Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Herní průmysl na tradiční hráče plive, inovace je mu ukradená

Herní průmysl během posledních let zažil masivní úpadek. Nikoliv po stránce ekonomické, nýbrž po té obsahové. Astronomické rozpočty vedly manažery k minimalizaci rizik, což svázalo ruce inovaci. Současné trendy též směřují k zjednodušování a tituly jsou si v zásadě velmi podobné. Hráče ze staré školy to pak pochopitelně vede k frustraci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26a83r72c47e74l 66H74r91o24c92h 9209619672

Článek rozhodně rozproudil velice zajímavou debatu. R^ Za sebe musím říct, že situace nevidím tak černě. Pravda, je to tím, že mě většinou vůbec nezaujali ty "hlavní herní trháky." Z minulých zmíněné Baldurs Gate, v jiných diskuzích často vzpomínané Planescape:Torment (jestli komolím pardon), z dnešních Call of Duty, Far Cry, Skyrim atd... Jen z let nedávných- Mass Effect, Max Payne 3, Sleeping Dogs (miloval jsem GTA, ale tady byla spousta věcí, kterým dám přednost) a mnoho jiných mě hrozně moc bavily. Co mi "vadí" (tzn. nevyhovuje mi) je soustředění se na online hraní. Bydlím sice v Praze, Vršovicích, ale do našeho baráku prostě rychlejší net než 16Mb/s neseženeš. Což občas nestačí na streamovanej přenos fotbalu, natož kvalitní online hraní. Plus to, že těžko při onlinovce pauzovat, protože malá chce dolít pití, vylít nočník, pochválit stavebnici atd... Chápu názory HC hráčů. I mě, po skoro dvaceti letech hraní nooba (když teda čtu, jak hry, který mám za dost těžký, někdo ztrhá, že brnkačka), občas zarazí, že dohraju v poklidu hru na nejtěžší obtížnost a nemám nijak velkej problém (např. Mafia 2. To byla procházka růžovým sadem...). Co se týká příběhu... To je nefér proti novým hrám. Ve starých vám mohli příběh podat na dvaceti stránkách textu. Kdo to bude dneska číst? Tak ti, co si čtou podmínky licenční smlouvy. ;-) Dodnes strašně miluji příběh Final Fantasy 7, ale už mě z toho bolí oči. Tak si radši projedu ME trilogii.

Jo co se týká filmu, který se tu taky vytahoval, tam je to horší... Tam jsem až v depresi. :-/

0/0
14.3.2013 22:20

V22i64k94t22o52r 12K74l19o37u51č88e85k 7849570298844

Také vidím paralelu mezi úpadkem her, hudby a filmů. Jako by byl současný svět servírován se vším všudy a současně se ztenčoval prostor pro vlastní objevování.

Nehledě na to, že tato paralela sahá do politiky, businessu a celého ekonomického kolosu...orientace na profit kontra orientace na spokojeného zákazníka jsou SAKRA ROZDÍLNÉ POHLEDY

+1/0
4.12.2012 9:11

P87e70t15r 21S54v74o52b90o38d20a 1174376933636

Nesouhlasim, poslední dobou je docela dost filmů, který stojej za vidění. Stejně jako ve hrách, člověk se jenom nesmí nechat zavalit tim mainstreamem, ale ke kvalitě si musí dojít....ne že by tady nebyla, jenom jsou lidi líný se aspoň zajímat. Stejně jako autor článků zbytečně nadává, že herní průmysl na něj plive. Proč? Když chci jíst jen to, co mi někdo přinese až po nos, tak se nemůžu divit, že mi někdy prostě nebude chutnat...

+5/−1
3.12.2012 13:55

P61e39t57r 60S89v14o22b49o62d24a 1254406943126

S těmi filmy to měla být reakce na p. Matějku níže...

0/0
3.12.2012 13:55

A41n63d22r98e48j 33B63r98a54b40e27c 4112811607224

Ja ale v textu hovorim i o nezavisle scene, ktera momentalne vzkveta. S tim hledanim navic nemate az tak uplne pravdu. Nektere typy her jsou velmi nakladne na vyvoj a teprve se pomalu zacinaji objevovat. A to prave diky novemu segmentu stredne velikych vyvojaru. Kvalitni multiplayerove FPS jsou zatim vzacnosti.

0/0
3.12.2012 14:04

P53e24t28r 33S38v48o32b70o41d88a 1894856393516

A vy historicky pamatujete nějaké období, kdy jich bylo dostatek? Ja tedy opravdu ne...Celé je to víceméně o tom, že ty firmy, které dříve vydávaly hry pro skalní příznivce, tak bud zhynuly a nebo jsou z nich dnes kolosy, které sypou hry pro masy (viz třeba EA nebo Ubisoft). Rozhodně si ale nemyslim, že by nebylo po čem sáhnout...Rozumim i tomu, že některé typy her jsou náročné na vývoj, ale je to stejný argument jako kdybych si zoufal, že žádný nezávislý filmař nezfilmoval Pána prstenů, protože ta od P. Jacksona je točená pro masy a někomu se nelíbí...

+2/−1
3.12.2012 15:47

P97e54t36r 28S36v39o65b75o19d92a 4807625488843

já si rozhodně pamatuju období, kdy jich bylo dostatek! zřejmě jste mladšího ročníku, ale já si rozhodně pamatuji doby, kdy hry byly hodnoceny PRIMÁRNĚ na základě jejich hratelnosti a nablýštěné "prdy" prostě neměly šanci na úspěch, stačí si přečíst nějaké ze starších časopisů SCORE/LEVEL a byly to mainstreamové tituly... dnes jde velmi citelně z her cítit klasický "business" model, kdy se hry přizpůsobují širokým masám "casual" hráčů, aby si to mohl zahrát každý malý capart, co chodí ještě na nočník nebo zrovna se nudící mamina na mateřské... to ale nejsou Hry jak mají být, zásadním problém současného mainstreamu je, že hrám chybí HLOUBKA... jsou příšerně "ploché", nudné, předvídatelné, jednoduché až to bolí... prostě alá Hollywood :-/Rv

+2/−1
3.12.2012 15:59

P43e41t66r 74S72v26o91b81o36d50a 1194716883646

Zdravim jmenovce :) tak zrovna Score mam snad od čísla 1 do čísla tak 150 doma komplet (pokud to neshnilo v garáži), byl to pro mě naprosto kultovní časopis a vím moc dobře, co se na hrách hodnotilo a taky vim, že nebylo moc častý, aby člověk potkal fakt pecku. Je jasný, že po těch letech člověk vzpomene už jenom na ty dobrý hry a ne na tu tunu balastu, která mu jenom proběhla počítačem :) jinak s váma souhlasím, že ten mainstream se posunul, ale to se dalo čekat a myslim, že v tomhle směru bude hůř. Ono se neni co divit, když ty vývojáři viděj, že se programujou se super hrou, která pobaví hrstku fandů a pak je v prodejích a výdělku totálně smete Farmville (což taky prostě je počítačová hra). Ale taky řikám, že kdo chce, tak si tu kvalitu najde i dneska...

+1/0
3.12.2012 16:26

A67n72d29r95e34j 43B77r31a34b29e29c 4212371207814

Ano, kratce po zacatku milenia o kvalitni tituly nouze nebyla. Treba Quake, Unreal, Counter-Strike, Wolfenstein: Enemy Territory a rada vybornych modifikaci pro Half-Life 1 nebo 2. Ono jich nebylo prilis, ale byly to tak dobre tituly, ze vic nebylo treba. Jejich zivotnost totiz byla ohromna.

A stejne jako s budgetovym panem prstenu to neni, ale i to jsem v textu vysvetloval.

+1/0
3.12.2012 16:22

P61e57t65r 31S40v87o15b48o80d23a 1494856403806

Quake - 1996, Unreal - 1998,  CS 1.6 - 2000 (tušim), Wolfenstein ET 2003 nebo třeba Battlefield 2002....to zas neni tak, ze by to vycházelo jak na běžícím páse..ta zivotnost mozna byla dana i tim, ze byla proste moda hrat toto nebo tamto a to se prostě hrálo (typicky na VŠ kolejích všichni mydlili CS-ko atd.). Ten výběr je prostě čim dál širší, protože grafika už tak rychle nestárne a neni problém dát si vizuelně pěknou 4-6 let starou hru a skvěle se u toho pobavit....

+1/0
3.12.2012 16:40

A16n31d12r95e87j 54B84r72a61b50e21c 4742601787184

A jake jsou podle vas alternativy ke vsem call of duty klonum? FPSka mi prijdou dost na jedno brdo a jmenovane tituly me bavi dodnes. O mode to podle meho nazoru neni. Za posledni dobu snad se lisi jen lehce nadprumerne Tribes ci nepovedeny Brink. Planetside 2 na me zatim dela dojem sci-fi battlefieldu.

Za to z mensich titulu se mi libi trebas to Natural Selection 2 a Chivalry: Medieval Warfare. A presne takovahle vyvojarska scena prave ted vznika.

+1/0
3.12.2012 17:54

P19e50t85r 14J76a87r69o94š 2324121345857

Z novych bych doplnil Borderlands, ktery pro coop zalozene hrace byl jako dar z nebes R^

+1/0
3.12.2012 20:08

P65e96t93r 38S54v33o46b61o67d78a 4107615588133

Borderlands R^R^

0/0
3.12.2012 20:39

H53y48n24e45k 36Š20l26a77h84ů90n46e60k 4539253196379

Left 4 Dead.

0/0
4.12.2012 17:43

A73n50d64r18e32j 14B82r49a58b26e57c 4352681937154

Mate pravdu. Left4Dead je hodne povedena vyjimka. :)

0/0
6.12.2012 14:04

O58n92d59ř19e83j 14M84a50t80ě70j56k69a 2301872892

Ono je to tak ale u všeho nejenom u her. Pdívejte se jak upadá hudební a filmovej průmysl. Je to stejný jako s těma hrama, dneska valstně neexistuje kvalitní kapela která by patřila do toho mainstreamu a dobrý Hollywoodský filmy taky ubejvaj. Nejlepší příklad těhle ducháprázdnejch filmů který byly totálně komerční a zaměřený jenom na efekty je Avatar. U těch her je to ale opravdu bída, poslední střílečka která mě opravdu bavila byl asi FarCry, Half Life 2 a podobný hry, ale po roce 2006 nastal zlom a začaly se dělat převážně odpadní hry (konzole?). Dneska se daj hrát prakticky už jenom RPGčka, který teď zastaly funkci dřívějších stříleček, protože dnešní RPG složitostí odpovídá 10 let starý střílečce. Pak tady máme to věčný tunelování a remakování starších titulů (NFS, COD....) to je něco tak nechutnýho že mi ty hry nestojej ani za stažení, natož abych si to kupoval, jak to může mít takovej úspěch opravdu nechápu.

+2/0
3.12.2012 13:36

O81n67d49ř16e84j 59M49a93t75ě29j53k98a 2241262802

Z poslední doby je dobrej třeba Hitman: Absolution, i když i tam je vidět to že to muselo bej i na konzole (absence mapy, přiblbý ovládání kde každá akce potřebuje speciální tlačítko - to už bylo ale i v Blood Money)

0/−3
3.12.2012 13:38

V51l24a84d28i25m41í52r 24Š12e97v88e70č98e12k 1161620447374

Už i Hitman 2 byl na PS2...

0/0
3.12.2012 17:10

O50n30d46ř36e40j 39M36a28t29ě35j68k68a 2901702112

To je pravda a v některejch věcech to bylo taky znát. Hlavně celkový zjednodušení zbraňovýho arzenálu a tak.

0/0
4.12.2012 16:00
Foto

M18i91c90h81a25l 33J80a78n61o86v71á57č 8187296575493

Drive hc pc hrac, dnes hraju deskovky a zpatky uz bych se nevratil.

0/0
3.12.2012 13:32

J88o24s71e94f 95S55t81e55h93n56o 5231331590

Jojo.. dneska je k normální hře potřeba nejvyšší obtížnost.. zlaté časy kdy jsem se nervoval s maximální obtížností unreala  ^^

0/0
3.12.2012 13:14

M32i29c82h64a89l 29M50e29d89e86k 4295317722962

Za mladejch let byla tráva zelenější. To je myslím věc základní.

Ale jinak na jednu stranu mainstream opravdu se trochu vyprázdnil. Jenže máme zde vedlejší scénu produktů pro fanoušky, neustále vyvíjená dlc atd. Možná největší firmy a nejkřiklavější tituly se rozkročily velmi široko, ale vsadil bych se, že ve skutečnosti se každý rok vytváří více titulů než dříve a kdo chce hledat svoje, tak si to najde.

0/−2
3.12.2012 12:45

P46e26t66r 41S31l73o52v23á73k 9435565777589

Zase plac nostalgikov:D ja si viem vyborne zahraet aj dnes, dokonca lepsie ako kedy kolvek predtym, Assassins creed, Gears of war, Xcom novy, paradne hry, tesim sa na Skyrim... a mnoho dalsich, L4D napriklad.. lepsie hry sa nikdy predtym nerobili, a to som zacal hrat na Atari 800ke

+2/−8
3.12.2012 12:41

P69e70t98r 59K43ř60í38ž 2413954841371

Po Atari jsi musel hoooodne let vynechat protoze jinak bys todle nemohl nikdy napsat.

0/0
5.12.2012 0:27

P85e56t59r 12S72l56o40v72á32k 9125685807609

atari, 386 SX, 486 DX, Pentium 1, CeleronA, Pentium4, k tomu pentium pribudol notas s AMD, atd atd plus xbox... nevynechal som v zasade nic a stale trvam na tom, ze herna scena je v sucasnosti vyborna... nostalgia je ale svina vec... hra mojho srdca bolo vzdy a nostalgicky ostane Ufo: enemy unknown, ale sucasne predelavka Xcom je proste lepsia hra, zabavnejsia, samozrejme lepsie vyzerajuca, odstranene neprijemne veci starej verzie, ktore vychadzali z vtedajsich technickych omezeni a aj nevyvinutosti herneho priemyslu... staci prestat slintat nad 20 rocnym klenotom, ktory som uz 10 rokov nehral a s otvorenou myslou si uzivat nove spickove hry... to je vsetko

0/0
5.12.2012 13:32

V98o45j74t88ě60c30h 32R31ů38ž90e18k 9339152580428

Souhlasí, nechápu, co ti hateři furt skuhrají, vždyť většině z nich ještě nebylo 10 let.

0/0
14.3.2013 18:42

C74t22i94r73a68d 36L67o97s 8704832414233

Minuly tyden jsem rozehral po x letech Jagged Alliance 2. Tech malych detailu v pribehu, tech moznosti... a i ta kreslena grafika se mi vlastne libi R^

+4/0
3.12.2012 11:52

R43o21s13t68i18s50l76a38v 14M69a29j18e89r 2353942219438

Hmmm, částečně bych souhlasil, částečně ne.

Osobně hraji nyní Diabla 3, znovu Skyrim, občas si zajedu pár kol v F1 (ale tam to člověk ztratí z rukou, pokud nejezdí často). Chci nyní pořídit BlackOps 2. Jeden by nevěřil, ale i jen toto hraní těchto pár her bere dost času.

Hry hraji dalo by se říci od mala a je pravda, že commodore mi nabízel mraky her ještě na kazetách, které byly dobré a měly každá svůj nápad. Musíme si ovšem říci, že vyvojáři nedělají hry sami pro sebe, ale pro lidi. Já bych nechtěl udělat hru kterou si koupí 10 lidí, vůbec by mne nehřálo že je originální a i skvělá. Vyvojáři dělají takové hry, jaké chtějí lidé.

Uvedu příklad Modern Warfare 3 - já si tu hru užil. Obtížnost na max a prostě jsme to dohrál a bylo to zábavné, sice krátké, ale zase pastva pro oči. Pak ale příjde člověk, co dá obtížnost na co nejnižší a vykládá, že to je oničem, že ho to vede tunelem a střílí...

+6/−3
3.12.2012 10:43

V64i37t 13O30t72a73h61a27l 5365660269864

Omyl. Vývojáři AAA titulů nedělají hry pro lidi, dělaji hry pro zisk. Proto musí být hra tak jednoduchá aby ji dokázalo hrát co nejvíc lidí. Musí být graficky na výši aby zaujala na první pohled a v žádném případě nesmí hráči vydržet moc dlouho. Pokud by byla hra natolik trvanlivá, že bys ji dokázal hrát 3 roky (a ty 3 roky sis žádnou další nekoupil) je to z komerčního pohledu spatně.  Ne, hra tě musí zaujmout  řádově týdny. A pak musíš zjistit, že ti v ní něco chybí. A hele, třeba to bude v tomhle placeném DLC. Nebo v tom dalším.. Nebo dalším. A hele proDLCovali jsme se úspěšně k dalšímu dílu. 

Ale to je problém tohoto spotřebního světa ve všem. Proto většina výrobků vydrží akorát do konce záruky a pak odejde a musí se koupit nový výrobek. Vyrobit auto/pračku/cokoli, které funguje spolehlivě bez závad 40let je z kapitalisticky/komerčního hlediska katastrofa.

+16/−1
3.12.2012 11:10

M41i15c80h20a53l 93T26e67c70l 8105428798632

Vit Otahal : skvele napsane a se vsim souhlasim . Dekuju :-)

0/0
3.12.2012 11:37

R30o41s57t66i70s48l63a92v 46M53a56j74e96r 2563782969868

Skyrim bez DLC může člověk hrát 300 hodin a pořád nebude mít dohráno. Diablo 3 hraji taky přes 350 hodin a pořád k tomu rád sedám.

Vyvojáři samozřejmě dělají hry tak jak je chce masa lidí. Tedy ano, pro zisk. Ale....vy chodíte do práce zadarmo? Já třeba ne. Za svou práci chci dostat zaplaceno. Proto také už dávno dávníčko hry nestahuji, ale kupuji. Maximálně nějaké stařinky ke kterým se chce člověk vrátit pro jejich kouzlo.

Co se týče toho, že trh je nastaven tak, aby si člověk pořád něco kupoval, tak ano, s tím souhlasím. Dokážete si představit, že si někdo koupí pračku za 75000 Kč u které bude garantováno, že bude fungovat 10-12 let a na ty roky bude záruka? Dokážete si představit, že si koupíte LED televizi za 30000Kč se zárukou 8 let když dnes nějaká s úhlopříčkou 82cm stojí třeba kolem 6500Kč? Trh je prostě nastaven tak, aby se kupovalo nové zboží. Vyrábí se pro lidi...tak se musí zajistit, že lidi budou i nakupovat...

+1/−2
3.12.2012 13:39

O96n96d81ř21e46j 98M28a75t20ě70j73k79a 2851962652

Jo ale u Diabla se musíš modlit při každym spuštění aby to fungovalo. Hru s takovejma ochranama bych si nikdy nekoupil a nechápu jak jim to lidi můžou podporovat.

0/−2
3.12.2012 13:44

R63o65s78t36i17s69l61a68v 69M17a44j28e83r 2223702829798

Já si ji koupil. Diablo 3 zase tak chráněno není, jen člověk musí být připojen na net. Dle mého názoru je to krok jak zamezit pirátství a různým podvodům v aukcích apod.

Když ale řeknete jedno, řekněte i druhé...připojení k netu vadí spoustě lidem, kteří neví jak tu hru cracknout. Já osobně to ale vítám, protože kooperace funguje skvěle, nemusí se nic nastavovat atd, jen se člověk připojí ke kamarádovi a můžete rubat spolu. Je to zábavnější jak solo hra.

0/−2
3.12.2012 15:16

P68e51t34r 31S18v89o50b55o59d10a 4177815838663

Spoustě lidí vadí připojení k netu, protože prostě chtějí hrát offline! Kdyby mi někdo před deseti lety řekl, že si nebudu moct zahrát v nějaké hře single player, protože náhodou nejede internet, tak bych ho asi považoval za blázna. Rv S pirátstvím to něco společného možná má, ale je to spíš víc škody než užitku. "Různým podvodům v aukci"? Tak tohle nebylo myšleno úplně vážně, že? Viz. neustálé obrovské problémy s čínskými boty v D3 a Blizzard, který tomu nedokáže (nechce, protože je to výhodné?) zabránit... Myslím, že zrovna Diablo 3 je hra, která krásně ukázala rozdíl mezi hrami éry dřívější (Diablo 2) a současné. A že ta současná je "alá Hollywood" ve filmové branži, je vcelku jasné... Rv

+2/0
3.12.2012 15:36

O38n82d94ř15e37j 48M44a78t13ě83j36k98a 2401762562

Podle mě je to spíš krok jak rozšířit pirátství, protože podstivý hráče tyhle ochrany odraděj a pirát si tam dá crack a nemusí to řešit.

+3/0
3.12.2012 16:10

T93o54m12á80š 32K34l35o95h58n80a 6811229969346

Záleží jak u jaké hry.. U D3 je toho opravdu moc ale když si vezmete třeba Steam.. Mám ho 3 roky, koupeno přes 200 her. Jen díky Steamu jsem přestal warezit.

+1/0
3.12.2012 18:05

O73n55d40ř30e72j 65M24a98t85ě70j51k12a 2221562792

Přesně tak. Ale je zajímavý že výrobky z toho ranýho kapitalismu ze 20. století furt fungujou a jsou spolehlivý. To mluvim třeba o americkejch výrobcích z 1. poloviny 20. století. Jsou to kvalitní věci a když se zrestaurujou tak fungujou dodnes. Dnešní kapitalismus už dávno neni kapitalismus. Já jako výrobce čehokoliv bych si nedovolil udělat něco co se hned rozbije, to bych si prostě nedovolil, zhoršilo by mi to pověst a tak. Jenomže jak je vidět tak lidem to dneska nevadí a bohužel už s tim ani nic nenadělaj když je všechno made in china. Ale zase tenhle konzum začal tak kolem toho roku 2005, před tim ty výrobky něco vydržely, nevim co se stalo.

0/0
3.12.2012 13:43

R29o37s66t26i29s63l51a35v 10M71a68j14e18r 2493732169748

Ano, vše je made in china. Ale vyrábějte někde levněji. Čína si drží měnu tam kde ji potřebuje a kašle na jiné státy. Jedou si po své línii a velmi se jim to vyplácí.

0/0
3.12.2012 15:09

R78o63s14t97i64s57l37a64v 98M24a34j74e23r 2163142719548

A jinak nikdo nikomu nebrání vyrábět a prodávat nerozbitnou lednici, která vydrží 100 let. Ovšem tato lednice bude po 20ti letech zastaralá.

Naše rodina před pěti lety pořizovala novou lednici i když ta stará 12 let stará pořád fungovala. Ona ta nová lednici totiž sežere třeba pětinu elektrické energie. Stejně tak kotel na plyn z minulých let vydržel 25 let a jel pořád. Sice žral jako kráva ale jel...a to hlavně protože všechna zařízení na něm byla primitivní. Nyní jsou pro řízení spotřeby přístroje řízeny elektronikou a ty se může prostě pokazit protože ji nikdo jiný nevyrábí než Číňané. Ale bacha na to, oni se to už naučili...

0/0
3.12.2012 15:13

O92n26d34ř80e34j 54M92a11t20ě10j30k23a 2231472222

To je sice pravda, ale na druhou stranu i ta lednice by aspoň tak těch 5 let měla bez problému vydržet. Výrobci do toho nic neni kolik ti žere domácnost.

0/0
3.12.2012 16:09

P54e54t23r 60K21ř57í18ž 2283554891281

Coz o to vyvojari by chteli (nerikam ze vsichni), ale uz ani nemuzou. Uspech her podobnych Call of Duty odstartoval hon za co nejlepsi grafikou, realisticnosti a prodejnosti .. (znovu)hratelnost se kapku vytratila. Mno a kdyz jedete po co nejlepsi grafice a fyzice, tak to proste neco stoji, at uz licencovani grafickeho/fyzikalniho enginu nebo jeste hure jeho kompletni vyvoj a porce grafiku navic.

Mno co tak zaciname trosku vic v minusu nez jsme chteli, ale tu hru pekelne vymazlime.. bude tam todle a todle .. Coze? Pruzkum trhu ukazal ze po tomdle typu hry ted neni poptavka nekolik milionu jako po CoD? Coze? Je to moc slozity pro 6lety deti tak to musime zjednodusit? Coze? Musime to vydat pred Vanocema i kdyz to nebude uplne hotovy, protoze na to tlaci vydavatel, vedeni a akcionari? Coze? Tech poslednich 5 levelu co uz mame si mame nechat pro DLC? atd...

Takze ano, vyvoj her jde do sr...  ale neobvinoval bych samotne vyvojare z toho ze jdou jenom po zisku, pokud to tak melo byt mysleno.

0/0
5.12.2012 0:17

T75o86m82á68š 49K60l81o76h52n13a 6761519439896

EA rozhodně není společnost co to dělá kvůli potěšení. A vývojáři A+ titulů taky ne :) Rozdíl je ale u malých společností a Indie devoloperů kde se to vážně dělá kvůli lidem: Torchlight, LIMBO, Terraria, Minecraft, Bastion...

0/0
3.12.2012 18:03

P52e66t69r 79K60ř62í93ž 2563624351761

Minecraft je vyjimka ktera nezapada nikam. Proste si udelal hru a ackoliv to nebyla nikterak originalni myslenka tak se to magicky stalo extremne rychle hitem. A ta Terraria potom .. mno nevim nevim jestli to bylo kvuli lidem nebo se chteli primarne svezt na fenomenalnim uspechu minecraftu :)

Jinak ano, u indie vyvojaru je samozrejme mnohem vyssi pravdepodobnost ze to delaji jake to chteji delat (event. komunita) protoze je to proste bavi ale nemusi je to zivit.

0/0
5.12.2012 0:38
Foto

R88a90d76e15k 42V65o40j72á72č25e57k 5163339783784

Za všechno může autoheal, ten bere adrenalinu ve hrách vítr z plachet.

+4/−4
3.12.2012 9:16

R33o94s55t71i73s92l60a65v 64M93a81j51e65r 2983512699548

...nelze to generalizovat. Je to jak u které hry.

+4/0
3.12.2012 10:43

O27n37d76ř87e65j 29M46a79t97ě72j20k93a 2961942952

Ano přesně, může za to CoD2, pak už to šlo s hrama z kopce.

+1/−2
3.12.2012 13:45

V86o10j95t39a 61P79a83t21k89o48s 8170608258373

Jo, tak pod tohle bych se klidně podepsal.

+1/0
3.12.2012 9:16

J62i83ř16í 95Ř21e36h34o16ř 9688388976598

Nesouhlasím, to jediné co se stalo, že všichni i staří hráči spohodlněli. Je tu několikanásobný neustálý příliv nových her a to jediné co se stalo. Že si mezi nimi neumíte vybrat. Každý rok vychází nějaká hra s otevřeným světem s milionem možností. Elder scrolls neztrácí kouzlo ani v pátém dílu, je spoustu podobných her. Včetně osvědčeného Falloutu. Far cry zastupuje střílečky. Dá se narazit i na originalitu jako nyní už série portal. Strategie Total war mají využitelnost do stovek hodin. A viděli jste Rocksmith?

+3/−4
3.12.2012 9:04

V75i85t 91O63t36a12h23a97l 5395740599434

Ja naopak souhlasim. Napr. ze serie TES vypadlo od areny/daggerfallu 90% veci co tam byly. Dungeony v Skyrimu jsou prubeh filmovym koridorem, zmizela tvorba vlastnich kouzel, coz byla jedna z nejvetsich deviz. Nejvetsi mesto cele provincie ma cca 50 obyvatel (v Arene bylo nekolik tisic mest s desitky tisic obyvatel). Z jedne strany na druhou prebehnete pesky za 2 hodiny. Questova linie za jakoukoli frakci je otazka na jeden vikend. Skyrim alias jak se stat z vesnicana Arcimagem a Guildmasterem vsech Magu za 5 hodin.  I kdyz s tim poctem kouzel co tam ted je se neni cemu divit. Tragicke konzolove ovladani a neskutecne jednoduche questy, kdy poletujes po mape a honis panaky se sipkami nad hlavou. Obvykle vyber ze 2 moznosti z nichz ani jedna se mi nelibi. 

A kdyz mas v boji malo HP, sezeres 100 salatu  a 100 brambor za 1 vterinu a mas plnej HealthBar. K tomu nesmrtelna NPC abys nahodou neudela bebinko dulezite quest postave. 

Skyrim ale alespon nabizi realism Mody. Bez nich je pro deti.

+7/0
3.12.2012 9:19

P18e38t88r 73K91o80v69á17ř 2199546909134

hraju skoro 30 let, zacinal jsem na Atari 800 XL (hnedo-bezovem) a hranim travil nekolik hodin denne. (RPG, TBS, Sporty) S clankem naprosto souhlasim. "Velke" tituly jdou cestou zjednoduseni kvuli priblizeni "casual" hracum. I Jirim zminovany Total war tim trpi (srovnejte Shogun, nebo lepe Medieval I a Shogun II). Nicmene typicke priklady tohoto trendu jsou napr. Civilizace, zminene Elder Scrolls, Diablo, Dragon Age, Jagged Alliance a dalsi. Nektere typy her se ztratily/presunuly k nezavislym uplne, protoze staly na moznostech (Master of Magic, Space Empires). Jeste ze sportovni pravidla jsou jasne dana, jinak by uz je taky studia zrusila, protoze proc by mel "chudak hrac zkoumat, co je offside, kdyz chce jen hrat hokej", ze?

+4/0
3.12.2012 10:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.