Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Might and Magic X je úžasný návrat strojem času o 15 let zpět

Málokdo se dnes odváží vyrukovat s tak hardcore retro titulem, jakým je desáté Might and Magic. Vzpomínky ožívají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R14o22m95a34n 64Š93i21m90ů50n22e57k 4669848661

Hral jsem MM 6,7,8 a miluji je ......

Todle je neco jineho, i pres to me to ovsem bavi a chytlo me to.

Co me vadi je, ze to je linearni. V MM 6-8 jsem si mohl behat po svete level nelevel, kupovat lepsi eq level nelevel a citit se jak v obrovskem svete fantazy, nikym neomezovan.

Holt casy kdy jsem drzel v ruce mec 3d3 +12 uz jsou davno pryc.

0/0
5.3.2014 18:02

J38o25s96e10f 77J50u24h97á64s69z 1379122238

Mno já hrával VI a na tohle jsem na Steamu celkem slintal.. ale 26 euro mi přišlo moc, navíc VI nebyla čtverečkovaná jako starší díly a slyšel jsem hodně kritiky. Počkám, jak dopadne TES: Online a pak to někdy koupím ve slevě do sbírky :-)

0/0
19.2.2014 19:49

J25a31n 21B51a28l68e14k 3109907191824

Trošku jsem nepochopil proč je tam screenschot z MM VI, když s MM 6-8 to nemá téměř nic společného, jenom zvuky. Screenschot měl být spíš z MM5. A taky tam chybí rok.

0/0
18.2.2014 11:00

J43o25s52e94f 53J96a18n30o74u92š25e68k 5533224928394

MM VI je zdarma k digital deluxe edition MMX

+1/0
18.2.2014 11:11

R20a15d56i36m 95Z61a80t95o69p39e70k 9392975792667

Na normalni (Adventurer) obtiznost to nema skoro smysl hrat, protoze v pozdejsich fazich je to jen vyvrazdovacka stylem "kazde kolo Celestial Armor a udrzovat ochranu proti stunu, nez to vymlati bojovnici." Takze kdo chce trosku vyzvu, tem doporucuji vyssi (Warrior) obtiznost, kdy se hra stava dost obtiznou a ani Celestial Armor (to brneni s Light magic) obcas nestaci. Osobne jsem to dohral na Warriora v sestave Mercenary 2x Mace, Blade dancer 2xSword, Shaman Earth+Air a trosku Fire a Rune Priest Fire+Light a trosku Earth a obcas jsem se fakt zapotil. Taky ma rozhodne smysl si za Ubi Pointy koupit relic set, do zacatku se hodi a je to asi jedinne co ma smysl za Ubi pointy kupovat.  Protoze jsem fanousek Might and Magic her a to jak tech starych (3-5) tak novejsich, pro me je to jasnych 90% a tech cca 50 hodin, co jsem u hry stravil, jsem se kralovsky bavil.

0/0
17.2.2014 20:32

P46a15t23r66i61k 96S28p54i67t61z17b36a30r10t 1614676384345

Já se omlouvám ale asi jsme hráli uplně jinou hru.... Nejslavnější a nejlepší might and magicy byly podle mě 6,7 a možná trošku i 8.... Might and Magic X mi nepřišla vůbec jako tyto hry, možná jsem zhýčkaný ale možná prostě je poznat že vývojáři se chtěli svést na retro vlně dungeon-tahovek co teď ledí, přitom tyhle might and magicy měly tahovou část defakto dobrovolnou a dalo se to hrát i realtime :)a pěkně 3D pohyb ne jenom doleva doprava nahoru dolů... Ale dneska už asi nikdo takovou hru nevyrobí

+1/0
17.2.2014 15:34

V39l93a93d43i82m85í80r 44Š56e35v24e36č77e32k 1931360777634

MMX odkazuje na díly před 6, které byly čtverečkované...

0/0
17.2.2014 17:05

M39a55r41t41i90n 60P88o73c88h34m60a95n 6188719422

Me to bavilo, pohltilo, ale bohuzel ke konci vzhledem k nizsi obtiznosti a delce (oproti starym dilum) i trosku zklamalo. Kazdopadne, pokud vas neodradi hned na zacatku grafika a ctvereckovy pohyb (coz me malem ano), tak je to slusny herni zazitek.

0/0
17.2.2014 14:06

I15g67o85r 71F12o32s 9372843274501

možná ještě před deseti lety bych z toho byl nadšený. Ale po Oblivionu, Skyrimu a dalších hrách bych už ve čtyřech směrech chůze byl nejspíš vzteky na prášky.

+1/0
17.2.2014 12:00

R92o40m40a82n 83V42o92c31e96t38k81a 9923961126438

Skoro už jsem na tohle hraní zapomněl, ale jak vidím, je čas se vrátit "ke kořenům". Z grafiky jsem příjemně překvapen, on ten odklon od "realistické" má něco do sebe, nebo já ji aspoň mám raději.

Jen si chvilku počkám až proběhne prvních pár path, pak bude odladěno na co si zde stěžujete :-), ale těším se. Moc. R^

+1/0
17.2.2014 10:07

V54l18a96d55i83m60í26r 52Š92e72v64e17č64e74k 1401120697234

Opraveno toho už bylo opravdu dost. Viz. https://mightandmagicx-legacy.ubi.com

Na druhou stranu neočekávám, že ty technické věci - hlavně loady - uspokojivě vyřeší...

0/0
17.2.2014 11:40

V89l97a30d57i89m14í91r 66Š73e20v42e59č21e69k 1831370577234

Pro vyznavače čtverečkovaných dungeonů to není špatná volba. Až na:

Příběh, který přestane bavit už při intru.

Tvorbu družiny, kde se rozhoduje, jestli ze hry budete mít peklo. Už přednastavená parta nestojí za nic a nedoporučuji ji vůbec brát!

Načítání! Loaduje se všechno. A poměrně dlouho. Na co hra chce minimálně 4 a vyžaduje 6 GB je mi záhadou ;-D.

Poklesy FPS! Těm se (snad) nevyhnete na žádném compu. Sice se vždy jednalo o chvilku, ale otráví to.

Ti co mají 32 bitové Windows, tak ať raději na MMX zapomenou. :-P Druhá strana mince: Za stejný prašule máte na GOGu Might & Magic 4,5,6,7,8,9. Kdyby MMX byl za polovic, tak řeknu R^R^R^, ale takhle jen pro fandy žánru! Za mě 65%

+2/0
17.2.2014 3:20
Foto

O39n39d43ř89e76j 86Z47a20c29h 3343380563662

Pravda, nahrávací časy jsou značně neúměrné tomu, jak ta hra vypadá :). Ale zrovna vyvážení mě moc netrápí: když jsem viděl, že dva hrdinové v družině jsou jen do počtu, rozjel jsem to znova.

+1/0
17.2.2014 8:18

J36o21s78e17f 14J23a96n28o91u63š26e85k 5163194428604

No, školy a povolání nejsou moc vyvážené, barbar a obránce jsou vyloženě naprd, tak jsem to po Ztraceném městu vzdal a začal odznova. A hra se dala dlouho sehnat za 20 USD na GMG, to už teď bohužel nejde, co přešli na euro 1:1.

0/0
17.2.2014 9:04

R93o33m36a26n 26V71o40c79e98t31k42a 9203791846668

jo tohle je fakt vtipný ty prodeje 1USD = 1EUR.....  ;-€EURv

+3/0
17.2.2014 11:39

J37a26n 53C16h48v42á62t79a23l 7603947477753

Já nevím, já to dohrál v kombinaci Defender, Druid, Ranger a Paladin (pravda 2-3 léčitele)...a pohoda. Každý měl svou úlohu a každý když se pak vyladil dokázal slušně nakládat a být pro grupu nepostradatelný. :) Asi hodně záleží jaké schopnosti zvolíte. :)

Co mi trochu chybělo je staré dobré rozhodování kdo, že to chytá údery ve předu, ale nakonec to nebylo až tak potřeba.

0/0
17.2.2014 11:43

M26a13r69t77i14n 58P35o11c12h39m49a63n 6808979172

Tak to jsi mel podle me docela slabou druzinu. Kdo ti tam daval dmg? Ja mel mage (hlavne white a primal), runeseeker (fire dmg, ten zabijel vsechno sam plosnyma kouzlama), defender (celkem zbytecny), blademaster (ten dolevala to, co zustalo po runeseekerovi). Nejtezsi cast hry byla si konec prvi poloviny. Druha polovina hry a hlavne konec byla vylozene nuda. Kazdy fight az na par vyjimek se skladal ze dvou kouzel (bila - stit a fire - to nejvyssi dostupny) a autoaatacku od blademastara. Defender jen stal, ten byl naprd. Nicmene celkove me hra hodne bavila, ale nektery veci to chtelo doladit.

0/0
17.2.2014 14:04

J81a80n 86C47h16v95á87t69a61l 7123937287403

No právěže Defender na SinglTarget docela dával, ale bylo ho potřeba vybavit. (ono když člověk hledá, tak se dá nasbírat docela solidní sbírka artefaktů, co když nalevelujou tak to je mazec). Jinak nejvíc ironicky nakládal právě defender, protože jsem mu toho za celou hru hodně cpal do síly (a sem tam odolnost), do počtu trochu byli Paladin a Ranger (který ale po class upgradu začal velmi slušně dohánět i tím, že měl dmg->mana luk, takže ta skupinová damage ho skoro nevysilovala. Pala byla zase hodně užitečná na zachraňování situací a měla z Warfare silence (no a taky léčila). No a Druid třávil, léčil a debufoval. Ono třeba strašně moc pro ty close combat udělá, když nepřátelům zničíte zbroj, otrávíte je (- dodge debuf), a poleptáte (-armor a block). A pak už to jen léčíte.

0/0
17.2.2014 15:16

M53a23r65t30i34n 64P63o95c60h63m15a31n 6598659352

Ja samozrejme i tyhle kouzla v tech trosku tuzsich fightech pouzival a hru jsem prolezl skrz naskrz temer celou, protoze me opravdu bavila, ale defender mi i pres pomerne hodne bodech v sile a grandmasterovi v axe daval suverenne nejmin damage (je pravda, ze ta relic axe byla az na konci hry skoro a do te doby jsem mel jen cosi koupenyho). Ja ale ke konci uz temer nemusel lecit v zadnem fightu, protoze ke me pres ty fire kouzla nic nedoslo. Zakladni dmg kolem 600 a critical k 1500 - plosne vsem dokola. Pokud neco bylo odolny proti fire, tak nastoupil blademaster se dvema zlutyma mecema, ktery mel zakladni dmg kolem 300 a critoval nekde k 800 s tim, ze kdyz zabil svym utokem, tak mel dalsi utok gratis. Takze ten konec byl opravdu hodne rychly. Hlavniho bosse jsem zabil tak, ze se mi dvakrat dolecil na max portl a napotreti jsem ho trema criticalama v kuse zabil (fire kouzlo, implosion a utok od blademastera), takze byl hotovej asi za 2 minuty a ani vlastne nevim, co jsem tam mel vsechno posbirat, abych ho jakoze mohl zabit, ze uz se nebude lecit.

+1/0
17.2.2014 19:16

J85a13n 52C66h44v55á96t42a73l 7573407797373

Tak to já si ho musel sundat tak jak bylo herně plánované. Ale zas na druhou stranu to byl hezký efekt. :)

0/0
18.2.2014 11:03

V43l17a75d19i40m93í56r 87Š73e28v39e26č44e20k 1311260807264

Problémem je, že to člověka hned netrkne.

Akorát si říká, že hra je skvěle obtížná. Že něco nesedí se projeví až na konci prvního aktu, kdy bez přemožení někoho (nechci spoilovat) se teprve otevře možnost cestování. Ten souboj se pak nakonec - asi 20 pokus podaří - a jede se dám. Dá se říct, že pak je to nějakou dobu opět relativní pohoda.

Abych pravdu řekl, tak opravdové peklo začne až tak po 3 hodinách gameplaye. Po bloumání na mapě a hledání `koho si podat`, abych na něho měl a aby byly expy vystane další problém. Ve hře snad není žádný respawn. I když tohle má logiku, protože autoři nalevelováním potvor vám určují prakticky jen jednu cestu vašeho putování.

Nakonec nezbude nic, než se kouknout na net a vidět, jak to tam nějaká lama s prstem v nose všechno upeče se 4 mágy.

Abych to shrnul. Ono se dá hrát i se špatnou družinou a nakonec se to nějak vykoumá a udělá, ale je to neporovnatelně obtížnější, nežli s jinou partou. Horší je, že při skládání družiny nehraje logika a zkušenost z jiných RPG prakticky žádnou roli.

0/0
17.2.2014 11:13

V56l39a62d83i58m59í36r 83Š83e55v80e91č72e93k 1831350627524

Ještě bych dodal, že hra má v základu české titulky (divné, že to není v recenzi uvedené) a i když se tam najdou chyby (jedna i pro hratelnost docela fatální :-)), tak to ne-angličtináře určitě potěší.

+2/0
17.2.2014 11:29

R87a95d89i65m 18Z46a22t83o22p50e98k 9442755252917

Lama se 4 magy to bude mit lehci ze zacatku, ale v pozdejsi fazi zacnou mobove docela neprijemne resistovat a naopak bojovnici se odkopou a pri spravnem vybaveni (nejlepsi jsou zbrane "of Relentless") a s neevadnutelnym utokem (Expert Warfare) nakladaj uplne nehorazne a na singl target se na ne kouzelnici vubec nechytali.

0/0
17.2.2014 20:40

V40l82a49d74i59m58í25r 81Š56e19v11e17č80e54k 1451410187574

Ty čtyři mágy jsem plácl jako (zjednodušený) příklad! Spíše jde o to, že některé schopnosti -  které jdou levelovat - ve hře vůbec nevyužiješ...

Ale jak jsem psal. Dohrát to jde určitě při jakékoliv partě. Jen to bude krapet obtížnější... :-)

0/0
17.2.2014 23:36

J78á37n 83B35a90r30d25i70o73v46s85k83ý 6495799649983

Ouuuuuuu. X. Naposled jsem hrál IV. To ten čas leti.

+1/0
17.2.2014 1:30

L42u20k43á60š 12M92e71d23v43ě55d 5172388409393

IV byla dle mého nejlepší MMV

0/0
17.2.2014 18:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.