Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Podívejte se na vznik profesionální herní úrovně. Působí to jednoduše

Vytváření virtuálních světů je jistou obdobou hry se stavebnicí. Proces má několik významných etap a následující video přibližuje jednu ze závěrečných fází. Návrhář totiž v záznamu pracuje s hratelnou kostrou mapy, které však zcela chybí vizuální pozlátko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Klokyn

Vzpomínám...

Kdysi jsem si dost vyhrál s editorem na Duke Nukem 3D :) to byla celkem sranda a tvořit vlastní prostory bylo zábavné, obdobně to šlo i u Quake 2 a dalších, ale to už byly samozřejmě hotové hry a jediné co jsem si opravdu vytvářel sám, byly textury a zvuky, v podstatě hra ve hře:) Celkově úspěch je pak především ve tvůrcích, záleží na jejich fantazii, umět si vše představit a mít jasný cíl, nechat to projet bandou testrů, doladit a pak to teprv pustit ven. Každopádně je to piplačka, hrát si s každým detailem, ikdyž víte, že hráč kolem toho jednoho světýlka v lampičce někde na zdi jen proběhne a nejspíš ani nezaznamená, že tam je, ale bez ní by byl prostor na zdi prázdný:)

+2/0
1.9.2012 19:12

Kubri ml.

Grafika

Grafika se musí zdokonalovat. Díky tomu se vyvíjí i televize, kamery atd.. Ale když si vezmu, že to je na úkor hratelnosti, tak mi to vadí.

Co se týče multiplayeru, stačí osekané herní úrovně, za to propracované pro týmovou taktiku atd.. Nejlepší, nejjednoduší a zároveň nezapomenutelné jsou Command and Qounquare General a CSko.. .Jednoduché mapy, přesto hratelné a jen na blbé schody nebo fullap jste vymysleli milion taktik.

+1/0
1.9.2012 17:23

Neonym

Nemám rád, když prší skrz předměty(třeba střechy)

Nejlíp udělaný déšť má Minecraft;)

0/0
1.9.2012 12:23

Rhyno

Zas tak úžasné to není...

Postavit uroveň v již hotovem enginu z již vymodelovaných ''dílců'' mi nepříjde nic zázračného. Jo, když dříve museli vývojaří první vytvořit engine, pak si do něj vymodelovat jednotlivé ''díly'' a až pak z nich vytvořit úrovně, o čem ještě mluvili jako o něčem, co už je jenom takova formalita vytvořit si úroveň, když je všechno ostatní hotovo, to je jiná. Osobně jsem již zkoušel si něco ''postavit'' v unreal enginu, který je zdarma stažitelný na stránkach firmy a přesto, že jsem neměl žadné zkušenosti, po krátké instruktáži a no, pár dnech zkoušení, jsem dokázal umisťovat ''dílce'' kam jsem chtěl a dokázal jsem jim i ''říct'' co po nich chci. Nejsem programátor ani grafik a jenom tak z nudy jsem si udělal vlastní, řekl bych, domeček s pár stromečky, takže o čem se tady bavíme? ''Profesional'' to akorat děla rychleji a ''lépe'', jinak při troše snahy to dokáže kdokoliv.:-P

+2/0
1.9.2012 10:52

iejdiejdijediejd

Re: Zas tak úžasné to není...

Souhlasim s tim, ze to co je na videu je jen pouhy zlomek z vyvoje hry, ale kdyz si prectes titulek clanku poradne, tak ten nerika nic o vyvoji hry, pouze o "vzniku herni urovne".

A i kdyz mas engine a vsechny dily, tak neverim tomu, ze to zvladne delat kazdy. Pracuji jako vyvojar a i z tech, co se vyvojem zivi, je schopnych dotahnout nejaky produkt/subdovadku do pouzitelne kvality a do konce pouha desetina.

+3/0
1.9.2012 11:29

Rudla01

Re: Zas tak úžasné to není...

Tak zase jaké jiné video ukázat, výpis 500.tis řádků v C++?

0/0
1.9.2012 11:48

Andrej B

Re: Zas tak úžasné to není...

To je velike zjednoduseni. Oni pracuji s modely a texturami, ktere si sami vytvorili a je zasadni rozdil mezi tahanim objektu a vytvorenim mapy, ktera se dobre hraje. Tvrzeni, ze profesional veci dela "jen rychleji a lepe" lze mimo nekolika disciplin aplikovat vsude. Vyjimku tvori obory jako medicina a pravo.

0/0
1.9.2012 12:14

.deepf

Re: Zas tak úžasné to není...

jn proto má právo mašinfíra Gross.

+1/0
1.9.2012 12:32

powejkdpowked

Re: Zas tak úžasné to není...

Pozor! Tohle je velie nebezpecna myslenka! Ve skutecnosti neexistuje rozdil mezi zahradnicenim, programovanim a madicinou nebo pravnicenim. Vsude mas stejne zastoupeni jak kvalitnich, tak nekvalitnich lidi. I mezi doktory je vetsina nekvalitnich, kteri neumi spravne a dostatecne rychle diagnostikovat problem. Ve skutecnosti je to pro pacienta vzdy jen a jen o stesti. Bud se dostane ke spickovemu lekari a ten nemoc spravne a vcas diagnostikuje, nebo se dostane k prumernemu lekari a nemoc se zhorsi, pacient se leci na neco jineho, nebo se nemoc nauci ignorovat a jeho zivot zustava mene kvalitni, nebo umira.

U pravniku je to stejne. Je to jako ve sportu a jako vsude jinde. Nejlepsich je jen 10%, zbytek je prumer. Takze tve sance dostat dobreho pravnika nebo lekare je taky jen 10%. Penize ovsem tohle "stesti" muzou do znacne miry ovlivnit.

+2/0
1.9.2012 13:08

Andrej B

Re: Zas tak úžasné to není...

Ja ale netvrdil, ze je pomer kvalitnich lidi v pravu ci medicine vyssi. Spis jde o to, ze velika spousta lidskych cinnosti se da naucit na profesionalni urovni prostym trenovanim ve volnem case. Pravo by mezi ne pravdepodobne slo take zaradit, ale v realnem svete se tim bez titulu nejde zivit. Rada ostatnich oboru ale funguje na jinem principu a tak ten prvni prispevek o "rychleji a lepe" postarada pevny zaklad. Odbornost mnohdy totiz neni o nicem jinem nez o tom, ze to lide delaji rychleji a lepe.

+1/0
1.9.2012 13:13

MR.sugar

Re: Zas tak úžasné to není...

Splácat něco dohromady je opravdu snadné. Horší už to je ale například s tím, splácat to, aby to sedělo hratelnostně, bylo správně optimalizované atd.

Level design neni nic jednoduchého, i když v principu to snadné je. Dost taky záleží na nástrojích. Unreal je skvělý, ale zkus třeba Hammer editor pro Source a zažiješ peklo.

0/0
1.9.2012 13:09

oldboy

Re: Zas tak úžasné to není...

Dítěti, které v životě nic nedokázalo, připadá vše snadné. Rv

+1/0
1.9.2012 15:12

Papaja39

Re: Zas tak úžasné to není...

Právě naopak, dítěti, které v životě nic nedokázalo, připadá vše složité ;-)R^

+1/0
1.9.2012 15:42

oldboy

Re: Zas tak úžasné to není...

OP potvrzuje mou tezi, nikoliv tvou. Rv

0/0
1.9.2012 19:37

Papaja39

Re: Zas tak úžasné to není...

Ó, jaký to reprezentativní vzorek! 8-o

0/0
1.9.2012 19:38

oldboy

Re: Zas tak úžasné to není...

V

0/0
2.9.2012 11:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.