Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přichází čas virtuální reality, pomůže porno jako motor nové technologii?

Před dvaceti lety to nevyšlo, virtuální helma VFX1 získala nálepku zbytečného zařízení. Co se po letech změnilo? Má virtuální realita v dnešní podobě šanci? Odpovídá redakce Bonusweb.cz, na vaše názory se těšíme v diskuzi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F61i61l63i34p 86T22ř58e20b48a 6323400948726

Já bych VR přirovnal k paintballu (už proto, že většina aplikací se pravděpodobně bude orientovat stejným směrem). Je to zábava, je to super, když s pár kamarády vyrazíte do lesa / mimozemského dolu / 2. světové / ..., trochu si zastřílet. Spoustu lidí to zkusilo, a spoustu lidí to baví, ale kolik z vás má doma paintballovou pušku? A to není o moc dražší...

Já věštím slibnou budoucnost spíše AR (Google Glass). Ta se dá totiž velmi dobře použít i pro práci, např ve formě virtuálního monitoru, jak tu někdo psal.

Rozdíly jsou spíše kosmetické, ale o to důležitější. S GG vidíte, a jste vidět (resp. váš obličej), nejste odříznuti od okolního světa. S OR lze replikovat obraz snímaný kamerou, ale je to trochu přes ruku. GG je přenosné a lehké, OR je pořád relativně velká a těžká věc na vašem obličeji. GG je použitelné pro jakékoliv funkční oko (byť zatím jen pravé), OR vyžaduje symetrický zrak a přizpůsobivý mozek.

Samozřejmě "immersion" je u VR úplně nekde jinde, ale nejsem si jist, zda to samo o sobě bude stačit...

0/0
19.5.2014 13:40

M37i54c96h97a52l 18V22e78r26n70e41r 8597746557974

Ale to porovnáváš neporovnatelné. K tomu paintballu potřebuješ hřiště a ty kamarády a domluvit termín atd, což samozřejmě omezuje četnost využití paintballové pušky. Pak si samozřejmě člověk rozmyslí, jestli si ji pořídí. Kdežto VR brýle pichneš do kompu, když přijdeš z práce domů, za chvilku se připojíš do multiplayeru, hoďku si zapaříš a hotovo.

A Google Glass? To je zase primárně určené pro nějakou sociální interakci, případně nějaké aplikace, ne pro hráče. Pro VR hry je samozřejmě žádoucí, aby hráči nerušil atmosféru okolní svět :-)

Co se týče ceny - sedm tisíc korun skutečně není cena kvalitní herní PC sestavy, jak tvrdíš níže. Není to málo, ale není to ani extrémně moc. Playstation 4 stojí dvakrát víc a Xbox One je ještě dražší. Nebo třeba nějaká high end herní klávesnice a myš můžou dohromady stát taky sedm tisíc a víc. Určitě se najde dost hráčů, i těch příležitostných, kteří si to pořídí - už vývojářských verzí Oculus Rift se do půlky dubna prodalo 85000.

0/0
20.5.2014 8:25

D30r14a67h94o54m41í19r 23S32t66r71o14u88h92a79l 4715268772534

Já měl to štěstí si Oculus vyzkoušet ve vývojářské verzi a můžu říct, že to za to stálo. 7 tisíc korun? Vždyť je to jen cena monitoru nebo cena trošku dražšího tabletu. Dle mého názoru potenciál nevisí jen na hloupém posedávání na gauči a točení hlavou okolo.

Rád bych viděl nějakou modifikaci, kdy by se zkombinovala zobrazovací technika s technikou detekční, například s kinectem. Potom připojíte kinect a OR k tabletu a můžete například larpovat v reálném prostředí, plnit si questy (systém by umožňoval v reálném světě questy vytvářet).

Samozřejmě asi největší zlom nastane v okamžiku, kdy se tato technologie dostane na konzole. To se pak její vývoj skutečně rozjede. Sony svou šanci přošvihlo. Místo toho, aby se chytili dobrého nápadu a investovali ve správné firmě výměnou za podíl, vymysleli své brýle s cenovkou 30 tisíc korun.

Vedle toho cena za OR vypadá směšně. Jakmile brýle přijdou na trh, určitě si je koupím. Chci třeba vyzkoušet vzdálený přenos obrazu z robota, který budu pomocí OR ovládat.

Už jste se stali psem? :-)

0/0
19.5.2014 9:22

F21i56l19i64p 29T18ř53e98b81a 6453920928376

Dovolím si podotknout, že se svým víceméně průměrným platem si OR zcela jistě nepořídím, protože 7 tisíc není cena monitoru, ale cena herní sestavy z druhé ruky, případně kancelářské komplet nové.

OR do domácnosti bude mít smysl, až vyjde dostatek zajímavých titulů, do té doby vidím jeho budoucnost v herna, nebo jiné formě pronájmu.

0/0
19.5.2014 12:55

M46i13c21h28a28l 71V98e27r94n44e83r 8747856457184

Já tedy opravdu nechápu tu všeobecnou skepsi mezi redaktory i diskutujícími - trochu optimismu:-) A pro ty, kteří si nedovedou představit využití Oculusu ve hrách jedno video od lidí, kteří si vyrobili takový první zárodek holopaluby ze Star Treku;-) http://www.youtube.com/watch?v=k7n5kRRHDpw

Jo, a s tím pornem - samozřejmě už na Oculusu někdo testoval japonské porno hry (pokud by to nikdo neotestoval už půl hodiny po obdržení vývojářské verze Oculusu, tak bych ztratil víru v lidstvo;-D). A protože Japonci vědí, co dělají, a ty zmíněné hry mají dobrou grafiku, reakce testujícího (ne moje osobní, četl jsem to na jednom webu) byla velmi pozitivní. Navíc za pomoci výrobku soudruhů z Číny, kteří už pro Oculus vytvořili periferii simulující "intimní zónu":-)

Takže za mě - jednoznačně se těším!

0/0
16.5.2014 21:58

A88d32a89m 69R42y95c11h86l73ý 1938137759453

Není nad opravdový kvalitní sex s živou ženou

0/0
16.5.2014 15:52

H87e20r40b86e72r78t 75V51á89c67l53a96v16s53k92ý 4619735801532

Těm skeptickým redaktorům připomenu jejich "prognózy" za 2 roky.

0/0
16.5.2014 15:01

O32n18d89ř92e22j 13K32o94p50e11c34k53ý 6330675327808

Abych shrnul můj příběh s nejnovějšími zobrazovacími technikami poslední doby - tedy VR a 3D.

3D - vidím jen na jedno oko, tudíž je 3D pro mě passé. A opravdu mi vadilo, jak se o tom mluvilo a psalo jako o technologii budoucnosti, která dříve nebo později bude všude. Naštěstí nástup UHD a obřích prohnutých obrazovek snad poslalo "3D do všech domácností!" definitivně do pekla.

Virtuální realita - tam mám stejný problém, ale ta myšlenka - být přímo ve hře, mě uchvátila i přesto, že jsem věděl, že pro mě to bude nepoužitelné, říkal jsem si ale, že se to možná jednou v budoucnu nějak vyřeší. Oculus pro mě následně zabila akvizice od Facebooku. Tím se ale nic nezměnilo na mém názoru, že je to technologie budoucnosti.

Nedávno jsem ale měl možnost vyzkoušet Google Glass a názor jsem byl nucen změnit.

Přímé projekce do oka a holografické projekce, se kterými budeme jednou moci pracovat. Doufám, že technologie se vydá tímto směrem.

+3/0
16.5.2014 11:40

D17r33a52h87o22m65í42r 46S41t31r25o44u88h56a93l 4215308322324

Hm... tak to Vám bude stačit jen poloviční výkon počítače, když se necháte generovat jen půlku obrazu :-).

0/0
19.5.2014 9:25

P23a79v30e46l 73L69a56n79g11w88e43i98l 3727473315216

Jinak jeste dodam, ze jako nejvetsi problem vidim momentalne tu nevolnost. Mam predobjednan DK2 tak budu moc posoudit jestli se to zlepsilo. Ono pokud clovek nehraje FPS tak se to da dost omezit - ale zatim kazdy se me na to pta, je videt ze z toho je nejvetsi strach. Plus, je to tak intenzivni zazitek, ze VR typu Oculus podle me zatim neni pro "casual" pouziti, kdyz chce clovek jen tak vypnout. Mozna devkit2 to zmeni. Ale musite mit na to naladu. Myslim ze to ma sanci na masove rozsireni, ale ne na neustale pouzivani, napr. jako mobil. To bych spis videl u augmented reality, treba ze si vyspawnuju 3 virtualni monitory pro praci :) Oculus bych prirovnal k navsteve kina, clovek to dela bezne a pravidelne, ale ne kazdy den.

+2/0
16.5.2014 10:42

D54r50a37h64o19m51í57r 55S80t80r17o59u60h54a40l 4425138452104

Ta nevolnost a bolení hlavy dost souvisí s virtuálním rozesupem očí a reálným rozestupem obrazů v brýlích. Doufám, že to bude seřiditelné (pokud nepůjde posunout optika, tak alespoň obraz).

Pak je tu samozřejmě nesoulad vizulního pohybu a jeho nedetekce ve středním uchu. Hm... hrál jste někdy Mirrors Edge?

0/0
19.5.2014 9:31

P67a37v13e15l 24L52a19n61g44w52e86i26l 3707513355816

Pokusim se o komentar od nekoho, kdo VR vyzkousel :) Zkousel jsem VR na Invexu 96, ted vlastnim Oculus(devkit 1). Pamatuju si hype v 90. letech a z Invexu moji zvedavost a nasledne zklamani. Uz nevim co to bylo za helmu, mozna VFX. Kazdopadne po nasazeni clovek sledoval 2 LCD obrazovky se sekajicim se DOOMem (cca 10 fps), par cm od oci. Nic to ve me nezanechalo. Oculus je zazitek, ktery muj mozek zmatl tolik jako se to nepovedlo ani IMAXu. I v tom nizkem rozliseni je imerze takova, ze dokazete odhadovat velikosti predmetu/budov a prostredi cloveka skutecne obklopi ze vsech stran. To se zadne 3d nebo radoby 3d technologii co znam zatim nepodarilo. Rozdil mezi vlnou z 90. let a soucasnou VR vlnou je podle me v tom, ze zatimco v 90. letech sla vetsina hype "zeshora" (od spolecnosti a medii), ted jde vetsina puvodniho hype "zespoda" (pres nadsene reakce na YouTube, viz babicka s helmou tady v clanku). Ja sam jsem se o Oculusu dozvedel od kamarada, ne ze SCORE jako v 90. letech...

Pokud devkit 2 a konecny produkt splni co slibuji, tak po dostatecnem poctu videi a dostatku her/aplikaci nastane ten "bod zlomu". Dulezite je, ze vyvojari techto zarizeni jsou zaroven uzivateli a fanousky. Nedokazu si predstavit vyvojare nadseneho z VFX-1. Vsichni byli nadseni z toho konceptu VR, ale kdo to zkusil v 90. letech byl(po pravu) zklaman. Problem ale nebyl s konceptem, problem byl v hardware. Proto jsem optimisticky v tom smyslu, ze budou dal vznikat aplikace / hry / dema, protoze pokud uz vlastnite a vyvijite pro Oculus(jako ja:) jen tezko je to neco co date do supliku jako dalsi zbytecnost pro kterou nema smysl vyvijet. Clovek to dela prinejmensim pro svoji zvedavost a zkouseni novych prostredi apod.

A vyvojari je to, co kazda platforma potrebuje. Proto jsem optimisticky. Jde ted o to, kdy prijde neco co spusti takovou viralni reakci(nebo mozna to bude vice aplikaci najednou) co zpusobi masivni rozsirovani VR. Samozrejme nesmi se zastavit vyvoj hardware, coz ale necekam.

+10/0
16.5.2014 10:33

J66a79r94o67s13l37a72v 90H91a87n48z30l50í44k 2139665693128

http://youtu.be/I60BhhL9H30

+3/0
16.5.2014 9:58

B30a53r27t46o31l49o66m41ě94j 20K37u92s 2905886191283

Myslím, že virtuální realita v současné podobě má šanci uspět, ale spíše mimo oblast her. Dokážu si ji představit jako ideální způsob, jak bude architekt ukazovat klientovi nový projekt, nebo jak bude moci 1000 studentů medicíny najednou přihlížet stejné operaci. Tedy tam, kde není klíčové pohodlné a intuitivní ovládání pohybu a stačí se jenom rozhlížet. Nedivil bych se, kdyby vedle 3D kin jako IMAX vznikla kina s virtuální realitou, kde každý nafasuje Oculus Rift a během průletu vrakem titaniku se bude moci dívat na všechny strany.

Ve hrách předpovídám Oculusu stejný osud, jako má nyní Kinect, tedy že bude použitelný ve velmi omezené množině her. Kinect je skvělý v tanečních a cvičebních hrách, ale každý pokus napasovat ho na nějakou 3D akci skončil fiaskem. Stejně tak si myslím, že Oculus a jemu podobní budou mít šanci u her, kde postava hráče sedí a třímá v rukou jeden ovladač, který nepustí z ruky - tj. u automobilových a leteckých simulátorů.

+2/0
16.5.2014 9:46

O57n74d33ř50e42j 63M98a39r24e31k 2632697412935

je to otázka jen toho jestli nějaká hra plně využije výhod VR a revoluce ve hrách je na světě a s tím spojený úspěch VR.

0/0
16.5.2014 9:45

A18l83e58x11a48n14d38r 49C42h72y27t46i95l 2764792645931

Kdo by pred dvaceti lety rekl, na jake urovni budou dnesni hry ? O tom se nam ani nesnilo. Kinect? To bylo temer nepredstavitelne zarizeni. Tehdejsi prvni 3D helma stala pres 20.000 pokud si dobre pamatuju a strasne moc jsem ji chtel, akorat jsem jeste jako student nemel finance.

Budoucnost vidim v obycejnych lehkych brylich nebo v primem pripojeni ala Matrix, v helme ne. To je ale jeste brzy. kazdopadne se to zlepsuje.

0/0
16.5.2014 9:03

H57y40n41e25k 54Š91l45a61h87ů89n27e17k 4169273136709

Přímé připojení ala Matrix... to jako vážně? :)

0/0
16.5.2014 11:34

A63l26e29x19a41n86d69r 24C29h34y90t76i24l 2274132615431

Samozrejme, prozatim to samozrejme nelze v takovem rozsahu, ale uz lze pomoci ruznych implantatu ovladat napriklad umelou ruku.

Viz http://www.rozhlas.cz/leonardo/clovek/_zprava/umela-ruka-ktera-citi--1312825

Za par desitek let by nemusel byt problem mit prozkoumany lidsky mozek natolik, aby slo z mozku ovladat ruzne interakce osobniho pocitace. Jen jde o to, implantovat nejake zjednodusene receno konektory na nervy.

0/0
16.5.2014 11:54

M66a68r22e10k 62Z92a38h66r65a86d25i48l 6314349665981

Jak už bylo zmíněno. Zásadní bude existence nějaké rozumné, návykové a zajímavé aplikace pro VR. Ale zatim si (kromě několika medicínských, vojenských a záchranářských experimentů) žádnou takovou představit nedokážu...

0/0
16.5.2014 8:22

J42a34n 23P63r44o84k25o53p 8702112359668

Ja mam dev kit 2 predobednany, hraju letecke simulatory a na to je to jak delane

+1/0
16.5.2014 9:01

P53a83t73r71i24k 54S71p60i44t58z63b62a36r80t 1744316824975

Od doby co to koupil Zuckerberg, ne díky

+2/−2
16.5.2014 1:06

J79a12n 65N19o24ž83i77č48k79a 1310835959563

Rad bych se mylil, ale obavam se ze to pouzije na nejakou kravinu spojenou s fucebookem bohuzel :-(

+1/−1
16.5.2014 8:12

J90a90n 12P98r21o12k51o75p 8172792939488

Souhlasim, ale aby to mohl pouzit na nejakou kravinu s FB, tak to bude muset byt pouzitelne pro masy, takze do toho bude muset nalit hromadu penez.

+1/−1
16.5.2014 9:00

D97r75a59h10o18m14í50r 31S87t12r54o63u86h73a58l 4875458152914

To je pravda. V tomhle případě bych byl radši, kdyby to dostal do pracek spíš Microsoft, než FB.

0/0
19.5.2014 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.