Diskuze

KOMENTÁŘ: PlayStation 4 drží krok, neudává však směr ani tempo

Slibovaná nová éra hraní v podobě konzole PlayStation 4 se vydává jinou cestou, než mnozí očekávali. Cestou, kterou už prošlapali jiní a bez zásadních inovací.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PD

Pozor pane Zach, remote play fungovalo u některých her v kombu PSP+PS3 daleko dříve než jsme vůbec věděli že se nějaké WiiU chystá.

1 0
možnosti
Foto

No slava, takze konecne se prestanou vyrabet DX9 only hry, limitovane trapne zastaralymi konzolemi a vyvojari plne prejdou na DX11? Konecne bude mit moje i7 3960X, 4x4GB RAM a GTX 690 co na praci? No konecne, to to trvalo. Jinak k amaterskym komentarum vyzdvihujici nektere "vyhody" konzoli mohu rict pouze toto:

1) hry se vzdycky hraly na gamepadu a joysticku, klavesnice a mys je hrozna, neergonomicka - wrong, zaprve "vzdycky" je v teto souvislosti znacne kratke obdobi a za druhe, konzolisti odmitaji pochopit, ze neexistuje dokonaly ovladac a vyzdvihuji gamepad, protoze nic jineho jim poradne nefunguje. Pro hrani je idealni prubezne meneni ovladacu dle potreby. Hraji FPS, strategie nebo RPG/MMORPG? Jednoznacne klavesnice a mys, WSAD + mouse look je neprekonatelny a zadna analogova packa na padu to proste nenahradi. Hraju Battlefield 3 a lezu do letadla? Neni problem, sahnu po joysticku, klavesnici odsunu a letim. Nebavi me uz strilecky? Zapnu si Darksiders a svete div se!!!, vezmu si k tomu pad od PS3/XBOX, ktery ma, opet svete div se!!! nativni podporu ve Win7. Neexistuje idealni ovladac, existuje ale idealni kombinace typu hry a ovladacu. A PC mi dava volnost je univerzalne vyuzivat vsechny dle libosti.

2) nemam rad stul, hrani na televizi z gauce je mnohem lepsi, ergo PS3/XBOX je lepsi platforma nez PC - wrong, propojeni moderni PC graficke karty s TV je stejne snadne jako propojeni konzole, tedy dostatecne dlouhym stinenym HDMI kabelem.

3) nemam rad PC, protoze nemam rad dlouze nastavovani a instalace - wrong, nezbyva nez konstatovat, ze dotycni se prave vratili z konecne ukoncene mise Apollo a poslednich 40 let nesledovali vyvoj softwarovych technologii a nikdy neslyseli kouzelne slovo STEAM. Skutecne jeste nikdy v minulosti nebylo nakupovani her tak snadne. Dokonce ani nemusim chodit jako konzolista do obchodu, proste zapnu PC, STEAM se zapina automaticky, vlozim hru do kosiku, kartu mam jiz ulozenou, zvolim ok a hra se sama stahne, nainstaluje a opatchuje.

5 9
možnosti
Foto

4) nemam rad PC, protoze se stale musi aktualizovat ovladace, hlavne ty graficke - wrong, to platilo mozna pred 10ti lety. Dnes, pokud to cloveka netizi u srdce, neni problem existovat I nekolik let s puvodnim ovladacem graficke karty. Nektere lidi to bavi se v PC stourat a aktualizovat pravidelne, nektere ne, to je na kazdem. Ale rozhodne to neni nejaky show stopper. Ostatne domnivam se, ze valna vetsina konzolistu nejake PC vlastni, at uz ve forme padu, notebooku nebo stolniho PC a take predpokladam, ze vetsina populace je dnes jiz PC gramotna, takze zakladni sprava o system by nemela nikomu cinit zasadni potize.

5) vykon = grafika, chcete-li grafiku, pustte si Avatara, pripadne caste "zapnul jsem si hru na PC a PS3 a nevidel jsem rozdil" - toto me pokazde rozesmeje asi nejvic. Dotycni zrejme trpi nejakou formou zakerne povanocni metanolove slepoty, protoze ten rozdil je do oci bijici. Uz jen rozliseni, ktere je PC a konzole schopne utahnou je znacne rozdilne. Naprosta vetsina her na konzoli je v rozliseni 720p, ktere se nasledne upscaluje do 1080p, s prislusnym postihem pro kvalitu obrazu. Konkretne moderni hry jako BF3, nebo klidne Skyrim, konzole proste vic nez 720p nezvladnou. Vzdalenost, na kterou se v konzolove hre vykresluji predmety a postavy na obrazovce je trapne mala, vsechno je tragicky otexturovane v rozliseni x256/x512, mnozstvi polygonu je omezene. A k tomu mame cely kopec technologii, ktere jsou exkluzivne na PC, protoze graficke karty na konzoli za 50 USD jsou crap, ktery to nepodporuje. Konkretne antialiasing a anisotropniho filtrovani, mohu zminit napriklad tessalation a vlastne cely balik technologii z baliku DX11. V soucasnosti hraju Skyrim s dodanou kompilaci HD textur x2048 a x4096 o velikosti asi 18 GB a kdyz to srovnam s tim, jak vypada zakladni PC, nebo konzolovy Skyrim, tak to je uplne jina hra.

3 9
možnosti
JV

No verim ze PS4 budou dobry a vykony stroj stejne jako PS3 ale ja nevim nak jsem tem konzolim neprisel na chut za ty leta, PC je proste PC :-)

4 4
možnosti
JV

Proc mam ten minus ? Sem okorad rek ze me sedi vic PC? Jaj tady sou zase naky konzolovy fanatici OMG...

7 4
možnosti
FT

No, je pěkný, že konzole koneščně srovnaj s PC aspoň výkon. Teď už jenom cenu a ergonomii (čti: klávesnici + myš, aspoň tu možnost...), a bude to konečně zajímavý srovnání

3 6
možnosti
MS

Vykon srovnaji, ale jen na velice kratkou dobu, takze budeme tam kde do ted.

2 3
možnosti
MN

Mě se líbí to, že má bejt přívětivější programátorům. Mohlo by to značně zjednodušit konverzi her z PC, nebo obráceně, na PC.

1 0
možnosti
MK

To ano, a teď už jen ukázat Sony, že PC není jen pirátská stanice a že by ji to i stálo za to své hry vydávat na PC.

(A teď si to přečti znova a zrovna zakejvej hlavou - to se nikdy nestane)

I když bych si opravdu rád dal Journey v plném rozlišení... to ano

1 0
možnosti

J12a73n 32Š40l85é44g90l

22. 2. 2013 0:51

Pokud je pravda, že pro playstation se snadno programuje, tak je to pro hráče defakto nejdůležitější zpráva. Stejně bez tak hafo her využívá nějaký osvědčený engine. Takže pokud to budou dělat třeba v Unreal enginu, tak tím pokryjou prakticky všechny platformy ;-)

1 0
možnosti
PH

Souhlasím, tvrdit, že obtížnost vývoje hráče vlastně nemusí zajímat, je trochu krátkozraké.

0 0
možnosti

Ano, vložit médium a hrát, proto jsem měl konzole rád. Teď to připomíná PC. Blééé.

5 1
možnosti
MK

Nedej bože chtít teď nainstalovat a hrát prvně Gran Turismo 5 ... přes 20Gb patchů ;-D

Tohle je opravdu potřeba odladit.

mmj mluvilo se o zpětné kompatibilitě?

3 0
možnosti