanL

Re: Směšné

Není to tak.

0/0
27.12.2011 8:05

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: Směšné

§66 odst. 7... I kdyz je fakt, ze §30 vyjmuty neni

0/0
27.12.2011 17:26

Titan.no1

Re: Směšné

A já pořád, proč Stahuj, Slunečnici, Studnu apod. ještě nezavřeli ;-D;-D;-D

+2/0
21.12.2011 20:10

nakasi

Já tomu nerozumim...

Když tam není protipirátská ochrana, tak proč všechny žalujou. Dyť jim musí být jasné, že to mají všichni "půjčené od kamaráda" a jelikož tam není protipirátská ochrana, kterou by museli překonat, tak se vlastně právně ničeho špatného nedopustili. A ještě jedna věc. Dokázat v dnešní době, že tato IP adresa = tento člověk, je téměř nemožné. A pokud jim to nedokážou, tak se jim taky může stát, že všichni tito lidé zažalují je a pak se z toho... však vy víte co.

+1/0
20.12.2011 17:34

axusnalim

Re: Já tomu nerozumim...

Až je přestane bavit dělat pro piráty hry zadarmo, tak se na jejich výrobu... však vy víte co. A piráti i platící hráči budou místo např. Zaklínače 3 mít... však vy víte co.

+2/0
20.12.2011 23:26

Vrah

Re: Já tomu nerozumim...

Přesto si myslím, že se jim to pořád ještě vyplatí, takže bych se ukončení vývoje nijak neobával.

Vzpomněl jsem si na slova, který údajně prohlásil Bill Gates: „Není dobré, že se krade software, ale když už se krade, tak ať kradou ten náš.“ – i nelegální kopie je totiž reklamou, rozšiřování mezi lidmi, lidi s tímto softwarem pracují a neučí se používat konkurenční programy… Nevím, jestli a nakolik tenhle mechanismus funguje i u her, ale v případě operačních systémů, kancelářských balíků a podobných programů o něm nepochybuji.

+1/0
22.12.2011 1:19

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: Já tomu nerozumim...

Vzhledem k tomu, že drtivá většina herních sérií má jen pár pokračování, tak bych tento princip neviděl u her moc funkční.

Maximálně, žš se v lidech hne svědomí a koupí to alespoň pak, ve slevě.

0/0
23.12.2011 11:06

SH code

Re: Já tomu nerozumim...

Takže když si necháš odemčené auto s klíčkama v zapalování a já ti jej ukradnu nespáchal jsem zločin? Nesmysl. Bez ohledu na to jestli dílo obsahuje nebo neobsahuje protikopírovací ochranu, už samotný akt vytvoření jeho kopie (na jiné jako zálohovací účely) je protizákonný.

+2/0
21.12.2011 20:44

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: Já tomu nerozumim...

Překonání překážky / ochrany není podmínka k porušení autorského zákona, pouze přitěžující okolnost.

+1/0
23.12.2011 10:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.