Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hráči přispěli na charitu a od vývojářů žádají jiný konec Mass Effectu 3

Dobrodružné sci-fi Mass Effect 3 rozpoltilo svým zakončením herní komunitu. Řada hráčů by uvítala jiný konec. Lidé proto prostřednictvím rozličných petic či charitativní akce apelují na vývojáře a žádají alternativní zakončení děje. Prostřednictvím charity Child's Play, určené dětem v nemocnicích, se vybralo již přes 72 tisíc dolarů, tedy přes 1,3 milionu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Stíhací bombardér Karel 6

Vite co?

Me se hra libila a pokud nekomu ne, tak je mi to fuk. Nevim proc bych se kvuli tomu mel s nekym dohadovat, resit barvy vystrelu, pistolku nebo dokonce nekomu vysvetlovat teorie se kterymi nemam nic spolecneho. A vubec nejhorsi je, ze jsou lide, kteri si hru stahli z netu a ted ji kritizuji, aniz by tvurcum dali jedinou korunu. Slunce v dusi.

0/0
26.3.2012 22:33

Tomas (Tok)

Re: Vite co?

Nikdo tě nenutí se dohadovat, narozdíl od Puddingu aspon argumentuješ. Pokud se ti však konec líbí, je to tvoje věc a nutit ostatní, aby se jim zalíbil taky je nesmysl.

0/0
26.3.2012 23:06

doktor_bota_2

Re: Vite co?

I tobě, nikdo tě ale do často agresivního obhajování tvého názoru (včetně útoků na IQ desetitisíců fandů s jíným názorem apod.) nenutil a nenutí. Mimochodem, na BSN je vidět, kdo je majitelem ME(1,2,3) u každého postu. Co se mě týče, mám pre-ordered CE.

0/0
27.3.2012 1:36

ljuke

Re: Vite co?

hra dobra (po ultratrapnosti, druhym dilu, vyborna), ale konec jako kdyby ho napsala naka smazka

z reaperu se staly jen hracky naky VI, ktera umi vyslat tri barvy napric vesmirem, ale z neznamyho duvodu ceka na shepa, aby zmacknul cudlik

organiky chrani pred vyhubenim umelakama tim, ze na ne posle vlastni umelaky, aby je vyvrazdily, to jestli neni jen delirium, tak nevim

0/0
28.3.2012 15:29

Stíhací bombardér Karel 6

Re: Vite co?

Hele tak fakt napíšu můj poslední příspěvek, protože už o tom skutečně debatovat nehodlám, ale pokusím se vysvětlit, proč mi to smysl dává (a nikomu to nevnucuji).

1/ K logice uměláků: přirovnám to ke státu. Každý stát má ozbrojené složky k udržení pořádku. Kdyby je neměl, došlo by k chaosu. Přijde ti tvrzení "stát brání občanům se ozbrojit a dělat chaos tím, že má sám ozbrojené složky" nelogické? Nejspíš ne, protože to je normální. Proč je to najednou podle tebe nelogické na galaktické úrovni?

2/ tato VI se pasovala do role galaktického správce pořádku a vytvořila na základě historie (po 50 tisíci letech je civilizace tak vyspělá, že dojde k vytvoření umělého života, následnému chaosu a ohrožení veškerého života v galaxii) řešení - cykly při kterých vyčistí galaxii od vyspělých civilizací a a nechá "nevyspělý" život tak, aby se mohl dále nerušeně vyvíjet. Funguje jako zahradník, který prostříhá rostliny či keře tak, aby staré větve či rostliny neudusily ty nové a růst nebyl narušen.

0/0
29.3.2012 9:34

Stíhací bombardér Karel 6

Re: Vite co?

3/ Reapeři a cykly jsou dosavadní řešení této VI. Crucible není zbraň, je to upgrade této VI. Ta tímto dostane 3 jiné možnosti řešení, které dosud neměla.

Tak a tímto končím, zdar.

0/0
29.3.2012 9:35

Tomas (Tok)

Re: Vite co?

Pozor, je potřeba rozlišovat i jiné podklady.. Kdyby se ta objevil bůh tak se taky dá logicky vysvětlit, proč se předtím neobjevil. Jde o to, že ten konec je slabota vhodný pro nějaký béčkový titul, ale ne od začátku do skoro konce epicky dobrodružnou trilogii. Každý velký fanoušek bral ME jako něco víc a prožíval všechny momenty včetně umírání Andersona, už se připravuješ na epické zakončení at je to výhra nebo prohra... pak přijedeš výtahem a studená sprcha...

0/0
29.3.2012 9:53

ljuke

Re: Vite co?

1) at si ty slozky klidne ma, ale prece nesejmou kazdyho, kdo by moh delat problem a vsechny okolo (nikoliv, az kdyz ho dela a vyhradne jeho), dalsi problem je, ze nekoho takhle sikanovat bez konkretniho zameru, se muze urodit v hlave jenom poradne vyjety smazky

2) a 50 000-lety cykly, kdy se necha dalsim civilizacim neco z predchozich technologii (mass relays, ciradela), dalsi vyjetej napad, kterej driv nebo pozdeji selhat musel (tady se opet nabizi otazka, proc "synthezis" neprovedla tahle VI davno sama, ale ceka na shepa, nebo proc pouziva umelaky na sikanovani, kdyz muze umelaky znicit rovnou a zabranit tak chaosu, bez sikany organiku - mnohem pochopitelnejsi by bylo, kdyby tu reaperi po nekom zustali bez kontroly), proc tahle VI neodesle signal blokujici mass relays - jako v predhozich cyklech -, proc ceka na vnejsi aktivaci? kdyz je schopna vyslat galaxii barevnou vlnu, ktera zmeni inteligentni bytosti na geneticky urovni nebo dokaze selektivne znicit jen ty mechanicky?

0/0
29.3.2012 11:09

ljuke

Re: Vite co?

ve zkratce, pouzit k rozreseni cely trilogie deus ex machina je v soucasny dobe az slaboduchy, ten konec je bud uplne mimo nebo absolutne odflaklej a zamerenej na budouci dlcs

0/0
29.3.2012 11:10

mysh.82

Větší "marketingová" zrada

Mně přijde jako větší zrada než rozporuplný konec snaha firmy o využití konce hry k nalákání hráčů na jiné produkty. Jen pro info, kdyby tu byl někdo nezasvěcený, v ME3 máte War assets, které získáváte při misích, hlavních i vedlejších, a které pak určují celkovou vojenskou sílu potřebnou k boji s Reapery. Tu ale snižuje Galactic readiness (připravenost), defaultně nastavená na 50 % (tedy snižuje vaši vojenskou sílu o polovinu). A připravenost nemůžete v základní hře nijak navýšit. Zvýšit ji můžete jen hraním multiplayeru nebo jiných Mass Effect her pro iPad nebo iPhone (teď nevím, na který, možná na oboje).

Ano, pokud projdete všechny vedlejší mise, měli byste se podle tvůrců dostat i bez mulťáku a dalších kravinek na vojenskou sílu, "opravňující" vás ke shlédnutí nejlepšího možného konce. Jenže třeba pokud jste nehráli předchozí díly ME a v ME3 nezačínáte z pozice uložené z předchozích dílů, tak vás čeká pěkný opruz a nemůžete třeba zabránit úmrtí některých postav.

0/0
26.3.2012 17:44

doktor_bota_2

Re: Větší

Pravda, konstelace rozhodnutí při startu od nuly je nastavena na nejhorší možnou a pro hraní multiplayeru je potřeba online pass (zdarma pro některé edice), nicméně lze z netu savy bez potíží stáhnout a naimportovat - resp. stačí stáhnout jeden a ten upravit v ME Gibbed editoru.

Jinak momentálně zkouším získat absolutní maximum bodů EMS (r=50%), tak uvidíme.

0/0
26.3.2012 17:52

Stíhací bombardér Karel 6

Re: Větší

Platny Online Pass je u kazde nove hry. Pokus si koupis hru s jiz registrovanym online passem (bazar) musis si koupit novy.

0/0
26.3.2012 18:50

doktor_bota_2

Re: Větší

Není pravda.

0/0
27.3.2012 1:37

mysh.82

Re: Větší

V tomhle případě mi nejde ani tak o to, že bych si musel zaplatit něco navíc, ale že mě, jako fanouška, který si poctivě koupil každý díl ME, nutí dělat něco, na co nemám chuť, jen abych dostal povolenku k co nejlepšímu závěru hry, kterou mám rád. To prostě háže do koše všechny volby, které jsem udělal v minulých dílech i v tomto. "Nechal jsi žít Wrexe? Vyléčil genophage? Usmířil Gethy s jejich tvůrci? Nám je to fuk, hlavně když si zahraješ multiplayer a stáhneš párminutovou hříčku do iPadu" Takže velké kecy před vydáním hry o jedinečném zážitku v závěru trilogie podle voleb, které jste v minulých dílech udělaly, byly jen reklama.

0/0
27.3.2012 2:51

Stíhací bombardér Karel 6

Re: Větší

Tohle je samozrejme pakarna, ale obavam se ze se to nezmeni, prave naopak. Tenhle model uvidime i u dalsich her a online passy a podobne je boj proti bazarovemu prodeji i proti piratum. Ochrana v podobe pripojeni na servery je prolomena tak uz tu mame dalsi fazi - kdyz si nezahrajes online, tak neuvidis vsechno.

0/0
26.3.2012 18:39

Stíhací bombardér Karel 6

charita

Mimochodem, ta charitativní akce byla zrušena, protože přispívající si mysleli, že tím změní konec hry, což je omyl.

0/0
26.3.2012 10:33

Giga Pudding

Re: charita

No to je pěkné teda. Nakonec teda nešlo o podporu charity, ale jen o vydírání.

0/0
26.3.2012 11:51

Tomas (Tok)

Re: charita

Čti, než začneš kecat další nesmysly prosím:

http://cs.wiktionary.org/wiki/vyd%C3%ADr%C3%A1n%C3%AD

0/0
26.3.2012 16:43

Giga Pudding

Re: charita

Ano :) "neoprávněné vymáhání nějakého zisku pod pohrůžkou nepříjemného důsledku pro vydíraného"

neboli "když nezměníte konec, všichni uvidí, že nemáte soucit s charitou, na kterou my jakože pošlem peníze, abyste změnili konec :)"

0/0
26.3.2012 17:01

Tomas (Tok)

Re: charita

Když někdo přispěje na charitu ve jménu změny konce a ty ho nezměníš tak nemáš soucit s charitou? Ten "protest" byl takhle udělán, aby si toho všimlo, aby si BW všimlo, že fanouškům se ten konec nelíbí a zmůžou se i na víc než jen na obyčejné stěžování. Ty peníze charita dostala/dostane a nikoho se s nimi nepokouší nikoho vydírat. Ach jo, na to jak si vše chápeš a všemu rozumíš tak víš prd a ještě mín z lepších zdrojů než je bonuweb.

0/0
26.3.2012 20:52

Giga Pudding

Re: charita

On to žádný protest nebyl, vzhledem k tomu, že se žádný dar charitě nekonal, když se řeklo, že kompletní předělávka konce nebude :).

0/0
26.3.2012 22:56

Tomas (Tok)

Re: charita

Kompletní předělávka možná nebude, ale to zázračně nevymaže 80 000 dolarů z konta Child's Play -_-

0/0
26.3.2012 23:05

Stíhací bombardér Karel 6

Re: charita

Predpokladam, ze zhruba vis, ze je mysleno vydirani citove...

0/0
26.3.2012 18:31

Tomas (Tok)

Re: charita

Citové vydírání? Opravdu? Peníze putují k charitě a ta je dostane bez ohledu na to, jaký konec bude. Charita je pouze formou protestu proti konci jako je hádka v diskuzi, petice, video na YT nebo článek na Forbesu.

0/0
26.3.2012 20:53

Stíhací bombardér Karel 6

indoktrinace

ještě mi to nedá, abych tady nezmínil tu teorii indoktrinace. To video na youtube je sice pěkně udělané, ale má podstatné chyby.

1/ Stromy ze snů - už když běžíte k paprsku a rozhlédnete se, stromy tam jsou

2/ Jediná chodba - to je samozřejmě nesmysl, když vyjdete ze dveří a rozhlédnete se, uvidíte další dveře kolem dokola - Anderson k panelu jednoduše přišel dříve než Shepard, ne že by neměl kudy přijít

3/ vypadající jako sen - vlnící se obraz, bolest hlavy - tady je Shepard (i Anderson) skutečně ovládán, ovšem to platí pouze v přítomnosti Illusive Mana, který je toho příčinou. Po jeho zmizení ze scény stejně tak zmizí i stav ovládnutí.

0/0
26.3.2012 8:29

Stíhací bombardér Karel 6

Re: indoktrinace

4/ Nadechnutí Sheparda - ač je to k nevíře, tak Catalyst neřekl Shepardovi, že v případě volby Destroy zemře. Řekl mu, že zničí umělý život. V další větě řekl, že i Shepard je částečně umělý. To ale nemusí nutně znamenat, že zemře. U dalších dvou voleb Catalyst výslovně řekl "You will die", u této volby nikoliv. Ono nadechnutí tedy není v rozporu s tím, co Catalyst říká.

0/0
26.3.2012 8:29

Giga Pudding

Re: indoktrinace

Shepard má zemřít v každém případě, protože všechny volby vyžadují tu poslední oběť a celá nálada a zpracování předchozího hraní k tomu směřuje, viz sentimentální scény loučení se jako je třeba ten výlet s Garrusem a nakonec ještě, aby to došlo úplně každýmu, shepard hoří s chlapečkem ve snu.

0/0
26.3.2012 11:50

Stíhací bombardér Karel 6

Re: indoktrinace

Ale no jistě, ale jde o to, že se tu psalo (papouškovalo), že catalyst lže, protože řekl, že Shepard zemře a nezemřel. On to ale v tomto případě neřekl. To nadechnutí je odměna pro důsledné hráče, ale není v rozporu s tím, co řekl catalyst.

0/0
26.3.2012 12:49

ljuke

Re: indoktrinace

jenze, pokud je calyst jen vyplod shepovi fantazie (proc ma halusky s tim klucikem uz davno predtim? uz na zemi to vypadalo dost nemistne, snad jediny dite v cely trilogii a mota se samotny mezi dvema armadama), nic neni tak, jak vypada

0/0
26.3.2012 13:48

Giga Pudding

Re: indoktrinace

Proč se člověku vrací vzpomínka na dítě, které viděl na vlastní oči zemřít? :)

0/0
26.3.2012 14:11

Tomas (Tok)

Re: indoktrinace

Proč se renegade Shepovi vrací vzpomínka na dítě, které viděl umřít, ale ne na jiné lidi nebo přátele, dokonce ani partnery? Krom toho renegade Shepard by neměl výčitky ani z jednoho.

0/0
26.3.2012 16:47

Giga Pudding

Re: indoktrinace

Třeba už jen z toho důvodu, že je to dítě?

0/0
26.3.2012 17:02

Stíhací bombardér Karel 6

Re: indoktrinace

Renegade Shepard by ho sejmul sam a necekal by na reapera, ze? Ze by se vubec staral o nejakyho kluka...

0/0
26.3.2012 18:42

Tomas (Tok)

Re: indoktrinace

Přesně, nestaral by se o nějakýho kluka. Imho ani Paragon Shep by se nestaral. Shep je voják, má silnou vůli, viděl umírat tisíce lidí i dětí a ještě víc viděl mrtvých. Mít z toho hrůzu ve snech a být z toho tak vydeptaný, že na to myslí i po noci s Liarou, toho je schopen jen jedinej slabé vůle a velkých výčitek svědomí, případně netrénovaný člověk, který viděl někoho umřít poprví.

0/0
26.3.2012 20:57

ljuke

Re: indoktrinace

to dite v uvodu a pak v tech nemistnych snech jsem povazoval za nejslabsi clanek cely trojky (az na konci to nabralo trochu smysl, pokud to byl dusledek indoktrinace), trapny hrani na city, ktery mymu renegadovi pripadalo nechutny jak teplej pudink

0/0
26.3.2012 20:02

Stíhací bombardér Karel 6

Re: indoktrinace

Nechápu proč se ptáš mě. Když nebudu Catalyst považovat za výplod fantazie, tak co?

0/0
26.3.2012 14:19

ljuke

Re: indoktrinace

ty toho nechapes vic, jak se zda

catalyst muze rikat cokoliv a shep se nadechnul jenom proto, ze odolal indoktrinaci, ne proto, ze zhulacinace neco rekla

0/0
26.3.2012 20:08

Stíhací bombardér Karel 6

Re: indoktrinace

Mimochodem hraní na city je u tohoto dílu silnější než dříve, o čemž svědčí i děvče mezi slunečnicemi v cinematickém traileru.

0/0
26.3.2012 14:22

Tomas (Tok)

Re: indoktrinace

Řekl, že i Shep je částečně syntetický. Pokud destroy zničilo syntetické části i ty, které měl Shep v těle (což by mělo, jinak by o tom děcko ani nekeclo) tak by to nemohl přežít.

0/0
26.3.2012 16:46

RumFighter

Tak už vydejte do DLC, kde

naprosto předěláte konec, protože statisíce fanoušků nevydrží čekat dlouho... Po obouch dílech jsem si hru musel dát znova, abych vyzkoušel opačný paragon/renegade volby, ale u trojky to do DLC nechávám u ledu. Pravda, nekonečná pistolka a podobný nejsou tak závažný, jako třeba to, co jste se dozvěděli u DLC ME2 (tuším Arrival), že při zničení Mass relays by došlo k výbuchu jako u supernovy. Takže byste zlikvidovali všechen život tak jako tak. Jak by se Quariani dostali zpět, když nemůžou jíst lidskou potravu a domů to fakt nestihnou? Proč mi hlásili, že všichni při cestě ke Conduitu umřeli a James, kterej se mnou šel do útoku, vyleze z Normandie? Tohle jsou FU momenty, které závěr naprosto devalvují.

0/0
25.3.2012 11:57

doktor_bota_2

Re: Tak už vydejte do DLC, kde

Ke zničení MR formou všeničící superexploze v Arrivalu došlo po jeho zásahu asteroidem, poháněným motory na element Zero. Ve finále ME3 dojde ke zničení MR vyzářením veškeré jejich energie -> nemělo co bouchnout. Chci říct, že tohle je jeden z bodů, které mi tam nevadí a které mají v rámci ME logiku, na rozdíl od mnoha jiných, a mám podezření, že je za nimi práce Jennifer "important vagina" Hepler...

0/0
25.3.2012 12:23

Tomas (Tok)

Re: Tak už vydejte do DLC, kde

Bohužel k tomu nedojde. BW ještě zkouší plán B, kdy předhodí fanouškům DLC, které konec nezmění jen doplní (pár scének a dialogů na víc)

0/0
25.3.2012 13:56

Stíhací bombardér Karel 6

Re: Tak už vydejte do DLC, kde

to tě zklamu, oni nic předělávat nebudou. Ten konec smysl má, takže maximálně dostaneš pár doplňkových informací typu "kam letěla normandy" a "proč se za shepardem objevil keřík".

+1/0
25.3.2012 18:53

doktor_bota_2

Re: Tak už vydejte do DLC, kde

Á - dorazil druhý nadčlověk. A tenhle má dokonce informace ze zákulisí vývoje v EA.:-P

0/0
25.3.2012 23:47

Stíhací bombardér Karel 6

Re: Tak už vydejte do DLC, kde

Stačí číst oficiální prohlášení Bioware. Většina křiklounů možná bude zklamaná, ale oni mluvili o DLC, kde se hráči dozví některé nové informace, o změně konce nepadlo ani slovo.

0/0
26.3.2012 8:08

doktor_bota_2

Re: Tak už vydejte do DLC, kde

Činím tak, proto vím, že Hudson oficiálně přiznal, že je rozčarování nad koncem u klíčových fanoušků (tj. těch, s nimiž BW v minulosti připravovalo další obsah) docela solidně zaskočilo. A hlavně, BW spadá pod EA, což je megakorporace s velmi přísnými pravdidly PR, takže nějaké zásadní prohlášení tak brzy po vydání hry nelze očekávat, můžeme jen spekulovat - anonymně se z BW pár lidí už nicméně ozvalo, že jsou zaměstnanci BW se současným stavem hrubě nespokojení a problém je v EA...

0/0
26.3.2012 8:48

Stíhací bombardér Karel 6

Re: Tak už vydejte do DLC, kde

Nemluvil o tom, že připravovali obsah s fanoušky, ale že při přípravě naslouchali jejich přání (víc obsahu s Liarou atd.) To je zásadní rozdíl. Řekl také, že si váží objektivní kritiky, ale převážná většina kritiky je bohužel neobjektivní a nadávky tolerovat nebudou. (To jen na okraj k té slušnosti a objektivnosti nespokojených, o kterých jsi tu mluvil.) Dále řekl, že kritiky na jejich hru jsou v drtivé většině velmi pozitivní a nechápou tedy rozhořčení některých fanoušků, každopádně že pracují na obsahu, který některé věci vyjasní (o nějaké změně nepadlo ani slovo - ani by to nedávalo smysl).

0/0
26.3.2012 9:24

doktor_bota_2

Re: Tak už vydejte do DLC, kde

Já opravdu nemám zájem o diskuzi s někým, kdo argumentuje lhaním a polopravdami... A pokud nejsi placen EA, absolutně tvůj postoj nechápu, takže sorry.

0/0
26.3.2012 10:24

Stíhací bombardér Karel 6

Re: Tak už vydejte do DLC, kde

taky sorry, nemám sice nějak dokonalou angličtinu, ale jsem přesvědčen, že chápu obsah textu. Pokud tady někdo něco překrucuje, já to nejsem.

0/0
26.3.2012 10:28

RumFighter

Re: Tak už vydejte do DLC, kde

Mám takovej pocit, že tu trochu motáte Hudsona s Muzykou... Protože spoustu věcí, co tu píšeš, je s rozhovoru s ním. Jinak nevidím "zásadní rozdíl" v podílu fanoušků na tvorbu hry, když autoři přiznávají spoustu věcí, do kterých si "nechali mluvit." Můžem leda slovíčkařit, jestli do obsahu hry patří jen příběh, nebo i třeba požadavek RPG prvků. To o nadávkách je pouze drobnost, protože ke hře se mají hráči vyjádřit na fóru Bioware, pouze upozorňuje, aby jim tam lidi nechodili nadávat (We listen and will respond to constructive criticism, but much as we will not tolerate individual attacks on our team members, we will not support or respond to destructive commentary.) Takže tady máš buď chybu v paměti, nebo v překladu. Nikde tam není nic o "převážně většině kritiky neobjektivní."

0/0
26.3.2012 16:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.