Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Streamování her Gaikai využívá nových možností prohlížeče Google

Gaikai ve spolupráci s Google se nyní dostalo do pozice, kdy se jeho uživatelé nemusí vůbec starat o nahrání Javy nebo jejího updatování. Nový systém umožňuje plynulé hraní v 60 snímcích za sekundu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomas (Tok)

Sony

Sony Gaikai kupuje, nejsem si jist zda je to dobře nebo špatně, ale přikláním se spíš k "špatně".

0/0
3.7.2012 12:08

cckk

ja tomu neverim

neverim tomu ze supervykony server ktery ma obslouzit 10000 hracu (musi byt nutne 10000x vykonnejsi nez 1 herniPC) vyjde levneji nez 10000 hernich pc. Resp. za pronajem casu na hrani budou vyssi poplatky nez, kdyz si to herni pc koupite na splatky a misto mesicnich poplatku za hrani budete platit splatky, taky vas to vyjde jen na nejakou tu stovku mesicne, ale s tim rozdielm ze treba za tri roky mate PC splacene a muzete ho prodat ci pouzivat ke hrani zdarma jeste nejakej ten rok...

0/0
3.7.2012 10:28

mysh.82

Re: ja tomu neverim

Jenže vzhledem k neustálému pokroku ve vývoji hardwaru ceny počítačů a komponent rychle klesají. Jen si srovnej ceny vrcholových kompů před pěti lety a nyní. Po technické stránce sice počítač příliš na výkonosti neztratil, ale v poměru k požadavkům aktuálních her je dávno za opicemi. Takže sice za tři roky splatíš počítač a teoreticky máš pokoj, jenže tou dobou už musíš opět investovat do upgradů.

Vzhledem k poplatkům za streamované hraní se sice nevyplatí třeba hrát takhle RPG nebo strategie, u kterých stráví člověk desítky i stovky hodin času, ale určitě ti to ušetří prachy třeba za arkády nebo akční hry, které dohraješ za jedno odpoledne. Pokud ale budeme mít k dispozici servery, na kterých si takové hry zahrajeme plynule i v HD - to je samozřejmě jiná otázka:-)

0/0
3.7.2012 11:45

IARK - Králíček z pekla

Re: ja tomu neverim

Meles totalni nesmysly - diky konzolim jsem nemel potrebu jiz nekolik let cokoliv upgradovat a drtiva vetsina her mi jede na full

0/0
3.7.2012 12:01

O.Sindler

A ISP klepne pepka

Už teď si stěžujou jak jim torrenty a stahovači zatěžujou linky. Neumim si představit jak se budou dívat na hodiny a hodiny streamovaného HD videa. Pokud se tyhle služby prosadí tak nás nejspíš čeká návrat k FUP. Osobně jsi myslím že celý cloud je další bublina která eventuelně splaskne a bude se využívat jen tam kde to dává smysl. Třeba uložené hry na Steamu jsou geniální nápad který by si zasloužil rozšířit na veškerou nabídku.

0/0
2.7.2012 13:10

IARK - Králíček z pekla

Re: A ISP klepne pepka

Omyl - naopak Cloud a streamovani si myslim, ze je budoucnost - defakto pak budes doma mit misto PC jen terminal, kterym se pripojis a zahrajes si a pustis cokoliv. Jednoduche, levne.

0/0
2.7.2012 13:44

mysh.82

Re: A ISP klepne pepka

Hlavně aby se toho chytil někdo u nás nebo v sousedních zemích, protože zatím, pokud se nepletu, má OnLive servery ve Státech a snad ještě v Británii, takže si my tady zatím plynulé hraní v HD neužijeme. Zkoušel jsem to, dá se to přežít u méně "akčních" her, kde nevadí menší prodleva v reakcích, ale ne u rychlých akčních kousků.

0/0
2.7.2012 13:59

net.Xtreme se nevzdává

Re: A ISP klepne pepka

OnLive bude z principu vždy pomalé, respektive pomalejší, já terminálům moc nefandím, jisté výhody tam jsou, ale ty nevýhody...U tahových her prodleva pár ms nevadá, ale u jiných to může být docela zásadní problém...

+1/0
2.7.2012 19:10

Laethnes

Re: A ISP klepne pepka

Dovolím si částečně souhlasit a částečně nesouhlasit. Jde o to, že jako vše má své výhody a nevýhody. Zařízení pořídí někdo jiný a bude se o něj starat a vy pak za toto budete platit. Problém je v tom, že tohle by jste si mohl zařídit sám, takto to zařídí někdo jiný (což by nevadilo), ale samozřejmě se zaplatí i jeho čas - celkově to nakonec vyjde dráž (u vás doma: zařízení + elektřina, na serveru: zařízení (vyjde levněji díky sdílení) + elektřina + internet (tohle můžeme ignorovat, protože ten by jste měl nejspíš tak jako tak) + poplatky za denní údržbu a režii (jinými slovy, platíme zaměstnance) ). Zda to, že je to dlouhodobě dražší vyrovná problémy s tím spojené je pak na každém s nás (zvlášť kdy instalace hry je daleko náročnější, než kdy dříve).

Další nevýhodu vidím v tom, že jste velmi závislý na nabídce. To sice platí i teď, ale co dnes koupíte můžete rozjet i za 10 let. A ano, jsou hry, které se takto hrají (kupříkladu já takto hraji Rayman hry).

0/0
2.7.2012 14:07

IARK - Králíček z pekla

Re: A ISP klepne pepka

Nemuze to byt vyhodne pro vsechny, ale je to budoucnost - nikdo se te nebude ptat co chces mit doma. Uz ted se na dost veci najizdi - napr. cloudovany profily - prijdu k bratrankovi na Xbox, aby jsme zahrali mortala, pusti xbox a ja si stahnu cloudovany profil - to same na PC - pripojim se u kamose na chate na komp - stahnu si profil s konfigama a jedu - a jak to ted treba chodi u Diabla 3 - profil a vetsinu dat mas na serveru - za chvili na disku nebudes potrebovat data skoro zadna - driv se hralo z CDcka - ted se bude hrat z netu. Financovani je pak vec jina otazka - nerikam, ze to bude pro vsechny super vyhodne, jen, ze to tak bude

0/0
2.7.2012 14:30

Laethnes

Re: A ISP klepne pepka

No, ačkoliv je mi tento trend velmi, velmi silně proti srsti, nemohu nic, než souhlasit. Jenom jsem chtěl poukázat, že to není tak výhodné, jak mi vyznívalo z komentáře, na který jsem odpovídal.

(Jinak, osobně bych spíš preferoval mít MOŽNOST off-line kopie hry a to jak kvůli rušení starých serverů, kvůli nepřístupnosti internetu všude (na mých trasách do školy nejezdí Jančura, poněvadž to není tak zlato rýžující :3) tak i kvůli stabilitě internetu (nedávno jsme měli půl denní výpadek) a zrovna tak bych preferoval aby lokální save byl primární, serverový sekundární. Věci jako je soukromí v tomto případě neřeším, je mi jedno, zda nějaká FBI ví, že hraji Final Fantasy 2 hodiny 4 minuty a 7sekund za den nebo že jsem odemkl 41,72% achievmentů v Minecraftu, ale vadí mi, že už není v mých rukou co kdy a kde si zahraji. Vlastně pořád je, protože herní systémy a hry, které tohle popírají ze zásady nekupuji a jsem si vědom toho, že mohu skončit bez nových her. Prostě zákon nabídky a poptávky.)

+1/0
2.7.2012 14:43

IARK - Králíček z pekla

Re: A ISP klepne pepka

Levne jsem myslel ve stylu "koupim terminal, nemusim nic dalsiho, nemusim upgradovat - hru si koupim na 3 dny za 60 kc"

0/0
2.7.2012 14:58

Laethnes

Re: A ISP klepne pepka

Aha, jo tak. No, fakt je, že pro tento styl hraní by to mohlo vyjít levněji a rychle na přípravy i práci, to souhlasím. Já ještě jaksi žiji v dobách, kdy jedna hra trvá 40-80 hodin a většinou si ji rád zahraji několikrát kvůli příběhu i hře jako takové :3.

+1/0
2.7.2012 15:08

IARK - Duhový Králíček

Re: A ISP klepne pepka

Sluzba je vzdy a mainstreamu ne o hc hracich - bohuzel my se musime podridit vetsine

0/0
2.7.2012 15:32

Laethnes

Re: A ISP klepne pepka

To je pravda. Přesto se snažím maximálně se chovat (a především nakupovat) dle svých požadavků doufajíc, že třeba nebudu jediný a že třeba budeme trošku víc vidět. (Samozřejmě tuto možnost považuji za málo pravděpodobnou, tak naivní zase nejsem :3.)

0/0
2.7.2012 15:36

diskuter99

je to dobře, nebo špatně?

bude to znamenat, že si už nebude možno koupit žádnou hru v krabici a bez připojení k netu si člověk nezahraje už vůbec nic?

0/0
2.7.2012 11:06

Nigfire

Re: je to dobře, nebo špatně?

Mě se to třeba líbí a až v ČR bude nějaká taková služba pořádně fungovat tak ji určitě budu využívat... zahraju si nejnovější hry i na svém postarším notebooku.

0/0
2.7.2012 11:16

IARK - Duhový Králíček

Re: je to dobře, nebo špatně?

Me to je tak nejak jedno - krabice prekazi a komp mam pripojeny k netu porad - pro pripad, ze jedu nekam s notasem mam 2584 starsich her, ktere me dokazi i v teto dobe velice zabavit + filmy a serialy.

+1/0
2.7.2012 12:24

mysh.82

Re: je to dobře, nebo špatně?

Už teď přece klasické "krabicové" hry ustupují digitálním distribucím. Ale podle mě nikdy nevymizí úplně, protože pořád tu bude skupina fanoušků, kteří budou chtít hru držet v ruce. Akorát to asi bude prostě exkluzivnější matroš s nějkými bonusy.

Ale idea hraní na dálku mi připadá skvělá, protože hardwarové požadavky her se posunují pořád dál a velké a časté investice do obnovy herního železa jsou otravné.

0/0
2.7.2012 13:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.