Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čtyřletý chlapec zastřelil otce, který mu nekoupil PlayStation

K tragické události došlo v Saúdské Arábii v jižní oblasti Jizan. Malý chlapec ve věku čtyř let zastřelil svého otce, který mu nekoupil konzoli PlayStation. Zprávy přesně neudávají, o který model se mělo jednat, ale to je v podstatě bezvýznamné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ifox

Ten se ale vybarvil..

Místo toho, aby trávil dny v poušti, trpěl žízní a hladem, tak by chtěl západní vymoženosti a hry.

0/0
3.5.2012 15:29

jgoodman

nešetl jsem

celou diskuzi, ale. Mám čtyřletého syna, s kterým chodím střílet ze vzduchovky. Pokud budu počítat, že pistole váží kolem 850g až 1000g, vezmu v úvahu velikost "rukověti", vzdálenost kohoutku a jeho odporu v nenataženém stavu a koordinaci dětského těla, musí být kluk tak trochu superhero s velkou dávkou náhody....

0/0
3.5.2012 10:06

jgoodman

Re: nešetl jsem

Jestli byl táta u tamní policie, tak s největší pravděpodobností měl služební pistoly CZ 75 P-07 Duty, takže váha by měla být do 820g.

0/0
3.5.2012 10:14

majxik

Ach jo....

Mit zbran kdyz je pobliz dite je hodne blbej napad. Odlozit ji pobliz ditete a nemit ho poddohledem, to je naprosta stupidita, kolik deti uz zemrelo protoze nasli otcovu zbran a zastrelilo se? Nebo se vazne zranili? A to se to stava po celem svete, i kdyz v americkych novinach je to o neco casteji.... jestli hral nebo nehral hry je asi naprosto mimo misu, preci jen, kolik z nas bylo psychicky zodpovednych za svoje ciny v tomhle veku i kdyz jsme na pocitacich nehrali? Rezali jsme se hlava nehlava, mlatili se od auticka az po vetve, a dneska kdyby jsme videli jak se deti takhle rezou, tak dostaneme infakrt jestli si nevypichnou oci

0/0
3.5.2012 9:58

Habansz

Tata

za to prece nemuze. Je to american a jako takovy, ma svate pravo mit zbran na svou obranu, potazmo na zabiti nekoho ze sve rodiny nebo dokonce i sebe. Zkuste jim vysvetlit, ze v USA se vic lidi zabilo zbrani, kterou meli prave na svou obranu, nene... lepsi je rict, ze Sony a hry blablablabla.... zacarovanej kruh

+1/0
2.5.2012 19:59

A.Svoboda

Re: Tata

Tady jde o saudskou arábii

+5/0
2.5.2012 20:58

Stojan_Jakotyc

Re: Tata

No a takovým jako ty se to stává...

0/0
3.5.2012 16:42

Habansz

Re: Tata

A co by se mi jako melo stat prosimte? Takovym jako se to nestava, nemam totiz mentalitu stejne omezenou jako americani, kterym se tohle stava. A jestli nemam pravdu, oprav me, sem zvedavej s cim prijdes ....

0/0
5.5.2012 9:47

Hanys2012

Re: Tata

Ty voe, četls ten článek? Seš úplně mimo...

0/0
7.5.2012 2:38

Habansz

Re: Tata

cetl, psal jsem to naschval, prave kvuli ty USA, kde se tyhle veci deji bezne

0/0
7.5.2012 13:01

Samer

Jak

jak se to ale mohlo stát když zbraň by měla být zajištěná,přece nebudu chodit se odjištěnou zbraní u pasu.8-o nechápem?

+1/0
2.5.2012 17:46

JMoudry

.

No je to jen pokračování roztočené spirály - např. v sedmnáctém a osmnáctém století bylo několik stovek, ba možná i tisíc otců usmrceno svými syny, přičemž je prokazatelné, že jim také nekoupili Play Station...

+1/0
2.5.2012 16:56

Raynor

Re: .

Arab a sedmnácté století tak to sedí žádná změna;-DR^

+1/0
2.5.2012 18:31

tokajda

Jenomže syn asi hodinu

před činem snědl pilaf. Takže je to jasné: může za to jídlo a zakažme jíst. Když někdo bude trochu šikovný, jistě na to udělá potřebnou studii...

0/0
2.5.2012 15:21

hoska

Půjde sedět

až do důchodu.

0/0
2.5.2012 15:11

whitemik

Re: Půjde sedět

ne ne, zavrou otce, jako zakonneho zastupce :-)

+2/0
2.5.2012 15:19

Alechin

Re: Půjde sedět

ted uz spis nezakonneho zastupce

0/0
3.5.2012 16:02

Michal Hanko

argument pro neexistenci Boha

Podle mého názoru je i tento incident jedním z mnoha argumentů, proč osobní Bůh s největší pravděpodobností neexistuje. Kluk má zkažený celý život, pro otce život skončil, tragédií bude jistě doživotně zasažena i matka - a přitom jak snadno tomu celému Bůh mohl zabránit, kdyby ovšem existoval: stačilo by, aby otci těsně předtím vnuknul myšlenku, aby dával větší pozor na syna a na tu pistoli.

0/0
2.5.2012 14:54

Gamehoror

Re: argument pro neexistenci Boha

Toť otázka ... třeba to právě bylo dobrý ale to se nikdo nedozví pro koho a proč.

Třeba dotyčný mohl v budoucnosti spáchat hromadné vyvraždění lidstva.

Stačí se podívat na filmy jako terminátor a hned je zřejmé že zabít i někoho kdo ještě nic neprovedl může být pro budoucnost užitečný :-)

Boha bych do toho nemontoval pokud boha či bohy nechápeme :-)

0/0
2.5.2012 14:59

Michal Hanko

Re: argument pro neexistenci Boha

Hm, zajímavá myšlenka, ale IMHO při bližším pohledu to drhne. Např., kdyby teda Bůh takhle nezasáhl, MOHL se otec v budoucnu rozhodnout jinak? Tj. aby ten hrozný čin, který podle Boha měl v budoucnu spáchat, nakonec nespáchal? Pokud se NEMOHL rozhodnout, aby ho nespáchal, pak neměl svobodnou vůli. A jak by v takovém případě mohl být člověk před Bohem odpovědný, a nést pak důsledky svého jednání v podobě nebe nebo pekla? Kromě toho i tak, v takovém případě Bůh především neměl dát takovému člověku život. Neměl se vůbec narodit.

0/0
2.5.2012 15:16

J.K.S.

Re: argument pro neexistenci Boha

Plně souhlasím... Člověk má svobodu a odpovědnost... Jen málokterá situace si vyžádá zásah z hora...

+1/0
2.5.2012 15:19

Alechin

Re: argument pro neexistenci Boha

vite co me v teto diskusi fascinuje, jak si Boha utvarime do formy antropomorfni..

0/0
3.5.2012 16:05

J.K.S.

Re: argument pro neexistenci Boha

Co to je za nesmysl? Bůh stvořil systém a dal nám svobodu, rozhodně tu není od toho, aby někoho vodil za ručičku... Za chyby se platí, co je bohu do toho..." Bůh nevnukl otci myšlenku"...;-D Kolik lidí umírá hladem a stačilo by jen použít hlavu a začít pracovat / spolupracovat...

+1/0
2.5.2012 15:11

Michal Hanko

Re: argument pro neexistenci Boha

Zajímavý pohled! :) Jenže je to IMHO nesmysl. Myslím, že zničený život tří lidí ROZHODNĚ není adekvátní a spravedlivou "odplatou" za chvilkové zatmění mozku, prosté okamžité nedomyšlení situace a možných následků. Celé se to mohlo stát jen proto, že žádná "vyšší spravedlnost" neexistuje, a náš svět je takový, jaký je. Tedy syrový, krutý, zlý a nespravedlivý.

+2/0
2.5.2012 15:26

wintrus

Re: argument pro neexistenci Boha

IMHO to není argument o ničem. Jenom to ukazuje, že neexistuje bytost, která by každýho za každý situace ochraňovala a vodila za ručičku. Ale to nikdo nikdy netvrdil, možná naivové. Já si třeba myslím, že Bůh jakožto bytost mnohomnohonásobně chytřejší a mocnější než já existuje. A rozhodně si nemyslím, že nemá na práci nic lepšího než pořád koukat co za blbosti zrovna vyvádím a bránit mi v tom.

+1/0
2.5.2012 16:04

Michal Hanko

Re: argument pro neexistenci Boha

Takový Bůh ovšem není křesťanský, není milující. Ten argument s voděním za ručičku je absurdní, jen si to představte na sobě. Vaše manželka nesplnila vašemu dítěti to co chtělo, a to je teď na ni naštvané. Oba je samozřejmě milujete. Najednou uvidíte, že vaše dítě sahá po manželčině pistoli, kterou tam nechala položenou, což byla samozřejmě chyba, a dívá se přitom zamračeně na vaši manželku, která je k němu obrácena zády. Řeknete si snad - je blbá, když tu zbraň tam nechala ležet, tak počkám co se bude dít, ať si to holka vyžere? Ať případně platí za svoji chybu?

Pokud nejste psychopat, tak uděláte samozřejmě pravý opak. Skočíte po dítěti abyste mu zbraň vzal a současně křiknete na manželku, abyste ji varoval. Vodíte ji snad proto za ručičku?! Co je to za logiku, říct si - "no přece ji nebudu vodit za ručičku, nechám ji v tom vymáchat"?!

+1/0
2.5.2012 18:17

wintrus

Re: argument pro neexistenci Boha

O tomhle se dá diskutovat dlouho. Každopádně vy jste řek, že je to argument proti existenci Boha. Já řek že ne a za tím si stojím. Jinak - křesťanskýho Boha z Bible neřeším, je tam spousta logickejch rozporů. Ale podle mě se tam nikde neříká, že vás bude Bůh držet za ruku a přímo zasahovat do vašich skutků, aby se vám nic nestalo. Můžu mít rád svoje dítě a zároveň ho pustit si hrát do parku, kde se mu může něco stát. Asi nebudu schovanej pořád za bukem a pozorovat co se děje, abych mohl kdykoliv zasáhnout, když dělá co nemá. A o tom to je. Pokud by Bůh dohlížel na všechno tak bychom neměli svobodnou vůli. Pokud by ve všem radil, stal by se z něj vodpornej mentor.

0/0
2.5.2012 22:34

J.K.S.

Re: argument pro neexistenci Boha

Stalo se co se stalo, žádné adekvátní neexistuje... To je ta svoboda, je na nás jak s ní naložíme... Takové nesmysly ve stylu "Bůh by tohle nedopustil" vážně nechápu... Lidé musí přijmout plnou odpovědnost za své jednání... Holt si někdo doma vychoval rozmazlenýho smrada, tak na to doplatil... Třeba ostatní Arabští boháči dostanou rozum... A když ne? Každý svého štěstí strůjcem... Já v boha věřím, ale zejména jako stvořitele... Věřím, ale také, že čas od času nechá vyhrát "pravdu a lásku nad lží a nenávistí", ale není to jeho prioritou... V přírodě se rvou zvířata na kusy, těžko se slituje nad blbcem, který si neumí vychovat děti...

0/0
2.5.2012 18:19

Michal Hanko

Re: argument pro neexistenci Boha

Pokud věříte na Boha stvořitele, a ne na křesťanského Boha, pak to nejste Vy s kým vedu polemiku. Můj první příspěvek byl argumentem proti existenci osobního, křesťanského, milujícího Boha, který průběžně do svého stvoření zasahuje, který chce aby lidé nějak jednali, a po smrti je za jejich chování odměňuje a nebo trestá, Boha který lidi miluje tak, že pro možnost jejich spásy dal všanc svého jediného Syna.

Neargumentuji proti existenci Boha stvořitele, Boha deistického, ani jsem nic takového nepsal.

0/0
2.5.2012 18:26

wintrus

Re: argument pro neexistenci Boha

S tím souhlasím, ale pak jste neměl mluvit o Bohu obecně. Jak říkám o tom křesťanským nechci moc mluvit, protože o tom moc nevím, ale i tak si myslím, že to není, jak říkáte. Říká se tam něco ve smyslu Bůh vás má rád, ale vy taky musíte udělat krok k němu, jinak se na vás vykašle :-)

0/0
2.5.2012 22:36

Michal Hanko

Re: argument pro neexistenci Boha

Mimochodem, kdo za to může, že je ten člověk blbec (BTW, je opravdu?) Může blbec za to, že je blbec? A může ten "rozmazlený smrad" za to, že ho jeho otec-blbec (?) tak blbě vychoval, a že ho rozmazlil? A přesto teď bude mít zkažený život...

0/0
2.5.2012 18:31

Michal Hanko

Re: argument pro neexistenci Boha

Kromě toho bych si vůbec nebyl tak jistý, že normálně vychované dítě toto NEMŮŽE udělat. Kéž by to bylo tak, že když je dítě dobře vychované, NEMŮŽE mu rupnout v hlavě. Bojím se, že takhle prostinké to není.

0/0
2.5.2012 18:36

J.K.S.

Re: argument pro neexistenci Boha

Jsem křesťan, ale věřím jen na malé zásahy. Bůh od nás něco očekává, ale soudí nás hlavně po smrti...

0/0
2.5.2012 19:17

Michal Hanko

Re: argument pro neexistenci Boha

Jasně, a co už může být menší zásah, než že nám Bůh v kritické situaci (třeba když na nás naše dítě bere zbraň s cílem nás zabít) pomůže tou správnou myšlenkou ve správný okamžik? My lidé bychom v takovém okamžiku nepochybně pomohli hlasitým varováním i zcela neznámému člověku, natožpak milované osobě! Proč takto nejedná i Bůh, pokud je pravda že nás miluje?

Inu - protože NENÍ pravda že nás miluje (jsme mu úplně volní, lhostejní, pod jeho rozlišovací schopnost) a nebo proto, že vůbec neexistuje.

0/0
2.5.2012 19:22

Raynor

Re: argument pro neexistenci Boha

určitě to byl muslim holt je jasné že žádný Aláh neexistuje!!

+1/0
2.5.2012 18:41

Michal Hanko

Re: argument pro neexistenci Boha

Souhlas, ani Alláh samozřejmě neexistuje ;-D

0/0
2.5.2012 18:42

A.Svoboda

Re: argument pro neexistenci Boha

Nebo bůh jenom nemá rád islamisty

+2/0
2.5.2012 21:00

Alechin

Re: argument pro neexistenci Boha

saudi musi byt salamisti?

0/0
3.5.2012 16:01

andulicka

nepříjemné...

ale taky mi téměř čtyřletá dcera občas řekne, když ji něco nedovolím, že mě zastřelí, zabije a podobně...samozřejmě ji vysvětluji, že se to neříkáa nesmí...ale v tom věku jsou návaly vzteku běžné...proto dávám pozor na cokoli, čím by se mohl kdokoli zranit...nyní na to budu dbát ještě víc...

0/0
2.5.2012 14:01

Gamehoror

Re: nepříjemné...

Akorát v tomhle věku nemůže chápat smrt p její pravé podstatě a důsledky jaké to bude mít.

Hovořit o vraždě je tuším naprostý nesmysl.

Proto taky dávají občanky a trestní odpovědnost za zločin až do věku vyššího věku.

Dětství si už moc nevybavuji, ale do deseti let bych fakt o vraždě jako promyšleném činu vůbec neuvažoval.

To už by se pak dalo o vraždách mluvit i ve spojení s novorozeňaty :-)

0/0
2.5.2012 14:55

J.K.S.

Re: nepříjemné...

Má dostat nařezáno... Když ve 4 letech vám říká, že vás zabije, tak ve 12+ vás bude posílat do prd*le a budete pro ní jen dojná kráva...

+1/0
2.5.2012 15:16

legomenon

Re: nepříjemné...

No potěš koště, od koho ty řeči asi má? :-P

0/0
2.5.2012 16:00

Nikol83

Re: nepříjemné...

Šmarjá, na Vašem místě bych takovému nevychovanému harantovi dala pár na zadek a pořádnou ledovou sprchu a vy toho "chudáčka" budete ještě chránit, aby se mu nedejbůh něco nestalo. To je mazec 8-o, fakt dnešní děcka jsou takoví nevychovaní parchanti...

0/0
2.5.2012 21:13

Stenly09

Ubohéé

Že někdo rejpe do starých bych pochopil, ale že si na podporu svého tvrzení vezmou i malé děcko to už je trochu moc. 4 leté děcko chce a vždy si hraje s tím co dospělí... mačká a hraje si s ovladačem, mačká čudlíky na dvd, mačká čudlík na pc bedně, mačká a hraje si s klávesnicí, mačkají čudlík u sporáku a otáčí kolečkama. Pokud tatínek manipuluje stále se zbraní a nechá ji odjištěnou a nabitou v dosahu dítěte, tak co se asi stane? Souvislost s hraním pc/ps her tam vidím asi jako s porodností žab v Kongu.

+2/0
2.5.2012 13:44

sn63

možná je to nevhodná poznámka

Ale tady to dopadne stejně. Pokud nám všichni budou kecat do toho že se na dítě nesmíme ani špatně podívat aby s toho chudinka nemělo trauma. Nejsem zastáncem tělesných trestů ale občas jedna dobře přišitá na prd@l  je asi to nejučinější. Nejdůležitější je to aby děcko VŽDY vědělo za co to schytalo a bylo mu jasný že překročil hranice.

+6/0
2.5.2012 12:55

Reuf

No vidite ja to rikal vzdycky

Playstation je zlo hrajte jenom na PC :-) ty arabove jsou fakt jiny....

0/0
2.5.2012 12:18

Giga Pudding

ha :)

tohle je tak týden stará zpráva :)

0/0
2.5.2012 12:04

:sham:

jak to asi mohlo byt :)

ad vliv her na agresivitu cloveka - myslite, ze ctyrlete dite ma uz tolik nahrano, zvlast kdyz tu konzolu nemel? a tata bezne nosi gun pod habitem? spis mam pocit, ze to dite odkoukalo doma :)

+2/0
2.5.2012 11:54

artaxerxes

Násílí v hrách

Nemůžu si pomoct, ale experti, kteří se zabývají násilím ve hrách si pletou příčinu z následkem

Případ 1:Agresivní jedinec, který hraje ační hry a zabíjí kvanta nepřátel - Tomu spíš PC hry pomůžou vybít svou agresivitu.

Případ 2:Psychopat, který hraje akční hru jako možnou přípravu na svůj teroristický čin - Tady 100% PC hry pomáhají násilí

Případ 3:Hráč - Ten, kterého hra pohltí tak, že po dobu hraní hry nevnímá okolí a jakékoliv vyrušení je pro něj nepříjemné a lidem se pak jeví jejich reakce agresivní - Protože jich je nejvíc, tak pro experty je hraní her spojené s agresivitou. Ale spíš je problém v tom, že všechny aktivity, kdy se člověk do nich "ponoří" a je vyrušován způsobí rozlobenou reakci. Např. když Vás někdo ruší při sledování fotbalu, vyrušení při sexu, sledování filmu, při telefonování apod.

+1/0
2.5.2012 11:40

mlčanlivý boban

Čo sa za mladi naučíš

na starobu jak keby si našiel... 8-o

0/0
2.5.2012 10:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.