Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Legendární hry Thief 2 a System Shock 2 se vrací na moderní počítače

Neoficiální aktualizace titulů System Shock 2 a Thief 2 slibují lepší grafiku i podporu moderních strojů. Záplaty podle spekulací pocházejí od autorů původních her. Jde totiž o úpravy zdrojového kódu, jenž by neměl být veřejně k dispozici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Cens0r

System shock

Mohu se zeptat - nejsem pamětník, ale některé staré hry, které zpětně hraji, mě uchvátili. Například první Deus Ex jsem dohrál až chvíli před vydáním trojky a přesto je to dle mě jedna z nejlepších her, na které se prostě zub času podepsal jen minimálně. Mohl by mi někdo říci, jak je to v případě System shocku? Na jednu stranu mě ta hra docela láká, protože mi připomíná právě Deus Ex...na stranu druhou - není už vážně trochu přestárlá? Dá se hrát i dnes?

0/0
3.10.2012 19:58

Cofola

Re: System shock

System Shock je po příběhové a hratelnostní stránce úžasná věc, ale obávám se, že technické zpracování dnes už většinu lidí odradí. Mám doma originálku z pozdější doby v nějaká enhanced edici, která má oproti původní verzi (320x240) na výběr i SVGA rozlišení 640x480 a hra je kompletně namluvená (suprově). Kdyby na hře nic nezměnili a jen ji předělali do moderního enginu, máme na světě AAA titul s 90% hodnocením.

0/0
3.10.2012 21:01

Jožin z planin

Re: System shock

Jestli je hra přestárlá nebo ne, je dost individuální. Před pár týdny jsem si s chutí zahrál Dungeon Mastera a to také nejsem jeho pamětníkem (pamětníkem System Shocku už jo). No a až na grafiku a zvuky, které dokáži odfiltrovat, mi to přišlo dobré.

System Shock má drobnou nevýhodu v zastaralých herních mechanikách - v klasické verzi nemá normální mouselook. I když myší se dá taky pohybovat, je lepší na pohyb i otáčení používat klávesnici a myší jen zaměřovat, sbírat a používat předměty. Trochu zvláštní je i 3D model prostředí v kombinaci s 2D potvorami - vypadá to méně přirozeně než třeba u Doomu, kde je stejná kombinace, ale má zase má větší možnosti.

V každém případě ale SS boduje množstvím zajímavých předmětů - magnetické brusle, zpětná kamera, jetpack, různé drogy s pozitivními, ale i negativními vlivy, zajímavý arzenál zbraní (i když třeba Half-Life má lepší).

Pokud ti nevadí horší grafické zpracování a překousneš na dnešní dobu trochu nezvyklé ovládání, tak vřele doporučuji.

0/0
4.10.2012 7:59

vytryol

SS1 vs SS2

Ohledně toho porovnání SS1 a SS2.

Máte pravdu v tom, že herní prvky SS2 jsou z SS1 přenesené ( a je to jedině dobře). Co ale SS2 o mílový krok vylepšil je atmosféra a tíživost situace ve které se nacházíte.

SS1 obdivuju, ale když si ty hry v dnesni dobe postavite proti sobe, tak alespon pro me vychazi lepe SS2 (nemluve o mraku grafickych modu, ktere ze hry udelaji jeste silnejsi zazitek). Ta pixelovka, audio stranka uz dneska nema u SS1 silu (ovsem v te dobe to musel byt neskutecny narez).

Za novou verzi SS2 jsem rad, ale imho nebyla az tak potreba, fan scena se do toho opira uz nekolik let a hra vypada vazne uzasne..(vylepsene skiny zbrani, textur, nepratel, a hlave audia, ktery ze hry dela tevrve horor ja k sviň). Abyste is nemysleli, ze tohle pisu na zaklade mych prehistoricky pameti: obe hry jsem hral cca mesic zpet a dohral. mam ted obdobi, kdy nic nez stare hry nehraju. :-)

HowgPS: Tesim se jestli GOG vyda SS2 moc rad si ji pak koupim, tahle hra si to zaslouzi.

0/0
2.10.2012 14:12

tenchet

Re: SS1 vs SS2

To je právě ta chyba koukat na SS1 dnešníma očima.... taky bych to nehrál. Nehrál bych ani první Deus ex... nicméně to nemění fakt, že SS1 byla rozhodně originálnější než SS2. V SS2 pokračovaly (velmi dobře) v nastoleném trendu, ale nic zásadního v ní nebylo. SS1 jsem osobně hrál několikrát, ale SS2 jenom jednou.

0/0
2.10.2012 16:47

Meck IV.

Re: SS1 vs SS2

Náhodou já DEX1 rozehrál včera a je to super i po letech, ani ta zastaralá grafika mi vůbec nevadí (a to existuje DX 10 patch, kterej já ale nepotřebuju :-)

0/0
3.10.2012 12:19

spatu

SS1?

A existuje nějaká konverze System Shocku 1? Pamatuju, se, že kdysi jsem se snažil něco podobného najít, ale nikde nic. Jak je to možné, u tak legendární hry? Zatímco Doom má spoustu předělávek pro moderní počítače s lepší grafikou, zvukama a dokonce i modelama, u SS1 nic... Existuje třeba nějaký patch alespoň na textury?

0/0
1.10.2012 23:30

Jožin z planin

Re: SS1?

Hrál jsem ji znovu asi před dvěma lety a nic takového jsem neobjevil. Jen optimalizace na rychlejší procesory, protože některé části (hlavně VR) byly na nových strojích nehratelně rychlé. Škoda, jednička by si zasloužila podobnou rekonstrukci jako současná Black Mesa pro Half Life určitě víc než dvojka.

Dvojka měla alespoň Rebirth pack pro lepší textury.

0/0
2.10.2012 10:10

meshugeah

Re: SS1?

zkuste System Shock Portable, grafika ani zvuky se nemění, tato konverze přidává do hry vysoké rozlišení a mouselook.

0/0
2.10.2012 15:28

nazi punk

Re: SS1?

ten ale po úvodním demu dycky spadne

0/0
3.10.2012 17:09

libedejroznec

SS2

byla pecka .. bioshock je děsná slátanina

0/0
1.10.2012 23:15

Ocelotte

SS2

Vytvorit SS3 uz si kvuli nastavene latce z dvojky asi nikdo netroufne.., ale dvojka by si zaslouzila plnohodnotny remake s nejnovejsi grafikou

+2/0
1.10.2012 22:23

petrolhead

dobrý článek

Co takhle uděat víc článků z tohoto soudku, spoustu skvělých her co se dlouho nedočkaly sequelu fandové vylepšili k nepoznání - Freespace 2, Deus Ex atd.

0/0
1.10.2012 22:01

SecondWisdom

Bomba!

Díky za článek. R^

0/0
1.10.2012 19:49

tenchet

Ach jo

Přelom byl System Shock 1 nikoliv 2. Dvojka nepřinesla tak moc nového oproti jedničce....

0/0
1.10.2012 16:32

Giga Pudding

Re: Ach jo

jednička taky nepřinesla nic nového :)

o to ani u jednoho dílu nešlo totiž :)

0/0
1.10.2012 19:40

tenchet

Re: Ach jo

Byla to nejlepší SCI-FI hra co kdy vyšla do té doby....

+2/0
1.10.2012 22:56

Jožin z planin

Re: Ach jo

Taky mi jednička přišla lepší. Dokonce, i když jsem si ji zahrál po letech znovu. Dvojka mi přišla oproti jedničce trochu ořezaná - absence VR, "hádanky" vysloveně na náhodu, méně unikátních předmětů, málo temných prostor a tak. Kdyby to netáhl příběh prostřednictvím geniální Shodan, tak je to průměrná hra. Jednička příběh tolik nepotřebovala.

Na druhou stranu Giga Pudding má svým způsobem pravdu. Jednička je v podstatě předělávka Ultimy Underworld do cyberpunkového prostředí. Stejný engine (nejspíš po updradu), podobné principy ovládání, jen možnost schovat upravit většinu interface nebo ho schovat a mít výhled na celou obrazovku, mi přišla převratná. Nic to nemění na tom, že to byla skvělá hra.

0/0
1.10.2012 21:00

Ocelotte

Re: Ach jo

Neprinesla nic, jenom uzasnou atmosferu, pribeh, hratelnost...pro mne je SS2 nejlepsi hrou historie

0/0
1.10.2012 22:19

tenchet

Re: Ach jo

Nepřinesla nic... tohle všechno už bylo v jedničce.... jenom vylepšily grafiku, ale hra to byla skoro stejná, akorát brusle chyběly :/

0/0
1.10.2012 22:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.