Diskuze

Jak se dělá hra: sednout a programovat

Studio Alda Games odkrývá exkluzivně pro Bonusweb další etapy herního vývoje. Tentokrát se blíže podíváme na řádky kódu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

L34i39b23o20r 82K82r93a13l

19. 5. 2014 17:13

Zdravim, jsem laik a vidim, ze ty hry jsou 2D arkady. Zajimal by me rozdil/vyhoda v programovani 2D hry prave ve zminovane Unity 3D. Je to rychlejsi/snazsi oproti napr. NetBeans + Android SDK nebo je vyhoda pouze v moznosti konverze na ruzne platformy?

0 0
možnosti

Tak Unity3D je hotovy engine, SDK je low level. V engine je spoustu veci ktery bys resil sam uz davno vyresenych + v asset store jsou dalsi reseni...takze to urychli vyvoj. Samozrejme vic se to projevi u slozitejsich her, ale i u jednodussich veci jestli se chces zabyvat i takovou hlouposti jak animovat sprites, musis si naprogramovat nejakou primitivni framework aspon na tohle + management resources a uz to pak narusta. Samozrejme Unity apod. umi mnohem vic.. Ta konverze na platformy je celkem velke plus, vetsina mobilnich her je dobre vyvijet pro Android/iOS a malokdo rad vyviji minimalne dve verze. Tohle jde mimochodem i s Flashem (prijde mi ze to moc lidi nevi), proste se misto publikovat pro Flash Player zvoli publikovat pro AIR (iOS nebo Android). Samozrejme, Flash/AIR je zase vic low level ale urcite ne tak jako cista SDK + multiplatformni. A neni to nativni kod, ale u modernich mobilu a jednodussich her pouzivajicich Stage3D by to nemelo nejak vadit.

1 0
možnosti

Jsem ze staré školy a proto jsem při spojení "programovat" a "Unity 3D" trochu vytřeštil oči. Práci v hotových enginech bych přímo programováním nenazval, ale uznávám, že čeština moc lepšími slovy neoplývá ... skriptování nezní zrovna moc úderně :)

0 0
možnosti

WTF? V Unity se dá zcela regulérně programovat v C#. Assembler to holt není.

1 0
možnosti

Pěkný čtení. U programování jsem čekal článek sice trochu víc rozepsaný, ale i tak díky.

1 0
možnosti
Foto

Diky za clanek, povedo se vam treba vysvetleni agility pristupu ve zkratce R^

2 0
možnosti

Ve světle zlevnění hi-end Unreal Engine 4 na $19 dolarů (+5 % ze zisku) začíná působit licenční politika Unity3D poněkud nemístně. Nejen, že musíte koupit základní verzi za $1500, vy musíte zaplatit dalších $1500 za každou další platformu, pro kterou chcete exportovat. Vyvíjet tedy pro Android bez omezení vyjde s Unity3D na cca 60 000 Kč, což je pro vývoj indie hry s nejistou návratností trochu příliš.

0 0
možnosti

A90l17e38š 25K78ř80í53ž

19. 5. 2014 10:17

Unity3D licenční politiku nedávno lehce změnili. Aktuálně může vyvíjet pro všechny platformy zadarmo. Free verze má ale některé omezení. Př, Ve hře zůstane úvodní obrazovka unity3D, nemáte profiler, atd.. Dále je možnost platit pouze 75$ měsíc jako předplatné.

Aleš Kříž - Alda Games

0 0
možnosti

P25e43t72r 36Č39e20r55n22ý

19. 5. 2014 2:48

U takhle jednoduchých věcí se vykašlete na všechny tickety a podobné krávoviny. To jenom zdržuje.

2 1
možnosti

Jednoduchých věcí... :-D

1 0
možnosti