Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Interaktivní filmy: temná kapitola herních dějin - první část

Vraťte se s námi do doby prvních experimentů s propojením her a filmů a připomeňte si jedny z vůbec nejhorších "her" historie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P66e52t77r 23V72r49t43í16l52k54a 8632184978461

a co treba jeste the lawnmover man :):):):)

0/0
15.2.2014 4:59
Foto

P76e26t95r 64V67r32t85í16l88k23a 8272334228351

interaktivni filmy pamatuju velice zive a za sebe mohu rict toto : kvuli Rebel Assault jsem si koupil 2x speed Mitsumi,Mad dog me bral,megarace bylo,super,microcosm na cd32 narez,z dragons lair jsem byl tenkrat na Amize hotovej.Kdo tu dobu zazil,chape.Theme Park na cd?animace?skvely! :) co takovy rise of the robots??? :) ja mel proste interaktivni filmy rad,byla to svym zpusobem revoluce.Videa z Need for speed 1 byly BOZSKY na tu dobu - road & track ;)

0/0
15.2.2014 4:58

M75a88r78t20i87n 22P29a86ř53í94z79e31k 6859879738397

Pokud nekdo chce okusit onu nezapomenutelnout atmosferu interaktivni hry, tak doporucuji walkthrough Phantasmagoria 2 od Spoonyho:

http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-1/

http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-2/

http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-3/

http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-4/

http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-5/ btw. celkem to ma kolem 5hodin ale clovek se pobavi ;-D

0/0
6.2.2014 11:03

P18e85t67r 39L68i35n92h79a35r25t 2598634644943

Já bych spíš doporučil si to zahrát. Dvojka Phantasmagorie je trochu něco jiného než u jedničky, je to víc drsnější a víc psycho...

0/0
6.2.2014 12:09

M48i36r18o39s62l75a52v 30D85ě27d23i33n31a 8255434807445

Náhodou já v tý době byl ze 7th guest and The 11th hour unešen. Jediné, co té strašidelné atmosféře škodilo, bylo to věčný hučení mechaniky. Jinak oba tituly mám pořád doma. Všech 11 CD nebo kolik vlastně oba tituly zabraly. Otázka jak s nimi naložil čas :-)

0/0
4.2.2014 20:50

V22l76a79d36i58m92í53r 98Š82e18v52e93č37e57k 1641900147674

Obojí mají na GOGu. Je zajímavé, že tam velikost zmáčkli pod 2 GB...

0/0
5.2.2014 23:46

P71e90t32r 22L30i18n31h68a54r16t 2478204584983

Interaktivní film byl hodně specifický žánr těžící z nástupu CD mechanik. A jako každý takovýhle fenomén s sebou přinese spoustu hodně nepovedených kousků těžících z "aktuálního boomu", ale taky řadu skutečně podařených děl. Osobně jsem ve své době neodsuzoval ani Mad Dog McCree, bylo to jednoduše něco nového, kdy se na počítače dostalo něco, co bylo možné dosud hrát jen na automatech v hernách. A v tehdejší době mít možnost střílet místo namalovaných postaviček na živé herce, to bylo něco nevídaného. Je jasné, že v pohledu dnešního hráče to vypadá hodně směšně.

Osobně považuju éru interaktivních filmů/her za mou velmi oblíbenou (o něčem svědčí i to, že mezi mé nejoblíbenější adventury patří Gabriel Knight 2 a Phantasmagoria) a nabídla spoustu kvalitních dílek (kromě obou zmíněných třeba Phantasmagoria 2, Under a Killing Moon, Pandora Directive, X-Files: The Game, Black Dahlia, Ripper). Tohle všechno byly díla, které využívaly živého videa, ale byly to hlavně hry naplněné příběhem a logickými úkoly. Hráč tak nepůsobil v roli statisty,  jako třeba u zářných antipříkladů Voyeur, Psychic detective či Daedalus Encounter. To byly klasické interaktivní filmy, kde se člověk jen dívá na film a občas něco zmáčkne. Výše zmíněná díla byly adventury využívající filmu jako takového.

Novodobě lze mezi "interaktivní filmy" zařadit díla jako Beyond: Two Souls,  Heavy Rain nebo díla od Telltale. Herci jsou převedeni do animované podoby a logické úkoly jsou ve většině případů nahrazeny nudnými QTE eventy, celé díla pak naštěstí zachraňuje kvalitní příběh.

+5/0
4.2.2014 11:34
Foto

H90o13n81z82a 37S45r55p 9824193562548

a já se s tim píšu na dva články :-)

+3/0
4.2.2014 15:20

M32i58c92h37a61l 32V28e62r52n52e57r 8317906687574

Já tedy nevím - označit Gabriel Knight 2 nebo Under a Killing Moon za interaktivní filmy? Under a Killing Moon přece nabízelo pohyb v plně trojrozměrném prostředí (samozřejmě s ohledem na tehdejší dobu) a klasické adventurní prvky a Gabriel Knight 2 byla prostě point-and-click adventura, co se týče systému hraní téměř stejná jako většina tehdejších adventur. Obě hry pouze využívaly pro meziscény a zobrazení herních postav FMV, což bylo tehdy prostě populární. Rozhodně se ale styl hraní podstatně liší od toho, o čem se v článku mluví jako o interaktivních filmech.

Naopak plně souhlasím s označením her jako Walking Dead a Wolf Among Us od Telltale Games za interaktivní filmy - tam byly možnosti hráče dost osekány, používání předmětů je vlastně automatické a mozek tyto hry nijak zvlášť nenamáhají. Ale zase jsou to interaktivní filmy takové, jak by měly vypadat - originální atmosférická grafická stránka, dobří herci, skvělý scénář a k tomu špetka herních prvků, aby to hráče/diváka vtáhlo do děje.

0/0
4.2.2014 17:01

P67e14t85r 16L87i33n19h61a89r54t 2748364544583

To je právě to podstatné - jak definovat interaktivní film. Ve své době (konec minulého tisíciletí) se jako interaktivní filmy označovaly všechny hry, které obsahovaly FMV. Proto se obecně mezi interaktivní filmy řadí i díla jako GK2 nebo Pandora Directive. Já osobně bych "interaktivní film" definoval jako žánr, kde převáhá příběhová a "filmová" stránka nad logickými úkoly, tedy kdy je to spíš zážitovka než skutečná hra.

0/0
4.2.2014 17:39

M83i62c43h77a88l 71V24e93r16n31e87r 8837666167504

Je fakt, že u některých kousků by bylo rozlišování mezi tím, jestli je to ještě "hra", nebo už interaktivní film, spíš o pocitu. Ale třeba u toho Gabriel Knight 2 mi připadá, že jenom při přechodu od jedničky ke dvojce vyměnili kreslené postavy a animace za FMV, ale na způsobu hraní se nic zásadně nezměnilo.

0/0
4.2.2014 17:55
Foto

P68e22t23r 34V68r41t68í76l30k33a 8452704678471

daedalus encounter - jak ja slintal nad tou hereckou :D Tia Carrere? :)

0/0
15.2.2014 5:07

O62n34d76ř69e78j 89P18o79š41t28a 7534637604817

Vznikly i supr hry tohohle ražení - namátkou moje oblíbené Phantasmagoria, Under a killing Moon,WingCommander apod. Chtělo to je správně vybrat.

0/0
4.2.2014 10:11
Foto

H97o31n30z27a 67S91r77p 9414493672238

Jenže cílem článku nebylo připomenout herní klasiky, ale přesný opak - ukázat, že dříve vycházely i opravdu špatné a hloupé hry. Spousta lidí dnes nadává na koridorovitost,QTE ču neustálé zjednodušování herních principů a neuvědomují si, že dříve vycházely daleko horší kousky.

+4/0
4.2.2014 10:37

P89e17t41r 20D42v28o14r76a40k 9818540289153

No já bych řek že lidem nevadí že vychází špatné kousky, ty vychází vždy, spíš jim vadí že těch výborných je jako šafránu a postradají jistou míru komplexnosti což tehdy hry typu System Shock nebo Wizardry atd. měly.

0/0
4.2.2014 12:38

P76e96t70r 36D93v69o70r17a58k 9698540989153

Nevim uplny prusvih to nebyl, vzniklo tehdy mnoho spickovych interaktivních filmů/her jako Police Quest IV, Phantasmagoria, Under a Killing Moon a samozřejmě Gabriel Knight 2. Člověk si musel umět vybrat.

0/0
4.2.2014 9:47

M76a77r89e15k 23Z66a63h78r71a57d97i46l 6234239755331

Já hrál až Megarace 2 a docela dost jsem se u toho bavil, první díl neznám. Nicméně hned po přečtení nadpisu mi na mysl padla právě níže zmíněná Phantasmagoria...

+2/0
4.2.2014 8:24

M78a37r79e26k 53Z29a95h65r82a71d78i59l 6644299615411

...ovšem Phantasmagoria byla opravdu parádní (a konec překvapivě parádně těžký ;-)) ...

+3/0
4.2.2014 8:34

P14e64t50r 24L70i27n24h90a48r42t 2288984334233

Pokud znáš Megarace 2, tak víš úplně přesně, jak vypadal Megarace 1 :-)

0/0
4.2.2014 11:17

V79l92a47d38i30m88í38r 55L85o80u21d16a 8437447176972

Jako interaktivní filmy si spíš vybavuji CD-ROM od American Laser Games:

Mad Dog McCree

Mad Dog II: The Lost Gold

Who Shot Johnny Rock?

Space Pirates

Dodnes to mám na originálních CD ve sbírce...;-D Škoda, že se rychle dohrály. Ale tenkrát to vypadalo úžasně - hrajete "opravdový hraný film". Ale o nich bude určitě řeč v další části. Tyhle hry vznikly 1990-1994. http://en.wikipedia.org/wiki/American_Laser_Games

+1/0
4.2.2014 7:45

M59a20r25t92i81n 71W98a15l15l64n46e41r 6825340304720

Joo, na American Laser Games  a Mad Doga jsem si vzpomněl jako na první...Bohužel (anebo bohudík?) jsem v životě nehrál.

0/0
4.2.2014 10:03

J51a13r78e40k 31N43o39v32á85k 2285833386180

S clankem se da souhlasit jen na pul. Neherci? Nekvalita? heh... Wing commander, Tex Murphy, Myst, .......... a ze jich je. :) Myslim, ze dneska je to kolikrat horsi.

+2/0
4.2.2014 7:37

J36a82r16e91k 87N32o13v15á50k 2505803866410

Jeste jedna vec... megarace byl uzasny... prave proto, ze to bylo nove. Dve auta? Nevim, dnes uz neposoudim :) 7th Guest jsem nedavno hral... kolik dnesnich her ma puzzle jen...zajdi tam, zmackni packu, stoupni na toto pole a to je vse. Tenkrat musel clovek aspon trosku premyslet u toho, co hral :)

+2/0
4.2.2014 7:39
Foto

M72i83c57h54a31l 64B17r69e12š64k13o85v63e29c 4861398744976

I toho Rebel Assaulta bych nesoudil zase tak přísně. A co třeba Phantasmagoria?

0/0
4.2.2014 8:02
Foto

H43o90n77z32a 57S53r52p 9604303252318

Ano, i v interaktivních filmech se našlo několik povedených her a rozhodně je dále neopomenu uvést. Jenže Phantasmagoria, GK2, Under a Killing moon a spol. byly opravdu spíše vyjímkami

0/0
4.2.2014 8:14

R11a32d90k98o 57S59ü81t77t63ö 8621758681155

Mno, MegaRace poznam a nezda sa mi, ze by dokazala naraz zobrazit iba 2 auta. A ak ano, muselo to byt urobene maximalne genialne, pretoze to vobec neprekazalo. Toto bol jeden z tych podarenejsich titulov, kde na obrazovke bezalo parrrraaaadneee predrendrovane video drahy a na nej sa potom zobrazovalo hracove auto. Mne osobne sa to velmi pacilo. Keby som bol hnidopich, to iste by sa dalo povedat o prvom titule NFS - na svoju dobu absolutne nadherna krajina, ale ked clovek urobil vacsi smyk (napr. poslal auto dverami dopredu) alebo az hodiny, vyhodilo ho to z kabiny auta na celkovy pohlad v style MegaRace. Bolo to silne rusive a dodnes som nepochopil, preco to tak bolo.

0/0
4.2.2014 7:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.