Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak se dělá hra: sednout a programovat

Studio Alda Games odkrývá exkluzivně pro Bonusweb další etapy herního vývoje. Tentokrát se blíže podíváme na řádky kódu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L64i48b82o75r 14K42r18a48l 1909747924586

Zdravim, jsem laik a vidim, ze ty hry jsou 2D arkady. Zajimal by me rozdil/vyhoda v programovani 2D hry prave ve zminovane Unity 3D. Je to rychlejsi/snazsi oproti napr. NetBeans + Android SDK nebo je vyhoda pouze v moznosti konverze na ruzne platformy?

0/0
19.5.2014 17:13

P11a59v93e97l 65L52a55n31g66w35e27i15l 3557443755756

Tak Unity3D je hotovy engine, SDK je low level. V engine je spoustu veci ktery bys resil sam uz davno vyresenych + v asset store jsou dalsi reseni...takze to urychli vyvoj. Samozrejme vic se to projevi u slozitejsich her, ale i u jednodussich veci jestli se chces zabyvat i takovou hlouposti jak animovat sprites, musis si naprogramovat nejakou primitivni framework aspon na tohle + management resources a uz to pak narusta. Samozrejme Unity apod. umi mnohem vic.. Ta konverze na platformy je celkem velke plus, vetsina mobilnich her je dobre vyvijet pro Android/iOS a malokdo rad vyviji minimalne dve verze. Tohle jde mimochodem i s Flashem (prijde mi ze to moc lidi nevi), proste se misto publikovat pro Flash Player zvoli publikovat pro AIR (iOS nebo Android). Samozrejme, Flash/AIR je zase vic low level ale urcite ne tak jako cista SDK + multiplatformni. A neni to nativni kod, ale u modernich mobilu a jednodussich her pouzivajicich Stage3D by to nemelo nejak vadit.

+1/0
19.5.2014 20:18

L68u45k26a53s 97S22u23c57h27a35n17e44k 5376697243830

Jsem ze staré školy a proto jsem při spojení "programovat" a "Unity 3D" trochu vytřeštil oči. Práci v hotových enginech bych přímo programováním nenazval, ale uznávám, že čeština moc lepšími slovy neoplývá ... skriptování nezní zrovna moc úderně :)

0/0
19.5.2014 14:54

H92e78r25b14e16r28t 55V89á96c54l47a42v37s40k38ý 4659705781552

WTF? V Unity se dá zcela regulérně programovat v C#. Assembler to holt není.

+1/0
19.5.2014 18:33

F58i49l59i87p 46K45r79a39u45s 9209938966217

Tak je bazilion veci, co Unity neresi a naprogramovat se musi. Nejaky noumik muze naskriptit trivialni hru nebo prototyp v Unity, pokud je na game designera nadprumerne sikovny. Ale pokud ma byt hra o neco slozitejsi, prace pro programatora (ci programatory) se najde az az.

+1/0
20.5.2014 1:07

M42a22r75e29k 70Z69a29h23r54a29d98i60l 6794849275881

Pěkný čtení. U programování jsem čekal článek sice trochu víc rozepsaný, ale i tak díky.

+1/0
19.5.2014 8:27
Foto

J69a46r65e80k 21J73a33k15u42b78č33e75k 7829440958108

Diky za clanek, povedo se vam treba vysvetleni agility pristupu ve zkratce R^

+2/0
19.5.2014 7:46

H42e14r30b60e21r67t 94V51á65c10l39a50v98s17k60ý 4289905691972

Ve světle zlevnění hi-end Unreal Engine 4 na $19 dolarů (+5 % ze zisku) začíná působit licenční politika Unity3D poněkud nemístně. Nejen, že musíte koupit základní verzi za $1500, vy musíte zaplatit dalších $1500 za každou další platformu, pro kterou chcete exportovat. Vyvíjet tedy pro Android bez omezení vyjde s Unity3D na cca 60 000 Kč, což je pro vývoj indie hry s nejistou návratností trochu příliš.

0/0
19.5.2014 4:04

A54l22e84š 46K18ř16í43ž 9494464925469

Unity3D licenční politiku nedávno lehce změnili. Aktuálně může vyvíjet pro všechny platformy zadarmo. Free verze má ale některé omezení. Př, Ve hře zůstane úvodní obrazovka unity3D, nemáte profiler, atd.. Dále je možnost platit pouze 75$ měsíc jako předplatné.

Aleš Kříž - Alda Games

0/0
19.5.2014 10:17

F77i58l29i65p 55K58r34a15u30s 9739948106807

$75 za mesic po minimalni obdobi 12 mesicu vs jednorazovych $19 (clovek nemusi mit predplatne ani pro nasledne vydani hry, pokud nepotrebuje nejnovejsi updaty a pristup k marketplace...). A to jsou castky za kazdeho clena tymu, ktery s enginem potrebuje neco delat, to pak jde rychle nahoru.

Unity budou muset na sve licencni politice zapracovat, jejich engine je hezky, ale neni to az zas takovy zazrak, aby si mohla dovolit byt drazsi nez high end enginy. Zvlast kdyz si vzpomenu na jejich neochotu dohodnout se s Xamarinem na aktualizaci te priserne prehistoricke verze Mona.

0/0
19.5.2014 12:27

J81i33ř34í 96P81e60t41r16u83ž89e83l24k95a 5957232275702

Na webu UE4 píší "$19 / mo", tedy $19 / měsíc, takže to jednorázové asi nebude. Taky je otázka, nakolik je (ne)použitelná Unity free verze, chybí tam pěkné featury, ale pro začátek by to snad mohlo stačit. Jinak to ale není levné, to je fakt

0/0
19.5.2014 18:27

H30e11r15b86e51r20t 84V52á58c36l22a69v94s13k53ý 4409135231822

Předplatné UE4 lze kdykoliv ukončit, je to ve FAQ.

+1/0
19.5.2014 18:30

P19e60t88r 14Č86e61r87n73ý 2148689594452

U takhle jednoduchých věcí se vykašlete na všechny tickety a podobné krávoviny. To jenom zdržuje.

+2/−1
19.5.2014 2:48

H16y44n10e71k 89Š22l38a71h47ů80n48e54k 4479713206799

Jednoduchých věcí... :-D

+1/0
19.5.2014 4:00

M45a52t21ě82j 22K14a65b80z25a24n 1522980768158

to jste asi žádnou hru ještě nedělal:) je to proces a tickety opravdu pomáhají, i taková "drobnost" jako tower defense na jedné obrazovce představuje pro vývojáře slušnou výzvu na time management

+3/0
19.5.2014 9:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.