Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Klasiky nestárnou, dokazuje to bezplatná předělávka Half-Life

Předělávka slavné střílečky Half-Life, která se jmenuje Black Mesa, nedělá původní hře ostudu. Nezávislí vývojáři projektu Black Mesa totiž kráčí ve šlépějích původních vývojářů. Z předělávky sálá cit pro detail, láska k předloze i snaha podat nejlepší možný výkon. Titul je navíc k dispozici zdarma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R53u66d73o10l85f 14K20l95u44s83a10l 8807544619221

Můj příspěvek byl smazán -- velká škoda, naštěstí jsem si ho uložil, takže jsem ho vložil na svůj blog, pokud máte zájem -- je to přeci jen delší příspěvek ;)

Díky a hezký den ;) 

http://www.klusik.cz/cs/article/komentar-k-recenzi-black-mesa

0/0
19.12.2012 18:36

Coffin Corner

Lámání prstů

Skákací pasáže mě v jedničce vždycky spíše frustrovaly, takže dost otravnou nutnost používat přikrčení při skákání bych klidně oželel, ale jinak je to chytlavý jako originál.:-)

+1/0
27.9.2012 20:20

M36i54c66h16a47l 23K37r82c12h 7847348755676

Je pravda, že vyskakování bylo pro mě horor, naštěstí se to na Steamu vyřešilo dopsání pár řádků v autoexec a tak jsem Black Mesu dohráv ve zdraví :-) Těším se, až dodělají i zbytek hry

0/0
15.11.2012 19:08

Sir Moris

JEŠTĚ KOUSEK A JDU SPÁT

Myslel jsem si, že je chyba ve mě, že se už dneska nedokážu pro hraní tak nadchnout, ale díky Black Mesa jsem se ujistil, že je to jen neschopnost vývojářu dát do hry ten správnej tahák. Konečně se mi zase po letech stalo, že se mi nechce ze hry odejít a musím hrát dál :-) A to jsem vlastně HL 1 ani moc nehrál. Neříkám, že dnešní hry nejsou zajímavý, ale už tam není '' Kouknu ještě na začátek dalšího levelu a půjdu spát '' ;-D Chlapci si tímhle udělali skvělou reklamu a rozhodně jim dá někdo šanci na vlastní projekt

+3/0
27.9.2012 19:13

perry.mortes

Re: JEŠTĚ KOUSEK A JDU SPÁT

Jsem na tom stejně ;-) Jen by to teda chtělo trochu prošpikovat hru nějakejma vedlejšíma misema než jen postupovat levelama a zastřelit všechno co se pohne... Např. hned na začátku si někdo stěžuje, že nemůže najít desky, tak jsem si chvilku myslel, že mu je můžu najít a donést mu je...

0/0
7.10.2012 21:13

dave.dhf

Je to na Steamu?

Zdravím, se slepej a nebo tahle úžasná předělávka není na Steamu? To ve Valve vážně tak chrápou, že když nejsou chopný udělat pokračování HL, tak nejsou schopný ani přidat hotovou hru do distribuce? doufám, že jsem jemom slepej, jinak bych mohl Valve začít považovat za naprostý flákače....

0/0
27.9.2012 14:14

Marobud Veliký

Re: Je to na Steamu?

jsi slepej ....

+1/0
27.9.2012 14:51

Marobud Veliký

Re: Je to na Steamu?

... nic ve zlym:-)

0/0
27.9.2012 14:52

dave.dhf

Re: Je to na Steamu?

Uf, tak aspoň že tak. .) P.S. Kde je to tam maj schovaný? Dal jsem to vyhledávat podle názvu a nic....

0/0
27.9.2012 14:59

blizz011

Re: Je to na Steamu?

Na Steamu to teprv bude a to v rámci projektu Greenlight, projekt už dostal zelenou, jenže teď to ještě pár měsíců potrvá než jim lidi v Valve pomůžou s doladěním, marketingem a podobnýma věcma. Osobně mám tip že na Steamu vyjde až hotová verze včetně Xenu

+1/0
27.9.2012 15:21

MR.sugar

Re: Je to na Steamu?

Marketing? Jakej? Žádnej potřeba neni. A Xen vyjde až někdy v roce 2013, BM team ale potvrdil, že se BM objeví na Steamu ještě tenhle rok...

0/0
27.9.2012 16:39

Khalashnikovf

Re: Je to na Steamu?

Black Mesa bude na Steamu v rámci prvních 10 Greenlit her a to by mělo být teď každým dnem (Valve time) až tedy max konec října.

+1/0
27.9.2012 17:30

Lachty

Re: Je to na Steamu?

Vazne je takovy problem si vygooglit navod na instalaci?

0/0
27.9.2012 16:22

dave.dhf

Re: Je to na Steamu?

Jak bych ti to vysvětlil, samozřejmě že si můžu najít instalaci někde na netu. Ale od hry která ke svému fungování potřebuje nejen Steam ale i Source SDK (pro změnu na Steamu). Je to předělávka kultovní hry od trvůrců Steamu, tak přostě logicky očekávám, že by bylo nanejvýš vhodné, aly to taky bylo na Steamu ke stažení. Co je na tom těžký pochopit?

0/0
27.9.2012 18:34

doktor_bota

Re: Je to na Steamu?

No však to tam bude. Až to bude připravené. Zatím si to můžeš stáhnout a nainstalovat jinak.:-/

0/0
27.9.2012 20:39

blizz011

Re: Je to na Steamu?

Black Mesa není od tvůrců steamu, je to nezávislé

0/0
27.9.2012 22:44

MR.sugar

Re: Je to na Steamu?

Source SDK (base) je pořád zdarma a je to prakticky nulová překážka. I když hra bude na Steamu, tak si to SDK base stahne, tak jako to dělá teď!

0/0
27.9.2012 23:59

MR.sugar

Re: Je to na Steamu?

Valve má rozpracováno spoustu projektů, že se divim, jak si je můžeš dovolit nazvat flákačema!! Zajímalo by mě, kolik si toho za poslední rok dokázal ty... Valve má rozhodně spoustu práce a to že si dávaji na čas s dalšim HL je nedělá flákačema. Flákač by HL vydal do roka jako nedodělanou hru, to si uvědom!!

0/0
28.9.2012 0:01

dave.dhf

Re: Je to na Steamu?

Přečti si ještě jednou a pomalu co jsem napsal, pak si to přečti radši ještě jednou. Dej si prášek a uklidnění a pak zkus reagovat. :)

0/0
28.9.2012 11:16

Hanys2012

Re: Je to na Steamu?

Člověče, tys byl posledních 8 let kde, že o tom projektu nic nevíš a dokážeš napsat takovou hovadinu? Nepamatuju si, že by mody Source engine her někdy byly na Steamu. Až díky projektu Greenlight budou a BMS je jedním z nich. Ale nasadit hru na Steam asi nebude pro Valve práce na jednu noc, že? A vývojáři modu měli GOLD verzi nějaké dva tři dny před jejím vystavením na net. Tak už chápeš, proč ta hra na Steamu není? Rekapitulace pro tebe: 1) mod 2) mod. Co si takhle instalačku stáhnout pomocí tří kliknutí a pomocí dalších dvou nainstalovat (SDK si hra stáhne ve Steamu pak sama) a pak hrát? Za dobu, cos psal ten příspěvek, jsi mohl už dávno stahovat... Další otázky?

0/0
30.9.2012 11:30

Marty_32

Jojo

HL1 ,, dobry casy :-)

+2/0
27.9.2012 14:11

Stork.

První hra kterou jsem na PC hrál...

V:-)

+3/0
27.9.2012 12:50

blizz011

Co obdivuji nejvíc?

Jednoznačně obtížnost, po dlouhé době konečně hra se systémem lékárniček, takže musím trochu přemýšlet když hraju. Taky poučka "When life gives you medkids, prepare for boss fight" plně platí. Byť je pravda AI trochu slabší, hra rozhodně není jednoduchá a už na normal obtížnost se místy vážně zapotíte. Jakožto HL1 fan (dvojka na jedničku imho nemá) to pro mě byla naprostá extáze. Jen v komplexu před experimentem jsem strávil snad 2 hodiny a zkoušel úplně všechno. Po zkušenostech posledních let jsem skoro začínal nabývat dojmu, že atmosféra hry je přímo úměrné slabé grafice, kde si atmosferické prvky hlava domyslí. Není to pravda, Black Mesa je důkazem, že pouze jiné dnešní hry neumí vytvořit epickou atmosféru. Podle mě by se tvůrci stříleček po celém světě mohli od těchto týpků učit, smekám před nimi.

0/0
27.9.2012 12:44

MR.sugar

Re: Co obdivuji nejvíc?

Nechci jim nějak ubírat, ale přece jenom je to remake. Dobrá otázka je, jestli by dokázali udělat podobně atmosferickou hru od základu...

Co se AI týče, HECU jsou až nemožně přesní, až to bolí.

+1/0
27.9.2012 12:53

bambino66

Re: Co obdivuji nejvíc?

na normal a zapotit se?to snad nemyslis vazne.vse hraju na max obtiznosti a tohle je takova prijemna prochazka.

a s tim premejslenim,to uz je vazne moc ;-D

+1/0
27.9.2012 13:02

blizz011

Re: Co obdivuji nejvíc?

Dělat machra na internetu umí každý noob, pic(vid) or gtfo.. né vážně, chtěl bych tě vidět :-) i zasvěcení na tom obdivují obtížnost které by se v dnešních hrách jeden nedohledal

+3/0
27.9.2012 15:22

bioshit

Re: Co obdivuji nejvíc?

vůbec nevíš :) byl sem ve fázi ( první setkání s apachem) kde to prostě na hard nešlo zahrát .. ta obtížnost je jen v jejich přesnosti a maj větší dmg, což mě docela prudí, když tě přes celý nádvoří sejme borec s kulometem na 5ran (ani jedna vedle ) a to jich tam je po place 8 x)

0/0
30.9.2012 11:52

Jožin z planin

Re: Co obdivuji nejvíc?

První vrtulník (u přehrady) ještě docela šel i na hard. Druhý (u ústí jeskyně) byl ale mnohem horší. Než člověk zjistil, za kterou bednu se má schovat, aby byl v bezpečí a ještě mohl efektivně střílet... A když došly rakety tak doběhnout pro nové taky skoro nešlo a výdrž vrtulníku je brutální. Dvakrát se mi zasekl, tak jsem si s ním mohl pohrát a napočítal jsem 12 raket. Taky to v tom místě dost padalo. Ale naštěstí jen jedno ze dvou míst.

Vyšší dmg a slušná přesnost nepřátel mi zas tak moc nevadí. Mnohem horší a nepřirozené mi připadají strašně rychlé reakce. Třeba se plížím, vykouknu za roh a do půl sekundy, než se stihnu stáhnout, mám v sobě pět kulek. To se mi zdá trochu moc rychlé, protože v tu dobu nemohli vědět, že vylezu a že zrovna tam.

0/0
1.10.2012 7:40

Hexempo plex

trochu přeháníme ne?

Já bych se z toho zas tolik nepodělával. Jako nostalgie v novějším kabátku super, krásně jsem si zavzpomínal na všechny tehdejší pocity, ale pořád je to jen 14 let stará hra a ve srovnání s tím, na co jsem dnes zvyklej, je to prostě hrůza ;-)

0/0
27.9.2012 11:51

pan pravda

Re: trochu přeháníme ne?

Mas pravdu, je to hruza ty otevrene levely, absence lekarnicek i cutscen, pri kterych je treba 100x zmacknout A, aby se prehalo dalsi ingame video.

+10/0
27.9.2012 11:53

deacon.frost

Re: trochu přeháníme ne?

Počkat, Half Life a otevřené tunely levely? Buď jsem ten příspěvek špatně pochopil a nebo špatně chápu pojem otevřený level :D

+1/0
27.9.2012 12:16

Jožin z planin

Re: trochu přeháníme ne?

Half Life byl vždycky tunel (svým způsobem ty tunelovky odstartoval), ale jednak ne až takový jako jiné hry a navíc se mi Black Mesa zdála ještě trochu otevřenější než originál.

+1/0
27.9.2012 12:25

MR.sugar

Re: trochu přeháníme ne?

Někdo to ani neví, ale levely v HL jsou opravdu vcelku otevřené, dost často je i několik alternativních cest. Ty jsou ale dost dobře ukryté. Například alternativní cesta v Office Complex je i v originální hře, jen neni tak vidět a je vcelku dobře ukrytá. V tomhle ohledu já osobně vidim slabinu remaku, levely už jsou dělaný jak pro blce někdy...

0/0
27.9.2012 12:38

deacon.frost

Re: trochu přeháníme ne?

No ale já za otevřenost nepovažuji skrytou alternativu ;-) Half Life jako takový pro mne byl a bude tunelovkou. Sice to není až tak výrazné, ale tunel to je.

0/0
27.9.2012 12:45

Hanys2012

Re: trochu přeháníme ne?

Většina stříleček jsou tunelovky! Ale Half life 1 dokázal vyvolat pocit, že nejdeš v tunelu. Ty levely byly trochu uvěřitelný, takže jsi sice procházel hru danou cestou, ale nevypadalo to tak za každou cenu, jako dnešní COD hry.

0/0
28.9.2012 14:18

Hexempo plex

Re: trochu přeháníme ne?

no prosimtě, nevim co to hraješ za hnůj, asi si budeš muset připlatit za něco lepšího ;-D

0/0
27.9.2012 13:33

Zde255

Super předělávka

Mám odehráno páru hodin a stojí to za to. :-)

+2/0
27.9.2012 9:53

the 2nd

předevčírem jsem nainstaloval HL1...

...teď mžourám zarudlýma očima do pracovního PC ;-D

+3/0
27.9.2012 7:23

dual_tip2

Re: předevčírem jsem nainstaloval HL1...

Zkusil jsem to, i HL2 ... ale nejak na to uz nemuzu koukat. Pred lety jsem u toho prosedel dny, dneska me z toho po par minutach boli hlava. Nevim, asi uz tolik nevydrzim :(

0/0
27.9.2012 8:47

ondrejlo86

Half-Life

V

+1/0
27.9.2012 7:21

Khalashnikovf

AI a animace

Ok, AI je vskutku hloupější, ale vůči čemu? Crysis, Armě, FEAR? Zdejší AI je stále mnohem chytřejší, než kterákoli jiná skriptovaná hra dneška, to si držte na paměti. A jako FREE mod má tento "titul" AI královskou!

Ti lidé mají určo někde nějaké číslo učtu, kde lze podpořit, kluci na tom zbohatnou a Valve je samože záhy nabere pod svá křídla a dá jim doufejme všechny pro nástroje pro dodělání HL1,Opposing Force a klidně i Blue Shift na plný úvazek :)

0/0
27.9.2012 2:23

Jožin z planin

Re: AI a animace

V některých ohledech i proti Wolfensteinu 3D. Tam by se nestalo, že by protivník nereagoval na střelbu v okolí nebo dokonce na střelbu do sebe sama. V první čísti s ninja jednotkami je to nejvíc zřetelné. Pokud tam člověk naběhne, tak na hard skoro nemá šanci. Takže se snaží vymyslet nějakou strategii. No a ejhle, ono je to jednoduché. Stačí zasednout dost daleko od pobíhajících ninjů, vzít obyčejnou pistoli, zamířit na místo, kde se zdržují nejdéle a vždy ve správný okamžik vystřelit pár kulek. Po pár cyklech je čisto.

Něco podobného se dá praktikovat třeba i v Operaci Flaspoint (jen na pár místech), ale to musí být protivník aspoň půl kilometru daleko a to už je jednak umění se trefit i sniperovkou do pohyblivého cíle a druhak nepřítel alespoň nějak reaguje (začne zmateně pobíhat kolem, což ztěžuje zamíření).

Na druhou stranu je to jedna z mála věcí, které se tomu dají vytknout (druhá by byla třeba absnce výhybek u vláčků). Na volný titul je to velice slušné.

0/0
27.9.2012 7:44

Riker007

Re: AI a animace

Jo, ta ořezaná verze popojíždění s drezínou mě trochu mrzela :) (a chyběly během hry i jiné detaily) Ale jinak to bylo naprosto super.

0/0
27.9.2012 8:34

Khalashnikovf

Re: AI a animace

Nj,já si řikal, že u tý drezíny něco chybělo :D

Na druhou stranu, když si zpětně vzpomenu tak takto to bylo více dynamické a více odpovídající moderní hře.

0/0
27.9.2012 9:03

King Dodatek

Re: AI a animace

Ninjové byli drsní, ale na normal jsem je dal i bez zneužívání chyb v AI. :-) Paradoxně mi přišli těžší vojáci, na které je mnohem těžší počkat si za rohem až vyběhnou než jsem očekával, protože střílí rychle a míří dobře (a to i na větší vzdálenosti), a navíc je tam snaha aby nabíhala celá jednotka současně, což se mi líbí. Výhybky mi až tak nevadily, alespoň ta část byla více dynamická, častější zastavování než tam je teď už by možná začalo být trochu otravné. Co se mi ale líbí nejvíc, je délka hry. Bez problémů by strčila do kapsy řadu komerčních herních titulů.

0/0
27.9.2012 9:37

Jožin z planin

Re: AI a animace

Jo, vojáci nejsou špatní. Pokud člověka zmerčí, tak je zle a obvyklé číhání za rohem s brokovnicí se vůbec nemusí vyplatit (a přitom výborně fungovalo i ve dvojce). Škoda, že nehází granáty stejně jako v originálu, to by bylo hodně zajímavé. Pohybují se rychle a skoro pořád, občas se i kryjí. Nabíhání celé jednotky jsem ocenil hlavně v místech, kde byly k dispozici výbušné barely ;-). Kdyby byla umělá inteligence opravdu na výši, tak by se barelu, který zrovna někdo vystrčil na roh jednoduše zbavili a neprobíhali kolem něj ve skupince, ale to rozhodně nemůžeme chtít po hře zdarma. V tomto ohledu mi stačí, že nenabíhají do laser trip bomb, což v originálu občas prošlo (pokud nemohli paprsek podplazit nebo přeskočit, už si nevzpomenu, která varianta platila).

0/0
27.9.2012 12:21

b166er

Re: AI a animace

Srdeční záležitost. Pár míst trošku odlišných od originálu, většinou jako zpestření, ale drezína mne taky zarazila. Přiznám se, že jsem se zasekl v podminované budově v Surface tension, kde v originálu šlo první miny odstřelit bez následků, ale tady to už nejde. Asi neodolám a po dohrání si znovu nainstaluju Orange Box a projedu celou sérii zas a znova :)

0/0
27.9.2012 10:31

MR.sugar

Re: AI a animace

Co se datadisků týče, ty jsou také ve vývoji. Výhodou oproti Black Mesa je, že Blue Shift a Opposing Force budou konzistentní (dělá na nich jeden tým), narozdíl od BM, která se ke spolupráci nijak moc nemá.

0/0
27.9.2012 11:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.