Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Herní průmysl na tradiční hráče plive, inovace je mu ukradená

Herní průmysl během posledních let zažil masivní úpadek. Nikoliv po stránce ekonomické, nýbrž po té obsahové. Astronomické rozpočty vedly manažery k minimalizaci rizik, což svázalo ruce inovaci. Současné trendy též směřují k zjednodušování a tituly jsou si v zásadě velmi podobné. Hráče ze staré školy to pak pochopitelně vede k frustraci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M21a13r16c15e16l 50H75r98o96c84h 9979959722

Článek rozhodně rozproudil velice zajímavou debatu. R^ Za sebe musím říct, že situace nevidím tak černě. Pravda, je to tím, že mě většinou vůbec nezaujali ty "hlavní herní trháky." Z minulých zmíněné Baldurs Gate, v jiných diskuzích často vzpomínané Planescape:Torment (jestli komolím pardon), z dnešních Call of Duty, Far Cry, Skyrim atd... Jen z let nedávných- Mass Effect, Max Payne 3, Sleeping Dogs (miloval jsem GTA, ale tady byla spousta věcí, kterým dám přednost) a mnoho jiných mě hrozně moc bavily. Co mi "vadí" (tzn. nevyhovuje mi) je soustředění se na online hraní. Bydlím sice v Praze, Vršovicích, ale do našeho baráku prostě rychlejší net než 16Mb/s neseženeš. Což občas nestačí na streamovanej přenos fotbalu, natož kvalitní online hraní. Plus to, že těžko při onlinovce pauzovat, protože malá chce dolít pití, vylít nočník, pochválit stavebnici atd... Chápu názory HC hráčů. I mě, po skoro dvaceti letech hraní nooba (když teda čtu, jak hry, který mám za dost těžký, někdo ztrhá, že brnkačka), občas zarazí, že dohraju v poklidu hru na nejtěžší obtížnost a nemám nijak velkej problém (např. Mafia 2. To byla procházka růžovým sadem...). Co se týká příběhu... To je nefér proti novým hrám. Ve starých vám mohli příběh podat na dvaceti stránkách textu. Kdo to bude dneska číst? Tak ti, co si čtou podmínky licenční smlouvy. ;-) Dodnes strašně miluji příběh Final Fantasy 7, ale už mě z toho bolí oči. Tak si radši projedu ME trilogii.

Jo co se týká filmu, který se tu taky vytahoval, tam je to horší... Tam jsem až v depresi. :-/

0/0
14.3.2013 22:20

V60i41k78t50o59r 88K83l35o11u49č97e59k 7979150538174

Také vidím paralelu mezi úpadkem her, hudby a filmů. Jako by byl současný svět servírován se vším všudy a současně se ztenčoval prostor pro vlastní objevování.

Nehledě na to, že tato paralela sahá do politiky, businessu a celého ekonomického kolosu...orientace na profit kontra orientace na spokojeného zákazníka jsou SAKRA ROZDÍLNÉ POHLEDY

+1/0
4.12.2012 9:11

P39e37t61r 12S79v54o58b64o48d70a 1204676353126

Nesouhlasim, poslední dobou je docela dost filmů, který stojej za vidění. Stejně jako ve hrách, člověk se jenom nesmí nechat zavalit tim mainstreamem, ale ke kvalitě si musí dojít....ne že by tady nebyla, jenom jsou lidi líný se aspoň zajímat. Stejně jako autor článků zbytečně nadává, že herní průmysl na něj plive. Proč? Když chci jíst jen to, co mi někdo přinese až po nos, tak se nemůžu divit, že mi někdy prostě nebude chutnat...

+5/−1
3.12.2012 13:55

P26e81t88r 34S55v54o20b74o27d28a 1164156373776

S těmi filmy to měla být reakce na p. Matějku níže...

0/0
3.12.2012 13:55

A15n64d18r89e77j 92B53r77a67b67e20c 4582611347914

Ja ale v textu hovorim i o nezavisle scene, ktera momentalne vzkveta. S tim hledanim navic nemate az tak uplne pravdu. Nektere typy her jsou velmi nakladne na vyvoj a teprve se pomalu zacinaji objevovat. A to prave diky novemu segmentu stredne velikych vyvojaru. Kvalitni multiplayerove FPS jsou zatim vzacnosti.

0/0
3.12.2012 14:04

P93e49t23r 24S42v24o95b42o26d25a 1284616833266

A vy historicky pamatujete nějaké období, kdy jich bylo dostatek? Ja tedy opravdu ne...Celé je to víceméně o tom, že ty firmy, které dříve vydávaly hry pro skalní příznivce, tak bud zhynuly a nebo jsou z nich dnes kolosy, které sypou hry pro masy (viz třeba EA nebo Ubisoft). Rozhodně si ale nemyslim, že by nebylo po čem sáhnout...Rozumim i tomu, že některé typy her jsou náročné na vývoj, ale je to stejný argument jako kdybych si zoufal, že žádný nezávislý filmař nezfilmoval Pána prstenů, protože ta od P. Jacksona je točená pro masy a někomu se nelíbí...

+2/−1
3.12.2012 15:47

P86e83t60r 47S52v37o70b64o55d59a 4447345338373

já si rozhodně pamatuju období, kdy jich bylo dostatek! zřejmě jste mladšího ročníku, ale já si rozhodně pamatuji doby, kdy hry byly hodnoceny PRIMÁRNĚ na základě jejich hratelnosti a nablýštěné "prdy" prostě neměly šanci na úspěch, stačí si přečíst nějaké ze starších časopisů SCORE/LEVEL a byly to mainstreamové tituly... dnes jde velmi citelně z her cítit klasický "business" model, kdy se hry přizpůsobují širokým masám "casual" hráčů, aby si to mohl zahrát každý malý capart, co chodí ještě na nočník nebo zrovna se nudící mamina na mateřské... to ale nejsou Hry jak mají být, zásadním problém současného mainstreamu je, že hrám chybí HLOUBKA... jsou příšerně "ploché", nudné, předvídatelné, jednoduché až to bolí... prostě alá Hollywood :-/Rv

+2/−1
3.12.2012 15:59

P21e66t86r 44S61v23o92b35o21d64a 1244626713496

Zdravim jmenovce :) tak zrovna Score mam snad od čísla 1 do čísla tak 150 doma komplet (pokud to neshnilo v garáži), byl to pro mě naprosto kultovní časopis a vím moc dobře, co se na hrách hodnotilo a taky vim, že nebylo moc častý, aby člověk potkal fakt pecku. Je jasný, že po těch letech člověk vzpomene už jenom na ty dobrý hry a ne na tu tunu balastu, která mu jenom proběhla počítačem :) jinak s váma souhlasím, že ten mainstream se posunul, ale to se dalo čekat a myslim, že v tomhle směru bude hůř. Ono se neni co divit, když ty vývojáři viděj, že se programujou se super hrou, která pobaví hrstku fandů a pak je v prodejích a výdělku totálně smete Farmville (což taky prostě je počítačová hra). Ale taky řikám, že kdo chce, tak si tu kvalitu najde i dneska...

+1/0
3.12.2012 16:26

A22n57d60r77e35j 26B82r50a33b73e10c 4852481667784

Ano, kratce po zacatku milenia o kvalitni tituly nouze nebyla. Treba Quake, Unreal, Counter-Strike, Wolfenstein: Enemy Territory a rada vybornych modifikaci pro Half-Life 1 nebo 2. Ono jich nebylo prilis, ale byly to tak dobre tituly, ze vic nebylo treba. Jejich zivotnost totiz byla ohromna.

A stejne jako s budgetovym panem prstenu to neni, ale i to jsem v textu vysvetloval.

+1/0
3.12.2012 16:22

P57e68t81r 79S70v19o88b14o61d73a 1494646723906

Quake - 1996, Unreal - 1998,  CS 1.6 - 2000 (tušim), Wolfenstein ET 2003 nebo třeba Battlefield 2002....to zas neni tak, ze by to vycházelo jak na běžícím páse..ta zivotnost mozna byla dana i tim, ze byla proste moda hrat toto nebo tamto a to se prostě hrálo (typicky na VŠ kolejích všichni mydlili CS-ko atd.). Ten výběr je prostě čim dál širší, protože grafika už tak rychle nestárne a neni problém dát si vizuelně pěknou 4-6 let starou hru a skvěle se u toho pobavit....

+1/0
3.12.2012 16:40

A34n36d87r23e17j 92B15r46a86b72e54c 4122941827454

A jake jsou podle vas alternativy ke vsem call of duty klonum? FPSka mi prijdou dost na jedno brdo a jmenovane tituly me bavi dodnes. O mode to podle meho nazoru neni. Za posledni dobu snad se lisi jen lehce nadprumerne Tribes ci nepovedeny Brink. Planetside 2 na me zatim dela dojem sci-fi battlefieldu.

Za to z mensich titulu se mi libi trebas to Natural Selection 2 a Chivalry: Medieval Warfare. A presne takovahle vyvojarska scena prave ted vznika.

+1/0
3.12.2012 17:54

P21e87t22r 16J86a53r84o65š 2934881685507

Z novych bych doplnil Borderlands, ktery pro coop zalozene hrace byl jako dar z nebes R^

+1/0
3.12.2012 20:08

P47e70t72r 72S51v43o85b59o81d75a 4587605538703

Borderlands R^R^

0/0
3.12.2012 20:39

H63y62n45e92k 96Š63l86a19h77ů38n37e76k 4599833476819

Left 4 Dead.

0/0
4.12.2012 17:43

A12n56d23r13e46j 95B48r12a81b38e52c 4492591617154

Mate pravdu. Left4Dead je hodne povedena vyjimka. :)

0/0
6.12.2012 14:04

O46n57d35ř10e24j 11M40a53t75ě52j82k83a 2631932232

Ono je to tak ale u všeho nejenom u her. Pdívejte se jak upadá hudební a filmovej průmysl. Je to stejný jako s těma hrama, dneska valstně neexistuje kvalitní kapela která by patřila do toho mainstreamu a dobrý Hollywoodský filmy taky ubejvaj. Nejlepší příklad těhle ducháprázdnejch filmů který byly totálně komerční a zaměřený jenom na efekty je Avatar. U těch her je to ale opravdu bída, poslední střílečka která mě opravdu bavila byl asi FarCry, Half Life 2 a podobný hry, ale po roce 2006 nastal zlom a začaly se dělat převážně odpadní hry (konzole?). Dneska se daj hrát prakticky už jenom RPGčka, který teď zastaly funkci dřívějších stříleček, protože dnešní RPG složitostí odpovídá 10 let starý střílečce. Pak tady máme to věčný tunelování a remakování starších titulů (NFS, COD....) to je něco tak nechutnýho že mi ty hry nestojej ani za stažení, natož abych si to kupoval, jak to může mít takovej úspěch opravdu nechápu.

+2/0
3.12.2012 13:36

O15n19d98ř96e37j 76M57a96t57ě60j26k49a 2531942812

Z poslední doby je dobrej třeba Hitman: Absolution, i když i tam je vidět to že to muselo bej i na konzole (absence mapy, přiblbý ovládání kde každá akce potřebuje speciální tlačítko - to už bylo ale i v Blood Money)

0/−3
3.12.2012 13:38

V58l65a38d77i75m70í22r 36Š21e81v87e54č82e58k 1691520657274

Už i Hitman 2 byl na PS2...

0/0
3.12.2012 17:10

O27n43d39ř43e49j 61M17a19t80ě76j12k65a 2501242142

To je pravda a v některejch věcech to bylo taky znát. Hlavně celkový zjednodušení zbraňovýho arzenálu a tak.

0/0
4.12.2012 16:00
Foto

M32i57c10h35a97l 64J44a39n47o85v70á25č 8947686525733

Drive hc pc hrac, dnes hraju deskovky a zpatky uz bych se nevratil.

0/0
3.12.2012 13:32

J11o55s95e87f 77S64t24e36h94n38o 5231621130

Jojo.. dneska je k normální hře potřeba nejvyšší obtížnost.. zlaté časy kdy jsem se nervoval s maximální obtížností unreala  ^^

0/0
3.12.2012 13:14

M55i43c78h31a13l 68M54e47d94e64k 4905297772932

Za mladejch let byla tráva zelenější. To je myslím věc základní.

Ale jinak na jednu stranu mainstream opravdu se trochu vyprázdnil. Jenže máme zde vedlejší scénu produktů pro fanoušky, neustále vyvíjená dlc atd. Možná největší firmy a nejkřiklavější tituly se rozkročily velmi široko, ale vsadil bych se, že ve skutečnosti se každý rok vytváří více titulů než dříve a kdo chce hledat svoje, tak si to najde.

0/−2
3.12.2012 12:45

P13e11t74r 46S92l85o17v59á91k 9485675177439

Zase plac nostalgikov:D ja si viem vyborne zahraet aj dnes, dokonca lepsie ako kedy kolvek predtym, Assassins creed, Gears of war, Xcom novy, paradne hry, tesim sa na Skyrim... a mnoho dalsich, L4D napriklad.. lepsie hry sa nikdy predtym nerobili, a to som zacal hrat na Atari 800ke

+2/−8
3.12.2012 12:41

P78e45t20r 70K69ř16í25ž 2843824241801

Po Atari jsi musel hoooodne let vynechat protoze jinak bys todle nemohl nikdy napsat.

0/0
5.12.2012 0:27

P25e47t48r 15S56l18o11v32á85k 9455465417909

atari, 386 SX, 486 DX, Pentium 1, CeleronA, Pentium4, k tomu pentium pribudol notas s AMD, atd atd plus xbox... nevynechal som v zasade nic a stale trvam na tom, ze herna scena je v sucasnosti vyborna... nostalgia je ale svina vec... hra mojho srdca bolo vzdy a nostalgicky ostane Ufo: enemy unknown, ale sucasne predelavka Xcom je proste lepsia hra, zabavnejsia, samozrejme lepsie vyzerajuca, odstranene neprijemne veci starej verzie, ktore vychadzali z vtedajsich technickych omezeni a aj nevyvinutosti herneho priemyslu... staci prestat slintat nad 20 rocnym klenotom, ktory som uz 10 rokov nehral a s otvorenou myslou si uzivat nove spickove hry... to je vsetko

0/0
5.12.2012 13:32

V36o48j25t19ě69c36h 28R39ů64ž10e46k 9139252280808

Souhlasí, nechápu, co ti hateři furt skuhrají, vždyť většině z nich ještě nebylo 10 let.

0/0
14.3.2013 18:42

C32t22i69r69a21d 85L90o58s 8154212924103

Minuly tyden jsem rozehral po x letech Jagged Alliance 2. Tech malych detailu v pribehu, tech moznosti... a i ta kreslena grafika se mi vlastne libi R^

+4/0
3.12.2012 11:52

R73o39s77t79i75s68l73a54v 54M95a17j82e14r 2203142859138

Hmmm, částečně bych souhlasil, částečně ne.

Osobně hraji nyní Diabla 3, znovu Skyrim, občas si zajedu pár kol v F1 (ale tam to člověk ztratí z rukou, pokud nejezdí často). Chci nyní pořídit BlackOps 2. Jeden by nevěřil, ale i jen toto hraní těchto pár her bere dost času.

Hry hraji dalo by se říci od mala a je pravda, že commodore mi nabízel mraky her ještě na kazetách, které byly dobré a měly každá svůj nápad. Musíme si ovšem říci, že vyvojáři nedělají hry sami pro sebe, ale pro lidi. Já bych nechtěl udělat hru kterou si koupí 10 lidí, vůbec by mne nehřálo že je originální a i skvělá. Vyvojáři dělají takové hry, jaké chtějí lidé.

Uvedu příklad Modern Warfare 3 - já si tu hru užil. Obtížnost na max a prostě jsme to dohrál a bylo to zábavné, sice krátké, ale zase pastva pro oči. Pak ale příjde člověk, co dá obtížnost na co nejnižší a vykládá, že to je oničem, že ho to vede tunelem a střílí...

+6/−3
3.12.2012 10:43

V15i86t 37O53t13a19h56a92l 5965980659174

Omyl. Vývojáři AAA titulů nedělají hry pro lidi, dělaji hry pro zisk. Proto musí být hra tak jednoduchá aby ji dokázalo hrát co nejvíc lidí. Musí být graficky na výši aby zaujala na první pohled a v žádném případě nesmí hráči vydržet moc dlouho. Pokud by byla hra natolik trvanlivá, že bys ji dokázal hrát 3 roky (a ty 3 roky sis žádnou další nekoupil) je to z komerčního pohledu spatně.  Ne, hra tě musí zaujmout  řádově týdny. A pak musíš zjistit, že ti v ní něco chybí. A hele, třeba to bude v tomhle placeném DLC. Nebo v tom dalším.. Nebo dalším. A hele proDLCovali jsme se úspěšně k dalšímu dílu. 

Ale to je problém tohoto spotřebního světa ve všem. Proto většina výrobků vydrží akorát do konce záruky a pak odejde a musí se koupit nový výrobek. Vyrobit auto/pračku/cokoli, které funguje spolehlivě bez závad 40let je z kapitalisticky/komerčního hlediska katastrofa.

+16/−1
3.12.2012 11:10

M53i72c51h40a91l 32T28e16c28l 8405178218562

Vit Otahal : skvele napsane a se vsim souhlasim . Dekuju :-)

0/0
3.12.2012 11:37

R27o77s66t72i62s37l80a80v 54M29a17j87e22r 2453842749708

Skyrim bez DLC může člověk hrát 300 hodin a pořád nebude mít dohráno. Diablo 3 hraji taky přes 350 hodin a pořád k tomu rád sedám.

Vyvojáři samozřejmě dělají hry tak jak je chce masa lidí. Tedy ano, pro zisk. Ale....vy chodíte do práce zadarmo? Já třeba ne. Za svou práci chci dostat zaplaceno. Proto také už dávno dávníčko hry nestahuji, ale kupuji. Maximálně nějaké stařinky ke kterým se chce člověk vrátit pro jejich kouzlo.

Co se týče toho, že trh je nastaven tak, aby si člověk pořád něco kupoval, tak ano, s tím souhlasím. Dokážete si představit, že si někdo koupí pračku za 75000 Kč u které bude garantováno, že bude fungovat 10-12 let a na ty roky bude záruka? Dokážete si představit, že si koupíte LED televizi za 30000Kč se zárukou 8 let když dnes nějaká s úhlopříčkou 82cm stojí třeba kolem 6500Kč? Trh je prostě nastaven tak, aby se kupovalo nové zboží. Vyrábí se pro lidi...tak se musí zajistit, že lidi budou i nakupovat...

+1/−2
3.12.2012 13:39

O29n75d76ř54e88j 88M63a19t62ě78j22k63a 2841972682

Jo ale u Diabla se musíš modlit při každym spuštění aby to fungovalo. Hru s takovejma ochranama bych si nikdy nekoupil a nechápu jak jim to lidi můžou podporovat.

0/−2
3.12.2012 13:44

R96o46s90t61i38s25l39a36v 13M79a71j91e96r 2213832449158

Já si ji koupil. Diablo 3 zase tak chráněno není, jen člověk musí být připojen na net. Dle mého názoru je to krok jak zamezit pirátství a různým podvodům v aukcích apod.

Když ale řeknete jedno, řekněte i druhé...připojení k netu vadí spoustě lidem, kteří neví jak tu hru cracknout. Já osobně to ale vítám, protože kooperace funguje skvěle, nemusí se nic nastavovat atd, jen se člověk připojí ke kamarádovi a můžete rubat spolu. Je to zábavnější jak solo hra.

0/−2
3.12.2012 15:16

P70e42t64r 46S90v80o50b32o77d83a 4977275278123

Spoustě lidí vadí připojení k netu, protože prostě chtějí hrát offline! Kdyby mi někdo před deseti lety řekl, že si nebudu moct zahrát v nějaké hře single player, protože náhodou nejede internet, tak bych ho asi považoval za blázna. Rv S pirátstvím to něco společného možná má, ale je to spíš víc škody než užitku. "Různým podvodům v aukci"? Tak tohle nebylo myšleno úplně vážně, že? Viz. neustálé obrovské problémy s čínskými boty v D3 a Blizzard, který tomu nedokáže (nechce, protože je to výhodné?) zabránit... Myslím, že zrovna Diablo 3 je hra, která krásně ukázala rozdíl mezi hrami éry dřívější (Diablo 2) a současné. A že ta současná je "alá Hollywood" ve filmové branži, je vcelku jasné... Rv

+2/0
3.12.2012 15:36

O41n64d32ř88e52j 48M47a82t18ě90j60k46a 2271842192

Podle mě je to spíš krok jak rozšířit pirátství, protože podstivý hráče tyhle ochrany odraděj a pirát si tam dá crack a nemusí to řešit.

+3/0
3.12.2012 16:10

T26o30m85á86š 15K47l84o88h66n19a 6111799479656

Záleží jak u jaké hry.. U D3 je toho opravdu moc ale když si vezmete třeba Steam.. Mám ho 3 roky, koupeno přes 200 her. Jen díky Steamu jsem přestal warezit.

+1/0
3.12.2012 18:05

O49n88d48ř89e83j 50M61a36t95ě79j91k28a 2951102492

Přesně tak. Ale je zajímavý že výrobky z toho ranýho kapitalismu ze 20. století furt fungujou a jsou spolehlivý. To mluvim třeba o americkejch výrobcích z 1. poloviny 20. století. Jsou to kvalitní věci a když se zrestaurujou tak fungujou dodnes. Dnešní kapitalismus už dávno neni kapitalismus. Já jako výrobce čehokoliv bych si nedovolil udělat něco co se hned rozbije, to bych si prostě nedovolil, zhoršilo by mi to pověst a tak. Jenomže jak je vidět tak lidem to dneska nevadí a bohužel už s tim ani nic nenadělaj když je všechno made in china. Ale zase tenhle konzum začal tak kolem toho roku 2005, před tim ty výrobky něco vydržely, nevim co se stalo.

0/0
3.12.2012 13:43

R73o31s82t98i33s31l35a38v 97M29a22j22e29r 2473382699128

Ano, vše je made in china. Ale vyrábějte někde levněji. Čína si drží měnu tam kde ji potřebuje a kašle na jiné státy. Jedou si po své línii a velmi se jim to vyplácí.

0/0
3.12.2012 15:09

R30o86s82t72i36s24l75a52v 68M75a67j59e89r 2353552669918

A jinak nikdo nikomu nebrání vyrábět a prodávat nerozbitnou lednici, která vydrží 100 let. Ovšem tato lednice bude po 20ti letech zastaralá.

Naše rodina před pěti lety pořizovala novou lednici i když ta stará 12 let stará pořád fungovala. Ona ta nová lednici totiž sežere třeba pětinu elektrické energie. Stejně tak kotel na plyn z minulých let vydržel 25 let a jel pořád. Sice žral jako kráva ale jel...a to hlavně protože všechna zařízení na něm byla primitivní. Nyní jsou pro řízení spotřeby přístroje řízeny elektronikou a ty se může prostě pokazit protože ji nikdo jiný nevyrábí než Číňané. Ale bacha na to, oni se to už naučili...

0/0
3.12.2012 15:13

O66n68d36ř57e64j 66M26a67t23ě60j84k30a 2481242762

To je sice pravda, ale na druhou stranu i ta lednice by aspoň tak těch 5 let měla bez problému vydržet. Výrobci do toho nic neni kolik ti žere domácnost.

0/0
3.12.2012 16:09

P41e63t58r 92K78ř61í89ž 2583564841561

Coz o to vyvojari by chteli (nerikam ze vsichni), ale uz ani nemuzou. Uspech her podobnych Call of Duty odstartoval hon za co nejlepsi grafikou, realisticnosti a prodejnosti .. (znovu)hratelnost se kapku vytratila. Mno a kdyz jedete po co nejlepsi grafice a fyzice, tak to proste neco stoji, at uz licencovani grafickeho/fyzikalniho enginu nebo jeste hure jeho kompletni vyvoj a porce grafiku navic.

Mno co tak zaciname trosku vic v minusu nez jsme chteli, ale tu hru pekelne vymazlime.. bude tam todle a todle .. Coze? Pruzkum trhu ukazal ze po tomdle typu hry ted neni poptavka nekolik milionu jako po CoD? Coze? Je to moc slozity pro 6lety deti tak to musime zjednodusit? Coze? Musime to vydat pred Vanocema i kdyz to nebude uplne hotovy, protoze na to tlaci vydavatel, vedeni a akcionari? Coze? Tech poslednich 5 levelu co uz mame si mame nechat pro DLC? atd...

Takze ano, vyvoj her jde do sr...  ale neobvinoval bych samotne vyvojare z toho ze jdou jenom po zisku, pokud to tak melo byt mysleno.

0/0
5.12.2012 0:17

T77o66m62á39š 69K32l86o73h80n45a 6131429939386

EA rozhodně není společnost co to dělá kvůli potěšení. A vývojáři A+ titulů taky ne :) Rozdíl je ale u malých společností a Indie devoloperů kde se to vážně dělá kvůli lidem: Torchlight, LIMBO, Terraria, Minecraft, Bastion...

0/0
3.12.2012 18:03

P27e16t19r 55K62ř91í82ž 2543294441231

Minecraft je vyjimka ktera nezapada nikam. Proste si udelal hru a ackoliv to nebyla nikterak originalni myslenka tak se to magicky stalo extremne rychle hitem. A ta Terraria potom .. mno nevim nevim jestli to bylo kvuli lidem nebo se chteli primarne svezt na fenomenalnim uspechu minecraftu :)

Jinak ano, u indie vyvojaru je samozrejme mnohem vyssi pravdepodobnost ze to delaji jake to chteji delat (event. komunita) protoze je to proste bavi ale nemusi je to zivit.

0/0
5.12.2012 0:38
Foto

R92a91d18e98k 86V17o45j98á18č80e68k 5883559973554

Za všechno může autoheal, ten bere adrenalinu ve hrách vítr z plachet.

+4/−4
3.12.2012 9:16

R60o26s37t13i60s28l55a59v 84M33a71j51e46r 2383932859828

...nelze to generalizovat. Je to jak u které hry.

+4/0
3.12.2012 10:43

O17n20d34ř18e92j 81M72a45t25ě35j57k38a 2191342502

Ano přesně, může za to CoD2, pak už to šlo s hrama z kopce.

+1/−2
3.12.2012 13:45

V65o16j92t37a 93P12a17t20k41o72s 8620488128833

Jo, tak pod tohle bych se klidně podepsal.

+1/0
3.12.2012 9:16

J73i57ř70í 51Ř73e13h72o90ř 9448358176438

Nesouhlasím, to jediné co se stalo, že všichni i staří hráči spohodlněli. Je tu několikanásobný neustálý příliv nových her a to jediné co se stalo. Že si mezi nimi neumíte vybrat. Každý rok vychází nějaká hra s otevřeným světem s milionem možností. Elder scrolls neztrácí kouzlo ani v pátém dílu, je spoustu podobných her. Včetně osvědčeného Falloutu. Far cry zastupuje střílečky. Dá se narazit i na originalitu jako nyní už série portal. Strategie Total war mají využitelnost do stovek hodin. A viděli jste Rocksmith?

+3/−4
3.12.2012 9:04

V30i86t 81O39t33a37h93a62l 5275950719874

Ja naopak souhlasim. Napr. ze serie TES vypadlo od areny/daggerfallu 90% veci co tam byly. Dungeony v Skyrimu jsou prubeh filmovym koridorem, zmizela tvorba vlastnich kouzel, coz byla jedna z nejvetsich deviz. Nejvetsi mesto cele provincie ma cca 50 obyvatel (v Arene bylo nekolik tisic mest s desitky tisic obyvatel). Z jedne strany na druhou prebehnete pesky za 2 hodiny. Questova linie za jakoukoli frakci je otazka na jeden vikend. Skyrim alias jak se stat z vesnicana Arcimagem a Guildmasterem vsech Magu za 5 hodin.  I kdyz s tim poctem kouzel co tam ted je se neni cemu divit. Tragicke konzolove ovladani a neskutecne jednoduche questy, kdy poletujes po mape a honis panaky se sipkami nad hlavou. Obvykle vyber ze 2 moznosti z nichz ani jedna se mi nelibi. 

A kdyz mas v boji malo HP, sezeres 100 salatu  a 100 brambor za 1 vterinu a mas plnej HealthBar. K tomu nesmrtelna NPC abys nahodou neudela bebinko dulezite quest postave. 

Skyrim ale alespon nabizi realism Mody. Bez nich je pro deti.

+7/0
3.12.2012 9:19

P92e55t23r 17K27o97v60á18ř 2209956229514

hraju skoro 30 let, zacinal jsem na Atari 800 XL (hnedo-bezovem) a hranim travil nekolik hodin denne. (RPG, TBS, Sporty) S clankem naprosto souhlasim. "Velke" tituly jdou cestou zjednoduseni kvuli priblizeni "casual" hracum. I Jirim zminovany Total war tim trpi (srovnejte Shogun, nebo lepe Medieval I a Shogun II). Nicmene typicke priklady tohoto trendu jsou napr. Civilizace, zminene Elder Scrolls, Diablo, Dragon Age, Jagged Alliance a dalsi. Nektere typy her se ztratily/presunuly k nezavislym uplne, protoze staly na moznostech (Master of Magic, Space Empires). Jeste ze sportovni pravidla jsou jasne dana, jinak by uz je taky studia zrusila, protoze proc by mel "chudak hrac zkoumat, co je offside, kdyz chce jen hrat hokej", ze?

+4/0
3.12.2012 10:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.