Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Herní průmysl potřebuje dospět. Trpí syndromem Petra Pana, říká vývojář

Kolik stříleček, v nichž se zabíjejí monstra, vetřelci či zombie ještě musí vzniknout, ptá se vývojář David Cage, jenž má na svědomí ceněný thriller pro dospělé Heavy Rain.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tinwe666

..

to je moc pěkný prohlášení :-D a co tím chtěl básník říci?

0/0
23.8.2012 11:28

Retrosexuál

originalita a nostalgie

Myslím, že hlavní důvody toho, proč už hry "nejsou to, co dřív", jsou tři. 1) Nostalgie - prostě vždycky tu budou ty "starý zlatý časy". Vyzkoušel jsem hodně GOG her a nejsou nějak lepší, nicméně u jejich hraní zažívám nostalgický záchvaty. Jsou takový naivnější, takže souhlasím, že ne dospět, ale spíš naopak 2) Originalita - je přece logicky čím dál těžší vymýšlet nové herní principy a nápady, s každým dalším se sníží teoretické množství těch ještě nevynalezených 3) Prachy - kdysi dělalo hry pár lidí (na začátku i třeba jen jeden), dneska jsou to týmy na úrovni filmového štábu. To se to tenkrát riskovalo, jednak o nic nešlo a jednak tam bylo nadšení a na úspěch stačil dobrej nápad a pár dobrejch programátorů, dneska si s dobrým nápadem nevystačíte, musí se to taky prodat a  tam moc prostoru na riziko neni.

Ale hlavně na co si lidi stěžujete - s každym dalšim rokem máte větší množství her, který můžete hrát - včetně těch starejch pecek - to jste je vážně všichni úplně všechny dohráli?

+1/0
19.8.2012 20:51

Pedro de Randahl

kdybych věděl co si pod tím pojmem představuje,

asi bych s ním souhlasil. Prostě má vyjít hra,která má super nápad a geniální zpracování,ale není v ní ani jeden zombie a střílí se v ní jen 95% herního času tak okamžitě zasáhne vydavatel a řekne: Chceme tam milion zombie víc krve a míň kecání okolo.. Nechápu to,že to někdo ještě kupuje.

0/0
19.8.2012 18:16

MrEx

Interaktivní filmy?

Vždyť to tu už kdysi dávno bylo a naštěstí kvůli otřesné hratelnosti taky vyšumělo... Ale více dospělosti do her? Jednoznačně R^ Ne všichni pařani jsou hormony přeplněnými puberťáky, co chtějí všechno rychle, jednoduše a hlavně aby to mělo hyper- ultra- mega- grafiku a byly tam tuny krve... trochu zapojit mozek a fantasii!!

+1/0
18.8.2012 15:56

VortexCZ

všechno je jinak

Podle mě je problém spíš u producentů a vydavatelů. Oni řeknou: "myslíme si, že lidi chtějí krvavé střílečky, tak ji udělejte!" Už to není jako dřív, kdy vývojáři udělali zajímavou hru a pak se plazili před arogantními vydavateli a prosili je, aby ji vydali. Tohle by se mělo podle mě zase vrátit.

0/0
18.8.2012 13:50

mysh.82

Re: všechno je jinak

Vývojáři, kteří chtějí dělat hry po svém, teď často sází na skupinové financování, kdy si vlastně vývoj hry platí fanoušci. Takto se k nám dostane například Wasteland 2. Původní Wasteland (postapokalyptické RPG, tuším z konce 80. let minulého století) byl neoficiální inspirací pro Fallout a na Wasteland 2 pracuje řada lidí z původního Fallout týmu, než sérii dostala do pařátů Bethesda. Nic proti Fallout 3, taky jsem ho prubnul, a nebylo to zlé, ale ducha prvních dvou Falloutů to nemělo (ačkoli New Vegas to trochu napravil).

No, a na vývoj Wasteland 2 mohl přispět kdokoli libovolnou částkou (autoři nabídli těmto sponzorům samozřejmě hru plus další bonusy podle výše příspěvku). Vybralo se nakonec mnohem víc, než vývojáři chtěli, takže u zajímavých projektů, nebo her, žánrů či témat se silnou fanouškovskou základnou, se dá cenzura velkých vydavatelství obejít.

0/0
19.8.2012 19:00

Karotka369

Jojo ma svatou pravdu

Doby nadhernych adventur, krasnych pribehu, ale i logickych hadanek, zahad ... to je pryc...Dneska je to vicemene hektolitry krve ktere vam tecou z monitoru...

Tady ani nejde o to, aby herni prumysl dospel...Tady musi hlavne dospet herni populace... Protoze zadny vyvojar nezaplati hypoteku, inkaso jen z dobreho pocitu...Dokud lide budou tyhle hry pozadovat, tak je vyvojarska studia budou produkovat...;-)

+6/0
17.8.2012 20:39

Mankind

Re: Jojo ma svatou pravdu

Nema pravdu. Koneckoncu to sam ve svem postu popiras.

Jde tu v podstate o PR kecy.

A mimochodem-lidi tohle nepozaduji,jen vzdycky naleti na sliby vyvojaru. A priste zase...a pak zase.... a pak uz je tu nova generace hracu kterou to zezacatku bavi(je to pro ne nove). A kdyz uz je to omrzi tak naleti na sliby vyvojaro...a pak zase...:-)

+2/0
17.8.2012 22:52

Riker007

Re: Jojo ma svatou pravdu

Naletí na sliby vývojářů ? V jakym smyslu? Vždyť tendence je dneska dělat first person akcí interaktivní filmy, simulátory skoro vymřely a kvalitní strategie jsou kromě značek jako Total war nebo Starcraft taky skoro pryč. To neni o tom jestli si to někdo vysvětlí špatně.... Stejně nastane doba, kdy si bez internetu nezahrajete. Jednak to účinně zabraňuje pirátění a druhak z toho mají firmy kontinuální příjem.

0/0
18.8.2012 0:02

dave.dhf

Re: Jojo ma svatou pravdu

Nevis co to jsou sliby vyvojaru? Napr, ze ti slibej, ze vsechno co ve hre udelas, bude mit vyznam a odrazi se to na deji a nakonec dostanes jen 3 volby a je uplne sumak jaka rozhhodnuti jsi kde ve hre udelal. (urcite netusis na co narazim). Souhlasim, ze kvalitnich simulatoru je jako safranu, holt se delaji hry pro masy, jen aby to koupilo co nejvic lidi. Jde jen o prachy. Nalakat na krafiku udelat velkou medialni kampan at si to koupi co nejvic lidi prvni den, driv nez prijdou na to ze je ta hra o nicem. Driv vyvojari udelali klidne jedinecnej titul, kterej si oblibila sice mensi skupinka lidi, ale ty tu hru milovali a vyvojáři si na tom udelali jmeno, neco i vydelali a stacilo to. Dnes se uspech meri jen podle prodejnosti, to ze za rok nebo 2 uz po tom kterem dile nestekne ani pes nikoho nezajima...

+2/0
18.8.2012 15:35

Upir_Spike

Chubby rain

Heavy rain? Kdyby radši udělali PC hru na motivy filmu Chubby rain :o)) to by bylo aspoň originální a dospělé

0/0
17.8.2012 20:18

Riker007

Re: Chubby rain

Já bych radši Padělané kabelky a nindžové :)

0/0
18.8.2012 0:04

Fail

Dnes je doba úpadku herního průmyslu.

Zlatá doba herního průmyslu tu byla někdy mezi lety 1995 - 2002. Doba, kdy vnikala veliká jména a herní série.

To byla doba, kdy hry byly skutečně hrami a vývojáři do nich vkládali skutečně cit a úsilí vytvořit něco nezapomenutelného. Důkazem toho jsou tituly, které se hrají i po více, jak deseti letech.

Herní průmysl nepotřebuje dospět. Herní průmysl potřebuje naopak opět dostat pořádnou dávku hravosti a fantazie, jelikož dnes se vývojáři soustředí mnohem více na vizuální stránku, než na hratelnost, příběh a hudební podkres, jež jsou klíčové. To vše dohromady tvoří atmosféru, která u her dnes chybí. Pokud mohu citovat Akiru Kurosawu, tak "Obsah vždy musí převažovat nad formou.".

Podle mého (až na výjimky samozřejmě) není téměř co hrát, jelikož se stále dokola recyklují herní schémata bez špetky inovace. Kde jsou ty doby, kdy každý  měsíc vyšly třeba čtyři (dnes již) legendy za měsíc...

+12/0
17.8.2012 19:15

xman7532159

Re: Dnes je doba úpadku herního průmyslu.

Jestli mas pocit, ze herni prumysl je v upadku, pak doporucuji Eve online, aby Te to vyvedlo z omylu. Zakaldni mottem je "adapt or die". Ne kazda hra muze byt dokonala, ale existuje nekolik malo kousku, ktere maji od upadku vazne hrozne daleko.

+3/0
17.8.2012 19:51

Giga Pudding

Re: Dnes je doba úpadku herního průmyslu.

základním mottem každého mmorpg je "pay to play" a to je všechno :)

+2/0
17.8.2012 19:55

u2v2b2

Re: Dnes je doba úpadku herního průmyslu.

Tohle je diskuze o dospivani, takze si z toho ber priklad. Dospelaci vedi, ze se nemaji montovat do diskuzi o vecech, kterym nerozumi, protoze se ztrapni.

V Eve mas moznost hrat za penize, hrat zdarma, na hrani vydelavat. Muzes si vybrat. Ale to, ze je neco zdarma neznamena, ze to bude ignorovat zakon zachovani energie.

0/0
17.8.2012 20:08

Giga Pudding

Re: Dnes je doba úpadku herního průmyslu.

ano, hrát zdarma 14 dní :) tomu se říká trial verze :)

tak aspoň že si uvědomuješ, že by ses do této diskuse neměl moc montovat :)

+2/0
17.8.2012 21:37

u2v2bb2

Re: Dnes je doba úpadku herního průmyslu.

Ted uz se ztrapnujes opravdu epickym rozmerem.

Cti, jestli umis anglicky: http://gaming.stackexchange.com/questions/4299/what-is-the-feasibility-of-playing-eve-online-for-free

+1/0
17.8.2012 21:50

Giga Pudding

Re: Dnes je doba úpadku herního průmyslu.

Ted uz se ztrapnujes opravdu epickym rozmerem.

Cti, jestli umis anglicky: http://www.eveonline.com/faq/ :)

+1/0
18.8.2012 0:27

Minus500DukatuNevimProc

Re: Dnes je doba úpadku herního průmyslu.

nastduj si pojem "PLEX", rika Ti, ze se ztrapnujes a Ty v tom pokracujes jako d**** ....

0/0
19.8.2012 10:04

Giga Pudding

Re: Dnes je doba úpadku herního průmyslu.

nastduj si pojem "měsíční poplatky" nebo "nutnost koupit si základní balíček s hrou", rika Ti, ze se ztrapnujes a Ty v tom pokracujes jako d**** .... :)

0/0
19.8.2012 14:39

Mankind

Re: Dnes je doba úpadku herního průmyslu.

Nesmysly placas ty. Vubec nevis o cem mluvis. A ty smajliky za kazdou vetou tvym postum taky moc nepridavaji...

0/0
17.8.2012 22:54

Karotka369

Re: Dnes je doba úpadku herního průmyslu.

Jenze Eve online uz je tady peknych par let jen tak mimochodem... da se pocitat za produkt prave te zlate ery;-D;-D;-D Z EVE jsem prechazel na Everquest 2....to uz je peknych par let;-)

+1/0
17.8.2012 20:37

Mankind

Re: Dnes je doba úpadku herního průmyslu.

No a? Podivej se jak vypadala Eve pred 9 lety a jak vypada ted. Tohle je jedina MMORPG na trhu,ktera se vyviji,prizpusobuje dobe(nejen graficky) a pritom zustava sama sebou(a ze je EVE nejunikatnejsi hra na trhu,o tom pochybuje snad malokdo)

Jo, a stemi smajliky to neprehanej

+2/0
17.8.2012 22:49

MrEx

Re: Dnes je doba úpadku herního průmyslu.

Nejunikátnější hra na trhu...? Ty to moc nepřeháněj s tím fanboy-ovstvím. Radši dávej smajlíky... Rv

0/0
19.8.2012 13:20

TristanTzara

Re: Dnes je doba úpadku herního průmyslu.

R^

0/0
17.8.2012 20:45

Kicker

Re: Dnes je doba úpadku herního průmyslu.

No já si za poslední roky stěžovat nemůžu. Singlplayer nehraju až tak často, ale třeba Settlers poslední mě bavily, Botanicula, Trine, Legend of Grimrock, Mafia 2, L.A. Noire. A je tu mnohem víc zajímavých her, jen jich prostě není tolik jako dřív, dřív těch her zase nevycházelo tolik, to je jako s hudbou, dnes zpívá daleko víc lidí, taky spousta z nich je skoro stejná, stejně jako v herním průmyslu.

0/0
17.8.2012 21:34

Danai

Re: Dnes je doba úpadku herního průmyslu.

Když neumí nic než střílečky tak ať si to strčí za klobouk. Brala bych něco kde se dá objevovat i trochu tajemna ale bez nutnosti po čemkoliv střílet.

0/0
17.8.2012 23:18

MrEx

Re: Dnes je doba úpadku herního průmyslu.

R^ Velmi trefné.

0/0
19.8.2012 13:11

zaty

Deti

Deti maji vyjimecnou predstavivost a kreativitu, nez to v nich zabije spolecnost v procesu, kteremu se rika dospivani. Herni prumysl uz je davno dospely, protoze pro predstavivost a kreativitu uz v soucasnych AAA hrach davno neni misto. Diky bohu za indie scenu a za vyvojare, kteri se neboji riskovat.

+3/0
17.8.2012 19:08

net.Xtreme se nevzdává

Já se obávám, že herní průmysl dospěl před deseti lety...

Vyspělý byl před tím a teď se to jen zhoršuje a sem tam světlá výjimka jako Portal nebo Deus Ex to nezachrání, navíc řada sérií (Mass Effect, C&C) nedospívají, ale mládnou a hloupnou...

+3/0
17.8.2012 18:29

Gamehoror

Tu myšlenku o dospívání jsem nepochopil.

To jako že deskové hry někdy dospěly ?

Nebo takové ty hry karetní dospěly když je vydali s nahotinkami ?

+1/0
17.8.2012 17:16

Giga Pudding

Re: Tu myšlenku o dospívání jsem nepochopil.

až dospěješ tak to třeba pochopíš :)

0/0
17.8.2012 19:53

Gamehoror

Re: Tu myšlenku o dospívání jsem nepochopil.

tak to u mne už asi nehrozí :-)

Už zůstanu puberťákem do smrti.

+1/0
17.8.2012 22:26

MadYsha

Nevím, jak to myslel, a článek to nevysvětluje

Ale vykázat fantasii z herního prostředí a hrát pouze uvěřitelné hry, hrající si na přísnou realitu by byla asi nuda...

+2/0
17.8.2012 17:15

bonuSSweb

jasný

Lidé co hráli před 15 lety Doom už nezajímá teletabís to je snad jasný. Má se to rozdělit pro dospělé a děti, ale tvůrci pořád chtějí dělat hry od 3 let a na kvalitě je to potom znát. Nejlepší RPG se považuje Fallout 1a 2 a je to jen z toho důvodu že tvůrce nelimitovala cenzůra ( jasně že to není jediný důvod ale hře to jen pomohlo )

+1/0
17.8.2012 16:39

vaclavj1

v poradku

jen at riskuje, kdyz mu to Sony zaplati ... ostatni vydavatele az uvidi zarny uspech jeho her se jiste radi pridaji

na druhou stranu o CoD nebo L4D bych se na kazdy pad nebal - filmovy a zejmena knizni trh existuji o poznani dele nez ten s videohrami a jasne ukazuji, ze prostor existuje pro ruzne zanry

+1/0
17.8.2012 12:52

Nedos

Na co?

Ze serie COD se dá dojit ještě tak 5 let a ani to nedá moc práce, tak na co inovace?

0/0
17.8.2012 12:23

skajwolkr

A kdo mu brani

nest ten prapor dospelosti a dlazdit cestu vpred tituly, o ktere bude zatim vzdy okrajovy zajem:-P...mj interaktivni film? Ja myslel, ze tenhle hype skoncil nekdy kolem roku '97...

+7/0
17.8.2012 11:12

Tsusaku

Re: A kdo mu brani

Tahle hra rozhodne neni interaktivnim filmem jake vychazely v 90 letech. Doporucuji zkouknout alespon nejake videa na youtube (abyste mel alespon nejakou predstavu o cem se mluvi, kdyz jste to nehral) a teprve potom muzete srovnavat.

Mimochodem on vytvari hry, ktere jsou prakticky mimo oblibene znary, ale ve vysledku z vyjdou skvosty, ktere i pres svou "okrajovost" konci uspesnymi velice prodeji a pochvalami ze vsech stran (at uz od recenzentu, nebo od hracu).

+2/0
17.8.2012 11:52

Mirabell

Re: A kdo mu brani

A proč ne interaktivní film? Samozřejmě, že v roce 97 to skončilo a ztroskotalo. Tehdy nebyl HW výkon na realtime renderování hereckých výkonů. (tehdy byl vrcholem tuším Quake 1). A dělat interaktivní film formou předfilmovaných scén byla v době CD médií samozřejmě sebevražda :-D

Dnes je doba jiná. A myslím, že tenhle žánr konečně může povstat a přinést kvalitní tituly. Však ono Heavy Rain nebyl vůbec špatnej. Dnes už na to technolgoie je. Motion capture, mimika, grafické detaily, fyzika a na bluRay kapaciat už prostě nemá to omezení jako v roce 1997 kdy bylo vytvoření něčeho jako Beyond nerealizovatelné.

0/0
17.8.2012 12:06

net.Xtreme se nevzdává

Re: A kdo mu brani

Něco jakoJurassic Park: The Game?

0/0
17.8.2012 18:31

Mirabell

Re: A kdo mu brani

Nevím. To jsem nehrál. Prostě něco jako Heavy Rain. To je podle ukázka toho, že interaktivní film udělat lze. Samozřejmě u té hry mám nějaké výhrady k příběhu, ale to není žánrem "interaktivní film". Ukazuje to, že interaktivní film prostě udělat jde. Dobře a zábavně. Beyond v tomhle žánru vypadá ještě líp. A ostatně ani "interaktivní seriál" Walking Dead není vůbec špatnej. A to i přes trošku low-budgetovou grafiku.

Já myslím, že pokud tohle jsou jen první vlaštovky, tak až se do toho někdo pořádně opře, že se máme na co těšit. Fakt bych žánr nezatracoval kvůli tomu, že kdysi na něj nebyly technologie. Teď jsou. A bude líp.

0/0
17.8.2012 20:14

net.Xtreme se nevzdává

Re: A kdo mu brani

Podle mě je to něco jako "gamebook"...může to při správném provedení být docela dobré, ale je to dost specifický žánr a ostatní nenahradí, jen jim může konkurovat...a je docela dost věcí, které to mohou pokazit nebo někomu pokazit...

0/0
18.8.2012 0:34

Giga Pudding

Re: A kdo mu brani

Nikdo mu nebrání, a proto Quantic Dream udělal už dohromady tři velmi dospělé hry a zvlášť v porovnání s tím co se mezi videohrama obvykle považuje za "dospělé" díky tomu, že je tam víc krve a víc prvoplánového sexu :).

+1/0
17.8.2012 13:34

Světlonoš_v6

herní průmysl

trpí syndromem grafika na úkor hratelnosti.

Nemám problém dnes hrát hry staré 10-15 let a skvěle se u nich bavit, zatímco u moderních superher se nudím. Příklad - nedávno jsem si na emulátoru SNES zahrál hru Chrono Trigger z roku 1995 a dobře jsem se bavil.

+5/0
17.8.2012 10:56

Thulle

Re: herní průmysl

Tahle věta je stejnej nesmysl, jako když někdo řekne, že za komunismu jsme se měli lépe.

Na grafiku x hratelnost si lidi stěžovali i před 10-15 lety.

+3/0
17.8.2012 11:55

MrEx

Re: herní průmysl

To je pravda, ale na úplně jiné úrovni! Dnešní hry by v té době v drtivé většině propadly, protože tenkrát bylo taky jiné hráčské "obecenstvo". Mnohem náročnější a zkušenější, než jsou dnes ty pozlátkem omráčené děti. Těm stačí předhodit nějakou "třpytku" s hratelností 10 hodin a ony výskají radostí, jaká je to super hra.... Kvalita šla RAPIDNĚ dolů. Příklad: vybírat v současné době kvalitní hru je jako hledat jehlu v kupce sena a i tak se často člověk zklame. Dřív stačilo jen vybrat  žánr, protože v každém bylo xx her, u kterých prostě člověk nemohl šlápnout vedle... Rv

+1/0
19.8.2012 13:27

hanakocz

Re: herní průmysl

zahraj si spoustou lidí zatracovaný a spoustou oslavovaný Minecraft. Grafika je více než kostičkovaná, nicméně hra je poměrně nová, vývoj běží dopředu, a již teď jsou ve hře víceméně neomezené možnosti, co dělat.....

A na české poměry je docela levná (cca 500)

0/0
17.8.2012 13:25

Mirabell

Re: herní průmysl

No tak zrovna Minecraft jsem zkoušel a fakt mě neoslovil. Víceméně neomezené možnosti? Kde? Víceméně jen můžeš přeskládávat kostičky. Lidem které baví Minecraft doporučuji vyzkoušet LBP2. Tam teprve poznají co jsou to možnosti co tam dělat. A k Minecraftu se asi nevrátí.

0/0
17.8.2012 13:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.