Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slevy jsou blahodárné, vynesou vývojářům her víc peněz, hájí se Steam

Slovní přestřelka o škodlivosti slev na herním trhu má nové dějství. Provozovatelé digitální distribuce Steam řekli, že slevy naopak vedou k vyšším ziskům. "Pokud bychom si mysleli, že sleva 75 % sníží výnos ze hry Portal 2, nezlevňovali bychom ji," hájí Steam svou politiku slev proti útoku konkurenční firmy Origin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

warekkonecnesmazan

ea

ma proste rado prodeje za plny ceny, ale treba po pul roce nebo roce to za tu cenu nikdo nekoupi i kdyz stale funguje jeji zakladna to je jasne snad i nejpitomejsimu CEO na svete :)

0/0
15.7.2012 15:50

Veska, faraón diskuzí idnes

Já nevím

Prozatím jsem na Steamu uvalil cca 35 euro (Bioshock 2, Alan Wake, Indie Game II (sočástí je i česká hra Botaniqua), Space Marine W40k, Portal 2, nejnovější Worms) ale kdybych to měl kupovat za plnou cenu, tak si to rozhodně nekoupím.

0/0
14.7.2012 15:37

Oliwer Twist

DeMartini

neví o čem mluví. Díky slevě jsem si například koupil Zaklínače1 a okažitě po jeho dohrání si koupil druhý díl za plnou cenu.

+1/−1
13.7.2012 20:56

net.Xtreme se nevzdává

To popřelo EA

když dva týdny po prohlášení šli do výrazných slev, byl to jen marketing, nechápu, že na to ještě někdo reaguje

+1/−1
13.7.2012 19:19

Mithril

Jistě, že nepoškozují

Protože jaký je lepší zákaník? Ten, který si hru koupí ve slevě, nebo ten, který by si jí jinak nekoupil vůbec nebo jen upirátil?

+3/−1
13.7.2012 19:06

wrah

Re: Jistě, že nepoškozují

Samozřejmě, že ten co koupí. A pravda, dnes je sice běžné vysokorychlostní připojení k netu, ale lidé jsou líní a pokud je originálka řekněme za dvě stovky, tak nestojí za to hledat cracky a podobně.

0/0
13.7.2012 22:33

edee

.

Musím říct, že až do minulého roku jsem všechno stahoval.Pak jsem začal používat Steam a za tu dobu jsem utratil několik stovek euro.

0/0
13.7.2012 16:05

doktor_bota

Skoro zbytečná reakce,

nikdo soudný o žvástech zlodějů z EA nepřemýšlí jako o objektivním hodnocení.

0/0
13.7.2012 15:52

DlouhousekLihoslav

dneska steam odpalil slevove akce

dopre pr ;-D

+2/−1
13.7.2012 14:20

Giga Pudding

Re: dneska steam odpalil slevove akce

včera steam odpálil slevové akce :)

0/0
13.7.2012 14:29

RumFighter

Re: dneska steam odpalil slevove akce

Dneska jsem už ani já Steamu neodolal. Říkám si, koupím si zas krabici, hned jak slevní Heroesy 6. A oni furt za 800,- a víc. A na Steamu za 15 éček? Není o čem...

0/0
13.7.2012 21:08

KOte255

Steam vrz Origin

Je to dobrý krok dobrým směrem.Co je lepší prodat 100 000 her za 3 eura nebo 100 her za 30 eur.

Nehledě na to,že když je hra dobrá a vyjdou další datadisky atd, tak je pro prodejce rozhodně lepší když už tu hru vlastní 100 000 lidí než jen 100.

Origin vlastním taky,a rozdíl mezi Steamem a Originem je ten,že na něm mám osm her a na Steamu jsem utratil za 240 her sve peníze.

Proč se u Originu cítím být odrbán o peníze a proč u Steamu ne i když jsem u nich nechal 10x víc peněz???

Když jím vadí levné hry PROČ je v rusku a na ukrajině prodávají za desetinu toho co je prodávají nám!!!!!!

+2/−1
13.7.2012 13:56

Bojkas85

Re: Steam vrz Origin

Kdyz das velkou slevu, tak samozrejme neziskas o X-tisic procent vice zakazniku. Nekdy je drazsi dat slevu, nez ji nedat. Provozuji obchod s urcitou komoditou, kdyz jsem dal vyraznou slevu, stoupl mi pocet objednavek, ale klesl zisk za vykonanou praci. Udelal jsem tedy obrat treba za ctvrt milionu a mel na tom zisk 25tKc. Bez slevy mi staci na stejny zisk obrat 125tKc. Jde o to, ze za mene prace dostanu stejne, nebo vice penez.

V podnikani to funguje takto - na kazdych cca 10% slevy, musis obslouzit o 50% vice lidi a to jen proto, aby sise dostal na stejny zisk pred slevou. Slevu totiz nedavas z celkoveho obratu, ale jen a pouze ze sveho zisku. Proto je tu tenka hranice mezi ziskem a slevou.

0/0
13.7.2012 16:34

beldor8

Re: Steam vrz Origin

sorry , ale pulka prispevku jsou zvasty . Hlavne ten konec , zisk na sleve zavisi na marzi a na domluve valve s majiteli prav . Se spravnym nastavenim muze 70% sleva znamenat 100x vice prodanych titulu a 5x vetsi navyseni zisku ... Jde videt ze vubec nechapete jak to opravdu v podnikani funguje... "na kazdych cca 10% slevy, musis obslouzit o 50% vice lidi " je BLBOST non plus ultra...

+1/−1
13.7.2012 18:05

RumFighter

Re: Steam vrz Origin

Taky je vidět, že vůbec nechápete ani podnikání, ani matematiku. Ten člověk nad vámi možná obchoduje s něčím, co jako hry nelze považovat za "luxusní" zboží (nebo tomu říkejme životně nedůležité, cokoliv). Pakliže jeho marže z prodeje činí 20% (z jeho poskytnutých údajů), dosadíme do rovnice a zjistíme, že při prodeji jednoho kusu zboží, které pořídí za 1000 Kč, prodává ho za 1200,- Kč. Dá 10% slevy(1200-120=1080) a jeho zisk činí pouhých 8%, tj. dokonce méně, než polovinu původního zisku. A v případě, že jeho nabídka způsobí masovou poptávku po jeho zboží, může to pro něj znamenat zvýšené náklady, např. pořízení další pracovní síly. Tohle pochopitelně netrápí digitální distribuci, ale neznamená to, že ten člověk nad vámi nerozumí podnikání. To jste předvedl pouze vy.

0/0
13.7.2012 21:30

wrah

Re: Steam vrz Origin

Akorát, že právě v případě STEAMu jde o digitální distribuci, kde je její cena prakticky předem daná (ano, při vyšším počtu stahování stoupne zátěž serverů a přenesená data, ale ta jsou dnes velmi velmi levná) a tudíž zvýšení počtu zákazníků klidně padesátinásobně přes noc přinese zisk a nikoliv náklady. Ostatně v okamžiku, kdy prodej kopií za "plnou cenu" již zaplatil vývoj hry je už každý centík jen a jen čistým ziskem a je skoro jedno, jak si jej rozdělí investor a distributor.

0/0
13.7.2012 22:39

RumFighter

Re: Steam vrz Origin

To samozřejmě. Jen se mi nelíbila ta reakce na vcelku rozumný post nicku Bojkas. Protože podle těch jeho propočtů by marže distributora byla v řádech stovek procent. ;-) Také asi nikdo z nás neví, jestli distributor odměňuje fixní částkou, nebo procentuelně z prodejní ceny. Tzn. jestli slevou zmenší pouze svůj zisk, nebo i výrobce. Jak říkám, Bojkas se obchodem očividně zabývá, tak jsem se snažil trochu poučit "Beldora," že by mohl použít rozum. Krom toho, generovat zisk při slevě 70%? Tak to by dig. distribuce opravdu poškozovala vývojáře, protože by z prodaného kusu dostali tak na rohlík. :-)

0/0
13.7.2012 23:00

psyonic

Re: Steam vrz Origin

U her je to jeste jinak. Slevy prichazeji po urcitem case (digitalni distribuce, u krabicove verze se takove slevy vidi zridka). Tj po case, ve kterem se zaplatily naklady na vyvoj atp. a imho to ma steam i distributor velice dobre spocitane a dopredu dohodnute, kdy hru pusti do slevy. Origin se logicky musi naoko branit, neb jejich "sortiment" je mnohem mensi, ale ve skutecnosti by takove slevy chteli poskytovat taky. Zel nemuzou konkurovat supermarketu.

0/0
14.7.2012 13:29

Bob-an

Re: Steam vrz Origin

No jenze prave u her jsou variabilni naklady limitne blizke nule, tzn marze je skoro 100%

0/0
16.7.2012 23:56

RumFighter

Re: Steam vrz Origin

Všechno špatně... Marže je pro prodávajícího rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou. Takže kdyby náklady byly skoro nulové, není marže 100%, ale daleko vyšší. 100% marže je v případě, že prodáš 2x dráž, než nakoupíš. Dále pak musíš brát v potaz, že STEAM je distributor. On prodává cizí výtvor, proto nemůžeš tvrdit, že jsou jeho náklady blízké nule. Jeho náklady spočívají v sumě, kterou zaplatí herním společnostem za produkt.

Samozřejmě souhlas, že digitální prodej dat je v mnohém jiný, než u "reálného" zboží. Stejně tak nepopírám, jak jednoduše STEAM odnaučuje lidi pirátit (Krabice je krabice, ale dávat litr za rok starý Heroes6? Ani nápad. 15 eur na STEAMu? Naval, hned...) a tyhle letní výprodeje považuju za super akci. Jen jsem se ozval proti pár nesmyslům a chybným tvrzením.

+1/−1
17.7.2012 14:58

Bob-an

Re: Steam vrz Origin

Marze nikdy nemuze byt vyse nez 100%, protoze marze je cast z CELKOVE ceny ktera zustava prodavajicimu. Tzn pri nulovych akladech mas marzi 100%. To o cem mluvis ty je markup (prirážka)

0/0
18.7.2012 0:37

RumFighter

Re: Steam vrz Origin

Máš pravdu, tyhle dva pojmy jsem zaměnil. R^ Ale jak jsi psal, že marže je 100%, tak by to znamenalo, že nákupní cena je skoro nulová. To... se mi nezdá. ;-)

0/0
18.7.2012 16:50

Promx

Můžou si to dovolit

jelikož na steamu neexistuje prodej použitých her. A to je docela zásadní věc, páč to poškozuje vývojáře dokonce více, jak pirátství. Důvodem je, že osoba, která si koupí použitou hru, je skoro vždy pro vývojáře potencionálním zákazníkem, který je zlákán podstatně nižší cennou. A ať už je médium jakkoliv opotřebované, jeho softwarový obsah takovému opotřebení nepodléhá. Proto se nedá přirovnávat k jiným druhům zboží.

0/0
13.7.2012 13:39

gawy

II

Priznejte se, kolik her ste si koupili jen proto, ze byly ve sleve a jeste jste je od toho nakupu nehrali? :-D A na tomto principu to funguje...

+1/0
13.7.2012 10:07

Killgor

Re: II

Zatím jen Deus Ex 3 a Portal 2, momentálně stahuji a poté budu hrát a dohraji stejně jako u všech ostatních her. Nějak nechápu ten tvůj "princip".

+1/−1
13.7.2012 10:32

poipopan

Re: II

Ten pricnip je o tom, že sem tam se hry prodávají v balíčcích. Takže koupíš třeba balíček dvou her, které si chtěl a k tomu tam jsou další dvě hry, které třeba ani neznáš. A i tak za ten balíček zaplatíš výrazně méně, než kdybys ty dvě hry, cos chtěl, koupil jinak. Případně balíčky, kde máš hru se všemi pokračováními. Zahraješ si třeba dvě novější hry a ty starší třeba ani nespustíš. A nebo že si koupíš hru do zásoby. Víš, že by se ti líbila, momentálně sice nemáš čas hrát, ale když je s 66% free tak si jí koupíš. I když na ní třeba půl roku nesáhneš.

+1/−1
13.7.2012 10:41

IARK - Duhový Králíček

Re: II

Balicky vetsinou kupuji jen serii, balicek, ktery obsahoval vic ruznych her mam jen jeden. Ja si radsi pockam a pak si hru koupim samostatne a nevadi mi ikdyz na to 5 let nesahnu. Lepsi nez pak shanet jiz nesehnatelnou hru jako treba Fire Fight ci Ice Breaker.

0/0
13.7.2012 12:24

poipopan

Re: II

Jo, tak takhle mám cca 1/3 her. Když si vezmu, že průměrně nakoupím se slevou cca 50%, tak vlastně jsem nakoupil hry co jsem chtěl se slevou cca 33%. Takže ve výsledku ačkoli hodně nákupů bylo třeba s 75% free, tak nakoenc na tom všichni vydělali. Holt v jednoduchosti je krása - nakupovat, když nevidím peníze fyzicky + pohodlí domova, kdy se ani nezvednu a už se mne přes internet tahají data a o hodinu později si hru zahraju, funguje steam cloud, sem tam dárky..... prostě Steam byl první použitelný a do dnes jediný použitelný. Origin od EA končí. Tohle byl dle mého jen pokus o nalákání hráčů k sobě skrze pomluvu Steamu. Ale to nebude nikdy fungovat. kdo si dnes chce koupit hru od EA? Kolik už doma mají lidi fotbalů a hokejů? Mraky. tak nevidím důvod proč každý rok kupova stejnou hru, jen s aktualizovanou soupiskou. Stejnou práci udělá editor. Jediná hra, kterou si chci od EA koupit je Spore. Dokud Origin prodává jen EA hry, je pro mne nezajímavý. Steam prodává vše.

+1/0
13.7.2012 10:37

IARK - Duhový Králíček

Re: II

Budu na tom dost podobne R^ na Steamu mam asi 300 her a zatim nelituji skoro zadne ikdyz jsem nektere nehral a nejspis hrat ani nebudu, beru to jako takovou sbirku. Dokonce jsem takovej, ze nektere hry (napr BF:BC2, CaC, DE:O) jsem si koupil ve sleve podruhe na Steamu ikdyz mam originalky jinde jen proto, ze ty hry mam na jednom miste lehce stahovatelne a propojene s komunitou.

0/0
13.7.2012 12:21

Rudla01

Re: II

Zatím dvěm L.A.Noire a Wolfsteina

0/0
13.7.2012 11:03

Jožin z planin

Re: II

Z deseti mám pět dohráno (i když Portal 2 jen jako single), jednu rozehranou, dvě jsem kdysi hrál jako pirátské verze (takže je mám spíš pro klid svědomí, ale jelikož jde o extra třídu, tak si je nejspíš někdy dám znova) a dvě čekají, až na ně budu mít čas. Do té doby také nejspíš počká i nějaký větší nákup. Kdybych měl času a chuti na hraní tolik jak kdysi, tak to bude samozřejmě jinak.

Jasně, že to na spoustu lidí funguje a vytahají z nich peníze na něco, co si ani nestáhnou nebo to jednou spustí a pak smažou, ale to je prostě princip trhu. A vzhledem k tomu, že jde jen o data, tak se nemusíme zas tak durdit, že je to nesmyslné plýtvání zdroji (ano, je, ale jen zákazníka a to je jen a pouze jeho problém).

0/0
13.7.2012 11:12

IARK - Duhový Králíček

Re: II

Ja se priznavam a vis kolik jsem si jich koupil v kamenem krame, levelu ci score? Na Steamu mas slevy poradne a nepotrebujes mit pro krabicky dalsi pokoj ;-)

0/0
13.7.2012 12:26

net.Xtreme se nevzdává

Re: II

Cca a 1/3-1/2 v rámci balíčků, kde mě vyšly levněji hry, které jsem hrát chtěl...samostatně žádnou.

0/0
13.7.2012 19:21

Jerky

Steam

Strategie Steamu je naprosto logická a funguje. Sám jsem pirátil jako nějaké prase, pak přišla moje první hra na Steamu a všimnul jsem si slev. Dneska už jen (nemůžu tomu sám uvěřit) nakupuju originální hry ve slevách na Steamu. Je to perfektní krok, který podle mě funguje proti pirátství. Dnes na Steamu vlastním ze slev 38 her a 10 za plnou cenu v předprodejích. EA je banda trotlů, co potřebuje jen na hráčích rejžovat neskutečný peníze. Možná proto nemám ani jednu hru od nich origo :D

+4/0
13.7.2012 9:56

Kuffenbach

Re: Steam

Jsem na tom stejne. Diky slevam mam totiz sanci u titulu, za ktere bych nedal plnou cenu, pockat, a zaplatit min. Jinak bych to zrejme stahnul zadarmo. A je fakt, ze diky slevam tam prijdu castejc a nejednou jsem se nechal nalakat na plnou cenu jiny, i kdyz jsem tam prisel kvuli tomu.

0/0
13.7.2012 9:59

Jerky

Re: Steam

Přesně tak ... já ty slevy třeba projedu každý týden. Nově se mi na Steamu libí i možnost hlasování co se vydá dál ve slevě. Teď to bude treba Batman: Arkham City se slevou 75% ... je jasné že jdu do toho :) ... opět to funguje

0/0
13.7.2012 10:03

Jerky

Re: Steam

Vyjma těch co jsou na Steamu (např. Dead Space 1 a 2)

0/0
13.7.2012 10:00

Rudý přízrak a bůh z Marsu

dokud nebyl Steam a jejich slevy

tak jsem si hry upiratil zadarmo, ted ja blbec platim. :-)

+3/0
13.7.2012 8:01

sexueller_belastigungspanda

Re: dokud nebyl Steam a jejich slevy

přesně tak, mé 15-20 leté já by nikdy nevěřilo, že by si koupilo nějakou hru... a teď jinak než přes steam a gog hry nepořizuju...

0/0
13.7.2012 9:04

poipopan

Re: dokud nebyl Steam a jejich slevy

Přesně. A takových nás je mnoho. A přesně to odpovídá (nejn) mé teorii, že kdyby hry jako novinky nestály 1000-1500, ale do 500, a později ne 500, ale 150-250, tak si je koupí mnohonásobně víc lidí než dnes. Na steamu využívám právě slevy, a za poslední dva roky jsem do her dal neskutečné tisíce. Až se stydím :). Už teď tam mám koupeno víc her, než jsem si pirátsky zahrál za nějakých 15 let před Steamem. Takže ano, na mne to funguje - slevy mne donutily vytahat z kapsy víc peněz. Hru za 40€ nekoupím, ale se slevou 75%, no nekup to ;)

+2/0
13.7.2012 9:37

Libarus

Re: dokud nebyl Steam a jejich slevy

Přesně tak to bylo u mne, neodolal jsem vánočním slevám :-)

0/0
13.7.2012 11:37

Killgor

Slevy na Steamu

Slevy na Steamu výrazně poškozují mojí peněženku, protože jsem zase neodolal nutkání nakoupit mnoho her ve slevě (a zároveň při tom poškodit vývojáře, že EA). R^

+5/0
13.7.2012 7:48

Jožin z planin

Re: Slevy na Steamu

Asi tak. Před minulou slevou jsem si připravil penízky na dvě hry. Pak ejhle sleva a nakonec jsem jich za celkově dvojnásobnou cenu koupil deset.

0/0
13.7.2012 7:54

Radowan

Re: Slevy na Steamu

Manažeři z vás obou mají určitě radost, že tyhle marketingové triky stále fungují :-P

0/0
13.7.2012 9:11

Yerm

Re: Slevy na Steamu

Jojo, včera jsem uviděl letní slevy a hned se zhrozil kolik tam zas nechám ;-D

0/0
13.7.2012 9:22

Jožin z planin

Re: Slevy na Steamu

No a? Zaplatil jsem dvojnásobek.

Dvojnásobek (+-) dostanou i autoři, doufám.

Dvojnásobek dostane Valve za distribuci a PayPal za poslání peněz.

A já mám pětinásobek. Otázkou je, jestli to všechno využiju, ale zatím jsem nelitoval. Jen asi další nákupy her omezím, protože jsem pořád zásobený. Nejsou to rohlíky, které když jich koupím ve slevě dvacet, tak je nestihnu sníst a skončí v lepším případě jako strouhanka a ve výsledku mám stejně za více peněz.

Tedy, co je špatně na tom, když jsou všechny strany spokojené?

0/0
13.7.2012 9:25

Killgor

Re: Slevy na Steamu

Můžeš nějak rozvést v čem spočívá ten tvůj zmiňovaný "marketingový trik"?

0/0
13.7.2012 9:51

Giga Pudding

Re: Slevy na Steamu

A ty se nikdy nedáš a nikdy si žádnou hru nekoupíš, protože jsi neoblomnej tvrďák :).

0/0
13.7.2012 9:57

Gamehoror

Tak snad jsou nějaké dohody a smlouvy

vývojářských firem se steamem a těžko to steam dělá samovolně bez toho že by s tím firmy nebyli obeznámeny.

Kdyby s tím vývojáři nesouhlasili tak by do spolku se steamem ani nešly.

Řekl bych že je to zas jen o konkurenci a obchodu.

0/0
13.7.2012 7:34

Jožin z planin

Re: Tak snad jsou nějaké dohody a smlouvy

Ono je to trochu podobné jako třeba u smluv producentů s Tescem a podobnými. Tam je taky smlouva, že se akcí finančně účastní. Rozdíl je v tom, že zařídit si vlastní digitální distribuci na své hry je velmi jednoduché (na rozdíl třeba od distribuce chleba), takže producenty v zásadě nic zas tak moc nenutí, aby své hry na Steam dávali - mohou je prodávat sami a nemusí se spoléhat na distribuční monopol, Většina výrobců běžného software od velkých firem po samostatné programátory to tak dělá. Když hry budou kvalitní, zákazníci si je najdou velmi snadno a stáhnout ze Steamu není o moc snazší než odněkud jinud (pokud se to udělá dobře).

0/0
13.7.2012 7:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.