Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvalita před kvantitou. Rozbor české středověké hry Kingdom Come

Vývojáři svou hru přirovnávají k oscarovému filmu Statečné srdce. Titul prý nabídne velkolepé hrady, obrněné rytíře, bitvy na rozlehlých prostranstvích i politické pletichaření. To vše se české studio Warhorse pokouší zpracovat s důrazem na realističnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86i26c50h90a67l 40P65o65n62o59c91n83ý 2364855191

Drzim jim palce, ale zajimalo by me, co se stane, kdyz projekt na kickstarteru vybere dost penez, ale zamer autorovi nevyjde ... to ty penize vraci, nebo mu zustanou, nebo jak?

+2/0
5.2.2014 20:14

L41a71d71a 94N46o85v45a79k 4382763597

nevíte jestli bude možné plenit civilní obyvatelstvo...?

+2/0
4.2.2014 16:16

M66i63c71h75a69l 32P74o44n18o16c63n33ý 2384325421

Jestli ne, tak se drzim Mount and blade ... Rubat vesnicany na zbozich nepratelskych panu je ta prava stredoveka pohoda ... ;-D

0/0
5.2.2014 20:09

R44o90m54a17n 65D26o58r75s90k83ý 1476474510458

9 km ctverecnich mi pripada celkem malo ... to je ctverec 3x3 a to na tom koni objede za par minut :) doufam, ze to diky ruznym domum, hradu(m), kopcum, lesum bude neprehledna krajina, jinak pokud by to melo byt ploche pole ... :D:D:D

+5/−1
28.1.2014 16:11

M22i23c17h72a12l 92V86e88r69n19e90r 8777136777484

Ale když si vezmeš staré Gothicy, jedničku a dvojku, tak ty byly (podle neoficiálních informací) ještě podstatně menší, a kolik srandy jsme si s nimi užili :-) Jak píšeš, bude záležet na tom, jak se povede vývojářům herní plochu rozčlenit.

0/0
29.1.2014 8:15

R43o72m13a75n 10D45o46r32s51k10ý 1476234980778

tady dle predstaveni na kickstarteru to vypada fakt uchvatne :-) a asi i na koni by to trvalo dlouho to objet :-) http://www.videacesky.cz/trailery-recenze-filmy/kingdom-come-deliverance-se-predstavuje

Navic v zaveru uvadeji, ze 9 km2 bude mit jen prvni cast a budou 3 a budou postupne pribyvat dalsi lokace....

takze se tesim moc :-)

0/0
30.1.2014 15:04

K47o37n96r65a69d 50S19l30a59d40e25k 3567548319452

Přečti si blog Vávry na tohle tema, třeba změníš názor 

http://www.warhorsestudios.cz/index.php?page=blog&entry=blog_012#disqus_thread

+1/0
30.1.2014 18:47

R26o87m23a80n 36D57o21r43s70k50ý 1106754900658

Dik za link :) zajimave cteni a pokud je to jen o chlup mensi nez Oblivion, ktery me uchvatil, tak no problem :)

0/0
31.1.2014 10:40

A71l64e79š 87J21a32v80ů92r21e42k 2362389220220

zní to až moc hezky. No, uvidíme ...

+3/0
27.1.2014 21:53

J72a59n 52K89o24t85r35b22a 9335413711290

"Titul lze hrát za jedno ze tří povolání." Tak takhle se dělá herní novinařina. Nic si nezjistím, když už něco zjistím, tak to špatně pochopím, pak to překroutím a vybliju. Celej článek je poměrně slušná dezinformace, spousta detailů je úplně jinak než pan žurnalista Brabec píše. Doporučuju spíš skouknout jejich KS video a počíst jejich KS pitch. Tohle je mrhání časem a navíc pak můžete bejt zklamaný, že ta hra není to, co vám "Vávra sliboval".

0/−5
27.1.2014 19:10

M35a93r36e25k 69Š74e27b64e86s75t45a 2683431983637

byl bych býval autor, byl bych požadoval omluviti se za to, že tři povolání směňuji za tři cesty specifikace hrdiny.....neb jest jsem na bonuswebu omlouvati musím onu prostoduchost...

+1/0
28.1.2014 16:30

J32a76n 79P53e97k45a 5983693203

no jestli bude hra aspoň způlky zmáklá jako její hype, tak jí chci :)

+8/0
27.1.2014 13:22

M97o20j60m15í40r 59H40l47o25u91š96e86k 1667946718614

Jsem celkem zvědavej na postavu Barda!:-) To jako budu moct postupovat ve hře pouze umem řeči,politikařením a intrikama? Zní to velmi zajímavě,ale  nedovedu si to tak úplně představit! Každopádně mě tato hra začíná zajímat čím dál víc! R^ :-)

+9/0
27.1.2014 12:03

M20i57c35h96a24l 82V55e25r32n12e44r 8537876737834

Možná jsi nezažil Fallout. Aspoň tedy v jedničce a dvojce se šlo ze spousty věcí vykecat bez kapky krve nebo uplatit atd. a likvidaci některých postav šlo provést bez přímého boje pomocí výbušnin, nebo předávkováním:-) Bojům se zvířaty nebo bandity při cestování po mapě se zase šlo dostat prostřednictvím schopnosti outdoorsman (nebo tak nějak). Nevím tedy, jestli by člověk dokázal projít hru bez jediného souboje, to asi ne, a navíc bych se nerad připravil o humorné animace třeba při zpopelnění protivníka Solar Scorcherem (něco jako laserovka se solárním panelem, která fungovala jen ve dne);-D

+7/0
27.1.2014 12:27

M36o33j25m27í59r 24H22l34o36u44š96e53k 1517126758654

Ne, Fallout neznám! :-) Když jsem ještě bydlel u našich, tak jsme měli doma PC, tak jsem si dával třeba Comandosi, kde jsem miloval to potiché zabíjení, aby člověk nevyvolal alarm (to nejspíš bude postava zloděje v této hře)! Nebo později jsem se doslova zamiloval do prvního Assasina, kde šlo v některých misích o to, taky nevyvolat pozornost! Teď co bydlím s přítelkyní jsem si z finančních i praktických důvodů koupil konzoli (spravování PC, aktualizace, Kinect u Xboxu kvůli náštěvám, atd) a koupil si k ní Assasina a po 15 minutách ho prostě musel vypnout! :-/ Prostě tohle nejsou hry na konzole! Tak mám strach, že ani tady tohle si tak neužiji, jako na PC! ;-( Každopádně jako nedovedu si představit, že bude většina hry o nějakých rozhovorech a "lobismu"! :-) Jasný, sem tam nějaký nůž v zádech,či jed, ale prostě většinu herního času si představuji tady takhle a upřímněmi to představování moc nejde! ;-D

0/−1
27.1.2014 12:46

J80a18r91o86s86l72a72v 95B24r63ü44m81m37e25r 7864593506

Evidentně jsi ještě mladý :-) ALe Fallout I a 2 je povinnost :-)

+1/0
27.1.2014 15:51

M18i70c63h51a77l 22V46e97r33n97e61r 8267396147234

Jo, teď si díky němu připadám jako fosílie;-D Pro mě byl v dětství velký objev a novinka i první Dungeon Master, předtím jsme pařili jenom Nu Pagadi a takovou tu chobotnici, co honila potápěče;-)

+4/0
27.1.2014 15:56

M55o46j62m44í95r 86H95l62o59u28š12e94k 1787396958214

Kolik Ti je Ty fosílie? ;-D

0/0
27.1.2014 17:55

M57o47j13m42í41r 21H23l12o94u54š87e63k 1747206798844

Je mi 27! :-) Zase taková omladina snad nejsem! ;-D Ale já býval spíš přes ten Sport! NHL 96, Fifa 94 a tak! :-)

0/0
27.1.2014 17:54

M58i31c36h90a61l 51V62e62r21n17e14r 8327756267674

Tak přece jen jsem o trochu starší;-) Ne o moc, ale zažil jsem sérii NHL, kdy ještě nebyla ve 3D ;-D NHL 96 už byla trojrozměrná, že jo? Myslím, že snad už NHL 95.

0/0
27.1.2014 19:27

M67o37j86m14í77r 35H70l81o43u32š60e49k 1507976428874

Jo,máš pravdu! :-) A myslím, že si i pamatuju tu NHL o které se bavíš! Byla to http://www.youtube.com/watch?v=luaSKs3BjsY  !!! ;-D Dokonce se k ní i v nějaké NHL vrátili jako k retru! Před rokem nebo dvěma myslím! :-) Jó,to byly časy!Přes den na hřišti, pak když mě s řevem nahnali dom,tak tady ty pecky po večerech!!! Do toho nanuk z Family Frost a dokonalý dětství! ;-D Upřímně je mi líto dnešních děcek...

0/−1
27.1.2014 19:48

V48l48a27s46t56i13m14i59l 15M83a50r31e33š 2176906361782

první 3D bylo nhl 97

0/0
27.1.2014 22:00

M85i30c35h86a16l 11V58e86r49n91e68r 8117126227634

Jo, to je fakt. NHL 96 měla jenom takové pseudo 3D, jakoby trojrozměrné hřiště a 2D hráče :-) Až další rok to bylo celé ve 3D.

0/0
27.1.2014 22:17

J78a29n 64P82e57k79a 5213633323

Ve Falloutu byly vůbec krásný masakry, někdy fakt radost pohledět! :)

0/0
27.1.2014 13:24

H37y97n92e84k 49Š57l36a40h33ů69n64e77k 4169103426479

Podle mě to za postavu zloděje/diplomata ve Falloutu bylo nejlehčí. Potom stačilo vyskillit sniperku a bylo to.

0/0
27.1.2014 17:26
Foto

L67u58k16á21š 45N57a13v71a85r51a 2138528171779

Jde to vyhrát bez souboje, na YouTube je návod jak na to. Člověk si to ale pak nevychutná tak, jak to autoři zamýšleli. :-)

0/0
27.1.2014 18:11

J97a74k65u13b 59B17r17o73u46l90í65k 5379761412563

Házet kamenem po Skyrimu je velice snadné. Možná až moc. Ale je nutné říct, že Skyrim rozhodně dal to, co bylo jeho premisa. Přinesl inovace, které se né všem líbily aby vyhověl i konzolím. Jenže systém (dle mého názoru) je v RPG hrách prostředek, nikoliv cíl. A cílem by vždy měl být v první řadě příběh (ať žijí textovky). Jak se dá na poslední chvíli (10minut) zabít příběh trilogie dokázal Mass Effect.

Mé skromné příní by bylo, aby vývojáři dali příběh na první místo a hlavně nezapoměli na nějaký ten humor (viz Skyrim, kde jsou draci běžnější než vtip). Dobrý příběh zavede hráče do těch nejšťastnějších i nejtemnějších chvil života hlavního hrdiny.

A co se týče hry více hráčů...  ...jediné jak si to dovedu představit jsou normální / obléhací bitvy ala Mount and Blade. Kooperativní kampaň je sice krásná, ale nedává tolik prostoru pro to si příběh hry opravdu vychutnat.

+13/0
27.1.2014 9:56

K85a72r29e31l 45C89h30a14r52v85á78t 3946317980

Sice po Skyrimu neházím kameny, ale připadá mi, že tvůrci TES prostě neumí plně využít potenciál technologií, které mají k dispozici. Na začátku je obvykle člověk na pár hodin pohlcen pohledy na krásnou přírodu, ale po chvíli se všechno okouká a člověka už ve světě TES nic nepřekvapí. Mám raději pár pořádných dungeonů, které se liší, než 1000 s minimem originality a rozmanitosti, jak to v TES bývá.

Po pár hodinách hraní znáte všechna monstra.... Myslím, že nějaký čas navíc věnovaný tvorbě větší rozmanitosti by TES neuškodil.

+1/0
27.1.2014 19:53

V97o53j82t32ě54c71h 88D21r12á49p34a39l 1933220258544

Házet kamenem po Skyrimu je snadné, ale správné. Skyrim nepřinesl pokud vím žádné inovace (dokonce i engine o kterém tvrdili tvůrci že je zbrusu nový bylo jen převlečené Gamebryo), za sebe můžu říct že to byla nejzabugovanější a nejnedodělanější hra s jakou jsem měl kdy tu čest, a upřímně jsem se divil jak stejné studio může vydat takový ... s odpuštěním ... paskvil a oproti tomu tak povedenou hru jako Dishonored.

0/0
1.2.2014 23:13

L18u79k70á24š 10K78u83c31h71a87r77c70z22y27k 2801225850749

To bude nejspíš proto, že Bethesda byla u Dishonored pouze distributorem, vývojářem je Arkane Studios. (Arx Fatalis, Dark Messiah of Might and Magic atp.)

0/0
3.2.2014 18:35

V48o46j81t14ě32c69h 66D73r69á78p96a15l 1943180888964

Tak to už by dávalo smysl.

0/0
5.2.2014 23:48

B76a97r33t16o97l28o69m61ě60j 65K92u28s 2985846671213

Tvůrcům fandím, ale jednu věc moc nechápu. Kickstarterová kampaň je tu proto, aby Bakala získal pocit, že o hru bude zájem, tedy že investice se mu vrátí. Na základě vybraného půlmiliónu (GBP) přihodí třeba ještě 2 mil. ze svého. Můžou se mu ale tyhle peníze vrátit, když značná část platících fanoušků už bude mít hru koupenou z Kickstarteru? Už v tuto chvíli existuje na 15000 hráčů, kteří sice přispěli na ten půlmilion, ale z celkové investice už neumoří ani korunu.

+5/−1
27.1.2014 9:28

J53i29ř72í 77Z72ý14k57a 9119563351190

je předpoklad, že se prodá minimálně půl milionů licencí ...

+2/0
27.1.2014 9:39

B14a34r66t92o69l81o24m50ě82j 88K78u75s 2305766301533

Tak to jo. Měl jsem o prodejích špatnou představu.

+1/0
27.1.2014 10:00

A65n76d47r74e84j 21B84r60a75b44e20c 4342711497324

Co mate na mysli temi licencemi? Herni prumysl nefunguje podobne jako filmy - spatne hry si na sebe nevydelaji jako pribaly casopisu, levne edice atp.

+2/0
27.1.2014 11:02

M58a72r18t64i37n 92P72e33t46r 6833442848329

Tak AAA tituly her, jejichž vývoj stojí mnoho milionů dolarů, musejí mít potenciál prodat stovky tisíc kusů v první vlně, tedy za plnou "novinkovou" cenu. Jinak se nikdy nezaplatí...

+1/0
27.1.2014 11:13

A74n52d52r11e51j 60B91r34a19b60e33c 4922481157264

Vynosnost AAA titulu se dnes mnohdy pocita od nekolika milionu prodanych kusu. Rozdil mezi nimi a timto projektem je, ze klasicke AAA hledaji nejmensi spolecny jmenovatel - jsou povetsinou pokud mozno pochopitelne a hratelne pro vsechny (a proto vlastne nudne pro opravdu hc hrace:). Kingdom Come je oproti tomu titul s hodne specifickym zamerenim a spouste novodobych hracu nemusi sednout. Ale v tuhle chvili tezko soudit. Z nekterych titulu podobneho razeni se stane necekany hit. Prave proto, ze nabidne neco noveho, co lidi vlastne chteji. Ale nikdo si to do te doby netroufnul zkusit.

+2/0
27.1.2014 13:27

M34a70r88e77k 43Š65e29b13e21s21t92a 2593911523117

já čekám na plnou a beru hned.....nejsem kickstartovač...spíš projekty podpořím až sou hmatatelné...a určitě nebudu sám!

+3/−1
27.1.2014 9:54

P89a50v35e61l 85H32a91l19b82i21c56h 6979492216839

Pokud by tento přístup aplikovali všichni hráči, nastal by velký problém - hra by se dostatečně nezafinancovala a dost možná by byla dokončena v hodně očesané formě, aby se minimalizovaly ztráty. Zatímco když hráči zainvestují, mohou přesvědčit i další (ty, co by asi jinak nepřispěli) a tvůrci mají více možností, jak hru udělat kvalitnější. Takže tím, že investuju 500Kč, vlastně dávám i sobě šanci zahrát si kvalitnější hru.

+3/0
27.1.2014 14:56

M71i87c86h56a97l 75N93e65z51v65a54l 9493404884

Tak treba Day Z je podobnej projekt, kterej se ale odehrava v jine dobe. Ale volnost pohybu, moznosti apod. jsou podobneho razeni. A Day Z si uz koupilo skoro 1,2M lidi, a vyvoj taky jeste neni zdaleka dokoncen. 15000 hracu je opravdu jen zlomek toho, jaky potencial trh ma. ;-)

0/0
27.1.2014 10:43

P58a11v10e80l 17K70a82f66k86a 8294923421605

Též nutno počítat s tím, že všechny dosud vybrané peníze (včetně těch na KS) dají možnost hráčům pouze projít tzv. Act I, další dva by měli následovat později a ty si už každý bude muset zacvakat znova. Přičemž náklady na jejich vývoj apod. budou podle mě mnohem nižší, v podstatě se přidají nějaké nové "úrovně", trocha nového příběhu a hotovo ;-)...

0/0
27.1.2014 12:18

D85a67n79i90e36l 48L14a71n44g54e34r 9941832838943

Po dlouhé době česká hra, která by v úspěšnosti a kvalitě mohla konkurovat populární Mafii. Líbí se mi jasná vize, kterou autoři nastínili. Daleko raději si zahraji hru menší, ale fungující, než AAA titul, který má milion nápadů, ale žádný není dotažený. Držím palce, snad to vyjde.

+7/0
27.1.2014 9:04

M40a82r61t29i33n 20Š55t26ě41p50á11n14e10k 3667633653241

Kdykoli jsem cetl jak nekdo prisel s uzasne komplexni hrou, kde vse reaguje na vse, tak se dlouho vyvijela, dlouho predelavala a pak ji bud nedodelali, nebo z toho byla slatanina, ktera se mezitim objevila desetkrat s grafikou pet let zpet a naroky pet let z budoucnosti.

No, snad tohle dopadne jinak. Preji jim stesti.

+2/0
27.1.2014 8:56

P86e10t64r 96J74a57n14o49u53š38k65o35v82e74c 8981823918886

bez možnosti on line hraní je to mrtvý titul

0/−34
27.1.2014 8:37

P20a79v41e82l 55K39a51f47k50a 8354443141145

nesmysl, existuje hodně silná skupina hráčů, která nepotřebuje hrát online a ve skupině lidí, radši si sami užívají příběh apod.

to je třebas jako říct o Zaklínačovi, že je to mrtvý titul :-o

+22/0
27.1.2014 8:44

M80a88r20e17k 83Z28a96h65r34a56d78i79l 6814899895581

Blábol dne... ;-D

+13/0
27.1.2014 8:49

M74i12c31h18a77l 52V84e82r14n54e34r 8557366177774

Vzhledem k tomu, kolik lidí si už přes Kickstarter hru koupilo, ačkoli bylo jasně řečeno, že se hra bude soustředit čistě na hru jednoho hráče, tak se dá těžko říct, že by to byl mrtvý titul ;-D Tohle jenom dokazuje, že je dost velká hráčská základna, pro kterou multiplayer není tak zásadní. Kdo chce multiplayerové středověké bitvy, může se poohlédnout po jiných titulech - osobně mě zajímá třeba nová onlinovka na motivy Game of Thrones.

+2/0
27.1.2014 8:53

P15a49v33e83l 46J71a66n25s63a 2935329841334

fuj, tak snad "že se hra soustředí", ne? to, že tyhle paskvily slyšíš v televizi, neznamená, že je to správně...

napsal bys třeba "že se hra bude zaměřit na hru jednoho hráče"? asi ne, že...

0/−3
27.1.2014 10:23

M61i12c72h49a60l 88V74e33r22n94e35r 8377136367124

Máš to trochu popletené - "soustředit se" je sloveso nedokonavé, tudíž budoucí čas se tvoří pomocí slovesa být, kdežto "zaměřit se" je sloveso dokonavé, kde budoucí čas vyjadřuje samotné sloveso (hra se - v budoucnu, až bude hotová - zaměří na ...). Pro srovnání sloveso "zaměřovat se" je nedokonavé, takže vyjádří současný, přítomný děj, ale ne budoucí bez přidání pomocného slovesa (hra se v nynější fázi zaměřuje na ..., ale v budoucnu se zaměří spíše na ...).

Takže tolik k jazykovému okénku, pokud jsi hledal v diskuzi o počítačových hrách právě konverzaci o gramatice jazyka českého;-D

0/0
27.1.2014 11:32

P38a92v50e39l 27J77a72n39s57a 2155529851184

tak to je tvůj velkej omyl!

"soustředit se" je dokonavé, jenže obvykle je u toho soustřeďování myšlena právě nedokonavost a tedy sloveso "soustřeďovat se", kde ale budoucí čas 3.os. má tvar "soustředí se" - a tady je kámen úrazu...

fakt mě do ruda vytáčej všechny ty hrůzy typu "budeme se soustředit na...", je to příšernej nelibozvučnej novopatvar (podle mě vzniknul ve vypatlanejch hlavách sportovců/trenérů a všichni ho od nich převzali), kterej se nikdy dřív nepoužíval, protože se říkalo "soustředíme se na..." případně s infinitivem "musíme se soustředit na...", tyhle tvary za uši netahaj!

...

něco podobnýho tomuhle davovýmu šílenství je všude kolem vidět u špatnýho časování podmiňovacího způsobu, v tom se taky plete 98% lidí a ještě si myslej, kdovíjak nejsou spisovní a korektní, když to rozdělej do dvou slov

... mou snahou je aspoň chybující lidi upozorňovat, v jakýkoli diskusi kdekoli, nemám prachy na megakampaň k aspoň nějakýmu zachování elementární čistoty češtiny (a jestli někdo chce rejpat k mýmu psanýmu projevu - je to tak schválně, ač znám spisovnou češtinu, do diskusí píšu hovorově a taky málo používám velký písmena, není to jako souvislej text, jen skupiny slov, jako kdyby byly vyřčený mimochodem, jako komentář)

0/−1
27.1.2014 12:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.