Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zakladatel BioWare: přežít medvědí objetí Electronic Arts vyžaduje sílu

Společnost BioWare patří mezi nejvýraznější vývojáře vlastněné vydavatelstvím Electronic Arts. O vztazích mezi vývojáři a vydavatelstvím se nově rozhovořil spoluzakladatel BioWare Greg Zeschuk, jenž společnost loni v září opustil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P69a30t48r54i96k 82S86p77i74t98z48b19a80r26t 1784316404405

Myslím že Mass effect 3 nás přesvědčil o tom, že je medvědí objetí EA rozdrtilo.... ten rozdíl je markantní

+11/−1
3.2.2013 1:09

R47u68d59o83l88f 53K54l85u59s70a36l 8367264869911

Přesně tak. EA umí jenu věc -- umí prodat produkt. Ale neměla by kecat do vývoje...

+9/0
3.2.2013 11:25

J35a39n 29Z97a54m32a69z52a61l 4765775813541

Mne prisel mass effect 3 jako nej z cele serie. Tedy az na ten konec... clovek se tesi ma spoustu malych modrych deticek a prd :D

+8/−1
3.2.2013 11:55

P93e90t14r 55Š71i16l57h78a73n 7798762937683

Jak nej? Dějově to byla bomba, ale nemůžu se ubránit dojmu, že nám jaksi zkoridovatěl. Například nemožnost vracet se na už jednou navštívená místa posouvá ME3 od RPG k FPS. A vedlejší questy typu "potřebuju to a to" a hráč to někde musí najít na planetě a přivézt a to celé se ve hře vyskytuje snad 50x, no já vám nevím... Prostě jednička byla nejlepší a pak už to šlo z kopce...

+4/−1
3.2.2013 12:59

J47a22n 60Z50a58m22a55z83a50l 4965805763171

No idelni dle meho s tema vedlejsima ukolama byla dvojka (navic ac hodne lidi to nemelo rado tam to tezeni surovim z planek byl super napad :). V jednice mne neuveritelne vadilo, ze se kazda planeta kde jakoze neco bylo se musela projet v Mako. Bylo to hrozne nudne :)

Ja tyhle pribehovy hry hraju prave kvuli pribehu a tomu co se kde dozvim o postavach a deji(takze zaletet nekam neco vzit a vratit se mi nevadi :)  Mam to spis jako takovy interaktivni film s moznosti lehkeho vylepseni postavy a jejiho chrakteru :)

A navic ME 3 je proste dejove uzasne (sice lehce prvoplanove) ale docela dost veci se tam prijaelne vysvetli, obvykle s poradnou davkou emoci. Je jasne ze pokdu to clovek hraje vickrat a vidi, ze se to moc nemeni podle toho jak se rozhodoval predtim v cele serii (ze je tam stejny dej akorad je tam napr. nekdo pro prezil ME2 misto jine postavy) tak to vypada divne. Ale tak musi se k tomu pristupovat jako by to clovek hral pokazde znova a ne to resit. Neni mozne mit alternativni reseni pro kazde rozhodnuti behem cele serie.

+7/−1
3.2.2013 13:32

T69o94m17á81š 15H17o98l60i93č 5548244631298

Ale je to možné.Viď napríklad Zaklínač 2. Uvidíme ako sa v CDProjecte popasujú s rozhodnutiami z dvojky v trojke.

+3/0
3.2.2013 14:26

J68a17n 28Z54a62m35a39z17a20l 4195115123641

no jestli jak z 1 smerem ke dvojce, tak to moc dobre nebude;)

+1/0
3.2.2013 14:29

T32o96m14á96š 20H37o48l12i21č 5498964671728

Príbeh jedničky bol uzavretý,tam nemalo čo do dvojky pokračovať.

0/0
3.2.2013 16:07

J77a42n 73Z91a96m95a31z89a14l 4365395863701

no jaks e to vezme, navic je ve dvojce moznost prenest save z 1. Ale v podstate je to jedno;)

0/0
3.2.2013 16:45

M50a69r95t59i92n14a 26N82o19v93a63k83o27v75a 1615181284203

Je to mozne dela se to tak ze udelas proste vic verzi pribehu nakonec cely strom, ale neni to mozne pokud chces jen rejzovat prachy pak je lepsi udelat jeden konec cerveny modry a zeleny...

0/0
4.2.2013 10:27

F60r80a84n92t65i24š22e23k 79H22a60š94k67o 9263356684675

imho ME2 boli vyrazne viac "zkoridovateľovaný" ako ME3. Veď preto aj Arrival mal niečo ako boj v miestnosti, kde chodili nepriatelia zo všetkých strán, lebo to kritizovali v ME2 a potom bolo mnoho podobných miest v ME3 - napr. Londyn. Ak zahrniem aj DLC, tak síce na Liar nemá žiadny, no Omega a aj tí predchodcovia Reaperov bolo lepšie ako ľubovoľné iné (mám prejdené všetky dlc - aj tie z ME1). Dej jednotky mi teraz príde nejaký krátky...resp. bočné misie z neskorších dielov boli viac "v deji" ako nejaké naháňanie gangstrov...

btw. mako a ťažbu som mal na rozdiel od iných hráčov veľmi rád :-)

+1/0
3.2.2013 17:17

P51a51t27r45i79k 83S63p82i77t88z74b31a43r23t 1704926744575

ME 2 byl sice korridorovka ALE měl uplně úžasný posun oproti jedničce co se týká vedlejších úkolů, příběhů postav a jejich propracovanosti.... (kdo by si nezamiloval Mordina :) ) o to víc mi mrzelo že jediná možnost jak ho ve trojce zachránit by bylo zabít v jedničce Wrexe.... prostě tyhle momenty... nejhorší je že trojka celkově byla trochu klišé ale úžasná hra kde prostě nezvládli zakončení dějových linek... hromada věcí zůstala otevřená a hromada věcí byly prostě WTF momenty... (Třeba proč zachraňovat gethy když je na konci stejně zničím) ... pak celkově konec.... jednička i dvojka stavěla těžce na "uvěřitelném Sci-fi" a teď přijde vesmírné duchděcko co vám řekne: máš 3 uplně stejné možnosti minimálně ovlivněné tím co jsi dělal minule....

ps: pokud jsi hrál multiplayer(WTF) tak budeš mít lepší konec. čau....

+1/0
3.2.2013 18:51

P11a76v84e54l 82K46u22r91a65l 5861514770370

A uvědomujete si že GETH je jenom program? 0 a 1 naprosto ekvivalentní lodnímu SUDOKU programu nebo datům v navigačním počítači?

energetická vlna co jen smaže gethy a ponechá ostatní počítače funkční je nesmysl.

že zničí kvantové blueboxy a "reaper ekvivalentní" AI to beru... obětovalo by to EDI... ale není důvod aby to zasáhlo např. gethy uplodnuté do quariánských obleků.

0/0
3.2.2013 22:07

P24a59v34e20l 89K82u40r75a27l 5121254750490

I tak navíc Catalyst blábolil že Shepardovi implantáty od Cerberu jsou částečně reaperská technologie a výbuch by přežít neměla... jenže on to při dobrém EMS přežije...

Takže je vcelku velice dobře možné že ta AI v Citadele ani tomu co Crucible měla celkově udělat kompletně nerozumněla.

0/0
3.2.2013 22:15

V90o78j66t50ě66c30h 19R24ů58ž83e22k 9679142150528

Pokud to propásneš, v centru spekter si to můžeš za pakatel dokoupit.

0/0
3.2.2013 20:14

J23a95r21o14s49l73a25v 95J33a33k87u61b97o39v 8982615185157

podla mna to bol najhorsi diel z celej serie, kedze ten dej v podstate poprel vsetko co sa odohravalo v MS1 a 2.. Cely ten napad s Catalystom bola kompletna hlupost...

+1/0
3.2.2013 18:28

J91a67n 55V50á98c66l41a62v78í40k 3462656151839

Nemam pocit, ze by se to tak moc tlouklo s predchazejicimi dily. Nicmene BioWare se hlavne v jednicce v podstate vepsalo do kouta, takze Catalyst a to vse okolo bylo asi jedine mozne reseni.

0/0
3.2.2013 18:50

P39a27t79r15i96k 74S11p34i93t54z43b62a15r31t 1794256964745

i hloupý klišé konec se slidama jako fallout od bethesdy by byl lepší než cataclyst.... extended cut byl jako leštit hov**

0/−1
3.2.2013 18:53

V17o75j46t58ě12c23h 39R79ů51ž70e43k 9779402280488

A cos čekal?

0/0
3.2.2013 20:16

J57a44r28o33s11l85a16v 79J96a23k21u87b93o45v 8612465815647

Ze nechaju Drewa Karpishina dokoncit co zacal... Drew sa raz preriekol co presne zamyslal s Mass Effect 3 - cele sa to malo tocit okolo temneho vesmiru (na hranici ktoreho prespavali Reaperi) a podstata bola ze kazdych 50000 rokov dojde k vyboju energie ktory zabije vsetok zivot v galaxii... a Reaperi boli vytvoreny aby vsetok inteligentny zivot pohltili absorbovali do seba aby sa zachoval...  smola bola ze EA sa takyto temny koniec nepacil a tak Drew musel "dobrovolne" prec...

+2/−1
3.2.2013 20:49

J39a89n 67V35á36c13l49a35v55í14k 3672556631359

Zabije kazdych 50 tisic let vsechen zivot v galaxii? ale vzdyt zivot na zemi existuje vic nez 50 tisic let...

to je asi nejaka blbost, ze jo?

0/0
3.2.2013 22:23

T94o14m70á12š 55D24v20o67ř36á77k 5335474246294

Měla to být dark energy a ne vesmír a měla jednou zabít všechno ne každých 50k let.

+1/0
4.2.2013 12:56

J92a28n 14V87á77c47l49a59v22í31k 3402776971559

Ono i to je divne a prilis to nedava smysl, alespon v te verzi, jaka unikla.

0/0
5.2.2013 6:51
Foto

M80a48r33e42k 86V26i82k33t42o16r32í70n 9962138228449

Ehm, zde jde názorně vidět, jak někdo pozorně čte, že?

Reapeři vyhlazovali POUZE rasy na technologické úrovni, které byje mohli tak nějka ohrozit., proto se nezaměřovali na "zaostalé" rasy, coč před 50.000 lety lidé byli.

Mluvilo se otom v ME2 i ME3 (přesněji to zmiňuje jak Záhadný, tak se k tomu dá dobrat i během příběhu.) a nejsem si jistý ale tuším ž eto zmiňoval i protheanský hologram (nevzpomenu na jméno v ME1)

0/0
4.2.2013 19:48
Foto

M87i22c82h55a17l 50M25e89r18d24a 2750811829392

There is no war, there is only the harvest...takže žádné vyhlazení nebylo...jen je v podstatě vzali mezi sebe....a pokud jsem si dobře všiml, tak Jan Václavík lépe čte než vy...je pravda, že Reapers přicházeli každých 50000 let, ale Jaroslav Jakubov jasně napsal všechen život...ne jen život na určité technologické úrovni...a pravděpodobně nešlo o to, jestli je ohrozí nebo ne...teda původně...pak už se to tak zdůvodnit dalo

0/0
5.2.2013 6:00
Foto

M33a56r67e38k 29V12i44k46t31o40r95í60n 9212808278799

No já tedy nevím, hru jsem v EN nehrál, hrál jsem ji CZ a tam jasně  psali o tom, že Reapeři vyhlazovali rasy, které je dokázali ohrozit. proto se zaměřili na Lidi, Turiany, Asarijky atd...

Během příběhu se otom několikrát právě mluví a vysvětlují to i Sheaperdovi (jen už nevím opravdu kdo) proč Reapery nezajímají rasy typu Elkorové, Volusové a tuším Hanaři (nejsem si jist přesně názvem rasy)

Takže jestli je to jen kvuli dokopané češtině (což už se u pár her stalo) tak by to vysvětlovalo (ten případný omyl) já zvuk (jak hovory, tak i efekty, hudbu) beru jako doprovod a jelikož angličtinou nekomunikuji, je to pro mne jen tzv. žvatlání...

Dále "vzali mezi sebe" ?

To je též spekulativní, chápu samozřejmě jak to je myšlené, ale pokud reaper, jako "něčí" nástroj...

Pokud se pak tedy stanu reaperem (jinou formou) a musím něco, nemohu se rozhodovat sám, už vůle není svobodná, tudíž to nejsem já, takže mě mezi sebe nevezmou. (to je jen určitý pohled)

0/0
9.2.2013 2:46
Foto

M44i36c24h34a18l 56M31e90r14d64a 2580251279202

Nechtěl jsem rozepisovat, že z nich dělají další Reapery....teda alespoň z některých ras....někteří asi skončí jenom jako Huskové....Elcorové, Volusové a Hanarové se tomu taky nevyhnou...protože už znají mass effect technologii...ale ano nejdřív se soustředí na rozšířenější a pokročilejší rasy...ale říkalo se tam, že Reapers zaútočili na Elcorskou domovskou planetu i Voluskou, protože se Hackett zmínil, že tam Turiani a Krogani posílají jednotky...Hanar nevím...ale byl tam ten úkol s indoctrinovaným Hanarem, takže asi útočí nebo se chystají útočit i na ně...když budou v tom tak asi vemou i Drelly:D....ale třeba Yahg jsou v klidu

0/0
21.2.2013 7:27
Foto

M43i10c92h19a58l 63M41e77r10d76a 2970651809862

Myslím, že se EA  dost nelíbilo, že se to prokeclo...což chápu...ale původní scénarista si dost dlouho připravoval ten konec...takže byla docela blbost to zatrhnout....

Někde jsem četl, že konec měl být volba mezi stvořením human reapera, který by vyřešil problém s Dark energy (Dark space je jen oblast vesmíru, který neznáme a je ta tma), čímž obětuješ lidstvo ve prospěch vesmíru nebo zničit Reapers a pokusit se to vyřešit sám...tipuju, že bychom neviděli, jestli to dopadne dobře nebo špatně:D

Každejch 50000 let přilétí akorát Reapers a hledaj ideální živočišný druh, který by se na to hodil...teda jestli to dobře chápu:)

Proto se Collectors soustředili na lidi, proto se snad 100x probírala lidská DNA, schopnost adaptace, atd. ...pak tam byla mise na Haestromu (v ME2...kde se vrátí Tali na loď)....mluvili tam o Dark energy, že urychluje stárnutí hvězdy a neví, jak vzniká...

0/0
4.2.2013 18:45

J94a94n 68V97á19c72l86a60v56í73k 3822116651639

Dark energy vznika pouzivanim mass effect technologie, kterou davaji rasam k dispozici Reaperi.

0/0
5.2.2013 6:53

P72a69v85e26l 35K86u40r13a50l 5621274840120

Jasně že NE... ta vzniká kdykoli je Eezo vystaveno elektrickému náboji- konvertuje se tak do gravitační a antigravitačních vln..

0/0
5.2.2013 15:10

J44a59r26o67s36l69a36v 94J44a66k49u52b40o59v 8852355205177

tak napr, naco sa v ME1 Saren trepal na Citadelu, ked na nej aj tak bol Catalyst ktory Relay mohol spustit tak ci tak... navyse, naco vobec potreboval nejake Relay, ked ostatni Reaperi sa z temneho vesmiru dokazali dostat k zemi za par mesiacov??? tym Catalistom v podstate spravili z ME1 zbytocnu cast ktora nedava zmysel....

0/0
3.2.2013 20:44

J92a10n 68V17á24c59l72a77v50í83k 3542426511239

Catalyst pusobi spis jako pasivni pozorovatel, ktery nema zajem do veci prilis zasahovat. Reaperi na nej nemuzou spolehat, pokud o jeho existenci vubec vi.

Ten let jim trval nekolik let (jen mezi jednickou a dvojkou jsou dva roky). Nicmene je to znovu problem, ktery vznikl v jednicce - pokud by Reaperi po konci ME1 zustali v temnem vesmiru a let do Galaxie by jim trval treba nekolik desetileti, o cem by byl zbytek trilogie?

0/0
3.2.2013 22:32

T16o38m36á43š 88D46v22o74ř69á28k 5165304426854

Jenže reaperi mají mít překvapující útok v srdci civilizace/cí. Pokud každej reaper vznikal postupne díky dalším civilizacím dalších cyklů tak obzvlášt na začátků koloběhu si reaperi nemohli moc dovolovat přejít do "férového" útoku jako to nakonec probíhá v ME3

0/0
3.2.2013 23:00

V74o11j14t91ě43c68h 26R25ů93ž30e10k 9539892850858

To byla narážka na vztah s Liarou?

0/0
3.2.2013 20:15

V81o62j91t52ě42c24h 13R25ů96ž87e96k 9429332800618

Mass effect je skvělá hra, a s extended cut je dobrej i konec, jen je mi líto Sheparda.

0/0
3.2.2013 20:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.