Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mirror’s Edge před pěti lety nastartoval malou herní evoluci

Není třeba být první, stačí být nejzajímavější. To již v minulosti dokázala celá řada her. Vždyť Duna 2 nebyla první strategií hranou v reálném čase a Wolfenstein nebyl první 3D střílečkou. Stejně tak ani Mirror’s Edge nebyl první titul s akrobatickým pohybem známým jako parkour.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V65í81t 57K45o34r85a85b77i20k 6395215118759

prvni dil se mi moc libil R^ tesim se az vyjde dvojka protoze tolik zabavy v jednej hre jsem skoro nevidel :-)

0/0
4.1.2013 15:08

P92e46t47r 81H96a29n48y92c72h 3160780812284

pro mě téměř kultovní...

R^R^R^

+4/0
2.1.2013 19:12

A43r75n21o59š33t 93S43t79á52r53e36k 4592670415144

Poznámka ke grafice - na ATI kartě jsem neviděl některé prvky prostředí, které tam byly při hraní na nVidia (typicky protrhané prostřílené plápolající plátno na lešení) a žádným nastavením se mi to tam dostat nepodařilo.  Když hrajete jen na ATI, ani si toho nevšimnete, ale když máte některé efektní věci vyryté v paměti a pak tam vůbec nejsou, tak to zamrzí :-)

0/0
2.1.2013 10:24

A77n66d22r22e74j 87B98r27a76b19e43c 4272171297914

Hra totiz vyuziva technologii PhysX od spolecnosti Nvidia.

+2/0
2.1.2013 10:48

M75i78c63h16a52l 20N66a59c16h27t66m94a49n92n 8207322397870

Nicméně se zapnutým PhysX byla pro mě hra nehratelná, protože při rozbití skla docházelo k nesnesitelným lagům. A určitě to nebylo slabou mašinou. Projížděl jsem fóra a ten problém byl docela rozšířený.

0/0
2.1.2013 11:47

P44e24t16r 93K66o16l39á44ř 8578449490890

Ono se o tom moc nemluví, ale PhysX je hodně náročný na GPU. Hodně často si hráčí pořizuji nějakou dedikovanou slabší nVidii (často 9600), která slouží jen k výpočtům PhysX.

0/0
2.1.2013 13:24

A76n36d60r60e76j 57B95r61a87b92e21c 4162151947174

Ono je vubec zvlastni vyuzivat technologii, kterou podporuje jen jeden typ karet. Jako vyvojar bych se toho asi vyvaroval. Tedy za predpokladu, ze jim z toho neplynou dostatecne vyhody od vyrobce.

+2/0
2.1.2013 13:29

P91e58t34r 65K86o14l38á71ř 8148849800210

Tak nVidia vývojářům her asi nějaké to "všimné" dává, zvlášť, když ještě do intra nalepí "optimalizováno pro nVidia", jestli myslíte tohle.

+1/0
2.1.2013 13:46

A56n76d18r62e31j 19B26r50a40b44e88c 4252621367764

Vsimne ale muze byt primo ta optimalizace pro danou hru. Myslim, ze pozornost vyrobce muze fps hodne prospet. :)

0/0
2.1.2013 14:19

P98e50t13r 10K87o71l98á46ř 8848329770620

Se PhysX dá vypnout v nastavení. Navíc je to tak promakané, že se dá detekovat jestli grafická karta je schopná PhysX nebo ne. Pak je tato možnost v nastavení zašedlá.

0/0
2.1.2013 14:43

A85r47n63o56š74t 95S45t48á83r79e40k 4882950885534

Tak jeden typ karet je ale v tomto případě prakticky 50% karet, ne? Když jde o hry -. nVidia, ATI - a kdo další přichází do úvahy? 

Já jsem teď naposled pořídil ATI, protože mi v dané cenové relaci přišla výkonnější...No, příště si asi radši připlatím za nVidii :-)

+1/0
2.1.2013 14:59

J76a57n 69H18a13b60á36s39k31o 4114847921493

Physx je dost precenovany. Ano, kdyz uz je do hry implementovan, je skoda ho nevyuzit, vypada to mnohem lepe a verohodneji (Arkham City,Mirrosrs Edge ...) ale jeste vetsi skoda je, ze 10 her co vyjdou ho pouzivaji maximalne tak 3-4, takze podle me nema cenu platit o 2000 vic korun za mene vykonou nvidii, ktera ma ovsem Physx. Navic je jen v singleplayeru, to je vec druha. Jam ma Gigabyte HD 7950 3GB ktera je radove o 1300-2600 kc levnejsi ( pro nekoho malo, pro me dost) nez nvidia GTX 660Ti nebo GTX670 , nemam podporu Physx a presto bych do Nvidie nesel, protoze tam platim predevsim za znacku. Moje karta je po taktu ktery lze uplne v pohode na 40% otacek a bez zvyseni napeti stabilne na 1100GHz (950GHz default) a teploty nepresahnou, nebo nekdy ani nedojdou k 60°C a jsem na stejnych hodnotach jako jiz zminene GTX.

+1/0
2.1.2013 15:18

P57e39t32r 39K53o56l40á13ř 8768869230290

Vsak ale GTX taky muzu pretaktovat ne?

0/0
2.1.2013 16:16

J26a86n 92H29a20b23á13s97k27o 4314877251243

samozrejme :-) To by pak zase byla vykonejsi nez ta ma 7950. Chtel jsem tim spise rict to, ze lze dostahnout stejneho vykonu i za mnohem mene penez :-)

0/0
3.1.2013 12:18

H74e12r59b18e42r55t 88V12á95c90l53a56v11s45k49ý 4589505101692

Každý seriózní hráč či tvůrce dá přednost nVidii nejen kvůli podobným problémům. Na grafice se nevyplácí šetřit.

0/0
3.1.2013 0:10

D55a87n85i72e43l 19H20o86n80z93a 6328354510175

Tohle už dávno neplatí ;-)

0/0
3.1.2013 1:30

A24n77d53r80e94j 44B41r33a27b30e94c 4482721187764

Minimalne se ta hra z prodeju nezaplatila, coz je problem.

+1/0
2.1.2013 9:06

J63a49n 75Č31e27r68n35ý 8880380254971

Lepší hodnocení od hráčů než od kritiků má spousta her, většinou právě těch více či méně rozporuplných a 8 z 10 je pěkné skóre, ale ne závratné a každý měsíc je minimálně několik velkých titulů, které mají stejné hodnocení - Far Cry 3 za pět let asi taky nikdo v herní síni slávy hledat nebude, narozdíl od ME, který na to mohl mít.

Takže suma sumárum je to vlastně přesně tak, že ME je fajn, ale plný potenciál úplně nevyužil.

+2/0
2.1.2013 8:43

T31o67m18á17š 72H64r12a49b86e67c 2948774551659

dobrá náhoda. o víkendu jsem to zrovna dohrál poprvé a ještě pořád jsem toho plný dojmů :). závěr byl tedy hodně nevýrazný, ale jinak je ta hra super: hudba, grafika, náznaky despotického světa... dvojku nemůžou neudělat, mají na ni perfektní podklad... už ted se těším i na remember me, což mirrors edge hodně připomíná

+1/0
2.1.2013 8:11

P38a32v70e64l 76H94o46u12s20k27a 3531555140338

Proč jako předchůdce zmiňovat až Assassin's Creed, když dávno před ním byla vydána celá série Prince of Persia?

+7/0
2.1.2013 0:36

D47a87n88i24e64l 95H22o73n25z19a 6568404450325

S tím mírným nadpůrměrem, o kterém se píše v článku, si dovolím nesouhlasit. Hra má jako jedna z mála na metacritic.com lepší skóre od hráčů, než od recenzentů. A její skóre je srovnatelné s Far Cry 3, tedy přes 8 z 10. To tedy nevypadá na lehce nadprůměrnou hru. A nešťastný outsourcing ingame animací? Proč nešťastný, ke stylu hry se animace vektorů hodí.

Mirror's Edge si dodnes rád zahraji. Na to, že vyšla už před 4 lety, pořád vypadá výborně, grafický styl se neokoukal. Je to jedna z her, u kterých dodnes nelituji, že jsem si jí koupil. Ta hra má dokonalou atmosféru. Pokud vyjde dvojka a bude alespoň tak dobrá, jako jednička a dokáže si udržet svoje kouzlo, kupuji.

+6/−1
2.1.2013 0:20

A31n18t67o71n30í65n 88H46o64l33í60k 8307613284560

Jojo .. je to klenot. Sice nevim proc o nem zrovna ted psat, ale co uz.

+1/0
2.1.2013 8:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.