Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéf studia za Angry Birds: Pirátství nemusí být špatná věc

Pirátství nemusí být špatná věc, ale způsob, jak získat více, poukázal Mikael Hed, šéf firmy Rovio, která stojí za mobilním fenoménem Angry Birds. Hodně se prý můžeme poučit z hudebního průmyslu, řekl serveru Guardian.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kokoi

Má pravdu,

bez pirátství by třeba Microsoft s Windows a Office nebyl tam kde je dnes.

0/0
4.2.2012 17:56

V_S

Je tu však jedno velke ALE

Bohužel stále platí, že to co je zde navrhováno jako nový model: "Prodávané herní aplikace totiž chápe jako kanály, přes které firma může propagovat a prodávat další obsah".

Nebude jistě vyhovovat všem. Myšlenka je to sice fajn a evidentně funkční, ale ne každy producent/výrobce má další obsah, jehož prodej jej bude živit. Stále totiž platí, že když mi někdo něco nechce dát, protože chce ať za to zaplatím, tak nemám právo si to obstarat bokem, ikdyž k tomu mám možnost.

0/0
3.2.2012 17:16

broskvovyPRD

to nikoho nezajímá

Bude-li v gamesce otravná relkama, která se musí nedejbože odklikávat a skáče tam opakovaně, je gameska osdouzená k záníku. Při představě, že si po každém kole budu muset odkliknout "skip advertising" s tématem nějaké pubertální rychlokvašky, tak ta hra jde do koše dříve než pán stačí říct Angry Birds...

0/0
3.2.2012 15:42

PiPiiiiiK

tý jojo

tak asi po měsíci konečně článek v hrách se kterým souhlasím. Potvrzuje to jen moje přesvědčení o tom, že učení je nejlepší od mistrů v oboru a ne od spekulantů...

0/0
3.2.2012 12:05

jazzcat

...

iba zákon určuje, že po zakúpení CD ho nemôžete kopírovať - pri tom je úplne vaše a nemáte ho iba vo "výpožičkovom režime" . Zrušte ten zákon a razom vyriešite pirátstvo.

0/0
3.2.2012 12:03

FiS95

Přesně. Koupil bych si GTA IV, kdybych, jako každý,

neměl San Andreass od kámoše? Pokud jde o mně, vděčí herní průmysl pirátů alespoň za 20 litrů.

+6/0
3.2.2012 11:14

Raynor

Re: Přesně. Koupil bych si GTA IV, kdybych, jako každý,

R^ Presne o nejake slavne serii GTA jsem vubec nevedela az kamarad mi dal kopii SA na zkus to je to skveli, Zkusil jsem a GTA 4 jsem si predobjednal hned jak ho oznamili!!

0/0
4.2.2012 11:20

Kahlan Amnell

Stejný názor jsem propagovala i já

Pokud se to nestahuje, nikdo o tom neví a tudíž to nemůže říct dalším lidem, z nichž si to někteří koupí.

0/0
3.2.2012 11:01

Wolfling

Re: Stejný názor jsem propagovala i já

Ony existuji i jine formy markatingu :>

0/0
11.2.2012 12:13

Sub7

...

Aspoň někdo, komu to dochází. Mohu obecně pirátství považovat za svého druhu krádež a špatnost, ale jako realista jsem si vědom toho, že je neporazitelné. Uavřete Megaupload, v zápětí se objeví jiné kanály. Způsobů distribuce je řada a komunita sdílečů je vynalézavá. Co nemohu porazit, to bych se měl pokusit využít ve svůj prospěch. Kdo to dokáže (a dříve než konkurence), ten bude ve výhodě. Podívejte se, jaké peníze dnes jsou fandové ochotni vydat za kraviny jako virtuální zbraň. Nejen u her a programů, ale i u hudby a filmů se dají vymyslet bonusy a na ně fanoušky nalákat.

+1/0
3.2.2012 10:37

Sub7

Re: ...

Například si dovedu představit, že populární zpěvák při vydání nového

CD bude pamatovat na limitovanou edici, kde obal poslouží jako vstupenka na promo koncert a na něm se po koncertu podepíše. Fanoušek tak možná

na počátku udělá investici větší, aby s cédéčkem zaplatil i vlezné, ale v souhrnu by ho to mohlo vyjít levněji (zpěvák by tí měl zajištěn určitý

odbyt nosiče) a ještě by získal upomínku, jejíž sběratelská hodnota třeba časem bude také zajímavá. Podobných nápadů je možno více, jen

chtít zapřemýšlet a dopilovat je. Zavírat servery je boj s větrnými mlýny a šmahem postihuje i ty, proti kterým namířeno nemělo být.

0/0
3.2.2012 10:40

aljavX

pravdu má minimálně v tom, že

v Asii firmykopírují západní výrobky ( patenty, technologie, značky ... ), již desítky let, ale západní svět s tím nic nedělá, aby si nenaštval asijský, čínský, trh. A tam západní firmy, včetně růzýných film., hud., studíí, přišly o miliardy dolarů.

Ale za to že teď vám na mobilu někdo najde 3 nelegálně stažené desky, po vás budou chtí statisíce dolarů a ještě vás možná zavřou.

+1/0
3.2.2012 9:38

Kahlan Amnell

Re: pravdu má minimálně v tom, že

Přesně tak. Tomu říkám krádež, protože to slouží k finančnímu obohacení těch pirátů. Když si já stáhnu film nebo hru (která je pro mě moc drahá), tak z toho nemá prachy distributor, ale ani já.

Podobná věc je třeba zkopírování textu z internetu do diplomky.

0/0
3.2.2012 10:49

mc.vlada

Pravda

Většina lidí, dříve nebo později, si určitě od dané firmy nějaký produkt koupí, nebo rozšíření hry atd. A v současnosti by to autoři měli považovat za úspěch. Může se stát, že tvrdou cenzurou začne klesat zájem o hudbu, film, hry. Co se hudby týče (trochu mám přehled o konání diskoték na malém městě) o hudbu zájem klesá.

+2/0
3.2.2012 8:59

Kahlan Amnell

Re: Pravda

Jestli taky není problém v tom, že hudbou se chce živit kvantům lidí a pro všechny tady kapacita trhu není. Kdyby to nešlo stáhnout nebo zdarma poslechnout třeba na youtube, tak o většině mektalů se lidi ani nedozví.

+1/0
3.2.2012 10:52

Fuller

Re: Pravda

No zrovna podle diskoték bych neposuzoval zájem o hudbu jako takový. Přece jen, je spousta lidí kteří na diskotéku prostě nepujdou, protože to co se tam hraje se jim nelíbí.

0/0
3.2.2012 11:17

Komisar-durrex

Chytrý to člověk

R^

+8/0
3.2.2012 7:32

reactt

Ono hernímu pirátství..

ani zabránit nelze.. Jedině tím, že bude více reklam v titulech a budou díky tomu o 70 procent nižší ceny produktů.. Pak se pirátsví nevyplatí nikomu. Youtube nebo steam ukazují jediný recept, jak na pirátění.. Ono to všem nakonec stejně docvakne.. ;)

0/0
3.2.2012 6:28

Kahlan Amnell

Re: Ono hernímu pirátství..

Dokud budou hry vycházet zabugované nebo s chybama v distribuci (třeba nefunkční sériové číslo u The Sims) a warezák to opraví, pořád bude atraktivnější ta upirátěná verze. Popřípadě když chci hru hrát anglicky a ne česky, mám taky na českém trhu smůlu.

0/0
3.2.2012 10:55

Giga Pudding

Re: Ono hernímu pirátství..

Popřípadě pokud se chceš dál vymlouvat, tak si nebudeš stahovat opravné patche nebo si nic nekoupíš v levnější digitální distribuci, která například může v klidu nabízet všechny lokalizace dohromady (ne jen jednu jedinou jak to dělá cenega) + původní verzi.

0/0
3.2.2012 12:06

Tomas M

Stejne jako mikrosoft

To je stejny jako s Mikrosoftem - kdyz by se tenkrat DOS nekopiroval nelegalne jako blazen, nebyl by tolik rozsireny a ani windows by nebyly ... Pan z angry birds ma recht

+1/0
3.2.2012 2:26

gasp

Re: Stejne jako mikrosoft

Jak řekl Bill "Pokud už musejí krást, ať kradou od nás. Svým způsobem se na nás stanou závislí, a pak v další dekádě si to nějak vybereme"

Zdroj: http://bonusweb.idnes.cz/herni-piratstvi-pry-stoji-miliardy-prumyslu-ale-neskodi-pzf-/Magazin.aspx?c=A110421_134407_bw-magazin_lou

+9/0
3.2.2012 3:25

pavlik05

Re: Stejne jako mikrosoft

presne tak, ono to obchazeni a premejsleni za horizontem totiz v pohode muze fungovat i opacne. Zaba se da uvarit na obou frontach.

0/0
3.2.2012 10:14

Gorlock010

Re: Stejne jako mikrosoft

Tohle trochu pokulhava (pro hry).

DOS nebyl produkt Microsoftu, Bill ho ukradl (dobrá, koupil od chudáka důvěřivce za 50 dolarů) a tudíž si na zisk při skoro nulových vstupech mohl počkat dekádů (jenže pokud vím on obratem střelil ?licenci? za pěkný prachy IBM, takže stejně na nic čekat nemusel.

Pokud chcete aby vycházely kvalitiní herní tituly, které mají běžně rozpočty 100 mil. $ a ne kraviny jako Angry Birds (jo, když sedim na hajzlu si je taky občas na telefonu zahraju), pak by bylo dobré, aby herní studia neskončila bankrotem.

To samé platí k příspěvku výše o zvlevnění her o 70%... Vždyť to kruci už teď stojí pár korun. Pokud nejste studenti na střední s pár korunami v kapse, není problém kupovat. Půlka z lidí co znám prochlastá stejnou částku za páteční večer v hospodě...

0/0
3.2.2012 12:56

Queeg

Re: Stejne jako mikrosoft

Vazat kvalitu hry na budget je hrozna hovadina. Pokud je rozpocet takovej, ze se musi hra prodavat za neodpovidajici cenu, tak si za to studio muze samo. Navic herni business se vicemene zameril na jednu skupinu hracu takze pro dost hracu proste ani neni hra co by si koupili. Proto porad hraju Fallout 2 (v levelu stal tusim 150kc), Ufo (nektery verze jsou zadarmo), Jagged alliance 2 .... Takze pokud nekdo vyytvori hru, ktera se bude roznat Falloutu, tak za ni uplne klidne dam 2k, protoze tu cenu proste ma. Proste pokud nekdo vytvori produkt, ktery ma "pocitovou" cenu 500 a bude ho prodavat za 1000, tak se nemuze divit ze se to bude krast. Ale pokud nekdo vytvori hru ktera bude mit pocitovou cenu 2500 a bude ji prodavat za 2500, tak dost lidi kteri si ji stahli si ji pak koupi. Tim nerikam, ze krast neni spatny, ale ze i zlodeje jde muze byt zakaznik.

0/0
3.2.2012 15:07

petr____22

Re: Stejne jako mikrosoft

Ten kvalitni herni titul za 100 milionu dolaru ma herni dobu 4 hodiny. Predpokladam, ze vsichni vime o kterou hru jde. Kdezto Angry Birds ani po desitkach hodin neomrzi.

0/0
3.2.2012 21:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.