Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Nový XCOM originálu ostudu nedělá, zabaví na desítky hodin

Znalci originálu zajásají, noví hráči jakbysmet. Klasická strategie UFO: Enemy Unknown vyšla už před 18 lety. Nyní vývojáři z Firaxis přicházejí s remakem původní hry. A ukazují, že záchrana planety před šmejdem z vesmíru má i v roce 2012 pořádný tah na bránu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chimenez

já tuto hru

prodám za 600, je stará asi 14 dní, už jsem dohrál... Doufám, že není problém se steamem, moc nechápu jak to funguje.

mail karlos4@post.cz

0/−1
30.10.2012 9:58

chimenez

Re: já tuto hru

tedy že kupce nebude mít problém se Steamem... Já problémy neměl, alůe nevím, zda je možné měnit uživatele..

0/0
30.10.2012 10:00

emape

Re: já tuto hru

Hry na Steamu bohužel nejdou přeprodávat ... Musel byste prodat celý účet, což je proti pravidlům Steamu .. tohle řeší hodně lidí..

0/0
1.11.2012 7:30

wishmonster

Konec

Tak si tu přijdu jako úplně ten nejhorší břídil, ale objevil se mi game over - kvůli hrozbě. Jen tak pro zajímavost by mě zajímalo v jaké fázi hry, obsadil jsem nějaké skryté ufo s podivnou vysokou bytostí? Kolik chybí do konce? Díky za info

0/0
29.10.2012 12:39

Pacourek Petr

Re: Konec

Možná tě to překvapí , ale tohle je konec ;-D;-D;-D

+1/0
1.11.2012 8:13

Tomkad

Trochu nuda

Tak jak sem se na to těšil tak došlo i na zklamání.Kdepak je to nahánění techniků,navigátorů a velitelů.TAdy stačí jeden cizák a je dál zbytečný živý zajímat.Prostě to naprosto brutálně zjednodušily aby to dohrálo i dítko školkou povinné :) ale tenhle trend je dnes už u všeho.Tak jdu hledat cd se starou klasikou a jdu si ji taky nahodit :)

+1/−1
26.10.2012 9:35

V11o90j93t78ě78c39h 84R11ů38ž63e43k 9849782400968

Nikdo ti v tom nebrání, nebo ano?

0/−1
16.2.2013 11:14

V38o67j76t77ě16c24h 58R25ů83ž90e13k 9629802910758

Proboha, z takových jako ty je mi prostě na blití.

0/−1
7.4.2013 14:25

Pacourek Petr

Krátké

Tak moc jsem se těšil, až mě to zklamalo.Vizuálně dobré - střelba zkrs rohy budov ne zdi , tragicky krátké - málo misí, jenom jedna základna, jenom jedno speciální ufo, málo vybavení a zbraní, zbytečně rychlé levelování jednotek (než se naučím používat jednu schopnost už mám několik dalších), málo druhů nepřátel a některý skutečně až ke konci,proč proboha dělení na dvě akce,s časovíma jednotkama se dalo lépe plánovat,jenom jedna základna, žádný napadení základny,jenom dva druhy útočných letadel,jenom jedno výsadkové,výroba je okamžitá a nic z ní se nedá ani koupit ani prodat,čas pouze zapnout/vypnout,útočná letadla nemůžou přeletět do další oblasti , myslím že časem mě napadne ještě něco ,ale tohle je víc než dost - s těma 90% to fakt posr...li

+1/−1
25.10.2012 8:22

V28o28j31t29ě66c45h 14R53ů11ž51e41k 9589592840198

Tak to nehraj, na steamu si za 5 eur kup Xcom originál a nehejtuj.

0/−1
16.2.2013 11:14

bez_tolerance_hlouposti

z povinnosti dohrano

ted to s rozporuplnymi pocity zalozim na dnu supliku a necham dlouho sedat prach. jdu si zahrat stare dobre ufo.

prvni ocekavani pri oznameni 5/10 prvni preview 7/10 prvni videa 9/10 prvni dojem z hrani 5/10 stred kampane 8/10 konec 7/10

celkem hodnotim 7/10. Proste grafika neni vsechno. Imho to melo vetsi potencial, ale proste se jim s tim nechtelo delat.

+1/0
21.10.2012 23:46

Glock Mark XXVI

Re: z povinnosti dohrano

Mně to přišlo takové ... jako by jim těsně před koncem došly peníze. Chybí tam drobnosti, malé, nedůležité, ale přesto působící jako dezert. Je to, jako bych si zašel do 5* restaurace, objednal si a po jídle mi ke kávě nenabídli dezert.

Hodnocení 8/10.

P.S. Kolik je tam typů lodí (bez té poslední)? Já napočítal 4, všechny jednopatrové, dlouhé rovné, sniper-friendly

0/0
22.10.2012 8:36

/dev/null

Re: z povinnosti dohrano

Také to teď hraji, a ikyž to je dobrá hra, vícekrát ji, na rozdíl od prvního ufa, hrát nebudu. Naopak jsem našel patch, který odstraňuje chybu s obtížností v UFO 1, a začal jsem to znovu na nadčlověka, tentokrát se správným počtem alienů v každé misi. Takže všude 2x víc :)

0/0
22.10.2012 14:08

Glock Mark XXVI

Re: z povinnosti dohrano

Link na ten patch prosím....

0/0
22.10.2012 14:39

/dev/null

Re: z povinnosti dohrano

https://sites.google.com/site/stjones/xcomutil

tady to je.

0/0
22.10.2012 23:48

Wolfling

Re: z povinnosti dohrano

Ja jsem pro zajimavost rozehral ufo dvojku a nemuzu rict, ze bych drzel tu nekritickou adoraci. Je to pekna hra, ale ma sve mouchy a novy Xcom me dnes uz bavi vic.

0/0
23.10.2012 0:14

Glock Mark XXVI

Re: z povinnosti dohrano

Všechno má své mouchy, jenže mouchy UFO2 jsou poplatné době svého vzniku, mouchy XCOM jsou poplatné představám marketérů o tom, co hráči chtějí (jednoduchou, krátkou, zábavnou hru).

0/0
23.10.2012 8:18

Wolfling

Re: z povinnosti dohrano

Ja chci zabavnou hru, Netrvam na tom, ze by mela byt kratka, na druhou stranu vec, ktera mi vadi v TFTD je treba dohledavani posledniho aliena. Hru to natahuje, ale nebavi.

Ano, souhlasim, ze dneska je snaha hry zjednodusovat a zkracovat, ale zrovna u noveho X-Comu mi prislo, ze se podaril jeste velmi dobry kompromis. Jiste, ta hra by mohla byt lepsi. Stejne tak by mohlo byt lepsi i puvodni ufo - treba kdyby v nem byly nektere prvky noveho xcomu.

0/0
23.10.2012 13:06

Glock Mark XXVI

Re: z povinnosti dohrano

No tak hledání posledního emzáka jsem si užil i v XCOMu. Letěl jsem vybrakovat Supply Barge, která si kecla někde v Asii. Podle skeneru tam mělo být 18 emzáků + typy. Vylodil jsem se na zádi, prošel skrz celou loď až dopředu sejmul Ethereala ... a nic. Vylezl jsem ven, proběhl okolí ... nic. Až náhodou jsem zjistil, že poslední emzák byl "běhavej" a dostal se mi do zad. A byl to velkej sectopod se 40 HP, kterej je vidět pěkně z dálky.

0/0
23.10.2012 14:00

smithy

Re: z povinnosti dohrano

V jedničce jsem tohle řešil zápalnou...vždycky si to toho posledního našlo :)

0/0
24.10.2012 12:27

/dev/null

Re: z povinnosti dohrano

Neřekl bych, že ta hra je krátká, nebo že v ní je málo technologií, jak si někdo stěžoval. Těch je tam určitě více, než v původním UFU, navíc tam je kromě výzkumu i vývoj. Není ani krátká ve smyslu doby hraní, jen se neodehraje tolik misí, jako v původní verzi. Také souboje mi přijdou obtížnější zde, ale to spíše kvůli zvolenému způsobu boje. Po objevení aliena mají totiž vždy vlastní pohyb, a pak je jejich tah, takže ho stačí objevit posledním vojákem, a na problém je zaděláno. Aspoň že hned po objevení nestřílejí.

Úplně nanic je v nové verzi mapa světa, kolem které se v původním ufu vše točilo. Kdyby seznam s misema byl bez zobrazení polohy na mapě, a ufa se nehonila, ale jen se vybral stíhač, hra bude fungovat stejně, protože nová mise se za letu k původní neobjeví a ufo stíhačce neuteče, a ještě nikdy mi sedící nevzlétlo, než jsem k němu přiletěl, palivo také nedojde.

0/0
23.10.2012 17:15

MrEx

Re: z povinnosti dohrano

já myslím, že v ní skutečně je málo (nejen) technologií... autoři se mohli trochu rozšoupnout např. v systému lvlování vojáků, více druhů UFO korábů a alienů, komplexnější příběh... ta hra je velmi dobrá, ale je tam spousta zbytečných zjednodušení a MNOHO prostoru pro to, aby si s tím autoři ještě vyhráli... chytřejší a mnohem komplexnější systém by hře dal velkou hloubku a natáhl hratelnost o xx hodin, aby nedošlo k mýlce - základ XCOM je výtečný a hra jako taková je velmi dobrá, jen to chtělo posunout ještě o kus dál a to tam chybí... snad DLC?

0/0
23.10.2012 19:49

Glock Mark XXVI

Re: z povinnosti dohrano

Už se připravují první DLC ... viz články na steamu.

Taky vyšla čeština do hry (autorem je někdo z xzone).

0/0
24.10.2012 8:26

Glock Mark XXVI

Re: z povinnosti dohrano

Po objevení aliena můj voják okamžitě utíká zpět do krytu + ostatní vojáci jdou vždy ve skupině, vždy z krytu do krytu a vždy mají overwatch. Emzáci se sice po objevení pohnou, ale po přerušení kontaktu se ve vlastním tahu vrhnou dopředu. Není žádný problém sejmout v následující alien activity 1-2 emzáky, co tupě naběhnou do volného prostoru.

0/0
24.10.2012 8:30

jeremiasz

multiplayer

teprve se zacinam orientovat v mlutiplayeru, moc zatim nerozumim tomu, jak a kdy dostavam dalsi body na upgrade a nakup jednotek. Oproti kampani je multiplayer vec, kde verim, ze bude bavit dele, jen kdyby jeste odladili matching souperu a novackovi (kterej ma kredit tak na jednoho lepe vybaveneho vojcla a pak uz zbyte jen na 4 sectoidy) nepriradili hrace z top10, ktery ma v jednotce nainvestovan 7x rozpocet neboheho zobaka. Jak rychla a zabavna je pak takova hra si asi kazdy dovede predstavit :-/

0/0
19.10.2012 14:15

jeremiasz

promrhany potencial

na hru jsem se tesil jako malej, V patek jsem ji dostal, vcera dohral, musim rict, ze tak rychly konec ve me nechal jedinou otazku: WTF?

Povazuji se za cloveka, ktery universum XCOM zna pomerne dobre a protoze nerad loaduju, pustil jsem si to v normal modu a pokud si chcete zahrat trochu vic, doporucuju zacit na vyssi obtiznosti. Nechapu, proc je jen jedna Emzacka baze za hru? Ze startu jsem sice ztratil podporu 3 bananovejch republik, ale pak uz nebyl absoltune problem si udrzet A, max B rating a sypat satelity. Vyzkum jde rychle, po par hernich mesicich mate tolik ingenyru a vedcu, ze vyzkumy trvaji den/2. Do dneska jsem nepochopil vyznam workshopu, napriklad zdokonaleny S.C.O.P.E - jako po vyzkoumani ve workshopu vyrabim automaticky zdokonaleny kram, ktery stoji a vypada porad stejne? no nevim no.

taktez skilovani parchantu jde pomerne rychle a vubec...nez jsem se rozjel, privitaly me zaverecne titulky.

Mozna to byl zamer  tvurcu - nez se zacnete nudit, hra skonci.

0/0
19.10.2012 14:11

luke777

Re: promrhany potencial

dlc neboj

0/0
19.10.2012 22:13

Sípomat

Re: promrhany potencial

Hraj Ironman Classic, oni tě přejdou řeči o tom, jak je všechno rychlé a snadné.

0/0
20.10.2012 13:35

Glock Mark XXVI

Re: promrhany potencial

Jo, to je řežba. Než udélám jednoduchou abduction, tak je hodina v háji. UFO landings klidně i 2 hodiny a párkrát jsem raději začal znova (belbé typy emzáků - sectopody fakt nemusím a beru na ně 2 maníky s blaster launcherem.

0/0
22.10.2012 8:40

RumFighter

Re: promrhany potencial

Čtu dobře? "Začal jsem hru na druhou nejlehčí obtížnost a nerad loaduju, takže mám rád, když všechno udělám hezky na poprvé a bez problémů. Verdikt- Hra je trapně snadná a krátká." 8-o

+1/0
21.10.2012 13:49

jeremiasz

Re: promrhany potencial

jo, ctes dobre. a co? Jako ze dobu hratelnosti takove hry  budu brat jako dostatecnou, kdyz plesoun trefi critical hitem na prvni dobrou myho veterana pres celou mapu, tomu jako rikas ze hra nabira na kvalite a na hratelnosti?

na dobe teda urcite.

o to prece nejde, porovnavam to s normalnim ufem, jemuzto toto melo byt dustojny nastupce, pritom tu je 1 baze, 4 nebo pet lodi, vyzkumnej strom velikosti bonsaje, to je ta relativni snadnost a kratkost hry, o ktere mluvim, nejde vzdycky o frustrujici obtiznost:-/

0/0
22.10.2012 9:42

Glock Mark XXVI

Re: promrhany potencial

Hodně prostoru pro pořádnou předělávku UFO2 :-P

0/0
22.10.2012 14:41

V41o51j81t38ě62c33h 43R25ů86ž90e47k 9889972410388

Prostě to nesedlo každému, ale nezapomeň, že většina hráčů o původní xcom nezavadila ani pohledem. Budou hrát a bavit se u toho a především nebudou hejtovat

0/0
16.2.2013 11:19

V80o23j81t21ě68c87h 96R33ů53ž36e13k 9199462820988

Jdi s tim hejtováním do prdele

0/0
24.3.2013 21:15

luke777

dlc

http://www.zing.cz/novinky/14131/achievementy-naznacuji-dlc-pro-xcom-enemy-unknown

boze svet se vpeklo obraci

za cooo boze za co me trestas ja ten pocitac fakt prodam to mam porad piratit?

0/0
18.10.2012 18:37

Glock Mark XXVI

Dotaz 2

Po vyrobení pokročilé transportní lodi plné emzáckých technologií budu mít v misi větší tým nebo pořád jen obligátních 6 rambů???

0/0
18.10.2012 13:48

Wolfling

Re: Dotaz 2

Za vyssi obtiznost dokonce jeste min.

0/0
19.10.2012 8:04

Glock Mark XXVI

Mám dotaz,

co s těmi zombíky (civilisti přeměnění chryssalidy)? Jen zabíjet nebo je taky lze omráčit a vyslýchat?

0/0
18.10.2012 9:48

bez_tolerance_hlouposti

Re: Mám dotaz,

uz me to taky napadlo :) ale od te doby jsem zatim jsem nemel prilezitost. i kdyz si nedokazu predstavit, co by jim rekl. :) mozne ze " jdu si takhle po kancelari a najednou slintam, zvracim a mam chut na zivy maso.":D

0/0
18.10.2012 10:19

Glock Mark XXVI

Re: Mám dotaz,

Já měl zatím jen 2 terory, takže stvoření zombíků jsem viděl 2x, bohužel zombíci jsou pomalí a moji snajpři s laser sniper rifle dobře vycvičení, takže je sundali na ránu.

Mám celkem problém se stunováním emzáků - ty obyčejné sektoidy, thinmany, floatery i ty ze shardů - laserové zbraně je sundavají na ránu. Z trojky emzáků sundám 2 na ránu a ten třetí začne zdrhat - dohonit ho s arc throwerem není žádná sranda.

0/0
18.10.2012 10:41

bez_tolerance_hlouposti

Re: Mám dotaz,

je potreba nepouzivat overwatch a silnejsi strilet jen pistolkou :) pokud zdrhaji, daji se prikovat na miste pomoci supression

0/0
18.10.2012 11:52

Glock Mark XXVI

Re: Mám dotaz,

A kruci, já si dal tolik práce, abych získal aspoň 6 Plasma pistol a teď mi budou k ničemu? It makes no sense. :-P;-(

0/0
18.10.2012 13:32

bez_tolerance_hlouposti

Re: Mám dotaz,

ono i plasma pistol kolikrat udela jen 2 dmg :)

0/0
18.10.2012 20:27

bandired17

Enemy Unknow

Kéž bych mněl půl roku čas na výzkum,inženírství,diplomacii,,výstavbu,výcvik,,vojenskou leteckou pohotovost,,satelitní zpravodajství a globální kontrolu nad domovem, pak  bych jse šel kouknout na cyzáka dostal by el. pendrekem a byl mučen dokud nepráskne odkud pořád lezou kdo má ten svínčík potom uklízet, pujdete se smetím nezpočítate si tahy a je po srandě, že? a to se může stát komukoliv . UFO

0/0
17.10.2012 22:30

Glock Mark XXVI

Nevíte někdo o dobré kombinaci skillů pro classy?

Nějak se nemůhu trefit do přijatelné kombinace ... hraju agresivní útočný styl, přinejhorším assaultem spotnu grupu emzáků, naagruju je a uteču před hlaveň snipera a/nebo to vyřeší raketomet.

BTW. raketomet mi přijde celkem zbytečný - rozmašíruje slabší emzáky na kaší, že z nich není žádná kořist - Floater po zásahu raketou odletěl skoro do vedlejší mapy.

P.S. Stunování emzáků (zranit do 2-3 dílků života a dál je to snadné - oběhnout ho ať zpanikaří, přiběhnout natěsno a zamrazit) je sranda, ale dělám to jen proto, abych si v budoucnu nemusel vyrábět pistole (sektoidi, thinmeni), pušky (floateři) nebo kulomety (mutoni).

0/0
17.10.2012 9:06

bez_tolerance_hlouposti

Re: Nevíte někdo o dobré kombinaci skillů pro classy?

Imho idealni rozlozeni skillu neni jednoznacne.  zalezi na hrane strategii. me se asi nejvic osvedcilo 3x-4x sniper, zbytek support. Z toho snajpri jsou 2-3 na long range a jeden "rychlej". Dobra volba se mi zda i ghost armor pro jednotky v predni linii. S tim ze to kosi vicemen jen snajpri a support mam na suppression nebo overwatch.

co se tyce heavy, moc je nepouzivam. ale mam je vycvicene, protoze clovek nikdy nevi, kdy by mohl byt blasterlauncher potreba :). obyc rakety nebo granaty se hodi jen na niceni krytu nepratel. Ale i tak mi prijde vhodnejsi "flush" od assaulta

0/0
18.10.2012 9:48

Glock Mark XXVI

Re: Nevíte někdo o dobré kombinaci skillů pro classy?

Mno, já dal hevyně do ruky heavy laser + s.c.o.p.e. + bullet swarm a přijde mi, že je to efektivnější kombinace než sniper. Má 2 útoky, přičemž je fakt jedno, že se emzák kreje za zdí nebo autem - dmg je taková, že jednou dávkou zlikviduje jak clonu, tak terč s průměrným dmg 6-7 HP. Nedává sice kritikály za 13+ HP jako snajpr s laser sniper rifle, ale víc než 10 HP nemá 90% emzáků.

Než supporta mám raději assaulta - když mu dám střílet rapid fire a on trefí první ranou, tak mu nekončí tah, ale může dělat ještě jednu činnost.

Long range snajpry nepoužívám, ale určitě je vyzkouším.

0/0
18.10.2012 10:32

bez_tolerance_hlouposti

Re: Nevíte někdo o dobré kombinaci skillů pro classy?

supporti maji vyhodu 2 slotu. tudiz jim davam arc thrower a dale lekarnu, nebo granat na likvidovani krytu nepratel.  snajpri to pak cisti naramne, kdyz po in zone strili dvakrat.

0/0
18.10.2012 11:57

Glock Mark XXVI

Re: Nevíte někdo o dobré kombinaci skillů pro classy?

Etě nemám snajpry s In zone ... ve veteránském centru jsem si zapomněl koupit 25% XP bonus za zabití.

.

BTW, chybí mi tam tabulky - získané zkušenosti za misi, získané zkušenosti celkem, počet XP do dalšího levelu, počet XP v průběhu mise - za zásahy, spotnuté emzáky, za killy, za stuny, za lékárny, .... Jéžiš, já bych se v tom vybelbnul. Hlavně, že tam je customize a  25 barevnejch kamufláží na brnění....

0/0
18.10.2012 13:39

bez_tolerance_hlouposti

Re: Nevíte někdo o dobré kombinaci skillů pro classy?

;-D

jo ta informace o tom kolik zbyva do dalsiho lvl by se hodila

dobra zprava je, ze psy trenink jde docela rychle. 2 mise a mam mind control.

0/0
18.10.2012 20:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.