Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RETRO: Cestujte zpět v čase. Podívejte se na vývoj sci-fi strategií

Duna 2, Command & Conquer i Stacraft. Sci-fi odnož strategií hraných v reálném čase nabízí řadu skvostů, na nichž lze dobře ilustrovat grafický vývoj žánru. Článek se soustředí především na vizuální evoluci her.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P64e51t79r 54J26a50r24o52š 2934621325937

Ale napada me jedna co byla opomenuta a dala by se zaradit do fronty - SPORE R^

0/0
29.5.2014 17:55

J93i60ř82í 95Ř20e60h61o40ř 9208828896788

Cossacks z roku 2001 novověké válčení s masivními armádami s docela dobře zvládnutými formacemi které hry s moderním válčením vždy ignorovali. Formace jednotek se sice objevili už asi o rok dříve v Shogun Total War. Ale tu asi mezi realtimové hry neřadíme. Cossacks dle mého celkem neprávem zapadla.

0/0
29.5.2014 14:56

P16e18t14r 44J66a31r18o33š 2884841385427

napadlo me to take, ale pak jsem si precetl poradne nadpis ;-)

+1/0
29.5.2014 17:53

D12a56v75i97d 58H27u67s57t89á94k 5483676135925

Nj, Generals, moje nejoblíbenější strategie. Bohužel další důkaz, že autoři nepochopili, co fanoušci chtějí. Generals byl prakticky dokonalej, v podstatě tam nebylo potřeba nic měnit. Stačilo předělat grafiku na něco současnýho, dát novou zajímavou kampaň případně novou frakci a mohli mít perfektní a úspěšný titul. Ale těma inovacema (mnohdy nedomyšlenejma) ten truhej díl zazdili. Škoda, na to jsem se fakt těšil.

+2/0
28.5.2014 16:28

A32n41d31r14e76j 96B29r71a30b36e65c 4842201907154

Hral jste ten alfatest? Nemel byste pripadne zajem nam napsat kratky clanek, proc to podle vas nefungovalo?

0/0
28.5.2014 16:58

D56a94v44i43d 25H47u29s64t23á72k 5173886665475

Můj osobní názor, že nejhorši věc, kterou autoři zrušenému dílu provedli byl free to play alias pay to win systém. Na to snad ani článek není potřeba. Generals 1, byly úžasný právě ve vyvážení stran, na první pohled každá jinak silná, ale když se je člověk naučil, tak byly velmi vyrovnané. A hlavně, za každou se hrálo úplně jinak, nebyli to jen stejný jednotky s různým vzhledem.

0/0
28.5.2014 18:14

K84r14i36s46t46ý59n86a 95F33o10j28t51l96o10v79á 4628257114291

Generals byli vazne super.. mel sem rad i starsi CC, ale proste Generals byli perfektni,ale to uz mely RTS obecne to nejlepsi za sebou.

+1/0
29.5.2014 0:28

J38a35n 80K74u60b23a35l84e56k 4269760403606

Planetary Annihilation

--- velmi dobra hra. Doporucuji k porizeni pro Ty, kteri maji radi RTS :).

0/0
28.5.2014 13:17

T69o83m34á13š 65H65a67l92u15z75a 6413293416948

C&C a pak hlavně první Red Alert... to byla náplň našich PC cvičení na ZŠ. Dnes je to samý tupý titul, kde jde jen o střílení a hlavně bez přemýšlení. Po letech jsem zkusil Real Time Strategii a to titul Warhammer 40K (pár let zpět) a jak člověk ty strategie přestal hrát, tak najedou neví, která bije... krom Starcraftu 2 je toto odvětví dosti prázndé.

0/0
28.5.2014 13:11

M19a93r82t47i22n 92B63l81a89s67s 3371959846761

7th Legion? ;-(

0/0
28.5.2014 12:57

M74i62c92h67a43l 59M57e90č33i47a43r 1820150209435

Pamätám, že Total Anihilation obsahoval super trik na prechod do vyšších levelov, stačilo zabiť nejak vlastného commandera a pri voľbe opakovania levelu proste kliknúť na level vyššie.. ;-D

0/0
28.5.2014 12:35

V51a42c62l66a59v 52M93e88d88e79k 5541822935315

To je kus nostalgie, vzpomínky na dlouhé noci strávené u Duna 2 - s amatérsky sletovaným DA převodníkem na paralelním portu, protože zvukovka pro mě tenkrát byla nedostupná ;-D

0/0
28.5.2014 12:34

M40i44c31h15a20l 11F81r37ý97d45e35k 3843750527

Jaaaj, C&C Red Alert R^V

+2/0
28.5.2014 11:14

V49á84c54l43a20v 86P11e78t56e50r 6124820539313

Celkem překvapený z absence Original War nebo Fallen Haven:-/

+2/0
28.5.2014 10:52

B57a45r37t49o55l19o94m49ě96j 56K30u43s 2905116571183

Určitě by si tu zasloužila zmínit nějaká "epochální" strategie, ať už Age of Empires, Rise of Nations, nebo podle mého nejlepší z nich - Empire Earth. 

A bavíme-li se o nositelích inovací, pak Dawn of War II jen zdokonalila to, co přinesla hra Company of heroes.

0/0
28.5.2014 10:51

M33a48r65t92i19n 41K39a52r10á50s98e81k 9988933658638

Ty nejsou moc scifi ne? (empire earth teda nevim, ale AoE i RoN nejsou)

0/0
29.5.2014 10:43

M91a86r87t10i87n 15M50a84i51k91s75n30a93r 3544933908462

Wow, všechny zmíněné hry jsem hrál nebo hraju :o)

+1/0
28.5.2014 9:09

M27a97r12e42k 53Z49a58h51r71a84d62i31l 6164499195511

Možná by bylo dobré zmínit alespoň okrajově Original War ...

+6/0
28.5.2014 7:20

M78a58r48t18i80n 86Z39i93k70m11u72n23d 7405505674951

Original War nebyla z hlediska grafiky nijak zásadní.

0/0
28.5.2014 9:28

F59i33l56i31p 79S10c69h79n47e89i46d36e90r 3452429204

Jedna z nejlepších strategií, kterou jsem kdy hrál, byla Star Wars: Rebellion. Přijde mi, že to byla dosti nedoceněná hra. Star Wars Empire At War z mého pohledu nesahá Rebellionu ani po kotníky. Samozřejmě se zde nebavim o grafice, jelikož SW: Rebellion je z roku 1998.

0/0
28.5.2014 3:52

K88r90i98s82t91ý28n33a 85F57o43j45t93l26o11v29á 4918837924511

No jo hry u kterych se muselo trosku premyslet (a taky velmi rychle klikat) uz dneska netahnou a blbe se hraji na kozolich. Skoda ze RTS a strategie obecne zmizely z herniho sveta, nove generace hracu ani nevi o co jsou ochuzeni. Ten vycet her by mohl byt mnohem vetsi. Warcraft 1, Age of Empires, Z, KKND taky rozhodne staly za to. Hlavne Age of Empires me mrzi ze uz se nedodelalo az do soucanosti( ci dokonce budoucnosti) a konci nekdy v 19. stoleti.

+10/0
28.5.2014 1:12

H67y58n71e24k 86Š23l16a97h91ů94n39e21k 4779823496369

Rise of Nations je dost podobné AoE a je až do současnosti.

+3/0
28.5.2014 1:17

O82n16d31r12a 42H31ů37ď39a 5946171288218

Řekl bych spíš, že je škoda, že vymizeli tahové strategie. Takový Battle Isle 2 nebo 3. český Signus - The Artefact world

+1/0
28.5.2014 7:14

V88o28j31t48a 77P38a44t28k93o61s 8870148198783

Warcraft 1 byla jen převlečená Duna 2, KKND taky nebyl zas takový odvaz. Ale Z by si asi zmínku zasloužilo, bylo to oproti jiným rts docela odlišné a skvěle hratelné.

0/0
28.5.2014 8:26

M95i13l50a22n 43Š60t93ě73p89á95n75e73k 8396782405498

Warcraft 1 byl dost odlišný od Duny 2. Nejen, že opustil svět sci-fi, ale přinesl možnost kouzel pro některé jednotky a více surovin. Také to byla jedna z mála RTS, kde jsem sváděl líté boje o strategicky umístené mosty, apod (bohužel jen u některých map). U Duny 2 nic takového nehrozilo. Od převlečené Duny 2 byl hodně daleko.

0/0
28.5.2014 9:07

V75o19j83t71a 78P96a43t50k16o68s 8130528338413

To, že se to odehrávalo v jiném prostředí není žádná odlišnost. Ovládání i principy byly úplně totožné, jen měly jednotky a budovy jiné textury. V W1 byly kouzla, v Duně zase některé speciální schopnosti jednotek. No dobře, ve W1 byly dvě suroviny, zatímco v Duně jen jedna. A jak říkáte, nějaké boje o strategické místa byly jen v některých mapách. V Duně to logicky být nemohlo, když prostředí byla jen poušť. W1 byla super hra, nahrál jsem se ji opravdu moc, ale prostě klon Duny to byl těžký.

0/0
29.5.2014 1:36

M93i87l50a48n 57Š46t42ě28p43á87n42e58k 8776552395928

No dobře, ale pak jsou těžkým klonem Duny všechny hry v článku (homeworld a Star Wars neznám) s jediným podstatným vylepšením a to je možnost zadávat příkazy pravým tlačítkem myši. Možná s vyloučením Warhammeru, kde je levelování a celé to stojí na hrdinech.

0/0
29.5.2014 8:40

M66i64r30o59s20l80a45v 15S35t72a70s56t34n91y 7224463366561

Ale tak dle nadpisu článku autor řeší pouze sci-fi strategie (pokud to tam nedosal po přečtení Vašeho příspěvku :-)), takže AoE a další se tam těžko mohly objevit.

KKND byla ve své době poměrně zázavná hra, ale narozdíl od většiny ostatních zmíněných revoluční rozhodně nebyla. To samé se dá říct třeba i o dalším zajímavém titulu Dark Colony.

0/0
28.5.2014 11:06

A76n42d85r96e30j 61B93r45a25b27e16c 4572471327684

Aaah, Dark Colony. To si vybavuju jako pekelne tezky titul, ale hral jsem to jako dite. :)

0/0
28.5.2014 12:55

T70o62n77í79k 61K84u69t94t38m11a30n89n 6653848562

Hlavně Dark Colony byla asi první hra, která zavedla cyklus dne a noci, a pokud si dobře pamatuju, byl to jeden z klíčovejch faktorů samotný herní taktiky. Jinak ale podle mě Dark Colony nebyla žádná pecka, ani z hlediska grafiky, ani z hlediska hratelnosti, ale je pravda, že jsem ji taky hrál někdy v 11-12 letech ;-D

0/0
28.5.2014 17:08

V89o21j95t83a 19P23a75t60k17o82s 8370508208813

Jakmile padla noc, tak mi pokaždé hned začalo být hodně úzko:-)

0/0
29.5.2014 1:37

H37y55n20e84k 85Š39l63a20h26ů46n90e91k 4859943856339

"Duna 2 (1992) bývá mnohdy milně..." ;-D

+1/0
28.5.2014 0:40

J77a83n 31K48r66k 1981737193802

No co, prostě to je milník :)

+2/0
28.5.2014 1:05

T58o87n35í31k 69K76u97t40t40m27a84n83n 6973728982

Když už mylně, tak se vším všudy :-)

+2/0
28.5.2014 1:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.