Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéf Gearboxu: méně her s větším rozpočtem zní úžasně

Někteří vývojáři se obávají rozpočtů pro hry příští generace. Ovšem nepatří mezi ně šéf společnosti Gearbox Randy Pitchford. Ten totiž potenciální možnosti vnímá jako něco vzrušujícího.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O49n23d37ř14e50j 29Š67i77n53d71l37e54r 2597398356205

S herním průmyslem to poslední dobou jde krutě z kopce. Aby nejlepší hra roku 2012 byla rozšířená edice hry roku předchozího pro mě bylo nepředstavitelné ale bohužel jsem k tomuto závěru nevyhnutelně došel. I Hitman Absolution který jsem si dokonce předobjednal (a následně bušil hlavou do zdi že jsem spláchnul 1100) se ukázal být ve srovnání s předchozím dílem ohromným zklamáním. O ME3 se radši ani nevyjadřovat, kdyby mi po dohrání prvního dílu někdo řekl že třetí budu po deseti hodinách hrát už jen z povinnosti tak bych mu nevěřil. Dostáváme stále to samé, technologické vylepšení a stále jednodušší hratelnost v zásadě až do bodu kdy už hra nemá daleko k velmi nudnému interaktivnímu filmu.

+2/−1
4.3.2013 18:31

V77o59j98t22ě43c86h 65R93ů88ž45e77k 9249522490858

Á, další haterRv

0/−3
4.3.2013 22:39

O61n19d57ř28e77j 71Š17i23n94d51l91e27r 2477408816715

Nejsem hater. Naopak opakovaně zklamaný fanoušek. Jenom jsem člověk co od nástupce Blood Money očekával víc než nudný simulátor hry na schovávanou, od ME3 víc než debilní koridorovou střílečku jejiž příběh použil Deus Ex machina asi desetkrát a kde vaše volby nemají žádný dopad (královna rachni, Legion), a od Skyrimu že ze mě nebude dělat debila a předpokládat že si nevšimnu že je plný TARDISů a jednovaječných osmerčat. Ani nemluvě o GTA4 kde rozdíl oproti San Andreas byl že se udělaly montónnější mise, zmenšila se herní mapa, odebrala se spousta možností a zabil se humor. Všechno co od her chci jsou fungující herní mechanismy, použitelné UI, nějaký příběh a hlavně propracované, zajímavé a fungující prostředí. Já vím že ne všichni, ale velká část vývojářů na výše zmiňované rezignovala a dostávéme naskriptované rychlokvašky, hry "Lorem Ipsum" abych tak řekl. Jako příklad to zde uvádím docela často ale je to příklad na kterém je vidět že rozpočet není kořenem problému. Podívejte se na 3 roky starý Nehrim. Banda němců udělala zadarmo hru která návrhem lokací, příběhem a herními mechanismy zahanbila 90% soudobé komerční produkce. Vzhledem k tou že tyto přešlapy mě za poslední rok (Skyrim, ME3, Hitman Absolution) stály téměř 4000kč tak už asi opravdu budu každou hru před koupí testovat, kromě třetího Zaklínače tedy (na screenech to vypadá úžasně a CDProjekt má jinou filozofii než ostatní studia).

+1/−1
5.3.2013 7:26

V39o26j71t98ě95c37h 92R88ů35ž69e87k 9289872190198

Jednoduché řešení, nekupujte si je a zůstaňte u těch úžasných starých her. Většině lidí se nové hry líbí víc než staré, ale chápu, že někdo proti tomu proudu prostě musí jít.

0/0
5.3.2013 13:23

O59n74d10ř30e40j 64Š87i42n91d39l28e27r 2497148696935

Já neřekl že nové hry jsou apriori špatné. Ale vadí mi primitivita herních mechanismů urážejících inteligenci hráče, blbý příběh, nepoužitelné UI a leveldesign dělaný bez péče a smyslu pro detail a uvěřitelnost. Jsou nové hry co jsem si užil: Zaklínač 2, Portal 2, Risen 2a nebo Deus Ex:HR. Ale snad je normální že mi výše zmíněné vadí ne? Proč jde hned o haterství a nostalgii když od hry chci aby se dobře hrála, dalo se v ní ztratit a nedělala ze mě asi deseti různými způsoby debila? A navíc to není líbí/nelíbí. Jde o to že díky neexistujícímu marketingu se prostě spousta starších her lidem nedostane do radaru. Ale lidé které jsem dotlačil ke klenotům jako Baldur's Gate, Hidden and Dangerous 2 (asi nejlepší hra z druhý světový co kdy vznikla), Total Annihilation, Deus Ex nebo i ta Mafia mi pak děkovali. Přestaňte odvádět téma k "na co mám připravené odpovědi" a místo toho se vyjádřete k tomu "co diskutující doopravdy napsal". Vývojáři by si koneečně měli uvědomit že physX, DX11 efekty a OpenAL zvuk jsou sice príma věci (nic proti lepší grafice a tech. pokroku obecně) ale hru dělá hlavně poctivá tvorba dobře promysleného obsahu. Docela mi spadla huba když jsem viděl třeba prezentaci venkovského stavení Vávrova Warhorse nebo nejnovější screeny z třetího Zaklínače. Tak to má vypadat. U mlýna jsem si doopravdy byl schopný předtavit jak se v objektu žije, jak funguje a dokonce jak jsou budovy postaveny. Z těch lokací na screenech ze zaklínače zas úplně dýcha rázovitost a péče která do návrhu byla vložena.

0/0
6.3.2013 0:37

M93i92c17h83a35l 27N79a96c43h31t48m19a28n95n 8177922637860

Ten chlap má pravdu. Ani tak nejde o to, že nestíhám hrát co vyjde, já na to hlavně nemám peníze :D

0/0
4.3.2013 16:48

P14a84v55e10l 62P54o88s22p11í15š11i44l 3841144983515

ale v podstate sis odpovedel - i kdybys ty penize mel, stejne bys to nestihal hrat (a to i v pripade, ze bys nikde nepracoval nebo nestudoval:-) Kazdopadne presne tak, konecne nekdo pochopil, ze mene je nekdy vice.

0/0
4.3.2013 16:54

A31n54d86r70e49j 56B13r22a47b10e10c 4382171837274

Jenze vyssi rozpocty v minulych letech vedly k mensimu mnozstvi rizik a mene pestrym hram (jen se podivejte kolik vyslo pokracovani a kolik novych titulu). Pitchford mluvi o mensim poctu projektu s vetsimi riziky, ale dosavadni zkusenosti takove smerovani nepotvrzuji.

0/0
4.3.2013 16:59

J63a93k24u56b 91U88r91b72á98n30e27k 6382889224766

Pokud by byl každý budoucí vysokorozpočtový titul stejně kvalitní jako Borderlands 2, souhlasil bych. Bohužel už jsme se dostali do situace, kdy se do AAA titulů pumpují neskutečné peníze, což však nutně neznamená i kvalitu. A i když je prodejnost relativně dobrá, hra si na sebe stěží vydělá kvůli obrovským investicím do marketingu. Své o tom ví třeba EA, kteří likvidují jednu herní značku za druhou kvůli nízkým prodejům. To pak vede ke standartizaci her pro "běžné hráče", mizí výzvy, volnost nebo svoboda rozhodování a vznikají takové paskvily jako Dead Space 3. Díky bohu za indie scénu.

0/0
4.3.2013 15:33

P60a47v77e49l 13P79o25s86p14í55š47i25l 3441894943975

Problem je v tom, ze se pumpuji penize hlavne do marketingu pripadne do nakupu licenci, ale ne uz do vyvoje her (vcetne napr. scenarum).

0/0
4.3.2013 16:55

V54o22j22t52ě22c15h 78P33e78š 9412414191200

Naprosto souhlasím! Je vidět že je to člověk který nám rozumí.

0/0
4.3.2013 15:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.