Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Might and Magic X je úžasný návrat strojem času o 15 let zpět

Málokdo se dnes odváží vyrukovat s tak hardcore retro titulem, jakým je desáté Might and Magic. Vzpomínky ožívají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R72o50m78a54n 38Š74i33m17ů11n33e45k 4489448191

Hral jsem MM 6,7,8 a miluji je ......

Todle je neco jineho, i pres to me to ovsem bavi a chytlo me to.

Co me vadi je, ze to je linearni. V MM 6-8 jsem si mohl behat po svete level nelevel, kupovat lepsi eq level nelevel a citit se jak v obrovskem svete fantazy, nikym neomezovan.

Holt casy kdy jsem drzel v ruce mec 3d3 +12 uz jsou davno pryc.

0/0
5.3.2014 18:02

J14o42s52e73f 78J70u60h93á36s44z 1889442408

Mno já hrával VI a na tohle jsem na Steamu celkem slintal.. ale 26 euro mi přišlo moc, navíc VI nebyla čtverečkovaná jako starší díly a slyšel jsem hodně kritiky. Počkám, jak dopadne TES: Online a pak to někdy koupím ve slevě do sbírky :-)

0/0
19.2.2014 19:49

J67a46n 90B22a84l13e34k 3379547491394

Trošku jsem nepochopil proč je tam screenschot z MM VI, když s MM 6-8 to nemá téměř nic společného, jenom zvuky. Screenschot měl být spíš z MM5. A taky tam chybí rok.

0/0
18.2.2014 11:00

J24o45s59e64f 35J29a36n45o78u14š12e71k 5323624698634

MM VI je zdarma k digital deluxe edition MMX

+1/0
18.2.2014 11:11

R80a46d16i89m 19Z97a16t86o25p88e47k 9422235162637

Na normalni (Adventurer) obtiznost to nema skoro smysl hrat, protoze v pozdejsich fazich je to jen vyvrazdovacka stylem "kazde kolo Celestial Armor a udrzovat ochranu proti stunu, nez to vymlati bojovnici." Takze kdo chce trosku vyzvu, tem doporucuji vyssi (Warrior) obtiznost, kdy se hra stava dost obtiznou a ani Celestial Armor (to brneni s Light magic) obcas nestaci. Osobne jsem to dohral na Warriora v sestave Mercenary 2x Mace, Blade dancer 2xSword, Shaman Earth+Air a trosku Fire a Rune Priest Fire+Light a trosku Earth a obcas jsem se fakt zapotil. Taky ma rozhodne smysl si za Ubi Pointy koupit relic set, do zacatku se hodi a je to asi jedinne co ma smysl za Ubi pointy kupovat.  Protoze jsem fanousek Might and Magic her a to jak tech starych (3-5) tak novejsich, pro me je to jasnych 90% a tech cca 50 hodin, co jsem u hry stravil, jsem se kralovsky bavil.

0/0
17.2.2014 20:32

P63a13t37r37i28k 15S34p74i98t97z20b39a37r94t 1244386514305

Já se omlouvám ale asi jsme hráli uplně jinou hru.... Nejslavnější a nejlepší might and magicy byly podle mě 6,7 a možná trošku i 8.... Might and Magic X mi nepřišla vůbec jako tyto hry, možná jsem zhýčkaný ale možná prostě je poznat že vývojáři se chtěli svést na retro vlně dungeon-tahovek co teď ledí, přitom tyhle might and magicy měly tahovou část defakto dobrovolnou a dalo se to hrát i realtime :)a pěkně 3D pohyb ne jenom doleva doprava nahoru dolů... Ale dneska už asi nikdo takovou hru nevyrobí

+1/0
17.2.2014 15:34

V31l87a31d64i39m40í18r 58Š43e75v87e86č23e39k 1241500987444

MMX odkazuje na díly před 6, které byly čtverečkované...

0/0
17.2.2014 17:05

M93a43r64t39i16n 46P17o79c79h69m20a71n 6868469272

Me to bavilo, pohltilo, ale bohuzel ke konci vzhledem k nizsi obtiznosti a delce (oproti starym dilum) i trosku zklamalo. Kazdopadne, pokud vas neodradi hned na zacatku grafika a ctvereckovy pohyb (coz me malem ano), tak je to slusny herni zazitek.

0/0
17.2.2014 14:06

I20g34o84r 98F33o71s 9292773834391

možná ještě před deseti lety bych z toho byl nadšený. Ale po Oblivionu, Skyrimu a dalších hrách bych už ve čtyřech směrech chůze byl nejspíš vzteky na prášky.

+1/0
17.2.2014 12:00

R46o86m85a68n 94V88o38c60e29t93k86a 9903241516238

Skoro už jsem na tohle hraní zapomněl, ale jak vidím, je čas se vrátit "ke kořenům". Z grafiky jsem příjemně překvapen, on ten odklon od "realistické" má něco do sebe, nebo já ji aspoň mám raději.

Jen si chvilku počkám až proběhne prvních pár path, pak bude odladěno na co si zde stěžujete :-), ale těším se. Moc. R^

+1/0
17.2.2014 10:07

V84l59a70d96i85m56í39r 70Š75e87v53e25č26e37k 1241250597344

Opraveno toho už bylo opravdu dost. Viz. https://mightandmagicx-legacy.ubi.com

Na druhou stranu neočekávám, že ty technické věci - hlavně loady - uspokojivě vyřeší...

0/0
17.2.2014 11:40

V92l29a59d48i83m89í41r 58Š52e91v58e35č94e82k 1711240727114

Pro vyznavače čtverečkovaných dungeonů to není špatná volba. Až na:

Příběh, který přestane bavit už při intru.

Tvorbu družiny, kde se rozhoduje, jestli ze hry budete mít peklo. Už přednastavená parta nestojí za nic a nedoporučuji ji vůbec brát!

Načítání! Loaduje se všechno. A poměrně dlouho. Na co hra chce minimálně 4 a vyžaduje 6 GB je mi záhadou ;-D.

Poklesy FPS! Těm se (snad) nevyhnete na žádném compu. Sice se vždy jednalo o chvilku, ale otráví to.

Ti co mají 32 bitové Windows, tak ať raději na MMX zapomenou. :-P Druhá strana mince: Za stejný prašule máte na GOGu Might & Magic 4,5,6,7,8,9. Kdyby MMX byl za polovic, tak řeknu R^R^R^, ale takhle jen pro fandy žánru! Za mě 65%

+2/0
17.2.2014 3:20
Foto

O32n91d36ř10e74j 20Z97a24c79h 3713110463132

Pravda, nahrávací časy jsou značně neúměrné tomu, jak ta hra vypadá :). Ale zrovna vyvážení mě moc netrápí: když jsem viděl, že dva hrdinové v družině jsou jen do počtu, rozjel jsem to znova.

+1/0
17.2.2014 8:18

J44o62s96e94f 90J73a10n68o38u47š43e63k 5793444808144

No, školy a povolání nejsou moc vyvážené, barbar a obránce jsou vyloženě naprd, tak jsem to po Ztraceném městu vzdal a začal odznova. A hra se dala dlouho sehnat za 20 USD na GMG, to už teď bohužel nejde, co přešli na euro 1:1.

0/0
17.2.2014 9:04

R80o11m52a35n 91V33o32c34e27t18k61a 9333141286408

jo tohle je fakt vtipný ty prodeje 1USD = 1EUR.....  ;-€EURv

+3/0
17.2.2014 11:39

J22a48n 57C95h37v10á90t97a23l 7143717837573

Já nevím, já to dohrál v kombinaci Defender, Druid, Ranger a Paladin (pravda 2-3 léčitele)...a pohoda. Každý měl svou úlohu a každý když se pak vyladil dokázal slušně nakládat a být pro grupu nepostradatelný. :) Asi hodně záleží jaké schopnosti zvolíte. :)

Co mi trochu chybělo je staré dobré rozhodování kdo, že to chytá údery ve předu, ale nakonec to nebylo až tak potřeba.

0/0
17.2.2014 11:43

M72a29r40t39i92n 42P78o29c74h54m78a21n 6378799862

Tak to jsi mel podle me docela slabou druzinu. Kdo ti tam daval dmg? Ja mel mage (hlavne white a primal), runeseeker (fire dmg, ten zabijel vsechno sam plosnyma kouzlama), defender (celkem zbytecny), blademaster (ten dolevala to, co zustalo po runeseekerovi). Nejtezsi cast hry byla si konec prvi poloviny. Druha polovina hry a hlavne konec byla vylozene nuda. Kazdy fight az na par vyjimek se skladal ze dvou kouzel (bila - stit a fire - to nejvyssi dostupny) a autoaatacku od blademastara. Defender jen stal, ten byl naprd. Nicmene celkove me hra hodne bavila, ale nektery veci to chtelo doladit.

0/0
17.2.2014 14:04

J39a49n 95C50h97v35á94t16a83l 7163807227823

No právěže Defender na SinglTarget docela dával, ale bylo ho potřeba vybavit. (ono když člověk hledá, tak se dá nasbírat docela solidní sbírka artefaktů, co když nalevelujou tak to je mazec). Jinak nejvíc ironicky nakládal právě defender, protože jsem mu toho za celou hru hodně cpal do síly (a sem tam odolnost), do počtu trochu byli Paladin a Ranger (který ale po class upgradu začal velmi slušně dohánět i tím, že měl dmg->mana luk, takže ta skupinová damage ho skoro nevysilovala. Pala byla zase hodně užitečná na zachraňování situací a měla z Warfare silence (no a taky léčila). No a Druid třávil, léčil a debufoval. Ono třeba strašně moc pro ty close combat udělá, když nepřátelům zničíte zbroj, otrávíte je (- dodge debuf), a poleptáte (-armor a block). A pak už to jen léčíte.

0/0
17.2.2014 15:16

M86a48r63t17i75n 59P15o85c78h67m89a34n 6988659672

Ja samozrejme i tyhle kouzla v tech trosku tuzsich fightech pouzival a hru jsem prolezl skrz naskrz temer celou, protoze me opravdu bavila, ale defender mi i pres pomerne hodne bodech v sile a grandmasterovi v axe daval suverenne nejmin damage (je pravda, ze ta relic axe byla az na konci hry skoro a do te doby jsem mel jen cosi koupenyho). Ja ale ke konci uz temer nemusel lecit v zadnem fightu, protoze ke me pres ty fire kouzla nic nedoslo. Zakladni dmg kolem 600 a critical k 1500 - plosne vsem dokola. Pokud neco bylo odolny proti fire, tak nastoupil blademaster se dvema zlutyma mecema, ktery mel zakladni dmg kolem 300 a critoval nekde k 800 s tim, ze kdyz zabil svym utokem, tak mel dalsi utok gratis. Takze ten konec byl opravdu hodne rychly. Hlavniho bosse jsem zabil tak, ze se mi dvakrat dolecil na max portl a napotreti jsem ho trema criticalama v kuse zabil (fire kouzlo, implosion a utok od blademastera), takze byl hotovej asi za 2 minuty a ani vlastne nevim, co jsem tam mel vsechno posbirat, abych ho jakoze mohl zabit, ze uz se nebude lecit.

+1/0
17.2.2014 19:16

J68a45n 68C57h22v61á57t26a62l 7733587617663

Tak to já si ho musel sundat tak jak bylo herně plánované. Ale zas na druhou stranu to byl hezký efekt. :)

0/0
18.2.2014 11:03

V45l34a58d79i59m90í79r 21Š46e12v61e32č92e18k 1711580707514

Problémem je, že to člověka hned netrkne.

Akorát si říká, že hra je skvěle obtížná. Že něco nesedí se projeví až na konci prvního aktu, kdy bez přemožení někoho (nechci spoilovat) se teprve otevře možnost cestování. Ten souboj se pak nakonec - asi 20 pokus podaří - a jede se dám. Dá se říct, že pak je to nějakou dobu opět relativní pohoda.

Abych pravdu řekl, tak opravdové peklo začne až tak po 3 hodinách gameplaye. Po bloumání na mapě a hledání `koho si podat`, abych na něho měl a aby byly expy vystane další problém. Ve hře snad není žádný respawn. I když tohle má logiku, protože autoři nalevelováním potvor vám určují prakticky jen jednu cestu vašeho putování.

Nakonec nezbude nic, než se kouknout na net a vidět, jak to tam nějaká lama s prstem v nose všechno upeče se 4 mágy.

Abych to shrnul. Ono se dá hrát i se špatnou družinou a nakonec se to nějak vykoumá a udělá, ale je to neporovnatelně obtížnější, nežli s jinou partou. Horší je, že při skládání družiny nehraje logika a zkušenost z jiných RPG prakticky žádnou roli.

0/0
17.2.2014 11:13

V41l66a35d69i24m58í67r 60Š35e69v84e88č57e23k 1921680617294

Ještě bych dodal, že hra má v základu české titulky (divné, že to není v recenzi uvedené) a i když se tam najdou chyby (jedna i pro hratelnost docela fatální :-)), tak to ne-angličtináře určitě potěší.

+2/0
17.2.2014 11:29

R86a40d43i28m 54Z30a65t83o46p63e14k 9892975552217

Lama se 4 magy to bude mit lehci ze zacatku, ale v pozdejsi fazi zacnou mobove docela neprijemne resistovat a naopak bojovnici se odkopou a pri spravnem vybaveni (nejlepsi jsou zbrane "of Relentless") a s neevadnutelnym utokem (Expert Warfare) nakladaj uplne nehorazne a na singl target se na ne kouzelnici vubec nechytali.

0/0
17.2.2014 20:40

V41l90a36d95i30m74í89r 29Š33e30v94e31č87e88k 1681620417874

Ty čtyři mágy jsem plácl jako (zjednodušený) příklad! Spíše jde o to, že některé schopnosti -  které jdou levelovat - ve hře vůbec nevyužiješ...

Ale jak jsem psal. Dohrát to jde určitě při jakékoliv partě. Jen to bude krapet obtížnější... :-)

0/0
17.2.2014 23:36

J83á27n 36B32a86d46i68o85v77s94k62ý 2709364246726

Ouuuuuuu. X. Naposled jsem hrál IV. To ten čas leti.

+1/0
17.2.2014 1:30

L57u66k86á95š 48M85e39d67v17ě22d 5332328419763

IV byla dle mého nejlepší MMV

0/0
17.2.2014 18:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.