Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

XCOM: Enemy Unknown je nebývale věrný originálu

Legendární strategie má nakročeno k velkolepému návratu. Pod moderním hávem se ukrývají léty prověřené mechanismy, slibující desítky a stovky hodin taktické zábavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Humiliter

PR pěkný

ale chválej to jako by nehrali UFO Extraterrestrials...

0/0
25.6.2012 19:56

OskarPokorny

Re: PR pěkný

Když UFO EX vyšlo tak to byl totální propadák - grafika nepřehlednější než u UFO:EU. Nepřátelé na vás stříleli skrz stěny. a patra. Prakticky nehratelné.

0/0
26.6.2012 14:25

Mankind

Re: PR pěkný

A? Uz davno pradavno  vysla verze Gold,ktera obsahuje modifikace od hracu,je skvele hratelna  apodle me jde o nejlepsi remake UFA vubec.

0/0
26.6.2012 16:32

Xav

Re: PR pěkný

ale tenhle remake vubec nedpsahuje kvalit puvodniho UFA

0/0
28.6.2012 11:20

m42orion

Re: PR pěkný

Zeptam se: Bude v tomto udajnem remakeu elerium, time units, crash sites a prohledavani UFO, kvalitni base management, kvalitni rozvetveny vyzkum a vyroba ? Sam pamatuji, jak jsem se tesil na nasbirane nove predmety, na jejich prodej a ziskavani financnich prostredku pro dalsi provoz zakladen (nikoliv pouze jedne). Na nepozkozene power generatory a z nich ziskane elerium pro vyrobu nejcennejsich predmetu a provoz stihacu a transporteru. Jo, to je to spravne UFO. Jsem zvedat co z toho zustalo v teto nove verzi.

Ori

0/0
28.6.2012 14:04

Mankind

Re: PR pěkný

Soude dle prsipevku na ruznych forech jsi vyjimka. Pokud jde o mnozstvi zakladen. Vetsine lidi stacila jedna a ty dalsi pouzivali maximalne na 1 nebo dve lode.

A ten zbytek? Prakticky vse co jsi vyjmenoval bylo i v UFO Extraterrestrials

0/0
28.6.2012 16:44

Mankind

Re: PR pěkný

To je otazka nazoru. Podle me se jako jediny remake X-COMU aspon trochu blizil. Nic lepsiho nez UFO Extraterrestrials na trhu dodnes neni.

A co ej to ''puvodni  UFO''? Ja hral vsechny dily ale nejvice me bavilo X-COM Appocalypse.

0/0
28.6.2012 16:43

frencisko begby3

už se těším

a vzpomínám na starej XCOM :-)

0/0
25.6.2012 18:05

Štěpán Binko

Re: už se těším

Taky se těším a taky vzpomínám. Ale vzpomene si ještě někdo na předchůdce všech předchůdců - Laser Squad na gumáku? ;-)

0/0
25.6.2012 19:41

MatX

Trochu se toho bojím

Na projektu pracuje Firaxis a to je téměř jistě záruka odfláknuté hry a špatné AI. Nové Civilizace a Kolonizace jsou toho důkazem. Oni to zkrátka tak dobře jako MicroProse neumí. Každopádně jim budu držet palce a snad se jim to tentokrát povede.

0/0
25.6.2012 16:04

vojcek_p

Re: Trochu se toho bojím

Cože? Jestli je Civilization 4 odfláknutá hra tak už fakt nevím....

+1/0
25.6.2012 17:18

MatX

Re: Trochu se toho bojím

Hrát se to dá, ale AI je prostě tragická. Buď hraje mizerně nebo švindluje. To už i v jedničce se počítač choval inteligentněji. Co se hry týče, tak ano, má to dobrou grafiku, ano má to pěkné vychytávky, ale už tomu chybí ten náboj. Celý model hry je překombinovaný a nakonec se stejně člověk neubrání přenechání velké části hry na počítači. Takže nakonec už řídíte jen armády.

Nejlepší Civilizací byla dvojka. Tam měl člověk pocit, že ještě něco ovládá a ne, že si počítač hraje sám se sebou.

0/0
25.6.2012 18:13

Nannius

Re: Trochu se toho bojím

vidis. a na muj vkus byla CIV IV malo slozita. Takove Space Empires V to je jina kava...

0/0
25.6.2012 20:59

MatX

Re: Trochu se toho bojím

Já hlavně nemám rád hry, které se hrají samy. Na jednoduchých obtížnostech je vlastně jedno co hráč dělá. Na hru to nemá velký vliv. Takže nejde ani tak o množství nastavení, jako o jejich zbytečnost.

V těžších pak počítač švindluje takovým způsobem, že je Civilizace IV dávána za příklad, jak se to nemá dělat ;-).

0/0
25.6.2012 23:46

vojcek_p

Re: Trochu se toho bojím

Tomu nějak moc nerozumím, jak počítač švindluje? Nijak jsem si žádného švindlování na vyšší obtížnost nevšiml.

0/0
28.6.2012 11:58

MatX

Re: Trochu se toho bojím

Švindluje tak, že si připočítává různé bonusy. Hlavně se to projevuje v bitvách, kdy je počítač bez problémů schopen porazit výrazně silnější armádu bez větších ztrát. To mi na tom asi vadí nejvíc. To, že švindluje při stavbě měst atd. bych pochopil, ale když boje nejsou rovný s rovným, pak taková hra ztrácí smysl. Bližší informace najdete přes Google.

0/0
29.6.2012 11:36

shocker79

Re: Trochu se toho bojím

CIV4 je v pohodě, ale za to CIV5 je uplně strašidelná, po x měsících od vydání snad ještě ani nebyli schopný udělat patch na fungování multiplayeru a to je za to hráči bombardovali od začátku!!

0/0
27.6.2012 11:13

vojcek_p

Re: Trochu se toho bojím

To souhlasím, civ 5 mě moc nechytl, jsem zvědavý na ten datadisk. Snad to s tím bude lepší.

0/0
28.6.2012 11:57

velky bratr

Graficka bariera

Grafika je typicky moderni: tedy prehnana snaha o jakoby realnou scenerii, ktera vypada predevsim priserne a kostrbate. Takze ano, grafickou barieru bude mit tato predelavka opravdu znacnou - puvodni ufo si na nic nehralo, slo o hru, ne o snahu vytizit vsechny procesory v pocitaci na maximum.

0/0
25.6.2012 13:55

Mankind

Re: Graficka bariera

Prosim? V prvni rade grafika tehle hry nepusobi ani trochu moderne. Naopak to vypada jako nezavisly titul s minimem financi.

A prvni UFO melo naopak grafiku velmi,velmi peknou(na svou dobu samozrejme). A na plne detaily to tenkrat pekne zralo procesor. I kdyz vic nez grafika ho zatezovaly vypocty kol emzaku

0/0
25.6.2012 16:36

majkom

Re: Graficka bariera

lol, kde sa preboha v prvom ufe nastavovali detaily?:D nepletiete si to s niecim?

0/0
26.6.2012 9:11

Mankind

Re: Graficka bariera

Hadani se o slovicka?

Staci se podivat na screeny. Prvni UFO vypada i po letech minimalne ''roztomile'',zatimco tohle nove UFO vypada jeste pred vydanim jako nepovedena 10 let stara hra.

U tehle hry mi na grafice nezalezi,ale na druhou stranu jsem strasne zklamany  ztoho,ze i pres tolik pokusu o remake X-COM serie,nikdo nedokazal prijit s necim peknejsim a zaroven odpovidajicim roku 2012.

A stojim si za tim,ze prvni UFO ve sve dobe pekne potrapilo vykon PC.

0/0
26.6.2012 16:36

Jožin z planin

Re: Graficka bariera

S tím procesorem to taky nebylo tak horké, mělo to spíš slušné nároky na RAM (tuším 4 MB, což bylo tehdy opravdu dost). Jinak to běželo i na té nejhorší 386 a i na ní byl výpočet tahu cizáků snesitelný a byla to nejspíš jediná část hry, kdy jel na plný výkon. Navíc vcelku nevýznamná, protože šlo jen o to, jestli se hráč stihne zakousnout do svačiny jednou nebo třikrát, než se zase dostane na řadu.

0/0
26.6.2012 21:20

majkom

Re: Graficka bariera

UFO: Enemy unknown slo v pohode na 386sx, 2MB RAM... terror from the deep potreboval 2,5MB ram

0/0
27.6.2012 0:11

Mankind

Re: Graficka bariera

A co jsi tim chtel rict? . Jasne ze to na 386 slo.kdyz to by bylo na 386 vydano.

0/0
27.6.2012 18:30

majkom

Re: Graficka bariera

nie, pisete ze na plne detail yto zralo procesor, co je nezmysel, v ufo sa ziadne detaily nenastavovali, a na procak to tiez nebolo narocne, slol to na 386 bez koprocesora

0/0
27.6.2012 0:12

Mankind

Re: Graficka bariera

Co mas porad s temi detaily?

Procesor to zralo silene,ale jak uz jsme psal,ne kvuli grafice,nybrz kvuli tahum. Dodneska se pamatuji jak jsem vzdycky dlouhou dobu hledel na obrazovku s napisem Hidden Turn(nebo tak nejak) a trvalo to dlouho a dlouho.... Samozrejme cekani se zkracovalo umerne poctu zabitych emzaku.

0/0
27.6.2012 18:33

majkom

Re: Graficka bariera

tak este raz, 386 bolo snad minimum, 2 MB ram, kde si na co cakal?:D ja som to hral na tom a slo to v pohodicke:)

0/0
28.6.2012 12:32

Mankind

Re: Graficka bariera

Co na to chces rict? Muzu se jen opakovat,ty zase budes mlit to svoje... Podle me jen zapracoval cas a ty jsi to nepamatujes.Cekalo se tam mnohdy velmi dlouho

0/0
28.6.2012 16:46

majkom

Re: Graficka bariera

ale prd, cakalo sa chvilu... celkovo to uzavriem tak, ze vyrok o narocnosti na procesor, ako aj o nastaveni grafiky je blud:)

0/0
29.6.2012 1:46

Mankind

Re: Graficka bariera

Nevim jestli jsi ignorant,nebo jen troll. O nastaveni grafiky tu porad dokola mluvis jen ty. Pointa ti uplne unika.

A jestli si pamatujes jaky stroj jsi mel pred 17-19 lety,kdy UFO vyslo,pak gratuluji  k dobre pameti. Ja uz nevim co jsme mel,co ale vim ze ne na vsech strojich bezi hry stejne.

A ano,cekani mezi koly bylo nekdy az neunosne. Alespon u me.

A mas pravdu,vse uz bylo receno.

0/0
29.6.2012 16:04

RON][N

X-COM

Hrál jsem a dohrál všechny díly... těším se jak blecha na huňatýho psa.

+2/0
25.6.2012 9:28

majkom

Dotaz

mate niekto kupene ufo na Steam? dokazali by ste mi ho poslat? ja mam, zial, neexistuje mac verzia.. co sa da prezit, keby mi steam dovolil mnou zakupene hry stiahnut... dosbox emulator a ides:)

0/0
25.6.2012 9:19

cckk

Tezka a 2,5h nutny tutorial???

WTF? povodni Ufo jsem se nemusel ucit hrat, vse bylo intuitivni a nebylo to tezke. To jsem teda zvedav co za bekovynu udelali...

+2/0
25.6.2012 9:10

velky bratr

Re: Tezka a 2,5h nutny tutorial???

Ja bych spise rekl, ze to chteji prodat i prumernym dnesnim hracum a ti uz nemusi byt zdaleka tak bystri jako jsme byli my. Vsechno maji v cestine a ani ve skole po nich premysleni nepozaduji, leckdy jej dokonce trestaji.

+1/0
25.6.2012 13:56

pruznejjoe

Xcom3

Ano tenkrát bylo ufo nej ale když zpětně zhodnotím všechny díly tak u mě vyhrává Xcom: apocalypse. V

+2/0
24.6.2012 23:36

cckk

Re: Xcom3

tak to byla te nejvetsi blbost, ale presne to vystihuje popis teto pry verne napodobeniny, nutny 2,5h tutorial na zauceni a tezka hra (rozumej udelas neco jinak nez si myslime my ze bys to mel udelat a hra konciRv)

0/0
25.6.2012 9:12

Mankind

Re: Xcom3

Eh. Ja take povazuji Apocallypse za nejlepsi dil. Stokrat dohrano:) Ale rozhodne to nebylo tezke na pochopeni. Obzvlaste pokud jste znali predchozi dily serie,mohli jste se okmzite citit jako doma. Vazne nechapu kde jsi mohl mit problemy

0/0
25.6.2012 16:38

vtech

Tesim se

Do toho jeste Heart of the Swarm... To uz letos asi na baraku nic neudelam :-/

0/0
24.6.2012 21:56

Doucha

Paráda

Tak už aby byl říjen. ;-D

0/0
24.6.2012 19:31

Doucha

Re: Paráda

Taky je bomba, že by měly být české titulky. Pro výzkum je to paráda.

0/0
24.6.2012 19:33

smithy

Re: Paráda

Jo, zas tam narvou "cizáky" :)

0/0
24.6.2012 19:53

z-VV-na-bliti

Re: Paráda

Nebylo v jednom z Xcomu dokonce "Cizaku zabyto"...? ;-D

0/0
24.6.2012 20:01

Mankind

Re: Paráda

Vy nadelate. V te dobe zadne profesionalni preklady neexistovaly. Mezi lidmi kolovalo nekolik ruznych a ruzne kvalitnich amaterskyc cz verzi. A mimochodem: ''cizaci'' mi rozhodne nikdy nevadili. Jak by jim podle vas meli rikat? Vetrelci?

0/0
24.6.2012 20:45

z-VV-na-bliti

Re: Paráda

Nad "cizaky" se nepozastavuju. Jen nad tou hrubkou. Ze nejde o profesionalni preklad ji nevysvetluje.

0/0
24.6.2012 20:48

Nannius

Re: Paráda

Alien je vetrelec. Cestina ale zná i "mimozemstan", nebo hovorove "emzak" ;-). Jsou ale i divnejsi slova než cizak...

0/0
24.6.2012 21:39

qwe111

Re: Paráda

asi by ses mel podivat do slovniku jake jsou vyznamy slova "alien" ;-)

+1/0
25.6.2012 10:51

Doktor.bota

Re: Paráda

allien neznamená vetřelec. nesmíš se tolik dívat na televizi

0/0
25.6.2012 16:32

Nannius

Re: Paráda

alien je "nezvany host", panove. Je jedno, jestli z vesmiru, nebo jine zeme. Do slovniku se divat nemusim. A film nebyl nic moc :-P

0/0
25.6.2012 21:04

slanecek

Re: Paráda

Ne, alien je označení pro ilegálního přistěhovalce, respektive parazita. Mexikánům, kteří ilegálně přeběhnou do USA, se říká "aliens", určitě se to nepřekládá jako vetřelec, i když u toho filmu to docela sedělo. V Paulovi na tohle byl docela pěknej vtip :)

0/0
25.6.2012 21:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.