Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vzdálené hraní prostřednictvím OnLive skončilo. Služba vznikla znovu

Společnost OnLive v pátek 17. srpna kvůli finančním potížím propustila veškeré zaměstnance. Firmu však následně odkoupil podnik Lauder Partners, který založí novou firmu, a to opět s názvem OnLive. Služba tak bude dále pokračovat a téměř polovina z necelých dvou set zaměstnanců získá svou práci zpět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vedoucí kolotoče

Chtel bych jenom pripomenout, ze OnLive sluzba nefunguje...

...na serverovych platformach, ale na principu "desktop farmingu", tedy klasickych pocitacu s nainstalovanymi diskretnimi grafickymi kartami a 4-jadrovymi CPU Intel. Pan Pearlman mel reportaz pred priblizne rokem pro Discovery channel, a byly tam zabery z farmy, racky vyskladane miditowery s odkrytymi boky pro rychly pristup ke komponentam ve strojich. Zajimave maji vyresenou utlizaci vykonu: kdyz se prihlasi clovek s nizkym bandwidthem, hra urcena ke hrani se spusti ze stroje s nizsi konfiguraci. Vsechno je na principu ISO images a sitovych disku. Nicmene neexistuje multitasking, na jednom stroji bezi jedna hra. Obraz je mirrorovan na druhem videoportu graficke karty a v realnem case zachytavan jinym pocitacem, ktery komprimuje obraz a obsluhuje "virtualni kurzor" mysi. Po HW strance je OnLive energeticke monstrum, protoze pro jednu hru je potreba 2 pocitacu (jeden hraci komp, druhy komunikacne-komprimacni stanice). Nakup 8 tisic desktopu neni premrsteny, byl dimenzovan na 4,000 lidi.

0/0
22.8.2012 16:47

Vedoucí kolotoče

Re: Chtel bych jenom pripomenout, ze OnLive sluzba nefunguje...

Jeste pro upresneni: Jednou hrou je myslen jeden zakaznik v realnem case. To jenom pro upresneni, ze OnLive nema zadne multitaskingove reseni, ze by na jednom stroji v realnem case mohli paralelne hrat dva ruzni zakaznici tutez hru, nebo dokonce dve ruzne hry. Je logicke, ze tento obchodni model bez velkeho mnozstvi platicich zakazniku nema sanci na uspech.

0/0
22.8.2012 16:52

cckk

je to nesmysl

nikdy nemuze vyjit levneji pro koncoveho zakaznika mesicni pronajem dostatecneho vykonu na serveru nez treba splatka za uver na herni PC a navic poplatky za licence na hry. Sic se muze zdat ze mam pak ke hrani plno her za ktere neplatim, ale realne pocet her ktery vubec budu mit cas si zahrat je omezeny a kdyz bych si je kupoval porad to vyjde levneji. 8000 serveru pro 1600 hracu to nemohlo nekrachnout.;-D Jedine kde to muze uspet je u totalnich pocitacovych analfabetu kteri nejakym zazrakem budou mit touhu hrat hry (takovejch lidi fakt moc neni) a onlive si koupi uz jako soucast TV. Ale jako budoucnost/nahrada dnesniho hrani ani nahodou nevyplati se to.

0/0
21.8.2012 9:32

Mirabell

Re: je to nesmysl

Přesně. Tohle je věc co lidem moc nedochází a proč doufám, že cloud gaming není budoucností.

Ono to teď vypadá úžasně - za pár stovek měsíčně mám k dispozici všechny hry... krásná myšlenka. Která funguje teď, kdy jsou ve fázi "když ptáčka lapají...". Ale můžou si to dovolit z jednoho hlavního důvodu - když má OnLine 1800 zákazníků, tak herním studiím tato cena nepřináší téměř žádné ztráty. Vývoj je stále placen z krabicovek za plnotučnou cenu. Ale pokud by došlo ke "cloud only" budoucnosti, tak ty firmy budou chtít těch svých 50 babek za licenci nadále. A když budou všichni hrát na službě typu OnLive, bude se jim to účtovat tam.

Takže ve výsledku z dlouhodobého hlediska tato služba nemá výhody vůbec žádné. Naopak krom her by se tam musel platit ještě ten poplatek za HW. Který by byl sice rozprostřel mezi více hráčů (jeden server by obsloužil třeba 5 lidí, protože nikdo nehraje nonstop). Ale zase krom samotného HW by člověk platil za celý provoz firmy. Od uklízečky po služební auta.

0/0
21.8.2012 13:01

Jean_Valjean

OnLive má podle mého názoru dva zásadní problémy

Zaprvé je cílené na lidi s kvalitním připojením (doma), ale zároveň bez pořádné herní mašiny. To znamená na občasné (casual) hráče. Casual hráči ale většinou zase nehledají graficky náročný obsah.

Druhý, daleko palčivější problém je absence multiplayeru mimo samotnou síť OnLive. Sám jsem už byl připravený koupit si u nich Dead Island a Civilizaci 5, i když obě hry už vlastním na Steamu, jenom proto, abych si užil "LAN" party u kamaráda pouze s tabletem. Když jsem ale zjistil, že se k jejich založené hře z OnLive nepřipojím, úplně to pro mě ztratilo smysl.

I tak ale musím přiznat, že číslo pouhých 1600 hráčů mě ohromilo.

0/0
21.8.2012 7:22

VortexCZ

ondead

Myslím, že v Onlive celkem solidně zaspali v tom, že služba běžela naplno jen pro ameriku. Kdybych si v tom klientu mohl koupit hru, klidně bych to udělal, protože dema mi jela naprosto v pohodě i když ty servery byly daleko. A podle mě revoluční featurka v podobě realtime sledování přátel během hry(vysmíval sem se kamarádovi, jak v AVP opakovaně umírá;-D) předběhla dobu o několik let.8-o

0/0
21.8.2012 0:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.