Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Producent SimCity 5: PC platforma není mrtvá

Budovatelská strategie SimCity 5 se může objevit na mnoha platformách a PC má do smrti daleko. Myslí si to vedoucí producent hry SimCity 5, kterým je Kip Katsarelis.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ringo.ringo

PC

nebude nikdy mrtve, nejenze jsou lide, ktere na nej tvori stale stejne hry a nektere indie veci se kvalitou vyrovnaji tem nejlepsim hram z 90. let, v mnohem je i predci - napr. Avernum, ale u hracu bude PC vzdy zive i diky moznosti emulovat cokoliv od Amigy, SNESu, Megadrive az po Playstation 1, 2, GBA, NDS a kdyz uz jsme u Simcity, tak v jednoduchosti je krasa, ja si vzdycky rad zahraji Simcity 2000 a jako rychlou oddychovku nemam problem si postavit mesto ani v SC1. Prijdou mi proste na oko i pro zabavu prijemnejsi nez snaha udelat pomalu fotorealisticke sede mesto v pozdejsich dilech zkomplikovane mnoha zbytecnostmi, ktere uz me na tom pak nebavily.

+1/0
31.8.2012 14:10

Mirabell

Těším se

Ač na PC již takřka nehraji, tak na tuto hru se těším jako malej.

A PC jako mrtvá platforma? Sice ne tak úspěšná. Ale díky přístupnosti pr oindie a menší studia mrtvá nikdy nebude.

0/0
31.8.2012 13:53

the 2nd

a proč by měla být???

Jen chorý mozek může tvrdit, že PC jako platforma pro hry pomalu umírá - která platofrma je neustále mílovými kroky vylepšována a tím dává větší a větší možnosti vývojářům??? Ještě mi někdo řekněte, že konzole ;-D jasně, konzoli koupím za "zlomek" ceny nějakého současného high-endového PC ale ten samý PC koupím po vydání příští generace HW za polovic zatímco konzole bude stále i oproti loňskému highendu stejně zastaralá (k tomu připočítejme nemožnost upgradu konzole na rozdíl od PC), hry na ni budou dražší a nezlobte se na mě milí konzolisté ale hrát třeba FPSky s konzolovým ovladačem? Věřím, že je to hodně o zvyku ale je to prasárna jako hrom.....když k tomu přičtu ochrany her proti kopírování, propojenost s online službami....brrr, konzoli leda jako dárek na multiplayer s přáteli....

+3/0
31.8.2012 13:06

gfx3D

Re: a proč by měla být???

Vyvojari primarne tvori pro platformu, ktera jim zajisti nejvyssi zisky. A touto platformou jsou momentalne konzole. Proto take PC porty her plne nevyuziji potencial high-end pocitacu. Zalezi na kvalite portu - ne technicke, ale programatorske. Nekdy je konverze tak doprasena, ze s ni maji problemy masiny s nasobky vykonu konzoli, pro ktere je hra primarne napsana. To nepocitam dalsi naklady pro PC konverze her - testy na ruznych typech procesoru, grafickych karet, ... Oproti tomu je konzole proste presne definovany system a testy jsou mnohem snazsi.

0/0
31.8.2012 17:29

gfx3D

Re: a proč by měla být???

FPS s konzolovym ovladacem? No, jsem par (asi fakt presne dva) mesicu majitelem xboxu 360, do te doby jsem hral jen na PC a na tohle bych odpovedel jedine - HALO, ktere je proste perfektni a neskutecne se u neho bavim. Navic jsem si nakoupil radu bazarovych her (ano jsou drazsi, nez pro PC, ale v zavislosti na stari se daji poridit uz od nejakych 150,- Kc) a musim rict, ze i kdyz jsem mnohe z nich hral uz na PC, tohle je nasobne zabavnejsi hrani. Vim, ze mi hra pojede plynule, nebudu mit problemy s instalaci kvuli absenci ruznych knihoven nebo s konpatibilitou HW ci jeho ovladacu. Proste zapnu velkou telku, vlozim DVD do mechaniky (nebo stazenou hru z MicrosoftLive pustim z disku), vezmu bezdratovy ovladac a hraju (a ano, vim, ze tohle vsechno si muzu zaridit i u PC, jenze vlastne ani nevim, kolik her mi proste na gamepadu, ktery jsem si na PC hrani poridil, nefungovalo nebo alespon ne zcela).

0/0
31.8.2012 17:32

gfx3D

Re: a proč by měla být???

Online pripojeni u soucasne generace konzoli neni nutne. Jestli u te dalsi generace bude, bude me to hodne stvat, to priznavam. Nicmene, cela rada her na PC take vyzaduje online pripojeni k siti (kvuli overovani autenticnosti, protipiratske ochrane, dodatecnemu stahovani obsahu).

MULTIPLAYER? Sam davam prednost single kampanim a nebo multiplayeru na jedne konzoli. Nicmene multiplayer na konzolich, to je uplne jina liga...

PC nezatracuju a rozhodne ho nepovazuju za zmirajici okrajovou zalezitost. Vzdyt take od vykonu dnesnich high-endovych stroju se bude odvijet vykon dalsi generace novych konzoli. PC opravdu tahne vyvoj her i hw konzoli dopredu, ale za sebe rikam, ze pro me je hrani na konzoli mnohem zabavnejsi, nez jsem kdy zazil u PC.

0/0
31.8.2012 17:33

doktor_bota

Re: a proč by měla být???

"nebudu mit problemy s instalaci kvuli absenci ruznych knihoven nebo s konpatibilitou HW ci jeho ovladacu" - přemýšlím, kdy naposledy jsem něco takového na PC řešil, pár let to už ale bude... Ono když si hry kupuješ, máš obvykle v této oblasti podstatně méně problémů, než když je kradeš.:-)

0/0
1.9.2012 16:46

the 2nd

Re: a proč by měla být???

jaký vliv na samotnou instalaci má to, jestli hru koupím nebo někde stáhnu? Jestli má hra požadavek například na nějakou minimální verzi ovladačů GK (např Ghost Recon 2 měl tuhle kontrolu pro spuštění...), bude to chtít jak originálka tak zpirátěná kopie....upřímně, tvou poslední větu bych velice jednoduše obrátil - s kupovanými hrami (a myslím teď singleplayery) je mnohem více problémů ;-)

0/0
3.9.2012 7:27

rohlík v párku

nevím, co to je za blábol,

pc platforma není ani zdaleka mrtvá, křišťálová lupa zase zaostřila špatným směrem... ;-O

+3/0
31.8.2012 10:54

Ondřej Zach

Re: nevím, co to je za blábol,

Kde v článku někdo z BW tvrdí, že PC platforma je mrtvá? Tohle je zpráva, jejímž obsahem je, že Maxis věří platformě PC. Nic víc. Jestli to nejste vy, kdo zaostřil špatným směrem.

0/0
31.8.2012 15:06

chudejklukzvesnice

Umíráček zvoní konzolím

Přes mohutnou snahu všech tří výrobců, hry pro PC vypadají stále mnohem lépe a lépe ;-D

+6/0
31.8.2012 8:27

TheFlyingman

Sim CIty 5

Je sice hezké, že si dovede představit Sim City 5 na více platformách, ale dle mého názoru zrovna téhle hře nejvíce uškodí nutnost trválého připojení k internetu během hraní. Pro mě to bude důvod to nekupovat a co jsem tak četl diskuze jinde, rozhodně nebudu sám. A to mi pořádná strategie chybí.

+4/0
31.8.2012 7:59

Miš 13

Re: Sim CIty 5

jistě se najde pirátská verze, která to bude mít ošetřené... aneb jak výrobce vhání poctivé do spárů pirátů

+4/0
31.8.2012 8:59

cckk

Re: Sim CIty 5

R^

0/0
31.8.2012 9:59

Lupulin

Re: Sim CIty 5

hlavně si tu krádež zlegalizovat ve svém svědomí co? :D

+1/0
31.8.2012 10:08

MatX

Re: Sim CIty 5

Víte ono je to složitější. Já mám několik her, které jsem si koupil v originále, ale hraji jejich pirátské nebo upravené kopie. Hlavním důvodem toho stavu je fakt, že mě originál zbytečně omezoval vkládáním CD/DVD, připojením k internetu nebo instalací nestabilních ochranných nástrojů. U pirátské kopie tohle řešit nemusím.

+5/0
31.8.2012 10:57

O.Sindler

Re: Sim CIty 5

Asi tak. Já jsem jak debil vypláznul litra za Skyrim a teď mlátim hlavou o stůl protože podělaný CDprojekt mě ani nenechá si zahrát DLC.

+2/0
31.8.2012 11:11

Mankind

Re: Sim CIty 5

Co s tim ma spolecneho CDPROJEKT? Zrejme jsi myslel Cenegu. A ani ta za to nemuze. Uz to bylo reseno tolikrat,ze uz je to trapne. V kazdem pripade u nas jde Dawnguard koupit. Koupis si (v jednom nejmenovanem cz e-shopu) klic,ten zadas do Steamu a hrajes. Jen pocitej s  tim,ze to bude anglicky

0/0
31.8.2012 18:56

Lupulin

Re: Sim CIty 5

tohle jde dělat max tak u starých her dneska se už většinou nic nevkládá a internetové připojení není problém (Skyrim a přístup našich vydavatelů to je jiné téma a musel ybch používat velice sprostá slova!!!)...když je člověk schopen si stáhnout XX giga warez verzy hry tak není problém aby si poslal pár MB během hraní....jistě, potíž nastává když severy spadnou ale warez taky není výhra jelikož automaticky nepatchuje hry a to je dneska taky velmi oblíbená činnost a hledat pak ten přesnej cracklej patch na moji speciální verzi od konkrétního udloadečra...ne, to taky není user friendly.... :( bohužel ani jednu variantu neshledávám tou nejlepší, je to pech :D Já zastávám názor že za to co člověk hraje a používá by měl zaplatit...takže buď vyzkouším demu a nebo warez a podle toho se rozhodnu zda koupím nebo ne....

+1/0
31.8.2012 14:21

the 2nd

Re: Sim CIty 5

tebe baví koupit hru za 1000kč, která tě pak při hraní bude otravovat ověřováním pravosti po netu, neustálým vkládáním média do mechaniky nebo nedejbože omezeným počtem instalací (viz ověření po netu) - tzn. že tě výrobce za to, že mu zaplatíš za hru, omezuje v upgradu vlastního PC?? To bych se divil.....tvůrci a distributoři her totiž stále nepochopili to, co už někteří jako GOG atd dávno - dejte hru za nižší cenu a bez ochran a koupí si to víc lidí R^

0/0
31.8.2012 13:18

Lupulin

Re: Sim CIty 5

:D :Dtím teď určitě narážíš na to, že Witchera 2 kterej byl kompletně bez ochran hrálo 4x více lidí nelegálně...ano..to sou přesně oni, ti PCčkáři kteří kážou o tom jak jsou ochrany špatné a že by se hry lépe prodávaly bez nich a když je hra bez ochrany tak se stejně tak pirátí jako ty s ochranou....já nestojím za ochranama...to rozhodně ne...ale prostě nemůžu naslouchat tomu jak se hry pirátí kvůli ochranám protože to prostě bohužel není pravda :( určití lidé si to stáhnou tak jak tak a je jim jedno že to nemá ochranu....

Zaklínač 2 byl hodně zasažen warezem.

Odhaduje se, že hra dosáhla na 4,5 milionů pirátských kopií. Legální cestou

se prodalo milion kusů. - stará zpráva...dneska sou čísla už jinde...

Ta hra byla bez ochran a za nižší cenu takže to jsou tvoje podmínky nákupu a i PŘESTO se více stahovala...takže sry :( ale neveřím (btw: sem legální Pcčkář ne konozlista, proto mě to mrzí víc když ty lži slyším od lidí na "své" straně)

+1/0
31.8.2012 14:12

nasson

Re: Sim CIty 5

U spousty lidi je to zvyk. Pamatuju si na dobu, kdy rict, ze jsem si nejaky soft koupil, tak se na me okoli kouka jak na postizeneho. Proti tomu je potreba bojovat osvetou a zvyhonenim (napr. heroes maji on-line nejake predmety navic, ale off-line se to da hrat taky, apod. Idealni zpusob, podle me, jak piratum dat najevo, sice hrajete, ale neco Vam tam chybi) a ne otravovanim platicich zakazniku. Witchera 2 jsem nehral ani jsem se nijak dale o nej nezajimal. Ale napr. takovy Settlers (ted si nejsem jist jestli to byla 6 nebo 7) jsem si koupit chtel, ale kdyz jsem se dozvedel, ze bych musel byt stale pripojen k  netu, tak jsem mu dal papa. Nehral jsem S6 ani S7, ale tehdy bych si ho opravdu koupil. Pri pohledu na SimCity 5 me taky napadlo, ze bych si ho i mozna koupil, ale jestli zase bude chtit byt furt on-line, tak si radsi zahraju neco jineho, sak her je dost.

0/0
31.8.2012 15:39

nasson

Re: Sim CIty 5

velmi se omlouvam, ma tam byt zvyhodnenim, tento osklivy preklep opravdu nebyl umyslem.

0/0
31.8.2012 15:40

poipopan

Re: Sim CIty 5

Ano zvýhodnění legálně koupené hry je správná cesta. Také jsem jako mnoho dalších dříve pirátil. Ale to ve chvíli, kdy jednoduše c eny byly zcela mimo mé možnosti. Od doby co jsem poznal steam jsem díky všelijakým akcím koupil možná už víc her, než jsem dřív napirátil. A to proto, že zaprvé ceny jsou už pro mne přijatelné, u steamu není problém s patchováním, digitální distribuce mne vyhovuje, včetně cloudu nastavení a uložených pozic. A když pominu nutnost spuštěného steamu nejsem při spouštění hry nijak dál omezen. To jsou pro mne výhody digitálně zakoupené hry.

A další cesta pro zvýhodnění legálně koupených her je zas z dílny Valve. Konkrétně jako první od Valve jsem si kdysi (samozřejmě pirátsky) zahrál HL2. A velmi mne překvapily divné textury - na všelijakém potrubí fialovočerné kostičky. Pokud vím, nikomu se textury nepodařily cracknout. Po objevení steamu byly prakticky všechny hry od Valve první co jsem koupil, a hle, najednou jsou textury zcela v pořádku.

0/0
31.8.2012 16:08

Thulle

Troll?

To konzole jsou mrtvá platforma.

+5/0
31.8.2012 6:38

MatX

Proč by měla by mrtvá?

Nevím, kdo vymyslel ty bláboly o tom, že PC jako herní platforma je mrtvá. Zřejmě v tom mají prsty výrobci konzolí. Vzhledem k množství PC po celém světě je snad celkem jasné, že to sebou nese i silnou hráčskou komunitu a té zánik nehrozí ani omylem. PC jsou nejdostupnější dospělou herní platformou. Možná je časem nahradí mobily nebo tablety, ale to si ještě dlouho počkáme.

+7/0
31.8.2012 0:36

Rastabilly

Re: Proč by měla by mrtvá?

Naprosto souhlasím. Jen toho nejreálnějšího strašáka vidím v "distribuovaném výkonu". Budeme mít jen "konzole" skrz které budeme z obřích výkonových center tahat předplacený výkon. BRR. Doufám, že ta PostApo je ještě hodně daleko. Do té doby je PC nesmrtelné.

0/0
31.8.2012 8:42

cckk

Re: Proč by měla by mrtvá?

ja si myslim ze toto nikdy nenastane porad bude vzdy levnejsi a to nekolikanasobne 100 pocitacu se solidnim vykonem nez 1 server ktery zastane praci tech 100 pocitacu a pronajimat tech 100 pocitacu treba 200 lidem stejnak nikdy nepujde protoze vzdy nastane jednou za cas okamzik ze tech 200 lidi bude potrebovat ten vykon v jednu chvili a proste se uz na ne nedostane = nebudou to pouzivat

0/0
31.8.2012 9:58

carlossaura

Re: Proč by měla by mrtvá?

No jen jestli budou mit lidi na vybranou. Snem producentu software je vsechno emulovat na serveru a u uzivatele mit jen terminal zobrazujici obsah zasilany serverem...

0/0
31.8.2012 15:17

poipopan

Re: Proč by měla by mrtvá?

A to je přesně na nic. Hraji World of Tanks, hrál jsem, pár měsíců i českou online RTS Infinitum. A obrovský rozdíl mezi nima byl právě v tom, že u WoT má člověk hru na svém pc, veškerou grafiku a kdovíco ještě počítá počítač. Jen interakci mezi hráči počítá server. Výsledek, jde to hrát s minimálním pingem, a hlavně, jde to hrát.

Infinitum je hra server + zobrazovací klient. Vše počítá server a výsledky se odesílají clientu, který jen zobrazuje neskutečná kvanta dat. Nejsem programátor, nevím jestli by to šlo dělat lépe, dle mého názoru ano. Není nutno posílat každý pár sekund mapu republiky celou ze serveru, ale stačí jen informace tohle město má poškození takové, tohle takové a client se s tím popere. rozhodně lépe než se stahování megového souboru.

Cloud, tak jak si jej všichni (vývojáři) přejí nebude realitou ještě hodně dlouho. Nestačí na to síťová infrastruktura, jde o veliké množství dat neustále posílaného, ani výkon serverů.

0/0
31.8.2012 16:14

Soulburner CXLVI. Věčný

To, že PC je mrtvé

je pravidelný marketingový tah producentů konzolí, který se dá novinářům při každém novém výrobku. To že dnes počítače jsou zase dál než ty super hyper konzole co je měly nahradit, jako tomu bylo vždy, nikdo neřeší. Nic není staršího než včerejší noviny a čtenáři mají obecně krátkou paměť. Takže čus do dalšího nového modelu konzolí a už desátého úmrtí PC jako herní platformy. Ale tentokrát samozřejmě to už je jako fakt

+11/0
31.8.2012 0:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.