Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: PlayStation 4 drží krok, neudává však směr ani tempo

Slibovaná nová éra hraní v podobě konzole PlayStation 4 se vydává jinou cestou, než mnozí očekávali. Cestou, kterou už prošlapali jiní a bez zásadních inovací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P46e19t75r 49D57v51o52r97a13k 9678540159283

Pozor pane Zach, remote play fungovalo u některých her v kombu PSP+PS3 daleko dříve než jsme vůbec věděli že se nějaké WiiU chystá.

+1/0
25.2.2013 8:37
Foto

M90a26r40t41i49n 14K80l34u45m80p76a68r 5626578797374

No slava, takze konecne se prestanou vyrabet DX9 only hry, limitovane trapne zastaralymi konzolemi a vyvojari plne prejdou na DX11? Konecne bude mit moje i7 3960X, 4x4GB RAM a GTX 690 co na praci? No konecne, to to trvalo. Jinak k amaterskym komentarum vyzdvihujici nektere "vyhody" konzoli mohu rict pouze toto:

1) hry se vzdycky hraly na gamepadu a joysticku, klavesnice a mys je hrozna, neergonomicka - wrong, zaprve "vzdycky" je v teto souvislosti znacne kratke obdobi a za druhe, konzolisti odmitaji pochopit, ze neexistuje dokonaly ovladac a vyzdvihuji gamepad, protoze nic jineho jim poradne nefunguje. Pro hrani je idealni prubezne meneni ovladacu dle potreby. Hraji FPS, strategie nebo RPG/MMORPG? Jednoznacne klavesnice a mys, WSAD + mouse look je neprekonatelny a zadna analogova packa na padu to proste nenahradi. Hraju Battlefield 3 a lezu do letadla? Neni problem, sahnu po joysticku, klavesnici odsunu a letim. Nebavi me uz strilecky? Zapnu si Darksiders a svete div se!!!, vezmu si k tomu pad od PS3/XBOX, ktery ma, opet svete div se!!! nativni podporu ve Win7. Neexistuje idealni ovladac, existuje ale idealni kombinace typu hry a ovladacu. A PC mi dava volnost je univerzalne vyuzivat vsechny dle libosti.

2) nemam rad stul, hrani na televizi z gauce je mnohem lepsi, ergo PS3/XBOX je lepsi platforma nez PC - wrong, propojeni moderni PC graficke karty s TV je stejne snadne jako propojeni konzole, tedy dostatecne dlouhym stinenym HDMI kabelem.

3) nemam rad PC, protoze nemam rad dlouze nastavovani a instalace - wrong, nezbyva nez konstatovat, ze dotycni se prave vratili z konecne ukoncene mise Apollo a poslednich 40 let nesledovali vyvoj softwarovych technologii a nikdy neslyseli kouzelne slovo STEAM. Skutecne jeste nikdy v minulosti nebylo nakupovani her tak snadne. Dokonce ani nemusim chodit jako konzolista do obchodu, proste zapnu PC, STEAM se zapina automaticky, vlozim hru do kosiku, kartu mam jiz ulozenou, zvolim ok a hra se sama stahne, nainstaluje a opatchuje.

+5/−9
22.2.2013 15:23
Foto

M22a87r15t38i50n 37K30l18u49m17p67a33r 5606618107334

4) nemam rad PC, protoze se stale musi aktualizovat ovladace, hlavne ty graficke - wrong, to platilo mozna pred 10ti lety. Dnes, pokud to cloveka netizi u srdce, neni problem existovat I nekolik let s puvodnim ovladacem graficke karty. Nektere lidi to bavi se v PC stourat a aktualizovat pravidelne, nektere ne, to je na kazdem. Ale rozhodne to neni nejaky show stopper. Ostatne domnivam se, ze valna vetsina konzolistu nejake PC vlastni, at uz ve forme padu, notebooku nebo stolniho PC a take predpokladam, ze vetsina populace je dnes jiz PC gramotna, takze zakladni sprava o system by nemela nikomu cinit zasadni potize.

5) vykon = grafika, chcete-li grafiku, pustte si Avatara, pripadne caste "zapnul jsem si hru na PC a PS3 a nevidel jsem rozdil" - toto me pokazde rozesmeje asi nejvic. Dotycni zrejme trpi nejakou formou zakerne povanocni metanolove slepoty, protoze ten rozdil je do oci bijici. Uz jen rozliseni, ktere je PC a konzole schopne utahnou je znacne rozdilne. Naprosta vetsina her na konzoli je v rozliseni 720p, ktere se nasledne upscaluje do 1080p, s prislusnym postihem pro kvalitu obrazu. Konkretne moderni hry jako BF3, nebo klidne Skyrim, konzole proste vic nez 720p nezvladnou. Vzdalenost, na kterou se v konzolove hre vykresluji predmety a postavy na obrazovce je trapne mala, vsechno je tragicky otexturovane v rozliseni x256/x512, mnozstvi polygonu je omezene. A k tomu mame cely kopec technologii, ktere jsou exkluzivne na PC, protoze graficke karty na konzoli za 50 USD jsou crap, ktery to nepodporuje. Konkretne antialiasing a anisotropniho filtrovani, mohu zminit napriklad tessalation a vlastne cely balik technologii z baliku DX11. V soucasnosti hraju Skyrim s dodanou kompilaci HD textur x2048 a x4096 o velikosti asi 18 GB a kdyz to srovnam s tim, jak vypada zakladni PC, nebo konzolovy Skyrim, tak to je uplne jina hra.

+3/−9
22.2.2013 15:24
Foto

M50a93r50t30i15n 30K46l33u82m29p11a38r 5976808947934

Takze zaverem bych rad rekl, ze bych si skutecne pral, aby byla nova generace konzoli povedena a aby se konecne uz zacaly delat poradne DX11 hry. Do dnesniho dne brzdily vyvoj archaicke konzole 3. generace, protoze logicky se tvurcum ve vetsine pripadu nevyplati delat hru jak pro DX9 tak pro DX11, vyjimkou budiz napr. zmineny BF3. Ovsem je treba si uvedomit jednu vec, konzole neni nic jineho nez tvrde osekane PC, kdyz ji otevrete, naleznete klasickou desku, procesor, pameti a kartu. A nezbyva nez doufat, ze tyto komponenty, ktere chce vyrobce vsoukat do vysledne ceny 300 - 400 USD, budou dostatecne kvalitni a odolne proti moralnimu zastarani. Trochu me desi, ze jen spickova DX11 karta od NVIDIA nebo AMD stoji vic, nez cela konzole nove generace. Bojim se, ze se to opet promitne v celkove kvalite, osekanosti a jednoucelnem zamereni konzoloveho hardwaru.

+6/−6
22.2.2013 15:24

A72d69a89m 79Š48p75i77l63l94a32r 8919417462576

Amen

+3/0
22.2.2013 15:56

R72a82d80i53m 27S68r16a58m32e90k 2514814559303

to jak konzole brzdí PC je vidět na nejprodávanějších PC exkluzivkach od Blizzardu :)

+2/0
22.2.2013 21:16
Foto

M36a91r20t67i21n 73K59l89u70m29p84a73r 5256868347814

Jedna herni spolecnost neudava smer a vy to sam moc dobre vite. Blizzard je vyjimka. Jsem samozrejme rad za tuto vyjimku. A zminil bych jeste DICE, kteri vyrobili BF3 i na DX11 a na Ultra nastaveni s MSAA ta hra vypada.... popici dobre:)

0/0
24.2.2013 8:10
Foto

P38e14t86r 34K56o28m56i53n62i36k 6862234475988

dekuji za profesionalni odpoved na nase amaterske prispevky...howgh...teda vlaste...wrong ;-D

+6/0
22.2.2013 21:36
Foto

M38a65r30t56i36n 13K22l33u29m72p96a81r 5216608687534

Nemate zac, kdybyste mel chut a zajem srovnat kvalitu obrazu mezi skutecne dobrym PC a konzoli, klidne se ozvete :)

0/0
24.2.2013 8:07

J52a29n 33T49o62d46o93r30o73v18i44č 9655151847852

Je tu ale jeden zásadní problém pane Klumpar, vždy když vyjde nová hra, tak je podíl prodeje( u nás v obchodě, dlouhodobě ) je 5ks na pleják, 4 na Xbox a 1ks pc, v tom co píšete je určitě spoustu pravdy, ale drtivá většina prostě smaží gémku na konzolích.

+4/−2
23.2.2013 8:31
Foto

M46a52r71t90i28n 53K68l60u31m69p15a83r 5246378737164

A zde je videt, ze nemate vubec prehled o tom, jak vypadaji prodeje a stale si myslite, ze jsou to konzole, kdo urcuje trh. Proc by PC hrac mel chodit do obchodu, kdyz si muze hru koupit v digitalni distribuci? Pochopte, ze nase obchody nikoho nezajimaji uz, ja osobne nesnasim hry dabovane/titulkovane do cestiny, chci original a ten si koupim na Steamu, pripadne retro hry na GoG. A vite, co je na Steamu uzasne? Ze v podstate novou hru mohu poridit v akci, kdyz mam stesti, za 50%, tedy za 19 EUR a kdyz si pul roku pockam, tak o Vanocnim a letnim vyprodeji, obvykle pojmenovanem Treasure hunt, ji koupim za zlomek ceny, klidne i za 5 EUR. Steam cisla prodeje nikdy nezverejnuje, z tech par figur ktere unikly jsou to nasobky prodeju v kamennych obchodech.

Takze ano, pokud nasimi obchody myslite CZ, tak je mozne, ze maji konzole navrch. Preci jenom si mnoho lidi rozmysli, zda poridit spickove PC za 100 tisic, nebo konzoli za babku. A stale se jeste Cesi nenaucili nakupovat na internetu. Nicmene celosvetove jsou ta dve cisla k sobe bliz, nez byste si myslel.

+2/−5
24.2.2013 8:00

J95a84n 19T83o67d88o96r45o90v71i98č 9825271677552

To je přesně ono, a kolik vás je a nač těm lidem bude to pc za 100 tisíc, když drtivá většina ho používá na email, tlachání na íděsu, stahování a péčko. Co tak trochu ubrat pane Klumpar, na té nabubřelosti a aroganci.

+1/0
24.2.2013 9:03

M28a44r85t60i38n 48K69a49r98á83s67e12k 9788573628788

Co ynam lidi co si kupujou hry na PC tak maji veci povetsinou pres steam, DVD opravdu moc nefrci....

+1/0
25.2.2013 0:31

P92e98t11r 48D79v94o11r28a56k 9558350989553

Vy nechápete jednu věc, konzole nic nezdržují. Kdyby PC hráči kupovali tolik her jako ti konzoloví, pak by dostali i své mega nabušené DX11 kusy. Pokud se prodá zlomek toho co na konzolích, pak se nedivte že tvůrci konzole upřednostňují. Takže, rozvoj her na PC zpomalují PC hráči, nikoliv konzolisti, už to konečně pochopte...

0/0
25.2.2013 8:53

J53a84n 42H63a24b85á49s38k75o 4444677361453

wrong pro tebe, ale konzole diktujou hernimu prumyslu at se ti to libi nebo ne ;-)

+3/−1
22.2.2013 19:23
Foto

M19a10r98t86i27n 87K38l91u16m82p26a29r 5756328427664

Nediktuji, zdrzuji. Pokud polovina zarizeni umi jenom stary DX9 standart a druha polovina stary DX9 + 10 + 11, na jakem standartu si myslite, ze bude racionalni tvurce vyrabet hru. Na zastaralem DX9, protoze ta ostatni zarizeni jsou zpetne kompatibilni. Obhajovani konzolovych krapu treti generace (8 let starych), je jako obhajovani konesprezne drahy v dobe prechodu pary na diesel-elektricke motory.

A jestli jsem se doitknul necich citu tim, ze hanim jeho konzoli slovy krap, tak to me vazne mrzi, protoze to krapy jsou. Mate mobil? A pouzivate ho jiz 8 let? Asi ne ze? A vite, co je smutne? Ze moderni dotykove telefony s vicejadrovymi procesory maji pravdepodobne vetsi vypocetni vykon, nez konzolove krapy trei generace. A presto se stale najdou lidi, kteri je zaslepene obhajuji a domnivaji se, jako jsou ti PC hraci nafoukani, ze si dovoluji ty technologicke vykopavky kritizovat. Smutne.

+2/−4
24.2.2013 8:07

J13a82n 22T69o92d55o97r35o47v64i70č 9225501267642

Až vás bude hafo a ty hry budete vyžadovat, tak je budou dělat, to je zákon trhu, ale pro těch pár lidí, to prostě dělat nebudou a ještě malá poznámka, já si na tom mém  8let starém křápu zahrám jakoukoliv nově vydanou hru, na 8 let starým komplu si už nezahrajete ani kanastu.

+2/−1
24.2.2013 9:21

J43i21ř44í 84V10y28š69í37n 6479693635479

Dovlolim si nesouhlasit pokud PC nedostacuje neni nic lehciho nez upgrad ktery pak jiz nevyjde na takove penize protoze vetsinu komponent jiz mate. Z pravidla se upgraduje vetsinou Grafika, pokud berete novy procesor deska + CPU pripadne hodne stareho PC i RAMKy DDR2 --> DDR3. takovy upgrade stoji par korun pokud chci upgradovat konzoli musim koupit celou. Jak PC tak konzole maji sve vyhody kdo cche pohodli a vystaci se slabsim vykonem ma starsi PC/3.gen konzoli kdo chce spickoy vykon a grafiku pouzije PC a radne donej zainvestuje.... je to tak jednoduche nekomu vyhovuje to jinemu ono :-) me osobne se nektere hry na konzolich hrali dobre ale prevazne sportobvni nebo pomoci kinectu atp. pro hrani strilecky nebo strategie jedine PC proste neumim presne mirit s gamepadem ani kdybyhc mel aimbota ;-D jinak mam doma starsi PC cca 3roky a svete div se nove me vyslo na neselich 8tisic diky upgradovani komponent :-) Jinak omluvte gramatiku proste neumim cesky ;-)

0/0
25.2.2013 9:15
Foto

M11a26r43t47i63n 16K70l71u61m54p65a51r 5636118727484

Vy to mate Jane v hlave nejake popletene. Poptavka samozrejme je, ale jak jsem napsal vyse, pokud 100% zarizeni podporuje DX9 a jenom cca 50% DX10 (ze sta) a asi 30% DX11 (ze sta ne z tech DX10), tak vyrobci nebudou investovat to nakladnych DX11 enginu. Bohuzel plati, ze pokud 50 % hracu pouziva zastarala zarizeni ktera umi jen DX9, tak je to prilis velky trh na to, aby se na nej vykaslali, zvlaste kdyz hraci co maji DX11 stroje jsou s DX9 zpetne kompatibilni. Netvrdim, ze je to chyba konzolistu, chran buh, je to kalkul vyrobcu jako Sony, ktere udrzuji na trhu beznadejne sroty existujici na 10 let stare technologii a designu, protoze nemaji dostatecnou konkurenci a snazi se vyryzovat co to pujde, nez budou muset zainvestovat.

Co se spusteni her tyce, dovoluji si tvrdit, ze na 8 let starem PC s grafickou kartou podporujici DX9 spustim jakoukoliv DX9 hru. Pri nastaveni rozliseni 1152x720 nebo 1280x720 (at nezeru), nastaveni vsech moznosti hry na low (nizke rozliseni textur, predmety, lidi a herni prostredi mizejici par metru pred hracem), vypnu anti-aliasing (ktere konsole nemaji vubec (zvysuje zatez na vypocetni vykon o 20 - vice nez 100% - takovy 8x nebo 16x MSAA je dobry zahul), vypnu anisotropni filtrovani textur, ktere konzole taktez nema, tak hra povezi a bude vypadat jako na konzoli. A mozna to pojede i rychleji nez konzolovych 25 - 30 fps v modernich hrach.

Ovsem bude to vypadat neskutecne hnusne a zadny pricetny PC hrac by se na to nevydrzel divat dele nez minutu, navic roztazene a upscalovane do velke obrazovky. Kdyz hraju svizne hry jako WoT nebo BF3, vyzaduju alespon 80-90 FPS.

Kdyz jsem u znameho videl Red Dead Redemption, byl jsem udiveny, kdyz mi rikal jaka super hra to je, sednul jsem si k tomu, koukam na tu televizi a vsechny hrany uplne vseho kostickovane a kostrbate, rozmazane textury, trava a stromy vyskakujici z niceho uprostred vyhledu... To je proste problem, PC hraci vedi, jak krasne hry mohou vypadat a nechteji se smirit s kompromisy.

+1/0
25.2.2013 9:52

J61a27n 25T51o88d28o81r17o41v46i41č 9475431547742

Martine, je ovšem otázka, jakou má váš kaarád tv a pokud to připojí HDMI káblem za 100 kč, tak se nedivím že je to hnusné a rozmazané, to by bylo i z vašeho pc. A položím vám tu otázku ještě jednou, kolik % lidí ze sta, je ochotno dát  30, 50 nebo 100 tisíc za herní počítač  kolik % je ochotno dát 5 až  8 tisíc za konzolu?

0/0
26.2.2013 21:13

J10i39ř18í 96V19y14š27í17n 6169793535139

Konzole a dobra TV + prislusenstvi a sme na dobrejch 30tis. SLusne herni PC + dobre LCD a asme na 20tis :-) za 10si koupim nakou peknou TV dlouhej HDMI kabl a mam Herni PC a jeste HTPC v jedno :-) aspon tak jsem to udelal ja ;-) a muzu rict az prestane stacit muj PC koupim novou grafiku pripadne desku cpu pameti ale ostatni mi zustane takze sme zase na zlomku ceny :-)

0/0
5.3.2013 15:30

J88i55ř91í 31V98y55š30í74n 6299533225579

No verim ze PS4 budou dobry a vykony stroj stejne jako PS3 ale ja nevim nak jsem tem konzolim neprisel na chut za ty leta, PC je proste PC :-)

+4/−4
22.2.2013 11:44

J81i43ř36í 16V26y73š32í38n 6169783655219

Proc mam ten minus ? Sem okorad rek ze me sedi vic PC? Jaj tady sou zase naky konzolovy fanatici OMG...

+7/−4
22.2.2013 13:45

M55a14r63t44i44n 20S19p71i44š25i92a61k 1482258422916

Protoze mit na vec odlisny nazor nez "vetsina" se dnes nenosi ;)

+8/−1
22.2.2013 14:00

J22i78ř54í 55V27y59š24í74n 6769203895429

Jo vlastne ja zapomel kdo nebeci se stadem beci proti nam ;-D

+4/−1
22.2.2013 14:09

J56a25n 95H19a89b79á74s93k90o 4854397191443

i kdyz mam obe konzole i PC, souhlasim. a s tema minusama si nic nedelejte, je to tady uplne normalni. vsadim se lidi co davaj minusy za kazdou kravinu sami nemaji zadne prispevky, nebo jeste lip argumenty ;-) ja treba napsal napsal, ze Xbox mel bezdratovy ovladac,integrovanou wifi,marketplace,multiplayer po siti a hdd driv nez PS3 a to ste mel videt to zlo ;-D pritom sem tim nehanil PS3, jak rikam, mam doma oboji, takze bych to bral s rezervou R^

+1/0
22.2.2013 19:26

F50i22l66i50p 74T66ř11e40b40a 6253360348196

No, je pěkný, že konzole koneščně srovnaj s PC aspoň výkon. Teď už jenom cenu a ergonomii (čti: klávesnici + myš, aspoň tu možnost...), a bude to konečně zajímavý srovnání

+3/−6
22.2.2013 8:56

M93a94r89t87i66n 33S29p76i24š29i29a82k 1702688492476

Vykon srovnaji, ale jen na velice kratkou dobu, takze budeme tam kde do ted.

+2/−3
22.2.2013 9:40

H11y36n48e45k 21Š76l47a57h34ů12n53e88k 4119263986689

A koho zajímá nějaká grafika? Hry jsou na hraní. Pokud chceš grafiku, tak si pusť na Blue Ray Avatara.

+4/−4
22.2.2013 10:04

M84a79r85t78i14n 12S28p15i88š66i35a92k 1472678132976

Me napriklad zajima, stejne tak jako hratelnost a otevrenost sveta. Jinak samozrejme chapu tvuj omezeny nazor, ze vykon = grafika, s podobnymi lidmi se setkavam dnes a denne ..Rv

+4/−2
22.2.2013 13:53

H60y91n38e87k 86Š87l97a27h57ů42n63e63k 4799403756979

Tenhle omezený názor vidím u PCčkařů, třeba tys ho prezentoval v původním příspěvku, na který jsem reagoval ("že konzole koneščně srovnaj s PC aspoň výkon")

+1/−2
22.2.2013 21:02

M29a59r96t89i81n 69S43p97i17š42i55a53k 1512538192666

Kdyz uz se rovnez zminujes o omezenosti, jsi si jisty, ze jsem to psal ja?

0/0
25.2.2013 8:17

O98n55d37ř18e86j 21S81u95k 9801686307716

Jako bývalý PC hráč jsem měl stejný názor, ale problém je v tom že klávesnice a myš vyžadují hraní u stolu. Mnohem pohodlnější a ergonomičtější je právě gamepad kdy si s ním mohu sednout na sedačku před televizi. Pokud jde o přesnost a pohotovost ovládání, vyhrává samozřejmě klávesnice + myš.

+7/0
22.2.2013 11:21

D48a64n35i57e90l 36H72o87n69z22a 6258894580405

Jak jsem psal jinde - gamepad není na FPS a hry, co vyžadují přesnost. Pokud se obtížnost přizpůsobuje neschopnosti hráče nebo neschopnosti zařízení mířit rychle a přesně, pak kvalita her degraduje. Co se týče těch řečí o tom, že konzole jsou na hraní v křesle - hraju na svojí televizi, zapojené PC, zapojený gamepad, zapojená klávesnice, zapojená myš. Nemám problém. To, že se s gamepadem dá sedět v křesle, nemá s ergonomií nic společného (a klidně si nasázejte mínusů, kolik chcete, puboši).

+3/−2
22.2.2013 15:09

P79e53t41r 54D74v13o32r96a64k 9338120669213

Nechápu jak jste přišel na to, že když nejste schopnej uděůlat headshot do setiny vteřiny ničí to hratelnost. Zkuste si zahrát na konzoli Shadows of the Damned, kde je nutno velmi přesně mířit gamepadem a právě díky tomu že to není žádná sranda je ta hra vynikající.

0/0
25.2.2013 8:42

P18e76t10r 19D23v49o71r58a52k 9178970619243

Ještě dodám že i na konzole jsou speciální periferie v tvaru levé analogové páčky a myši místo pravé páčky ale téměř nikdo je nevyužívá, protože to pro hraní konzolových her není pohodlné jelikož tamní hry jsou(narozdíl od PC her) na gamepad uzpůsobené. Konzole jsou prostě jiný svět s jinými hrami a Vám bych místo těchto rozumů doporučil koupit si PS3 nebo X360 a pořádně to vyzkoušet, pak možná pochopíte že opravdu o něco přicházíte.

0/0
25.2.2013 8:46
Foto

P80e31t95r 85K40o47m59i55n40i37k 6642364925278

Co je probuh egronomickyho na klavesnici a mysi? Tyhle dve periferie jsou predevsim na psani textu, pripadne na posun kursoru na monitoru (FPS), ale na hrani se vzdycky pouzivaly gamepady a joysticky 8-o

+2/−3
22.2.2013 13:37

J48a51n 98V12á54c34l25a64v20í68k 3132116501869

Dnesni PC mladez uz poradne nevi, co to je ten joystick ... pritom to prave na PC byvala dost bezna periferie.

Na druhou stranu dnesni PC mladez hraje hlavne z0mg h3ad5h0t strilecky, takze to ani tak moc neprekvapi.

0/0
22.2.2013 17:36

M80i37c46h43a92l 60N32a10c10h77t92m64a17n64n 8777492457810

Mě se líbí to, že má bejt přívětivější programátorům. Mohlo by to značně zjednodušit konverzi her z PC, nebo obráceně, na PC.

+1/0
22.2.2013 7:51

M30i31c32h17a53l 14K52a36l97a25š 7219376819

To ano, a teď už jen ukázat Sony, že PC není jen pirátská stanice a že by ji to i stálo za to své hry vydávat na PC.

(A teď si to přečti znova a zrovna zakejvej hlavou - to se nikdy nestane)

I když bych si opravdu rád dal Journey v plném rozlišení... to ano

+1/0
22.2.2013 8:29

F38i95l71i74p 13T89ř30e42b41a 6933470508306

No v dnešní době, kdy výnosy z prodeje tvoří zlomek celkových zisků z her by to nemuselo být zase tak nereálné. Byť uznávám, že na některé typy her se freemium model financování aplikuje špatně.

0/0
22.2.2013 9:00

J19a89n 26H60a86b70á32s30k80o 4284637721833

stale ale budou hry, ktere jsou jednim z duvodu proc prave PS koupit. Uncharted,God od War, Gran toursimo,Heavy Rain,Little big planet, Last of Us zadnou z techto her na PC nespatrime, tim by se Sony pripravilo o zisk. Nebo alespon o vetsinu.

+2/0
22.2.2013 19:29

J41a90n 65Š61l16é88g71l 8942630678443

Pokud je pravda, že pro playstation se snadno programuje, tak je to pro hráče defakto nejdůležitější zpráva. Stejně bez tak hafo her využívá nějaký osvědčený engine. Takže pokud to budou dělat třeba v Unreal enginu, tak tím pokryjou prakticky všechny platformy ;-)

+1/0
22.2.2013 0:51

P89a73v58e25l 49H87o37u84s66k32a 3941615200478

Souhlasím, tvrdit, že obtížnost vývoje hráče vlastně nemusí zajímat, je trochu krátkozraké.

0/0
22.2.2013 11:59
Foto

O38n50d15ř61e56j 77Z18a11c29h 3583390763792

Proč krátkozraké? Praxe ukázala, že i když se na PS3 propgramuje hůře než na Xbox 360, dopad na hráče je nulový.

0/0
23.2.2013 16:05

H86y57n77e34k 54Š31l81a69h22ů21n17e80k 4929893786169

Ano, vložit médium a hrát, proto jsem měl konzole rád. Teď to připomíná PC. Blééé.

+5/−1
22.2.2013 0:17

M60i45c38h55a23l 77K48a66l43a16š 7899356889

Nedej bože chtít teď nainstalovat a hrát prvně Gran Turismo 5 ... přes 20Gb patchů ;-D

Tohle je opravdu potřeba odladit.

mmj mluvilo se o zpětné kompatibilitě?

+3/0
22.2.2013 0:28

A54n10t84o72n18í50n 36H87o96l50í39k 8377773254380

Mluvilo, bude ..

0/0
22.2.2013 1:26

M96i79c63h86a39l 93K67a22l10a30š 7659186199

To se ale říkalo i o PS3 že? :(

Tak snad mno

0/0
22.2.2013 8:27
Foto

T21o90m47á41š 55M80u67r21ň31á18k 6844495510284

První verze PS3 skutečně zpětně kompatibilní byla. Věřím, že druhá verze PS4 už taky nebude kompatibilní, aby rozjeli prodej nových her.

+2/0
22.2.2013 14:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.