Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak se dělá hra: sednout a programovat

Studio Alda Games odkrývá exkluzivně pro Bonusweb další etapy herního vývoje. Tentokrát se blíže podíváme na řádky kódu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L20i68b57o75r 47K75r23a37l 1979637864356

Zdravim, jsem laik a vidim, ze ty hry jsou 2D arkady. Zajimal by me rozdil/vyhoda v programovani 2D hry prave ve zminovane Unity 3D. Je to rychlejsi/snazsi oproti napr. NetBeans + Android SDK nebo je vyhoda pouze v moznosti konverze na ruzne platformy?

0/0
19.5.2014 17:13

P28a85v16e37l 42L18a48n66g81w71e98i42l 3397143505556

Tak Unity3D je hotovy engine, SDK je low level. V engine je spoustu veci ktery bys resil sam uz davno vyresenych + v asset store jsou dalsi reseni...takze to urychli vyvoj. Samozrejme vic se to projevi u slozitejsich her, ale i u jednodussich veci jestli se chces zabyvat i takovou hlouposti jak animovat sprites, musis si naprogramovat nejakou primitivni framework aspon na tohle + management resources a uz to pak narusta. Samozrejme Unity apod. umi mnohem vic.. Ta konverze na platformy je celkem velke plus, vetsina mobilnich her je dobre vyvijet pro Android/iOS a malokdo rad vyviji minimalne dve verze. Tohle jde mimochodem i s Flashem (prijde mi ze to moc lidi nevi), proste se misto publikovat pro Flash Player zvoli publikovat pro AIR (iOS nebo Android). Samozrejme, Flash/AIR je zase vic low level ale urcite ne tak jako cista SDK + multiplatformni. A neni to nativni kod, ale u modernich mobilu a jednodussich her pouzivajicich Stage3D by to nemelo nejak vadit.

+1/0
19.5.2014 20:18

L81u69k13a78s 67S91u14c36h16a68n19e70k 5956837673610

Jsem ze staré školy a proto jsem při spojení "programovat" a "Unity 3D" trochu vytřeštil oči. Práci v hotových enginech bych přímo programováním nenazval, ale uznávám, že čeština moc lepšími slovy neoplývá ... skriptování nezní zrovna moc úderně :)

0/0
19.5.2014 14:54

H66e19r57b33e76r10t 84V98á47c84l70a70v12s74k13ý 4489435831332

WTF? V Unity se dá zcela regulérně programovat v C#. Assembler to holt není.

+1/0
19.5.2014 18:33

F57i17l15i65p 25K17r47a44u38s 9809428966727

Tak je bazilion veci, co Unity neresi a naprogramovat se musi. Nejaky noumik muze naskriptit trivialni hru nebo prototyp v Unity, pokud je na game designera nadprumerne sikovny. Ale pokud ma byt hra o neco slozitejsi, prace pro programatora (ci programatory) se najde az az.

+1/0
20.5.2014 1:07

M11a13r57e71k 51Z82a46h33r45a35d78i81l 6924659515451

Pěkný čtení. U programování jsem čekal článek sice trochu víc rozepsaný, ale i tak díky.

+1/0
19.5.2014 8:27
Foto

J97a17r94e91k 45J33a77k43u60b50č28e21k 7849770608128

Diky za clanek, povedo se vam treba vysvetleni agility pristupu ve zkratce R^

+2/0
19.5.2014 7:46

H56e89r38b15e12r12t 45V84á22c80l73a70v81s30k88ý 4389645511712

Ve světle zlevnění hi-end Unreal Engine 4 na $19 dolarů (+5 % ze zisku) začíná působit licenční politika Unity3D poněkud nemístně. Nejen, že musíte koupit základní verzi za $1500, vy musíte zaplatit dalších $1500 za každou další platformu, pro kterou chcete exportovat. Vyvíjet tedy pro Android bez omezení vyjde s Unity3D na cca 60 000 Kč, což je pro vývoj indie hry s nejistou návratností trochu příliš.

0/0
19.5.2014 4:04

A38l95e97š 64K15ř20í22ž 9474734495849

Unity3D licenční politiku nedávno lehce změnili. Aktuálně může vyvíjet pro všechny platformy zadarmo. Free verze má ale některé omezení. Př, Ve hře zůstane úvodní obrazovka unity3D, nemáte profiler, atd.. Dále je možnost platit pouze 75$ měsíc jako předplatné.

Aleš Kříž - Alda Games

0/0
19.5.2014 10:17

F81i26l24i93p 14K41r62a93u54s 9699128926897

$75 za mesic po minimalni obdobi 12 mesicu vs jednorazovych $19 (clovek nemusi mit predplatne ani pro nasledne vydani hry, pokud nepotrebuje nejnovejsi updaty a pristup k marketplace...). A to jsou castky za kazdeho clena tymu, ktery s enginem potrebuje neco delat, to pak jde rychle nahoru.

Unity budou muset na sve licencni politice zapracovat, jejich engine je hezky, ale neni to az zas takovy zazrak, aby si mohla dovolit byt drazsi nez high end enginy. Zvlast kdyz si vzpomenu na jejich neochotu dohodnout se s Xamarinem na aktualizaci te priserne prehistoricke verze Mona.

0/0
19.5.2014 12:27

J98i47ř65í 62P86e79t45r89u94ž49e95l59k83a 5607412165472

Na webu UE4 píší "$19 / mo", tedy $19 / měsíc, takže to jednorázové asi nebude. Taky je otázka, nakolik je (ne)použitelná Unity free verze, chybí tam pěkné featury, ale pro začátek by to snad mohlo stačit. Jinak to ale není levné, to je fakt

0/0
19.5.2014 18:27

H95e34r72b73e16r34t 84V98á13c74l44a60v20s18k44ý 4519385611222

Předplatné UE4 lze kdykoliv ukončit, je to ve FAQ.

+1/0
19.5.2014 18:30

P30e22t98r 18Č86e97r12n80ý 2338979644452

U takhle jednoduchých věcí se vykašlete na všechny tickety a podobné krávoviny. To jenom zdržuje.

+2/−1
19.5.2014 2:48

H12y19n93e37k 95Š55l92a73h74ů90n55e61k 4939453866309

Jednoduchých věcí... :-D

+1/0
19.5.2014 4:00

M14a44t49ě75j 26K89a76b84z83a14n 1592740978478

to jste asi žádnou hru ještě nedělal:) je to proces a tickety opravdu pomáhají, i taková "drobnost" jako tower defense na jedné obrazovce představuje pro vývojáře slušnou výzvu na time management

+3/0
19.5.2014 9:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.