Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Interaktivní filmy: temná kapitola herních dějin - druhá část

Ve druhé části se podíváme, jak interaktivní filmy klesly na úplné dno, aby mohly v posledních letech nečekaně povstat z popela.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M36i29r84o70s15l74a59v 79S42t57a62s67t12n82y 7444663526281

Když už byl zmíněn Under a Killing Moon (byť je to podle mě pořád víc adventura, než interaktivní film, protože tam si to zkrátka oddřít musíte), tak mě překvapuje, že nepadlo ani slovo o Pandora Directive, která je obecně uznávána jako nejlepší díl s Texem Murphym a dost možná nejlepší adventura tohoto typu vůbec...

To, že díky Kickstarteru vyšlo před čtvrt rokem pokračování s názvem Tesla Effect je snad ještě zajímavější a rozhodně hodné zmínky.

0/0
6.8.2014 11:37

M75i79r55o94s47l77a84v 81S70t48a83s41t42n96y 7534513346131

Tak se omlouvám, tu nepřímou zmínku o Tesla Effect jsem původně přehlédl.

0/0
6.8.2014 11:39

P11e87t28r 59L97i36n33h51a32r74t 2858414414753

To je právě otáza - jak definovat interaktivní film. Ve své době (konec minulého tisíciletí) se jako interaktivní filmy označovaly všechny hry, které obsahovaly FMV. Proto se obecně mezi interaktivní filmy řadí i díla jako GK2 nebo Pandora Directive. Já osobně bych "interaktivní film" definoval jako žánr, kde převažuje příběhová a "filmová" stránka nad logickými úkoly, tedy kdy je to spíš zážitovka nežklasická skutečná hra.

+2/0
6.8.2014 13:19
Foto

H23o36n46z69a 73S40r80p 9164843332138

Souhlas. Podle mě to jsou klasické adventury, kde je jen více "filmečků" než bývá (bývalo) obvyklé.

0/0
6.8.2014 13:32

M20i95r11e24k 64Z23á60v58o40d64n64ý 7982257800288

Osobně považuji za nejlepší videosekvence ve hře Command & Conquer: Tiberian Sun, kde si zahrál například Michael Biehn (Terminátor, Skála, Vetřelec). Nejlepší na to bylo (narozdíl od novějších dílů této série), že zde skutečně byl děj, nikoliv pouhé zadávání rozkazů a dá se to zhlédnout i jako 50 minutový film (you ... pssst ... tube) :o)

+3/0
1.8.2014 15:15

P71e95t55r 20S94o39k17o18l 8272161597821

Zdrbat Indigo Prophecy aka Fahrenheit a Wing Commander 4 a nezmínit se třeba o Gabriel Knight 2... slušnej oddíl :-P

0/−2
1.8.2014 15:00
Foto

H77o92n32z93a 13S93r55p 9864403312368

Nikdy mě nepřestanou fascinovat lidé, kteří mají potřebu diskutovat o článku, který se ani nenamáhají přečíst. WC4 rozhodně "nedrbu" zato o pár odstavců dříve je napsáno "hry jako Phantasmagoria, Spycraft či Gabriel Knight 2 bez debat patří do zlatého fondu interaktivní zábavy"

+9/−1
1.8.2014 15:11

P66e60t35r 82L10i20n57h36a31r88t 2558684834603

Já osobně považuju Gabriela Knighta 2 nejen za nejlepší interaktivní film, ale v mém soukromém žebříčku i jako nejlepší adventuru vůbec.

0/0
1.8.2014 15:42

P73e37t73r 13S87o82k18o14l 8402811647181

Psal jste článek o interaktivních filmových hrách a o legendě Gabriel Knight 2 jste nenapsal ani jedinou větu, za to celý odstavec obsedantně věnujete svému zklamání z Fahrenheitu. Osobně si myslím, že místo fascinace na diskuzi, byste měl více času věnovat přípravě článku.

0/−1
2.8.2014 0:33
Foto

H69o61n14z69a 93S86r49p 9684873582698

Jenže já jsem nechtěl psát o všeobecně známých klasikách, ale připomenout dobu kdy interaktivní filmy vycházely jako na běžícím pásu. Že se v tom množstvÍ vyskytly i kvalitní kusy je fajn a taky jsem tomu pár odstavcu věnoval. Nicméně v té době šlo vskutku jen o výjimku potvrzující pravidlo

+3/−1
2.8.2014 9:10
Foto

J55a17k96u69b 78R38a93i31d34a 5478436389664

Sám jsem se s QTE nesetkal a ani nechci (tedy nevím, počítají se staré Olympijské hry a Zimní olympijské hry? :)). Nedávno jsem byl zvědavý na herního Ramba a našel si jen game-play. No... škoda mluvit.

Obecně nemám rád jakákoliv zbytečná zjednodušování her na úroveň "zapni a hraj". Dokáže mě vytočit, když si nemůžu v nějaké střílečce přenastavit ovládání tak, jak chci (nepoužívám WASD). Vytočí mě, když si ve hrách jako Skyrim či Duke Nukem: Forever nemůžu uložit hru na různé pozice, ale vždy jen na tu první (tudíž kupř. nemůžou hrát dva hráči či jeden hráč víc postav...). 

Za tím vším mi smrdí zjednodušování pro konzole a pěkně mě to štve. To hráči hloupnou? Kdysi měly hry několik záložek detailních nastavení, spoustu ovládacích elementů, které se taky daly nastavit. Tohle už není jen nostalgie: z hlediska vstřícnosti k hráči je prostě Duke z roku 1996 objektivně mnohem lepší, než Forever.

+1/−2
1.8.2014 13:18

P81e83t51r 48L28i61n30h52a28r90t 2498944314603

Je pravdou, že určité zjednodušování u her je standardem, tvůrci se to snaží přiblížit širšímů spektru hráčů. Akorát se to s tím zjednodušováním občas až moc přehání.

0/0
1.8.2014 19:41

P94e67t28r 25L71i25n67h27a94r89t 2238384744453

A QTE taky nemám moc v lásce, ale u her typu Heavy Rain, Beyond nebo třeba Fahrenheit se to dá překousnout. Ale nic se nesmí přehánět.

0/0
1.8.2014 19:42

M59a39r69t36i33n 47N87ě19m45e11c 6498354385265

"Fahrenheit - jeden z nejpitomějších příběhů v dějinách počítačových her"

tak na tohle opravdu nemám co říct... jeden by se divil, že ten bonusweb ještě někdo čte

+4/0
1.8.2014 9:58
Foto

O37n25d57ř73e56j 77Z98a63c16h 3323700223982

To je možná škoda, že k tomu nemáte co říct. Honza, který se na adventury specializuje, tam minimálně napsal, proč si to myslí. Vy jste si jen přečetl popisek u obrázku a plivnul na celý web.

+6/−2
1.8.2014 10:35

M63a88r61t34i88n 86N83ě91m88e31c 6238714835725

a ten snad neni ke čtení?

+1/0
1.8.2014 18:26

V84l32a26d74i45m86í50r 88K78r42i49s81t96e46n 7956322475648

Očividně dle vašich reakcí slouží jen na nadávání. 

Bylo by zajímavé, kdyby redakce udělala soutěž na diváckou recenzi nějaké známé hry a pak nechala diváky pochlubit se některé i odměnit. Bohužel ti, co nejvíce kritizují by stejně neměli "cohones" se toho zúčastnit.

+2/−1
1.8.2014 18:48

J20a47r33o29s82l76a60v 48K53o33u48b93e43l11k71a 3141233415885

OK - tak zkusíme argumentovat...

Já sám na hru Fahrenheit vzpomínám více než v dobrém a to jak po stránce herní tak i příběhové. To že si autor vysnil hyperrealistický domácí drama (či jak jinak bych měl jeho nářek interpretovat) přece ještě neznamená že jiný příběh je špatný.

Chápu že pro někoho kdo nemá (jak vidno) rád příběh založený na magii říznuté se sci-fi, tak ten bude samozřejmě naříkat právě tak jako pan Srp, nicméně ač chápu že hodnocení her je věcí veskrze subjektivní, tak od redaktora se zaměřením na hry bych očekvával poněkud větší nadhled.

Já sám bych na Fahrenhaitu ocenil právě onu kompaktnost atmosféry (ježto byla hlavním důvodem proč jsem se do této hry po vyzkoušení dema vlastně vůbec pustil), poměrně značné možnosti a cesty jak vyřešit rozličné úkoly a nakonec i samotný přerod z původně silně realtistické adventury do světa plné mytologie mi přišel prostě zajímavý a bavil mě.

Moje hodnocení tedy je takové že pro toho kdo nemá rád spojení moderní civilizace s magií a jistou dávkou sci-fi, tak pro toho tato hra opravdu není. Mě to ale dokonale sedlo a na hru vzpomínám více než rád a ano - opravdu nemám valné mínění o člověku který se profesně o hry zajímá a přitom právě o této hře napíše že je pro něj nějvětším zklamáním jeho dosavadní kariéry...

(Zde se pustím do dohadů, ale osobně mám z autora pocit že do hry šel s diametrálně jiným očekáváním a přes tenhle fakt se už jednoduše nedokázal přenést... - alespoň takový to ve mě budí dojem)

+3/0
3.8.2014 14:55
Foto

H56o34n35z58a 74S19r28p 9834173882478

Děkuji za názor, jen mi prosím nepodsouvejte myšlenky, Proti SF samozřejmě nic nemám, dokážu ocenit jakýkoli žánr - to jen tak naokraj. 

Nemůžu s Vámi souhlasit ohledně kompaktnosti atmosféry - hra v geniálním úvodu slibuje temný thriller a přibližně první třetinu se toho i drží. Že vysvětlení bude nadpřirozené je celkem očekávatelné, nicméně zmíněná kombinace magie a techniky je prostě přehnaná a rozhodně nekoresponduje se začátkem. Výsledný dojem je tak daleko horší, než u primitivních zápletek typu "unesli princeznu, musíte jí zachránit", protože ty si alespoň na nic nehrají a v průběhu hraní jsou konzistentní. Fahrenheit nabídl zajímavé otázky na něž nedokázal odpovědět a veškerou atmsoféru utopil v béčkovém SF. S posledním odstavcem máte pravdu - ke hře jsem přistupoval s očekáváním dospělého herního zážitku, To není ale moje chyba, hra tak byla i prezentována. Jako dospělý zážitek opravdu nevnímám utíkání před brouky a záchranu světa před zlými roboty. Dokáži pochopit proč se na tuto hru všeobecně vzpomíná v dobrém, ale kvůli scénáři to opravdu není. Rozhodně v tomto postoji nejsem osamocen, zkuste se na internetu porozhlédnout po názorech na tuto hru, budete překvapen.

+2/−1
3.8.2014 16:45

M95a65r82e57k 60Z45a49h64r48a49d24i95l 6424269505841

Teda nad článkem jsem se docela pobavil, i když s autorem ve spoustě věcí nesouhlasim. Těch několik interaktivních filmů (filmových her?), co jsem hrál, bylo naštěstí výborných (např. zmíněna Phantasmagoria, Darkseed,...) a bavili mě po celou dobu hraní, včetně čistě filmových sekvencí. Ale chápu, že větší část her z tohohle žánru je brak.

+1/−2
1.8.2014 7:14

M97a48r19e92k 32Z63a43h90r39a83d88i58l 6204639915521

A třeba i u takový "blbosti", jakou byla Megarace 2 (s filmovými sekvencemi jakéhosi Josefa Bláhy a jeho sličnou asistentkou) jsem se bavil několik hodin. Proto mi tenhle typ her nevadí, jen člověk musí trochu počítat s tim, že si prostě během hraní to kafe může v klidu udělat, no... :-)

0/0
1.8.2014 7:21
Foto

H59o15n36z82a 21S85r49p 9364633582918

tak moderátorovi Megarace může konkurovat maximálně Horst Fuchs

0/−2
1.8.2014 7:56

F49i41l37i91p 41P33e34t30e45r 1968946254421

ocividne se stal legendou. Asi jedina postava z inter atp. kterou si pamatuju. Me pripominal profesora Browna z Navratu do budoucnosti.

Hru Hell jsem dostal prave s Megarace a vzdycky nas s brachou stvalo ze jsme to na nasi 486 nemohli nejak rozchodit. Asi nas pocitac branil pred utrpenim :)

+1/0
1.8.2014 8:37
Foto

O32n90d27ř75e55j 90Z54a83c57h 3703460363882

MegaRace 2 jsem miloval. Demo jsem drtil pořád dokola, pak koupil originálku... škoda, že jsem ji pak prodal. Každopádně skvělý vzpomínky :)

+1/−1
1.8.2014 10:41

M66a72r22e97k 82Z38a73h71r92a58d11i91l 6574349855431

*bavily

0/0
1.8.2014 9:50

M55i55r64o89s93l60a29v 67S72t79a72s13t17n91y 7694903646521

Dark Seed je naprosto tradiční adventura.

0/0
6.8.2014 11:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.