Jagged Alliance: Back in Action ani zdaleka nedosahuje kvalit originálu

Jmenuje se to sice Jagged Alliance, ale využití legendární značky je po zahrání spíše k zlosti. Back in Action je obyčejná taktická hra.

Upozornění

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tenchet

Další recenze bez znalosti hry

Jak autor recenze může psát takovéhle nesmysly? Hra se dobře ovládá? Kdyby si jenom tu hru spustil zjistil by třeba, že tlačítko Escape nezobrazí hlavní menu (= tohle je první hra asi po 10ti letech, která nemá funkcionalitu = Escape = menu). Skrolování po bitvní mapě pouze pomocí klávesnice atd... Těch chyb je tam zoufale tolik, že prakticky přehlušují všechno ostatní. Už i Jagged Alliance II byla na ovládání mnohonásobně pohodlnější než JA:BiA. Autoři slíbili, že spoustu věcí napraví, ale to nejhorší pro mne asi nevyřeší.

Vysvětlím co mi vadí nejvíce. Postavě Scope jsem koupil sniperku 50ku. Šílený dostřel, ale střílí pomalu. Problém je, když Scope si lehla a chtěl jsem zamířit na nepřátele, tak díky plastickému terénu to nešlo a člověk pak stráví 10 minut hledání pozice odkud sakra může střílet. Jelikož je nepřátel "3 obrazovky daleko" tak nevidíte, že 20 metrů od Scope překáží nějaký kámen. Z toho důvodu jsem používal Sniperky jenom na silnici, kde tohle nehrozilo.

0/0
15.3.2012 0:14

Wawer Rewold

Re: Další recenze bez znalosti hry

Tahle hra je strašná i bez toho, aby nesla jméno slavného předchůdce. Všechno v té hře je zoufale pomalé, "taktický mod" je naprosto otřesný, mapa nepřehledná, prostě bída. Hratelnost je prostě naprosté šílenství. Všechno je osekané až na kost a zjednodušené, až to bije do očí. Já jsem klidný člověk ale při hraní téhle hry jsem málem ohryzal monitor! Nechápu, jak tomu někdo může dát byť jen 30 procent. Už dlouho mě žádná hra takhle nenasrala

0/0
15.3.2012 0:33

Nannius

Par otazek a muj nazor

Nevite nekdo, proc se porad dokola opakuje neco o novych taktickych moznostech, kdyz neni mozne strafovat, couvat a hlavne je zpusob strelby (aimed, from the hip,...) pevne svazany s postojem? Z genialni tahove takticke strategie proste udelali casual real-time strategii, ktera by nebyla uplne na odpis, pokud by se netvarila jako nastupce JA - takhle ji vsichni srovnavaji a JA:BiA nesaha JA2 ani po kotniky...

0/0
13.3.2012 9:48

houhou

Re: Par otazek a muj nazor

nevyuziteho potencialu je samozrejme skoda, ale temi novymi taktickymi moznostmi je myslen posun od tahovky k realtime(tohle samozrejme neni zadna herni novinka, ale zde diky nastavene obtiznosti se to vyplati vyuzivat), takze napr. jeden zoldak hodi granat a zaroven dalsi zoldak prebehne otevreny prostor a zaroven dalsi zoldak-sniper odstreli jednoho z nepratel, ktery utika od granatu a vystrci na chvili hlavu zpoza zatarasu (nebo taky ne, mireni sniperkou trva dlouho)

co se tyce jmena, tak je to jen marketingovy tah, pochybuju ze by meli tolik recenzi kdyby se jmenovali jinak a jestli diky tomu vydelaji vic $ tak jen dobre, s vidinou zisku se muzou pustit do dalsiho dilu

0/0
13.3.2012 12:27

Nannius

Re: Par otazek a muj nazor

ja to myslel trochu jako ironii. Ona totiz popsana situace mohla probehnout v podstate i v JA2 (pravda, interrupty nebyly uplne dokonale fungujici, ale slo to). Tech odebranych taktickych moznosti ale je daleko vic: krome moznosti pohybu do stran a vzad a zpusobu strelby bez nutnosti vstavat/klekat si, je to napr. moznost demolice jen na urcenych mistech zdi, vyjmuti zasobniku ze zbrane pri jejim ulozeni do batohu, coz v podstate znamena nemoznost pouzivat prirucni zbrane (treba sniper, ktery si musi nabit pistoli, kdyz se k nemu priblizi nepritel??? WTF) instantni leceni, atd. Proste si vzali slavne jmeno jen kvuli marketingu a udelali z hardcore tahovky casual real-timovku (a SAS, jak tenhle system nazvali uz Altari pro jejich UFO:Aftermath v roce 2003, mi pripada sikovny). Pokud by se neodkazovali na JA2, byla by to slusna hra, takhle je pod prumerem...

0/0
13.3.2012 13:53

houhou

neni to az tak zle

podle recenze a diskuse by se mohlo zdat, ze je to totalni sra..., ale neni to az takova hruza, ocekavani to samozrejme nenaplnilo, ale kdyz clovek pristoupi na jejich pravidla, tak se da u te hry dobre bavit, nejvetsi pruser je chybejici FoW, tesne nasledovany strasne zjednodusenou strategickou casti hry(mapa ostrova), ale samotne boje jsou zabavne a realtime system prinasi nove takticke moznosti

je zkratka skoda, ze tenhle zanr je mrtvy a jdou do nej jen amaterske/poloamaterske studia(diky bohu za ne), takze posledni opravdu povedenou hrou byl silent storm a pak uz to slo do kytek, napr zabugovany hired guns, amaterske ufo xtraterestrial nebo jeste amaterstejsi ufo:ai

+2/0
13.3.2012 9:20

houhou

Re: neni to az tak zle

ps: hra mela celkem slusne prodeje na steamu, takze vyvojari pripravuji 2 vetsi updaty, prvni z nich by mel byt venku kazdou chvily, ale mel by prinest jen lepsi user interface a doufejme lepsi praci s milici/itemy ze strategicke mapy

co bude v druhem updatu se nevi, mam pocit ze ten FoW by radi pridali, ale zkratka nevi jak to napasovat na jejich engine :-(

0/0
13.3.2012 9:28

jarous76

Re: neni to az tak zle

Tak az pridaj FoW, budu o koupi uvazovat.

0/0
13.3.2012 9:58

jarous76

Dekuji

Tesim jsem se - odstraneni Fog of  War jsem dost bal.

Precetl jsem recenzi, precetl diskuzi - dekuji, nekoupim.

Takze az mne to zase chytne tak z5 k JA2 Gold Edition a Deidranna Lives g.idnes.cz" alt=";-)">

0/0
12.3.2012 14:21

mysh.82

Dlouho očekávaná tragédie

Tak nějak jsem to očekával, a přesto jsem pořád doufal, že to dopadne lépe. Nevím, kde Sillmen posledních dvacet let žil, ale tohle rozhodně není nadprůměrná taktická hra (ani lehce nad průměrem). Samozřejmě se zklamání prohlubuje o to víc, čím známější a oblíbenější je značka Jagged Alliance, ale Back in Action nemůže konkurovat ani méně známým hrám.

Chybějící Fog of War a realtime systém jsou hluboké rány do samotného srdce taktické hry, ale jakoby to tvůrcům nestačilo, tak museli zmršit i spoustu drobností důležitých pro fanoušky série. Portréty a hlasy hrdinů jsou tragické (až tragikomické), interakce veškerá žádná a rozvoj postav jednoduše pitomý. V JA2 se přece rozvoj postavy zcela logicky odvíjel od toho, co postava dělala - pokud často mlátila protivníky holýma rukama, rostla síla, pokud odstřelovala z dálky protivníky ranou do hlavy nebo ustřelovala zámky, rostla přesnost se zbraní atd.

Grafika je na úrovni her tak před deseti lety, a přitom hru zpomaluje.

Proč, bože, proč?!

+3/0
12.3.2012 14:19

Neregistrovany

Re: Dlouho očekávaná tragédie

Souhlasím, i taková skoro hloupost jako portréty postav znamená hodně. Zde bych docela doporučil strip i když spíše k ME3, tak na stejné téma z CAD ... www.cad

0/0
12.3.2012 15:58

dave.dhf

Re: Dlouho očekávaná tragédie

Tak všichni čtenáři bonuswebu dávno vědí, že pan Sillmen recenzované hry v 99% vůbec nehraje (to 1% je tam kvůli Skyrimu, to je možná jediná hra kterou alespoň chvilku hrál). Ale ke hře máš pravdu, je to absolutní tragédie. Označit takovýto výtvor za nadprůměrnou hru, to opravdu nemůže nikoho normálního napadnout. Odstranění mlhy s toho udělalo velmi jednoduchou až primitivní hru. Žádná nutnost velkého taktizování, proste vím kdo kde je, tak ho dojdu sejmout...NUDA!

0/0
12.3.2012 16:03

smithy

Tak nám zabili Ferdinanda...

Tvůrci zabili krásnou taktickou hru. Uznávám že to neměli lehké, něco jako vydat další UFO, laťka je hodně vysoko. Kdeže je Shadow s UV goggles na očích, zamázlý barvma, krytý snajprem a umlčující potichu palposty na střechách autem z tlumené MAC-10ky (Where's the dignity), "fog of war" kde může z každého problematického úhlu který jste si neošetřili po vás někdo střílet. Kde jsou vztahy postav mezi sebou. Kde jste nechali atmosféru. K čemu Vintorez, když to nemá žádný efekt. Je to jakýsi proteinový mix...bez valné chuti...+Skoda...těšil jsem se na to.

0/0
12.3.2012 13:36

mladej.milionar

zklamání

Tahle hra je jedno velké zklamání, vůbec nechápu nad čím vývojáři strávili takovou dobu. Výsledek nesahá původní JA2 ani po kolena. g.idnes.cz" alt="Rv"> Nevím jak vy, ale já zůsávám u Jagged Alliance Online.

0/0
12.3.2012 10:30

hr0p

................

recenzi jsem ani necetl, nicmene na hru jsem si udelal nazor sam. A dekuju bohu, ze jsem si "koupil" jen torrent verzi. Ani mne tak nevadi odstraneni action pointu a zavedeni realtime s pauzama..., ale obligatni chybejici fog of war je prusvih, system milic - to musel vymyslet genius - manualne obehavat mapy a rozdelovat kazdemu panackovi pistolku..?, a se zranenima si mohli take vic pohrat.... kdyz to srovnam se Silent Storm, tak je to prusvih, v SS: Sentinels mohl vojak kratkodobe ohluchnout, oslepnout..., mohl dusledkem zasahu upustit zbran.... a mel nekolik ruznych stupnu krvaceni a neslo ho dolecit na bojisti z 1% na 100% tak jak to jde v JA:BiA... atdatd, stari dobri SS:S......... Zkousel jsem JA:BiA hrat ne ze ne, byly i zajimave a napinave momenty... M82 snipe rifle v rukou Raven, nebo Five-seveN s tlumicem v rukou Reapera... ale je to malog.idnes.cz" alt=":-P">

0/0
12.3.2012 10:27

Malýřezanýlimonáda

Hmm...

...Zahrál bych si Silent Storm...

0/0
12.3.2012 10:27

hr0p

Re: Hmm...

Silet Storm Sentinels.. g.idnes.cz" alt="R^">, jedina nevyhoda co to ma, je nutnost softwarove snizim ramku po 4GB.. nebo tak nejak co si pamatuju

0/0
12.3.2012 10:29

Neregistrovany

Tedy

Co je to za recenzi? Vždyť se z ní člověk o té hře vůbec nic nedozví. Ta hra je zlá, moc zlá. Fog of war chybí jako málo kde, reakční doba vojáků je zoufalá, systém milic je špatný. A já se na ni tak těšil. g.idnes.cz" alt=":-(">

+2/0
12.3.2012 7:55

dave.dhf

Re: Tedy

Zvykni si, tenhle recenzent hry zasadne nehraje. Proto jsou taky jeho recenze tak tragicky. To ze ho jeste nevyhodili, svetci o naprosto tragicke urovni Bonuswebu...

0/0
12.3.2012 17:22

Wawer Rewold

...

A já jsem se na to tak těšil :( Vysvětlete mi někdo, proč proboha tvůrci odstranili válečnou mlhu? Taky jsem nikdy nepřišel na chuť u takovýchto her to rozdělování zkušeností. Starej Jagged to měl vymakaný suprově, tak nevím, o co tady tvůrcům jde. Zase z toho chtějí udělat bezduchou pitomost, kterou ale budou moci hrát i "nenároční" hráči. Na tohle jim fakt kašlu...

+1/0
12.3.2012 1:01

Wawer Rewold

Re: ...

Stejně to nechápu, oni se snaží udělat hru, kterou budou moct hrát "všichni," ale nakonec to dopadne tak, že recenzenti to pošlou do prdele, tzn. že si to nikdo nekoupí, celá hra je zkažená jenom proto, že z toho chtějí vytřískat víc, a přitom z toho dostanou míň. Já se v těhle marketingových věcech nevyznám, ale kdyby se snažili udělat pořádnou komplexní tahovou bojovku, jako za starých časů, a nesnažili by se to milionkrát zjednodušit, určitě by to i pro ně bylo lepší. Tenhle trend "všechno zjednodušme" prostě nesnáším...

0/0
12.3.2012 1:17

whitewall

Re: ...

Měl bys místo toho kecání tady jít někam pracovat...

0/0
12.3.2012 2:24

Wawer Rewold

Re: ...

Jak se zdá, člověk v dnešní době už nemůže napsat ani těch pár slov bez toho, aby ho někdo napadal. A to jsem si myslel, že ty dva příspěvky jsou naprosto bezkonfliktní. Nu co, půjdu asi radši pracovat :-(

+4/0
12.3.2012 6:16

IARK - Skleněný Králíček 2