Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvalita před kvantitou. Rozbor české středověké hry Kingdom Come

Vývojáři svou hru přirovnávají k oscarovému filmu Statečné srdce. Titul prý nabídne velkolepé hrady, obrněné rytíře, bitvy na rozlehlých prostranstvích i politické pletichaření. To vše se české studio Warhorse pokouší zpracovat s důrazem na realističnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M54i47c33h32a18l 60P63o84n79o63c92n97ý 2104195201

Drzim jim palce, ale zajimalo by me, co se stane, kdyz projekt na kickstarteru vybere dost penez, ale zamer autorovi nevyjde ... to ty penize vraci, nebo mu zustanou, nebo jak?

+2/0
5.2.2014 20:14

L76a52d38a 17N97o64v93a23k 4942453857

nevíte jestli bude možné plenit civilní obyvatelstvo...?

+2/0
4.2.2014 16:16

M50i72c15h26a94l 73P57o70n52o41c17n18ý 2354935501

Jestli ne, tak se drzim Mount and blade ... Rubat vesnicany na zbozich nepratelskych panu je ta prava stredoveka pohoda ... ;-D

0/0
5.2.2014 20:09

R70o85m44a16n 46D88o93r68s90k43ý 1706734440108

9 km ctverecnich mi pripada celkem malo ... to je ctverec 3x3 a to na tom koni objede za par minut :) doufam, ze to diky ruznym domum, hradu(m), kopcum, lesum bude neprehledna krajina, jinak pokud by to melo byt ploche pole ... :D:D:D

+5/−1
28.1.2014 16:11

M40i51c86h46a66l 86V57e67r84n89e44r 8377576767134

Ale když si vezmeš staré Gothicy, jedničku a dvojku, tak ty byly (podle neoficiálních informací) ještě podstatně menší, a kolik srandy jsme si s nimi užili :-) Jak píšeš, bude záležet na tom, jak se povede vývojářům herní plochu rozčlenit.

0/0
29.1.2014 8:15

R68o27m43a66n 36D78o59r17s58k56ý 1906814810718

tady dle predstaveni na kickstarteru to vypada fakt uchvatne :-) a asi i na koni by to trvalo dlouho to objet :-) http://www.videacesky.cz/trailery-recenze-filmy/kingdom-come-deliverance-se-predstavuje

Navic v zaveru uvadeji, ze 9 km2 bude mit jen prvni cast a budou 3 a budou postupne pribyvat dalsi lokace....

takze se tesim moc :-)

0/0
30.1.2014 15:04

K55o31n38r57a39d 10S54l70a50d48e46k 3817858959982

Přečti si blog Vávry na tohle tema, třeba změníš názor 

http://www.warhorsestudios.cz/index.php?page=blog&entry=blog_012#disqus_thread

+1/0
30.1.2014 18:47

R78o87m22a90n 10D73o98r13s47k65ý 1496334920408

Dik za link :) zajimave cteni a pokud je to jen o chlup mensi nez Oblivion, ktery me uchvatil, tak no problem :)

0/0
31.1.2014 10:40

A54l84e14š 85J22a62v60ů85r97e57k 2322429270770

zní to až moc hezky. No, uvidíme ...

+3/0
27.1.2014 21:53

J96a83n 49K81o60t38r69b43a 9105803181710

"Titul lze hrát za jedno ze tří povolání." Tak takhle se dělá herní novinařina. Nic si nezjistím, když už něco zjistím, tak to špatně pochopím, pak to překroutím a vybliju. Celej článek je poměrně slušná dezinformace, spousta detailů je úplně jinak než pan žurnalista Brabec píše. Doporučuju spíš skouknout jejich KS video a počíst jejich KS pitch. Tohle je mrhání časem a navíc pak můžete bejt zklamaný, že ta hra není to, co vám "Vávra sliboval".

0/−5
27.1.2014 19:10

M51a83r72e17k 15Š16e23b25e65s43t60a 2693321443227

byl bych býval autor, byl bych požadoval omluviti se za to, že tři povolání směňuji za tři cesty specifikace hrdiny.....neb jest jsem na bonuswebu omlouvati musím onu prostoduchost...

+1/0
28.1.2014 16:30

J79a40n 88P57e81k94a 5123293963

no jestli bude hra aspoň způlky zmáklá jako její hype, tak jí chci :)

+8/0
27.1.2014 13:22

M82o88j94m33í95r 54H13l95o23u69š78e86k 1787916508184

Jsem celkem zvědavej na postavu Barda!:-) To jako budu moct postupovat ve hře pouze umem řeči,politikařením a intrikama? Zní to velmi zajímavě,ale  nedovedu si to tak úplně představit! Každopádně mě tato hra začíná zajímat čím dál víc! R^ :-)

+9/0
27.1.2014 12:03

M26i61c44h45a24l 27V46e47r57n39e54r 8517986227684

Možná jsi nezažil Fallout. Aspoň tedy v jedničce a dvojce se šlo ze spousty věcí vykecat bez kapky krve nebo uplatit atd. a likvidaci některých postav šlo provést bez přímého boje pomocí výbušnin, nebo předávkováním:-) Bojům se zvířaty nebo bandity při cestování po mapě se zase šlo dostat prostřednictvím schopnosti outdoorsman (nebo tak nějak). Nevím tedy, jestli by člověk dokázal projít hru bez jediného souboje, to asi ne, a navíc bych se nerad připravil o humorné animace třeba při zpopelnění protivníka Solar Scorcherem (něco jako laserovka se solárním panelem, která fungovala jen ve dne);-D

+7/0
27.1.2014 12:27

M32o86j88m28í20r 82H27l70o61u46š46e98k 1527576438874

Ne, Fallout neznám! :-) Když jsem ještě bydlel u našich, tak jsme měli doma PC, tak jsem si dával třeba Comandosi, kde jsem miloval to potiché zabíjení, aby člověk nevyvolal alarm (to nejspíš bude postava zloděje v této hře)! Nebo později jsem se doslova zamiloval do prvního Assasina, kde šlo v některých misích o to, taky nevyvolat pozornost! Teď co bydlím s přítelkyní jsem si z finančních i praktických důvodů koupil konzoli (spravování PC, aktualizace, Kinect u Xboxu kvůli náštěvám, atd) a koupil si k ní Assasina a po 15 minutách ho prostě musel vypnout! :-/ Prostě tohle nejsou hry na konzole! Tak mám strach, že ani tady tohle si tak neužiji, jako na PC! ;-( Každopádně jako nedovedu si představit, že bude většina hry o nějakých rozhovorech a "lobismu"! :-) Jasný, sem tam nějaký nůž v zádech,či jed, ale prostě většinu herního času si představuji tady takhle a upřímněmi to představování moc nejde! ;-D

0/−1
27.1.2014 12:46

J88a79r41o30s59l66a15v 78B45r51ü47m93m51e12r 7144823546

Evidentně jsi ještě mladý :-) ALe Fallout I a 2 je povinnost :-)

+1/0
27.1.2014 15:51

M47i91c97h60a80l 67V90e55r98n97e97r 8247736887134

Jo, teď si díky němu připadám jako fosílie;-D Pro mě byl v dětství velký objev a novinka i první Dungeon Master, předtím jsme pařili jenom Nu Pagadi a takovou tu chobotnici, co honila potápěče;-)

+4/0
27.1.2014 15:56

M68o49j73m20í77r 62H12l27o17u53š75e72k 1887746688564

Kolik Ti je Ty fosílie? ;-D

0/0
27.1.2014 17:55

M62o91j61m60í59r 82H16l30o87u84š30e61k 1677896158564

Je mi 27! :-) Zase taková omladina snad nejsem! ;-D Ale já býval spíš přes ten Sport! NHL 96, Fifa 94 a tak! :-)

0/0
27.1.2014 17:54

M47i77c53h76a90l 35V30e51r29n84e53r 8837186787264

Tak přece jen jsem o trochu starší;-) Ne o moc, ale zažil jsem sérii NHL, kdy ještě nebyla ve 3D ;-D NHL 96 už byla trojrozměrná, že jo? Myslím, že snad už NHL 95.

0/0
27.1.2014 19:27

M86o52j44m15í61r 23H39l30o62u28š84e34k 1577106438364

Jo,máš pravdu! :-) A myslím, že si i pamatuju tu NHL o které se bavíš! Byla to http://www.youtube.com/watch?v=luaSKs3BjsY  !!! ;-D Dokonce se k ní i v nějaké NHL vrátili jako k retru! Před rokem nebo dvěma myslím! :-) Jó,to byly časy!Přes den na hřišti, pak když mě s řevem nahnali dom,tak tady ty pecky po večerech!!! Do toho nanuk z Family Frost a dokonalý dětství! ;-D Upřímně je mi líto dnešních děcek...

0/−1
27.1.2014 19:48

V12l96a38s93t44i97m76i30l 42M49a41r74e15š 2976966511712

první 3D bylo nhl 97

0/0
27.1.2014 22:00

M97i77c27h61a37l 90V26e27r25n34e90r 8667776297184

Jo, to je fakt. NHL 96 měla jenom takové pseudo 3D, jakoby trojrozměrné hřiště a 2D hráče :-) Až další rok to bylo celé ve 3D.

0/0
27.1.2014 22:17

J92a82n 56P55e24k43a 5273203313

Ve Falloutu byly vůbec krásný masakry, někdy fakt radost pohledět! :)

0/0
27.1.2014 13:24

H11y65n29e47k 34Š31l64a76h23ů35n79e82k 4809973206799

Podle mě to za postavu zloděje/diplomata ve Falloutu bylo nejlehčí. Potom stačilo vyskillit sniperku a bylo to.

0/0
27.1.2014 17:26
Foto

L20u78k20á16š 19N52a22v41a48r91a 2578528821179

Jde to vyhrát bez souboje, na YouTube je návod jak na to. Člověk si to ale pak nevychutná tak, jak to autoři zamýšleli. :-)

0/0
27.1.2014 18:11

J54a87k55u25b 95B18r52o90u94l59í56k 5779401972463

Házet kamenem po Skyrimu je velice snadné. Možná až moc. Ale je nutné říct, že Skyrim rozhodně dal to, co bylo jeho premisa. Přinesl inovace, které se né všem líbily aby vyhověl i konzolím. Jenže systém (dle mého názoru) je v RPG hrách prostředek, nikoliv cíl. A cílem by vždy měl být v první řadě příběh (ať žijí textovky). Jak se dá na poslední chvíli (10minut) zabít příběh trilogie dokázal Mass Effect.

Mé skromné příní by bylo, aby vývojáři dali příběh na první místo a hlavně nezapoměli na nějaký ten humor (viz Skyrim, kde jsou draci běžnější než vtip). Dobrý příběh zavede hráče do těch nejšťastnějších i nejtemnějších chvil života hlavního hrdiny.

A co se týče hry více hráčů...  ...jediné jak si to dovedu představit jsou normální / obléhací bitvy ala Mount and Blade. Kooperativní kampaň je sice krásná, ale nedává tolik prostoru pro to si příběh hry opravdu vychutnat.

+13/0
27.1.2014 9:56

K36a93r71e76l 44C45h33a21r10v78á88t 3336807550

Sice po Skyrimu neházím kameny, ale připadá mi, že tvůrci TES prostě neumí plně využít potenciál technologií, které mají k dispozici. Na začátku je obvykle člověk na pár hodin pohlcen pohledy na krásnou přírodu, ale po chvíli se všechno okouká a člověka už ve světě TES nic nepřekvapí. Mám raději pár pořádných dungeonů, které se liší, než 1000 s minimem originality a rozmanitosti, jak to v TES bývá.

Po pár hodinách hraní znáte všechna monstra.... Myslím, že nějaký čas navíc věnovaný tvorbě větší rozmanitosti by TES neuškodil.

+1/0
27.1.2014 19:53

V76o78j81t68ě67c46h 33D66r84á89p67a87l 1253280628384

Házet kamenem po Skyrimu je snadné, ale správné. Skyrim nepřinesl pokud vím žádné inovace (dokonce i engine o kterém tvrdili tvůrci že je zbrusu nový bylo jen převlečené Gamebryo), za sebe můžu říct že to byla nejzabugovanější a nejnedodělanější hra s jakou jsem měl kdy tu čest, a upřímně jsem se divil jak stejné studio může vydat takový ... s odpuštěním ... paskvil a oproti tomu tak povedenou hru jako Dishonored.

0/0
1.2.2014 23:13

L78u53k74á14š 54K29u79c18h47a83r43c87z76y36k 2711365950249

To bude nejspíš proto, že Bethesda byla u Dishonored pouze distributorem, vývojářem je Arkane Studios. (Arx Fatalis, Dark Messiah of Might and Magic atp.)

0/0
3.2.2014 18:35

V26o77j86t19ě92c73h 79D51r13á14p87a28l 1263700828304

Tak to už by dávalo smysl.

0/0
5.2.2014 23:48

B34a24r29t35o35l95o70m43ě84j 34K58u56s 2405226621703

Tvůrcům fandím, ale jednu věc moc nechápu. Kickstarterová kampaň je tu proto, aby Bakala získal pocit, že o hru bude zájem, tedy že investice se mu vrátí. Na základě vybraného půlmiliónu (GBP) přihodí třeba ještě 2 mil. ze svého. Můžou se mu ale tyhle peníze vrátit, když značná část platících fanoušků už bude mít hru koupenou z Kickstarteru? Už v tuto chvíli existuje na 15000 hráčů, kteří sice přispěli na ten půlmilion, ale z celkové investice už neumoří ani korunu.

+5/−1
27.1.2014 9:28

J73i98ř49í 74Z28ý84k78a 9949623501250

je předpoklad, že se prodá minimálně půl milionů licencí ...

+2/0
27.1.2014 9:39

B91a88r30t22o59l66o51m21ě52j 10K70u28s 2555436111833

Tak to jo. Měl jsem o prodejích špatnou představu.

+1/0
27.1.2014 10:00

A44n27d48r38e50j 43B24r29a75b94e63c 4452551287654

Co mate na mysli temi licencemi? Herni prumysl nefunguje podobne jako filmy - spatne hry si na sebe nevydelaji jako pribaly casopisu, levne edice atp.

+2/0
27.1.2014 11:02

M84a20r14t80i23n 71P73e90t14r 6283692618109

Tak AAA tituly her, jejichž vývoj stojí mnoho milionů dolarů, musejí mít potenciál prodat stovky tisíc kusů v první vlně, tedy za plnou "novinkovou" cenu. Jinak se nikdy nezaplatí...

+1/0
27.1.2014 11:13

A54n52d16r72e43j 50B61r55a34b10e81c 4762681537274

Vynosnost AAA titulu se dnes mnohdy pocita od nekolika milionu prodanych kusu. Rozdil mezi nimi a timto projektem je, ze klasicke AAA hledaji nejmensi spolecny jmenovatel - jsou povetsinou pokud mozno pochopitelne a hratelne pro vsechny (a proto vlastne nudne pro opravdu hc hrace:). Kingdom Come je oproti tomu titul s hodne specifickym zamerenim a spouste novodobych hracu nemusi sednout. Ale v tuhle chvili tezko soudit. Z nekterych titulu podobneho razeni se stane necekany hit. Prave proto, ze nabidne neco noveho, co lidi vlastne chteji. Ale nikdo si to do te doby netroufnul zkusit.

+2/0
27.1.2014 13:27

M95a31r95e92k 85Š25e59b24e73s30t39a 2193521223307

já čekám na plnou a beru hned.....nejsem kickstartovač...spíš projekty podpořím až sou hmatatelné...a určitě nebudu sám!

+3/−1
27.1.2014 9:54

P68a87v42e68l 75H69a32l30b93i93c72h 6419842376369

Pokud by tento přístup aplikovali všichni hráči, nastal by velký problém - hra by se dostatečně nezafinancovala a dost možná by byla dokončena v hodně očesané formě, aby se minimalizovaly ztráty. Zatímco když hráči zainvestují, mohou přesvědčit i další (ty, co by asi jinak nepřispěli) a tvůrci mají více možností, jak hru udělat kvalitnější. Takže tím, že investuju 500Kč, vlastně dávám i sobě šanci zahrát si kvalitnější hru.

+3/0
27.1.2014 14:56

M22i68c54h77a69l 18N35e82z46v49a40l 9783854434

Tak treba Day Z je podobnej projekt, kterej se ale odehrava v jine dobe. Ale volnost pohybu, moznosti apod. jsou podobneho razeni. A Day Z si uz koupilo skoro 1,2M lidi, a vyvoj taky jeste neni zdaleka dokoncen. 15000 hracu je opravdu jen zlomek toho, jaky potencial trh ma. ;-)

0/0
27.1.2014 10:43

P33a96v48e34l 65K22a48f17k91a 8834943751365

Též nutno počítat s tím, že všechny dosud vybrané peníze (včetně těch na KS) dají možnost hráčům pouze projít tzv. Act I, další dva by měli následovat později a ty si už každý bude muset zacvakat znova. Přičemž náklady na jejich vývoj apod. budou podle mě mnohem nižší, v podstatě se přidají nějaké nové "úrovně", trocha nového příběhu a hotovo ;-)...

0/0
27.1.2014 12:18

D12a29n54i40e31l 86L61a60n83g41e82r 9131932848503

Po dlouhé době česká hra, která by v úspěšnosti a kvalitě mohla konkurovat populární Mafii. Líbí se mi jasná vize, kterou autoři nastínili. Daleko raději si zahraji hru menší, ale fungující, než AAA titul, který má milion nápadů, ale žádný není dotažený. Držím palce, snad to vyjde.

+7/0
27.1.2014 9:04

M92a38r96t83i87n 95Š96t54ě47p75á71n88e28k 3297843593121

Kdykoli jsem cetl jak nekdo prisel s uzasne komplexni hrou, kde vse reaguje na vse, tak se dlouho vyvijela, dlouho predelavala a pak ji bud nedodelali, nebo z toho byla slatanina, ktera se mezitim objevila desetkrat s grafikou pet let zpet a naroky pet let z budoucnosti.

No, snad tohle dopadne jinak. Preji jim stesti.

+2/0
27.1.2014 8:56

P42e16t15r 38J16a27n53o26u34š59k91o24v44e39c 8791703548786

bez možnosti on line hraní je to mrtvý titul

0/−34
27.1.2014 8:37

P93a98v16e79l 39K56a80f77k67a 8424673411745

nesmysl, existuje hodně silná skupina hráčů, která nepotřebuje hrát online a ve skupině lidí, radši si sami užívají příběh apod.

to je třebas jako říct o Zaklínačovi, že je to mrtvý titul :-o

+22/0
27.1.2014 8:44

M33a38r49e96k 88Z56a44h75r84a80d58i38l 6134819205171

Blábol dne... ;-D

+13/0
27.1.2014 8:49

M94i11c43h49a34l 84V53e32r13n58e33r 8597476847844

Vzhledem k tomu, kolik lidí si už přes Kickstarter hru koupilo, ačkoli bylo jasně řečeno, že se hra bude soustředit čistě na hru jednoho hráče, tak se dá těžko říct, že by to byl mrtvý titul ;-D Tohle jenom dokazuje, že je dost velká hráčská základna, pro kterou multiplayer není tak zásadní. Kdo chce multiplayerové středověké bitvy, může se poohlédnout po jiných titulech - osobně mě zajímá třeba nová onlinovka na motivy Game of Thrones.

+2/0
27.1.2014 8:53

P83a58v35e63l 74J47a50n33s36a 2785939231494

fuj, tak snad "že se hra soustředí", ne? to, že tyhle paskvily slyšíš v televizi, neznamená, že je to správně...

napsal bys třeba "že se hra bude zaměřit na hru jednoho hráče"? asi ne, že...

0/−3
27.1.2014 10:23

M76i75c56h46a73l 82V66e97r28n17e88r 8797166457474

Máš to trochu popletené - "soustředit se" je sloveso nedokonavé, tudíž budoucí čas se tvoří pomocí slovesa být, kdežto "zaměřit se" je sloveso dokonavé, kde budoucí čas vyjadřuje samotné sloveso (hra se - v budoucnu, až bude hotová - zaměří na ...). Pro srovnání sloveso "zaměřovat se" je nedokonavé, takže vyjádří současný, přítomný děj, ale ne budoucí bez přidání pomocného slovesa (hra se v nynější fázi zaměřuje na ..., ale v budoucnu se zaměří spíše na ...).

Takže tolik k jazykovému okénku, pokud jsi hledal v diskuzi o počítačových hrách právě konverzaci o gramatice jazyka českého;-D

0/0
27.1.2014 11:32

P64a96v95e89l 98J95a10n13s49a 2175719651714

tak to je tvůj velkej omyl!

"soustředit se" je dokonavé, jenže obvykle je u toho soustřeďování myšlena právě nedokonavost a tedy sloveso "soustřeďovat se", kde ale budoucí čas 3.os. má tvar "soustředí se" - a tady je kámen úrazu...

fakt mě do ruda vytáčej všechny ty hrůzy typu "budeme se soustředit na...", je to příšernej nelibozvučnej novopatvar (podle mě vzniknul ve vypatlanejch hlavách sportovců/trenérů a všichni ho od nich převzali), kterej se nikdy dřív nepoužíval, protože se říkalo "soustředíme se na..." případně s infinitivem "musíme se soustředit na...", tyhle tvary za uši netahaj!

...

něco podobnýho tomuhle davovýmu šílenství je všude kolem vidět u špatnýho časování podmiňovacího způsobu, v tom se taky plete 98% lidí a ještě si myslej, kdovíjak nejsou spisovní a korektní, když to rozdělej do dvou slov

... mou snahou je aspoň chybující lidi upozorňovat, v jakýkoli diskusi kdekoli, nemám prachy na megakampaň k aspoň nějakýmu zachování elementární čistoty češtiny (a jestli někdo chce rejpat k mýmu psanýmu projevu - je to tak schválně, ač znám spisovnou češtinu, do diskusí píšu hovorově a taky málo používám velký písmena, není to jako souvislej text, jen skupiny slov, jako kdyby byly vyřčený mimochodem, jako komentář)

0/−1
27.1.2014 12:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.