Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Interaktivní filmy: temná kapitola herních dějin - první část

Vraťte se s námi do doby prvních experimentů s propojením her a filmů a připomeňte si jedny z vůbec nejhorších "her" historie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P25e17t45r 55V76r46t77í84l45k83a 8962694918161

a co treba jeste the lawnmover man :):):):)

0/0
15.2.2014 4:59
Foto

P28e35t47r 83V21r98t58í60l23k40a 8662734728881

interaktivni filmy pamatuju velice zive a za sebe mohu rict toto : kvuli Rebel Assault jsem si koupil 2x speed Mitsumi,Mad dog me bral,megarace bylo,super,microcosm na cd32 narez,z dragons lair jsem byl tenkrat na Amize hotovej.Kdo tu dobu zazil,chape.Theme Park na cd?animace?skvely! :) co takovy rise of the robots??? :) ja mel proste interaktivni filmy rad,byla to svym zpusobem revoluce.Videa z Need for speed 1 byly BOZSKY na tu dobu - road & track ;)

0/0
15.2.2014 4:58

M98a17r56t44i71n 96P79a33ř32í93z56e97k 6769649808157

Pokud nekdo chce okusit onu nezapomenutelnout atmosferu interaktivni hry, tak doporucuji walkthrough Phantasmagoria 2 od Spoonyho:

http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-1/

http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-2/

http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-3/

http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-4/

http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-5/ btw. celkem to ma kolem 5hodin ale clovek se pobavi ;-D

0/0
6.2.2014 11:03

P52e92t72r 49L29i56n66h24a63r63t 2458634924143

Já bych spíš doporučil si to zahrát. Dvojka Phantasmagorie je trochu něco jiného než u jedničky, je to víc drsnější a víc psycho...

0/0
6.2.2014 12:09

M88i12r72o87s84l38a36v 62D97ě94d35i94n12a 8535374227325

Náhodou já v tý době byl ze 7th guest and The 11th hour unešen. Jediné, co té strašidelné atmosféře škodilo, bylo to věčný hučení mechaniky. Jinak oba tituly mám pořád doma. Všech 11 CD nebo kolik vlastně oba tituly zabraly. Otázka jak s nimi naložil čas :-)

0/0
4.2.2014 20:50

V93l78a18d87i73m11í32r 69Š51e49v42e79č18e60k 1251390277144

Obojí mají na GOGu. Je zajímavé, že tam velikost zmáčkli pod 2 GB...

0/0
5.2.2014 23:46

P54e34t87r 78L52i77n89h93a77r24t 2338534234863

Interaktivní film byl hodně specifický žánr těžící z nástupu CD mechanik. A jako každý takovýhle fenomén s sebou přinese spoustu hodně nepovedených kousků těžících z "aktuálního boomu", ale taky řadu skutečně podařených děl. Osobně jsem ve své době neodsuzoval ani Mad Dog McCree, bylo to jednoduše něco nového, kdy se na počítače dostalo něco, co bylo možné dosud hrát jen na automatech v hernách. A v tehdejší době mít možnost střílet místo namalovaných postaviček na živé herce, to bylo něco nevídaného. Je jasné, že v pohledu dnešního hráče to vypadá hodně směšně.

Osobně považuju éru interaktivních filmů/her za mou velmi oblíbenou (o něčem svědčí i to, že mezi mé nejoblíbenější adventury patří Gabriel Knight 2 a Phantasmagoria) a nabídla spoustu kvalitních dílek (kromě obou zmíněných třeba Phantasmagoria 2, Under a Killing Moon, Pandora Directive, X-Files: The Game, Black Dahlia, Ripper). Tohle všechno byly díla, které využívaly živého videa, ale byly to hlavně hry naplněné příběhem a logickými úkoly. Hráč tak nepůsobil v roli statisty,  jako třeba u zářných antipříkladů Voyeur, Psychic detective či Daedalus Encounter. To byly klasické interaktivní filmy, kde se člověk jen dívá na film a občas něco zmáčkne. Výše zmíněná díla byly adventury využívající filmu jako takového.

Novodobě lze mezi "interaktivní filmy" zařadit díla jako Beyond: Two Souls,  Heavy Rain nebo díla od Telltale. Herci jsou převedeni do animované podoby a logické úkoly jsou ve většině případů nahrazeny nudnými QTE eventy, celé díla pak naštěstí zachraňuje kvalitní příběh.

+5/0
4.2.2014 11:34
Foto

H50o41n51z84a 84S25r25p 9114493272438

a já se s tim píšu na dva články :-)

+3/0
4.2.2014 15:20

M87i93c81h89a43l 19V64e84r48n82e87r 8437246367404

Já tedy nevím - označit Gabriel Knight 2 nebo Under a Killing Moon za interaktivní filmy? Under a Killing Moon přece nabízelo pohyb v plně trojrozměrném prostředí (samozřejmě s ohledem na tehdejší dobu) a klasické adventurní prvky a Gabriel Knight 2 byla prostě point-and-click adventura, co se týče systému hraní téměř stejná jako většina tehdejších adventur. Obě hry pouze využívaly pro meziscény a zobrazení herních postav FMV, což bylo tehdy prostě populární. Rozhodně se ale styl hraní podstatně liší od toho, o čem se v článku mluví jako o interaktivních filmech.

Naopak plně souhlasím s označením her jako Walking Dead a Wolf Among Us od Telltale Games za interaktivní filmy - tam byly možnosti hráče dost osekány, používání předmětů je vlastně automatické a mozek tyto hry nijak zvlášť nenamáhají. Ale zase jsou to interaktivní filmy takové, jak by měly vypadat - originální atmosférická grafická stránka, dobří herci, skvělý scénář a k tomu špetka herních prvků, aby to hráče/diváka vtáhlo do děje.

0/0
4.2.2014 17:01

P97e78t32r 18L45i96n35h55a38r75t 2198404534113

To je právě to podstatné - jak definovat interaktivní film. Ve své době (konec minulého tisíciletí) se jako interaktivní filmy označovaly všechny hry, které obsahovaly FMV. Proto se obecně mezi interaktivní filmy řadí i díla jako GK2 nebo Pandora Directive. Já osobně bych "interaktivní film" definoval jako žánr, kde převáhá příběhová a "filmová" stránka nad logickými úkoly, tedy kdy je to spíš zážitovka než skutečná hra.

0/0
4.2.2014 17:39

M88i52c83h70a45l 63V82e17r14n44e14r 8687686747144

Je fakt, že u některých kousků by bylo rozlišování mezi tím, jestli je to ještě "hra", nebo už interaktivní film, spíš o pocitu. Ale třeba u toho Gabriel Knight 2 mi připadá, že jenom při přechodu od jedničky ke dvojce vyměnili kreslené postavy a animace za FMV, ale na způsobu hraní se nic zásadně nezměnilo.

0/0
4.2.2014 17:55
Foto

P62e96t36r 58V54r26t45í77l41k80a 8452624488521

daedalus encounter - jak ja slintal nad tou hereckou :D Tia Carrere? :)

0/0
15.2.2014 5:07

O23n33d77ř20e82j 58P39o14š72t78a 7714567904737

Vznikly i supr hry tohohle ražení - namátkou moje oblíbené Phantasmagoria, Under a killing Moon,WingCommander apod. Chtělo to je správně vybrat.

0/0
4.2.2014 10:11
Foto

H87o13n76z38a 60S51r75p 9784813812978

Jenže cílem článku nebylo připomenout herní klasiky, ale přesný opak - ukázat, že dříve vycházely i opravdu špatné a hloupé hry. Spousta lidí dnes nadává na koridorovitost,QTE ču neustálé zjednodušování herních principů a neuvědomují si, že dříve vycházely daleko horší kousky.

+4/0
4.2.2014 10:37

P83e52t73r 52D88v98o11r44a64k 9908200359573

No já bych řek že lidem nevadí že vychází špatné kousky, ty vychází vždy, spíš jim vadí že těch výborných je jako šafránu a postradají jistou míru komplexnosti což tehdy hry typu System Shock nebo Wizardry atd. měly.

0/0
4.2.2014 12:38

P85e25t73r 57D33v56o85r97a35k 9718890379133

Nevim uplny prusvih to nebyl, vzniklo tehdy mnoho spickovych interaktivních filmů/her jako Police Quest IV, Phantasmagoria, Under a Killing Moon a samozřejmě Gabriel Knight 2. Člověk si musel umět vybrat.

0/0
4.2.2014 9:47

M17a11r96e75k 43Z51a95h22r97a16d64i60l 6834789705221

Já hrál až Megarace 2 a docela dost jsem se u toho bavil, první díl neznám. Nicméně hned po přečtení nadpisu mi na mysl padla právě níže zmíněná Phantasmagoria...

+2/0
4.2.2014 8:24

M36a82r76e76k 29Z51a44h76r27a54d34i95l 6104589805821

...ovšem Phantasmagoria byla opravdu parádní (a konec překvapivě parádně těžký ;-)) ...

+3/0
4.2.2014 8:34

P25e84t91r 98L46i87n56h68a39r45t 2868194194963

Pokud znáš Megarace 2, tak víš úplně přesně, jak vypadal Megarace 1 :-)

0/0
4.2.2014 11:17

V49l77a24d84i98m88í23r 59L83o64u66d29a 8577877266102

Jako interaktivní filmy si spíš vybavuji CD-ROM od American Laser Games:

Mad Dog McCree

Mad Dog II: The Lost Gold

Who Shot Johnny Rock?

Space Pirates

Dodnes to mám na originálních CD ve sbírce...;-D Škoda, že se rychle dohrály. Ale tenkrát to vypadalo úžasně - hrajete "opravdový hraný film". Ale o nich bude určitě řeč v další části. Tyhle hry vznikly 1990-1994. http://en.wikipedia.org/wiki/American_Laser_Games

+1/0
4.2.2014 7:45

M21a49r34t80i45n 97W86a71l74l47n35e18r 6475830634350

Joo, na American Laser Games  a Mad Doga jsem si vzpomněl jako na první...Bohužel (anebo bohudík?) jsem v životě nehrál.

0/0
4.2.2014 10:03

J30a15r56e80k 25N58o90v69á65k 2115373426260

S clankem se da souhlasit jen na pul. Neherci? Nekvalita? heh... Wing commander, Tex Murphy, Myst, .......... a ze jich je. :) Myslim, ze dneska je to kolikrat horsi.

+2/0
4.2.2014 7:37

J39a68r52e38k 33N47o83v37á60k 2505903516190

Jeste jedna vec... megarace byl uzasny... prave proto, ze to bylo nove. Dve auta? Nevim, dnes uz neposoudim :) 7th Guest jsem nedavno hral... kolik dnesnich her ma puzzle jen...zajdi tam, zmackni packu, stoupni na toto pole a to je vse. Tenkrat musel clovek aspon trosku premyslet u toho, co hral :)

+2/0
4.2.2014 7:39
Foto

M60i62c15h21a98l 10B40r61e37š81k68o28v95e89c 4421218794966

I toho Rebel Assaulta bych nesoudil zase tak přísně. A co třeba Phantasmagoria?

0/0
4.2.2014 8:02
Foto

H59o39n57z18a 66S64r18p 9594263502398

Ano, i v interaktivních filmech se našlo několik povedených her a rozhodně je dále neopomenu uvést. Jenže Phantasmagoria, GK2, Under a Killing moon a spol. byly opravdu spíše vyjímkami

0/0
4.2.2014 8:14

R69a64d65k38o 15S96ü37t64t53ö 8111368111645

Mno, MegaRace poznam a nezda sa mi, ze by dokazala naraz zobrazit iba 2 auta. A ak ano, muselo to byt urobene maximalne genialne, pretoze to vobec neprekazalo. Toto bol jeden z tych podarenejsich titulov, kde na obrazovke bezalo parrrraaaadneee predrendrovane video drahy a na nej sa potom zobrazovalo hracove auto. Mne osobne sa to velmi pacilo. Keby som bol hnidopich, to iste by sa dalo povedat o prvom titule NFS - na svoju dobu absolutne nadherna krajina, ale ked clovek urobil vacsi smyk (napr. poslal auto dverami dopredu) alebo az hodiny, vyhodilo ho to z kabiny auta na celkovy pohlad v style MegaRace. Bolo to silne rusive a dodnes som nepochopil, preco to tak bolo.

0/0
4.2.2014 7:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.