Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Změní požadavky fanoušků konec Mass Effectu 3?

Co se chystá v BioWare? Firma chce reagovat na kritiku hráčů zakončení Mass Effectu 3 stahovatelným obsahem. A to přesto, že konců hry je několik.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Eledra

Sedmnáct různých konců? Ne tak docela.

Je sice sedmnáct „možných“ zakončení, ale jsou rozdělené do těch tří archetypů! Liší se jen v tom, jaké máš skóre ve War Asset, pak se trochu změní, kdo a jak přežije. To je vše.

Jinak já jsem po první návštěvě Citadely ve trojce smazala postavu a vrátila se ke dvojce, celou si ji projdu (adept, sentinel a infiltrátor) včetně OV, FP, LOTSB a AR. Bude zajímavé sledovat, jak se to vyvine okolo zakončení a DLC trojky.

0/0
16.3.2012 6:55

m3my

Re: Sedmnáct různých konců? Ne tak docela.

Ani ti moc nedoporučuji tohle dělat, ze zakončení trojky budeš sklamaná, ať už budeš hrát za kohokoliv. Taky bych si rád zahrál dvojku znova, ale vždy když si vzpomenu na to těžení po planetách, z kterého mě nejednou rozbolela hlava, hned mě přejde chuť. Takže jsem překvapivě skončil u ME 1 ;-D

0/0
16.3.2012 16:36

Paeris Kiran

Re: Sedmnáct různých konců? Ne tak docela.

upřímě řečeno "17" jich vážně není. Pokud se podíváte na popisy zjistíte že ty konce s Collector base a bez ní jsou prakticky stejné a eventuelně je tam "inverze" kdy s bází to chce zkusit zachránit andersona, bez báz báze naopak.

0/0
17.3.2012 8:58

patrik.spitzbart@email.cz

Jsem smutný

Po dohrání ME3ky se mi vhrkla slza do oka... taková skvělá série,perfektní všechny 3 díly a oni to zakončí takhle.....

Je jedno co jste v příběhu za všechny 3 díly udělali,stejně dostanete jeden vyblitej konec... chcete jinej? OH TAK HURA ZAHRAT MULTIPLAYER! já jsem člověk co hraje RPG,ne připo***** kooperační vyblion a jsem kvůli tomu znevýhodněn? to samé prothean.... proč ho mají jen lidé co si ho koupí když hoodně ovlivňuje příběh? to jako člověk co si koupí jen základní verzi nemam právo na stejnej příběh? to co bioware předvedlo(indoctricované EA4kem) je na přes tlamu.... přitom je to tak krásná hra s úžasnými dialogy....;-(

+2/0
15.3.2012 23:27

Giga Pudding

Re: Jsem smutný

Javik nijak příběh neovlivňuje, jen dává informace navíc. Navíc ani tak ti nepomohl, abys vůbec pochopil o co v té hře šlo očividně, tak je to snad jedno jestli je prothean v dlc nebo rovnou v základní hře ne? :)

0/0
15.3.2012 23:39

Paeris Kiran

Re: Jsem smutný

A o co teda vlasně šlo... že si někdo kdysi kdysi dávno řekl že biologické civilizace nejsou schopny koexistovat se syntetickými? a že syntetické vyhrajou... Nebo že si nějaká rasa kdysi dávno řekla že se jí nelíbí "chaos" přirozeně se vyskytující ve vesmíru

Divné že Quariáni by bez Reaperů a Sheparda Gethy zničili (ten se s nimi dokázal i domluvit, Gethové ani nechtěli něco ničit), divné že Protheáni své syntetiky taky zničili. Informace z cyklů předchozíc nejsou ale měřitelné Empirické důkazy jaksi nejsou zrovna ve prospěch stavitelů citadely...

Ty 3 konce nejsou tak vyloženě katastrofální, jenom jaksi... na ničem z toho co se udělalo v minulých hrách nezáleží. žádné výsledky, nikde nic. Kruci i Obsidian s KOTOR II na konci nechali Kae aby Meetre řekla jak to s galaxií dopadne.  (a zcela náhodná volba postav vylézajících z havarované normandy je fakt foux pas)

Takže promiňte... stavitele Citadely s jejich filozofií poslat do háje a žít dle svého.

0/0
16.3.2012 23:12

Paeris Kiran

Re: Jsem smutný

(Mimochodem už se mi ten ideální destroy s Shepardem naživu povedl... teď by to jenom chtělo doplnit alespoň timeline dalších 100 let vývoje galaktické civilizace jako výsledek všech voleb)

0/0
16.3.2012 23:13

Paeris Kiran

Re: Jsem smutný

(a ještě jedna drobnost... lidská civilizace je založena na individualitě jedince a naprostém sebeurčení (půjčuji si slova Jeana Lucka Picarda)

Takže aby bylo možno pomocí reaperů uchovat lidskou civilizaci muselo by to fungovat- 1 člověk - 1 reaper. v žádném případě nespojovat jednoho do dvou. (a mimochodem očividně ani většina protheánů nestála o to stát se Reapery (což pokud v ME posloucháte pečlivě EDI na Collektorské základně) dokonce ani nešlo- Protheáni nebyly kompatibilní s technologií reaperů a jejich civilizace ve formě reaperů uložit nešla.

V případě jejich civilizace ani ta pseudoomluva "uchování" jejich civilizace nefunguje. Hackett měl pravdu, jediný způsob jak může lidská civilizace vyhrát jsou mrtví Reapeři.

0/0
16.3.2012 23:29

Giga Pudding

Re: Jsem smutný

Quariani prohrávali bez vnějšího zákroku (shepard) a zničení jednoho druhu umělé inteligence neznamená, že se to nebude opakovat a nevím co by sis představoval, že bude mít z předchozích her tak ohromný vliv na konec posledního dílu, který je trošku na jiné úrovni než jestli někde v předchozím dílu někdo někoho zastřelil nebo nezastřelil nějakýho banditu. Dál, ty konce docela jasně napověděly, jak to s galaxií dopadne. Rozdíl tady je v tom, že v ME se opravdu řeší jen ta galaxie a podstata života zatímco knights of the old republic 2 řeší jednotlivce. Podstata života konkrétního druhu se neřídí Picardem a Reapeři očividně asi nedávají moc na výběr jestli se někdo nechá rozmixovat do reapera nebo ne, takže i z protheanů byli reapři a nebo otroci-collectoři. A ničení je ta nejpřízemnější volba, což se jemně snaží naznačit i sama hra.

0/0
17.3.2012 0:23

Paeris Kiran

Re: Jsem smutný

Podstata života se neřídí naprosto ničím. Jsou to jenom protony a elektrony v našem mozku není mozek (nebo eventuelně u getha procesor) není žádný život. Reaper žádný život neuchová. Je to jenom náhrobek, nic víc.

Vytvoření elektronického otisku nic nezmění, ani umělá inteligence nelze přenést z kvantového blueboxu. EDI nemůže fungovat bez Normandy. Hypoteticky ztratila by li bluebox a zůstalo by jen u těla už to nebude EDI z Normadie ale něco jiného.

Druh nežije, druh je jenom pofidérní pojmenování pro soubor jedinců kteří mají cca stejnou DNA.

Z Protheánů nebyly Reapeři- to fyzicky nešlo- 4 struny DNA, jediná rasa které to kdy měla. Protheánský Reaper neexistuje. EDI ze záznamů Colactorů prostě vyčetla že se ho sice snažili zkonstruovat ale nešlo to.

Control je konec který je mi absolutně odporný. A "synthesis" je konec který je absolutně proti všem elementárním fyzikálním pravidlům které v té serii byli.

0/0
17.3.2012 7:30

Paeris Kiran

Re: Jsem smutný

Nemluvě o tom jak nádherně omezený je ten Catalyst program.

To Hodlali praktikovat cyklus tak dlouho dokud všechny hvězdy v galaxii nazačnou pálit uhlík... (jistě asi tak další 6 miliard let) a budou hořet tak rychle a krátce že už naprosto žádný život nikde nevznike protože se to nebude dát stihnout, nebo až někdo v Andromedě nebo Triangulu se vyvine tak že bude mít lepší technologii než Reapeři a přiletí si do téhle galaxie dobývat? Pak je mají zastavovat rasy co nebudou mít ani FTL pohon?

Nebo co budou dělat Reapeři až se Mléčná dráha "srazí" za pár miliard let s Andromedou? začnou terorizovat život v další galaxii?

Vcelku solidní arogance a omezenost sama o sobě. A Shepard tam stojí a poslouchá, žádné oponování nic, nevím přišel mi jako vysoce inteligentní osoba schopná přijít s "out of the box" argumenty na cokoli. Ale tady jen stojí a poslušně poslouchá, no není Shepard z minulých 2 her a 99 procenta Mass efectu 3.

0/0
17.3.2012 7:52

Paeris Kiran

Re: Jsem smutný

Dokonale chápu argumentaci kterou Catalyst používá. Jenom... se všemi dostupnými informacemi ji považuji za zcela chybnou.

V okamžiku kdy zaslechnu "vrchol evoluce" nebo "final evolution" otvírá se mi nůž v kapse. Evoluce je nikdy nekončící proces. Pokud se u nějaké rasy zastaví tak jenom čeká na vyhynutí a vyhubení. "Control" Nevěřím ve schopnost přepsat jejich program tak aby vypadli z Galaxie a nikdy se nevraceli, "Synthesis" je pohádková slátanina protiřečící všem fyzikálním pravidlům ktera v té hře byla.

A v dobře udělaném "Destroy" je explicitní důkaz toho že Catalyst kecá- Museli by umřít prakticky všichni s nějakými implantáty... což by byla většina pozemních jednotek na zemi, a v opravdu dobře udělaném přežil i částečný syntetik Shepard. Takže... jaksi chápete že tomu programu Citadely se nedá věřit ani dobrý den natož cokoli jiného.

A Shepard tam jenom stojí a poslouchá, Kdyby měl alespoň rozbitou hlavu s otřesem mozku, ale to je jediná věc co má vcelku.

0/0
17.3.2012 8:02

Giga Pudding

Re: Jsem smutný

"pravidla fyziky" ve videohře s obřími roboty z vesmíru, kteří jsou funkční stovky tisíc let, když 90% z toho času stráví nečinní někde mimo obyvatelný vesmír? :) děláš si srandu? A mám takový dojem, že pravidla fyziky neřešíš moc ani ty, když žiješ v představě, že hvězdy jsou něco stálého a když se jakože opotřebují všechny, tak je konec a nikde už nikdy žádné hvězdy nebudou :). Dál konec s ovládnutím reaperů nespočívá v tom, že prostě odjedou a nikdy se nevrátí, ale že reapeří cyklus bude pokračovat jiným způsobem. Pokud jde o evoluci, tak ta spočívá v přizpůsobení se, a tedy dokonale adaptabilní organismus je vrcholem evoluce. V ničícím konci se neřešily implantáty ale neorganický život, takže EDI a umělé inteligence obecně, Gethové a Reapeři => žádné implantáty nebo automobily a podobně.

A s těžkým poraněním dutiny břišní a pravděpodobně dalšími zraněními bych například třeba já byla ráda, že můžu stát na nohou než abych se dohadovala o blbostech ve chvíli, kdy mám přesně ...

0/0
17.3.2012 13:42

Giga Pudding

Re: Jsem smutný

tři možnosti sebeobětování se, kterým můžu něco změnit, nebo nevybrat nic a umřít tak jako tak :).

0/0
17.3.2012 13:42

Paeris Kiran

Re: Jsem smutný

Možností je podstatně víc. Jenom stačilo jenom použít lepší zbraně.

Prolette si Krogan DMZ... najdete tam planetku kterou Krogani zničili při experimentech s eezo zbraněmi... je myslím na X kusů. Gravitační zbraně schopné trhat na kusy měsíce jsou zcela v kapacitách výstavby ras koncilu. Nechápu že je na reapery nikdo nepoužil.

A minimálně u toho control měla být ještě další kolonka s tím co s Reapery udělat. Včetně toho je všechny hodit do nejbližšího slunce.

0/0
17.3.2012 14:36

Giga Pudding

Re: Jsem smutný

To jsi očividně nepochopil podstatu volby ovládnutí reaperů. A zbraně nějak výrazným způsobem účinné proti reaperům prostě neexistujou a to je přesně ten důvod proč je tam nikdo nepoužije :).

0/0
17.3.2012 15:08

Paeris Kiran

Re: Jsem smutný

Měli zbraně nebo alespoň dost energie na to aby rozrhali na kusy objekt o velikosti zemského měsíce.

Ale prostě to byla gravitační zbraň. "konvenční zbraně" používají eezo na uryhlení projektilů a ty vrazí, mizivá forma invence už je ve zbrani "javelin" a "distruptor torpedo" to jsou zbraně (bohužel na velmi krátkou vzdálenost) které kolem sebe vytváří fluktující gravitační pole- mimochodem- trhají na kusy i reperské plátování a kinetické bariéry je nezastaví.

Pokud by, řekněme na Destiny Ascention, byla vybavená jednou Jevelin do které by šla všechna energie dělala by krátery o průměru pár set kilometrů přes půl sluneční soustavy.

Problém ras countilu je to že tyhle zbraně stavěli moc malé. A ne na úrovni schopné ničit měsíce a planety.

0/0
18.3.2012 10:31

Paeris Kiran

Re: Jsem smutný

Ano ta hra měla přesně definovaná pravidla. Stejně jako má hvězdná brána přesně definovaná pravidla který se má držet.

"Even you are partly synthetic" slovo které použil Catalys na popis Sheparda. Mělo ho to zabít, nezabilo. Ten program kecá.

A co by ste vy byla ráda... šel sem do Citadely zničit Reapery a zastavit ten nesmyslný cyklus destrukce.

A právě že hvězdy nejsou nic stálého. A nakonec tu skutečně žádné nebudou. Zkuste si najít někde dalekohled a podívejte se na spektra některých kvasarů. výsledek... železo železo a prakticky nic jiného. Galaxie naprosto bez šance mít jakýkoli života, Nakonec třeba to černá díra zrecykluje na vodík. Ale pár miliard let.

0/0
17.3.2012 14:31

Giga Pudding

Re: Jsem smutný

Ano, hvězdy nejsou nic stálého a proto vznikají nové a zanikají staré docela běžně, ne že jen zanikají

0/0
17.3.2012 15:11

Paeris Kiran

Re: Jsem smutný

To jde o to jaké vznikají... v první generaci máte jen vodík... hvězda jako slunce si z něj postupně za 5-6 miliard let vyrobí hélium... to bude pálit tak dvě miliardy let na draslík a pak vybuchne. Zbude nějaký vodík nějaké hélium a nějaký draslík... životnost další hvězdy co vznikne bude tak 6 miliard let... postupně dojde k uhlíku, železu... a budete mít hvězdy které po zapálení fúze shoří do miliardy let. Málo na vznik inteligentního života.

Nechápete naprosto měřítko. (Krom toho vážně bych chtěl vědět co by Catalyst dělal kdyby přišel někdo z jiné galaxie a začal reapery střílet)

0/0
18.3.2012 10:26

Paeris Kiran

Re: Jsem smutný

a Quariáni vyhrávali dokud kontrolu gethů nepřevzal Reaper.

0/0
17.3.2012 7:30

m3my

Pochopení podstaty

! SPOILER VIDEO !

To je hlavně pro ty co nechápou, proč se komunita ME bouří, ohledně zakončení série Mass Effect !!

http://www.youtube.com/watch?v=rPelM2hwhJA

Ještě si ověřte co bylo před vydáním ME3 slibováno hráčům a dejte si to dohromady. Ikdyž, ono už jen samotné to video stačí. ;-O

+1/0
15.3.2012 17:28

net.Xtreme se nevzdává

Re: Pochopení podstaty

Tak u kterých her se finále výrazně liší podle tvých činů? Nový Deus Ex má pro všechny konce skoro stejné video...

Co mě napadá, tak pár různých konců bylo u mých oblíbených Bloodlines, celkem u Bioshocku, ale jinak většinou je člověk rád za jeden konec....

0/0
15.3.2012 19:28

Tomas (Tok)

Re: Pochopení podstaty

U kterých her od začátku do konce děláš rozhodnutí která více či méně ovlivnují zbytek hry až na tom dokonce vývojáři postaví celou kampaň?

Krom toho tady ani nejde o to, že konec je jeden. Jde o to, že 98% ME3 je ME. Konec ME3 je buď nějaká pohádka plná plotholes nebo sen/halucinace.

0/0
15.3.2012 20:39

Giga Pudding

Re: Pochopení podstaty

Že jsi něco nepochopil neznamená, že je to halucinace :). Nebo možná je, ale nejspíš ne herní postavy :).

0/0
15.3.2012 23:10

Tomas (Tok)

Re: Pochopení podstaty

Lol. To je bud halucinace nebo pohádka. Na tom nelze najít žádnou jinou možnost jak to pochopit jinak.

0/0
16.3.2012 0:25

Dr.Sid

Re: Pochopení podstaty

Deus ex je sice o dost lepsi, ale porad je to uplna kravina (jako konec).

1) nezalezi na tom co jsem delal do ted

2) na vyberu na konci uz dale nic nezalezi

V ME3 by mi stacilo vyhral jsem / prohral jsem .. pokud bych si tu vyhru mohl uzit .. mit otevreny konec, projet si galaxii a sklidit vavriny. Pro takhle dlouhou hru takovy konec klidne muze mit par hodin. Pokud by byly mozne vyhry treba dve nebo tri, a v te dohre by se to promitlo - treba valka s krogany nebo nejaky problem s gethy, a ja byl motivovan k dalsimu dohrani abych to zmenil .. tak to bychom se pomalu dostali naneco co jsem po pravde ocekaval. Rozhodne jsem tezce zklaman .. to ovsem neznamena, ze by bioware mel nejakou povinost to resit. Jsem holt blbej, ze jsem si nejdriv nezhral 'demo'.

0/0
15.3.2012 20:48

Giga Pudding

Re: Pochopení podstaty

Tohle není oblivion, takže asi není žádné překvápko, že konec je opravdu konec :).

0/0
15.3.2012 23:12

Paeris Kiran

Re: Pochopení podstaty

Konec čeho? Vážně by mě zajímalo jaký efekt na galaxii měli moje volby. A kde nic tu nic. Reapeři jsou zničení, Relé jsou pryč. Kolonií ke kterým se Reapeři nedostali jsou pořád tisíce

Prosím... bioware by mohl alespoň hodit nějaký timeline pár dalších desetiletí s výsledky na galaktické úrovni.

Reaperům by trvalo 100 let než by zharvestovali galaxii... měli ROK maximálně. Takže... valná většina populace galaxie je sice bez relé a musí spoléhat na vlastní FTL motory... Ikdyž většina vlád má k dispozici protheánské plány relé z Ilosu, někteří Asari uvažovali nad stavbou vlastních relé...

Prosím... víc než dostatek kapacit na to poslat reapery a stavitele citadely do háje. Což jsem s radostí udělal. O dohled jiných nad sebou nestojím, o ochranu taky ne, a už vůbec stát se součástí nějakého Reapera.

A kompletní wipe synthetiků očividně nutný není (Ideální destroy řešení Shepard přežije, a není moc důvod předpokládat že to Gethové na tom budou jinak... hardware reaperů nemají)

0/0
16.3.2012 23:21

Giga Pudding

Re: Pochopení podstaty

Tys asi moc nepobral o čem to bylo co? :)

0/0
16.3.2012 23:54

Paeris Kiran

Re: Pochopení podstaty

Konec je jenom a výhradně o stupidní představě jedné rasy která si kdysi dávno usmyslela že bude vynucovat vlastní představu řádu na všech co přijdou po ní ikdyž sama ztratila schopnost vidět cokoli dál a nového.

0/0
17.3.2012 7:34

prcekigor

Re: Pochopení podstaty

souhlasim

0/0
16.3.2012 0:04

m3my

Re: Pochopení podstaty

Nevim, co na tom nechápeš. ME je založen na rozhodování, celý děj hry se od toho odehrával. Celé tři díly tě stále doprovází reputace paragon / renegade. Slibovali hráčům alternativní konce, na základě jejich předchozích rozhodování. Jestli jsou ty konce nějak rozdílné... tak maximálně barvou. A ještě si troufaj, že ti v poslední minutě celé trilogie (a to doslova) daj ,,možnost,, to zakončit ve stylu a,b,c, absolutně bez jakéhokoliv ohlasu nebo alspoň náznaku tvých předchozích rozhodnutí, co si za celé tři díly udělal...

0/0
15.3.2012 23:28

m3my

Re: Pochopení podstaty

Ještě něco pro pobavení a vysvětlení..

Spoiler

http://www.youtube.com/watch?v=l11K1RI1kzQ

eng titulky

0/0
16.3.2012 16:39

Dr.Sid

Hm

Obecne se vytyka nekolik veci, ktere proste nezalezi na nazoru:

1) Konce se lisi prilis malo. Tedy ty 3 hlavni. V kazdem pripade mass relays jsou zniceny, Normandy troskota nekde mimo Slunecni soustavu na planete, zbytek je nejasny.

2) Konce jen malo zavisi na volbach v prubehu hry. Na vojenske pripravenosti zavisi jestli cela Zeme bude znicena, pripadne jesli prezije Anderson nebo Shepard. To je fajn. Nezalezi ale vubec na nicem jinem. Nezalezi jestli jsem Paragon nebo Renegade. Velke premysleni jestli Krogani maji byt vyleceni nebo ne jsou hozeny za hlavu. Nic vic se nedovime, nebo na to nemame vliv.

3) Konce obsahuji logicke chyby. Behem vybuchu mass relays je Normandy mimo soustavu .. jakto ? Liara sla se mnou na posledni misi .. v zaverecne animaci je videt jak vystupuje z Normandy po ztroskotani .. jakto ? Proc nicit mass relays ? To zustane armada cele galaxie na Zemi ?

4) Konec ja vagni a kratky. Vse se ponechava spekulacim, pricemz neni jasne jestli je to zamer nebo nouze.

+2/0
15.3.2012 17:19

Paeris Kiran

Re: Hm

1) souhlas 2) Souhlas 3) Hypoteticky se mohl Sword rozpadnou a joker ustoupil směrem k Relay nebo zkusil utéct před vlnou. Relé bylo nezbytné zničit pro trasfer energie... a Armáda tam nezůstane- Všechny lodě mají vlastní FTL pohon, ikdyž vůči relé pekelně pomalý.

0/0
15.3.2012 18:14

Giga Pudding

Re: Hm

1. každá ze tří možností má vede k pokračování života v galaxii, ale každá jiným směrem, takže zbytek ani nemá být "jasný" protože to podstatné o co šlo spočívá v samotné volbě.

2. Paragon a Renegade je sledování jednoho cíle, ale s použitím odlišného přístupu, takže bych asi vážně nečekala, že by to mělo vést někam jinam, nemluvě o tom, že to tak je v každé hře. A léčení nebo neléčení kroganů je očividně asi na někoho příliš složitá otázka, když mu třeba nedojde, že tohle je moment ve hře, nad kterým by se hráč mohl rozhodnout i na základě něčeho jiného než jestli mu to něco přinese v samotné hře

3. Jak je v tom outru zjevné, Normandy nestála na místě :), tak se "nečekaně" přesunula. James a Javik z ničeho nikde nevystoupili a pravděpodobně zemřeli v Londýně, jakto??? velký gamechanger! A relátka zničil signál vyslaný z citadely, tak co je to za otázku "proč?" :)

4. Konec je docela jasně srozumitelný pro ty, kteří dávali pozor :).

+2/0
15.3.2012 23:21

Dr.Sid

Re: Hm

Tak to osvetli tem co pozor nedavali ..

0/0
15.3.2012 23:45

Tomas (Tok)

Re: Hm

To nedokáže, protože to ještě nikdo neudělal a on je jen troll.

0/0
16.3.2012 0:32

Giga Pudding

Re: Hm

Z předpokladu, že vyspělý život vždycky dospěje do stádia, kdy sám stvoří umělý život, který jednoho krásného dne dospěje do takového stavu, kdy se oba dva navzájem zničí, vychází bytost v citadele, která pro účely snadnější komunikace bere vizuální podobu kluka ze země. Aby se život nezničil sám, tak se rozhodli, že když se vyspělý život dostane do bodu, ze kterého už by nebylo návratu na cestě k sebezničení, tak ho "zničí" reapeři a přenechají místo jiným živočichům, aby dospěli do stejné fáze atd. atd. Ve skutečnosti ale každý jeden reaper je kolektivní vědomí ukončené civilizace, která je v této podobě uchovávána, a skrze kterou provádí svůj "údržbářský" úkol, který tentokrát už chápe a přejímá za vlastní a správný. Když se do citadely takhle dostane nakonec Shepard, tak bytost zjistí, že tenhle cyklus už přestal fungovat, vzhledem k tomu, že se organický život nakonec dokázal vyvinout do takové výdrže, aby se alespoň jeden dostal přímo až do "ředitelny vesmíru", takže...

+1/0
16.3.2012 11:30

Giga Pudding

Re: Hm

takže do jisté míry byl nápad s reapery "úspěšný", když za tu spoustu cyklů vedl k zesílení života ve vesmíru, ale teď už je prostě čas, aby se to posunulo někam dál. Tři možnosti jsou buď reapery zničit, ale během toho vyhladit i ostatní umělý život jako Gethy nebo EDI s tím, že organický život přežije, ale jednoho dne mu hrozí riziko, že se prostě sám zničí skrze hraní si s neorganickým životem, nebo Reapery ovládnout tak jak to chtěl Illusive man, který ale nemohl tohle dokončit, protože sám byl ovládaný reapery, a ovládnutí reaperů by pravděpodobně jednoho dne prostě vedlo k novému čistícímu cyklu, i když možná trochu selektivnějšímu, což byl záměr i Illusive mana, a poslední možnost je vytvořit novou spojenou formu života kombinací organického a umělého života, která je pravděpodobně ideálním stavem, kdy se tyhle dva životy nesnaží jeden druhého zničit, protože tentokrát už mezi nimi nedochází k nějakému nepřekonatelnému neporozumění na té nejzákladnější úrovni...

+1/0
16.3.2012 11:37

Giga Pudding

Re: Hm

a tahle kombinovaná forma je dalším stupněm evoluce života ve vesmíru. Všechny volby spočívají v přerušení v té chvíli už zbytečného cyklu a pokračování vývoje života ve vesmíru, ale všechny mají se výrazně liší dlouhodobým výsledkem a cílem a svými úskalími. Život buď bude riskovat, že jeho přežití bude jen "krátkodobé", ale zůstane při tom sám sebou, nebo bude život pod kontrolou a nakonec zase budou reapeři dohlížet nad pořádkem, i když možná jiným způsobem a v odlišně fungujících cyklech, a nebo Shepard změní život od základů, ale tím i docela určitě změní jeho vnitřní podstatu a povahu a ještě ke všemu bez výjimek a bez toho že by se kdokoli kohokoli ptal jestli náhodou nechce zůstat pořád sám sebou. V každém případě si volba vyžádá poslední oběť, aby to fungovalo, takže Shepard zemře, aby život mohl fungovat dál. Tohle je jasné a pro ty kteří nechápou, tak se to na konci ještě okatě opakuje s hořícím snem a loučením se s kámošema...

+1/0
16.3.2012 11:49

Giga Pudding

Re: Hm

Nikde po tom finálním útoku není napsaná přesně časová prodleva, takže doufám, že už se nikde nebudou objevovat bláboly o Andersonovi, který nešel ani tou samou cestou jako Shepard, nebo nějaký pláč že Normandy je zrovna v letu. Dál Paragon a Renegade je cesta za stejným cílem skrze jiné metody, ne dvě odlišné cesty a každá za něčím jiným.

Tohle všechno se hráč dozví skrze hru doslovně, takže mi není jasný, jak to někdo může nepochopit. Prostě většinoví hráči jsou pořád ještě hlupáci, na které se musí hlavně s hodně výbuchama a málo přemýšlením, protože jinak pláčou, že je něco špatně a blablabla. :)

+1/0
16.3.2012 11:56

Matajus

Re: Hm

Priste prosim oznacit jako spoiler, protoze po precteni uz vim o celem dilu vice jak kdybych to hral :P

0/0
16.3.2012 13:18

Radek C

Re: Hm

tak to nemas cist, ne? prece kdyz hraju nejakou hru, tak nebudu cist diskuzi, kde se resi konec hry.

0/0
16.3.2012 20:44

m3my

Re: Hm

Hezky si to vysvětlil, v jistém smyslu máš pravdu, ale řekl bych že to asi všichni pochopili, ikdyž nebudu mluvit za všechny. Já to pochopil. Jenže trochu problém, že Mass Effect je trilogie a tohle mělo bejt zakončení všech tří dílů. Né jednoho dílu, a už vůbec né poslední půl hodiny třetího dílu. On by ten konec smysl dával, kdyby to byla hra s jedním dílem a trochu jiným dějem. Ten konec co prezentovali ve hře, má spojitost s trilogií minimální. Byl by to dobrý nápad takto něco zakončit, ale v celé hře nám předhazují možnosti jak si příběh, kterého jsme součástí ucelit do finální podoby. Strávíš nad tim třeba 100 hodin, a ve finále ti nabídnou konec, který vypovídá o posledních chvílích celé trilogie, přičemž na tvých předchozích rozhodnutí ale vůbec nezáleží, jakože totálně vůbec, dokonce na to vlastně nemá vliv ani velikost galaktické flotily kterou si shromáždil. Od začátku ME má každá akce svůj dopad a na konci trilogie, prakticky popřou o co v celé trilogii šlo.

0/0
16.3.2012 17:24

Giga Pudding

Re: Hm

Očividně to tu nepochopilo docela dost lidí včetně tebe, protože ten konec je koncem všech tří dílů :)

0/0
16.3.2012 18:07

Tomas (Tok)

Re: Hm

Očividně jsi jedinej na celém světě který to pochopil. Ne to co si tu vysvětlil vážně pochopil kdejakej blbec. Hráčům jde o to že ten konec je naprosto nesmyslný vzhledem ke zbytku série a obsahuje spoustu příběhových děr. Krom toho je zklamáním, protože se celé ME drželo v jistých otěžích/zákonech, které si vypučilo z reality a koncem je celé zboří a hodí doprostřed samozvané boží dítě co má moc měnit základní DNA všech. Krom toho Reapeři nejsou žádný kolektivní vědomí jedné rasy... je to rasa: reaper; materiál: člověk (nebo prothean, či kdokoliv jiný)

0/0
16.3.2012 18:21

Radek C

Re: Hm

ja to pochopil stejne jako on, takze uz jsme minimalne dva, a taky mi prijde, ze lidi co si stezujou spis pri hrani nedavali pozor, nebo nad tim moc nepremysleli. mne se ten zaver libil, jak rozumove, tak pocitove, je fakt, ze mi prislo trochu blby, ze vsechny tri outra jsou v podstate to stejny, akorat s jinyma barvickama vybuchu... ale jinak mi ta hra prisla skvela a zadny "diry" jsem v tom nevidel, jenom si par veci musis domyslet a ne porad chtit po vyvojarich, aby to vysvetlovali polopate jako pro zaka zvlastni skoly. dneska jsou vsechny hry i filmy delany pro blbce, protoze jsou lidi liny premejslet, a to je spatne, pak se objevi jedna vyjimka a hned ji nekdo zkritizuje... stejne jako se v USA nechytila Futurama, protoze je proste moc SLOZITA pro konzumniho americkyho fatboye.

0/0
16.3.2012 20:47

Tomas (Tok)

Re: Hm

No právě těch děr si všímaj ti, co u her přemýšlí. Podrýváš tedy sám sebe, když si žádných nevšímách, ikdyž tam jsou a byly mnohokrát dokázány (viz bioware forum a youtube). Právě že celý ME bylo spíš složitý až na konec, který je dělán aby i z něj každý stvořil své. Závěr se ti může líbit, je spousta lidí, kterým se líbí a mají na to právo, ale i spousta, kterým se nelíbí a ty na to rovněž mají právo, problém je v tom, že ten konec k ME nepatří, je to celý nadpřirozený, mnohem méně reálný a určený aby si každý domyslil své. Bioware řeklo, že bude mnoho rozdílných konců (ne RGB) a že v závěru trilogie může konečně každý tvůj výběr za zbylé hry konečně rozhodnout ve velké míře. Nestalo se tak. Vznikl konec s nesmyslným "god like" dítětem, co ovládá Reapery a dá ti možnost zvolit ještě méně smyslné volby, které se na pár vyjímek liší barvou a všechno co člověk za poslední dvě hry + tuhle udělal ovlivní jen to, jestli Shep přežije (vysoký war asset) nebo že Země bude zničená (nízký wa)

+1/0
16.3.2012 21:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.