Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zakladatel BioWare: přežít medvědí objetí Electronic Arts vyžaduje sílu

Společnost BioWare patří mezi nejvýraznější vývojáře vlastněné vydavatelstvím Electronic Arts. O vztazích mezi vývojáři a vydavatelstvím se nově rozhovořil spoluzakladatel BioWare Greg Zeschuk, jenž společnost loni v září opustil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P46a26t62r85i72k 63S10p95i76t59z53b40a35r18t 1144256624105

Myslím že Mass effect 3 nás přesvědčil o tom, že je medvědí objetí EA rozdrtilo.... ten rozdíl je markantní

+11/−1
3.2.2013 1:09

R89u63d17o21l66f 20K25l13u59s89a38l 8527184669571

Přesně tak. EA umí jenu věc -- umí prodat produkt. Ale neměla by kecat do vývoje...

+9/0
3.2.2013 11:25

J24a31n 54Z14a24m84a33z39a70l 4955405333941

Mne prisel mass effect 3 jako nej z cele serie. Tedy az na ten konec... clovek se tesi ma spoustu malych modrych deticek a prd :D

+8/−1
3.2.2013 11:55

P22e85t86r 21Š70i89l36h72a89n 7358582517693

Jak nej? Dějově to byla bomba, ale nemůžu se ubránit dojmu, že nám jaksi zkoridovatěl. Například nemožnost vracet se na už jednou navštívená místa posouvá ME3 od RPG k FPS. A vedlejší questy typu "potřebuju to a to" a hráč to někde musí najít na planetě a přivézt a to celé se ve hře vyskytuje snad 50x, no já vám nevím... Prostě jednička byla nejlepší a pak už to šlo z kopce...

+4/−1
3.2.2013 12:59

J69a14n 19Z66a34m50a86z81a21l 4865585213481

No idelni dle meho s tema vedlejsima ukolama byla dvojka (navic ac hodne lidi to nemelo rado tam to tezeni surovim z planek byl super napad :). V jednice mne neuveritelne vadilo, ze se kazda planeta kde jakoze neco bylo se musela projet v Mako. Bylo to hrozne nudne :)

Ja tyhle pribehovy hry hraju prave kvuli pribehu a tomu co se kde dozvim o postavach a deji(takze zaletet nekam neco vzit a vratit se mi nevadi :)  Mam to spis jako takovy interaktivni film s moznosti lehkeho vylepseni postavy a jejiho chrakteru :)

A navic ME 3 je proste dejove uzasne (sice lehce prvoplanove) ale docela dost veci se tam prijaelne vysvetli, obvykle s poradnou davkou emoci. Je jasne ze pokdu to clovek hraje vickrat a vidi, ze se to moc nemeni podle toho jak se rozhodoval predtim v cele serii (ze je tam stejny dej akorad je tam napr. nekdo pro prezil ME2 misto jine postavy) tak to vypada divne. Ale tak musi se k tomu pristupovat jako by to clovek hral pokazde znova a ne to resit. Neni mozne mit alternativni reseni pro kazde rozhodnuti behem cele serie.

+7/−1
3.2.2013 13:32

T25o65m33á45š 24H36o86l30i90č 5728124261818

Ale je to možné.Viď napríklad Zaklínač 2. Uvidíme ako sa v CDProjecte popasujú s rozhodnutiami z dvojky v trojke.

+3/0
3.2.2013 14:26

J27a39n 83Z33a95m94a62z53a24l 4285305133711

no jestli jak z 1 smerem ke dvojce, tak to moc dobre nebude;)

+1/0
3.2.2013 14:29

T88o45m23á10š 98H38o10l32i74č 5698494531208

Príbeh jedničky bol uzavretý,tam nemalo čo do dvojky pokračovať.

0/0
3.2.2013 16:07

J32a63n 49Z78a40m16a49z52a32l 4565965873901

no jaks e to vezme, navic je ve dvojce moznost prenest save z 1. Ale v podstate je to jedno;)

0/0
3.2.2013 16:45

M62a58r93t10i47n13a 42N52o46v50a16k89o73v73a 1265591524693

Je to mozne dela se to tak ze udelas proste vic verzi pribehu nakonec cely strom, ale neni to mozne pokud chces jen rejzovat prachy pak je lepsi udelat jeden konec cerveny modry a zeleny...

0/0
4.2.2013 10:27

F44r78a84n72t97i14š45e86k 23H62a28š66k87o 9263226174745

imho ME2 boli vyrazne viac "zkoridovateľovaný" ako ME3. Veď preto aj Arrival mal niečo ako boj v miestnosti, kde chodili nepriatelia zo všetkých strán, lebo to kritizovali v ME2 a potom bolo mnoho podobných miest v ME3 - napr. Londyn. Ak zahrniem aj DLC, tak síce na Liar nemá žiadny, no Omega a aj tí predchodcovia Reaperov bolo lepšie ako ľubovoľné iné (mám prejdené všetky dlc - aj tie z ME1). Dej jednotky mi teraz príde nejaký krátky...resp. bočné misie z neskorších dielov boli viac "v deji" ako nejaké naháňanie gangstrov...

btw. mako a ťažbu som mal na rozdiel od iných hráčov veľmi rád :-)

+1/0
3.2.2013 17:17

P51a37t74r32i45k 21S66p84i22t42z87b66a41r33t 1924796864615

ME 2 byl sice korridorovka ALE měl uplně úžasný posun oproti jedničce co se týká vedlejších úkolů, příběhů postav a jejich propracovanosti.... (kdo by si nezamiloval Mordina :) ) o to víc mi mrzelo že jediná možnost jak ho ve trojce zachránit by bylo zabít v jedničce Wrexe.... prostě tyhle momenty... nejhorší je že trojka celkově byla trochu klišé ale úžasná hra kde prostě nezvládli zakončení dějových linek... hromada věcí zůstala otevřená a hromada věcí byly prostě WTF momenty... (Třeba proč zachraňovat gethy když je na konci stejně zničím) ... pak celkově konec.... jednička i dvojka stavěla těžce na "uvěřitelném Sci-fi" a teď přijde vesmírné duchděcko co vám řekne: máš 3 uplně stejné možnosti minimálně ovlivněné tím co jsi dělal minule....

ps: pokud jsi hrál multiplayer(WTF) tak budeš mít lepší konec. čau....

+1/0
3.2.2013 18:51

P18a15v89e59l 89K64u59r88a78l 5341794610890

A uvědomujete si že GETH je jenom program? 0 a 1 naprosto ekvivalentní lodnímu SUDOKU programu nebo datům v navigačním počítači?

energetická vlna co jen smaže gethy a ponechá ostatní počítače funkční je nesmysl.

že zničí kvantové blueboxy a "reaper ekvivalentní" AI to beru... obětovalo by to EDI... ale není důvod aby to zasáhlo např. gethy uplodnuté do quariánských obleků.

0/0
3.2.2013 22:07

P77a65v98e74l 31K76u46r97a66l 5271864840710

I tak navíc Catalyst blábolil že Shepardovi implantáty od Cerberu jsou částečně reaperská technologie a výbuch by přežít neměla... jenže on to při dobrém EMS přežije...

Takže je vcelku velice dobře možné že ta AI v Citadele ani tomu co Crucible měla celkově udělat kompletně nerozumněla.

0/0
3.2.2013 22:15

V56o30j80t39ě35c85h 10R63ů13ž11e84k 9909472190718

Pokud to propásneš, v centru spekter si to můžeš za pakatel dokoupit.

0/0
3.2.2013 20:14

J56a42r42o14s60l51a19v 11J42a58k70u12b50o63v 8512875125747

podla mna to bol najhorsi diel z celej serie, kedze ten dej v podstate poprel vsetko co sa odohravalo v MS1 a 2.. Cely ten napad s Catalystom bola kompletna hlupost...

+1/0
3.2.2013 18:28

J27a17n 39V18á49c97l93a61v36í74k 3632246821839

Nemam pocit, ze by se to tak moc tlouklo s predchazejicimi dily. Nicmene BioWare se hlavne v jednicce v podstate vepsalo do kouta, takze Catalyst a to vse okolo bylo asi jedine mozne reseni.

0/0
3.2.2013 18:50

P67a73t51r34i84k 82S34p29i46t29z47b80a64r82t 1594106604235

i hloupý klišé konec se slidama jako fallout od bethesdy by byl lepší než cataclyst.... extended cut byl jako leštit hov**

0/−1
3.2.2013 18:53

V81o26j29t12ě42c47h 92R44ů20ž98e24k 9449462280748

A cos čekal?

0/0
3.2.2013 20:16

J85a44r75o21s26l12a29v 50J97a69k20u69b68o43v 8202115365237

Ze nechaju Drewa Karpishina dokoncit co zacal... Drew sa raz preriekol co presne zamyslal s Mass Effect 3 - cele sa to malo tocit okolo temneho vesmiru (na hranici ktoreho prespavali Reaperi) a podstata bola ze kazdych 50000 rokov dojde k vyboju energie ktory zabije vsetok zivot v galaxii... a Reaperi boli vytvoreny aby vsetok inteligentny zivot pohltili absorbovali do seba aby sa zachoval...  smola bola ze EA sa takyto temny koniec nepacil a tak Drew musel "dobrovolne" prec...

+2/−1
3.2.2013 20:49

J49a41n 66V64á64c41l13a41v49í71k 3352146121819

Zabije kazdych 50 tisic let vsechen zivot v galaxii? ale vzdyt zivot na zemi existuje vic nez 50 tisic let...

to je asi nejaka blbost, ze jo?

0/0
3.2.2013 22:23

T29o15m77á48š 83D87v43o20ř62á74k 5305414326774

Měla to být dark energy a ne vesmír a měla jednou zabít všechno ne každých 50k let.

+1/0
4.2.2013 12:56

J34a10n 10V96á87c30l95a85v17í31k 3782436171849

Ono i to je divne a prilis to nedava smysl, alespon v te verzi, jaka unikla.

0/0
5.2.2013 6:51
Foto

M61a56r24e92k 67V37i50k62t65o70r26í47n 9782398778909

Ehm, zde jde názorně vidět, jak někdo pozorně čte, že?

Reapeři vyhlazovali POUZE rasy na technologické úrovni, které byje mohli tak nějka ohrozit., proto se nezaměřovali na "zaostalé" rasy, coč před 50.000 lety lidé byli.

Mluvilo se otom v ME2 i ME3 (přesněji to zmiňuje jak Záhadný, tak se k tomu dá dobrat i během příběhu.) a nejsem si jistý ale tuším ž eto zmiňoval i protheanský hologram (nevzpomenu na jméno v ME1)

0/0
4.2.2013 19:48
Foto

M43i33c19h35a17l 49M71e37r26d80a 2850421969562

There is no war, there is only the harvest...takže žádné vyhlazení nebylo...jen je v podstatě vzali mezi sebe....a pokud jsem si dobře všiml, tak Jan Václavík lépe čte než vy...je pravda, že Reapers přicházeli každých 50000 let, ale Jaroslav Jakubov jasně napsal všechen život...ne jen život na určité technologické úrovni...a pravděpodobně nešlo o to, jestli je ohrozí nebo ne...teda původně...pak už se to tak zdůvodnit dalo

0/0
5.2.2013 6:00
Foto

M68a49r80e58k 57V16i60k37t72o94r36í70n 9442388808499

No já tedy nevím, hru jsem v EN nehrál, hrál jsem ji CZ a tam jasně  psali o tom, že Reapeři vyhlazovali rasy, které je dokázali ohrozit. proto se zaměřili na Lidi, Turiany, Asarijky atd...

Během příběhu se otom několikrát právě mluví a vysvětlují to i Sheaperdovi (jen už nevím opravdu kdo) proč Reapery nezajímají rasy typu Elkorové, Volusové a tuším Hanaři (nejsem si jist přesně názvem rasy)

Takže jestli je to jen kvuli dokopané češtině (což už se u pár her stalo) tak by to vysvětlovalo (ten případný omyl) já zvuk (jak hovory, tak i efekty, hudbu) beru jako doprovod a jelikož angličtinou nekomunikuji, je to pro mne jen tzv. žvatlání...

Dále "vzali mezi sebe" ?

To je též spekulativní, chápu samozřejmě jak to je myšlené, ale pokud reaper, jako "něčí" nástroj...

Pokud se pak tedy stanu reaperem (jinou formou) a musím něco, nemohu se rozhodovat sám, už vůle není svobodná, tudíž to nejsem já, takže mě mezi sebe nevezmou. (to je jen určitý pohled)

0/0
9.2.2013 2:46
Foto

M50i66c18h26a86l 54M34e80r77d22a 2840861759852

Nechtěl jsem rozepisovat, že z nich dělají další Reapery....teda alespoň z některých ras....někteří asi skončí jenom jako Huskové....Elcorové, Volusové a Hanarové se tomu taky nevyhnou...protože už znají mass effect technologii...ale ano nejdřív se soustředí na rozšířenější a pokročilejší rasy...ale říkalo se tam, že Reapers zaútočili na Elcorskou domovskou planetu i Voluskou, protože se Hackett zmínil, že tam Turiani a Krogani posílají jednotky...Hanar nevím...ale byl tam ten úkol s indoctrinovaným Hanarem, takže asi útočí nebo se chystají útočit i na ně...když budou v tom tak asi vemou i Drelly:D....ale třeba Yahg jsou v klidu

0/0
21.2.2013 7:27
Foto

M50i17c65h19a11l 75M66e30r80d71a 2400161599242

Myslím, že se EA  dost nelíbilo, že se to prokeclo...což chápu...ale původní scénarista si dost dlouho připravoval ten konec...takže byla docela blbost to zatrhnout....

Někde jsem četl, že konec měl být volba mezi stvořením human reapera, který by vyřešil problém s Dark energy (Dark space je jen oblast vesmíru, který neznáme a je ta tma), čímž obětuješ lidstvo ve prospěch vesmíru nebo zničit Reapers a pokusit se to vyřešit sám...tipuju, že bychom neviděli, jestli to dopadne dobře nebo špatně:D

Každejch 50000 let přilétí akorát Reapers a hledaj ideální živočišný druh, který by se na to hodil...teda jestli to dobře chápu:)

Proto se Collectors soustředili na lidi, proto se snad 100x probírala lidská DNA, schopnost adaptace, atd. ...pak tam byla mise na Haestromu (v ME2...kde se vrátí Tali na loď)....mluvili tam o Dark energy, že urychluje stárnutí hvězdy a neví, jak vzniká...

0/0
4.2.2013 18:45

J97a45n 14V42á56c76l39a29v34í80k 3682246251989

Dark energy vznika pouzivanim mass effect technologie, kterou davaji rasam k dispozici Reaperi.

0/0
5.2.2013 6:53

P79a45v30e73l 60K86u53r29a15l 5351364140810

Jasně že NE... ta vzniká kdykoli je Eezo vystaveno elektrickému náboji- konvertuje se tak do gravitační a antigravitačních vln..

0/0
5.2.2013 15:10

J30a84r45o84s80l93a20v 81J41a17k51u39b98o55v 8312825835497

tak napr, naco sa v ME1 Saren trepal na Citadelu, ked na nej aj tak bol Catalyst ktory Relay mohol spustit tak ci tak... navyse, naco vobec potreboval nejake Relay, ked ostatni Reaperi sa z temneho vesmiru dokazali dostat k zemi za par mesiacov??? tym Catalistom v podstate spravili z ME1 zbytocnu cast ktora nedava zmysel....

0/0
3.2.2013 20:44

J86a60n 67V49á45c50l66a54v72í69k 3782406781169

Catalyst pusobi spis jako pasivni pozorovatel, ktery nema zajem do veci prilis zasahovat. Reaperi na nej nemuzou spolehat, pokud o jeho existenci vubec vi.

Ten let jim trval nekolik let (jen mezi jednickou a dvojkou jsou dva roky). Nicmene je to znovu problem, ktery vznikl v jednicce - pokud by Reaperi po konci ME1 zustali v temnem vesmiru a let do Galaxie by jim trval treba nekolik desetileti, o cem by byl zbytek trilogie?

0/0
3.2.2013 22:32

T51o93m19á43š 87D94v87o29ř14á26k 5485374786434

Jenže reaperi mají mít překvapující útok v srdci civilizace/cí. Pokud každej reaper vznikal postupne díky dalším civilizacím dalších cyklů tak obzvlášt na začátků koloběhu si reaperi nemohli moc dovolovat přejít do "férového" útoku jako to nakonec probíhá v ME3

0/0
3.2.2013 23:00

V61o40j31t46ě30c84h 48R52ů24ž80e49k 9939282360308

To byla narážka na vztah s Liarou?

0/0
3.2.2013 20:15

V49o13j11t38ě44c86h 15R46ů87ž93e88k 9619672560508

Mass effect je skvělá hra, a s extended cut je dobrej i konec, jen je mi líto Sheparda.

0/0
3.2.2013 20:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.