- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Priznám sa som zberateľ alebo inak povedané krabičkár. Hra ktorú si stiahnem do počítača pre mňa nemá význam.
Podľa mňa je cele freemium debilita. Vymýšľajú hlúposti. Je predsa rozdiel či si hru stiahne hráč od nich a má si dokupovať nejaké časti alebo nelegálne si to hráč stiahne za rovnakú dobu a celé otvorené! Nemusí platiť ani cent! Ja si myslím, že herný priemysel by mal pristúpiť na to isté čo filmový priemysel. Zlacnieť. Keby hra stála 20 euro, mám skutočne na háku si to sťahovať a keby šlo o srdcovku kúpim to hneď. Pretože radšej si vybudujem zbierku obľúbených titulov presne ako som to spravil s Filmami. Ako už dole bolo spomenuté, hry sa vo svojej podstate nezmenili len sa naháňa grafika. Je to pravda, možno sa zmenili v tom, že už nie sú výzvou ale sú trápne jednoduché. Keby nové hry zlacneli zo 45 eur alebo 50 eur na povedzme 20, šlo by to. Pretože 20 eur si našetrí aj decko a tú hru si kúpi. 50 eur si rozmyslí každý rodič či vyhodí za nejakú hru. Toť môj názor.
že F2P bere zákazníky tradičním titulům? O jakých inovacích mluví? Hlavní herní principy se vytvořily 12-15 let zpátky a od té doby v podstatě jen honíme grafiku. Popravdě, bez zásadní změny ovládacích periferií (nějak, nevím), se toho ani moc jiného dělat nedá.
Valve na tom neprodělává, mikrotransakce si pochvaluje, evidentně z toho něco kápne. Stejně to není o tom jak se to nabídne hráčům, ale o tom, jaká ta hra ve skutečnosti je. Rád zaplatím za dobrou hru. A i kdyby byla zadarmo a opravdu mě bavila, tak proč jim neposlat příspěvek na pokračování a další vývoj hry?
jenže problém je, že F2P není nějak pevně definováno. A má mnoho podob. Od dobrých funkčních výhodných pro všechny. Až po sprostou lychvu. Těžko pakl hodnotit F2P jako takové. Když to vlastně může být cokoliv od toho, že posíláš dobrovolný příspěvek za zcela zybtečný a vedlejší klobouk. Přes to, že si kupuješ žetony do herního automatu (jinak musíš na každý tah čekat 10 minut). Až po extrémy kdy třeba vývojáři Ouya dokázali za F2P označit hry co naídnou demoverzi.
Já nevím - tyhle názory a diskuse se vždy řeší moc černobíle. Jakoby mohl existovat jen běžný model a nebo f2p. Ale tyto dva obchodní modely přece mohou existovat současně. Každý má své pro i proti. A hlavně každý je mířen na úplně jiný typ zákazníků. Od firem by bylo hloupé nedělat Free2Pay hry, když teď nyní sypou tolik peněz. Ale stejně tak by bylo od nich hloupé přestat dělat klasické krabicovky, protože tím by přišli o značné zisky od lidí, kterým Free2Pay model nevyhovuje.
V totu chvíli je myslím pro všechny nejlepší, když firma vydává oba typy her. To, že samozřejmě bude ždímat oblíbené značky je jasné. Ale kupovat ot nemusím, tak mi to žíly netrhá.
Asi překlep, ale Free2Pay, to zní zajímavě :D