Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéf Gearboxu: méně her s větším rozpočtem zní úžasně

Někteří vývojáři se obávají rozpočtů pro hry příští generace. Ovšem nepatří mezi ně šéf společnosti Gearbox Randy Pitchford. Ten totiž potenciální možnosti vnímá jako něco vzrušujícího.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O80n45d22ř16e59j 67Š31i81n74d70l50e86r 2277678706375

S herním průmyslem to poslední dobou jde krutě z kopce. Aby nejlepší hra roku 2012 byla rozšířená edice hry roku předchozího pro mě bylo nepředstavitelné ale bohužel jsem k tomuto závěru nevyhnutelně došel. I Hitman Absolution který jsem si dokonce předobjednal (a následně bušil hlavou do zdi že jsem spláchnul 1100) se ukázal být ve srovnání s předchozím dílem ohromným zklamáním. O ME3 se radši ani nevyjadřovat, kdyby mi po dohrání prvního dílu někdo řekl že třetí budu po deseti hodinách hrát už jen z povinnosti tak bych mu nevěřil. Dostáváme stále to samé, technologické vylepšení a stále jednodušší hratelnost v zásadě až do bodu kdy už hra nemá daleko k velmi nudnému interaktivnímu filmu.

+2/−1
4.3.2013 18:31

V62o68j52t23ě22c68h 52R29ů22ž89e20k 9389362500538

Á, další haterRv

0/−3
4.3.2013 22:39

O26n63d36ř35e33j 79Š77i18n26d18l78e29r 2447788256365

Nejsem hater. Naopak opakovaně zklamaný fanoušek. Jenom jsem člověk co od nástupce Blood Money očekával víc než nudný simulátor hry na schovávanou, od ME3 víc než debilní koridorovou střílečku jejiž příběh použil Deus Ex machina asi desetkrát a kde vaše volby nemají žádný dopad (královna rachni, Legion), a od Skyrimu že ze mě nebude dělat debila a předpokládat že si nevšimnu že je plný TARDISů a jednovaječných osmerčat. Ani nemluvě o GTA4 kde rozdíl oproti San Andreas byl že se udělaly montónnější mise, zmenšila se herní mapa, odebrala se spousta možností a zabil se humor. Všechno co od her chci jsou fungující herní mechanismy, použitelné UI, nějaký příběh a hlavně propracované, zajímavé a fungující prostředí. Já vím že ne všichni, ale velká část vývojářů na výše zmiňované rezignovala a dostávéme naskriptované rychlokvašky, hry "Lorem Ipsum" abych tak řekl. Jako příklad to zde uvádím docela často ale je to příklad na kterém je vidět že rozpočet není kořenem problému. Podívejte se na 3 roky starý Nehrim. Banda němců udělala zadarmo hru která návrhem lokací, příběhem a herními mechanismy zahanbila 90% soudobé komerční produkce. Vzhledem k tou že tyto přešlapy mě za poslední rok (Skyrim, ME3, Hitman Absolution) stály téměř 4000kč tak už asi opravdu budu každou hru před koupí testovat, kromě třetího Zaklínače tedy (na screenech to vypadá úžasně a CDProjekt má jinou filozofii než ostatní studia).

+1/−1
5.3.2013 7:26

V68o77j58t45ě97c44h 43R19ů17ž58e52k 9909242180698

Jednoduché řešení, nekupujte si je a zůstaňte u těch úžasných starých her. Většině lidí se nové hry líbí víc než staré, ale chápu, že někdo proti tomu proudu prostě musí jít.

0/0
5.3.2013 13:23

O15n28d30ř73e36j 57Š42i11n22d19l51e88r 2867858456715

Já neřekl že nové hry jsou apriori špatné. Ale vadí mi primitivita herních mechanismů urážejících inteligenci hráče, blbý příběh, nepoužitelné UI a leveldesign dělaný bez péče a smyslu pro detail a uvěřitelnost. Jsou nové hry co jsem si užil: Zaklínač 2, Portal 2, Risen 2a nebo Deus Ex:HR. Ale snad je normální že mi výše zmíněné vadí ne? Proč jde hned o haterství a nostalgii když od hry chci aby se dobře hrála, dalo se v ní ztratit a nedělala ze mě asi deseti různými způsoby debila? A navíc to není líbí/nelíbí. Jde o to že díky neexistujícímu marketingu se prostě spousta starších her lidem nedostane do radaru. Ale lidé které jsem dotlačil ke klenotům jako Baldur's Gate, Hidden and Dangerous 2 (asi nejlepší hra z druhý světový co kdy vznikla), Total Annihilation, Deus Ex nebo i ta Mafia mi pak děkovali. Přestaňte odvádět téma k "na co mám připravené odpovědi" a místo toho se vyjádřete k tomu "co diskutující doopravdy napsal". Vývojáři by si koneečně měli uvědomit že physX, DX11 efekty a OpenAL zvuk jsou sice príma věci (nic proti lepší grafice a tech. pokroku obecně) ale hru dělá hlavně poctivá tvorba dobře promysleného obsahu. Docela mi spadla huba když jsem viděl třeba prezentaci venkovského stavení Vávrova Warhorse nebo nejnovější screeny z třetího Zaklínače. Tak to má vypadat. U mlýna jsem si doopravdy byl schopný předtavit jak se v objektu žije, jak funguje a dokonce jak jsou budovy postaveny. Z těch lokací na screenech ze zaklínače zas úplně dýcha rázovitost a péče která do návrhu byla vložena.

0/0
6.3.2013 0:37

M51i14c72h11a58l 16N16a73c11h36t67m56a73n43n 8797732827970

Ten chlap má pravdu. Ani tak nejde o to, že nestíhám hrát co vyjde, já na to hlavně nemám peníze :D

0/0
4.3.2013 16:48

P70a70v91e86l 10P28o98s72p40í24š33i17l 3851764163455

ale v podstate sis odpovedel - i kdybys ty penize mel, stejne bys to nestihal hrat (a to i v pripade, ze bys nikde nepracoval nebo nestudoval:-) Kazdopadne presne tak, konecne nekdo pochopil, ze mene je nekdy vice.

0/0
4.3.2013 16:54

A42n49d35r30e82j 68B55r78a69b63e55c 4822931167444

Jenze vyssi rozpocty v minulych letech vedly k mensimu mnozstvi rizik a mene pestrym hram (jen se podivejte kolik vyslo pokracovani a kolik novych titulu). Pitchford mluvi o mensim poctu projektu s vetsimi riziky, ale dosavadni zkusenosti takove smerovani nepotvrzuji.

0/0
4.3.2013 16:59

J50a61k29u38b 70U38r71b39á89n12e87k 6452249854106

Pokud by byl každý budoucí vysokorozpočtový titul stejně kvalitní jako Borderlands 2, souhlasil bych. Bohužel už jsme se dostali do situace, kdy se do AAA titulů pumpují neskutečné peníze, což však nutně neznamená i kvalitu. A i když je prodejnost relativně dobrá, hra si na sebe stěží vydělá kvůli obrovským investicím do marketingu. Své o tom ví třeba EA, kteří likvidují jednu herní značku za druhou kvůli nízkým prodejům. To pak vede ke standartizaci her pro "běžné hráče", mizí výzvy, volnost nebo svoboda rozhodování a vznikají takové paskvily jako Dead Space 3. Díky bohu za indie scénu.

0/0
4.3.2013 15:33

P17a67v83e42l 28P55o66s95p31í64š35i58l 3471744963255

Problem je v tom, ze se pumpuji penize hlavne do marketingu pripadne do nakupu licenci, ale ne uz do vyvoje her (vcetne napr. scenarum).

0/0
4.3.2013 16:55

V13o84j45t63ě52c39h 92P22e38š 9972984721110

Naprosto souhlasím! Je vidět že je to člověk který nám rozumí.

0/0
4.3.2013 15:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.