Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RECENZE: Might and Magic X je úžasný návrat strojem času o 15 let zpět

Málokdo se dnes odváží vyrukovat s tak hardcore retro titulem, jakým je desáté Might and Magic. Vzpomínky ožívají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R55o17m26a93n 73Š48i37m40ů77n20e10k 4219668411

Hral jsem MM 6,7,8 a miluji je ......

Todle je neco jineho, i pres to me to ovsem bavi a chytlo me to.

Co me vadi je, ze to je linearni. V MM 6-8 jsem si mohl behat po svete level nelevel, kupovat lepsi eq level nelevel a citit se jak v obrovskem svete fantazy, nikym neomezovan.

Holt casy kdy jsem drzel v ruce mec 3d3 +12 uz jsou davno pryc.

0/0
5.3.2014 18:02

J84o90s63e60f 23J27u77h29á12s77z 1849172158

Mno já hrával VI a na tohle jsem na Steamu celkem slintal.. ale 26 euro mi přišlo moc, navíc VI nebyla čtverečkovaná jako starší díly a slyšel jsem hodně kritiky. Počkám, jak dopadne TES: Online a pak to někdy koupím ve slevě do sbírky :-)

0/0
19.2.2014 19:49

J12a87n 24B14a91l67e95k 3589707301754

Trošku jsem nepochopil proč je tam screenschot z MM VI, když s MM 6-8 to nemá téměř nic společného, jenom zvuky. Screenschot měl být spíš z MM5. A taky tam chybí rok.

0/0
18.2.2014 11:00

J37o76s26e51f 21J86a32n82o95u58š22e88k 5223744378604

MM VI je zdarma k digital deluxe edition MMX

+1/0
18.2.2014 11:11

R66a88d75i40m 13Z19a86t24o23p98e89k 9972435812347

Na normalni (Adventurer) obtiznost to nema skoro smysl hrat, protoze v pozdejsich fazich je to jen vyvrazdovacka stylem "kazde kolo Celestial Armor a udrzovat ochranu proti stunu, nez to vymlati bojovnici." Takze kdo chce trosku vyzvu, tem doporucuji vyssi (Warrior) obtiznost, kdy se hra stava dost obtiznou a ani Celestial Armor (to brneni s Light magic) obcas nestaci. Osobne jsem to dohral na Warriora v sestave Mercenary 2x Mace, Blade dancer 2xSword, Shaman Earth+Air a trosku Fire a Rune Priest Fire+Light a trosku Earth a obcas jsem se fakt zapotil. Taky ma rozhodne smysl si za Ubi Pointy koupit relic set, do zacatku se hodi a je to asi jedinne co ma smysl za Ubi pointy kupovat.  Protoze jsem fanousek Might and Magic her a to jak tech starych (3-5) tak novejsich, pro me je to jasnych 90% a tech cca 50 hodin, co jsem u hry stravil, jsem se kralovsky bavil.

0/0
17.2.2014 20:32

P79a87t75r45i18k 35S20p33i52t17z63b40a77r35t 1704726914145

Já se omlouvám ale asi jsme hráli uplně jinou hru.... Nejslavnější a nejlepší might and magicy byly podle mě 6,7 a možná trošku i 8.... Might and Magic X mi nepřišla vůbec jako tyto hry, možná jsem zhýčkaný ale možná prostě je poznat že vývojáři se chtěli svést na retro vlně dungeon-tahovek co teď ledí, přitom tyhle might and magicy měly tahovou část defakto dobrovolnou a dalo se to hrát i realtime :)a pěkně 3D pohyb ne jenom doleva doprava nahoru dolů... Ale dneska už asi nikdo takovou hru nevyrobí

+1/0
17.2.2014 15:34

V45l22a62d21i17m85í25r 11Š88e89v54e97č56e51k 1911480357744

MMX odkazuje na díly před 6, které byly čtverečkované...

0/0
17.2.2014 17:05

M98a74r46t62i33n 16P51o60c24h43m50a15n 6868889662

Me to bavilo, pohltilo, ale bohuzel ke konci vzhledem k nizsi obtiznosti a delce (oproti starym dilum) i trosku zklamalo. Kazdopadne, pokud vas neodradi hned na zacatku grafika a ctvereckovy pohyb (coz me malem ano), tak je to slusny herni zazitek.

0/0
17.2.2014 14:06

I54g35o28r 92F12o62s 9142723254311

možná ještě před deseti lety bych z toho byl nadšený. Ale po Oblivionu, Skyrimu a dalších hrách bych už ve čtyřech směrech chůze byl nejspíš vzteky na prášky.

+1/0
17.2.2014 12:00

R73o20m89a94n 55V53o61c33e81t81k47a 9153871706698

Skoro už jsem na tohle hraní zapomněl, ale jak vidím, je čas se vrátit "ke kořenům". Z grafiky jsem příjemně překvapen, on ten odklon od "realistické" má něco do sebe, nebo já ji aspoň mám raději.

Jen si chvilku počkám až proběhne prvních pár path, pak bude odladěno na co si zde stěžujete :-), ale těším se. Moc. R^

+1/0
17.2.2014 10:07

V72l81a21d26i36m51í37r 30Š91e15v89e77č15e83k 1681210847794

Opraveno toho už bylo opravdu dost. Viz. https://mightandmagicx-legacy.ubi.com

Na druhou stranu neočekávám, že ty technické věci - hlavně loady - uspokojivě vyřeší...

0/0
17.2.2014 11:40

V17l96a87d57i58m61í38r 77Š89e65v25e56č64e39k 1711480497384

Pro vyznavače čtverečkovaných dungeonů to není špatná volba. Až na:

Příběh, který přestane bavit už při intru.

Tvorbu družiny, kde se rozhoduje, jestli ze hry budete mít peklo. Už přednastavená parta nestojí za nic a nedoporučuji ji vůbec brát!

Načítání! Loaduje se všechno. A poměrně dlouho. Na co hra chce minimálně 4 a vyžaduje 6 GB je mi záhadou ;-D.

Poklesy FPS! Těm se (snad) nevyhnete na žádném compu. Sice se vždy jednalo o chvilku, ale otráví to.

Ti co mají 32 bitové Windows, tak ať raději na MMX zapomenou. :-P Druhá strana mince: Za stejný prašule máte na GOGu Might & Magic 4,5,6,7,8,9. Kdyby MMX byl za polovic, tak řeknu R^R^R^, ale takhle jen pro fandy žánru! Za mě 65%

+2/0
17.2.2014 3:20
Foto

O32n90d77ř25e84j 48Z29a32c72h 3423450963392

Pravda, nahrávací časy jsou značně neúměrné tomu, jak ta hra vypadá :). Ale zrovna vyvážení mě moc netrápí: když jsem viděl, že dva hrdinové v družině jsou jen do počtu, rozjel jsem to znova.

+1/0
17.2.2014 8:18

J53o26s23e82f 79J91a67n97o51u14š50e71k 5293334138564

No, školy a povolání nejsou moc vyvážené, barbar a obránce jsou vyloženě naprd, tak jsem to po Ztraceném městu vzdal a začal odznova. A hra se dala dlouho sehnat za 20 USD na GMG, to už teď bohužel nejde, co přešli na euro 1:1.

0/0
17.2.2014 9:04

R41o26m75a15n 78V55o69c33e51t67k25a 9183191326168

jo tohle je fakt vtipný ty prodeje 1USD = 1EUR.....  ;-€EURv

+3/0
17.2.2014 11:39

J85a22n 49C39h17v45á17t98a16l 7133417917463

Já nevím, já to dohrál v kombinaci Defender, Druid, Ranger a Paladin (pravda 2-3 léčitele)...a pohoda. Každý měl svou úlohu a každý když se pak vyladil dokázal slušně nakládat a být pro grupu nepostradatelný. :) Asi hodně záleží jaké schopnosti zvolíte. :)

Co mi trochu chybělo je staré dobré rozhodování kdo, že to chytá údery ve předu, ale nakonec to nebylo až tak potřeba.

0/0
17.2.2014 11:43

M60a11r12t68i37n 63P73o90c41h55m67a33n 6928209362

Tak to jsi mel podle me docela slabou druzinu. Kdo ti tam daval dmg? Ja mel mage (hlavne white a primal), runeseeker (fire dmg, ten zabijel vsechno sam plosnyma kouzlama), defender (celkem zbytecny), blademaster (ten dolevala to, co zustalo po runeseekerovi). Nejtezsi cast hry byla si konec prvi poloviny. Druha polovina hry a hlavne konec byla vylozene nuda. Kazdy fight az na par vyjimek se skladal ze dvou kouzel (bila - stit a fire - to nejvyssi dostupny) a autoaatacku od blademastara. Defender jen stal, ten byl naprd. Nicmene celkove me hra hodne bavila, ale nektery veci to chtelo doladit.

0/0
17.2.2014 14:04

J48a75n 91C91h71v57á80t47a77l 7653877477313

No právěže Defender na SinglTarget docela dával, ale bylo ho potřeba vybavit. (ono když člověk hledá, tak se dá nasbírat docela solidní sbírka artefaktů, co když nalevelujou tak to je mazec). Jinak nejvíc ironicky nakládal právě defender, protože jsem mu toho za celou hru hodně cpal do síly (a sem tam odolnost), do počtu trochu byli Paladin a Ranger (který ale po class upgradu začal velmi slušně dohánět i tím, že měl dmg->mana luk, takže ta skupinová damage ho skoro nevysilovala. Pala byla zase hodně užitečná na zachraňování situací a měla z Warfare silence (no a taky léčila). No a Druid třávil, léčil a debufoval. Ono třeba strašně moc pro ty close combat udělá, když nepřátelům zničíte zbroj, otrávíte je (- dodge debuf), a poleptáte (-armor a block). A pak už to jen léčíte.

0/0
17.2.2014 15:16

M92a69r29t66i15n 40P26o16c59h26m12a15n 6898239492

Ja samozrejme i tyhle kouzla v tech trosku tuzsich fightech pouzival a hru jsem prolezl skrz naskrz temer celou, protoze me opravdu bavila, ale defender mi i pres pomerne hodne bodech v sile a grandmasterovi v axe daval suverenne nejmin damage (je pravda, ze ta relic axe byla az na konci hry skoro a do te doby jsem mel jen cosi koupenyho). Ja ale ke konci uz temer nemusel lecit v zadnem fightu, protoze ke me pres ty fire kouzla nic nedoslo. Zakladni dmg kolem 600 a critical k 1500 - plosne vsem dokola. Pokud neco bylo odolny proti fire, tak nastoupil blademaster se dvema zlutyma mecema, ktery mel zakladni dmg kolem 300 a critoval nekde k 800 s tim, ze kdyz zabil svym utokem, tak mel dalsi utok gratis. Takze ten konec byl opravdu hodne rychly. Hlavniho bosse jsem zabil tak, ze se mi dvakrat dolecil na max portl a napotreti jsem ho trema criticalama v kuse zabil (fire kouzlo, implosion a utok od blademastera), takze byl hotovej asi za 2 minuty a ani vlastne nevim, co jsem tam mel vsechno posbirat, abych ho jakoze mohl zabit, ze uz se nebude lecit.

+1/0
17.2.2014 19:16

J60a48n 36C47h18v52á34t25a71l 7853347227673

Tak to já si ho musel sundat tak jak bylo herně plánované. Ale zas na druhou stranu to byl hezký efekt. :)

0/0
18.2.2014 11:03

V90l74a29d61i71m81í28r 82Š74e29v55e37č31e87k 1271810317724

Problémem je, že to člověka hned netrkne.

Akorát si říká, že hra je skvěle obtížná. Že něco nesedí se projeví až na konci prvního aktu, kdy bez přemožení někoho (nechci spoilovat) se teprve otevře možnost cestování. Ten souboj se pak nakonec - asi 20 pokus podaří - a jede se dám. Dá se říct, že pak je to nějakou dobu opět relativní pohoda.

Abych pravdu řekl, tak opravdové peklo začne až tak po 3 hodinách gameplaye. Po bloumání na mapě a hledání `koho si podat`, abych na něho měl a aby byly expy vystane další problém. Ve hře snad není žádný respawn. I když tohle má logiku, protože autoři nalevelováním potvor vám určují prakticky jen jednu cestu vašeho putování.

Nakonec nezbude nic, než se kouknout na net a vidět, jak to tam nějaká lama s prstem v nose všechno upeče se 4 mágy.

Abych to shrnul. Ono se dá hrát i se špatnou družinou a nakonec se to nějak vykoumá a udělá, ale je to neporovnatelně obtížnější, nežli s jinou partou. Horší je, že při skládání družiny nehraje logika a zkušenost z jiných RPG prakticky žádnou roli.

0/0
17.2.2014 11:13

V15l51a49d31i71m15í71r 45Š26e13v55e79č15e66k 1131770967164

Ještě bych dodal, že hra má v základu české titulky (divné, že to není v recenzi uvedené) a i když se tam najdou chyby (jedna i pro hratelnost docela fatální :-)), tak to ne-angličtináře určitě potěší.

+2/0
17.2.2014 11:29

R90a86d42i14m 88Z36a92t57o60p28e56k 9792525952887

Lama se 4 magy to bude mit lehci ze zacatku, ale v pozdejsi fazi zacnou mobove docela neprijemne resistovat a naopak bojovnici se odkopou a pri spravnem vybaveni (nejlepsi jsou zbrane "of Relentless") a s neevadnutelnym utokem (Expert Warfare) nakladaj uplne nehorazne a na singl target se na ne kouzelnici vubec nechytali.

0/0
17.2.2014 20:40

V21l14a66d39i68m86í12r 78Š49e18v23e40č34e96k 1831310597524

Ty čtyři mágy jsem plácl jako (zjednodušený) příklad! Spíše jde o to, že některé schopnosti -  které jdou levelovat - ve hře vůbec nevyužiješ...

Ale jak jsem psal. Dohrát to jde určitě při jakékoliv partě. Jen to bude krapet obtížnější... :-)

0/0
17.2.2014 23:36

J10á77n 75B92a10d84i46o53v73s98k79ý 2579824986666

Ouuuuuuu. X. Naposled jsem hrál IV. To ten čas leti.

+1/0
17.2.2014 1:30

L53u21k19á51š 58M50e35d48v89ě53d 5912848689633

IV byla dle mého nejlepší MMV

0/0
17.2.2014 18:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.