Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Je to nejlepší zpracování virtuální reality ve hrách, zní ohlasy

Potřebovali 250 000 dolarů, za den získali trojnásobek. Začínají práce na nové virtuální helmě Rift Oculus, která zážitek zprostředkuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Cens0r

Super

Zrovna jsem znovu rozehrál Stalkera a myslím, že přesně takovouto hru bych si s těmi brýlemi dal rád:) Ale přeci jen mě pár věcí není jasných - u stříleček jako DOOM je to celkem ok, ty čtyři tlačítka a myš člověk zvládne "poslepu", ale u plno moderních FPS je celá škála RPG prvků, inventář, menu dovedností atd... Na Stalkera mám pár tlačítek rozesetých po klávesnici a nahmatávat je aniž bych na ně viděl...no nevim nevim:)

0/0
29.8.2012 17:10

Clar

jj

tahle helma je spíš důkaz, že slepá větev jsou konzole :)

0/0
5.8.2012 2:42

Mirabell

Re: jj

Co má s tímhle tématem tato helma společného?

Vždyť je to periferie, která lze teoreticky připojit k čemkoliv - záleží jen na tom zda bude tím HW podporovaná.

Ale záminka ke flamu se musí najít asi ve všem :-D Se divím, že jsi nenapsal, že nebýt ODS, tak ta helma neexistuje. A přihodil bych i něco o potratech a cikánech.

0/0
6.8.2012 8:23

Clar

Re: jj

CITACE Z ČLÁNKU: Zařízení bude vážit zhruba 220 gramů a určeno je pro PC a mobilní zařízení. Podpora herních konzolí není na pořadu dne.

+1/0
6.8.2012 10:28

55Egoist

"pro začínají projekty"

Lupo, letos asi křišťáloví nebudeme.

0/0
2.8.2012 23:23

Gauldy

Re:

Infobaden má můj hlas, seriózní zpravodajství do seriózní soutěže. Ne, počkat...

0/0
6.8.2012 16:39

chudejklukzvesnice

Nápor na oči je stále nevyřešený

Rv

0/0
2.8.2012 23:18

Tattle Battle

j

0/0
2.8.2012 23:14

Inkvizitor Johny

Hmmm... až na jednu maličkost

Jedna věc jsou ty brýle od Googlu nebo letecké hud v přilbě, druhá je toto. Tohle bude mít problém s ostřícím aparátem oka. Ono totiž oko není schopné dlouhodobě ostřit na takhle malou vzdálenost. A fakt si nedokážu představit, jak to vyřeší. Jediné řešení je, opravdu mít ten obraz 20 cm až 30 cm daleko. Nebo samozřejmě trpět:-)

0/0
2.8.2012 22:42

Ramireus

Re: Hmmm... až na jednu maličkost

Obraz může být řešený samostatně pro každé oko a být "rozostřen" jako by byl ve větší vzdálenosti, technologicky ani softwarově to není pro 3D modely problém. Spíše se obávám, že bude opět problém se "zmatením" mozku-nebude shopen se srovnat s pozorovaným pohybem, který nevnímá ostatními smysly.

0/0
2.8.2012 23:35

Inkvizitor Johny

Re: Hmmm... až na jednu maličkost

No ten obraz musí být samostatný pro každé oko, když je to 3D. Ale s tím rozostřením nevím, co myslíte. Tam jde o to, že oko musí ostřit na bod, který je za ergonomickou vzdáleností. Je to to samé, jako kdybyste se pokoušel číst z takové vzdálenosti. Ano, jde to. Ale nic moc, že jo.

0/0
3.8.2012 10:19

Inkvizitor Johny

Re: Hmmm... až na jednu maličkost

Ale reaguji pouze na ten obrázek, který je tady a na němž je to prostě moc malé na to, aby šel umístit zobrazovač v nějaké normální vzdálenosti.

0/0
3.8.2012 10:26

Mirabell

Re: Hmmm... až na jednu maličkost

Na tohle jsem taky hrozně zvědavý zda to vyřeší a případně jak.

Obo je sice hezké pokud naslibují FullHD displaye a super uber 3D zážitek. Ale pokud bude obraz 3 cm před očima (skutečná vzdálenost pozorovaného obrazu) a oči budou ostřit na několik metrů (optický klam vyvolaný 3D efektem) tak to bude sakra nepříjemné. (jako si zaostřit oči na les v dálce a zkoušet bez přeostření číst knížku)

Jediné co mě napadá je nějaké optické řešení, které ten obraz "oddálí" na principu jako když koukáš obráceně do dalekohledu. Sice nejsem expert přes optiku, ale něco mi říká že potom vlastně pro oko bude obraz v té falešné vzdálenosti a bude to, co se týče ostření, úplně totéž jako by jsi měl třeba obraz pět metrů před sebou.

Otázkou je, jestli se dátakováhle optika to takto malých brýlí narvat. A i nějak sesynchronizovat s obrazem, aby kvůli tomu nebyl pokřivený.

0/0
3.8.2012 11:54

Inkvizitor Johny

Re: Hmmm... až na jednu maličkost

No u F-35 to vyřešili takto http://i28.tinypic.com/i41cb4.jpg ... A to je odhadem tak max 15 cm. Tak asi to stačí. Jestli si piloti stěžují na bolesti hlavy nevím.:-)

0/0
3.8.2012 16:05

knuf

Re: Hmmm... až na jednu maličkost

nechapem preco vymyslate problemy tam, kde nie su.

-optika je navrhnuta tak, aby oko akomodovalo na nekonecno, alebo blizko nekonecna - rovnako ako si uzivatelia zrkadloviek alebo dalekohladov nastavuju na svojich pristrojoch - oko je pri pohlade do pristroja uvolnene - ostri do nekonecna.

-rovnako bezpredmetne ja zaostrovanie vramci zobrazenej sceny - samotne oko zaostrovat nemusi - scena je ostra cela. rovnako ako na normalnom monitore pri hrani FPS je ostre vsetko a oko ostri na plochu monitora, samozrejme ak sa naschval nepouziva simulacia hlbky ostrosti (DOF).

0/0
3.8.2012 14:37

Mirabell

Re: Hmmm... až na jednu maličkost

"nechapem preco vymyslate problemy tam, kde nie su. "

No tak já nevím jestli si tu lidi cucají problémy z prstu. 3D "brýle" (i když třeba v podobě helmy) jsou stará záležitost a existovali v dobách kdy byl aktuální Descent a Heretic. To, že byly nepoužiltené a místo toho aby se do dnešního dne vyvýjeli jako veškerý ostatní HW, tak upadly v zapomněí bylo právě způsobeno těmi problémy. Které to dělaly nepoužitelné na dýl než pár minut.

Tak lidi jsou prostě zvědavý, jak se jim ty problémy podařilo vyřešit.

0/0
3.8.2012 15:20

Inkvizitor Johny

Re: Hmmm... až na jednu maličkost

Si děláte asi srandu. Když už nic jinýho, tak si dejte prst před oko.

0/0
3.8.2012 16:07

k_n_u_f

Re: Hmmm... až na jednu maličkost

chapem, ze nie kazdy moze byt expert na optiku, ale toto je optika stredoskolska. citali ste vobec moj prispevok?

ak pouzijem vas priklad s prstom, napadlo by vas medzi prst a oko umiestnit napriklad lupu? viete asi co by sa stalo? bol by to pre vas skutocne taky zazrak, ze by ste svoj prst videli zvacseny a dokonca by sa vase oko nemuselo namahat na tento obraz zaostrit?

a v pripade, ze by sa tu objavil clanok o nejakej digitalnej zrkadlovke, tiez by ste spochybnil takyto vynalez pretoze hladacik by bol blizko oka a nic by ste cez to nevideli?

len ci si tu srandu nerobite sam zo seba :)

0/0
3.8.2012 16:27

Mirabell

Re: Hmmm... až na jednu maličkost

No dotaz. Pokud se podívám do mikroskopu, který tisíckrát přibližuje, tak pokud se nepletu, tak oko nebude ostřit na tisíckrát kratší vzdálenost, je to tak?

0/0
4.8.2012 20:22

_k_n_u_f

Re: Hmmm... až na jednu maličkost

mno, vzhladom na otazku by som vam doporucil nepustat sa hned do "zloziteho" pristroja akym je mikroskop, ale najprv si nieco nastudovat o lupe :)

http://cs.wikipedia.org/wiki/Lupa

naozaj si myslite, ze tento trivialny opticky problem, by produkt s nadpisom "Je to nejlepší zpracování virtuální reality ve hrách, zní ohlasy" nemal vyrieseny? mimochom mikroskop je stary 400 rokov a lupa sa objavila tak 400 rokov pred kristom, ale je mile, ze tieto veci dokazu fascinovat ludi aj dnes :)

podobne opticke sustavy pouzivate v beznom zivote a ani o tom neviete...

0/0
5.8.2012 21:58

Mirabell

Re: Hmmm... až na jednu maličkost

No tak trošku mi přijde, že se každý bavíme o trošku něčem jiném.

Mě lupa samotná nějak nefascinuje a její funkce a použití je asi každému jasná. Spíš mi jde o to, že když na něco čumím přes lupu - zda se mění vzdálenost, na kterou oko zaostřuje. To už si ze základy nepamatuju. A popravdě i když jsem přes lupu koukal... na tohle jsem se samozřejmě nidky nezaměřoval, protože se jednalo o vzdálenosti a čas u kterých to nehrálo žádnou roli. U obrazu, který mám 2cm před okem a chci hrát několik hodit to už bude dost zásadní.

"naozaj si myslite, ..., by produkt s

nadpisom... nemal vyrieseny?"

Naoazj si myslím, že PR marketing je schopný lidem tvrdit cokoliv, i když to není úplně pravda.

0/0
6.8.2012 8:31

_k_n_u_f_

Re: Hmmm... až na jednu maličkost

hm, tak neviem ci sa vobec bavime...

ak by ste sa pozreli na tu wiki o lupe, asi by ste sa nepytali na to, kde lupa vytvara obraz a ci sa meni vzdialenost, na ktoru oko zaostruje.

ja sa len od zaciatku snazim odporovat vasemu spochybnovaniu riftu, ktore je zalozene na absolutnej neznalosti nielen danej problematiky, ale aj zakladov geometrickej optiky.

ako som uz pisal, pozeranie sa do podobneho zariadenie nie je o namahani oka, aby zaostrilo na obraz vzdialeny niekolko centimetrov, obraz moze byt umiestneny do konvencnej zrakovej vzdialenosti, blizko nekonecna, alebo nekonecna a oko bude pri pohlade do pristroja uvolnene.

neviem ako uz by som vas presvedcil. vsetky hmd na trhu aj lacne cinske "video glasses" maju tento problem vyrieseny. ale nielen to, ved staci zobrat zrkadlovku, ci uz filmovu alebo digitalnu a pozriet sa cez hladacik na matnicu - ta je tiez umiestnena par cm od oka a uzivatel, cuduj sa svete, netrpi. tento projekt ma ovela viac zaujimavych aspektov, ale  . . .

0/0
6.8.2012 9:54

slanecek

Těím se,

až oddělám tříselnou zástrčku s virtuální sedmnáctiletou hráčkou tenisu R^

+5/0
2.8.2012 15:48

damianx

Re: Těím se,

Přesně tak,ale taková královna z Kamelotu také nebyla špatná.

0/0
2.8.2012 16:43

slanecek

Re: Těím se,

Stejně je zajímavé, že programátoři virtuálního tenisu a Kamelotu mysleli na takové věci, jako nečekaný sex s královnou kamelotu :)

0/0
2.8.2012 19:54

AirForce1

Re: Těím se,

Zřejmě mysleli na všechno :-P

0/0
3.8.2012 2:34

Tahle_zeme_neni_pro_poctivy

Re: Těím se,

za 3 neděle

0/0
2.8.2012 18:27

slanecek

Re: Těím se,

V dnešní době bezdrátových technologií to může trvat mnohem déle.

0/0
2.8.2012 19:53

205

Re: Těím se,

Hlavně si nepopleť cévku s výživou.

0/0
2.8.2012 23:30

Jurrisek

Re: Těím se,

jednou se to stalo a přišli na to až za měsíc;-D

0/0
3.8.2012 9:14

nicolas.tesla

stacilo by

Tak ono by stacilo, aby byly bryle se sluchatkama se vstupem HDMI a defakto z nejakeho lepsiho mobilu muzete kdekoli sledovat film v kvalite a soukromi :-D.

0/0
2.8.2012 14:10

nicolas.tesla

Re: stacilo by

asi neco takoveho http://www.alibaba.com/product-gs/495331199/wide_screen_video_glasses_with_62.html

Ale stacilo by aby to fungovalo jako monitor a nemuselo to mit v sobe dalsi navic elektroniku

0/0
2.8.2012 14:12

cernobila_televize

toz tak

si pamatuji kolem roku 98 zpravy o virtualni realite a tech obrovskych helmach, jak tomu bude patrit budoucnost a ejhle, ono nic... Tehdy pro to byl hitem Battletech Mechwarrior a i nejake 3D. Nektere modely byly i zaveseny v kouli.

0/0
2.8.2012 13:11

net.Xtreme se nevzdává

No nevím

Už jsou brýle, nebo spíš prototypy s FullHD na jedno oko...ale zase většinou bez sledování pohybu hlavy...každopádně stějně by to chtělo pro virtuální realitu s touhle helmou mít vyhrazenou místnost, kde bude buď nějaké otočné křeslo nebo ještě lépe vícesměrová pohyblivá podlaha...a nějakou kombinézu, která zprostředkuje hmat. Zatím je dobrý zvuk a zlepšuje se obraz...to je pořád trochu málo na "realitu"

0/0
2.8.2012 11:24

anonymousCZ

Re: No nevím

Prosimte, klid, vse postupne.

Jeste ani neni poradna helma a ty uz bys chtel kombinezu ci pohyblivou podlahu ;-D

+7/0
2.8.2012 11:41

Carlos

Re: No nevím

Tak kombinézu už jsem někde viděl...pokud se dobře pamatuji sloužila k tomu, aby výcvik vojáků byl co nejvíce realistický. On to není problém asi dnes už technicky realizovat, ale problémem je následná cena koncového zařízení.

0/0
2.8.2012 12:12

net.Xtreme se nevzdává

Re: No nevím

Já to viděl taky jako prototypy, ale masová výroba nikde, současná cena je kolem milionu, ale myslím, že by nebyl problém to o řád až dva srazit při masové produkci...

0/0
2.8.2012 13:17

Harriett

Re: No nevím

Kombinéza nebo hmatová rukavice, jako zprostředkovatel hmatového zážitku, je nejvíc problematické zařízení, co se vybavení pro kvalitní zpracování VR týče. Je to jak náročné jak na vývoj a výrobu, tak finančně. Jasně, můžete se s tím semtam někde setkat - určitě se tím budou chlubit nějaké firmy na herních veletrzích nebo to často bývá součástí uměleckých expozic s VR (u nás ani ne, spíš ve světě), ale doma to jenom tak někdo mít nebude ještě dlouho...

0/0
2.8.2012 13:28

net.Xtreme se nevzdává

Re: No nevím

Myslím, že zrovna ty rukavice má docela dobře propracované NASA, ono toho moc víc pro hmat potřeba není, zbytek lze řešit dost nahrubo...No a dlouho, toť otázka, asi to nebude pro každého, to je jasné, ale podle mě dříve nebo později bude nová generace her, rozjedou se hernys virtuální realitou a lidé to budou chtít domů, nejdřív si to budou moci dovolit bohatší, pak téměř každý, ono kolik lidí má doma volant nebo joystick nebo 3D televizi, ale dovolit si to může každý:-)

0/0
2.8.2012 14:53

Harriett

Re: No nevím

Jasně, vždyť říkám, že to existuje:) Ty kombinézy by měly spíš třeba reagovat na to, když ten člověk do něčeho narazí nebo spadne. A že za dlouho... to slovo je v současné době dost relativní:)

0/0
2.8.2012 16:29

Ghost47

Re: No nevím

Záleží na hře - na takový závodní simulátor mi stačí sedačka, volant a pedály, nějakou kombinézu a pohyblivou podlahu nepotřebuju... jedině snad dát celou tu věc na hydrauliku, aby to simulovalo i přetížení, ale to jde udělat jen ve vlastním baráku, v bytě by sousedi po prvním výletu do kačírku mlátili do zdi :-)

0/0
2.8.2012 15:45

net.Xtreme se nevzdává

Re: No nevím

Tak přijde na to, kde by ten byt byl, v některých panelácích opravdu nic moc:-)

Jinak na závodní, letecké apod. simulátory máš pravdu stašá sedačka na hydraulice..takové simulátory jsou, jen to není moc hra...

0/0
2.8.2012 16:11

nosalis

Re: No nevím

problem hydrauliky je ze nesimuluje pretizeni .. ale pouze naklony ...

samozrejme lepsi nez nic, o tom zadna,

no zni to zajimave .. za nejakych 10-20 let by nejake takove prvni systemy mohly byt

0/0
3.8.2012 0:42

Ghost47

Re: No nevím

Právě že tím náklonem to simuluje přetížení. Mozek se dá celkem snadno zblbnout, takže pokud nakloním sedačku dozadu, ale na obrazovce jedu rovně, tak si to vyhodnotí jako že ho zrychlení tlačí do sedačky. Je akorát potřeba zařídit, aby moc nerušilo okolí, takže přinejmenším tmavá místnost, v lepším případě helma nebo uzavřená kabina.

0/0
3.8.2012 12:12

nosalis

Re: No nevím

A zkousel jste to nekdy ? Pretizeni je vpodstate odstrediva sila a tu naklonenim neudelam

0/0
3.8.2012 16:59

Ghost47

Re: No nevím

Jediné, co to znamená, je, že je to přetížení omezené na 1g - takže průjezd zatáčkou ve formuli nebude takový nápor na krk, jako v reálu, a když ve stíhačce zaberu za knipl, tak mě to "neuspí". Na takové věci, jako třeba abych v autě zadkem cítil, že začínám jít do smyku, to bohatě stačí.

0/0
4.8.2012 23:19

nosalis

Re: No nevím

neco na tenhle styl ?!

http://www.youtube.com/watch?v=eg8Bh5iI2WY

jinak ja bych tomu docela veril ... ta VFX1 nebyla spatna.. ale jak pisou .. male rozliseni a maly FOV (clovek vpodstate videl malou obrazovku .. a to realne moc neni)

tohle zni rozhodne dobre ... ale musi vyresit to, aby clovek dokazal hrat treba 1-2 hodky v kuse,.. na par minut to nema cenu.

co se pohybu tyce, tak se na to da pouzit Kinect, ktery by zaznamenaval pohyby a prenasel je .. a clovek by tak videl i sam sebe .. to by mu pomohlo v orientaci .. kazodpadne s tim hmatem to ale bude problem, ktery se jednoduse a levne vyresit neda

0/0
3.8.2012 0:40

Bogus

Re: No nevím

jo tohle je paráda, ale stavěj si to doma....ale stejně bych to bral:-)

0/0
3.8.2012 10:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.