Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bez pořádné grafiky je to bída, přeli se čtenáři o významu inovace

Odvěký spor o významu grafiky ve hrách se nepodařilo rozetnout. Řada čtenářů však diskuzi o vztahu grafiky a inovací ve hrách obohatila o hodnotné příspěvky. Názory jsme proto utřídili do několika kategorií, a nabízíme náměty pro další přemýšlení i diskuzi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Riker007

ále

Jak co. 3d střílečka v dnešní době asi jo, ale na druhou stranu vemte si kolik lidí ještě teĎ hraje CS 1.6. Tiberian Sun je taky pořád asi nejlepší C&C a vypadá to na dnešní dobu pravěce. Ani nemluvím o Worms Armageddon, kterým 3d zpracování spíš ublížilo.....

0/0
4.9.2012 22:23

jimboy

jimboy

Když mi bylo tak 14...hrál sem Resident evil survivor a ta hra mě strašně bavila. Skvělej nápad udělat krátkou hru, kterou musíte dohrát s tušim že třema životama jinak jedete od znova. Dneska? Resident evil 5...slušná grafika, vysvoboď někoho od někud... Kdybych si zahrál demo a šel od toho...udělal bych líp. Ani sem to do konce nedohrál, nijak mě nezajímalo, jak ta hra skončí... Mafia. První, co mě uchvátilo byla "grafika". A moh sem se zbláznit, že se procházim po městě a koukat lidem do obchodů. Hra na tohle sázela a skvěle s tim korespondoval příběh, kterej vás naučil znát celou mapu mafie nazpaměť a stal se z vás vlastně Tom Angelo. Mafia 2? Inovace v grafice... ztotožnění s postavou- nic!.. Kdy už konečně někdo udělá hru s pěknou grafikou a s postavou, za kterou můžeme skutečně hrát? Nemůžeme hrát Mafii pořád dokola!.. Battlefield 3 si zahraju s paňáčkama, co mam v šupleti pod postelí taky. Na to si nemusim kupovat výkonnou grafiku.

0/0
4.9.2012 0:45

Habansz

Jinymi slovy

Kdyz se to bude spatne hrat a bude to mit plitkej pribeh aspon to bude naprosto fantasicky vypadat. Porad stejna pisnicka. kdy pochopi, ze lidem jde vic o hratelnost, pribeh, herni principy, nez o dechberouci grafiku... jasne ze se taky rad podivam na Crysis s DX11 nebo na podobnou Hi-end grafiku, ale co z toho, kdyz to neumej skloubit s vyse vypsanymi prvky? :-/

0/0
31.8.2012 20:40

espiritu

Re: Jinymi slovy

No nejsem si jistej jestli ty americký masy (a šíří se to dál) úplně chtějí promakaný příběh, geniální hratelnost atd. U těchdle věcí se dost často musí zapnout mozek. To bohužel chce a nebo může málokdo. Osobně ale souhlasím. Co bych dal za nějakou pořádnou hru

0/0
1.9.2012 23:13

Gamehoror

Co si budem namlouvat,

jak se někde píše o nové hře tak první co uděláme, tak chceme vidět obrázek či vido ze hry jestli nás to graficky zaujme.

Grafika totiž hodně vypovídá o tom zda to vůbec chceme zkusit hrát.

+1/0
31.8.2012 15:45

nazi punk

grafika je mi celkem jedno

vzhledem k tomu, že je dnes vždy přinejmenším dostatečná. co mi opravdu vadí je zjednodušování her aby se daly hrát málem od věku batolecího. šipka neustále ukazující k cíli v rpg, čím dál jednodušší ekonomické modely a podobně.

ač logicky marketingově výrobce chápu, osobně bych dal stejně vždy přednost hře u které se v recenzi dočtu, že je zase výzvou, aniž by postrádala hratelnost.. zkrátka jak to u lepších her kdysi bývalo.

kolik by tato hra dostala v recenzi za grafiku by mě v takovém případě opravdu nezajímalo.:-) připadá mi sice divné ve chvílích volna zcela spontánně upřednostňovat daggerfall, panzer general, civilizaci 2 atakdále před soudobou produkcí a hrát skoro vše přes dos box, ale nemůžu si pomoct. :-)

+2/0
31.8.2012 14:18

ofcoursedude

Wii

Myslim ze Nintendo Wii je jednoznacnou ukazkou vyhry napadu nad technickou dokonalosti. V dobe kdy se MS a Sony predhanely v pocetnim vykonu a univerzalnosti, Nintendo prislo s konzoli vykonostne na urovni nejake PS2 nebo puvodniho XBoxu. Ani DVD na tom nejde bez hacku prehrat. Ale byla tam veledulezita inovace ktera tu technickou "nedokonalost" z hlediska vypocetniho vykonu naprosto zastinila. Celej segment se otevrel lidem ktery by se jinak pocitacovejch resp. konzolovejch her nikdy nedotkli. A trvalo hezky dlouho nez to MS a Sony alespon castecne dohnali. Takze, podle tohoto principu, inovace systemu je dulezitejsi nez inovace jedne jeho casti.

0/0
31.8.2012 14:10

Mirabell

Grafika

Inovace grafiky je samozřejmě fajn. A musím říci, že v dnešní době je grafika posledním aspektem kterých si přál ve hrách vidět inovovat. Tenhle aspekt se vyvíjí již dlouho nejrychleji. Ale vše ostatní přešlapuje na místě. Možná by nebylo špatné když by se někdo nějakou dobu místo grafice věnoval třeba umělé inteligenci, psaní scénářů, interaktivitě (jak prostředí, tak děje) apod. Lepší grafikou neopovrhuji. Ale klidně by se na ni mohli na dalších deset let vykašlat a třeba by to bylo i ku prospěchu.

0/0
31.8.2012 13:56

Filip Třeba

Čili bez pořádné inovace je grafika k ničemu - hráčům

Grafika musí být hezká, nikoliv realistická, aby zaujala, ale ani tak na ní dobré hry nestojí. Dobré hry stojí na dobré hratelnosti, a pro potvrzení nemusíme nikam dál, než do statistik na Steamu, kde se, kde na prvních příčkách najdeme "fotorealistické" TF2, Dota 2 a Counter-Strike který plynule běhá na mém stařičké notebooku s 8MB grafikou. I ono MW3, proklínané za svou zastaralou grafiku se ve skutečnosti hraje více, než nový Battlefield. A když si odmyslíme FPS, kde realistická grafika kraluje, bude ještě hůř - vždyť Korejský národní sport se bez větších změn udržel skoro 14 let...

To je všechno ale málo platné, protože mnohem více, než statistiky odehraných hodin živí vývojářská studia statistiky nákupů. Dobrá grafika je to, co hráče sice neudrží, ale přítáhne, a o to přece běží.

+1/0
31.8.2012 13:23

Giga Pudding

haha :)

Tady už se jako hlavní zpráva publikujou reporty z místního dohadování se mezi joudama co nehrajou hru kvůli hře ale kvůli grafice? :)

+1/0
31.8.2012 12:57

Andrej B

Re: haha :)

Haters gonna hate

0/0
31.8.2012 13:30

Giga Pudding

Re: haha :)

a především pokud jde o článek sumarizující diskusi k jinému článku :)

0/0
1.9.2012 1:40

pivak2

Super her je porad stejne, mozna vic nez kdysi

Ovsem vzhledem k tomu jaky prumysl se okolo her vytvoril, je procentuelne mnohem vic balastu, ktery ma za ukol jedine, prodat se, zahrat, odlozit a pokracovat k dalsi hre. Stejne se ale porad najdou hry, u kterych se muze clovek  zabavit na stovky hodin.

0/0
31.8.2012 12:51

MrEx

Re: Super her je porad stejne, mozna vic nez kdysi

Souhlasím, je mnohem těžší najít nějakou tu "perlu" v kupce hnoje... :-/

0/0
31.8.2012 13:27

Jožin z planin

Re: Super her je porad stejne, mozna vic nez kdysi

Nějak mi nepřijde, že by bylo více her než dříve. Když se podívám do starých herních časopisů, tak je tam kolem třiceti recenzí dobrých i špatných her v každém čísle (za měsíc). Teď je jich kolik? Deset, když je dobrá úroda? Nebo se recenzuje jen pár her a ostatní se nechávají zapadnout? Nehledě na variabilitu žánrů. Nějaké drobné hříčky nepočítám, jen plnohodnotné hry.

0/0
31.8.2012 13:47

Nedos

Grafike ja důležitá

Když jsem kdysi hrál prvního deuse, na 15" monitoru, tak mi to připadalo užasný. Když sem to poustěl teď nedávno na 23" monitoru nedalo se na to koukat. Vím že ta hra je skvělá, hrál jsem jí několikrát, ale teď se k tomu prostě nějak nedokážu dokopat :-)

0/0
31.8.2012 12:47

O.Sindler

Re: Grafike ja důležitá

Googli "Deus Ex: New Vision"

0/0
31.8.2012 13:02

Nedos

Re: Grafike ja důležitá

O tom vím. Ale spíš sem tím chtěl říct že dřív sem z toho byl hotovej a dneska jenom kvůli grafice bych u toho nevydržel.

0/0
31.8.2012 21:00

O.Sindler

Poslední měsíc

Jsem hrál původní Baldur's Gate a můžu říct že mě bavil víc než cokoli jiného, co jsem hrál za poslední půlrok. Opravdu mám pocit že hry se zjednodušují a blbnou protože lidé už nejsou ochotní hrát něco, co kompletně nepochopí během prvních 5 minut hraní. Pak máme takové katastrofy jako ME3 a boty jako jsou TARDIS domy ve Skyrimu. Je pravda že pokud hra disponuje realistickou grafikou, tak by se měla snažit realističnost alespoň předstírat i v jiných ohledech. Když už jsem u toho skyrimu, tak mám pocit že člověk co byl v posledních třech dílech TES zodovědný za fyziku šípů snad lukostřelbu naživo ani neviděl. Nechci tvrdit že na technické stránce hry nezáleží ale zrovna zmíněný BF3 je snad ve všem kromě té grafiky horší než deset let staré hry a to je špatně.

+1/0
31.8.2012 12:47

Rodilý Polynézan

HOMAM 3, MOO 2

Takový Heroes of Might and Magic 3 nebo Master of Orion 2 si zahraju i v dnešní době - nejlepší hratelnost, bez ohledu na grafiku...:-)R^

+1/0
31.8.2012 12:42

Kahlan Amnell

Grafika je důležitá, ale

ne na úkor příběhu a hratelnosti. Já osobně mám radši realistickou grafiku než animáky nebo dokonce japonské anime. Hlavně na postavách. U prostředí přežiju horší grafiku.

0/0
31.8.2012 11:48

skajwolkr

Realistická grafika? Kde?

Ona má už nějaká hra realistickou grafiku? To jsem si nevšiml;-). Zato vídám poslední dobou současný grafický trend..přesvítit jakoukoliv velkou scénu, aby se brutálně snížila její hloubka, což mi teda moc realistické nepřijde :-).

0/0
31.8.2012 11:25

phaneuf

....

Hratelnost je jedine co me zajima a co me udrzi hru dohrat. Sebelepsi grafika udelal wow efekt jen prvni hodinu-dve hrani.

+3/0
31.8.2012 10:09

diskuter99

vejce nebo slepice?

podle mne jedno souvisí s druhým a těžko to lze oddělit, protože hry obshaují vícero prvků, než jen tyto dva .... samotná grafika hru nezachrání, samotné inovace, které jsou nehratelné kvůli grafice hru taky nezachrání .... super grafika a super inovace taky hru nezachrání, když hratelnost zabijí neschopná kamera, kvůli které se hra nedá hrát .... ve strategiích může být super grafika kontraproduktivní ... na druhou stranu - hrát střílečku v grafice jak z 8bitu už taky dneska nikdo nechce .... stejně tak nikdo nečeká realistickou grafiku v japonských "úchylnostech" ... každá hra prostě vyžaduje jiný přístup .... a výrobci by to měli pochopit .... a i grafiku a i inovace tomu přizpůsobit ....

0/0
31.8.2012 10:09

Jerky

Můj názor

Já si myslím, že grafika určitě kopne hru směrem dopředu, ale netvrdil bych, že je hlavním tahounem. Příkladem poslední AvP: grafika se mi celkem líbila, ale to je vše. Rebellion vše narvali do enginu a zbytek hry neskutečným způsobem odflákli.

Takže za sebe říkám: Ano grafika je tahoun her, ale není to to hlavní k úspěchu hry. Myslím si, že příběh též udělá své a v kombinaci s grafikou a dobrou zvukovou kulisou vzniká skutečná herní inovace.

0/0
31.8.2012 9:51

jamesbond120

Grafika X Inovace

je blbý že z lepší grafikou rostou HW nároky ale je taky důležitá :D ale hlavní je inovace jinak nemá cenu kupovat novou hru

0/0
31.8.2012 9:27

Rastabilly

Globální zjednodušování, synergie

Podle mého grafika JE důležitá, stejně tak inovace. Luxusní grafika = WOW effect => krátkodobý účinek. Naopak inovace ve hře nemusí hráče zaujmout --> skrz hnusnou grafickou barieru jí hráč nedá ani šanci. Obrovský vliv na to co je ve "hrách dneška" upřednostňováno je globální zjednodušování. Společnosti dělaj hry u kterých nutí "NEPŘEMÝŠLET". Snaží se z nich udělat idioty. Jde hlavně o "PRACHY" a prachy jsou co ? Žánr "AKCE". Máme horor, chceme ať se prodává víc, šupnem tam "VÍC AKCE"(Dead Space 3). Máme RPG příběh, chceme ho víc prodávat, šupnem tam "VÍC AKCE"(Mass Effect 3). A automatické rozdělování bodů v Diablo 3 je už NAPROSTÝ VÝSMĚCH HRÁČŮM. A adventury, strategie, totální ústup. INOVACE a GRAFIKA mají mít stejný podíl ve hře. Mají tvořit "SYNERGICKÝ EFEKT", jedno podporuje druhé. Lepší grafika může "dovolit" inovace, dřív graficky nemožné. Inovace například podnítí fantazii k vytvoření unikátního level designu => vylepšení grafické stylizace hry. Jedno bez druhého je na nic !!

+7/0
31.8.2012 8:30

Paeris Kiran

Mass effect mě tedy rozhodně neuchvátil grafikou...

v prvním díle na který můj PC stačil zcela nijak zázračná nebyla a v druhém a třetím sem hrál díky zastaralé grafické kartě tak že některé věci co měli být modré sem měl červené (a podobně...) a bylo mi to jedno.

celá serie až na posledních 10 minut byla výborně zpracovaná, bohužel ten konec byl vyloženě trapný a prakticky neměl s dějem 3 her co dělat.

0/0
31.8.2012 6:49

O.Sindler

Re: Mass effect mě tedy rozhodně neuchvátil grafikou...

Původní ME měl dobře udělané úrovně a zvládnuté herní principy, výborný příběh a dialogy a především pečlivě vystavený vesmír, kde vše dávalo smysl. Ale musím se postavit myšlence, že by snad třetí díl byl dobrá hra nebýt toho konce. Už po prvních pěti hodinách jsem ho hrál v podstatě z povinnosti kvůli příběhu. Stal se z toho v podstatě lehce nadprůměrný interaktivní film proložený nezáživnou akcí.

0/0
31.8.2012 12:50

merdis

Re: Mass effect mě tedy rozhodně neuchvátil grafikou...

ME 1 byl nejlepší díl, co se všeho týče....až na tu akci....v dalších dvou dílech mi právě přišla mnohem záživnější...možná trochu lehčí, ale záživnější...když jsem se nedávno vrátil k jedničce, abych zkusil hrát za FemShep (chtěl jsem vidět, co na tom ty zástupy chlapů vidí), tak jsem si zvykal hrozně dlouho...a celkově je to hrozně zdlouhavý...napoprvý a napodruhý to nevadí, ale ME 2 a ME 3 jsou lepší, co se týče znovuhratelnosti...samozřejmě podle mě....ale v ME3 mi docela ta akce jaká je, sedí do příběhu...prostě nabíhaj pořád nový a nový Reapers, případně vojáci Cerberus a to mi ňák do vesmíru v totální válce sedí....jediný co mě štvalo je málo druhů nepřátel....hlavně u Cerberus, přijde mi divný, že nemaj žádný pořádný biotics, jen phantomy, kteří maj barieru, ale že by na mě hodili warp nebo něco podobnýho to ne...

0/0
31.8.2012 17:37

Bizard

pokud zákazník bude vyžadovat stále to samé

dostane stále to samé, ale v jiném obalu, aby to koupil znovu.

Pokud - podle četnosti uveřejňovaných titulů , nabídky v obchodech či pořadech v TV - je nejvíce požadována hra, kde dostanete kvér a jdete střílet, tak prostě budou na trhu pořád dokola stejné hry. Proč nápad, když ho nakonec nikdo nekoupí a vítězem je ten, kdo realisticky zobrazí vesmírné vetřelce nebo Afghánce a jejich potupný a bolestivý konec?

+1/0
31.8.2012 6:40

diskuter99

Re: pokud zákazník bude vyžadovat stále to samé

no, řekl bych, že je dost zákazníků, kterým vadí dnešní koridorové střílečky s nápovědou na každém kroku ..... a přesto je těžko koupit něco jiného ....

0/0
31.8.2012 10:11

Vass

Re: pokud zákazník bude vyžadovat stále to samé

No pokud by těch zákazníků bylo DOST, tak by bylo možné koupit něco jiného. ALE pokud VĚTŠINA zákazníků požaduje koridor tak ho má. Protože většina platí účty. Ono těch DOST není prostě DOST.

Jak jednoduché. :-P;-)

0/0
31.8.2012 10:23

bonuSSweb

Kompromis

Proč dělat kompromisy? Může se udělat hra nápaditá, atmosferická a po grafické stránce dokonalá. Problémem je, že grafici musí se zabývat herní náplní a to není dobře. Právě na tom se pozná jestli byl tvůrce lepší grafik nebo scénárista. Měli by mít svého v uvozovkách režiséra a nenechat si krafat od programátora v otázkách level dizajnu nebo scénáře.

0/0
31.8.2012 1:10

kronikar

Viac menej nesprávny terč kritiky

Z toho vlastne vyplýva odpoveď na otázku, nakoľko je vizuálna stránka v hre dôležitá. Pre väčšinu hráčov nie až tak. Ide o PRÍBEH a hrateľnosť, grafika je príjemným bonusom. Najväčším hardwarovým problémom sú asi porty z konzol viď Skyrim. Okrem toho ešte samozrejmý ohľad na cassual hráčov. Ideálne by mala hra mať mód pre hardcorákov a pre cassual hráčov.

+1/0
31.8.2012 1:02

merdis

Takže závěr je...

Každej má jinej vkus...stejně jako u filmů, knih, hudby a bůh ví čeho všeho... velice překvapivé:D...ale jinak dík za shrnutí diskuze...přemejšlel jsem, že si jí přečtu, ale teď nemusím:D

+1/0
31.8.2012 0:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.