Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

XCOM: Enemy Unknown oživuje 18 let starou legendu

Některé legendy jsou do moderního herního věku převedeny v podobě k nepoznání. To ale není případ strategie XCOM: Enemy Unknown, který navazuje na bohatou tradici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rikipigi

odpad

- nemá to "action pointy"

- fog of war

- škatulace vojáků podle typu a né jak si ho vycvičíte

- už teď čuchám mizernou hratelnost a adfláklej výzkum atd

Rv

0/0
12.3.2012 14:12

Jožin z planin

Re: odpad

- Action pointy by nemusely vadit, podle mě je to systém okopírovaný

ze stolního DnD, kde funguje dobře nebo něco podobného. Samozřejmě to

jde udělat i blbě, ale je zbytečné předjímat, když to ještě nevyšlo.

- Kde je, že to nemá fog of war? To už by to opravdu nebylo UFO.

- Škatulkování má i výhodu. Tým je různorodější. Stejně si člověk vojáky nakonec rozškatulkuje sám.- Pokud bude výzkum aspoň takový jako v prvním díle (a tam nebyl nic moc), tak nevidím problém. Jen bych se přimlouval za obrázky nebo animace u vyzkoumaných technologií (pitev a tak). Jejich absence mi v českých UFO dost vadila.

0/0
12.3.2012 15:55

flames828

Re: odpad

To je sice hezké, ale UFO vyhrálo hlavně na sílu v jednoduchosti a naprosto plynulý vývoj hry směrem k obsazení Cydonie. Výzkum byl, ale jen aby se dosáhlo technologického pokroku ve správný čas a zábava neupadala v monotónost (to se TftD nepovedlo). Vývoj vojáků nebyl moc promyšlený, tady by se dalo nějakou kupou rpg prvků hodně pokročit (v UFU měl člověk ty svoje favority rád), protože UFO šlo uhrát na 2-3 vojáky a zbytek byl jen na křoví. Action pointy chybět budou, díky nim musel člověk i v hodně jednoduchých misích semtam myslet. Ten systém byl dost dobře vybalancovaný. Na druhou stranu při vycvičení pár terminátorů hru dost zjednodušoval.

0/0
12.3.2012 23:47

Jožin z planin

Re: odpad

No, právě systém prvního UFO vedl k vytvoření několika univerzálních terminátorů (já jich míval 8 rozdělených do dvou týmů). Nehledě na programovou chybu, kdy se libovolná statistika vynulovala po překročení hodnoty 255. To za vyvážené nepovažuji. To, že to bylo zábavné, je věc druhá. Kvůli podobným "chybám" (a třeba mind controlu s neomezeným dosahem) možná bylo tak oblíbené. Hráč přelstil programátora, JO, super!

S 200 actionpointy se právě moc přemýšlet nemuselo. Běžet, běžet a nějaké si nechat, kdyby se za rohem objevil cizák. Když jich zelenáč měl 40, tak to bylo o něčem jiném. Hádal bych, že v novém budou taky nějaké perky ohledně rychlosti střelby, rychlejšího běhu a tak. To, že kola budou kratší (ve smyslu, že nadupaný voják za jedno nepřeběhne půl mapy), mi připadá naprosto v pořádku.

UFO bylo také poměrně krátká hra, ale ne moc a to s tím plynulým vývojem souvisí. Takový spád se nepovedl už žádné podobné hře potom. Ani Jagged Alliance, ale ta měla zase jiné přednosti.

0/0
13.3.2012 4:54

Jimmík

Re: odpad

nehodnotil bych dokud to nevyjde, naopak zatim to vypadá velmi dobře. Lidi budou muset víc přemýšlet a základní taktika pár terminátorů a zbytek ovladači co nevylezli z lodi a jenom mind controlovali již nepujde. Snad to nebude zklamání jako JA.

0/0
13.3.2012 11:17

flames828

Re: odpad

Mně to potom přestalo bavit to hrát na pár supermanů. Udělal jsem si pár nadprůměrně lepších vojáků a nechal je bránit třeba ve dvou nějakou základnu, i tak se většinou natrénovali. Zdálo se mi, že voják s víc AC prostě natrénoval rychleji pro větší možnosti, které měl. V Terroru to chtěli zvrátit a udělali vojáky slabšími (akorát trochu nechápu, proč po výzkumu z předchozí války začínáme skoro v době kamenné), to zas bylo protivné, mít nacvičeného frajera a ten pak dostal pecku někde uprostřed lodní mise. UFO bylo super právě proto, že nepotřebovalo tuny vychytávek, aby dovedlo bavit a paradoxně se dalo hrát mnoha způsoby (já hru tradičně dohrál s obyčejnou laserovou puškou, tu sem měl nejraději). Dnešní hry tenhle trend nerazí, nastaví linii a pestří ji tunou naprosto zbytečných fyčur. Navíc tak vychytané emzáky nemá žádná jiná hra.

0/0
13.3.2012 20:04

flames828

Re: odpad

...a vůbec, byla to jiná doba. Žádný net, info o hrách jen z ošuntělých plátků (dodnes ve skříni coby maximální svátost), večery a víkendy u 14´ crtčka, pustil sem na věži nějaké kazety a mastil 40 hodin v kuse Transporta, heh. Dooma 2 sem hrál tak dlouho, až sem ho svedl dohrát za 25 minut na čtvrtou obtížnost. Sám se hrou, nic víc než potřeba tu hru totálně pokořit všemi směry, to se mi nestalo už dlouho. Jo, hraju semtam furt, ale většinou plno keců všude a pak to hraju a teda poměrně zklamání (momentálně Empire TW, trochu nechápu, co je na té hře tak super, EU2 je o řád výš) .

0/0
13.3.2012 20:14

MILK_cz

Re: odpad

proste starneme :D meni se nam chute a chceme neco noveho. Mam stejny problem a porad cekam na sveho noveho herniho spasitele. Posledni jsem mel v HL1. A bohuzel jsem zestarl i v tom, ze dneska uz me na zadek neposadi zadna graficka vychytavka...

0/0
14.3.2012 10:49

flames828

Re: odpad

Já už ani nevím, co mě tak strašně naposledy bavilo. Panzer General 2 ? ;-D

0/0
14.3.2012 12:33

Glock Mark XXI

To rozdělení času na pohyb a střelbu mi nevadí, pokud

... tam bude "mind control" - v XCOM2 jsem s vojáky běhal jen výjimečně ... dokud neviděli prvního aliena. Potom 6 vojáků mindcontrolovalo a tahalo emzáky do jednoho chumlu, kde to potom vyřešilo jedno torpédo nebo pár granátů.

0/0
12.3.2012 9:09

Vhelsing3

Re: To rozdělení času na pohyb a střelbu mi nevadí, pokud

To me osobne prestalo posleze bavit...vylezt s tankem...najit emzaka, mindcontrol a nejlepe najit dalsi a odbouchnout...

Nebo nedejboze najit v materske lodi emzaka z tim jejich raketometem a odparit ctvrtku patra ::D::D::D

0/0
12.3.2012 14:10

mysh.82

Nemůžu se dočkat

Potom, co jsem prubnul a záhy zhnuseně odhodil nedávno vydaný návrat/remake Jagged Alliance 2, tedy JA: Back in Action, upínám veškeré naděje k X-COM: Enemy Unknown. Vypadá to zatím slušně, takže snad nebude zprasena další legenda;-)

0/0
11.3.2012 18:57

mysh.82

Re: Nemůžu se dočkat

Jinak, kdo ještě nezkusil novou JA: BIA - příběhem a prostředím jde o remake Jagged Alliance 2, ale připadalo mi, že tvůrci zahodili většinu kvalitních prvků. BIA není tahová strategie, ale podobný realtime-stop systém jako česká série UFO. Grafika plně 3D, ale neuvěřitelně obstarožní (pro znalce - vypadá přesně jako projekt Van Buren, tedy nedodělané demo původního zrušeného Falloutu 3, než si pokračování vzala na triko Bethesda). A jedna drobnost, která mě ale jako fanouška hodně s*ala - portréty žoldáků už nejsou pěkně kreslené, ale nějaké divně vymodelované 3D ksichty, které vypadají jeden jako druhý. A dabing taky tragický. Radši dejte znovu původní JA 2 s fanmade patchem, který do hry přidává spoustu nových věcí (i v systému hry).

0/0
11.3.2012 19:07

volic_plukovnik

Re: Nemůžu se dočkat

Jo, tomu systému u českého UFO jsem vůbec nepřišel na chuť. Takže snad to nepokazí a nový XCOM bude stát za to.

0/0
11.3.2012 21:36

J.Švec

anoooo

prosim bonusweb.cz aby nadále informoval .. nemám čas hrát hry, ale na toto si ho udělám, u X-COMu jsem strávil dlouhé roky mládí [>-]

0/0
11.3.2012 18:19

JosefP

A co UFO AI?

Nějakou dobu jsem hrál UFO AI a nebylo to špatné. Sice je to OpenSource a vývoj není z nejrychlejších, přesto stojí za pokus...

http://ufoai.org/

0/0
11.3.2012 17:59

corwin78

Re: A co UFO AI?

UFO AI je super (za tu cenu ;-), jen obtížnost se mi zdá dost vysoká a nejde nic zničit.

0/0
12.3.2012 11:38

pepa játro

Re: A co UFO AI?

jo, UFOAI je dlouholety spolecnik na pc:-) solidni remake se solidni grafikou. ale na tenhle pocin jsem velmi zvedavy. podle videi by to melo byt zajimave.

0/0
13.3.2012 11:51

Mankind

Re: A co UFO AI?

Neberte to spatne,ale v cem je to lepsi nez stare dily ufa? Treba takovy X-Com Appocalypse vypada skoro stejne a je to original.

0/0
13.3.2012 18:31

B01D

Extraterrestrials 2

V březnu vychází Extraterrestrials 2. Docela se na to těším. Jednička byla skvělá. Hráli jste to?

0/0
11.3.2012 16:17

Mankind

Re: Extraterrestrials 2

samozrejme. Jediny skutecny remake ufa. Ale pochybuji ze to vyjde v breznu. btw,kde se to da koupit? Ani na ofic strankach neni zadny odkaz nebo info.

0/0
11.3.2012 16:40

B01D

Re: Extraterrestrials 2

No právě, oficiální datum vydání mají i na oficiálních stránkách na březen 2012. Ale taky pochybuju, že to tak bude. Extraterrestrials 1 mě neskutečně bavilo, ale nedohrál jsem to kvůli bugu s granáty.

0/0
11.3.2012 17:43

Mankind

Re: Extraterrestrials 2

O zadnem bugu nevim(nutno hrat gold verzi). Dohral jsem to nekolikrat. A oficialni datum vydani bylo zmeneno uz x-krat.

0/0
11.3.2012 20:04

who_cares

Predsudky

Kdyz tak procitam diskuzi, tak me napada - lidi nenechte si zkazit hru predsudky. Hru vyrabi Firaxis pod dohledem Sida Meiera - to uz samo o sobe je do urcite miry zarukou kvality. Ano, mozna to nebude stare dobre UFO, ale je dost velka sance, ze to bude nejlepsi tahovka za poslednich X let. Namatkou napr. system kryti a destrukce prostredi se mi opravdu hodne libi, protoze to rozhodne neni prilis casto k videni. Osobne se na tuhle hru opravdu tesim i kdyz to bude trochu jina hra, nez puvodni UFO.

0/0
11.3.2012 15:54

petr____22

Re: Predsudky

Minula hra Sida Meyera byla po herni strance slusny prusvih...........

0/0
11.3.2012 16:16

who_cares

Re: Predsudky

Civ 5 nebo mate na mysli neco jineho?

0/0
11.3.2012 16:26

who_cares

Re: Predsudky

Jinak Civ 5 bych a prusvih rozhodne nepovazoval. Je to sice jina civka nez predchozi, ale nevidim na ni v zasade nic spatneho. Jen se hraje jinak - muze a nemusi vam to sedet. Spatna hra vypada opravdu jinak ;-)

0/0
11.3.2012 16:30

Mankind

Re: Predsudky

Sid Meier ze je zarukou kvality? Jeho hry z posledni doby jsou povrchni a cim dal jednodussi. Prave naopak. O to vic se bojim.

0/0
11.3.2012 16:39

AdmiralJamato

Re: Predsudky

MicroProse je největší legenda PC her, tak to snad Sid Meier nezkazí.

0/0
11.3.2012 17:44

Mankind

Re: Predsudky

Bioware taky kdysi byla legenda a podivej se na jejich hry ted.

0/0
11.3.2012 21:23

vaclavj1

Re: Predsudky

zrovna BioWare delaji porad vyborne hry

0/0
12.3.2012 1:10

Anyone

Re: Predsudky

Pro me zruinovali poslednou dobou spoustu her Civ 4 vs Civ 5, Colonization vs Civ4 Colonization a nesmim zapomenout na Railroad Tycoon 3 vs Sid Meier's Railroads (nejhorsi hra co jsem od firaxis hral). Ted delaji na X-COMu tak snad me nezklamou jako vzdy. Ale ja pravda, ze dnes se uz hry delaji jinak. Driv byvali tezske, takze clovek musel premyslet a dohrat to na nejtezsi obtiznost byla vyzva. Dneska jsou hry extremne jednoduche (napr FPS kde nemuzes zemrit atd). Dnes je hlavnim cile her zvednou sebevedomi tem nejneschopnejsim lidem, takze to musi byt co nejjednodussi a vse primo pod nosem. A pokazde kdyz neco ve hre splnis tak ti to pise jak jsi cool a jak si jediny kdo dokazel splnit tento nesmirne tezsky ukol...

+2/0
11.3.2012 18:33

OskarPokorny

Re: Predsudky

Správně jmenujete problémy současných her, ale naprosto jste nepochopil důvody. v roce 1994 (kdy x-com začal) byla průměrný hráč počítačových her dospělý VŠ vzdělaný inteligentní jedinec (PC byla velmi drahá a jejich obsluha technicky náročná) nyní je průměrný hráč naprosto intelektuálně průměrné osmileté dítě - herní studia jsou výdělečné instituce, které se museli prostě tomuto trendu přizpůsobit (kdo se nepřizpůsobil zkrachoval). Důvod "debilizace" her je prostě drastická změna spotřebitele.

+2/0
11.3.2012 18:58

Mlekar

Re: Predsudky

Presne tak, kdyz si dnes vzpomenu na "removani" autoexec.bat za ucelem spusti ve skole na PC perlicky typu Cannon Fodder, pripadne pak doma na 486DX4/100 s 16MB ram uprava aexecu aby mi to rozjelo Dark Forces:) A to jsem tenkrat nemel CD mechaniku, takze vubec to nejprve pretahnout na asi 50ti disketach a modlit se aby zadna nebyla spatna:)

0/0
13.3.2012 14:33

psyonic

Re: Predsudky

Zrovna ufo bylo na nejtezsi obtiznost uplne to nejjednoduzsi :) Hned ze zacatku velke lode, spousta emzaku a technologii ke zkoumani.

0/0
11.3.2012 19:07

OskarPokorny

Re: Predsudky

Jo to bylo hrozně jednoduché - v první minutě přiletěla válečná loď rovnou na základnu a z ní vyskákala banda mutonů z dábelskýma odpalovačema.

0/0
11.3.2012 19:10

Xav

Re: Predsudky

tak to bych chtel videt, posli Save;-)

0/0
17.3.2012 2:05

who_cares

Re: Predsudky

Ja nerikam, ze se hry nemeni, ale je potreba hry srovnavat ne s tim co bylo pred 10 lety, ale s tim co vychazi ted. Nadavat, ze civ 5 je spatna? Tak rekni jaka lepsi hra od doby civ 4 vysla v tomhle zanru? A proc je vlastne spatna? Protoze je jina nez 4ka? A to jako meli udelat tu stejnou hru jen v nove grafice? Na to uplne staci CoD XY. Ja jsem skoro i vdecnej za to, ze se ty serie snazi delat kazdou hru jinak. Ano, ne vzdy se to povede, ale pokud pojedou pres kopirak, tak nikdy nic noveho nevymysli.

Zrovna na civ5 bylo zajimava predelanej system boju, kterej to posouval spise ke klasickejm deskovejm strategiim. Civ 4 s datadiskem byl zas styl hrrrr na ne, kde kvantita rozhodovala (a AI tak hralo). Oba pristupy maji neco do sebe a nerekl bych zrovna ze v tomhle smeru se civ5 zjednodusila.

0/0
11.3.2012 19:32

who_cares

Re: Predsudky

Ted me napadlo, ze vlastni i diplomacie byla zajimave predelana. Sice to nefungovalo uplne idealne, ale rozhodne to melo sve svetle stranky - napr. reputaci, ktera zrovna nefungovala moc dobre, ale byl to slusny pokus jak ztizit predelavani dohod kazde 3 tahy. Stejne tak me mile prekvapilo, kdyz AI na me vyjel, proc seskupuju jednotky u hranic bud at vyhlasim valku, nebo at je odsunu - to rozhodne byla hodne dobra novinka (protoze to bylo hodne racionalni chovani.. samozrejme ze jsem se pripravoval na invazi, ale donutil me ji zacit driv nez sem byl nachystanej).

0/0
11.3.2012 19:40

vojcek_p

Re: Predsudky

Jasně, civ 5 rozhodně měla i světlé stránky, ale já mám raděj fakt tu čtyřku. Ikdyž na druhou stranu trvalo to až do datadisku Beyond the sword než byla hra fakt perfektní a hotová. Uvidíme jak si povedou datadisky k civ 5, ale podle mne to nebude špatné, mělo by se vrátit náboženství i špionáže.

0/0
11.3.2012 23:58

corwin78

Re: Predsudky

Co se mě týká, Firaxis se měli vykašlat na Civ5 úplně. Civ4 je zatím nepřekonaná a ještě pár let by fanouškům vydržela (navíc má geniální soundtrack a dabing od Leonarda Nimoye snad už nic v historii nepřekoná). Myslím, že by se mnohem více zavděčili remakem Alpha Centauri, což je podle mě to nejlepší, pod co se kdy Sid Meier podepsal (nechci psát přímo udělal, protože za to patří dík spíše Brianu Reynoldsovi.).

0/0
12.3.2012 11:45

OskarPokorny

časové jednotky (time units)

Asi nejžhavější otázka kolem této hry je prezence/absence časových jednotek. Samotná existence časových jednotek má základ v reálném světě, kde fyzicky lépe připravený jedinec prostě za určitý čas zvládne udělat více akcí. Vrcholový atlet za třeba 5 minut uběhne 5x delší vzdálenost než gaučový povaleč. Je tedy nutné si představit v turn-based strategiích kolo (turn) jako pevnou časovou jednotku a vojáci prostě stihnou udělat tolik akcí kolik jim umožní jejich fyzička, koordinovanost, svalová paměť na úkony (střelba)-(vše toto lze získat samozřejmě zkušeností a tréningem a zkušeností) a je nutno odečíst potenciálně množství neseného nákladu, zranění atd... Pokud je ovšem voják při akci spatřen záleží na rychlosti reakce protivníka(pozorovatele) zda zareaguje (v turn-based strategiích se to řeší takzvaným "přerušením kola") Existence časových jednotek tedy není nějaké abstraktní číslo, ale je to prostě zjednodušené matematické vyjádření fyzické připravenosti vojáka na akci.

0/0
11.3.2012 14:38

Wawer Rewold

Re: časové jednotky (time units)

Nakonec v UFU taky nešlo vystřelit z jedný zbraně (jako byl třeba sonickej kanon) víc než dvakrát a aby jsi vystřelil dvakrát, tak ses nesměl hned na začátku kola ani pohnout. Čas jsi sice mohl mít vysokej, ale vždycky ti to vzalo 50 procent

0/0
12.3.2012 1:08

pepa játro

Re: časové jednotky (time units)

no jestli to nebude jako dynamic mode ve fallout tactics, kde jsi mohl jet jakoby realtime a system ti potichu pocital cas...

0/0
13.3.2012 11:55

pepa játro

jo jo jo

koukal jsem i na video a tohle vypada jako dustojny nasledovnik.. rozhodne se poridi do sbirky ufoher. nevi nekdo jak to bude s multiplayerem? tohle by mohlo byt velmi zajimave hlavne jako coop.

0/0
11.3.2012 12:40

kubíkjansů

hmmm

Přes DOS BOX hraju jedničku dodneška a pořád nepřestala bavit. Doufám, že se tahle předělávka konečně povede!!!!

0/0
11.3.2012 12:25

johnymistr

Re: hmmm

tak to jsme dva

0/0
11.3.2012 15:28

corwin78

Re: hmmm

Tři. Nedávno jsem znovu dohrál X-COM: Apocalypse. Myslím, že to je neprávem opomíjený díl. Nicméně při každém spuštění UFO: Enemy unknown se vracejí vzpomínky a úžasná atmosféra, když jsem poprvé stál před sestřeleným UFO a čekal jak bude vypadá emzák - cizák :-)

0/0
11.3.2012 17:05

MILK_cz

Re: hmmm

ja to mam ulozene na flashce a nosim to pro pripady, kdy se dostanu do stituace vecer, "na samote, bez netu" :D uz se to prakrat hodilo

0/0
14.3.2012 10:51

OskarPokorny

Velké naděje nesou velká zklamání

Rozhodně nejsem hráč na který se zaměřuje mainstreamové hry. Začal jsem ještě na osmibitech později jsem získal přístup k 386 (bratr dostal služební) když vyšlo UFO:ENEMY UNKNOWn tak si pamatuji, jak mi ho kamarád přinesl na několika disketách zabalených ve formátu *.ARJ. Ta hra mě naprosto dostala.  Od té doby jsem už hrál pouze turn-based strategie - v té době takových her vycházelo mnoho. Nyní už se veškeré turn-based strategie omezují na sérii HOMAM (která je navíc díl od dílu infantilnější-poslední díl jsem už jen vyděl gameplay na YT a ztratil jsem zájem) a jinak nic jiného nevychází. Doufám, že autoři tohoto remaku neprovedou stejnou věc jako autoři remaku Jaged aliance, který je naprosto tragický, protože oni to nejdůležitější (pro tento tip her) a nejlepší (boj na tahy, fog of war) bylo ze hry odstraněno a věc kde mohli naopak změnit (příběh, lokace, questy - aby pamětníci zažily zase něco nového) opsaly do puntíku.

0/0
11.3.2012 12:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.