- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jak co. 3d střílečka v dnešní době asi jo, ale na druhou stranu vemte si kolik lidí ještě teĎ hraje CS 1.6. Tiberian Sun je taky pořád asi nejlepší C&C a vypadá to na dnešní dobu pravěce. Ani nemluvím o Worms Armageddon, kterým 3d zpracování spíš ublížilo.....
Když mi bylo tak 14...hrál sem Resident evil survivor a ta hra mě strašně bavila. Skvělej nápad udělat krátkou hru, kterou musíte dohrát s tušim že třema životama jinak jedete od znova. Dneska? Resident evil 5...slušná grafika, vysvoboď někoho od někud... Kdybych si zahrál demo a šel od toho...udělal bych líp. Ani sem to do konce nedohrál, nijak mě nezajímalo, jak ta hra skončí... Mafia. První, co mě uchvátilo byla "grafika". A moh sem se zbláznit, že se procházim po městě a koukat lidem do obchodů. Hra na tohle sázela a skvěle s tim korespondoval příběh, kterej vás naučil znát celou mapu mafie nazpaměť a stal se z vás vlastně Tom Angelo. Mafia 2? Inovace v grafice... ztotožnění s postavou- nic!.. Kdy už konečně někdo udělá hru s pěknou grafikou a s postavou, za kterou můžeme skutečně hrát? Nemůžeme hrát Mafii pořád dokola!.. Battlefield 3 si zahraju s paňáčkama, co mam v šupleti pod postelí taky. Na to si nemusim kupovat výkonnou grafiku.
Kdyz se to bude spatne hrat a bude to mit plitkej pribeh aspon to bude naprosto fantasicky vypadat. Porad stejna pisnicka. kdy pochopi, ze lidem jde vic o hratelnost, pribeh, herni principy, nez o dechberouci grafiku... jasne ze se taky rad podivam na Crysis s DX11 nebo na podobnou Hi-end grafiku, ale co z toho, kdyz to neumej skloubit s vyse vypsanymi prvky?
No nejsem si jistej jestli ty americký masy (a šíří se to dál) úplně chtějí promakaný příběh, geniální hratelnost atd. U těchdle věcí se dost často musí zapnout mozek. To bohužel chce a nebo může málokdo. Osobně ale souhlasím. Co bych dal za nějakou pořádnou hru
jak se někde píše o nové hře tak první co uděláme, tak chceme vidět obrázek či vido ze hry jestli nás to graficky zaujme.
Grafika totiž hodně vypovídá o tom zda to vůbec chceme zkusit hrát.
vzhledem k tomu, že je dnes vždy přinejmenším dostatečná. co mi opravdu vadí je zjednodušování her aby se daly hrát málem od věku batolecího. šipka neustále ukazující k cíli v rpg, čím dál jednodušší ekonomické modely a podobně.
ač logicky marketingově výrobce chápu, osobně bych dal stejně vždy přednost hře u které se v recenzi dočtu, že je zase výzvou, aniž by postrádala hratelnost.. zkrátka jak to u lepších her kdysi bývalo.
kolik by tato hra dostala v recenzi za grafiku by mě v takovém případě opravdu nezajímalo. připadá mi sice divné ve chvílích volna zcela spontánně upřednostňovat daggerfall, panzer general, civilizaci 2 atakdále před soudobou produkcí a hrát skoro vše přes dos box, ale nemůžu si pomoct.
Myslim ze Nintendo Wii je jednoznacnou ukazkou vyhry napadu nad technickou dokonalosti. V dobe kdy se MS a Sony predhanely v pocetnim vykonu a univerzalnosti, Nintendo prislo s konzoli vykonostne na urovni nejake PS2 nebo puvodniho XBoxu. Ani DVD na tom nejde bez hacku prehrat. Ale byla tam veledulezita inovace ktera tu technickou "nedokonalost" z hlediska vypocetniho vykonu naprosto zastinila. Celej segment se otevrel lidem ktery by se jinak pocitacovejch resp. konzolovejch her nikdy nedotkli. A trvalo hezky dlouho nez to MS a Sony alespon castecne dohnali. Takze, podle tohoto principu, inovace systemu je dulezitejsi nez inovace jedne jeho casti.
Inovace grafiky je samozřejmě fajn. A musím říci, že v dnešní době je grafika posledním aspektem kterých si přál ve hrách vidět inovovat. Tenhle aspekt se vyvíjí již dlouho nejrychleji. Ale vše ostatní přešlapuje na místě. Možná by nebylo špatné když by se někdo nějakou dobu místo grafice věnoval třeba umělé inteligenci, psaní scénářů, interaktivitě (jak prostředí, tak děje) apod. Lepší grafikou neopovrhuji. Ale klidně by se na ni mohli na dalších deset let vykašlat a třeba by to bylo i ku prospěchu.
Grafika musí být hezká, nikoliv realistická, aby zaujala, ale ani tak na ní dobré hry nestojí. Dobré hry stojí na dobré hratelnosti, a pro potvrzení nemusíme nikam dál, než do statistik na Steamu, kde se, kde na prvních příčkách najdeme "fotorealistické" TF2, Dota 2 a Counter-Strike který plynule běhá na mém stařičké notebooku s 8MB grafikou. I ono MW3, proklínané za svou zastaralou grafiku se ve skutečnosti hraje více, než nový Battlefield. A když si odmyslíme FPS, kde realistická grafika kraluje, bude ještě hůř - vždyť Korejský národní sport se bez větších změn udržel skoro 14 let...
To je všechno ale málo platné, protože mnohem více, než statistiky odehraných hodin živí vývojářská studia statistiky nákupů. Dobrá grafika je to, co hráče sice neudrží, ale přítáhne, a o to přece běží.
Tady už se jako hlavní zpráva publikujou reporty z místního dohadování se mezi joudama co nehrajou hru kvůli hře ale kvůli grafice? :)
Ovsem vzhledem k tomu jaky prumysl se okolo her vytvoril, je procentuelne mnohem vic balastu, ktery ma za ukol jedine, prodat se, zahrat, odlozit a pokracovat k dalsi hre. Stejne se ale porad najdou hry, u kterych se muze clovek zabavit na stovky hodin.
Souhlasím, je mnohem těžší najít nějakou tu "perlu" v kupce hnoje...