Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Interaktivní filmy: temná kapitola herních dějin - druhá část

Ve druhé části se podíváme, jak interaktivní filmy klesly na úplné dno, aby mohly v posledních letech nečekaně povstat z popela.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M63i52r84o74s83l82a77v 67S26t98a94s87t32n88y 7494583886731

Když už byl zmíněn Under a Killing Moon (byť je to podle mě pořád víc adventura, než interaktivní film, protože tam si to zkrátka oddřít musíte), tak mě překvapuje, že nepadlo ani slovo o Pandora Directive, která je obecně uznávána jako nejlepší díl s Texem Murphym a dost možná nejlepší adventura tohoto typu vůbec...

To, že díky Kickstarteru vyšlo před čtvrt rokem pokračování s názvem Tesla Effect je snad ještě zajímavější a rozhodně hodné zmínky.

0/0
6.8.2014 11:37

M44i50r91o56s65l87a96v 75S48t49a85s15t34n78y 7534623496601

Tak se omlouvám, tu nepřímou zmínku o Tesla Effect jsem původně přehlédl.

0/0
6.8.2014 11:39

P44e74t88r 30L86i80n87h27a86r70t 2128274234683

To je právě otáza - jak definovat interaktivní film. Ve své době (konec minulého tisíciletí) se jako interaktivní filmy označovaly všechny hry, které obsahovaly FMV. Proto se obecně mezi interaktivní filmy řadí i díla jako GK2 nebo Pandora Directive. Já osobně bych "interaktivní film" definoval jako žánr, kde převažuje příběhová a "filmová" stránka nad logickými úkoly, tedy kdy je to spíš zážitovka nežklasická skutečná hra.

+2/0
6.8.2014 13:19
Foto

H14o19n58z98a 24S16r85p 9954763182438

Souhlas. Podle mě to jsou klasické adventury, kde je jen více "filmečků" než bývá (bývalo) obvyklé.

0/0
6.8.2014 13:32

M38i81r21e74k 25Z43á69v48o88d24n24ý 7832247630208

Osobně považuji za nejlepší videosekvence ve hře Command & Conquer: Tiberian Sun, kde si zahrál například Michael Biehn (Terminátor, Skála, Vetřelec). Nejlepší na to bylo (narozdíl od novějších dílů této série), že zde skutečně byl děj, nikoliv pouhé zadávání rozkazů a dá se to zhlédnout i jako 50 minutový film (you ... pssst ... tube) :o)

+3/0
1.8.2014 15:15

P68e48t10r 36S72o30k36o26l 8102241297531

Zdrbat Indigo Prophecy aka Fahrenheit a Wing Commander 4 a nezmínit se třeba o Gabriel Knight 2... slušnej oddíl :-P

0/−2
1.8.2014 15:00
Foto

H48o42n73z47a 96S80r86p 9574973752518

Nikdy mě nepřestanou fascinovat lidé, kteří mají potřebu diskutovat o článku, který se ani nenamáhají přečíst. WC4 rozhodně "nedrbu" zato o pár odstavců dříve je napsáno "hry jako Phantasmagoria, Spycraft či Gabriel Knight 2 bez debat patří do zlatého fondu interaktivní zábavy"

+9/−1
1.8.2014 15:11

P70e36t42r 78L34i54n89h35a44r45t 2138474464953

Já osobně považuju Gabriela Knighta 2 nejen za nejlepší interaktivní film, ale v mém soukromém žebříčku i jako nejlepší adventuru vůbec.

0/0
1.8.2014 15:42

P50e44t22r 12S65o21k59o95l 8892311157241

Psal jste článek o interaktivních filmových hrách a o legendě Gabriel Knight 2 jste nenapsal ani jedinou větu, za to celý odstavec obsedantně věnujete svému zklamání z Fahrenheitu. Osobně si myslím, že místo fascinace na diskuzi, byste měl více času věnovat přípravě článku.

0/−1
2.8.2014 0:33
Foto

H75o27n12z37a 15S21r91p 9964383982398

Jenže já jsem nechtěl psát o všeobecně známých klasikách, ale připomenout dobu kdy interaktivní filmy vycházely jako na běžícím pásu. Že se v tom množstvÍ vyskytly i kvalitní kusy je fajn a taky jsem tomu pár odstavcu věnoval. Nicméně v té době šlo vskutku jen o výjimku potvrzující pravidlo

+3/−1
2.8.2014 9:10
Foto

J51a12k70u19b 88R83a18i44d94a 5378516559454

Sám jsem se s QTE nesetkal a ani nechci (tedy nevím, počítají se staré Olympijské hry a Zimní olympijské hry? :)). Nedávno jsem byl zvědavý na herního Ramba a našel si jen game-play. No... škoda mluvit.

Obecně nemám rád jakákoliv zbytečná zjednodušování her na úroveň "zapni a hraj". Dokáže mě vytočit, když si nemůžu v nějaké střílečce přenastavit ovládání tak, jak chci (nepoužívám WASD). Vytočí mě, když si ve hrách jako Skyrim či Duke Nukem: Forever nemůžu uložit hru na různé pozice, ale vždy jen na tu první (tudíž kupř. nemůžou hrát dva hráči či jeden hráč víc postav...). 

Za tím vším mi smrdí zjednodušování pro konzole a pěkně mě to štve. To hráči hloupnou? Kdysi měly hry několik záložek detailních nastavení, spoustu ovládacích elementů, které se taky daly nastavit. Tohle už není jen nostalgie: z hlediska vstřícnosti k hráči je prostě Duke z roku 1996 objektivně mnohem lepší, než Forever.

+1/−2
1.8.2014 13:18

P73e55t42r 64L91i74n46h21a72r19t 2778714324173

Je pravdou, že určité zjednodušování u her je standardem, tvůrci se to snaží přiblížit širšímů spektru hráčů. Akorát se to s tím zjednodušováním občas až moc přehání.

0/0
1.8.2014 19:41

P39e90t55r 49L66i51n14h69a98r94t 2118704214813

A QTE taky nemám moc v lásce, ale u her typu Heavy Rain, Beyond nebo třeba Fahrenheit se to dá překousnout. Ale nic se nesmí přehánět.

0/0
1.8.2014 19:42

M85a20r86t34i71n 66N62ě58m78e37c 6148634615285

"Fahrenheit - jeden z nejpitomějších příběhů v dějinách počítačových her"

tak na tohle opravdu nemám co říct... jeden by se divil, že ten bonusweb ještě někdo čte

+4/0
1.8.2014 9:58
Foto

O78n91d91ř47e65j 76Z77a52c48h 3863830133412

To je možná škoda, že k tomu nemáte co říct. Honza, který se na adventury specializuje, tam minimálně napsal, proč si to myslí. Vy jste si jen přečetl popisek u obrázku a plivnul na celý web.

+6/−2
1.8.2014 10:35

M13a55r47t62i31n 63N64ě34m61e32c 6538104655545

a ten snad neni ke čtení?

+1/0
1.8.2014 18:26

V79l22a27d44i13m88í85r 90K17r12i63s14t44e13n 7426702985508

Očividně dle vašich reakcí slouží jen na nadávání. 

Bylo by zajímavé, kdyby redakce udělala soutěž na diváckou recenzi nějaké známé hry a pak nechala diváky pochlubit se některé i odměnit. Bohužel ti, co nejvíce kritizují by stejně neměli "cohones" se toho zúčastnit.

+2/−1
1.8.2014 18:48

J67a35r58o12s40l74a82v 10K96o93u26b68e48l46k10a 3321973405315

OK - tak zkusíme argumentovat...

Já sám na hru Fahrenheit vzpomínám více než v dobrém a to jak po stránce herní tak i příběhové. To že si autor vysnil hyperrealistický domácí drama (či jak jinak bych měl jeho nářek interpretovat) přece ještě neznamená že jiný příběh je špatný.

Chápu že pro někoho kdo nemá (jak vidno) rád příběh založený na magii říznuté se sci-fi, tak ten bude samozřejmě naříkat právě tak jako pan Srp, nicméně ač chápu že hodnocení her je věcí veskrze subjektivní, tak od redaktora se zaměřením na hry bych očekvával poněkud větší nadhled.

Já sám bych na Fahrenhaitu ocenil právě onu kompaktnost atmosféry (ježto byla hlavním důvodem proč jsem se do této hry po vyzkoušení dema vlastně vůbec pustil), poměrně značné možnosti a cesty jak vyřešit rozličné úkoly a nakonec i samotný přerod z původně silně realtistické adventury do světa plné mytologie mi přišel prostě zajímavý a bavil mě.

Moje hodnocení tedy je takové že pro toho kdo nemá rád spojení moderní civilizace s magií a jistou dávkou sci-fi, tak pro toho tato hra opravdu není. Mě to ale dokonale sedlo a na hru vzpomínám více než rád a ano - opravdu nemám valné mínění o člověku který se profesně o hry zajímá a přitom právě o této hře napíše že je pro něj nějvětším zklamáním jeho dosavadní kariéry...

(Zde se pustím do dohadů, ale osobně mám z autora pocit že do hry šel s diametrálně jiným očekáváním a přes tenhle fakt se už jednoduše nedokázal přenést... - alespoň takový to ve mě budí dojem)

+3/0
3.8.2014 14:55
Foto

H52o80n24z54a 22S48r44p 9974273282608

Děkuji za názor, jen mi prosím nepodsouvejte myšlenky, Proti SF samozřejmě nic nemám, dokážu ocenit jakýkoli žánr - to jen tak naokraj. 

Nemůžu s Vámi souhlasit ohledně kompaktnosti atmosféry - hra v geniálním úvodu slibuje temný thriller a přibližně první třetinu se toho i drží. Že vysvětlení bude nadpřirozené je celkem očekávatelné, nicméně zmíněná kombinace magie a techniky je prostě přehnaná a rozhodně nekoresponduje se začátkem. Výsledný dojem je tak daleko horší, než u primitivních zápletek typu "unesli princeznu, musíte jí zachránit", protože ty si alespoň na nic nehrají a v průběhu hraní jsou konzistentní. Fahrenheit nabídl zajímavé otázky na něž nedokázal odpovědět a veškerou atmsoféru utopil v béčkovém SF. S posledním odstavcem máte pravdu - ke hře jsem přistupoval s očekáváním dospělého herního zážitku, To není ale moje chyba, hra tak byla i prezentována. Jako dospělý zážitek opravdu nevnímám utíkání před brouky a záchranu světa před zlými roboty. Dokáži pochopit proč se na tuto hru všeobecně vzpomíná v dobrém, ale kvůli scénáři to opravdu není. Rozhodně v tomto postoji nejsem osamocen, zkuste se na internetu porozhlédnout po názorech na tuto hru, budete překvapen.

+2/−1
3.8.2014 16:45

M90a89r33e13k 42Z40a94h76r80a52d60i13l 6904919735481

Teda nad článkem jsem se docela pobavil, i když s autorem ve spoustě věcí nesouhlasim. Těch několik interaktivních filmů (filmových her?), co jsem hrál, bylo naštěstí výborných (např. zmíněna Phantasmagoria, Darkseed,...) a bavili mě po celou dobu hraní, včetně čistě filmových sekvencí. Ale chápu, že větší část her z tohohle žánru je brak.

+1/−2
1.8.2014 7:14

M63a26r13e22k 15Z12a49h55r68a53d79i46l 6634959755651

A třeba i u takový "blbosti", jakou byla Megarace 2 (s filmovými sekvencemi jakéhosi Josefa Bláhy a jeho sličnou asistentkou) jsem se bavil několik hodin. Proto mi tenhle typ her nevadí, jen člověk musí trochu počítat s tim, že si prostě během hraní to kafe může v klidu udělat, no... :-)

0/0
1.8.2014 7:21
Foto

H80o46n12z35a 44S45r14p 9694363302588

tak moderátorovi Megarace může konkurovat maximálně Horst Fuchs

0/−2
1.8.2014 7:56

F77i90l77i32p 62P48e98t80e81r 1238166544881

ocividne se stal legendou. Asi jedina postava z inter atp. kterou si pamatuju. Me pripominal profesora Browna z Navratu do budoucnosti.

Hru Hell jsem dostal prave s Megarace a vzdycky nas s brachou stvalo ze jsme to na nasi 486 nemohli nejak rozchodit. Asi nas pocitac branil pred utrpenim :)

+1/0
1.8.2014 8:37
Foto

O50n76d43ř87e60j 57Z22a84c76h 3943310543882

MegaRace 2 jsem miloval. Demo jsem drtil pořád dokola, pak koupil originálku... škoda, že jsem ji pak prodal. Každopádně skvělý vzpomínky :)

+1/−1
1.8.2014 10:41

M47a13r28e22k 43Z84a84h52r70a64d89i31l 6264979645251

*bavily

0/0
1.8.2014 9:50

M93i51r73o90s23l84a66v 11S25t19a77s17t73n10y 7944553766721

Dark Seed je naprosto tradiční adventura.

0/0
6.8.2014 11:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.