Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak se dělá hra: sednout a programovat

Studio Alda Games odkrývá exkluzivně pro Bonusweb další etapy herního vývoje. Tentokrát se blíže podíváme na řádky kódu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L97i20b60o22r 51K70r70a67l 1789527624826

Zdravim, jsem laik a vidim, ze ty hry jsou 2D arkady. Zajimal by me rozdil/vyhoda v programovani 2D hry prave ve zminovane Unity 3D. Je to rychlejsi/snazsi oproti napr. NetBeans + Android SDK nebo je vyhoda pouze v moznosti konverze na ruzne platformy?

0/0
19.5.2014 17:13

P27a75v64e37l 48L81a46n90g93w44e75i79l 3737583135536

Tak Unity3D je hotovy engine, SDK je low level. V engine je spoustu veci ktery bys resil sam uz davno vyresenych + v asset store jsou dalsi reseni...takze to urychli vyvoj. Samozrejme vic se to projevi u slozitejsich her, ale i u jednodussich veci jestli se chces zabyvat i takovou hlouposti jak animovat sprites, musis si naprogramovat nejakou primitivni framework aspon na tohle + management resources a uz to pak narusta. Samozrejme Unity apod. umi mnohem vic.. Ta konverze na platformy je celkem velke plus, vetsina mobilnich her je dobre vyvijet pro Android/iOS a malokdo rad vyviji minimalne dve verze. Tohle jde mimochodem i s Flashem (prijde mi ze to moc lidi nevi), proste se misto publikovat pro Flash Player zvoli publikovat pro AIR (iOS nebo Android). Samozrejme, Flash/AIR je zase vic low level ale urcite ne tak jako cista SDK + multiplatformni. A neni to nativni kod, ale u modernich mobilu a jednodussich her pouzivajicich Stage3D by to nemelo nejak vadit.

+1/0
19.5.2014 20:18

L32u15k57a83s 17S65u64c27h49a80n79e89k 5966507943980

Jsem ze staré školy a proto jsem při spojení "programovat" a "Unity 3D" trochu vytřeštil oči. Práci v hotových enginech bych přímo programováním nenazval, ale uznávám, že čeština moc lepšími slovy neoplývá ... skriptování nezní zrovna moc úderně :)

0/0
19.5.2014 14:54

H51e79r82b47e46r93t 26V22á97c40l47a13v74s83k41ý 4779215671232

WTF? V Unity se dá zcela regulérně programovat v C#. Assembler to holt není.

+1/0
19.5.2014 18:33

F55i47l14i97p 19K19r10a19u98s 9109658106957

Tak je bazilion veci, co Unity neresi a naprogramovat se musi. Nejaky noumik muze naskriptit trivialni hru nebo prototyp v Unity, pokud je na game designera nadprumerne sikovny. Ale pokud ma byt hra o neco slozitejsi, prace pro programatora (ci programatory) se najde az az.

+1/0
20.5.2014 1:07

M93a79r80e31k 77Z30a15h85r21a41d71i19l 6354279235731

Pěkný čtení. U programování jsem čekal článek sice trochu víc rozepsaný, ale i tak díky.

+1/0
19.5.2014 8:27
Foto

J96a48r22e84k 82J81a52k14u74b83č38e36k 7939160228968

Diky za clanek, povedo se vam treba vysvetleni agility pristupu ve zkratce R^

+2/0
19.5.2014 7:46

H73e46r17b80e14r59t 55V43á47c17l69a35v72s36k98ý 4839825951342

Ve světle zlevnění hi-end Unreal Engine 4 na $19 dolarů (+5 % ze zisku) začíná působit licenční politika Unity3D poněkud nemístně. Nejen, že musíte koupit základní verzi za $1500, vy musíte zaplatit dalších $1500 za každou další platformu, pro kterou chcete exportovat. Vyvíjet tedy pro Android bez omezení vyjde s Unity3D na cca 60 000 Kč, což je pro vývoj indie hry s nejistou návratností trochu příliš.

0/0
19.5.2014 4:04

A13l27e86š 20K21ř97í37ž 9264134455769

Unity3D licenční politiku nedávno lehce změnili. Aktuálně může vyvíjet pro všechny platformy zadarmo. Free verze má ale některé omezení. Př, Ve hře zůstane úvodní obrazovka unity3D, nemáte profiler, atd.. Dále je možnost platit pouze 75$ měsíc jako předplatné.

Aleš Kříž - Alda Games

0/0
19.5.2014 10:17

F58i27l35i59p 22K60r79a16u91s 9919878666517

$75 za mesic po minimalni obdobi 12 mesicu vs jednorazovych $19 (clovek nemusi mit predplatne ani pro nasledne vydani hry, pokud nepotrebuje nejnovejsi updaty a pristup k marketplace...). A to jsou castky za kazdeho clena tymu, ktery s enginem potrebuje neco delat, to pak jde rychle nahoru.

Unity budou muset na sve licencni politice zapracovat, jejich engine je hezky, ale neni to az zas takovy zazrak, aby si mohla dovolit byt drazsi nez high end enginy. Zvlast kdyz si vzpomenu na jejich neochotu dohodnout se s Xamarinem na aktualizaci te priserne prehistoricke verze Mona.

0/0
19.5.2014 12:27

J44i73ř82í 77P12e57t38r51u21ž20e86l92k56a 5597952695152

Na webu UE4 píší "$19 / mo", tedy $19 / měsíc, takže to jednorázové asi nebude. Taky je otázka, nakolik je (ne)použitelná Unity free verze, chybí tam pěkné featury, ale pro začátek by to snad mohlo stačit. Jinak to ale není levné, to je fakt

0/0
19.5.2014 18:27

H32e38r40b11e39r20t 18V47á75c86l33a12v88s41k20ý 4389295681752

Předplatné UE4 lze kdykoliv ukončit, je to ve FAQ.

+1/0
19.5.2014 18:30

P34e53t47r 10Č87e48r17n16ý 2258719284142

U takhle jednoduchých věcí se vykašlete na všechny tickety a podobné krávoviny. To jenom zdržuje.

+2/−1
19.5.2014 2:48

H29y20n32e86k 65Š37l21a43h43ů72n69e63k 4809503286189

Jednoduchých věcí... :-D

+1/0
19.5.2014 4:00

M30a54t82ě27j 39K37a93b80z78a89n 1392230908138

to jste asi žádnou hru ještě nedělal:) je to proces a tickety opravdu pomáhají, i taková "drobnost" jako tower defense na jedné obrazovce představuje pro vývojáře slušnou výzvu na time management

+3/0
19.5.2014 9:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.