Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

TÉMA: Regenerace zdraví ve střílečkách. Úpadek, nebo evoluce?

Automatické doplňování života mělo být původně jen deviací některých titulů, stal se z něj však žánrový standard. Vývoj je to pochopitelný, konzolové verze her dnes vedou v počtu prodaných kusů. Je však otázkou, zdali regenerace zdraví představuje vývoj k lepšímu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jozxyqk

Operace Flashpoint + datadisk

rules ;-)

0/0
27.9.2012 10:17

beldor8

Kdyby...

Kdyby jen modifikace . Ja uz automaticky u vsech FPS na single zapinam nejtezsi obtiznost a stejne je vetsina tech her proste strasne lehka ... Bohuzel se posledni dobou podobny fenomen dostal i do RPG , coz uz je na povazenou..:-P

+1/0
23.9.2012 8:59

PiPiiiiiK

nechápal jsem

moje první automaticky uzdravovací hra byla COD2. Po pravdě mě to moc zklamalo, ihned jsem to odsoudil a bylo mi líto 14ti stovek vyhozených za předprodej.

No a vidíte...jeden z nejlepších dílů série (hned za COD: UO....můj názor)

0/0
22.9.2012 16:43

Laethnes

Příliš lehké...

Osobně střílečky nehraji, není to můj styl, radši hraji RPG: A moc nesleduji nejnovější hry a hraji spíše Final Fantasy a podobné. O to víc mne tato novinka šokovala, když jsem viděl hrát přítelkyni Dragon Age (netuším který díl) a viděl jsem, jak všechny postavy kromě jedné přišly o všechny HP. Říkal jsem si "no tak to bych si na tvém místě i nahrál hru, nepřátelé to nejsou moc silní a nemá smysl plýtvat oživujicími lektvary". Jenže ona ne, dorazila poslední příšeru a vzápětí se všechny postavy zvedly ze země, jako by se jen rozhodly dát si šlovíka uprostřed boje, otřepaly se a šlo se dál. O_O. Hlavou mi probleskly zážitky z Baldur's Gate a pak jsem si pomyslel něco o tom, jak EA musí všechno zničit.

No a abych se tedy vyjádřil k tématu - je sice logické, že v jistém bodu hry nemusely být tak těžké, jako dříve (*ehm* první Mario, Final Fantasy nebo Zelda na NES *ehm*), když paměti a technologie umožnily mít delší hry, ale poslední roky to začíná být fakt směšné...

+1/0
22.9.2012 15:27

vaclavj1

Re: Příliš lehké...

Nepouziva Dragon Age vicemene stejny system "smrti" jako NWN2 od Atari/Obsidian? nebo treba jako starsi hry od BioWare, ktere vysly pod jinym vydavatelem nez EA?

Jinak spravny pristup "hardcore" hrace, ktery miluje vyzvy a obtizne hry - souboj se nevyviji dobre? okamzite nacist posledni pozici...

0/0
23.9.2012 4:36

Laethnes

Re: Příliš lehké...

No, popravdě řečeno, tvoje reakce jsou relevantní, to uznávám, protože samozřejmě neznám úplně všechny hry a pokud jde o BioWare, znám především Baldur's Gate a Icewind Dale.

Nicméně ten postup (mimochodem, za "hardcore" se nepovažuji, ale dnešní hry mi občas přijdou příliš... zjednodušené pro masy) byl samozřejmě zjednodušený. Obvykle jsem zvyklý ze starších FF her, že žádný load na místo o pět vteřin zpátky neexistuje - většinou je to ztráta minimálně půl hodiny a v soubojích je neustále potřeba být velmi, velmi opatrný. (Zrovna mám rozehranou pětku.) Ale pokud se podaří vůči podřadným nepřítelům ztratit příliš mnoho zdrojů (life potiony jsou v mnohých hrách, co hraji, drahé a nedostatkové zboží), stojí to za to se vrátit - zvlášť když ztracený čas je menší, než půl hodiny (což v tomto případě by bylo maximálně 200 sekund) a zdroje jsou vzácné. (Fakt je ten, že můj styl je taky takový zvláštní - za každou cenu se snažím nepoužívat itemy, pokud to jde, a štřím je na "horší časy".)

0/0
23.9.2012 16:00

vaclavj1

Re: Příliš lehké...

Icewind Dale delal Black Isle, ale jede to na Infinity Engine od BioWare, takze to funguje podobne. Ono se od te smrti, jak byla pouzivana v PnP, upustilo nejspis kvuli specifikum videoher - krom par nadsencu, kteri to hrali opravdu poctive, si vetsina lidi po smrti par partaku radeji nacetla uloznou pozici, nez by "plytvali" svitky nebo penize za oziveni u kneze - hra tak vlastne trestal ty, co to hrali poctive.

V te druhe casti jsem spis generalizoval nektere PC hrace, kteri se na jednu stranu biji do prsou, jak jsou dnes hry lehke, ale zaroven breci, ze nemuzou ulozit hru pred kazdymi zavrenymi dvermi, protoze co kdyby za nimi byla banda monster? Prece nepujdou od posledniho checkpointu... Final Fantasy a JRPG obecne v tomhle funguji trochu jinak.

Mimochodem, ten herni styl mame dost podobny, vetsinou dojedu hru s plnym inventarem veci, ktere jsem si porad setril na ty horsi casy. Ono je to asi pomerne obvykle a je to dano dost nestastnym designem v nekterych hrach.

0/0
23.9.2012 16:53

Laethnes

Re: Příliš lehké...

Aha, díky za opravu.

Ta smrt - to je pravda, ta cena je příliš vysoká. Na druhou stranu, stejně bych to řešil jinak - např. dostupností možné léčby (třeba jako ve starších FF - ztracené MP jsou vysoká cena, ale ne příliš/nemožná).

To s těmi hráči je pravda - a podle mého názoru jeden z důvodů proč se dnešní vývoj her ubírá tam, kam se ubírá. (A proto obecně radši hraji JRPG - i když třeba třetí Golden Sun mne zklamal tím, jak je jednoduchý (krom bonusových nepovinných bossů).)

Jj, přesně XD. Např. v Golden Sunu mám vždy na konci herby, které jsem dostal úplně na začátku a jeho léčivá síla je v daných soubojích stejně již naprosto minimální :3. (Na druhou stranu, když jsem hrál Laxius Power (free hra v RPG makeru, kterou jsem nedal), bez používání těchto předmětů nešlo projít už jednu z prvních úrovní.)

0/0
23.9.2012 17:13

apoc9

Re: Příliš lehké...

V DA1 když padne postava tak je vyřazena z boje a po bitvě je zraněná (oslabená), dokud není vyléčená pomocí speciálních léčících kitů. Pokud padnou všichni což se také občas stává :-) pak je Game Over.

0/0
24.9.2012 15:46

Dui

CS

Preto jediná hra ktorá ma baví i po 10 rokoch je Counter-Strike. V rôznych obmenách nových častí. Pomaly si to krokovať k spadnutej bombe cez pol mapy, keď ešte žijú dvaja z CT je super adrenalín :)

+1/0
22.9.2012 14:55

Joe-cz

Doplňování života

Při doplňování stačí chvíli zůstat skovanej až se doplní život a pak hurá na protivníka, ale u lékarničkového stylu ste si ještě museli dávat bacha aby vás protivník nesejmul na cestě k lékárnice. A nebo zvážit jestli se do další lokace máte vrhnout s minimem zdravý, nebo nahrát pozici a lokaci projít znova a lépe. Teď stačí počkat.

0/0
22.9.2012 13:07

phaneuf

....

Lekarnicky mi prijdou trapne a pusobi to silne neverohodne ze nekde v krajine je lekarnicka co vas vyleci. To uz skutecne regenerace je realistictejsi. jsem rad za tento trend.

0/0
22.9.2012 13:02

Joe-cz

Re: ....

Věrohodnější je právě když lékárnička vypadne z padlého protivníka a nebo leží někde na poličce.

+3/0
22.9.2012 13:09

GLOSATOR3008

Nejlepší systém by ve hře Dark Forces

lékárničky + 3 životy na celou hru. To byl adrenalin R^

0/0
22.9.2012 11:44

Riker007

Absence lékarniček

Ubírá na zajímavosti a napětí. Vždyť to je v podstatě to jediné, co vám dokáže zvednout adrenalin, když máte 20% HP, žádné doplnění zdraví v dohledu a projít chodbou plnou nepřátel.

0/0
22.9.2012 6:51

Gamehoror

vždyť je to jedno, zbírat ve hře karty,

časopisy, rozstřelovat extra lahve, zbírat zlaté mince, to jsou jen hení prvky a když to hra přímo vyžaduje tak je fuk jestli si musíte píchnout každých deset minut nějakou drogu, sehnat nový filtr pro protichemickou masku nebo používát obvazy či lékárničky.

Proč kolem toho dělat diskuse když se to stejně nedá nijak připodobnit reálnému životu.

0/0
22.9.2012 0:57

Riker007

Re: vždyť je to jedno, zbírat ve hře karty,

Většina her se moc nedá připodobnit reálnému životu, to je argument jak noha... Tady jde ale o univerzální prvek, který se vyskytuje/vyskytoval téměř všude. Je to podle mě spíš jako zrušit ofsajd v hokeji. Vždyť to někomu může přijít, jakože to jen zdržuje, když se to co chvíli píská.

0/0
22.9.2012 6:57

vaclavj1

Re: vždyť je to jedno, zbírat ve hře karty,

Ted nevim, jestli je ta ironie zamerna nebo jen kouzlo nechteneho, protoze vzhledem k historii ofsajdu v hokeji... :-)

0/0
23.9.2012 4:54

Gamehoror

Re: vždyť je to jedno, zbírat ve hře karty,

je to jedno, kdyžtam udělají u COD že budeš muset každých pět minut rozebrat a složit zbraň nebo kotrmelec tak budeš prostě rozebírat zbraň a metat kotrmelce :-)

Někteří z toho budou mít srandu, jiní budou brblat a hrát se to bude stejně.

Jen to možná posune věkovou kategorii a obmění jeden typ hráčů jinými.

Dřív by mne nenapadlo že je vůbec někdo ochotný u hry poskakovat před nějakou kamerou nebo na těch tanečních podložkách.

A vida co lidí bude ochotně mávat rukama a shazovat květináče z nábitku aby počítač nějak zareagoval.

0/0
23.9.2012 12:48

Mmariner

..

Automatický doplňovní je suck, easy trend a zabiják novejch 3D akcí..

0/0
22.9.2012 0:21

majkom

Nerozumiem

preco vobec takuto temu otvarat, aktualne hram jak L4D 2 tak Gears of War - v prvom su lekarnicky, v druhom regenerace, a u oboch sa bavim kralovsky... blazni, co fanaticky zastavaju iba jednu moznost sa sami oberaju o moznu zabavu u tej druhej skupiny hier, ich problem:D

0/0
21.9.2012 21:52

Ehmuhm

Na gamepadu se blbě míří...

... tak se přidal aim-assist a autoheal Rv

0/0
21.9.2012 20:52

Habansz

úpadek

pamatuju jak jsem paril Far cry 1 a modlil se za kazdou nalezenou lekarnicku, stejne tak v DOOM3

0/0
21.9.2012 20:45

Tce

RPG

Hraju teď spíše RPG - ze stříleček jsem nejvíc propařil Unreal Tournament 2003 (2004) V - automatické vyléčení po soubojích je dobré, když vás hra i jinak motivuje k prohledávání lokací. Ale třeba u Dragon Age je posun k lineárnosti mezi 1kou a 2kou tak velký, že v druhém dílu nemusíte ani nastavovat týmovou taktiku a některé těžké protivníky jde zabít i s jedinou postavou. Škoda...

P.S. Zrovna hledám dobrou hru, u které se dá pár desítek hodin prosedět a půjde mi i na průměrném notebooku. Nevíte o nějaké? :-)

0/0
21.9.2012 19:49

IamShy.Not_Scared

Re: RPG

Pokud nejste z těch, co potřebují efektní grafiku a akční super bitky, doporučuji českou RPG Inkvizitor. Vyšla před dvěma týdny opatchovaná verze na GOG.com za pár šušňů. Bez sidequestů herní doba cca. 60-80 hodin, plně v češtině, s velmi povedenou zápletkou a kopou dialogů, zajímavým vývoem postav atd. Navíc je to i trochu výzva, nejedná se o zrovna nejjednodušší hru. Pokud se vám líbil PS:T, staré Fallouty atd., zkuste to.

0/0
21.9.2012 20:26

Tce

Re: RPG

R^ Zkusím! Děkuji za návrh. :-)

0/0
21.9.2012 23:20

JaZi

....

Hemži so tu stižnostma koridorovejma strileckama, ale stary hry nebyly o nic mene koridorovy než ty dnesni. Proste omeznej prostor a k cili vedla prakticky jen jedna cesta s nekolika odbockama.

Co se tyce lekarnicek, tak dobry mi prisel legendarni Half-Life. Z automatů ste si doplnili stit a zdraví, prave tolik kolik ste potrebovali, což bylo fajn oproti lekarnickam, kdy ste zbytecne vzali "velkou lekarnu" abyste si doplnili 10% zdraví, nebo ste ji tam proste nechali a pak se vraceli...

Nedavno sem hral starickej GUN, kterej to mel taky velmi dobre reseny. Lekarnicky v podobe lahvi s whisky, ste si prilevali do vasi velke flasky a když ste potrebovali doplnit zdravi, proste ste si lokli. 

Tenhle system mi prijde vubec nejlepsi, protože si doplnite zdravi v kritickem okamžiku, na druhou stranu vas system neustale nuti prozkoumavat, abyste meli vasi velkou flasku stále plnou. Pokud ji mate plnou, staci pak "lekarnicky" prechazet a pripadne se vratit....

0/0
21.9.2012 19:36

Kraťas86

Dead space 2

já teda jsem pro systém regenerace. Ono to ani s regenerací není buhvíjak snadná procházka růžovým sadem u většiny her, pokud hrajete na vyšší obtížnost. Něco strašnýho pro mě právě představuje Dead Space 2 hard core režim, kterej prostě nejsem schopnej projít (díky tomu nemám platinovou trofej). 3 savy na 16(?) kapitol je strašně málo, navíc tu stačí většinou, aby se po vás nekromorfové jednou ohnali drápkem a je po vás, tzn. od začátku. Vím, že se najde plno chytráků, kteří řeknou, že to bylo úplně primitivní. Ti ale kecaj (seděli nad tím beztak měsíce), měli prostě obroooovskou trpělivost, protože to je fakt síla. R^

0/0
21.9.2012 19:33

apoc9

Re: Dead space 2

Omezení na save nesnáším mnohem více než auto-healing.

0/0
24.9.2012 16:28

Merm

Revoluce - ne děkuji

Většinou hraji starší střílečky. Ty nové stojí obvykle za prd i když někdy se něco slušného objeví.

0/0
21.9.2012 18:20

IamShy.Not_Scared

Gearbox

Tak právě čerstvě aktuálně bych řekl, že nejlépe to má z poslední doby vychytané Borderlands 2. Najít lékárničku "v přírodě" se rovná malému zázraku, samozřejmě dohealovat se dá u "automatů", kterých ale také není mnoho a jsou chytře rozmístěny. Nebýt poněkud šíleného level scalingu, řekl bych, že to mají dokonale vyvážené i bez možnosti nastavit obtížnost (neberu v potaz /players4 aka coop obtížnost). Zdraví jde prostě při zásahu dolů, neobnoví se, člověk se musí spoléhat jen na štíty. A poněvadž jsou udělané rozumně (recharge rate a recharge delay = 3-4 sekundy klidu než se začne dobíjet relativně pomalou rychlostí - výjimku tvoří jen opravdu raritní kousky), je mnohdy z frenetické akce doslova survival party, obzvláště s Assasinem, kdy člověk běhá s 10 HP a jen štíty. Když k tomu připočtu i v pozdější fázi hry např. schopnost doplnit lehce (ve smyslu málo) zdraví melee útokem v stealth modu nebo tzv. "transfuzní granáty", vychází mně ideální mix.

0/0
21.9.2012 17:13

IamShy.Not_Scared

Re: Gearbox

Ano, je to nereálné až úsměvné, ale funguje to takřka dokonale. Tedy... jak už jsem vzpomněl, pokud nenarazíte na "badass" týpky, co jsou o 4+ levely výše xD

0/0
21.9.2012 17:14

kiwi12

Nelíbí se mi to

celkově jsem kvůli regeneraci zdraví, získal odpro ce CoD...vnímám to jako zápor hry...rád bych aby se zase objevila hra, s klasickým, lékarničkovým, systémem...

0/0
21.9.2012 16:26

ununun

Re: Nelíbí se mi to

tak, si, zkus nainstalovat, nějakou, starší

+1/0
21.9.2012 16:48

Joe-cz

Re: Nelíbí se mi to

Takže mi bohužel zůstanou jen starší hry.

0/0
22.9.2012 12:59

lokut99

Určitě je to úpadek

když se podíváme na Call of duty a podobné "koridorovky", tyto hry s často infantilním příběhem lze dohrát během 4-6 hodin na největší obtížnost...evoluce je to určitě pro vývojáře, protože to znamená méně práce, naopak z hlediska hratelnosti je to úpadek.

0/0
21.9.2012 16:18

pivak2

Nejlepsi byla Operace Flashpoint

Zadne lekarnicky, jedna dve kulky a byli jste mrtvi. Obcas byl zasah do nohy, takze doplazit se k medikovi. Pak jste sice byli opět kompletne zdravi, ale stavalo se to tak malo, ze to nestoji za rec.

+6/0
21.9.2012 15:23

marw89

Re: Nejlepsi byla Operace Flashpoint

jejda u flashpointu jsem prosedel mladi :) vyborna parba...

0/0
21.9.2012 16:32

Pleca

Re: Nejlepsi byla Operace Flashpoint

naprosty souhlas R^ ;-)

0/0
21.9.2012 17:04

Jozxyqk

Re: Nejlepsi byla Operace Flashpoint

nejlepší hra na válku všech dob, není možná tak akční jak série COD, ale zase je víc taktická a když se člověk plazil hodinu mezi nepřáteli a modlil se ať nepotká hlídku...asi znovu nainstaluju i s datadiskem Resistance ;-)

0/0
27.9.2012 10:16

Raven213

r evoluce?

posledna doomovka ktora ma seriozne riesenu otazku lekarniciek aj v dnesnej dobe je seria bioshock.

problem klasickeho liecenia ako v halflife je problem ukladania pozicii. na pc si to kazdy nastavy ako chce ale na konzolach ktore este pred casom mali velmi zly savesystem kde sa casto stavalo ze hracovy automaticky ulozilo z poslednym percentom zdravia po prejdeni checkpointu a tak msel ist cely level od zaciatku. seriu halo nepoznam ale seria killzone ma regeneraciu zdravia velmi spravodlivu, najma ked hrate na najvyssie obiaznosti. vlastne hrat na nizku obtiaznost je hlupe, clovek prejde hru rychlo a je nesmrtelny. ked si hry kupujete ako konzolisti nemate chut ju celu prejst za dve hodiny a nasledne vymazat. naviac hranie na najvyssiu obtiaznost dodava hre realicnost a atmosferu..

+1/0
21.9.2012 15:06

BcJazz

...

A proto je nejlepší Call of Duty jednička na nejvyšší obtížnost. Malá výdrž, žádné lékárny;-)

0/0
21.9.2012 13:50

Mirabell

Autoheal

Hodnocení autohealu nelze paušalizovat. Ten systém se dá nastavit mnoha způsoby. Určitě je mi v principu mnohem sympatičtější, než potřeba s 15% zdraví běhat po celém dávno vystříleném levelu a hledat lékárničku. To je naprostá nuda. Ale na druhou stranu je taky blbě, když to člověka co tři vteřiny vyléčí. Musí to být prostě vyvážené aby to léčilo až po takové době, že člověk může klidně umřít. Ideálně jen pokud v okolí nejsou protivníci. A případně i léčit jen určitou část zdraví - tak jak to dělal Riddick.

Rozhodně tedy nejsem pro zrušení autohealu a zavedení lékárniček. Ale vyšší obtžínost by neškodila.

+2/0
21.9.2012 13:00

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Autoheal

Já jsme teď zjistil, že autoheal je i ve stařičkém raptorovi, sice asi 1% zdraví za deset vteřn a to člověk nesmí střílet, ale přece jen:-)

Jinak já jsem se naučil ukládat na každém rohu a používat lékárničky, respektive nepoužívat, hraji de facto na co nejméne použitých lékárniček, ale s quicksavem, s checkpointy je autoheal lepší, ale je to úplně jiný koncept hry. Nejlepší by bylo, kdyby si člověk mohl obtížnost tak nějak přizpůsobit tomu, co preferuje.

0/0
21.9.2012 13:49

r_o_s

můj názor

Mne autoheal nevadí. Jednoduše respektuji, že vývojáři tu hru proto nastavili.

Ono někde řekne že je to cheat. Ale proč? Najit lékarníčku uprostřed lesa není cheat? To tam vypadla houbaři? Nebo kde se tam vzala?

Na druhou stranu zase někdo řekne, že když člověk dostane dávku ze samopalu, tak jak jej může ihned uzdravit nějaká lékarnička? V nových falloutech můžete zase dát pip-boy a během boje se najíst aby se vám zvedl život. Říkám: "...no a co?" Kdo chce jiný systém, může sepsat svou myšlenku a nápad odprezentovat velkým vývojářským firmám. Třeba jej pak ta firma přizve i k tvorbě scenáře pro hru. Jistě za pěkný honorář.

Krásné bylo léčení ve Fallout Tactics. Tam se mohlo povést, naopak nepovést, mohlo uškodit a podobně. Ovšem jak by tohle fungovalo v Modern Warfare 3 si nedokážu představit.

0/0
21.9.2012 12:59

sucipej roznec IV

Re: můj názor

Oni to nedelaji protoze by to neumeli jinak, ale protoze si tim hodne ulehci praci pri vyladeni obtiznosti a navrhu urovni.

0/0
21.9.2012 13:02

undefined

Re: můj názor

Nikoliv. Nevim, kolik her jste programoval, ale z vlastni zkusenosti muzu rict, ze vzhledem k mnozstvi celkove prace je toto naprosto irelevantni (navic design urovni probiha paralelne). Skutecnym duvodem je obchodni plan spolecnosti (obvykle producenta), ktery snizenim obtiznosti miri na casual hrace a tim padem na sirsi oblast potencialnich zakazniku.

0/0
21.9.2012 19:08

Mirabell

Re: můj názor

Ne až tak souhlasím. Samozřejmě míření na casual publikum je jedna věc. Ale to by potom nebyl problém způsob léčení přepnout v hlavním menu a mohli by tím mířit na všechny. Autoheal je pro design úrovní mnohem jednodušší. Protože designér ví, že na začátku každé bitvy máte plné zdraví. A na to se hratelnost a obtížnost ladí mnohem snáz, než dělat boss fight, kde musíte počítat s tím, že tam hráč přišel s posledníma 7procentama zdraví. A nebo s plným zdraví. A oba by si měli užít zábavnou část hry. To už je pak docela oříšek. Pokud před soubojem všechny vyléčíte, ladí se to skoro samo.

0/0
26.9.2012 12:05

20/40

Je to fuk

Moderní hry jsou trapně lehký až se u nich nudím. Vůbec vás nenutí přemýšlet a vždycky vám buďto přímo ukazují kam jít nebo jakou strategii použít.

Člověk automaticky volí nejtěžší obtížnost a stejně tu hru dohraje za jedno dlouhý odpoledne.

+1/0
21.9.2012 11:40

Gamer

Re: Je to fuk

;-Dtak zkus gears of war 3 na nejtěžší

0/0
21.9.2012 12:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.