Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RETRO: Cestujte zpět v čase. Podívejte se na vývoj sci-fi strategií

Duna 2, Command & Conquer i Stacraft. Sci-fi odnož strategií hraných v reálném čase nabízí řadu skvostů, na nichž lze dobře ilustrovat grafický vývoj žánru. Článek se soustředí především na vizuální evoluci her.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P56e23t15r 54J87a34r18o63š 2934341245227

Ale napada me jedna co byla opomenuta a dala by se zaradit do fronty - SPORE R^

0/0
29.5.2014 17:55

J67i47ř77í 86Ř33e15h30o59ř 9208358466638

Cossacks z roku 2001 novověké válčení s masivními armádami s docela dobře zvládnutými formacemi které hry s moderním válčením vždy ignorovali. Formace jednotek se sice objevili už asi o rok dříve v Shogun Total War. Ale tu asi mezi realtimové hry neřadíme. Cossacks dle mého celkem neprávem zapadla.

0/0
29.5.2014 14:56

P74e24t71r 57J48a72r31o39š 2434601355637

napadlo me to take, ale pak jsem si precetl poradne nadpis ;-)

+1/0
29.5.2014 17:53

D62a90v14i14d 45H80u84s42t25á25k 5313466455925

Nj, Generals, moje nejoblíbenější strategie. Bohužel další důkaz, že autoři nepochopili, co fanoušci chtějí. Generals byl prakticky dokonalej, v podstatě tam nebylo potřeba nic měnit. Stačilo předělat grafiku na něco současnýho, dát novou zajímavou kampaň případně novou frakci a mohli mít perfektní a úspěšný titul. Ale těma inovacema (mnohdy nedomyšlenejma) ten truhej díl zazdili. Škoda, na to jsem se fakt těšil.

+2/0
28.5.2014 16:28

A94n16d44r11e72j 46B86r68a90b23e20c 4452151557614

Hral jste ten alfatest? Nemel byste pripadne zajem nam napsat kratky clanek, proc to podle vas nefungovalo?

0/0
28.5.2014 16:58

D91a82v34i85d 51H32u70s23t26á55k 5743536605305

Můj osobní názor, že nejhorši věc, kterou autoři zrušenému dílu provedli byl free to play alias pay to win systém. Na to snad ani článek není potřeba. Generals 1, byly úžasný právě ve vyvážení stran, na první pohled každá jinak silná, ale když se je člověk naučil, tak byly velmi vyrovnané. A hlavně, za každou se hrálo úplně jinak, nebyli to jen stejný jednotky s různým vzhledem.

0/0
28.5.2014 18:14

K58r97i49s20t12ý79n35a 32F98o59j61t27l74o32v22á 4908347454781

Generals byli vazne super.. mel sem rad i starsi CC, ale proste Generals byli perfektni,ale to uz mely RTS obecne to nejlepsi za sebou.

+1/0
29.5.2014 0:28

J85a63n 32K48u22b58a50l72e44k 4319830273716

Planetary Annihilation

--- velmi dobra hra. Doporucuji k porizeni pro Ty, kteri maji radi RTS :).

0/0
28.5.2014 13:17

T43o17m70á63š 21H95a94l52u81z66a 6593343366898

C&C a pak hlavně první Red Alert... to byla náplň našich PC cvičení na ZŠ. Dnes je to samý tupý titul, kde jde jen o střílení a hlavně bez přemýšlení. Po letech jsem zkusil Real Time Strategii a to titul Warhammer 40K (pár let zpět) a jak člověk ty strategie přestal hrát, tak najedou neví, která bije... krom Starcraftu 2 je toto odvětví dosti prázndé.

0/0
28.5.2014 13:11

M14a95r89t14i64n 49B18l81a43s93s 3741119976521

7th Legion? ;-(

0/0
28.5.2014 12:57

M38i61c87h77a74l 44M55e40č25i51a36r 1220480839435

Pamätám, že Total Anihilation obsahoval super trik na prechod do vyšších levelov, stačilo zabiť nejak vlastného commandera a pri voľbe opakovania levelu proste kliknúť na level vyššie.. ;-D

0/0
28.5.2014 12:35

V32a60c67l47a40v 79M62e31d35e34k 5361682465935

To je kus nostalgie, vzpomínky na dlouhé noci strávené u Duna 2 - s amatérsky sletovaným DA převodníkem na paralelním portu, protože zvukovka pro mě tenkrát byla nedostupná ;-D

0/0
28.5.2014 12:34

M95i98c52h14a71l 56F60r54ý58d64e73k 3623370367

Jaaaj, C&C Red Alert R^V

+2/0
28.5.2014 11:14

V68á96c10l22a18v 23P20e30t77e93r 6494460949813

Celkem překvapený z absence Original War nebo Fallen Haven:-/

+2/0
28.5.2014 10:52

B20a65r72t34o59l83o47m68ě59j 23K20u65s 2825566961793

Určitě by si tu zasloužila zmínit nějaká "epochální" strategie, ať už Age of Empires, Rise of Nations, nebo podle mého nejlepší z nich - Empire Earth. 

A bavíme-li se o nositelích inovací, pak Dawn of War II jen zdokonalila to, co přinesla hra Company of heroes.

0/0
28.5.2014 10:51

M58a71r83t66i79n 77K56a38r47á62s88e21k 9488733118648

Ty nejsou moc scifi ne? (empire earth teda nevim, ale AoE i RoN nejsou)

0/0
29.5.2014 10:43

M63a51r93t29i15n 42M84a32i81k78s65n44a52r 3264693728802

Wow, všechny zmíněné hry jsem hrál nebo hraju :o)

+1/0
28.5.2014 9:09

M82a15r29e12k 35Z63a40h87r26a95d21i30l 6584579215491

Možná by bylo dobré zmínit alespoň okrajově Original War ...

+6/0
28.5.2014 7:20

M14a12r60t53i39n 98Z44i96k97m89u92n94d 7465285484671

Original War nebyla z hlediska grafiky nijak zásadní.

0/0
28.5.2014 9:28

F89i94l44i60p 26S39c88h26n25e87i20d61e30r 3182339124

Jedna z nejlepších strategií, kterou jsem kdy hrál, byla Star Wars: Rebellion. Přijde mi, že to byla dosti nedoceněná hra. Star Wars Empire At War z mého pohledu nesahá Rebellionu ani po kotníky. Samozřejmě se zde nebavim o grafice, jelikož SW: Rebellion je z roku 1998.

0/0
28.5.2014 3:52

K17r68i52s75t79ý54n75a 72F36o29j42t89l35o13v26á 4838397194531

No jo hry u kterych se muselo trosku premyslet (a taky velmi rychle klikat) uz dneska netahnou a blbe se hraji na kozolich. Skoda ze RTS a strategie obecne zmizely z herniho sveta, nove generace hracu ani nevi o co jsou ochuzeni. Ten vycet her by mohl byt mnohem vetsi. Warcraft 1, Age of Empires, Z, KKND taky rozhodne staly za to. Hlavne Age of Empires me mrzi ze uz se nedodelalo az do soucanosti( ci dokonce budoucnosti) a konci nekdy v 19. stoleti.

+10/0
28.5.2014 1:12

H59y23n65e67k 87Š72l71a36h23ů20n34e45k 4769813686919

Rise of Nations je dost podobné AoE a je až do současnosti.

+3/0
28.5.2014 1:17

O39n58d94r90a 19H50ů68ď87a 5896201558368

Řekl bych spíš, že je škoda, že vymizeli tahové strategie. Takový Battle Isle 2 nebo 3. český Signus - The Artefact world

+1/0
28.5.2014 7:14

V92o77j89t97a 79P52a92t13k83o87s 8170818488583

Warcraft 1 byla jen převlečená Duna 2, KKND taky nebyl zas takový odvaz. Ale Z by si asi zmínku zasloužilo, bylo to oproti jiným rts docela odlišné a skvěle hratelné.

0/0
28.5.2014 8:26

M25i93l95a22n 53Š43t33ě53p79á23n61e49k 8726952795968

Warcraft 1 byl dost odlišný od Duny 2. Nejen, že opustil svět sci-fi, ale přinesl možnost kouzel pro některé jednotky a více surovin. Také to byla jedna z mála RTS, kde jsem sváděl líté boje o strategicky umístené mosty, apod (bohužel jen u některých map). U Duny 2 nic takového nehrozilo. Od převlečené Duny 2 byl hodně daleko.

0/0
28.5.2014 9:07

V61o25j10t33a 35P40a67t85k82o87s 8490458558203

To, že se to odehrávalo v jiném prostředí není žádná odlišnost. Ovládání i principy byly úplně totožné, jen měly jednotky a budovy jiné textury. V W1 byly kouzla, v Duně zase některé speciální schopnosti jednotek. No dobře, ve W1 byly dvě suroviny, zatímco v Duně jen jedna. A jak říkáte, nějaké boje o strategické místa byly jen v některých mapách. V Duně to logicky být nemohlo, když prostředí byla jen poušť. W1 byla super hra, nahrál jsem se ji opravdu moc, ale prostě klon Duny to byl těžký.

0/0
29.5.2014 1:36

M20i84l27a12n 30Š16t14ě89p55á66n48e35k 8886622385358

No dobře, ale pak jsou těžkým klonem Duny všechny hry v článku (homeworld a Star Wars neznám) s jediným podstatným vylepšením a to je možnost zadávat příkazy pravým tlačítkem myši. Možná s vyloučením Warhammeru, kde je levelování a celé to stojí na hrdinech.

0/0
29.5.2014 8:40

M69i54r83o18s34l13a59v 47S14t76a51s32t45n65y 7854863846701

Ale tak dle nadpisu článku autor řeší pouze sci-fi strategie (pokud to tam nedosal po přečtení Vašeho příspěvku :-)), takže AoE a další se tam těžko mohly objevit.

KKND byla ve své době poměrně zázavná hra, ale narozdíl od většiny ostatních zmíněných revoluční rozhodně nebyla. To samé se dá říct třeba i o dalším zajímavém titulu Dark Colony.

0/0
28.5.2014 11:06

A44n75d97r70e46j 24B48r16a21b55e10c 4792121847624

Aaah, Dark Colony. To si vybavuju jako pekelne tezky titul, ale hral jsem to jako dite. :)

0/0
28.5.2014 12:55

T30o87n75í94k 85K24u84t81t67m64a26n39n 6613678202

Hlavně Dark Colony byla asi první hra, která zavedla cyklus dne a noci, a pokud si dobře pamatuju, byl to jeden z klíčovejch faktorů samotný herní taktiky. Jinak ale podle mě Dark Colony nebyla žádná pecka, ani z hlediska grafiky, ani z hlediska hratelnosti, ale je pravda, že jsem ji taky hrál někdy v 11-12 letech ;-D

0/0
28.5.2014 17:08

V48o14j91t92a 58P70a83t46k92o85s 8950478918133

Jakmile padla noc, tak mi pokaždé hned začalo být hodně úzko:-)

0/0
29.5.2014 1:37

H95y48n47e81k 44Š96l20a88h84ů29n90e26k 4139813976189

"Duna 2 (1992) bývá mnohdy milně..." ;-D

+1/0
28.5.2014 0:40

J98a27n 63K80r70k 1361397153202

No co, prostě to je milník :)

+2/0
28.5.2014 1:05

T30o97n84í29k 71K22u42t22t29m37a65n64n 6373248172

Když už mylně, tak se vším všudy :-)

+2/0
28.5.2014 1:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.