Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autoři série Duke Nukem pracují na střílečce a žádají finanční podporu

Titul Earth No More měl původně vyjít v roce 2009, pro komplikovaný vývoj ho však vydavatelství zrušilo. Společnost 3D Realms, která stojí například za sérií Duke Nukem, nicméně projekt oživuje prostřednictvím komunitního financování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hanys2012

Diskuze

Hned jak jsem viděl 14 příspěvků v diskuzi, tak mi bylo jasný, že tady kdejakej jouda zas bude brečet nad Duke Nukem Forever a psát zvratky o tom, jak studio nevydalo za 14 let ani jedinou hru... To, že 3D Realms dlouhodobě spolupracovalo a podporovalo množství projektů, je asi jedno, že? Earth No More vyvíjí opět někdo jiný, než 3D Realms. Na druhou stranu... proč vůbec házím perly sviním...

+1/0
5.10.2012 9:34

bonuSSweb

Re: Diskuze

jaké perly?

0/0
5.10.2012 16:18

Tomas (Tok)

Re: Diskuze

Brečet, jouda, nad DNF? Jsem jeden z mála lidí, kterého DNF bavilo, ale fakt, že na to potřebovali 14 let a stejně to nakonec doděla někdo jiný rozhodně není ujištěním přispět jim na jejich projekty nové.

Ke kterým přecházím ted, mohl by jsi mi jmenovat všechny ty projekty/hry, na kterých 3DRealms po celou tu dobu spolupracovalo a podporovalo je, které už vyšly?

0/0
5.10.2012 18:20

Hanys2012

Re: Diskuze

Oni potřebovali? To, že DNF nevyšel, je chyba George Broussarda, vedoucího projektu DNF. 3D Realms není a nikdy nebyl jen George Broussard. Ono by to chtělo občas myslet trochu systémově... Ehm...

Z hlavy, na PC platformu a konzole Max Payne, Max Payne 2 (včetně spolupráce na filmu s Wahlbergem), Alan Wake, Prey, částečně Prey 2 v předprodukci, Duke Nukem Manhattan Project, minoritní konzultace ohledně Doom 3, nějaké projekty ma mobilní platformy plus porty jejich starých her na mobilní platformy... Earth No More nakonec zastavili, spolupráce s Gearboxem na Duke Begins, vyjde remake Rise Of The Triad... Krom toho Scott Miller je jedním z duchovních otců metodik managementu vývojářských studií a vydavatelů a poměrně výrazně stále promlouvá do herního průmyslu jako konzultant... Atd. Připadá ti to málo? Prosím vynech odpovědi typu "5 velkých titulů?", pokud evidentně netušíš, jak herní byznys funguje a jak dlouho trvá vydat hru od vytvoření IP až po placky na krámě.

0/0
6.10.2012 14:25

Tomas (Tok)

Re: Diskuze

Takže všechny ty úspěšné tituly, o kterých tu mluvíš, jsou vlastně hry někoho úplně jiného, na kterých se 3DRealms podílelo jako producent/publisher a zbytek jako developeři nedodělali (krom Manhattanu nejspíš).

A celá tahle diskuze plyne z toho jací jsou to developeři... a hlavní téma článku je jejich snaha získat peníze na hru, kterou dělají (developují). Takže ano, připadá mi to málo za 14 let. Herni byznys vím jak funguje a s tímhle nemá co dělat. 3Drealms nebyli nuceni "spolupracovat" na cizích projektech.

0/0
6.10.2012 15:28

Hanys2012

Re: Diskuze

"a hlavní téma článku je jejich snaha získat peníze na hru, kterou dělají (developují)" No tak tímhle jsi to naprosto zabil. Možná by to chtělo si zjistit, na co vlastně ty peníze a PRO KOHO je chtějí a nedělat ze sebe zbytečně ještě většího hlupáka ;-)

0/0
7.10.2012 2:02

Tomas (Tok)

Re: Diskuze

Peníze jsou na vývoj Earth No More, který patří pod 3DRealms/Radar Group. Stručně, peníze chtějí na svou hru, která je nedodělaná a protože Radar Group developeři nejsou, ale 3D Realms ano + 3D Realms chtějí peníze a prezentují to jako svou hru, je logické se domnívat, že tu hru hodlají dodělat.

0/0
7.10.2012 16:51

Gamehoror

Kdyby to byl TES a slíbil další pokračování

po Morrovindu - Oblivionu a Skyrimu tak klidně podporu.

Do tohoto bych nešel :-)

Nakonec abych si pořizoval konzoli abych si to mohl zahrát.

0/0
5.10.2012 3:03

Habansz

heh

Nez by tu hru udelali,tak by uz byl iD tech 14,Cryengine 9,Frostbite 6.8,Unreal engine 5, ne diky,fakt nebudu chtit za 14 let hrat hru na enginu z dooma 3 :D;-D

0/0
4.10.2012 19:47

Tomas (Tok)

Fail

Fail jako tohle:

http://www.kickstarter.com/projects/467941552/bring-duke-nukem-mobile-to-iphone-and-android?ref=live

Nikdo nehodlá financovat sliby od 3D Realms ;-D

0/0
4.10.2012 17:12

Surreas

Re: Fail

Kdyby každý fanda 3D Realms  přispěl 10 dolary tak to mají hotové. DNF sice zklamal, ale nešlo o špatnou hru. Jenom očekávání byla taková, že by hru musel vytvářet Chuck Norris, aby nezklamala.

+1/0
4.10.2012 19:10

Tomas (Tok)

Re: Fail

Fanda 3D Realms? Který fanda je tak hloupý, aby přispel firmě, která stihla za 14 let vývoje hru nevyvinout a jeste zkrachovat :-D

0/0
4.10.2012 19:19

Surreas

Re: Fail

3D Realms nikdy nezkrachovali, jenom DNF prodali.

+1/0
4.10.2012 19:21

Tomas (Tok)

Re: Fail

Jestli tomu, že studio skončilo kvůli nedostatku financí neříkáš krach tak nevím. To že nad o pár dní později oznámili, že teda nekončí, jenom prodají DNF a vyhodí skoro každého zaměstnance nepovažuju zrovna na ujištění, že toto studio si zasluhuje peníze z kickstarteru apod.

0/0
4.10.2012 19:38

Surreas

Re: Fail

3D Realms propustili jenom zaměstnance zaměstnané na DNF (nestálí zaměstnanci, i když u hry vyvíjené 14 let to jako stálá práce). 3D Realms teď pracovalo jako pomocné studio u jinných her. Po dlouhé době jim Apogee (vlastníci) zase důvěřuje natolik, aby jim svěřilo vývoj hry jako samostatnému studiu.

0/0
4.10.2012 21:21

Tomas (Tok)

Re: Fail

na DNF ale pracovala většina od 3Drealms a Apogee nejsou jen vlastníci, apogee jsou sám 3DRealms (3Drealms jsou něco jako pěkná značka na obal her, které vyrábějí)

0/0
4.10.2012 21:31

Surreas

Re: Fail

Apogee je vydavatel - zaměstnává lidi kteří se starají aby se hry dobře prodávali a platí vývojářům her aby něco vytvářeli. 3D Realms jsou vývojářské studio, co vyrábí hry na zakázku, kterou dostanou. A co se týče těch zaměstnanců - šlo o lidi najmuté jenom na výrobu této hry - byli něco jako žoldáci (bojují, ale nejsou zaměstnanci armády a po splnění úkolu zase odejdou). Na DNF pracovalo přes sto lidí, ale samotné 3D Realms nemělo ani dvacet zaměstnanců.

0/0
4.10.2012 21:41

Tomas (Tok)

Re: Fail

Poloviční pravda. Apogee je vydavatel vzniklý před pár lety z 3DRealms, původní Apogee je samotný 3DRealms. Zaměstnance 3DRealms, kteří pracovali na DNF bych žoldáky nenazýval. Byli to plnohodnotní zaměstnanci po těch 14 letech. Ale 3DRealms plánovali zavřít krám, než si to rozmysleli a přitom vyhodili z vlaku DNF i s drahým týmem, co na něm makal.

0/0
4.10.2012 21:51

Surreas

Re: Fail

Původní Apogee byli jen vydavatelé. Vydávali např. Commandera Keena, první skákačku nebo Wolfensteina. V té době žádný Duke Nukem nebyl. Poté ale sami chtěli také vyrábět, tak si založili vlastní vývojářskou společnost, Apogee Software. Ta se později přejmenovala na 3D Realms.

A špatně jste mě pochopil s těmi žoldáky. 3D Realms jsou přímo zaměstnanci Apogee (jsou Apogee vlastněni - nejsou žoldáky), ale vývojářů a nich není ani dvacet. Apogee si tak vedle 3D Realms najali také přes 50 různých nezávislých vývojářů + další 2 týmy - Piranha Games a Triptych Games (to jsou ti žoldáci), kteří ale pracovali jen na DNF a po jeho dokončení zase odešli dělat jinam - Apogee si je najala jen na jednu práci, ale nevlastní je (proto žoldáci)

+1/0
4.10.2012 23:25

Tomas (Tok)

Re: Fail

Původní Apogee byli vydavatelé A vývojáři. Nic nezkládali, ta stejná cpolečnost co vydávala i vyráběla. Jen měla umělecké jméno 3DRealms. "While the company is known as "3D Realms", the legal name of the company is Apogee Software, Ltd. The name "3D Realms" was initially created as a branding label"

Ti najatí vývojáři byli plnohodnotní vývojáři a zaměstnanci 3Drealms. Když se řeklo 3DRealms nebyl to 20 členný tým ale sto členný tým. Najaté vývojářské týmy jsou žoldáci, ale když zaměstnáš lidi, aby u tebe vyráběly hry je to stejné žoldáctví jako když tebe zaměstnají v kanceláři a za 10 let vyhodí, protože budou kanceláře rušit.

0/0
5.10.2012 6:48

Hanys2012

Re: Fail

Tomáši, možná by sis místo těch plků mohl něco přečíst a nemíchat hrušky a jablka tak, jak se zrovna hodí...

Mimochodem - když tu neustále dokola omíláš "DNF fail", co takhle se podívat na kolika jiných hrách se za tu dobu podíleli a byly to úspěšný tituly? Problém, že?

+1/0
5.10.2012 9:31

Tomas (Tok)

Re: Fail

Vycházím z článků, paměti a wikipedie. Zkus se také na něco z toho podívat a zjistíš, že mám pravdu.

Ale neboj se mě informovat o všech těch úspěšných hrách, které při vývoji DNF udělali.

0/0
5.10.2012 13:15

Surreas

Re: Fail

Spolupracovali např. na HD předělávce Duke Nukem 3D nebo sekundovali u vývoje Earth No More, které teď vzali celé pod svá křídla.

0/0
5.10.2012 17:11

Tomas (Tok)

Re: Fail

Pochybuji, že Hanys měl svým argumentem, který jasně nabuzuje dojmu, že mohou za mnoho úspěšných titulů, pohou grafickou přestavbu staré hry a pak titul, který měl být vydán 2009 a dodnes je to stále jen TBA :-D

0/0
5.10.2012 17:46

Surreas

Re: Fail

Ale třeba Risen, na kterém spolupracovali vyšel a rozhodně to není špatná hra.

0/0
5.10.2012 18:00

Tomas (Tok)

Re: Fail

Spolupracovali? Myslíš jako přímo 3DRealms nebo kdo? Pokud ano, tak asi z dobroty srdce nechtěli být zveřejneni.

0/0
5.10.2012 18:19

Surreas

Re: Fail

Myslím celý DNF tým. Apogee je "pronajala" jinam. De facto se tak celý DNF team na chvilku opustila většina vývojářů. Ale kvůli tomu že nepřešli všichni (z 3D Realms zůstali na DNF 2 lidé) nepřešli celé společnosti, takže vývojáři z DNF se na chvilku stali "nezávislí". Proto najdete jejich jména v titulcích jednotlivě, ne jako týmu.

0/0
5.10.2012 18:33

Tomas (Tok)

Re: Fail

To ale mění celou pointu. Vývojáři se půjčují často, ale není to týmová spolupráce. Spíše naopak. Když dostaneš v práci dovolenou či dočasného padáka, tak taky nebude tvému šéfovi přiřčeny zásluhy za práci cos dělal při svém volnu

0/0
5.10.2012 18:38

Surreas

Re: Fail

Oni se nepůjčili ve své dovolené, jim prostě řekli že teď budou chvíli dělat na něčem jiném. Já se jen snažím vysvětlit, proč vývoj DNF byl tak dlouhý. Jeho tým skoro pořád pracoval na něčem jiném. Nezáleželo kolik členů tým měl. Když ze stočleného DNF týmu všichni  pořád pracovali jinde, nemůžete se divit jak dlouho vývoj trval.

0/0
5.10.2012 19:06

Tomas (Tok)

Re: Fail

Team pracoval jinde protože nemohl pracovat na DNF, ne proto, že by si dával přestávku. DNF se dokola předělávalo a nebyly na to prachy. To jsou hlavní problémy dlouhého vývoje DNF.

0/0
5.10.2012 19:33

Surreas

Re: Fail

Ale pak spolu souhlasíme. Já říkal že si tu přestávku NEDÁVALI ale že Apogee vždy došly peníze (nebo trpělivost) a tak je poslalo dělat nájemné vývojáře pro jiná studia. A protože vždy během doby kdy dělali nájemné vývojáře vždy DNF zaostal a musel se předělat, což spolklo všechny peníze a tak se to točilo pořád dokola.

0/0
5.10.2012 20:49

Tomas (Tok)

Re: Fail

On nezaostal. Ale ten, jehož jméno ted nevím, chtěl prostě, aby DNF byj nejmodernější, což v té době grafické revoluce bylo prakticky nemožné. Jejich cíl bylo vytvořit dokonalou hru, ale to je nemožné a oni si na tom vylámali zuby.

0/0
5.10.2012 23:36

bonuSSweb

?

Oni chtějí podporu? To bych se výsledku taky nemusel dožít a po tom co předvedli NDF snad ani výsledek vidět nechci.

0/0
4.10.2012 15:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.