Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šance pro šikovné aneb jak mobilní hry změnily svět

Mobilní hry zasáhly herní svět s nebývalou tvrdostí a změnily některá zažitá pravidla. Jsou to změny pozitivní, nebo se jim naopak máme bránit? Na vaše názory se těšíme v diskuzi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M15i48c85h54a81l 61Š62r26o87u21b74e27k 8334826153540

Nechápu tu histerii kolem F2P. Já to beru jako svého charakteru DEMO. To je naopak věc, která mě šíleně vytáčí u "běžných" her. Když navíc není možnost koupenou hru, která se mi nelíbí vrátit... Takhle hraju zadarmo a když mě to baví, tak platím. Pokud mě hra baví a nejde hrát bez placení, nebo mě pořád otravuje nakupováním (jako hry od debilní Zyngy), pak odcházím. Oproti běžné hře, ale bez jediné koruny investice. Nadruhou stranu jsou hry, kde člověk může hrát úplně bez placení (pokud nepotřebuje během víkendu nabrat 100 levelů) a tady si koupím prémiové body čistě jako výraz vděku autorům, za to že udělali tak dobrou hru.

+3/0
10.3.2014 10:58

M33i38c79h47a80l 67N62e40z97v18a34l 9343904624

Ja to vidim uplne stejne. Me akorat u vetsiny F2P vadi to, ze clovek dopredu nevi, jestli se za par hodin/dni/tydnu/mesicu nedostane do situace, kde to dal bez investice nejde. A stalo me u nejmenovane hry, kdy jsem zacal hrat zadara, pak jsem jim zaplatil $5 abych si pomohl ... a pak v case jsem zjistil, ze aby clvoek hru vubec dohral (ci konkuroval ostatnim), musi tam nechat neco malo pres $1000. A u takovych projektu nejde o nic jineho, nez nalakat spousty uzivatelu, a i kdyz jim pak 1 ze sta zaplati a 99 ze sta radeji skonci, tak si mnou ruce, protoze maji vydelano.

+2/0
10.3.2014 12:38

M98i17c50h81a77l 55Š11r73o59u58b57e74k 8824306253870

No tak pro mě /jako fanouška strategií/ není klíčové hru dohrát, ale spíš se dobře pobavit. Nicméně v tom co říkáte vidím dluh herních novinářů. Přeci když je tu požadavek hráčů na podobné informace, tak by je měli dát. Tím by podobné praxi i zabránili, protože by nikdo pak takovou hru nehrál....

+1/0
10.3.2014 12:55

M29i65c54h94a81l 15N72e84z79v49a82l 9253654964

Presne tak ... novinari, recenze apod. bohuzel tyto informace nedavaji. Kdyz si vzpominam, jak jsem driv hraval Runescape, kde se platilo $5 mesicne a tim to bylo dane, tak jsem je platil rad a vedel, co za to dostanu. I ted nemam problem platit za mobilni hru $5-15 mesicne, pokud poskytuje adekvatni zabavu. Ale pokud se clovek bavi a pak najednou prijde necekanej zarez typu zaplat balik, nebo defakto koncis, tak je to skoro az "vydirani". Tvurci tak hraji na "emoce" hrace, ktery investoval velky cas do neceho, a bud o vse prijde (nebo se zasekne), nebo ty prachy proste vysoli.

+1/0
10.3.2014 13:00

F69i16l13i59p 53T86ř14e25b40a 6183700108326

Ač je to i pro mě překvapením, epizoda mobilních hříček měla na herní průmysl veskrze kladný vliv - ovšem není to nic, na co by kdo měl být hrdý. Nástup casual a mobilních her totiž zásadním způsobem podtrhl problém, který sžíral celé odvětví prakticky bez povšimnutí už několik let.

Teprve fb/ios/android hry ukázali na nováčcích naplno to, na co se větším vydavatelům do té doby relativně dařilo neupozorňovat - ulovit co nejvíc zákazníků s co nejmenším úsilím, oškubat a zahodit. A příště jen přihodit pár milionů na reklamu, a tak pořád dokola. Co na tom, že některé herní série prakticky nepřinesly nic nového od vydání předchozí generace konzolí? Hlavně že si zákazník koupil všech 8 dílů (možná míň, nevím)!*

Teprve nástup nezkušených (nebo prostě příliš nenažraných) mobilních vydavatelů si toho uvědomila i významná část hráčské populace, a hlavně tvůrci kvalitních her. Teprve díky tomu se do jejich hledáčku dostalo komunitní financování a nezávislost na velkých vydavatelích. Teprve díky tomu mohou opět vznikat kvalitní profesionální hry, a třeba se tento trend vrátí i k páteři herního průmyslu.

Tedy: díky vám, tvůrci mobilních her, za vaše přispění k vývoji herního průmyslu!

*Samozřejmě existuje pár čestných výjimek, ale trend je (byl?) zřejmý. Stejně tak něříkám, že casual hry jsou vždy špatné, naopak.

0/0
10.3.2014 10:42

F87i85l89i44p 10P94e83t67e44r 1158866294901

Uz od dob Nokie 5110 je prvni veci co udelam kdyz mam v ruce novy mobil, tak se kouknu co tam ma majitel za hry, popr. co tam pobezi. Uz od Hada jsem cekal na nejake dalsi hry, takovej Space Impact (nebo jak se to jmenovalo) na 5510 jsem hral porad. S prichodem smartphonu jsem zavyskl. Uz pres tri roky sleduju ten postupny vyvoj. Dnes uz je na telefon k dostani tolik titulu ktere se vyrovnaji AAA titulum, ze si myslim ze si kazdy vybere.

Take je to pro me dobra casova zalezitost, jelikoz mam rodinu, nemam cas sedet dve a vice hodin v kuse u hry, takze takova flexibilita kterou mi nabizi hry na mobilu, mi vyhovuje. Navic hraju hry kde nemusim hned reagovat, takze muzu kdykoliv vypnout a vratit az mam cas.

Myslim ze se casem AAA tituly spoji s mobilnimi, kdy clovek bude moct hrat na cestach to same co doma. Neco ve smyslu Wii U. Ale to chce jeste cas.

+1/0
10.3.2014 8:15

T50o45m74á96š 57K95o14z76l95í91k 4122351641968

Pro mne je to s hraním na mobilu  stále stejné, stejně jako jsem nikdy moc nehrál hada na nokii nehraju ani teď na chytrém telefonu. Největší problém pro mne představuje asi ovládání her na mobilu, na malých číslech na starších telefonech to bylo takové neohrabané a na dotykovém displeji mě to vyloženě nebaví, navíc všechny hry uspůsobené dotykovému ovládání bývají až příliš jednoduché (co do herních principů) ... u hopsaček postavička většinou sama běží a mačkáme jen klik pro výskok atp., jediné co si umím představit že by se mohlo ovládat dobře a přitom být alespoň trochu komplexní tak maximálně nějaká strategie, nebo tahovka. Když se k tomu ještě přidá agresivní platební model vs. reklama přes půl okna se hrou tak je to jen vyloženě otrava. Přeci, stále telefon mám na telefonování/textování potažmo na užitečné aplikace jako je navigace atp.a na hraní pak konzoli a PC. Stejně ani nemám čas trávit ho u takových ptákovin jako nabízí mobilní produkce. A těch minutových chvil kdy by se dalo si chvilku zahrát na mobilu je jako šafránu, maximálně zastávka na záchodě, jinak většinou když se někam přesunuji tak řídím :). To když už mi ze dne zbyde večer pár hodinek času raději je strávím u nějaké kvalitní AAA hry ... mávám Dark Souls 2 :D ...

+2/0
10.3.2014 7:05

V83á83c22l73a68v 34H75o39v47u17r24e50k 3809333392900

Doba i technika kráčejí vpřed mílovými kroky a lidé, ať chtě nebo nechtě, kráčejí s nimi. Osobně mobilní hry vítám, na ukrácení dlouhé chvíle, ať už je to kdekoliv, naprosto optimální. Vždy po ruce, hry zadarmo nebo v naprosté většině za dvacku.. Za ty 2 roky, co mám chytrý telefon, jsem si vytvořil sbírku her ze všech žánrů a většinu hraju dosud. Jako zápor vidím to, že chytré mobilní telefony se stávají čím dál většími žrouty času a vytrácí se mezilidská kontaktní komunikace.. Snad dnešní mladá generace pochopí, že život není jen Facebook a nebo fotky před zrcadlem.. ;)

0/0
10.3.2014 5:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.