Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvalita před kvantitou. Rozbor české středověké hry Kingdom Come

Vývojáři svou hru přirovnávají k oscarovému filmu Statečné srdce. Titul prý nabídne velkolepé hrady, obrněné rytíře, bitvy na rozlehlých prostranstvích i politické pletichaření. To vše se české studio Warhorse pokouší zpracovat s důrazem na realističnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M80i36c55h70a16l 34P90o49n97o36c89n78ý 2924375221

Drzim jim palce, ale zajimalo by me, co se stane, kdyz projekt na kickstarteru vybere dost penez, ale zamer autorovi nevyjde ... to ty penize vraci, nebo mu zustanou, nebo jak?

+2/0
5.2.2014 20:14

L41a98d81a 92N13o71v95a57k 4392483437

nevíte jestli bude možné plenit civilní obyvatelstvo...?

+2/0
4.2.2014 16:16

M59i83c27h56a67l 26P22o72n25o54c73n26ý 2824295261

Jestli ne, tak se drzim Mount and blade ... Rubat vesnicany na zbozich nepratelskych panu je ta prava stredoveka pohoda ... ;-D

0/0
5.2.2014 20:09

R18o50m75a79n 80D75o96r92s89k50ý 1826484140818

9 km ctverecnich mi pripada celkem malo ... to je ctverec 3x3 a to na tom koni objede za par minut :) doufam, ze to diky ruznym domum, hradu(m), kopcum, lesum bude neprehledna krajina, jinak pokud by to melo byt ploche pole ... :D:D:D

+5/−1
28.1.2014 16:11

M85i39c91h85a39l 73V66e53r17n69e42r 8567876317444

Ale když si vezmeš staré Gothicy, jedničku a dvojku, tak ty byly (podle neoficiálních informací) ještě podstatně menší, a kolik srandy jsme si s nimi užili :-) Jak píšeš, bude záležet na tom, jak se povede vývojářům herní plochu rozčlenit.

0/0
29.1.2014 8:15

R33o58m15a23n 32D94o97r64s49k96ý 1596204780458

tady dle predstaveni na kickstarteru to vypada fakt uchvatne :-) a asi i na koni by to trvalo dlouho to objet :-) http://www.videacesky.cz/trailery-recenze-filmy/kingdom-come-deliverance-se-predstavuje

Navic v zaveru uvadeji, ze 9 km2 bude mit jen prvni cast a budou 3 a budou postupne pribyvat dalsi lokace....

takze se tesim moc :-)

0/0
30.1.2014 15:04

K70o38n33r36a43d 50S87l30a19d22e86k 3687298299412

Přečti si blog Vávry na tohle tema, třeba změníš názor 

http://www.warhorsestudios.cz/index.php?page=blog&entry=blog_012#disqus_thread

+1/0
30.1.2014 18:47

R55o31m70a83n 69D93o51r27s98k16ý 1316744590568

Dik za link :) zajimave cteni a pokud je to jen o chlup mensi nez Oblivion, ktery me uchvatil, tak no problem :)

0/0
31.1.2014 10:40

A25l11e49š 39J19a65v81ů22r47e74k 2442749130390

zní to až moc hezky. No, uvidíme ...

+3/0
27.1.2014 21:53

J72a66n 10K34o24t94r54b54a 9425203721240

"Titul lze hrát za jedno ze tří povolání." Tak takhle se dělá herní novinařina. Nic si nezjistím, když už něco zjistím, tak to špatně pochopím, pak to překroutím a vybliju. Celej článek je poměrně slušná dezinformace, spousta detailů je úplně jinak než pan žurnalista Brabec píše. Doporučuju spíš skouknout jejich KS video a počíst jejich KS pitch. Tohle je mrhání časem a navíc pak můžete bejt zklamaný, že ta hra není to, co vám "Vávra sliboval".

0/−5
27.1.2014 19:10

M94a77r76e21k 42Š11e57b20e52s40t73a 2313541833657

byl bych býval autor, byl bych požadoval omluviti se za to, že tři povolání směňuji za tři cesty specifikace hrdiny.....neb jest jsem na bonuswebu omlouvati musím onu prostoduchost...

+1/0
28.1.2014 16:30

J51a91n 96P26e68k69a 5373323543

no jestli bude hra aspoň způlky zmáklá jako její hype, tak jí chci :)

+8/0
27.1.2014 13:22

M60o88j63m85í41r 29H32l71o28u76š64e34k 1127936438694

Jsem celkem zvědavej na postavu Barda!:-) To jako budu moct postupovat ve hře pouze umem řeči,politikařením a intrikama? Zní to velmi zajímavě,ale  nedovedu si to tak úplně představit! Každopádně mě tato hra začíná zajímat čím dál víc! R^ :-)

+9/0
27.1.2014 12:03

M53i58c54h17a24l 17V36e96r35n83e27r 8197656227354

Možná jsi nezažil Fallout. Aspoň tedy v jedničce a dvojce se šlo ze spousty věcí vykecat bez kapky krve nebo uplatit atd. a likvidaci některých postav šlo provést bez přímého boje pomocí výbušnin, nebo předávkováním:-) Bojům se zvířaty nebo bandity při cestování po mapě se zase šlo dostat prostřednictvím schopnosti outdoorsman (nebo tak nějak). Nevím tedy, jestli by člověk dokázal projít hru bez jediného souboje, to asi ne, a navíc bych se nerad připravil o humorné animace třeba při zpopelnění protivníka Solar Scorcherem (něco jako laserovka se solárním panelem, která fungovala jen ve dne);-D

+7/0
27.1.2014 12:27

M40o91j44m90í20r 38H38l42o87u16š71e36k 1207246228924

Ne, Fallout neznám! :-) Když jsem ještě bydlel u našich, tak jsme měli doma PC, tak jsem si dával třeba Comandosi, kde jsem miloval to potiché zabíjení, aby člověk nevyvolal alarm (to nejspíš bude postava zloděje v této hře)! Nebo později jsem se doslova zamiloval do prvního Assasina, kde šlo v některých misích o to, taky nevyvolat pozornost! Teď co bydlím s přítelkyní jsem si z finančních i praktických důvodů koupil konzoli (spravování PC, aktualizace, Kinect u Xboxu kvůli náštěvám, atd) a koupil si k ní Assasina a po 15 minutách ho prostě musel vypnout! :-/ Prostě tohle nejsou hry na konzole! Tak mám strach, že ani tady tohle si tak neužiji, jako na PC! ;-( Každopádně jako nedovedu si představit, že bude většina hry o nějakých rozhovorech a "lobismu"! :-) Jasný, sem tam nějaký nůž v zádech,či jed, ale prostě většinu herního času si představuji tady takhle a upřímněmi to představování moc nejde! ;-D

0/−1
27.1.2014 12:46

J47a89r12o60s43l40a96v 69B43r78ü97m73m16e87r 7404373366

Evidentně jsi ještě mladý :-) ALe Fallout I a 2 je povinnost :-)

+1/0
27.1.2014 15:51

M66i35c94h68a15l 37V96e26r48n39e93r 8317686457944

Jo, teď si díky němu připadám jako fosílie;-D Pro mě byl v dětství velký objev a novinka i první Dungeon Master, předtím jsme pařili jenom Nu Pagadi a takovou tu chobotnici, co honila potápěče;-)

+4/0
27.1.2014 15:56

M73o50j85m21í94r 77H55l42o27u38š13e79k 1117126758624

Kolik Ti je Ty fosílie? ;-D

0/0
27.1.2014 17:55

M20o12j31m81í26r 94H54l18o94u79š91e96k 1457336298564

Je mi 27! :-) Zase taková omladina snad nejsem! ;-D Ale já býval spíš přes ten Sport! NHL 96, Fifa 94 a tak! :-)

0/0
27.1.2014 17:54

M66i12c94h60a54l 22V98e33r85n34e92r 8917526267934

Tak přece jen jsem o trochu starší;-) Ne o moc, ale zažil jsem sérii NHL, kdy ještě nebyla ve 3D ;-D NHL 96 už byla trojrozměrná, že jo? Myslím, že snad už NHL 95.

0/0
27.1.2014 19:27

M94o65j22m98í75r 60H50l24o81u53š50e87k 1757316878404

Jo,máš pravdu! :-) A myslím, že si i pamatuju tu NHL o které se bavíš! Byla to http://www.youtube.com/watch?v=luaSKs3BjsY  !!! ;-D Dokonce se k ní i v nějaké NHL vrátili jako k retru! Před rokem nebo dvěma myslím! :-) Jó,to byly časy!Přes den na hřišti, pak když mě s řevem nahnali dom,tak tady ty pecky po večerech!!! Do toho nanuk z Family Frost a dokonalý dětství! ;-D Upřímně je mi líto dnešních děcek...

0/−1
27.1.2014 19:48

V32l76a57s66t12i77m88i37l 27M19a77r65e32š 2986886951952

první 3D bylo nhl 97

0/0
27.1.2014 22:00

M14i40c56h30a50l 74V15e77r35n73e71r 8247896317744

Jo, to je fakt. NHL 96 měla jenom takové pseudo 3D, jakoby trojrozměrné hřiště a 2D hráče :-) Až další rok to bylo celé ve 3D.

0/0
27.1.2014 22:17

J29a32n 24P13e24k97a 5833273983

Ve Falloutu byly vůbec krásný masakry, někdy fakt radost pohledět! :)

0/0
27.1.2014 13:24

H89y98n86e64k 53Š19l50a96h29ů47n11e25k 4199153576149

Podle mě to za postavu zloděje/diplomata ve Falloutu bylo nejlehčí. Potom stačilo vyskillit sniperku a bylo to.

0/0
27.1.2014 17:26
Foto

L43u76k79á13š 69N15a13v16a62r66a 2478818881159

Jde to vyhrát bez souboje, na YouTube je návod jak na to. Člověk si to ale pak nevychutná tak, jak to autoři zamýšleli. :-)

0/0
27.1.2014 18:11

J95a27k75u12b 20B98r77o85u40l34í58k 5629181412263

Házet kamenem po Skyrimu je velice snadné. Možná až moc. Ale je nutné říct, že Skyrim rozhodně dal to, co bylo jeho premisa. Přinesl inovace, které se né všem líbily aby vyhověl i konzolím. Jenže systém (dle mého názoru) je v RPG hrách prostředek, nikoliv cíl. A cílem by vždy měl být v první řadě příběh (ať žijí textovky). Jak se dá na poslední chvíli (10minut) zabít příběh trilogie dokázal Mass Effect.

Mé skromné příní by bylo, aby vývojáři dali příběh na první místo a hlavně nezapoměli na nějaký ten humor (viz Skyrim, kde jsou draci běžnější než vtip). Dobrý příběh zavede hráče do těch nejšťastnějších i nejtemnějších chvil života hlavního hrdiny.

A co se týče hry více hráčů...  ...jediné jak si to dovedu představit jsou normální / obléhací bitvy ala Mount and Blade. Kooperativní kampaň je sice krásná, ale nedává tolik prostoru pro to si příběh hry opravdu vychutnat.

+13/0
27.1.2014 9:56

K40a51r51e20l 42C19h94a77r63v42á52t 3276967580

Sice po Skyrimu neházím kameny, ale připadá mi, že tvůrci TES prostě neumí plně využít potenciál technologií, které mají k dispozici. Na začátku je obvykle člověk na pár hodin pohlcen pohledy na krásnou přírodu, ale po chvíli se všechno okouká a člověka už ve světě TES nic nepřekvapí. Mám raději pár pořádných dungeonů, které se liší, než 1000 s minimem originality a rozmanitosti, jak to v TES bývá.

Po pár hodinách hraní znáte všechna monstra.... Myslím, že nějaký čas navíc věnovaný tvorbě větší rozmanitosti by TES neuškodil.

+1/0
27.1.2014 19:53

V57o91j74t93ě19c47h 32D39r77á80p98a51l 1343440628724

Házet kamenem po Skyrimu je snadné, ale správné. Skyrim nepřinesl pokud vím žádné inovace (dokonce i engine o kterém tvrdili tvůrci že je zbrusu nový bylo jen převlečené Gamebryo), za sebe můžu říct že to byla nejzabugovanější a nejnedodělanější hra s jakou jsem měl kdy tu čest, a upřímně jsem se divil jak stejné studio může vydat takový ... s odpuštěním ... paskvil a oproti tomu tak povedenou hru jako Dishonored.

0/0
1.2.2014 23:13

L27u62k91á73š 53K70u69c28h55a62r78c29z26y54k 2281345830759

To bude nejspíš proto, že Bethesda byla u Dishonored pouze distributorem, vývojářem je Arkane Studios. (Arx Fatalis, Dark Messiah of Might and Magic atp.)

0/0
3.2.2014 18:35

V92o11j29t83ě37c42h 74D15r17á87p47a24l 1563130148204

Tak to už by dávalo smysl.

0/0
5.2.2014 23:48

B71a82r98t51o95l77o72m58ě49j 90K22u48s 2625846781783

Tvůrcům fandím, ale jednu věc moc nechápu. Kickstarterová kampaň je tu proto, aby Bakala získal pocit, že o hru bude zájem, tedy že investice se mu vrátí. Na základě vybraného půlmiliónu (GBP) přihodí třeba ještě 2 mil. ze svého. Můžou se mu ale tyhle peníze vrátit, když značná část platících fanoušků už bude mít hru koupenou z Kickstarteru? Už v tuto chvíli existuje na 15000 hráčů, kteří sice přispěli na ten půlmilion, ale z celkové investice už neumoří ani korunu.

+5/−1
27.1.2014 9:28

J66i95ř11í 87Z66ý20k73a 9549583961670

je předpoklad, že se prodá minimálně půl milionů licencí ...

+2/0
27.1.2014 9:39

B64a17r83t79o79l77o30m75ě54j 75K43u84s 2795626661983

Tak to jo. Měl jsem o prodejích špatnou představu.

+1/0
27.1.2014 10:00

A58n62d17r18e15j 10B79r14a81b57e54c 4232131277904

Co mate na mysli temi licencemi? Herni prumysl nefunguje podobne jako filmy - spatne hry si na sebe nevydelaji jako pribaly casopisu, levne edice atp.

+2/0
27.1.2014 11:02

M66a26r96t94i38n 72P45e46t14r 6763142258229

Tak AAA tituly her, jejichž vývoj stojí mnoho milionů dolarů, musejí mít potenciál prodat stovky tisíc kusů v první vlně, tedy za plnou "novinkovou" cenu. Jinak se nikdy nezaplatí...

+1/0
27.1.2014 11:13

A47n47d80r58e15j 73B73r53a24b19e19c 4932801627884

Vynosnost AAA titulu se dnes mnohdy pocita od nekolika milionu prodanych kusu. Rozdil mezi nimi a timto projektem je, ze klasicke AAA hledaji nejmensi spolecny jmenovatel - jsou povetsinou pokud mozno pochopitelne a hratelne pro vsechny (a proto vlastne nudne pro opravdu hc hrace:). Kingdom Come je oproti tomu titul s hodne specifickym zamerenim a spouste novodobych hracu nemusi sednout. Ale v tuhle chvili tezko soudit. Z nekterych titulu podobneho razeni se stane necekany hit. Prave proto, ze nabidne neco noveho, co lidi vlastne chteji. Ale nikdo si to do te doby netroufnul zkusit.

+2/0
27.1.2014 13:27

M20a13r78e59k 47Š70e49b43e58s88t93a 2433501493707

já čekám na plnou a beru hned.....nejsem kickstartovač...spíš projekty podpořím až sou hmatatelné...a určitě nebudu sám!

+3/−1
27.1.2014 9:54

P66a29v31e98l 18H82a11l97b92i17c95h 6859622186839

Pokud by tento přístup aplikovali všichni hráči, nastal by velký problém - hra by se dostatečně nezafinancovala a dost možná by byla dokončena v hodně očesané formě, aby se minimalizovaly ztráty. Zatímco když hráči zainvestují, mohou přesvědčit i další (ty, co by asi jinak nepřispěli) a tvůrci mají více možností, jak hru udělat kvalitnější. Takže tím, že investuju 500Kč, vlastně dávám i sobě šanci zahrát si kvalitnější hru.

+3/0
27.1.2014 14:56

M34i93c85h98a43l 36N70e66z32v72a13l 9963414864

Tak treba Day Z je podobnej projekt, kterej se ale odehrava v jine dobe. Ale volnost pohybu, moznosti apod. jsou podobneho razeni. A Day Z si uz koupilo skoro 1,2M lidi, a vyvoj taky jeste neni zdaleka dokoncen. 15000 hracu je opravdu jen zlomek toho, jaky potencial trh ma. ;-)

0/0
27.1.2014 10:43

P47a53v52e54l 16K36a18f94k86a 8544913341505

Též nutno počítat s tím, že všechny dosud vybrané peníze (včetně těch na KS) dají možnost hráčům pouze projít tzv. Act I, další dva by měli následovat později a ty si už každý bude muset zacvakat znova. Přičemž náklady na jejich vývoj apod. budou podle mě mnohem nižší, v podstatě se přidají nějaké nové "úrovně", trocha nového příběhu a hotovo ;-)...

0/0
27.1.2014 12:18

D69a75n22i75e63l 44L24a62n33g76e27r 9751662698873

Po dlouhé době česká hra, která by v úspěšnosti a kvalitě mohla konkurovat populární Mafii. Líbí se mi jasná vize, kterou autoři nastínili. Daleko raději si zahraji hru menší, ale fungující, než AAA titul, který má milion nápadů, ale žádný není dotažený. Držím palce, snad to vyjde.

+7/0
27.1.2014 9:04

M43a60r63t40i55n 91Š66t97ě11p97á17n25e58k 3837333193851

Kdykoli jsem cetl jak nekdo prisel s uzasne komplexni hrou, kde vse reaguje na vse, tak se dlouho vyvijela, dlouho predelavala a pak ji bud nedodelali, nebo z toho byla slatanina, ktera se mezitim objevila desetkrat s grafikou pet let zpet a naroky pet let z budoucnosti.

No, snad tohle dopadne jinak. Preji jim stesti.

+2/0
27.1.2014 8:56

P66e72t36r 51J69a48n36o78u64š29k77o65v18e93c 8511943628136

bez možnosti on line hraní je to mrtvý titul

0/−34
27.1.2014 8:37

P29a56v90e35l 42K53a26f38k51a 8534573561885

nesmysl, existuje hodně silná skupina hráčů, která nepotřebuje hrát online a ve skupině lidí, radši si sami užívají příběh apod.

to je třebas jako říct o Zaklínačovi, že je to mrtvý titul :-o

+22/0
27.1.2014 8:44

M96a34r56e36k 39Z89a32h23r81a96d31i61l 6494719455961

Blábol dne... ;-D

+13/0
27.1.2014 8:49

M78i60c34h32a51l 78V91e56r25n28e77r 8937806507124

Vzhledem k tomu, kolik lidí si už přes Kickstarter hru koupilo, ačkoli bylo jasně řečeno, že se hra bude soustředit čistě na hru jednoho hráče, tak se dá těžko říct, že by to byl mrtvý titul ;-D Tohle jenom dokazuje, že je dost velká hráčská základna, pro kterou multiplayer není tak zásadní. Kdo chce multiplayerové středověké bitvy, může se poohlédnout po jiných titulech - osobně mě zajímá třeba nová onlinovka na motivy Game of Thrones.

+2/0
27.1.2014 8:53

P31a37v89e87l 42J93a21n53s72a 2105629571214

fuj, tak snad "že se hra soustředí", ne? to, že tyhle paskvily slyšíš v televizi, neznamená, že je to správně...

napsal bys třeba "že se hra bude zaměřit na hru jednoho hráče"? asi ne, že...

0/−3
27.1.2014 10:23

M92i56c80h29a93l 86V71e60r11n41e69r 8297396757844

Máš to trochu popletené - "soustředit se" je sloveso nedokonavé, tudíž budoucí čas se tvoří pomocí slovesa být, kdežto "zaměřit se" je sloveso dokonavé, kde budoucí čas vyjadřuje samotné sloveso (hra se - v budoucnu, až bude hotová - zaměří na ...). Pro srovnání sloveso "zaměřovat se" je nedokonavé, takže vyjádří současný, přítomný děj, ale ne budoucí bez přidání pomocného slovesa (hra se v nynější fázi zaměřuje na ..., ale v budoucnu se zaměří spíše na ...).

Takže tolik k jazykovému okénku, pokud jsi hledal v diskuzi o počítačových hrách právě konverzaci o gramatice jazyka českého;-D

0/0
27.1.2014 11:32

P37a67v93e33l 93J64a37n50s95a 2975459441304

tak to je tvůj velkej omyl!

"soustředit se" je dokonavé, jenže obvykle je u toho soustřeďování myšlena právě nedokonavost a tedy sloveso "soustřeďovat se", kde ale budoucí čas 3.os. má tvar "soustředí se" - a tady je kámen úrazu...

fakt mě do ruda vytáčej všechny ty hrůzy typu "budeme se soustředit na...", je to příšernej nelibozvučnej novopatvar (podle mě vzniknul ve vypatlanejch hlavách sportovců/trenérů a všichni ho od nich převzali), kterej se nikdy dřív nepoužíval, protože se říkalo "soustředíme se na..." případně s infinitivem "musíme se soustředit na...", tyhle tvary za uši netahaj!

...

něco podobnýho tomuhle davovýmu šílenství je všude kolem vidět u špatnýho časování podmiňovacího způsobu, v tom se taky plete 98% lidí a ještě si myslej, kdovíjak nejsou spisovní a korektní, když to rozdělej do dvou slov

... mou snahou je aspoň chybující lidi upozorňovat, v jakýkoli diskusi kdekoli, nemám prachy na megakampaň k aspoň nějakýmu zachování elementární čistoty češtiny (a jestli někdo chce rejpat k mýmu psanýmu projevu - je to tak schválně, ač znám spisovnou češtinu, do diskusí píšu hovorově a taky málo používám velký písmena, není to jako souvislej text, jen skupiny slov, jako kdyby byly vyřčený mimochodem, jako komentář)

0/−1
27.1.2014 12:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.