Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Interaktivní filmy: temná kapitola herních dějin - druhá část

Ve druhé části se podíváme, jak interaktivní filmy klesly na úplné dno, aby mohly v posledních letech nečekaně povstat z popela.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47i62r31o91s93l37a13v 84S70t82a92s93t69n98y 7864723676641

Když už byl zmíněn Under a Killing Moon (byť je to podle mě pořád víc adventura, než interaktivní film, protože tam si to zkrátka oddřít musíte), tak mě překvapuje, že nepadlo ani slovo o Pandora Directive, která je obecně uznávána jako nejlepší díl s Texem Murphym a dost možná nejlepší adventura tohoto typu vůbec...

To, že díky Kickstarteru vyšlo před čtvrt rokem pokračování s názvem Tesla Effect je snad ještě zajímavější a rozhodně hodné zmínky.

0/0
6.8.2014 11:37

M76i89r26o59s50l30a10v 70S72t56a15s39t24n27y 7884863986621

Tak se omlouvám, tu nepřímou zmínku o Tesla Effect jsem původně přehlédl.

0/0
6.8.2014 11:39

P81e29t97r 56L19i56n81h92a98r55t 2658614904283

To je právě otáza - jak definovat interaktivní film. Ve své době (konec minulého tisíciletí) se jako interaktivní filmy označovaly všechny hry, které obsahovaly FMV. Proto se obecně mezi interaktivní filmy řadí i díla jako GK2 nebo Pandora Directive. Já osobně bych "interaktivní film" definoval jako žánr, kde převažuje příběhová a "filmová" stránka nad logickými úkoly, tedy kdy je to spíš zážitovka nežklasická skutečná hra.

+2/0
6.8.2014 13:19
Foto

H17o46n23z53a 31S69r72p 9144413522178

Souhlas. Podle mě to jsou klasické adventury, kde je jen více "filmečků" než bývá (bývalo) obvyklé.

0/0
6.8.2014 13:32

M12i24r96e35k 86Z63á55v80o96d85n67ý 7112947700288

Osobně považuji za nejlepší videosekvence ve hře Command & Conquer: Tiberian Sun, kde si zahrál například Michael Biehn (Terminátor, Skála, Vetřelec). Nejlepší na to bylo (narozdíl od novějších dílů této série), že zde skutečně byl děj, nikoliv pouhé zadávání rozkazů a dá se to zhlédnout i jako 50 minutový film (you ... pssst ... tube) :o)

+3/0
1.8.2014 15:15

P12e41t72r 27S76o73k10o49l 8772331987801

Zdrbat Indigo Prophecy aka Fahrenheit a Wing Commander 4 a nezmínit se třeba o Gabriel Knight 2... slušnej oddíl :-P

0/−2
1.8.2014 15:00
Foto

H49o84n19z59a 58S34r52p 9764143742908

Nikdy mě nepřestanou fascinovat lidé, kteří mají potřebu diskutovat o článku, který se ani nenamáhají přečíst. WC4 rozhodně "nedrbu" zato o pár odstavců dříve je napsáno "hry jako Phantasmagoria, Spycraft či Gabriel Knight 2 bez debat patří do zlatého fondu interaktivní zábavy"

+9/−1
1.8.2014 15:11

P84e58t39r 74L36i72n35h48a37r84t 2308744114843

Já osobně považuju Gabriela Knighta 2 nejen za nejlepší interaktivní film, ale v mém soukromém žebříčku i jako nejlepší adventuru vůbec.

0/0
1.8.2014 15:42

P39e20t44r 83S46o32k34o47l 8852321817251

Psal jste článek o interaktivních filmových hrách a o legendě Gabriel Knight 2 jste nenapsal ani jedinou větu, za to celý odstavec obsedantně věnujete svému zklamání z Fahrenheitu. Osobně si myslím, že místo fascinace na diskuzi, byste měl více času věnovat přípravě článku.

0/−1
2.8.2014 0:33
Foto

H45o82n91z44a 21S92r59p 9644683522858

Jenže já jsem nechtěl psát o všeobecně známých klasikách, ale připomenout dobu kdy interaktivní filmy vycházely jako na běžícím pásu. Že se v tom množstvÍ vyskytly i kvalitní kusy je fajn a taky jsem tomu pár odstavcu věnoval. Nicméně v té době šlo vskutku jen o výjimku potvrzující pravidlo

+3/−1
2.8.2014 9:10
Foto

J88a51k19u12b 95R35a55i10d56a 5348396839334

Sám jsem se s QTE nesetkal a ani nechci (tedy nevím, počítají se staré Olympijské hry a Zimní olympijské hry? :)). Nedávno jsem byl zvědavý na herního Ramba a našel si jen game-play. No... škoda mluvit.

Obecně nemám rád jakákoliv zbytečná zjednodušování her na úroveň "zapni a hraj". Dokáže mě vytočit, když si nemůžu v nějaké střílečce přenastavit ovládání tak, jak chci (nepoužívám WASD). Vytočí mě, když si ve hrách jako Skyrim či Duke Nukem: Forever nemůžu uložit hru na různé pozice, ale vždy jen na tu první (tudíž kupř. nemůžou hrát dva hráči či jeden hráč víc postav...). 

Za tím vším mi smrdí zjednodušování pro konzole a pěkně mě to štve. To hráči hloupnou? Kdysi měly hry několik záložek detailních nastavení, spoustu ovládacích elementů, které se taky daly nastavit. Tohle už není jen nostalgie: z hlediska vstřícnosti k hráči je prostě Duke z roku 1996 objektivně mnohem lepší, než Forever.

+1/−2
1.8.2014 13:18

P66e46t92r 40L16i47n35h15a36r50t 2508524324913

Je pravdou, že určité zjednodušování u her je standardem, tvůrci se to snaží přiblížit širšímů spektru hráčů. Akorát se to s tím zjednodušováním občas až moc přehání.

0/0
1.8.2014 19:41

P12e37t39r 89L90i79n55h74a40r59t 2438814384823

A QTE taky nemám moc v lásce, ale u her typu Heavy Rain, Beyond nebo třeba Fahrenheit se to dá překousnout. Ale nic se nesmí přehánět.

0/0
1.8.2014 19:42

M35a55r69t44i35n 67N14ě37m69e91c 6278744225785

"Fahrenheit - jeden z nejpitomějších příběhů v dějinách počítačových her"

tak na tohle opravdu nemám co říct... jeden by se divil, že ten bonusweb ještě někdo čte

+4/0
1.8.2014 9:58
Foto

O50n26d13ř75e55j 84Z12a77c64h 3313110533422

To je možná škoda, že k tomu nemáte co říct. Honza, který se na adventury specializuje, tam minimálně napsal, proč si to myslí. Vy jste si jen přečetl popisek u obrázku a plivnul na celý web.

+6/−2
1.8.2014 10:35

M74a66r47t64i74n 86N90ě32m96e66c 6258954625575

a ten snad neni ke čtení?

+1/0
1.8.2014 18:26

V75l69a35d62i31m86í37r 98K28r80i92s65t34e17n 7786702675668

Očividně dle vašich reakcí slouží jen na nadávání. 

Bylo by zajímavé, kdyby redakce udělala soutěž na diváckou recenzi nějaké známé hry a pak nechala diváky pochlubit se některé i odměnit. Bohužel ti, co nejvíce kritizují by stejně neměli "cohones" se toho zúčastnit.

+2/−1
1.8.2014 18:48

J69a45r12o82s37l26a60v 37K56o14u62b34e80l77k88a 3691153245175

OK - tak zkusíme argumentovat...

Já sám na hru Fahrenheit vzpomínám více než v dobrém a to jak po stránce herní tak i příběhové. To že si autor vysnil hyperrealistický domácí drama (či jak jinak bych měl jeho nářek interpretovat) přece ještě neznamená že jiný příběh je špatný.

Chápu že pro někoho kdo nemá (jak vidno) rád příběh založený na magii říznuté se sci-fi, tak ten bude samozřejmě naříkat právě tak jako pan Srp, nicméně ač chápu že hodnocení her je věcí veskrze subjektivní, tak od redaktora se zaměřením na hry bych očekvával poněkud větší nadhled.

Já sám bych na Fahrenhaitu ocenil právě onu kompaktnost atmosféry (ježto byla hlavním důvodem proč jsem se do této hry po vyzkoušení dema vlastně vůbec pustil), poměrně značné možnosti a cesty jak vyřešit rozličné úkoly a nakonec i samotný přerod z původně silně realtistické adventury do světa plné mytologie mi přišel prostě zajímavý a bavil mě.

Moje hodnocení tedy je takové že pro toho kdo nemá rád spojení moderní civilizace s magií a jistou dávkou sci-fi, tak pro toho tato hra opravdu není. Mě to ale dokonale sedlo a na hru vzpomínám více než rád a ano - opravdu nemám valné mínění o člověku který se profesně o hry zajímá a přitom právě o této hře napíše že je pro něj nějvětším zklamáním jeho dosavadní kariéry...

(Zde se pustím do dohadů, ale osobně mám z autora pocit že do hry šel s diametrálně jiným očekáváním a přes tenhle fakt se už jednoduše nedokázal přenést... - alespoň takový to ve mě budí dojem)

+3/0
3.8.2014 14:55
Foto

H55o41n28z79a 53S78r20p 9644553162978

Děkuji za názor, jen mi prosím nepodsouvejte myšlenky, Proti SF samozřejmě nic nemám, dokážu ocenit jakýkoli žánr - to jen tak naokraj. 

Nemůžu s Vámi souhlasit ohledně kompaktnosti atmosféry - hra v geniálním úvodu slibuje temný thriller a přibližně první třetinu se toho i drží. Že vysvětlení bude nadpřirozené je celkem očekávatelné, nicméně zmíněná kombinace magie a techniky je prostě přehnaná a rozhodně nekoresponduje se začátkem. Výsledný dojem je tak daleko horší, než u primitivních zápletek typu "unesli princeznu, musíte jí zachránit", protože ty si alespoň na nic nehrají a v průběhu hraní jsou konzistentní. Fahrenheit nabídl zajímavé otázky na něž nedokázal odpovědět a veškerou atmsoféru utopil v béčkovém SF. S posledním odstavcem máte pravdu - ke hře jsem přistupoval s očekáváním dospělého herního zážitku, To není ale moje chyba, hra tak byla i prezentována. Jako dospělý zážitek opravdu nevnímám utíkání před brouky a záchranu světa před zlými roboty. Dokáži pochopit proč se na tuto hru všeobecně vzpomíná v dobrém, ale kvůli scénáři to opravdu není. Rozhodně v tomto postoji nejsem osamocen, zkuste se na internetu porozhlédnout po názorech na tuto hru, budete překvapen.

+2/−1
3.8.2014 16:45

M65a72r59e45k 35Z93a90h15r34a32d78i93l 6704769715711

Teda nad článkem jsem se docela pobavil, i když s autorem ve spoustě věcí nesouhlasim. Těch několik interaktivních filmů (filmových her?), co jsem hrál, bylo naštěstí výborných (např. zmíněna Phantasmagoria, Darkseed,...) a bavili mě po celou dobu hraní, včetně čistě filmových sekvencí. Ale chápu, že větší část her z tohohle žánru je brak.

+1/−2
1.8.2014 7:14

M75a39r40e53k 38Z89a10h62r51a62d88i70l 6644569725801

A třeba i u takový "blbosti", jakou byla Megarace 2 (s filmovými sekvencemi jakéhosi Josefa Bláhy a jeho sličnou asistentkou) jsem se bavil několik hodin. Proto mi tenhle typ her nevadí, jen člověk musí trochu počítat s tim, že si prostě během hraní to kafe může v klidu udělat, no... :-)

0/0
1.8.2014 7:21
Foto

H26o90n57z55a 35S24r15p 9384333782308

tak moderátorovi Megarace může konkurovat maximálně Horst Fuchs

0/−2
1.8.2014 7:56

F26i49l16i94p 10P59e18t42e91r 1838396684341

ocividne se stal legendou. Asi jedina postava z inter atp. kterou si pamatuju. Me pripominal profesora Browna z Navratu do budoucnosti.

Hru Hell jsem dostal prave s Megarace a vzdycky nas s brachou stvalo ze jsme to na nasi 486 nemohli nejak rozchodit. Asi nas pocitac branil pred utrpenim :)

+1/0
1.8.2014 8:37
Foto

O28n30d55ř34e41j 48Z51a44c61h 3243460973952

MegaRace 2 jsem miloval. Demo jsem drtil pořád dokola, pak koupil originálku... škoda, že jsem ji pak prodal. Každopádně skvělý vzpomínky :)

+1/−1
1.8.2014 10:41

M55a79r28e82k 15Z39a33h60r76a82d30i46l 6494639685561

*bavily

0/0
1.8.2014 9:50

M22i71r83o98s72l25a66v 88S85t17a77s54t87n76y 7964713436841

Dark Seed je naprosto tradiční adventura.

0/0
6.8.2014 11:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.