Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zakladatel BioWare: přežít medvědí objetí Electronic Arts vyžaduje sílu

Společnost BioWare patří mezi nejvýraznější vývojáře vlastněné vydavatelstvím Electronic Arts. O vztazích mezi vývojáři a vydavatelstvím se nově rozhovořil spoluzakladatel BioWare Greg Zeschuk, jenž společnost loni v září opustil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P25a47t79r19i53k 36S49p74i17t40z95b24a61r41t 1624536754715

Myslím že Mass effect 3 nás přesvědčil o tom, že je medvědí objetí EA rozdrtilo.... ten rozdíl je markantní

+11/−1
3.2.2013 1:09

R53u74d33o18l38f 67K13l86u42s52a97l 8707564139691

Přesně tak. EA umí jenu věc -- umí prodat produkt. Ale neměla by kecat do vývoje...

+9/0
3.2.2013 11:25

J71a10n 41Z37a84m62a90z43a17l 4485695863491

Mne prisel mass effect 3 jako nej z cele serie. Tedy az na ten konec... clovek se tesi ma spoustu malych modrych deticek a prd :D

+8/−1
3.2.2013 11:55

P22e35t85r 36Š68i12l25h91a60n 7178192227153

Jak nej? Dějově to byla bomba, ale nemůžu se ubránit dojmu, že nám jaksi zkoridovatěl. Například nemožnost vracet se na už jednou navštívená místa posouvá ME3 od RPG k FPS. A vedlejší questy typu "potřebuju to a to" a hráč to někde musí najít na planetě a přivézt a to celé se ve hře vyskytuje snad 50x, no já vám nevím... Prostě jednička byla nejlepší a pak už to šlo z kopce...

+4/−1
3.2.2013 12:59

J65a93n 96Z75a46m82a92z54a88l 4405305253901

No idelni dle meho s tema vedlejsima ukolama byla dvojka (navic ac hodne lidi to nemelo rado tam to tezeni surovim z planek byl super napad :). V jednice mne neuveritelne vadilo, ze se kazda planeta kde jakoze neco bylo se musela projet v Mako. Bylo to hrozne nudne :)

Ja tyhle pribehovy hry hraju prave kvuli pribehu a tomu co se kde dozvim o postavach a deji(takze zaletet nekam neco vzit a vratit se mi nevadi :)  Mam to spis jako takovy interaktivni film s moznosti lehkeho vylepseni postavy a jejiho chrakteru :)

A navic ME 3 je proste dejove uzasne (sice lehce prvoplanove) ale docela dost veci se tam prijaelne vysvetli, obvykle s poradnou davkou emoci. Je jasne ze pokdu to clovek hraje vickrat a vidi, ze se to moc nemeni podle toho jak se rozhodoval predtim v cele serii (ze je tam stejny dej akorad je tam napr. nekdo pro prezil ME2 misto jine postavy) tak to vypada divne. Ale tak musi se k tomu pristupovat jako by to clovek hral pokazde znova a ne to resit. Neni mozne mit alternativni reseni pro kazde rozhodnuti behem cele serie.

+7/−1
3.2.2013 13:32

T18o62m40á26š 69H68o79l63i73č 5168664701128

Ale je to možné.Viď napríklad Zaklínač 2. Uvidíme ako sa v CDProjecte popasujú s rozhodnutiami z dvojky v trojke.

+3/0
3.2.2013 14:26

J54a87n 76Z21a92m32a25z78a96l 4965465403121

no jestli jak z 1 smerem ke dvojce, tak to moc dobre nebude;)

+1/0
3.2.2013 14:29

T86o93m93á33š 94H65o20l76i93č 5628604441468

Príbeh jedničky bol uzavretý,tam nemalo čo do dvojky pokračovať.

0/0
3.2.2013 16:07

J50a41n 50Z90a86m40a15z43a38l 4145765773471

no jaks e to vezme, navic je ve dvojce moznost prenest save z 1. Ale v podstate je to jedno;)

0/0
3.2.2013 16:45

M96a10r21t20i64n93a 84N66o80v85a69k50o21v10a 1595341604353

Je to mozne dela se to tak ze udelas proste vic verzi pribehu nakonec cely strom, ale neni to mozne pokud chces jen rejzovat prachy pak je lepsi udelat jeden konec cerveny modry a zeleny...

0/0
4.2.2013 10:27

F26r75a55n81t83i38š15e20k 16H35a67š57k88o 9273546564675

imho ME2 boli vyrazne viac "zkoridovateľovaný" ako ME3. Veď preto aj Arrival mal niečo ako boj v miestnosti, kde chodili nepriatelia zo všetkých strán, lebo to kritizovali v ME2 a potom bolo mnoho podobných miest v ME3 - napr. Londyn. Ak zahrniem aj DLC, tak síce na Liar nemá žiadny, no Omega a aj tí predchodcovia Reaperov bolo lepšie ako ľubovoľné iné (mám prejdené všetky dlc - aj tie z ME1). Dej jednotky mi teraz príde nejaký krátky...resp. bočné misie z neskorších dielov boli viac "v deji" ako nejaké naháňanie gangstrov...

btw. mako a ťažbu som mal na rozdiel od iných hráčov veľmi rád :-)

+1/0
3.2.2013 17:17

P20a65t82r96i66k 58S79p68i54t80z49b74a39r54t 1194776784605

ME 2 byl sice korridorovka ALE měl uplně úžasný posun oproti jedničce co se týká vedlejších úkolů, příběhů postav a jejich propracovanosti.... (kdo by si nezamiloval Mordina :) ) o to víc mi mrzelo že jediná možnost jak ho ve trojce zachránit by bylo zabít v jedničce Wrexe.... prostě tyhle momenty... nejhorší je že trojka celkově byla trochu klišé ale úžasná hra kde prostě nezvládli zakončení dějových linek... hromada věcí zůstala otevřená a hromada věcí byly prostě WTF momenty... (Třeba proč zachraňovat gethy když je na konci stejně zničím) ... pak celkově konec.... jednička i dvojka stavěla těžce na "uvěřitelném Sci-fi" a teď přijde vesmírné duchděcko co vám řekne: máš 3 uplně stejné možnosti minimálně ovlivněné tím co jsi dělal minule....

ps: pokud jsi hrál multiplayer(WTF) tak budeš mít lepší konec. čau....

+1/0
3.2.2013 18:51

P12a90v25e26l 82K14u54r86a59l 5971334960510

A uvědomujete si že GETH je jenom program? 0 a 1 naprosto ekvivalentní lodnímu SUDOKU programu nebo datům v navigačním počítači?

energetická vlna co jen smaže gethy a ponechá ostatní počítače funkční je nesmysl.

že zničí kvantové blueboxy a "reaper ekvivalentní" AI to beru... obětovalo by to EDI... ale není důvod aby to zasáhlo např. gethy uplodnuté do quariánských obleků.

0/0
3.2.2013 22:07

P95a63v41e49l 67K76u37r58a27l 5741234380560

I tak navíc Catalyst blábolil že Shepardovi implantáty od Cerberu jsou částečně reaperská technologie a výbuch by přežít neměla... jenže on to při dobrém EMS přežije...

Takže je vcelku velice dobře možné že ta AI v Citadele ani tomu co Crucible měla celkově udělat kompletně nerozumněla.

0/0
3.2.2013 22:15

V65o44j75t79ě57c79h 19R65ů52ž65e52k 9939812770518

Pokud to propásneš, v centru spekter si to můžeš za pakatel dokoupit.

0/0
3.2.2013 20:14

J78a98r80o44s57l38a53v 20J96a15k50u10b50o11v 8832255125877

podla mna to bol najhorsi diel z celej serie, kedze ten dej v podstate poprel vsetko co sa odohravalo v MS1 a 2.. Cely ten napad s Catalystom bola kompletna hlupost...

+1/0
3.2.2013 18:28

J35a48n 19V20á78c49l53a86v85í53k 3972886551849

Nemam pocit, ze by se to tak moc tlouklo s predchazejicimi dily. Nicmene BioWare se hlavne v jednicce v podstate vepsalo do kouta, takze Catalyst a to vse okolo bylo asi jedine mozne reseni.

0/0
3.2.2013 18:50

P98a85t79r28i93k 77S79p28i21t34z78b74a16r78t 1684636674495

i hloupý klišé konec se slidama jako fallout od bethesdy by byl lepší než cataclyst.... extended cut byl jako leštit hov**

0/−1
3.2.2013 18:53

V50o15j56t38ě42c67h 29R41ů90ž70e52k 9109222180588

A cos čekal?

0/0
3.2.2013 20:16

J65a11r64o31s65l31a33v 17J17a37k84u41b13o42v 8742285315847

Ze nechaju Drewa Karpishina dokoncit co zacal... Drew sa raz preriekol co presne zamyslal s Mass Effect 3 - cele sa to malo tocit okolo temneho vesmiru (na hranici ktoreho prespavali Reaperi) a podstata bola ze kazdych 50000 rokov dojde k vyboju energie ktory zabije vsetok zivot v galaxii... a Reaperi boli vytvoreny aby vsetok inteligentny zivot pohltili absorbovali do seba aby sa zachoval...  smola bola ze EA sa takyto temny koniec nepacil a tak Drew musel "dobrovolne" prec...

+2/−1
3.2.2013 20:49

J58a47n 49V38á69c53l21a97v62í85k 3192756211229

Zabije kazdych 50 tisic let vsechen zivot v galaxii? ale vzdyt zivot na zemi existuje vic nez 50 tisic let...

to je asi nejaka blbost, ze jo?

0/0
3.2.2013 22:23

T70o26m50á77š 13D42v11o27ř26á97k 5495114566354

Měla to být dark energy a ne vesmír a měla jednou zabít všechno ne každých 50k let.

+1/0
4.2.2013 12:56

J26a97n 26V51á30c24l63a69v19í36k 3402216191669

Ono i to je divne a prilis to nedava smysl, alespon v te verzi, jaka unikla.

0/0
5.2.2013 6:51
Foto

M68a46r97e41k 25V72i70k86t90o96r24í88n 9822408318519

Ehm, zde jde názorně vidět, jak někdo pozorně čte, že?

Reapeři vyhlazovali POUZE rasy na technologické úrovni, které byje mohli tak nějka ohrozit., proto se nezaměřovali na "zaostalé" rasy, coč před 50.000 lety lidé byli.

Mluvilo se otom v ME2 i ME3 (přesněji to zmiňuje jak Záhadný, tak se k tomu dá dobrat i během příběhu.) a nejsem si jistý ale tuším ž eto zmiňoval i protheanský hologram (nevzpomenu na jméno v ME1)

0/0
4.2.2013 19:48
Foto

M88i68c95h84a81l 63M69e66r54d96a 2570111179242

There is no war, there is only the harvest...takže žádné vyhlazení nebylo...jen je v podstatě vzali mezi sebe....a pokud jsem si dobře všiml, tak Jan Václavík lépe čte než vy...je pravda, že Reapers přicházeli každých 50000 let, ale Jaroslav Jakubov jasně napsal všechen život...ne jen život na určité technologické úrovni...a pravděpodobně nešlo o to, jestli je ohrozí nebo ne...teda původně...pak už se to tak zdůvodnit dalo

0/0
5.2.2013 6:00
Foto

M46a91r32e43k 58V78i98k17t85o83r64í38n 9162298378419

No já tedy nevím, hru jsem v EN nehrál, hrál jsem ji CZ a tam jasně  psali o tom, že Reapeři vyhlazovali rasy, které je dokázali ohrozit. proto se zaměřili na Lidi, Turiany, Asarijky atd...

Během příběhu se otom několikrát právě mluví a vysvětlují to i Sheaperdovi (jen už nevím opravdu kdo) proč Reapery nezajímají rasy typu Elkorové, Volusové a tuším Hanaři (nejsem si jist přesně názvem rasy)

Takže jestli je to jen kvuli dokopané češtině (což už se u pár her stalo) tak by to vysvětlovalo (ten případný omyl) já zvuk (jak hovory, tak i efekty, hudbu) beru jako doprovod a jelikož angličtinou nekomunikuji, je to pro mne jen tzv. žvatlání...

Dále "vzali mezi sebe" ?

To je též spekulativní, chápu samozřejmě jak to je myšlené, ale pokud reaper, jako "něčí" nástroj...

Pokud se pak tedy stanu reaperem (jinou formou) a musím něco, nemohu se rozhodovat sám, už vůle není svobodná, tudíž to nejsem já, takže mě mezi sebe nevezmou. (to je jen určitý pohled)

0/0
9.2.2013 2:46
Foto

M40i32c47h66a47l 70M24e33r84d14a 2760411869272

Nechtěl jsem rozepisovat, že z nich dělají další Reapery....teda alespoň z některých ras....někteří asi skončí jenom jako Huskové....Elcorové, Volusové a Hanarové se tomu taky nevyhnou...protože už znají mass effect technologii...ale ano nejdřív se soustředí na rozšířenější a pokročilejší rasy...ale říkalo se tam, že Reapers zaútočili na Elcorskou domovskou planetu i Voluskou, protože se Hackett zmínil, že tam Turiani a Krogani posílají jednotky...Hanar nevím...ale byl tam ten úkol s indoctrinovaným Hanarem, takže asi útočí nebo se chystají útočit i na ně...když budou v tom tak asi vemou i Drelly:D....ale třeba Yahg jsou v klidu

0/0
21.2.2013 7:27
Foto

M24i69c79h76a59l 32M65e49r81d51a 2520801829222

Myslím, že se EA  dost nelíbilo, že se to prokeclo...což chápu...ale původní scénarista si dost dlouho připravoval ten konec...takže byla docela blbost to zatrhnout....

Někde jsem četl, že konec měl být volba mezi stvořením human reapera, který by vyřešil problém s Dark energy (Dark space je jen oblast vesmíru, který neznáme a je ta tma), čímž obětuješ lidstvo ve prospěch vesmíru nebo zničit Reapers a pokusit se to vyřešit sám...tipuju, že bychom neviděli, jestli to dopadne dobře nebo špatně:D

Každejch 50000 let přilétí akorát Reapers a hledaj ideální živočišný druh, který by se na to hodil...teda jestli to dobře chápu:)

Proto se Collectors soustředili na lidi, proto se snad 100x probírala lidská DNA, schopnost adaptace, atd. ...pak tam byla mise na Haestromu (v ME2...kde se vrátí Tali na loď)....mluvili tam o Dark energy, že urychluje stárnutí hvězdy a neví, jak vzniká...

0/0
4.2.2013 18:45

J29a52n 57V50á39c22l66a35v62í49k 3762746761979

Dark energy vznika pouzivanim mass effect technologie, kterou davaji rasam k dispozici Reaperi.

0/0
5.2.2013 6:53

P58a53v12e67l 30K67u68r94a58l 5381694140750

Jasně že NE... ta vzniká kdykoli je Eezo vystaveno elektrickému náboji- konvertuje se tak do gravitační a antigravitačních vln..

0/0
5.2.2013 15:10

J90a50r95o24s65l87a12v 13J42a56k36u11b73o60v 8882175395107

tak napr, naco sa v ME1 Saren trepal na Citadelu, ked na nej aj tak bol Catalyst ktory Relay mohol spustit tak ci tak... navyse, naco vobec potreboval nejake Relay, ked ostatni Reaperi sa z temneho vesmiru dokazali dostat k zemi za par mesiacov??? tym Catalistom v podstate spravili z ME1 zbytocnu cast ktora nedava zmysel....

0/0
3.2.2013 20:44

J83a54n 66V89á37c49l83a60v25í52k 3342926281809

Catalyst pusobi spis jako pasivni pozorovatel, ktery nema zajem do veci prilis zasahovat. Reaperi na nej nemuzou spolehat, pokud o jeho existenci vubec vi.

Ten let jim trval nekolik let (jen mezi jednickou a dvojkou jsou dva roky). Nicmene je to znovu problem, ktery vznikl v jednicce - pokud by Reaperi po konci ME1 zustali v temnem vesmiru a let do Galaxie by jim trval treba nekolik desetileti, o cem by byl zbytek trilogie?

0/0
3.2.2013 22:32

T34o46m75á83š 65D34v21o86ř74á93k 5265954756654

Jenže reaperi mají mít překvapující útok v srdci civilizace/cí. Pokud každej reaper vznikal postupne díky dalším civilizacím dalších cyklů tak obzvlášt na začátků koloběhu si reaperi nemohli moc dovolovat přejít do "férového" útoku jako to nakonec probíhá v ME3

0/0
3.2.2013 23:00

V56o16j79t87ě29c38h 84R58ů18ž10e22k 9569392150728

To byla narážka na vztah s Liarou?

0/0
3.2.2013 20:15

V58o78j48t37ě54c76h 36R84ů14ž50e15k 9879962790728

Mass effect je skvělá hra, a s extended cut je dobrej i konec, jen je mi líto Sheparda.

0/0
3.2.2013 20:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.