Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strategie, nebo akce? Záleží, jestli XCOM hrajete na PC či konzoli

PC verze naváže na klasiku i z hlediska ovládání, konzolová působí akčnějším dojmem. S blížícím se vydáním tahové strategie XCOM: Enemy Unknown, která chce navázat na legendu z devadesátých let, v níž se hráč bránil mimozemské invazi, prosakují další detaily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

janstihomam

turn based

Jsem jediný kdo by chtěl původní UFO v lepší grafice?...tzn. klasické tahové čtverečkové, které bude úúúúplně stejné jako originál, jenom v hezkém 3D?...Mám pocit, že to co pro mě nejvíc zabilo všechny remaky UFA bylo ta pofidérní kombinace real time a turn based.

+3/0
9.9.2012 23:10

Jožin z planin

Re: turn based

Jediný asi ne, ale jsou hráči, kteří chtějí prostě trochu víc. On ten původní tahový systém rozhodně nebyl dokonalý. Pokud budu chtít tahovku jako v původním XCOM, tak si ho prostě zahraji, nemusím to mít v super grafice. Pozastavovaný real-time mi vyhovoval, zabila to spousta jiných věcí.

Autoři nového XCOMu se evidentně inspirovali stolními hrami typu DnD, takže to nebude klasická action point strategie a tedy opět jiný přístup. Jsem na to dost zvědavý, podle videa to vypadá na solidní superhrdinskou akci.

0/0
10.9.2012 8:12

deacon.frost

Re: turn based

Ten systém byl naprosto příšerný z pohledu dnešní doby, nedávno jsem chytil nostalgickou náladu a nainstaloval XCOM - Terror from the deep. Jako nebýt toho, že více jak 60 % času hraní je boj s GUI a celkově s ovládáním hry, asi bych byl i spokojený... jak se mi to tehdy mohlo líbit? :-) Stejné to mám třeba s původním Starcraftem, celé hraní se omezilo na boj s GUI(výběr 12 jednotek, výběr pouze jedné budovy...).

.

Změnu v XCOMu směrem k hrdinskému systému vítám, zvýší to znovuhratelnost - něco ve stylu "prošel jsem hru se standardním týmem, co takhle mít pouze mágy?"(narážíme-li na DnD záležitosti, v XCOMu mágy nečekám :-))

+1/0
10.9.2012 8:35

Jožin z planin

Re: turn based

To staré GUI zas tak strašné není (aspoň mi zas tak moc nevadilo, když jsem si hrál před rokem). Úplně intuitivní pro dnešního hráče to není, ale těm, kteří to zažili, to většinou velký problém nedělá.

Hrdinský styl hraní je dost náročný na vyvážení, zvlášť pokud je class-based, takže jsem zvědavý, jak se povede. A mágové tam evidentně budou, jen se jim asi bude říkat psionici a nebudou k dispozici od začátku ;-).

0/0
10.9.2012 11:03

deacon.frost

Re: turn based

Já z toho GUI šílím, chybí mi tam kvanta věcí, mám hromadu překliků, jsem zmlsaný dnešním GUI... nestydím se za to :-) Ta hra jako taková je výborná, ale pár věcí by to z pohledu dneška chtělo :D Dodnes jsem nepochopil, jak když někam přiletím a mám kompletní mapu světa, tak proč sakra odkrývám mapu? :D Nejhorší je, když vybírám agenta, tak dost často najedu na něj a předchozí se vrátí na pozici(nebo uteče někam do pryč), protože mi chybí ten jeden rozhodující pixel ><

.

No, psionici asi nebudou tradiční mágové, ale budiž :D

.

Pokud dodrží otevřenost modům, pak se o tyhle věci s radostí postará komunita, já třeba očekávám hromadu dalších single kampaní. Jsem z té hry tak nadšený, jak už jsem dlouho z ničeho nebyl, tak doufám, že to nebude fail roku ve stylu SW:TOR :-) (což asi nebude už vzhledem k tomu, co prezentovali ve videích) :-)

0/0
10.9.2012 16:33

Karotka369

Re: turn based

Osobne me vubec nevadi mit realtime prochazeni, nez narazim na prvniho emzaka....A boj pak pekne v klidku tahovej...proste jako ve starym falloutu;-)

+1/0
10.9.2012 8:35

cckk

Re: turn based

tohle? http://games.tiscali.cz/ufo-2-extraterrestrials-14482

0/0
10.9.2012 9:20

newky

Re: turn based

Původní UFO v lepší grafice? Proč? Grafika původního UFO je podle mě dokonalá a žádný vylepšení nepotřebuji, takže když chci, zahraju si prostě původní UFO (však to taky cca jednou za každé tři roky dělám). 

Od nového X-COMu očekávám posun správným směrem (což se zatím povedlo jen TFTD, všechny X-COMy po něm byly změnou k horšímu). A jestli to někdo může dokázat, tak je to FIRAXIS...

0/0
12.9.2012 10:18

komar007

PC vs. Konzole

Je to jenom můj dojem a nebo je to tak, že konzole jsou úplně na houby?

+6/0
9.9.2012 19:04

CZMiki

Re: PC vs. Konzole

Není, stejně, jako můj dojem, že se snažíš o flame:-P

+3/0
9.9.2012 19:49

Diddel

Re: PC vs. Konzole

Tvůj dojem mě zajímá, pokud hrajes jak na PC tak CONS......Konzole je dobra na sporty, zavody, adventury...PC zase na strategie

0/0
10.9.2012 1:27

cckk

Re: PC vs. Konzole

sporty a plosinovky vse ostatni se na PC hraje lepe (nehlede na to ze to vypada 100x lepe)

0/0
10.9.2012 9:23

Karotka369

Re: PC vs. Konzole

Nejsou...mam doma konzoli..na urcity druh her...a PC na ten zbytek...;-);-D

0/0
10.9.2012 8:34

cckk

Re: PC vs. Konzole

ja mam na PC Xbox ovladac takze ;-D

0/0
10.9.2012 9:24

vaclavj1

Re: PC vs. Konzole

... a vetsina her ho nepodporuje.

+1/0
10.9.2012 18:11

phi

Re: PC vs. Konzole

nejsou, ale strategie jsou na konzolich tak nejak popelky... na druhou stranu trebas takove Journey na PS3 byla hodne zajimava zkusenost

0/0
10.9.2012 17:09

nazi punk

ta grafika mi příliš připomíná dnešní debi.oviny se

světelnými meči a milionem různejch aur a světýlek

+2/0
9.9.2012 14:10

Paeris Kiran

Re: ta grafika mi příliš připomíná dnešní debi.oviny se

lepší než nudné zombie apokalypsy

+2/0
9.9.2012 14:14

Upir_Spike

Re: ta grafika mi příliš připomíná dnešní debi.oviny se

no tak hrajte zábavné zombie apokalypsy:o)

+2/0
9.9.2012 16:56

jean1

Re: ta grafika mi příliš připomíná dnešní debi.oviny se

No vidite, a mi se to vse libi

+2/0
9.9.2012 17:15

Mankind

Re: ta grafika mi příliš připomíná dnešní debi.oviny se

Me se grafika teto hry vubec nelibi a osobne jsem hooodne zklamany ze nekdo za cela ta dlouha leta nedokaze udelat remake(klidne i kopii ) starych X-Comu v detailni a klidne i realisticke grafice(tim opravdu nemyslim 3D ala Crysis).

Ale tahle hra nikdy nebyla o grafice. takze i pres me ''graficke zklamani'' s  tesim jako male dite :)

+2/0
9.9.2012 19:51

CubA21

Re: ta grafika mi příliš připomíná dnešní debi.oviny se

UFO:Alien Invasion je celkem věrné klasice, jen to není uplně HD a moderním způsobem vyhypecoolováno. Ale na večerní chvilku strategie a plánování to stačí. Vyzkoušejte, má to pár MB.

0/0
9.9.2012 20:56

Mankind

Re: ta grafika mi příliš připomíná dnešní debi.oviny se

Uz jsem to tu psal nekolikrat,ale muj favorit v remake X-comu je zatim porad UFO:Extraterrestrials (Gold). Druhy dil ma take vyjit letos. Take je to pomerne verne puvodnim Ufo.

0/0
9.9.2012 21:47

Jožin z planin

Re: ta grafika mi příliš připomíná dnešní debi.oviny se

UFO: Aftermath také nebylo špatné. Především mělo super atmosféru. Kdyby se vyvarovali spousty chyb a dotáhli některé myšlenky do konce, tak to mělo potenciál řadit se po bok prvního X-COMu. Další díly byly nedotažené snad ještě víc. Sice zmizely některé chyby, ale s nimi i většina atmosféry.

0/0
9.9.2012 22:36

Coffin Corner

Re: ta grafika mi příliš připomíná dnešní debi.oviny se

No vidíš, já mám pocit, že série UFO od Altaru zrála jako víno. Jednička, dobrá, ale jak si napsal mnohde nedotažená. Dvojka vzniká na základě přání a připomínek fanoušků z hraní jedničky. Trojka, jiný směr ale úžasná atmosféra díky omezeným zdrojům a možnosti teraformovat Mars.

0/0
9.9.2012 22:57

Jožin z planin

Re: ta grafika mi příliš připomíná dnešní debi.oviny se

To je věc názoru. Někomu se líbí apokalyptická atmosféra prvního dílu někomu zase budovatelská. Určitě v dalších dílech vypilovali soubojový systém a vývoj postav (i když v trojce měl ten vývoj za následek dost nepříjemná omezení). Také příběh se pěkně vyvinul, ale jeho možnosti zůstaly nevyužity, což mě naštvalo. Na druhou stranu, v prvním díle byl alespoň nějaký generátor prostředí, zatímco v těch ostatních se hrálo pořád dokola na těch samých mapách, což bylo mimořádně otravné. Stavba základen a infrastruktury v druhém i třetím díle mi přišla taková divná - netěšilo mě to jako v X-COMech, byla to prostě povinnost.

0/0
10.9.2012 8:03

houhou

Re: ta grafika mi příliš připomíná dnešní debi.oviny se

akorat ze UFO: AI je nehratelne kvuli absenci umele inteligence, takze ufounci se jen zmatene motaji po mape a nechavaji se likvidovat

0/0
10.9.2012 8:22

doktor_bota_2

Tak tohle je must-have záležitost,

jsem zvědavý, jak to dopadne.:-)

+1/0
9.9.2012 12:57

Eizo

Re: Tak tohle je must-have záležitost,

Presne tak..

0/0
9.9.2012 13:49

tenchet

Re: Tak tohle je must-have záležitost,

Jestli to nepo***** jako JA tak to bude snad dobré. Tedy upřímně JA jsem hrál, ale spíš z toho důvodu, že není jiná hra tohoto typu.... ale chyb tam bylo jako máku :-/. Tedy pochopitelně myslím to nové JA :-)

0/0
9.9.2012 13:59

jean1

Re: Tak tohle je must-have záležitost,

Vypada, ze by to mohlo byt ok:-), i ta cena oproti JA uz neco napovida

0/0
9.9.2012 17:16

Mankind

Re: Tak tohle je must-have záležitost,

Ze neni jina hra tohoty typu neni tak uplne pravda. Jen to nejsou ackove tituly. A koneckoncu ani tohle neni  AAA titul.

0/0
9.9.2012 19:53

houhou

Re: Tak tohle je must-have záležitost,

napriklad?

posledni super hra zanru byl silent storm+datadisk(rok 2005?) a jakz takz byl hratelny ufo: extraterestrial, pak uz bylo jen par silene zabugovanych ruskych sra...,

jestli mas nejaky typ na taktickou tahovku z poslednich let tak sem s nim

0/0
10.9.2012 8:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.