Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejočekávanější on-line světy roku 2012

Z našeho přehledu masivně multiplayerových titulů si můžete vybrat svého žrouta času pro letošní rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

honza_

GW2

Osobně jsem se moc těšil na GW do momentu, kdy oznámili, že GW2 nebude mít raidy, to mě dost zklamalo :/

0/0
9.2.2012 14:18

blizz011

Re: GW2

ale raidy tam budou, jen ne v instancích, ale pod otevřeným nebem, masové pvp taky nechybí

0/0
12.2.2012 17:38

dave.dhf

Zajímyvý výběr

Zajímavý výběr titulů...ale co Třeba DUST? Velmi očekavaná online akce která má být propojena se světem EVE online. Osobně sem k tomu titulu skepticky, ale podle mne má určite větší očekáváni než např. TERA.

0/0
8.2.2012 21:46

Beldor2

Re: Zajímyvý výběr

No ten dust bude kazdopadne zajimavy , uvidime...Kazdopadne misto nejodvaznejisho projektu bez problemu zabere;-)

0/0
9.2.2012 11:18

jarous76

Re: Zajímyvý výběr

Pockat - Dust jako myslis to mlaticku na PS3?

Tak to bude MMO jak stehno ... to jo.

0/0
9.2.2012 16:44

dave.dhf

Re: Zajímyvý výběr

Ano, myslim tu strilecku na PS3, nemyslim ty klikacky na PC. Možná sis toho nevsiml, ale už nekolik let existuje skvele MMO, ktere se jmenuje EVE Online. Narozdil od WoW a ostatnich pseudo MMO, kde je spousta navzajem izolovanych hernich svetu, tak v EVE jsou vsichni v jednom vesmiru. A Dust bude hra spojena s timto MMO svetem a mozna tom u nebudes verit, ale bude to taky MMO....

0/0
9.2.2012 17:10

jarous76

Re: Zajímyvý výběr

No on vlastne i CS je MMO.

Bude to uboha mlaticka - a zij si dal v tom, ze je to jedna z nejocekavanejsich MMO.

A kdyz uz jsme u EVE ... myslim, ze ja testoval EVE v dobe kdyz jsi jeste tahal kacera.

0/0
9.2.2012 17:24

dave.dhf

Re: Zajímyvý výběr

Asi jsi mne nepochopil, ja osobne si od te hry nic neslibuju. Psal jsem, ze jsem k Dustu pomerne skepticky. (PS3 nemam a porizovat si ho nehodlam.)  Ale myslim si ze je to pomerne ocekavana hra a zaslouzila by si byt uvedena. Myslim si ze je urcite ocekavanejsi nez napr. Tera

P.S. Nenech se zmast, ja hraju EVE uz taky nekolik let a v dobe kdy EVE vyslo, uz jsem mel davno jine zajmy nez tahani kacera. :)

0/0
9.2.2012 17:39

jarous76

Re: Zajímyvý výběr

Sorry, ale podle volby slov by to vypadalo na toho kacera ;-)

Ja EVE nezatracuju, nekde jinde jsem i psal, ze si myslim, ze je to jedna z nejlepsich her so kdy byla - jen to neni hra pro mne.

A Dust skutecne nejak vyznamne ocekavana hra neni - alespon podle zadnych meritek, ktery mne napadaj. Dosel jsem dokonce tak daleko, ze jsem k tomu i hledal na webu ... a kde nic u nic.

Na druhou stranu Tera j projekt, o kterym se jiz delsi dobu celkem dost mluvi, na zapade rekl bych ocekani prumerna, Asie ocekavani pomerne vysoka. Muzeme se rozcilovat jak chceme, ale podle Asie se pojede cim dal vic.

0/0
10.2.2012 9:44

tarantule959

Blizzard se zaprodal rudým sviním.

0/0
8.2.2012 17:21

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Blizzard se zaprodal rudým sviním.

8-o

0/0
9.2.2012 7:41

doktor_bota

Jj, pandy jsou super.

Sám WoWko nehraju, ale mého okolí už mám dva celkem definitivní názory, že tím s touto hrou končí. No co, nic není věčné a někteří hráči prostě propojení WoW s Marvelem nechtějí.

0/0
8.2.2012 16:25

jarous76

Re: Jj, pandy jsou super.

Jojo .. vsichni konci, <dopln> je konec WoW.

A navzdory tomu jsou startovni zony narvany novejma hracema - presne takhle si predstavuju hru co jde do kopru.

0/0
8.2.2012 16:33

překladatel do reality

Re: Jj, pandy jsou super.

Asi tedy jak na kterých serverech. EU Hellfire to rozhodně není.

0/0
8.2.2012 20:33

hr0p

Re: Jj, pandy jsou super.

LOL, nj Pandy mozna vyprazdni 10 EU serveru, ale zaplni 20 cinskych, 10 korejskuch a 15 taiwanskych... od Blizzu geniralni marketigovy planR^, kdyby byli na burze prikupuju jejiich akcii co bych mohl...

0/0
9.2.2012 0:14

majkom

Re: Jj, pandy jsou super.

blizz na burze je, aspon myslim, activision blizzard...

0/0
9.2.2012 0:14

uiloper

Re: Jj, pandy jsou super.

Kdybys WoW sledoval vic, vedel bys, ze hraci s WoWkem "konci" u kazdeho datadisku.

Ale realita ukazuje, ze WoW je hra, ke ktere se hraci vraceji z jinych her v nejvetsi mire. Z her jako napr. Star Wars, Guild Wars, Eve online atd....

+2/0
8.2.2012 18:58

doktor_bota

Re: Jj, pandy jsou super.

Sorry, ale pandy? Co bude příště, panenky Barbie, specializující se na kadeřnické kung-fu? Polymorfní androidi z Terminátora, nebo Klingonové? Brouci z Hvězdné pěchoty by taky nebyli marní, a na scénu příchází... ano, přátelé, to je Freddy Krueger!!!

Blizzardu buď došly nápady, nebo jejich scénaristi definitivně podlehli neblahému vlivu EA.

0/0
8.2.2012 21:11

zaloztesemi

Re: Jj, pandy jsou super.

Nebud ignorant.

Blizzard jasne vysvetlil proc pandy. Asie se vic a vic otevira svetu a predstavuje ohromny trh. Blizzard se chce priblizit asijkym hracum i hracum zapadnim, kteri dlouhe roky volali po necem s vychodni tematikou.

Blizzrd proste plni prani znacne casti sveta. To jen tady v cesku si porad namyslime, ze jsme stredobodem vesmiru, ze!?

+2/0
8.2.2012 23:24

jarous76

Re: Jj, pandy jsou super.

A priste uz nic nebude. Pandy jsou posledni datadisk k WoW.

Blizz presune skoro vsechny zbyle vyvojare a svou pozornost k Project Titan ;-)

0/0
9.2.2012 16:24

majkom

Re: Jj, pandy jsou super.

ano, preto blizz hlasi z aposledny rok ubytok takmer dvohch milionov platiacich hracov a kazdy mesiac spamuje s vyhodnymi akciami na WOW:)

0/0
9.2.2012 0:14

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Jj, pandy jsou super.

Mezi datadiskama je vzdy ubytek hracu

0/0
9.2.2012 7:44

jarous76

Takze abych to shrnul ...

D&D - p2w ... next. Tera - dalsi korejskej grinder. SecretWorld ... mozna, ale FunCom? GW2 - jasne, jen se bojim openworld PvP. Pandy - kdyz vsechno selze, WoW tu bude porad.

Tzn. je to jak vsichni vime uz par let - cekame na GW2, a kdyz to nebude neci salek kavy, tak z5 k WoW.

+1/0
8.2.2012 9:56

NexusCz

Re: Takze abych to shrnul ...

No já do GW2 vkládám hodně nadějí Anet se nebojí změny takže by to mohlo přinést trochu čerstvého vzduchu

0/0
8.2.2012 12:18

jarous76

Re: Takze abych to shrnul ...

No vzdyt ja taky ... je se bojim mass open world PVP - uz to par firem zkouselo .. a jak to dopadlo vsichni vime :-(

+1/0
8.2.2012 13:20

vojcek_p

Re: Takze abych to shrnul ...

Jak to dopadlo? Lineage 2 má open world pvp a je to podle mne to nejlepší co může v pvp být.

0/0
8.2.2012 16:13

jarous76

Re: Takze abych to shrnul ...

MASS open world PvP - nauc se cist.

Ja lajnu nehral - jak tam vypada bitva 200+ lidi?

0/0
8.2.2012 16:30

vojcek_p

Re: Takze abych to shrnul ...

Bitvy 200+ lidí jsou v l2 běžné, každý druhý týden jsou o víkendu castle siege a tam bývá často najednou i ještě víc lidí. Docela fajn adrenalinový zážitek, ikdyž na mém noťasu to je občas o nervy. Každopádně je to dobře vybalancované, dobře sehraná parta lidí (jedna parta bývala 9 lidí, teď se počet lidí v jedné partě snížil na 7) dokáže srovnat 2-3 nezkušené party, taktika taky hraje velkou roli. Obří dobývací golemové ničící brány a hradní zdi, boj o každý metr uvnitř hradu a o každou uličku, vzdorování přesile, prostě opravdu je to zážitek. Nikdo mi nevymluví, že instancovaný svět s battlegroundy je horší než velký neinstancovaný svět, kde kdekoliv může každý s kýmkoliv bojovat a například o epické bossy se vedou velké pvp bitvy, protože nejsou instancovaní a respawn je někdy i 2 týdny. Nemluvě o tom, že systém klanových válek přímo nutí k pvp na větší škále než jen 1vs1 (ikdyž to samozřejmě není tak velké jako při siege, každodenní pvp je spíš parta proti partě, tj 7vs7)

0/0
8.2.2012 18:35

jarous76

Re: Takze abych to shrnul ...

A servery davaji v pohode 200+ lidi PvP na jedne hromade? Woah .. tak to by bylo asi jedina hra, ktera to zvladla.

Tam asi neni moc AoE abilit a aury a tak co?

0/0
9.2.2012 16:22

skywolf

Re: Takze abych to shrnul ...

EVE to zvlada bez skytnuti, problemy miva nad 1k lidi...Ale je fakt ze EVE ma system relativne nenarocny na aktualizace (1s intervaly aktualizace sveta)

WAR to relativne zvladal po prvnich par mesicich, jen mu dochazel dech behem kritickych momentu v pevnostech, kde byl jediny maly chokepoint pro par lidi vedle sebe a 150+ lidi na strane utocniku a 50-70 na strane obrancu.

0/0
9.2.2012 16:51

jarous76

Re: Takze abych to shrnul ...

Ve WAR byl problem s tim, ze tam bylo mraky AoE abilit, aury a hlavne ... collision detection.

0/0
9.2.2012 16:59

jarous76

Re: Takze abych to shrnul ...

EVE je divny .. to nepocitam ;-)

Kamos to hral (hraje? - nemluvil jsem s nim par let) na naprosto spickovy urovni. Kdysi byl nejakej brutalni PvP turnaj, bylo kolem toho mraky videji, komentovany, atp ... a oni prohrali ve finale. Kdyz mi z toho ukazoval videa, tak jsem u toho zival nudou - tuhle hru fakt nedavam :-)

0/0
9.2.2012 17:02

vojcek_p

Re: Takze abych to shrnul ...

Jj ze strany serveru je to ok, na to jsou přímo stavěné, chce to jen lepšího kompa aby se to nesekalo (teda hlavně SSD nebo jak se ty disky jmenují). Aoe skilly tam jsou, buffy i debuffy a podle očekávání taky hrajou klíčovou roli.

Jak to může siege vypadat je tady

http://www.youtube.com/watch?v=r4M-KZLgeo4&list=UU_fP0bne5dnQOFZa2LHnUuA&index=6&feature=plcp

Tam má například útočící strana v command channelu 80 lidí v 10 partách, ale zažil jsem i command channely se 150 lidma (útočníci i obránci).

0/0
9.2.2012 18:29

jarous76

Re: Takze abych to shrnul ...

Zajimavy - fakt by mne zajimalo, jak je tohle napsany.

Pac do tohohle za normalnich okolnosti jeste hardware nedospel - teda dospel, ale to reseni je tak drahy, ze pochybuju ze by ho nekdy nejaka fima pouzivala pro hostovani hry.

0/0
10.2.2012 9:37

shann81

Další fantasy..

Nevím jak vy, ale já už mám těch fantasy MMO dost. Už je jich tolik, a ty pandy ve WOW.. bez komentáře. Po všech těch fantasy mě teď přitahuje žánr sci-fi MMO. Teď přešel Star trek online na bezplatný model hraní, hra má pár chyb, ale ovládat loď vesmírem je úplně jiný pocit než postavičku v klasických fantasy hrách. Hře sice chybí hloubka, ale na hraní PvP/PvE instance hodinku denně plně dostačuje.

+2/0
8.2.2012 8:08

kriptonitte

Re: Další fantasy..

Zanr fantasy je zadanejsi, protoze ma vice moznosti k expanzi do dalsich oblasti, kdezto sci-fi se musi vicemene drzet jistych fyzikalnich zakonistosti pro dany univers. A fantasy je mnohem blizsi zanr pro divky a netechnicke kluky, coz hraje podstatnou roli.

Jestli chces sci-fi, muzes zkusit Eve online - to je snad nejpropracovanejsi sci-fi, nebo StarWars: The Old Republic.

+1/0
8.2.2012 8:13

Giga Pudding

Re: Další fantasy..

žánr fantasy je žádanější jen proto, že hráči jsou bez fantazie a vkusu a tvůrci her vidí, že když by se jim pokusili dát jinou fantasy než nudnou tolkienskou kopírku, tak nemají sebemenší šanci na úspěch.

+1/0
8.2.2012 11:36

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Další fantasy..

8-o Nemyslis, ze je to o hre samotne, ze je neuspesna - daleko vic nez o svete?

0/0
8.2.2012 12:07

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Další fantasy..

Jinak v tom pripade je kazda sci-fi hra kopie Capkova sveta

0/0
8.2.2012 12:07

Giga Pudding

Re: Další fantasy..

Vzpamatuj se, každá fantasy která se chce prodat musí mít podle tolkienovského stereotypu vypadají elfy, trpaslíky a obrněné lidské hrdiny na straně dobra a cokoli co je zelený a lezou tomu tesáky z úst na straně zla a pak se do toho šoupnou nějaké nenápadité potvory ještě a je to hotovo, zatímco nikde nikdo nekopíruje stejné postupy pořád dokola, které by se objevily v čapkově díle a pro jistotu tě upozorním, že kdybys měl náladu začít žbrblat něco o robotech, tak to není vynález čapkova díla :)

+1/0
8.2.2012 13:14

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Další fantasy..

Takze Conan se neprodava? Zaklinac se neprodava? A co treba Gothic ci TES? Co Heroes? Dokonce i takove WoW - kde je rozdeleni na hodne a spatne? Kde tam jsou ty tve Tolkienovske stereotipy?

+1/0
8.2.2012 13:35

Giga Pudding

Re: Další fantasy..

Wow je ukázkový stereotyp, každopádně je moc hezké, že jsi vyjmenoval všechny ty tři úspěšné výjimky v té záplavě stereotypu :)

a je zábavné, že jsi tam zmínil i heroes of might and magic, které vychází z toho skrytého scifi světa might and magic :) (nemluvě o tom, že i tak obsahuje úplně stereotypní využívání všech těch trpaslíků a elfů a podobných)

A mimochodem conan se neprodává :).

+1/0
8.2.2012 13:41

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Další fantasy..

1) WoW jsem zminil jen tak dodatkem ne jako hlavni hru - ale neukazala jsi mi na nem ten stereotyp - hodni/zly

2) Conan se prodava - knizne je to hit a herne to nebylo o dost horsi nez jine hry - a pokud hra nebyla uspesna opravdu to nebylo vinou sveta a ze tam chybeli trpaslici.

3) Myslis ten svet, kde ty zly zeleni orcove byli magicky vytvoreny aby pomohli hodnym rasam v obrane pred utokem demonu?

4) Nevsiml jsem si, ze by v tolkienovi byli orkove zeleni jako jsou ve vetsine hrach - odkud to vzali? Co dalsi rasy, kde je vzali, kdyz je vse na scenari Tolkiena?

5) 3 vyjimky v zaplavu stereotypu - jmenuj ten uspesny stereotyp.

+1/0
8.2.2012 14:00

Giga Pudding

Re: Další fantasy..

1.wow je stereotypní už jen obsazením těch dvou skupin, kdy v jedné jsou ti krásní elfové a blabla, zatímco v té druhé jsou vesměs jen monstra, které pochopitelně taky odpovídají tradičním fantasy standardům bez nějakého vlastního nápadu

2.conan je značka, pod kterou může psát kdokoli, takže že je pořád vidět v knihkupectvích, neznamená že má velký náklad a že se prodává, což se mimochodem odráží jak v úspěchu age of conan, tak i v úspěchu nejnovějšího filmu s conanem

3.o čem točíš?

4.zelená barva orků a goblinů je běžná od nejranějších fantasy ilustrací, to je snad ten největší stereotyp vůbec, jehož vznik by se dal s nadsázkou spojit rovnou s pestrobarevnými impy ze středověkých iluminací

5.jmenuj libovolnou fantasy hru a máš odpověď :) dokonce i korejský lineage je tolkien jak vyšitej

+1/0
8.2.2012 14:17

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Další fantasy..

1) Blood Elfove, Drenaici, Worgenove - nejak ti to nevychazi

2) Conan je znacka jako takova uspesna - at se ti to libi ci nikoliv - a nevsiml jsem si, ze by byl o dost neuspesnejsi oproti Lotru jen protoze mu chybi Gimli

3) ?

4) Ano - a co - kde v tom je ten Tolkienovsky stereotyp? Tolkien nemel zalany orky

5) Guild Wars - hups nejsou rasy, Diablo - hups nejsou rasy, Warcraft - hups orkove nejsou zly, D&D celkove? Hups orkove, lidi a dalsi rasy nejsou rozdeleny na zly hodny ..... ted si nemohu vzpomenout na zadny dalsi hry, ale jeste jsem si nevzpomel na zadnou s tim tvym stereotypem - docela divny, kdyz to ma byt kazda ..... no mozna jen nesplnuji dalsi podminku, ze maji byt uspesne :-/

+2/0
8.2.2012 14:27

Giga Pudding

Re: Další fantasy..

1.deriváty toho samého - nějak ti to nedochází

2.děláš si srandu? conan za celou svou historii nedosáhl stejných prodejů jako tolkien

3.!

4.že jsi viděl jacksonova pána prstenů se zelenohnědými orky na tom nic nemění :)

5.hups, diablo s tím nemá nic společného, když se to nedrží fantasy, ale vesměs mytologie křesťanského pekla a bubáků, hups orkové ve warcraftu jsou prezentovaní z větší části jako ti zlí a podle toho je zvolená i jejich vizuální prezentace, ale nečekám, že jsi kdy slyšel třeba o warcraftu 1 a podobně :), a hups d&d vychází úplně otevřeně z tolkiena a nijak se tím netají :)

+1/0
8.2.2012 14:34

IARK - Králíček Chlupíček

Re: Další fantasy..

1) ne, nejak ti nedochazi, ze dle tveho popisu drenaiove ci vorgeni nemaji na strane aliance co delat a ze blad elfove by nemeli co delat na strane hordy ;-)

2) Co prosim? To, ze nejaka knizka nedosahne prodeje pana prstenu znamena, ze je ta knizka neuspesna? To jsi sahla trochu vedle holcicko ne?

4) kde v knizce jsou orkove popsani jako zeleny a s tesakama?

5) Diablo neni fantasy hra? Warcraft - Myslis ty orkove, kteri jsou vezneni a utlacovani lidma jako hloupe zvirata, ktere bojuji pak za svobodu? V cem jsou zly? V tom, ze jsou mene chytrejsi a vice bojovni? Plus pokud vemu pribeh jako celek, tak orkove, kdyz byli zly, tak byli pod vlivem Manorotha. O W1 toho vim dost a tak vim, ze pribeh nikde nerika, ze orkove jsou zly - mozna pribeh lidi, ne orku.

D&D No a? Ale chybi tam opet ten tvuj stereotyp na hodny/zly.  A co Guild Wars - na to jsi nejak zapomnela.

+2/0
8.2.2012 14:43

Giga Pudding

Re: Další fantasy..

1.služba hráčům, kteří by plakali buď že na jejich straně nejsou badass velký zvířátka všeho druhu, nebo že u nich nejsou žádní krasavci

2.o jaké "nějaké knížce" točíš? je řeč o dvou úplně konkrétních případech a conan v jejich porovnání nevychází jako vítěz a zvlášť, když každý ví, že titulů s conanem už vyšly mraky, ale kvůli tomu, že je může psát kdo chce, tak jejich kvalita byla nevalná a to je všeobecně známý fakt, takže tos sáhl trošku vedle chlapečku

4.kde všude jsou v tolkienových ilustracích a všech dalších kopírkách od počátku fantasy jako žánru orkové zelení s tesákama? všude

5.diablo s klasickou fantasy má společnou jen přítomnost čarodějů, což si asi uvědomí kdokoli kdo vidí, že úplně všechen další obsah a stylizace se obrací k hororové fikci a křesťanské mytologii.

warcraft myslím orkové jako příšerky snažící se dobýt království člověka :) viz warcraft 1 a 2, od toho taky celá jejich výtvarná stylizace spočívá v co největší možné výhružnosti a bojovnosti :) D&D no b?

+1/0
8.2.2012 14:52

Giga Pudding

Re: Další fantasy..

Obsah čehokoli v D&D záleží na gamemasterovi. A guildwars neznám, takže se narozdíl od tebe nemůžu vyjádřit k něčemu o čem nic nevím :).

A zaprvé jsem uvedla ten korejský příklad, za druhé jsi sám uvedl příklady za mě a za třetí jsem označila velkou většinu fantasy za nenápaditou kopírku tolkiena, takže mezi příklady asi spadá kdeco všechno :)

Ale tak proč si to neshrnout jednoduše, že kdo je nenápaditý, tak fantasy hru automaticky nacpe elfama, trpaslíkama, orkama, kouzelníkama se špičatou čapkou a hned má prodeje, a to je fakt, protože fantasy jakéhokoli jiného ražení se musí těžce snažit, protože hráči chcou dostat znova to samé, viz například Jade Empire, které nemělo stejně velký úspěch jako třeba Knights of the old republic nebo Dragon age, kde jedno rovnou táhla značka a druhé zas mělo stereotyp. Fantasy svět Thiefa stěží hráči poznají jako fantasy, Blood omen - hororová fantasy s absolutně ničím společným s tuctovou fantasy atd. a vedle toho vychází jak na běžícím páse ...

+1/0
8.2.2012 15:00

Giga Pudding

Re: Další fantasy..

hry obsahující ty samé stereotypy s trpaslíky a elfy a děje se to právě proto, že hráči nechcou dostat nápaditost a ti obzvlášť hloupí si myslí, že aby to bylo fantasy, tak to právě musí mít tyhlety omleté stereotypy, a proto když se člověk podívá na soupisku vyšlých fantasy mmo, většina z nich splňuje podmínky na stereotyp, když si hráč vyhledává běžné hry podle tematického zařazení do fantasy, tak na něj vybafnou znovu fousatí trpaslíci a elfové se špičatýma ušima a fantasy světy her jako je třeba Rune nebo The longest journey zůstávají v menšině, protože je očividný fakt, že pro tvůrce her je prostě riskantní vydat něco nápaditého, když hráči chcou dostávat pořád dokola to samé.

+1/0
8.2.2012 15:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.