- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
a co treba jeste the lawnmover man :):):):)
interaktivni filmy pamatuju velice zive a za sebe mohu rict toto : kvuli Rebel Assault jsem si koupil 2x speed Mitsumi,Mad dog me bral,megarace bylo,super,microcosm na cd32 narez,z dragons lair jsem byl tenkrat na Amize hotovej.Kdo tu dobu zazil,chape.Theme Park na cd?animace?skvely! :) co takovy rise of the robots??? :) ja mel proste interaktivni filmy rad,byla to svym zpusobem revoluce.Videa z Need for speed 1 byly BOZSKY na tu dobu - road & track ;)
Pokud nekdo chce okusit onu nezapomenutelnout atmosferu interaktivni hry, tak doporucuji walkthrough Phantasmagoria 2 od Spoonyho:
http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-1/
http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-2/
http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-3/
http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-4/
http://spoonyexperiment.com/phantasmagoria/lets-play-phantasmagoria-2-a-puzzle-of-flesh-hour-5/ btw. celkem to ma kolem 5hodin ale clovek se pobavi
Já bych spíš doporučil si to zahrát. Dvojka Phantasmagorie je trochu něco jiného než u jedničky, je to víc drsnější a víc psycho...
Náhodou já v tý době byl ze 7th guest and The 11th hour unešen. Jediné, co té strašidelné atmosféře škodilo, bylo to věčný hučení mechaniky. Jinak oba tituly mám pořád doma. Všech 11 CD nebo kolik vlastně oba tituly zabraly. Otázka jak s nimi naložil čas
Obojí mají na GOGu. Je zajímavé, že tam velikost zmáčkli pod 2 GB...
Interaktivní film byl hodně specifický žánr těžící z nástupu CD mechanik. A jako každý takovýhle fenomén s sebou přinese spoustu hodně nepovedených kousků těžících z "aktuálního boomu", ale taky řadu skutečně podařených děl. Osobně jsem ve své době neodsuzoval ani Mad Dog McCree, bylo to jednoduše něco nového, kdy se na počítače dostalo něco, co bylo možné dosud hrát jen na automatech v hernách. A v tehdejší době mít možnost střílet místo namalovaných postaviček na živé herce, to bylo něco nevídaného. Je jasné, že v pohledu dnešního hráče to vypadá hodně směšně.
Osobně považuju éru interaktivních filmů/her za mou velmi oblíbenou (o něčem svědčí i to, že mezi mé nejoblíbenější adventury patří Gabriel Knight 2 a Phantasmagoria) a nabídla spoustu kvalitních dílek (kromě obou zmíněných třeba Phantasmagoria 2, Under a Killing Moon, Pandora Directive, X-Files: The Game, Black Dahlia, Ripper). Tohle všechno byly díla, které využívaly živého videa, ale byly to hlavně hry naplněné příběhem a logickými úkoly. Hráč tak nepůsobil v roli statisty, jako třeba u zářných antipříkladů Voyeur, Psychic detective či Daedalus Encounter. To byly klasické interaktivní filmy, kde se člověk jen dívá na film a občas něco zmáčkne. Výše zmíněná díla byly adventury využívající filmu jako takového.
Novodobě lze mezi "interaktivní filmy" zařadit díla jako Beyond: Two Souls, Heavy Rain nebo díla od Telltale. Herci jsou převedeni do animované podoby a logické úkoly jsou ve většině případů nahrazeny nudnými QTE eventy, celé díla pak naštěstí zachraňuje kvalitní příběh.
Vznikly i supr hry tohohle ražení - namátkou moje oblíbené Phantasmagoria, Under a killing Moon,WingCommander apod. Chtělo to je správně vybrat.
Jenže cílem článku nebylo připomenout herní klasiky, ale přesný opak - ukázat, že dříve vycházely i opravdu špatné a hloupé hry. Spousta lidí dnes nadává na koridorovitost,QTE ču neustálé zjednodušování herních principů a neuvědomují si, že dříve vycházely daleko horší kousky.
Nevim uplny prusvih to nebyl, vzniklo tehdy mnoho spickovych interaktivních filmů/her jako Police Quest IV, Phantasmagoria, Under a Killing Moon a samozřejmě Gabriel Knight 2. Člověk si musel umět vybrat.
Já hrál až Megarace 2 a docela dost jsem se u toho bavil, první díl neznám. Nicméně hned po přečtení nadpisu mi na mysl padla právě níže zmíněná Phantasmagoria...
...ovšem Phantasmagoria byla opravdu parádní (a konec překvapivě parádně těžký ) ...
Jako interaktivní filmy si spíš vybavuji CD-ROM od American Laser Games:
Mad Dog McCree
Mad Dog II: The Lost Gold
Who Shot Johnny Rock?
Space Pirates
Dodnes to mám na originálních CD ve sbírce... Škoda, že se rychle dohrály. Ale tenkrát to vypadalo úžasně - hrajete "opravdový hraný film". Ale o nich bude určitě řeč v další části. Tyhle hry vznikly 1990-1994. http://en.wikipedia.org/wiki/American_Laser_Games
Joo, na American Laser Games a Mad Doga jsem si vzpomněl jako na první...Bohužel (anebo bohudík?) jsem v životě nehrál.
S clankem se da souhlasit jen na pul. Neherci? Nekvalita? heh... Wing commander, Tex Murphy, Myst, .......... a ze jich je. :) Myslim, ze dneska je to kolikrat horsi.
Jeste jedna vec... megarace byl uzasny... prave proto, ze to bylo nove. Dve auta? Nevim, dnes uz neposoudim :) 7th Guest jsem nedavno hral... kolik dnesnich her ma puzzle jen...zajdi tam, zmackni packu, stoupni na toto pole a to je vse. Tenkrat musel clovek aspon trosku premyslet u toho, co hral :)