Diskuze

KOMENTÁŘ: Herní průmysl na tradiční hráče plive, inovace je mu ukradená

Herní průmysl během posledních let zažil masivní úpadek. Nikoliv po stránce ekonomické, nýbrž po té obsahové. Astronomické rozpočty vedly manažery k minimalizaci rizik, což svázalo ruce inovaci. Současné trendy též směřují k zjednodušování a tituly jsou si v zásadě velmi podobné. Hráče ze staré školy to pak pochopitelně vede k frustraci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
VK

Také vidím paralelu mezi úpadkem her, hudby a filmů. Jako by byl současný svět servírován se vším všudy a současně se ztenčoval prostor pro vlastní objevování.

Nehledě na to, že tato paralela sahá do politiky, businessu a celého ekonomického kolosu...orientace na profit kontra orientace na spokojeného zákazníka jsou SAKRA ROZDÍLNÉ POHLEDY

1 0
možnosti
PS

Nesouhlasim, poslední dobou je docela dost filmů, který stojej za vidění. Stejně jako ve hrách, člověk se jenom nesmí nechat zavalit tim mainstreamem, ale ke kvalitě si musí dojít....ne že by tady nebyla, jenom jsou lidi líný se aspoň zajímat. Stejně jako autor článků zbytečně nadává, že herní průmysl na něj plive. Proč? Když chci jíst jen to, co mi někdo přinese až po nos, tak se nemůžu divit, že mi někdy prostě nebude chutnat...

5 1
možnosti
PS

S těmi filmy to měla být reakce na p. Matějku níže...

0 0
možnosti
OM

Ono je to tak ale u všeho nejenom u her. Pdívejte se jak upadá hudební a filmovej průmysl. Je to stejný jako s těma hrama, dneska valstně neexistuje kvalitní kapela která by patřila do toho mainstreamu a dobrý Hollywoodský filmy taky ubejvaj. Nejlepší příklad těhle ducháprázdnejch filmů který byly totálně komerční a zaměřený jenom na efekty je Avatar. U těch her je to ale opravdu bída, poslední střílečka která mě opravdu bavila byl asi FarCry, Half Life 2 a podobný hry, ale po roce 2006 nastal zlom a začaly se dělat převážně odpadní hry (konzole?). Dneska se daj hrát prakticky už jenom RPGčka, který teď zastaly funkci dřívějších stříleček, protože dnešní RPG složitostí odpovídá 10 let starý střílečce. Pak tady máme to věčný tunelování a remakování starších titulů (NFS, COD....) to je něco tak nechutnýho že mi ty hry nestojej ani za stažení, natož abych si to kupoval, jak to může mít takovej úspěch opravdu nechápu.

2 0
možnosti
OM

Z poslední doby je dobrej třeba Hitman: Absolution, i když i tam je vidět to že to muselo bej i na konzole (absence mapy, přiblbý ovládání kde každá akce potřebuje speciální tlačítko - to už bylo ale i v Blood Money)

0 3
možnosti
MJ

Drive hc pc hrac, dnes hraju deskovky a zpatky uz bych se nevratil.

0 0
možnosti
JS

Jojo.. dneska je k normální hře potřeba nejvyšší obtížnost.. zlaté časy kdy jsem se nervoval s maximální obtížností unreala  ^^

0 0
možnosti
MM

Za mladejch let byla tráva zelenější. To je myslím věc základní.

Ale jinak na jednu stranu mainstream opravdu se trochu vyprázdnil. Jenže máme zde vedlejší scénu produktů pro fanoušky, neustále vyvíjená dlc atd. Možná největší firmy a nejkřiklavější tituly se rozkročily velmi široko, ale vsadil bych se, že ve skutečnosti se každý rok vytváří více titulů než dříve a kdo chce hledat svoje, tak si to najde.

0 2
možnosti
PS

P47e53t70r 62S88l47o44v59á48k

3. 12. 2012 12:41

Zase plac nostalgikov:D ja si viem vyborne zahraet aj dnes, dokonca lepsie ako kedy kolvek predtym, Assassins creed, Gears of war, Xcom novy, paradne hry, tesim sa na Skyrim... a mnoho dalsich, L4D napriklad.. lepsie hry sa nikdy predtym nerobili, a to som zacal hrat na Atari 800ke

2 8
možnosti
PK

P98e50t83r 50K20ř90í76ž

5. 12. 2012 0:27

Po Atari jsi musel hoooodne let vynechat protoze jinak bys todle nemohl nikdy napsat.

0 0
možnosti
CL

C66t77i12r38a48d 40L98o57s

3. 12. 2012 11:52

Minuly tyden jsem rozehral po x letech Jagged Alliance 2. Tech malych detailu v pribehu, tech moznosti... a i ta kreslena grafika se mi vlastne libi R^

4 0
možnosti
RM

Hmmm, částečně bych souhlasil, částečně ne.

Osobně hraji nyní Diabla 3, znovu Skyrim, občas si zajedu pár kol v F1 (ale tam to člověk ztratí z rukou, pokud nejezdí často). Chci nyní pořídit BlackOps 2. Jeden by nevěřil, ale i jen toto hraní těchto pár her bere dost času.

Hry hraji dalo by se říci od mala a je pravda, že commodore mi nabízel mraky her ještě na kazetách, které byly dobré a měly každá svůj nápad. Musíme si ovšem říci, že vyvojáři nedělají hry sami pro sebe, ale pro lidi. Já bych nechtěl udělat hru kterou si koupí 10 lidí, vůbec by mne nehřálo že je originální a i skvělá. Vyvojáři dělají takové hry, jaké chtějí lidé.

Uvedu příklad Modern Warfare 3 - já si tu hru užil. Obtížnost na max a prostě jsme to dohrál a bylo to zábavné, sice krátké, ale zase pastva pro oči. Pak ale příjde člověk, co dá obtížnost na co nejnižší a vykládá, že to je oničem, že ho to vede tunelem a střílí...

6 3
možnosti
VO

V30i77t 82O36t77a32h73a76l

3. 12. 2012 11:10

Omyl. Vývojáři AAA titulů nedělají hry pro lidi, dělaji hry pro zisk. Proto musí být hra tak jednoduchá aby ji dokázalo hrát co nejvíc lidí. Musí být graficky na výši aby zaujala na první pohled a v žádném případě nesmí hráči vydržet moc dlouho. Pokud by byla hra natolik trvanlivá, že bys ji dokázal hrát 3 roky (a ty 3 roky sis žádnou další nekoupil) je to z komerčního pohledu spatně.  Ne, hra tě musí zaujmout  řádově týdny. A pak musíš zjistit, že ti v ní něco chybí. A hele, třeba to bude v tomhle placeném DLC. Nebo v tom dalším.. Nebo dalším. A hele proDLCovali jsme se úspěšně k dalšímu dílu. 

Ale to je problém tohoto spotřebního světa ve všem. Proto většina výrobků vydrží akorát do konce záruky a pak odejde a musí se koupit nový výrobek. Vyrobit auto/pračku/cokoli, které funguje spolehlivě bez závad 40let je z kapitalisticky/komerčního hlediska katastrofa.

16 1
možnosti