Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Herní průmysl na tradiční hráče plive, inovace je mu ukradená

Herní průmysl během posledních let zažil masivní úpadek. Nikoliv po stránce ekonomické, nýbrž po té obsahové. Astronomické rozpočty vedly manažery k minimalizaci rizik, což svázalo ruce inovaci. Současné trendy též směřují k zjednodušování a tituly jsou si v zásadě velmi podobné. Hráče ze staré školy to pak pochopitelně vede k frustraci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M73a79r18c73e16l 36H38r84o75c16h 9369159142

Článek rozhodně rozproudil velice zajímavou debatu. R^ Za sebe musím říct, že situace nevidím tak černě. Pravda, je to tím, že mě většinou vůbec nezaujali ty "hlavní herní trháky." Z minulých zmíněné Baldurs Gate, v jiných diskuzích často vzpomínané Planescape:Torment (jestli komolím pardon), z dnešních Call of Duty, Far Cry, Skyrim atd... Jen z let nedávných- Mass Effect, Max Payne 3, Sleeping Dogs (miloval jsem GTA, ale tady byla spousta věcí, kterým dám přednost) a mnoho jiných mě hrozně moc bavily. Co mi "vadí" (tzn. nevyhovuje mi) je soustředění se na online hraní. Bydlím sice v Praze, Vršovicích, ale do našeho baráku prostě rychlejší net než 16Mb/s neseženeš. Což občas nestačí na streamovanej přenos fotbalu, natož kvalitní online hraní. Plus to, že těžko při onlinovce pauzovat, protože malá chce dolít pití, vylít nočník, pochválit stavebnici atd... Chápu názory HC hráčů. I mě, po skoro dvaceti letech hraní nooba (když teda čtu, jak hry, který mám za dost těžký, někdo ztrhá, že brnkačka), občas zarazí, že dohraju v poklidu hru na nejtěžší obtížnost a nemám nijak velkej problém (např. Mafia 2. To byla procházka růžovým sadem...). Co se týká příběhu... To je nefér proti novým hrám. Ve starých vám mohli příběh podat na dvaceti stránkách textu. Kdo to bude dneska číst? Tak ti, co si čtou podmínky licenční smlouvy. ;-) Dodnes strašně miluji příběh Final Fantasy 7, ale už mě z toho bolí oči. Tak si radši projedu ME trilogii.

Jo co se týká filmu, který se tu taky vytahoval, tam je to horší... Tam jsem až v depresi. :-/

0/0
14.3.2013 22:20

V47i47k21t47o60r 92K65l65o77u90č80e72k 7919330298964

Také vidím paralelu mezi úpadkem her, hudby a filmů. Jako by byl současný svět servírován se vším všudy a současně se ztenčoval prostor pro vlastní objevování.

Nehledě na to, že tato paralela sahá do politiky, businessu a celého ekonomického kolosu...orientace na profit kontra orientace na spokojeného zákazníka jsou SAKRA ROZDÍLNÉ POHLEDY

+1/0
4.12.2012 9:11

P70e85t38r 70S36v60o10b81o50d31a 1164876633456

Nesouhlasim, poslední dobou je docela dost filmů, který stojej za vidění. Stejně jako ve hrách, člověk se jenom nesmí nechat zavalit tim mainstreamem, ale ke kvalitě si musí dojít....ne že by tady nebyla, jenom jsou lidi líný se aspoň zajímat. Stejně jako autor článků zbytečně nadává, že herní průmysl na něj plive. Proč? Když chci jíst jen to, co mi někdo přinese až po nos, tak se nemůžu divit, že mi někdy prostě nebude chutnat...

+5/−1
3.12.2012 13:55

P54e12t33r 57S31v63o32b47o83d91a 1904916173256

S těmi filmy to měla být reakce na p. Matějku níže...

0/0
3.12.2012 13:55

A49n86d39r66e97j 47B45r98a53b14e20c 4962251147584

Ja ale v textu hovorim i o nezavisle scene, ktera momentalne vzkveta. S tim hledanim navic nemate az tak uplne pravdu. Nektere typy her jsou velmi nakladne na vyvoj a teprve se pomalu zacinaji objevovat. A to prave diky novemu segmentu stredne velikych vyvojaru. Kvalitni multiplayerove FPS jsou zatim vzacnosti.

0/0
3.12.2012 14:04

P57e21t62r 53S43v59o18b69o84d44a 1144786933316

A vy historicky pamatujete nějaké období, kdy jich bylo dostatek? Ja tedy opravdu ne...Celé je to víceméně o tom, že ty firmy, které dříve vydávaly hry pro skalní příznivce, tak bud zhynuly a nebo jsou z nich dnes kolosy, které sypou hry pro masy (viz třeba EA nebo Ubisoft). Rozhodně si ale nemyslim, že by nebylo po čem sáhnout...Rozumim i tomu, že některé typy her jsou náročné na vývoj, ale je to stejný argument jako kdybych si zoufal, že žádný nezávislý filmař nezfilmoval Pána prstenů, protože ta od P. Jacksona je točená pro masy a někomu se nelíbí...

+2/−1
3.12.2012 15:47

P54e85t73r 69S25v52o82b70o87d19a 4407435148173

já si rozhodně pamatuju období, kdy jich bylo dostatek! zřejmě jste mladšího ročníku, ale já si rozhodně pamatuji doby, kdy hry byly hodnoceny PRIMÁRNĚ na základě jejich hratelnosti a nablýštěné "prdy" prostě neměly šanci na úspěch, stačí si přečíst nějaké ze starších časopisů SCORE/LEVEL a byly to mainstreamové tituly... dnes jde velmi citelně z her cítit klasický "business" model, kdy se hry přizpůsobují širokým masám "casual" hráčů, aby si to mohl zahrát každý malý capart, co chodí ještě na nočník nebo zrovna se nudící mamina na mateřské... to ale nejsou Hry jak mají být, zásadním problém současného mainstreamu je, že hrám chybí HLOUBKA... jsou příšerně "ploché", nudné, předvídatelné, jednoduché až to bolí... prostě alá Hollywood :-/Rv

+2/−1
3.12.2012 15:59

P53e71t66r 73S36v30o47b57o41d98a 1554636513346

Zdravim jmenovce :) tak zrovna Score mam snad od čísla 1 do čísla tak 150 doma komplet (pokud to neshnilo v garáži), byl to pro mě naprosto kultovní časopis a vím moc dobře, co se na hrách hodnotilo a taky vim, že nebylo moc častý, aby člověk potkal fakt pecku. Je jasný, že po těch letech člověk vzpomene už jenom na ty dobrý hry a ne na tu tunu balastu, která mu jenom proběhla počítačem :) jinak s váma souhlasím, že ten mainstream se posunul, ale to se dalo čekat a myslim, že v tomhle směru bude hůř. Ono se neni co divit, když ty vývojáři viděj, že se programujou se super hrou, která pobaví hrstku fandů a pak je v prodejích a výdělku totálně smete Farmville (což taky prostě je počítačová hra). Ale taky řikám, že kdo chce, tak si tu kvalitu najde i dneska...

+1/0
3.12.2012 16:26

A87n13d26r89e23j 79B43r94a54b42e42c 4692861267774

Ano, kratce po zacatku milenia o kvalitni tituly nouze nebyla. Treba Quake, Unreal, Counter-Strike, Wolfenstein: Enemy Territory a rada vybornych modifikaci pro Half-Life 1 nebo 2. Ono jich nebylo prilis, ale byly to tak dobre tituly, ze vic nebylo treba. Jejich zivotnost totiz byla ohromna.

A stejne jako s budgetovym panem prstenu to neni, ale i to jsem v textu vysvetloval.

+1/0
3.12.2012 16:22

P58e46t88r 87S50v94o58b23o66d30a 1614326973316

Quake - 1996, Unreal - 1998,  CS 1.6 - 2000 (tušim), Wolfenstein ET 2003 nebo třeba Battlefield 2002....to zas neni tak, ze by to vycházelo jak na běžícím páse..ta zivotnost mozna byla dana i tim, ze byla proste moda hrat toto nebo tamto a to se prostě hrálo (typicky na VŠ kolejích všichni mydlili CS-ko atd.). Ten výběr je prostě čim dál širší, protože grafika už tak rychle nestárne a neni problém dát si vizuelně pěknou 4-6 let starou hru a skvěle se u toho pobavit....

+1/0
3.12.2012 16:40

A31n44d37r48e66j 80B74r39a95b47e59c 4742211117794

A jake jsou podle vas alternativy ke vsem call of duty klonum? FPSka mi prijdou dost na jedno brdo a jmenovane tituly me bavi dodnes. O mode to podle meho nazoru neni. Za posledni dobu snad se lisi jen lehce nadprumerne Tribes ci nepovedeny Brink. Planetside 2 na me zatim dela dojem sci-fi battlefieldu.

Za to z mensich titulu se mi libi trebas to Natural Selection 2 a Chivalry: Medieval Warfare. A presne takovahle vyvojarska scena prave ted vznika.

+1/0
3.12.2012 17:54

P57e57t71r 10J67a53r57o60š 2154371675667

Z novych bych doplnil Borderlands, ktery pro coop zalozene hrace byl jako dar z nebes R^

+1/0
3.12.2012 20:08

P51e93t90r 90S57v98o67b15o75d60a 4947575308393

Borderlands R^R^

0/0
3.12.2012 20:39

H97y71n77e85k 70Š47l11a51h65ů62n17e73k 4479263926769

Left 4 Dead.

0/0
4.12.2012 17:43

A70n96d71r89e83j 80B96r79a53b97e59c 4162311367284

Mate pravdu. Left4Dead je hodne povedena vyjimka. :)

0/0
6.12.2012 14:04

O73n38d89ř66e86j 23M14a85t11ě13j43k29a 2531732642

Ono je to tak ale u všeho nejenom u her. Pdívejte se jak upadá hudební a filmovej průmysl. Je to stejný jako s těma hrama, dneska valstně neexistuje kvalitní kapela která by patřila do toho mainstreamu a dobrý Hollywoodský filmy taky ubejvaj. Nejlepší příklad těhle ducháprázdnejch filmů který byly totálně komerční a zaměřený jenom na efekty je Avatar. U těch her je to ale opravdu bída, poslední střílečka která mě opravdu bavila byl asi FarCry, Half Life 2 a podobný hry, ale po roce 2006 nastal zlom a začaly se dělat převážně odpadní hry (konzole?). Dneska se daj hrát prakticky už jenom RPGčka, který teď zastaly funkci dřívějších stříleček, protože dnešní RPG složitostí odpovídá 10 let starý střílečce. Pak tady máme to věčný tunelování a remakování starších titulů (NFS, COD....) to je něco tak nechutnýho že mi ty hry nestojej ani za stažení, natož abych si to kupoval, jak to může mít takovej úspěch opravdu nechápu.

+2/0
3.12.2012 13:36

O31n96d18ř13e70j 20M76a32t59ě53j72k28a 2791482202

Z poslední doby je dobrej třeba Hitman: Absolution, i když i tam je vidět to že to muselo bej i na konzole (absence mapy, přiblbý ovládání kde každá akce potřebuje speciální tlačítko - to už bylo ale i v Blood Money)

0/−3
3.12.2012 13:38

V81l76a37d72i50m86í34r 22Š16e74v66e63č51e46k 1201250747824

Už i Hitman 2 byl na PS2...

0/0
3.12.2012 17:10

O44n94d87ř94e54j 13M68a29t65ě70j86k48a 2121312182

To je pravda a v některejch věcech to bylo taky znát. Hlavně celkový zjednodušení zbraňovýho arzenálu a tak.

0/0
4.12.2012 16:00
Foto

M73i40c92h42a28l 60J57a55n40o54v60á34č 8107606565763

Drive hc pc hrac, dnes hraju deskovky a zpatky uz bych se nevratil.

0/0
3.12.2012 13:32

J19o76s39e83f 92S16t23e57h71n11o 5621481310

Jojo.. dneska je k normální hře potřeba nejvyšší obtížnost.. zlaté časy kdy jsem se nervoval s maximální obtížností unreala  ^^

0/0
3.12.2012 13:14

M90i96c11h35a69l 19M27e58d67e29k 4525897442622

Za mladejch let byla tráva zelenější. To je myslím věc základní.

Ale jinak na jednu stranu mainstream opravdu se trochu vyprázdnil. Jenže máme zde vedlejší scénu produktů pro fanoušky, neustále vyvíjená dlc atd. Možná největší firmy a nejkřiklavější tituly se rozkročily velmi široko, ale vsadil bych se, že ve skutečnosti se každý rok vytváří více titulů než dříve a kdo chce hledat svoje, tak si to najde.

0/−2
3.12.2012 12:45

P94e93t56r 90S20l87o40v12á54k 9955175607129

Zase plac nostalgikov:D ja si viem vyborne zahraet aj dnes, dokonca lepsie ako kedy kolvek predtym, Assassins creed, Gears of war, Xcom novy, paradne hry, tesim sa na Skyrim... a mnoho dalsich, L4D napriklad.. lepsie hry sa nikdy predtym nerobili, a to som zacal hrat na Atari 800ke

+2/−8
3.12.2012 12:41

P39e39t93r 96K69ř59í54ž 2143834511171

Po Atari jsi musel hoooodne let vynechat protoze jinak bys todle nemohl nikdy napsat.

0/0
5.12.2012 0:27

P50e92t37r 33S28l42o76v87á98k 9595315477839

atari, 386 SX, 486 DX, Pentium 1, CeleronA, Pentium4, k tomu pentium pribudol notas s AMD, atd atd plus xbox... nevynechal som v zasade nic a stale trvam na tom, ze herna scena je v sucasnosti vyborna... nostalgia je ale svina vec... hra mojho srdca bolo vzdy a nostalgicky ostane Ufo: enemy unknown, ale sucasne predelavka Xcom je proste lepsia hra, zabavnejsia, samozrejme lepsie vyzerajuca, odstranene neprijemne veci starej verzie, ktore vychadzali z vtedajsich technickych omezeni a aj nevyvinutosti herneho priemyslu... staci prestat slintat nad 20 rocnym klenotom, ktory som uz 10 rokov nehral a s otvorenou myslou si uzivat nove spickove hry... to je vsetko

0/0
5.12.2012 13:32

V69o59j92t34ě82c46h 97R94ů40ž25e29k 9889172730478

Souhlasí, nechápu, co ti hateři furt skuhrají, vždyť většině z nich ještě nebylo 10 let.

0/0
14.3.2013 18:42

C15t91i55r54a10d 28L66o90s 8544632234553

Minuly tyden jsem rozehral po x letech Jagged Alliance 2. Tech malych detailu v pribehu, tech moznosti... a i ta kreslena grafika se mi vlastne libi R^

+4/0
3.12.2012 11:52

R46o84s22t28i68s79l10a71v 85M23a55j19e53r 2353862619848

Hmmm, částečně bych souhlasil, částečně ne.

Osobně hraji nyní Diabla 3, znovu Skyrim, občas si zajedu pár kol v F1 (ale tam to člověk ztratí z rukou, pokud nejezdí často). Chci nyní pořídit BlackOps 2. Jeden by nevěřil, ale i jen toto hraní těchto pár her bere dost času.

Hry hraji dalo by se říci od mala a je pravda, že commodore mi nabízel mraky her ještě na kazetách, které byly dobré a měly každá svůj nápad. Musíme si ovšem říci, že vyvojáři nedělají hry sami pro sebe, ale pro lidi. Já bych nechtěl udělat hru kterou si koupí 10 lidí, vůbec by mne nehřálo že je originální a i skvělá. Vyvojáři dělají takové hry, jaké chtějí lidé.

Uvedu příklad Modern Warfare 3 - já si tu hru užil. Obtížnost na max a prostě jsme to dohrál a bylo to zábavné, sice krátké, ale zase pastva pro oči. Pak ale příjde člověk, co dá obtížnost na co nejnižší a vykládá, že to je oničem, že ho to vede tunelem a střílí...

+6/−3
3.12.2012 10:43

V62i85t 23O49t30a43h97a40l 5635560389164

Omyl. Vývojáři AAA titulů nedělají hry pro lidi, dělaji hry pro zisk. Proto musí být hra tak jednoduchá aby ji dokázalo hrát co nejvíc lidí. Musí být graficky na výši aby zaujala na první pohled a v žádném případě nesmí hráči vydržet moc dlouho. Pokud by byla hra natolik trvanlivá, že bys ji dokázal hrát 3 roky (a ty 3 roky sis žádnou další nekoupil) je to z komerčního pohledu spatně.  Ne, hra tě musí zaujmout  řádově týdny. A pak musíš zjistit, že ti v ní něco chybí. A hele, třeba to bude v tomhle placeném DLC. Nebo v tom dalším.. Nebo dalším. A hele proDLCovali jsme se úspěšně k dalšímu dílu. 

Ale to je problém tohoto spotřebního světa ve všem. Proto většina výrobků vydrží akorát do konce záruky a pak odejde a musí se koupit nový výrobek. Vyrobit auto/pračku/cokoli, které funguje spolehlivě bez závad 40let je z kapitalisticky/komerčního hlediska katastrofa.

+16/−1
3.12.2012 11:10

M45i47c87h97a34l 79T35e60c24l 8565128938282

Vit Otahal : skvele napsane a se vsim souhlasim . Dekuju :-)

0/0
3.12.2012 11:37

R38o60s66t67i91s24l64a80v 76M14a42j79e56r 2153302659888

Skyrim bez DLC může člověk hrát 300 hodin a pořád nebude mít dohráno. Diablo 3 hraji taky přes 350 hodin a pořád k tomu rád sedám.

Vyvojáři samozřejmě dělají hry tak jak je chce masa lidí. Tedy ano, pro zisk. Ale....vy chodíte do práce zadarmo? Já třeba ne. Za svou práci chci dostat zaplaceno. Proto také už dávno dávníčko hry nestahuji, ale kupuji. Maximálně nějaké stařinky ke kterým se chce člověk vrátit pro jejich kouzlo.

Co se týče toho, že trh je nastaven tak, aby si člověk pořád něco kupoval, tak ano, s tím souhlasím. Dokážete si představit, že si někdo koupí pračku za 75000 Kč u které bude garantováno, že bude fungovat 10-12 let a na ty roky bude záruka? Dokážete si představit, že si koupíte LED televizi za 30000Kč se zárukou 8 let když dnes nějaká s úhlopříčkou 82cm stojí třeba kolem 6500Kč? Trh je prostě nastaven tak, aby se kupovalo nové zboží. Vyrábí se pro lidi...tak se musí zajistit, že lidi budou i nakupovat...

+1/−2
3.12.2012 13:39

O62n43d61ř83e87j 88M75a82t92ě21j40k58a 2901442572

Jo ale u Diabla se musíš modlit při každym spuštění aby to fungovalo. Hru s takovejma ochranama bych si nikdy nekoupil a nechápu jak jim to lidi můžou podporovat.

0/−2
3.12.2012 13:44

R61o82s62t51i82s75l82a78v 34M72a65j90e81r 2763682899728

Já si ji koupil. Diablo 3 zase tak chráněno není, jen člověk musí být připojen na net. Dle mého názoru je to krok jak zamezit pirátství a různým podvodům v aukcích apod.

Když ale řeknete jedno, řekněte i druhé...připojení k netu vadí spoustě lidem, kteří neví jak tu hru cracknout. Já osobně to ale vítám, protože kooperace funguje skvěle, nemusí se nic nastavovat atd, jen se člověk připojí ke kamarádovi a můžete rubat spolu. Je to zábavnější jak solo hra.

0/−2
3.12.2012 15:16

P26e61t72r 24S14v51o55b66o54d37a 4427335308323

Spoustě lidí vadí připojení k netu, protože prostě chtějí hrát offline! Kdyby mi někdo před deseti lety řekl, že si nebudu moct zahrát v nějaké hře single player, protože náhodou nejede internet, tak bych ho asi považoval za blázna. Rv S pirátstvím to něco společného možná má, ale je to spíš víc škody než užitku. "Různým podvodům v aukci"? Tak tohle nebylo myšleno úplně vážně, že? Viz. neustálé obrovské problémy s čínskými boty v D3 a Blizzard, který tomu nedokáže (nechce, protože je to výhodné?) zabránit... Myslím, že zrovna Diablo 3 je hra, která krásně ukázala rozdíl mezi hrami éry dřívější (Diablo 2) a současné. A že ta současná je "alá Hollywood" ve filmové branži, je vcelku jasné... Rv

+2/0
3.12.2012 15:36

O24n30d79ř37e72j 39M47a85t63ě88j76k70a 2111202302

Podle mě je to spíš krok jak rozšířit pirátství, protože podstivý hráče tyhle ochrany odraděj a pirát si tam dá crack a nemusí to řešit.

+3/0
3.12.2012 16:10

T84o19m76á58š 66K44l85o91h12n93a 6371359189596

Záleží jak u jaké hry.. U D3 je toho opravdu moc ale když si vezmete třeba Steam.. Mám ho 3 roky, koupeno přes 200 her. Jen díky Steamu jsem přestal warezit.

+1/0
3.12.2012 18:05

O54n59d63ř14e92j 37M27a52t39ě81j36k82a 2481892702

Přesně tak. Ale je zajímavý že výrobky z toho ranýho kapitalismu ze 20. století furt fungujou a jsou spolehlivý. To mluvim třeba o americkejch výrobcích z 1. poloviny 20. století. Jsou to kvalitní věci a když se zrestaurujou tak fungujou dodnes. Dnešní kapitalismus už dávno neni kapitalismus. Já jako výrobce čehokoliv bych si nedovolil udělat něco co se hned rozbije, to bych si prostě nedovolil, zhoršilo by mi to pověst a tak. Jenomže jak je vidět tak lidem to dneska nevadí a bohužel už s tim ani nic nenadělaj když je všechno made in china. Ale zase tenhle konzum začal tak kolem toho roku 2005, před tim ty výrobky něco vydržely, nevim co se stalo.

0/0
3.12.2012 13:43

R13o83s66t45i89s95l69a97v 46M37a30j30e91r 2543292239838

Ano, vše je made in china. Ale vyrábějte někde levněji. Čína si drží měnu tam kde ji potřebuje a kašle na jiné státy. Jedou si po své línii a velmi se jim to vyplácí.

0/0
3.12.2012 15:09

R86o31s59t95i49s53l57a80v 47M58a35j37e67r 2953402129358

A jinak nikdo nikomu nebrání vyrábět a prodávat nerozbitnou lednici, která vydrží 100 let. Ovšem tato lednice bude po 20ti letech zastaralá.

Naše rodina před pěti lety pořizovala novou lednici i když ta stará 12 let stará pořád fungovala. Ona ta nová lednici totiž sežere třeba pětinu elektrické energie. Stejně tak kotel na plyn z minulých let vydržel 25 let a jel pořád. Sice žral jako kráva ale jel...a to hlavně protože všechna zařízení na něm byla primitivní. Nyní jsou pro řízení spotřeby přístroje řízeny elektronikou a ty se může prostě pokazit protože ji nikdo jiný nevyrábí než Číňané. Ale bacha na to, oni se to už naučili...

0/0
3.12.2012 15:13

O65n14d41ř64e19j 23M27a39t43ě22j48k18a 2141672512

To je sice pravda, ale na druhou stranu i ta lednice by aspoň tak těch 5 let měla bez problému vydržet. Výrobci do toho nic neni kolik ti žere domácnost.

0/0
3.12.2012 16:09

P59e75t86r 98K46ř22í32ž 2463174191621

Coz o to vyvojari by chteli (nerikam ze vsichni), ale uz ani nemuzou. Uspech her podobnych Call of Duty odstartoval hon za co nejlepsi grafikou, realisticnosti a prodejnosti .. (znovu)hratelnost se kapku vytratila. Mno a kdyz jedete po co nejlepsi grafice a fyzice, tak to proste neco stoji, at uz licencovani grafickeho/fyzikalniho enginu nebo jeste hure jeho kompletni vyvoj a porce grafiku navic.

Mno co tak zaciname trosku vic v minusu nez jsme chteli, ale tu hru pekelne vymazlime.. bude tam todle a todle .. Coze? Pruzkum trhu ukazal ze po tomdle typu hry ted neni poptavka nekolik milionu jako po CoD? Coze? Je to moc slozity pro 6lety deti tak to musime zjednodusit? Coze? Musime to vydat pred Vanocema i kdyz to nebude uplne hotovy, protoze na to tlaci vydavatel, vedeni a akcionari? Coze? Tech poslednich 5 levelu co uz mame si mame nechat pro DLC? atd...

Takze ano, vyvoj her jde do sr...  ale neobvinoval bych samotne vyvojare z toho ze jdou jenom po zisku, pokud to tak melo byt mysleno.

0/0
5.12.2012 0:17

T37o73m67á44š 12K63l25o59h88n19a 6981669579876

EA rozhodně není společnost co to dělá kvůli potěšení. A vývojáři A+ titulů taky ne :) Rozdíl je ale u malých společností a Indie devoloperů kde se to vážně dělá kvůli lidem: Torchlight, LIMBO, Terraria, Minecraft, Bastion...

0/0
3.12.2012 18:03

P47e57t40r 49K88ř38í86ž 2813484371311

Minecraft je vyjimka ktera nezapada nikam. Proste si udelal hru a ackoliv to nebyla nikterak originalni myslenka tak se to magicky stalo extremne rychle hitem. A ta Terraria potom .. mno nevim nevim jestli to bylo kvuli lidem nebo se chteli primarne svezt na fenomenalnim uspechu minecraftu :)

Jinak ano, u indie vyvojaru je samozrejme mnohem vyssi pravdepodobnost ze to delaji jake to chteji delat (event. komunita) protoze je to proste bavi ale nemusi je to zivit.

0/0
5.12.2012 0:38
Foto

R82a18d64e27k 55V50o14j90á51č78e25k 5743279613584

Za všechno může autoheal, ten bere adrenalinu ve hrách vítr z plachet.

+4/−4
3.12.2012 9:16

R97o14s11t93i71s38l39a67v 96M32a92j58e35r 2703352169908

...nelze to generalizovat. Je to jak u které hry.

+4/0
3.12.2012 10:43

O58n78d84ř18e74j 55M96a67t30ě51j81k69a 2841972422

Ano přesně, může za to CoD2, pak už to šlo s hrama z kopce.

+1/−2
3.12.2012 13:45

V44o87j44t24a 53P18a68t34k59o24s 8150918838253

Jo, tak pod tohle bych se klidně podepsal.

+1/0
3.12.2012 9:16

J96i10ř91í 98Ř39e66h51o15ř 9608408826598

Nesouhlasím, to jediné co se stalo, že všichni i staří hráči spohodlněli. Je tu několikanásobný neustálý příliv nových her a to jediné co se stalo. Že si mezi nimi neumíte vybrat. Každý rok vychází nějaká hra s otevřeným světem s milionem možností. Elder scrolls neztrácí kouzlo ani v pátém dílu, je spoustu podobných her. Včetně osvědčeného Falloutu. Far cry zastupuje střílečky. Dá se narazit i na originalitu jako nyní už série portal. Strategie Total war mají využitelnost do stovek hodin. A viděli jste Rocksmith?

+3/−4
3.12.2012 9:04

V21i12t 52O41t35a61h44a58l 5445800629654

Ja naopak souhlasim. Napr. ze serie TES vypadlo od areny/daggerfallu 90% veci co tam byly. Dungeony v Skyrimu jsou prubeh filmovym koridorem, zmizela tvorba vlastnich kouzel, coz byla jedna z nejvetsich deviz. Nejvetsi mesto cele provincie ma cca 50 obyvatel (v Arene bylo nekolik tisic mest s desitky tisic obyvatel). Z jedne strany na druhou prebehnete pesky za 2 hodiny. Questova linie za jakoukoli frakci je otazka na jeden vikend. Skyrim alias jak se stat z vesnicana Arcimagem a Guildmasterem vsech Magu za 5 hodin.  I kdyz s tim poctem kouzel co tam ted je se neni cemu divit. Tragicke konzolove ovladani a neskutecne jednoduche questy, kdy poletujes po mape a honis panaky se sipkami nad hlavou. Obvykle vyber ze 2 moznosti z nichz ani jedna se mi nelibi. 

A kdyz mas v boji malo HP, sezeres 100 salatu  a 100 brambor za 1 vterinu a mas plnej HealthBar. K tomu nesmrtelna NPC abys nahodou neudela bebinko dulezite quest postave. 

Skyrim ale alespon nabizi realism Mody. Bez nich je pro deti.

+7/0
3.12.2012 9:19

P80e40t44r 72K91o33v59á57ř 2969746309214

hraju skoro 30 let, zacinal jsem na Atari 800 XL (hnedo-bezovem) a hranim travil nekolik hodin denne. (RPG, TBS, Sporty) S clankem naprosto souhlasim. "Velke" tituly jdou cestou zjednoduseni kvuli priblizeni "casual" hracum. I Jirim zminovany Total war tim trpi (srovnejte Shogun, nebo lepe Medieval I a Shogun II). Nicmene typicke priklady tohoto trendu jsou napr. Civilizace, zminene Elder Scrolls, Diablo, Dragon Age, Jagged Alliance a dalsi. Nektere typy her se ztratily/presunuly k nezavislym uplne, protoze staly na moznostech (Master of Magic, Space Empires). Jeste ze sportovni pravidla jsou jasne dana, jinak by uz je taky studia zrusila, protoze proc by mel "chudak hrac zkoumat, co je offside, kdyz chce jen hrat hokej", ze?

+4/0
3.12.2012 10:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.