Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RETRO: Cestujte zpět v čase. Podívejte se na vývoj sci-fi strategií

Duna 2, Command & Conquer i Stacraft. Sci-fi odnož strategií hraných v reálném čase nabízí řadu skvostů, na nichž lze dobře ilustrovat grafický vývoj žánru. Článek se soustředí především na vizuální evoluci her.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P55e84t35r 97J61a67r50o22š 2444151865847

Ale napada me jedna co byla opomenuta a dala by se zaradit do fronty - SPORE R^

0/0
29.5.2014 17:55

J10i50ř19í 64Ř11e59h74o48ř 9228158366258

Cossacks z roku 2001 novověké válčení s masivními armádami s docela dobře zvládnutými formacemi které hry s moderním válčením vždy ignorovali. Formace jednotek se sice objevili už asi o rok dříve v Shogun Total War. Ale tu asi mezi realtimové hry neřadíme. Cossacks dle mého celkem neprávem zapadla.

0/0
29.5.2014 14:56

P47e64t71r 46J24a88r76o68š 2154261185497

napadlo me to take, ale pak jsem si precetl poradne nadpis ;-)

+1/0
29.5.2014 17:53

D69a21v86i69d 39H48u48s60t14á49k 5323146245895

Nj, Generals, moje nejoblíbenější strategie. Bohužel další důkaz, že autoři nepochopili, co fanoušci chtějí. Generals byl prakticky dokonalej, v podstatě tam nebylo potřeba nic měnit. Stačilo předělat grafiku na něco současnýho, dát novou zajímavou kampaň případně novou frakci a mohli mít perfektní a úspěšný titul. Ale těma inovacema (mnohdy nedomyšlenejma) ten truhej díl zazdili. Škoda, na to jsem se fakt těšil.

+2/0
28.5.2014 16:28

A40n67d61r79e36j 50B57r20a60b95e94c 4132971557384

Hral jste ten alfatest? Nemel byste pripadne zajem nam napsat kratky clanek, proc to podle vas nefungovalo?

0/0
28.5.2014 16:58

D28a79v83i41d 69H94u88s72t14á18k 5733656755205

Můj osobní názor, že nejhorši věc, kterou autoři zrušenému dílu provedli byl free to play alias pay to win systém. Na to snad ani článek není potřeba. Generals 1, byly úžasný právě ve vyvážení stran, na první pohled každá jinak silná, ale když se je člověk naučil, tak byly velmi vyrovnané. A hlavně, za každou se hrálo úplně jinak, nebyli to jen stejný jednotky s různým vzhledem.

0/0
28.5.2014 18:14

K96r42i67s32t34ý57n18a 17F34o88j67t90l59o59v90á 4748357494911

Generals byli vazne super.. mel sem rad i starsi CC, ale proste Generals byli perfektni,ale to uz mely RTS obecne to nejlepsi za sebou.

+1/0
29.5.2014 0:28

J31a85n 69K48u72b53a94l50e94k 4569700613836

Planetary Annihilation

--- velmi dobra hra. Doporucuji k porizeni pro Ty, kteri maji radi RTS :).

0/0
28.5.2014 13:17

T81o98m62á63š 37H80a73l96u29z21a 6543933736788

C&C a pak hlavně první Red Alert... to byla náplň našich PC cvičení na ZŠ. Dnes je to samý tupý titul, kde jde jen o střílení a hlavně bez přemýšlení. Po letech jsem zkusil Real Time Strategii a to titul Warhammer 40K (pár let zpět) a jak člověk ty strategie přestal hrát, tak najedou neví, která bije... krom Starcraftu 2 je toto odvětví dosti prázndé.

0/0
28.5.2014 13:11

M44a38r80t39i82n 33B73l53a34s37s 3931939776381

7th Legion? ;-(

0/0
28.5.2014 12:57

M17i23c59h62a37l 83M18e59č96i37a46r 1540750949125

Pamätám, že Total Anihilation obsahoval super trik na prechod do vyšších levelov, stačilo zabiť nejak vlastného commandera a pri voľbe opakovania levelu proste kliknúť na level vyššie.. ;-D

0/0
28.5.2014 12:35

V74a24c53l97a73v 59M21e23d26e87k 5371202375745

To je kus nostalgie, vzpomínky na dlouhé noci strávené u Duna 2 - s amatérsky sletovaným DA převodníkem na paralelním portu, protože zvukovka pro mě tenkrát byla nedostupná ;-D

0/0
28.5.2014 12:34

M35i68c42h12a44l 89F15r60ý91d66e88k 3693840417

Jaaaj, C&C Red Alert R^V

+2/0
28.5.2014 11:14

V53á91c37l57a77v 51P59e22t49e95r 6134780949103

Celkem překvapený z absence Original War nebo Fallen Haven:-/

+2/0
28.5.2014 10:52

B43a73r98t73o79l84o70m67ě14j 52K40u15s 2955246321863

Určitě by si tu zasloužila zmínit nějaká "epochální" strategie, ať už Age of Empires, Rise of Nations, nebo podle mého nejlepší z nich - Empire Earth. 

A bavíme-li se o nositelích inovací, pak Dawn of War II jen zdokonalila to, co přinesla hra Company of heroes.

0/0
28.5.2014 10:51

M19a14r74t78i68n 33K59a79r41á85s25e23k 9298463978658

Ty nejsou moc scifi ne? (empire earth teda nevim, ale AoE i RoN nejsou)

0/0
29.5.2014 10:43

M93a14r26t27i67n 25M89a98i70k85s87n84a27r 3724543448882

Wow, všechny zmíněné hry jsem hrál nebo hraju :o)

+1/0
28.5.2014 9:09

M62a85r98e14k 25Z41a19h23r29a41d93i68l 6574489675531

Možná by bylo dobré zmínit alespoň okrajově Original War ...

+6/0
28.5.2014 7:20

M74a20r90t96i15n 29Z92i24k74m18u82n45d 7745615684401

Original War nebyla z hlediska grafiky nijak zásadní.

0/0
28.5.2014 9:28

F79i33l65i59p 97S60c77h72n17e13i47d83e94r 3402239474

Jedna z nejlepších strategií, kterou jsem kdy hrál, byla Star Wars: Rebellion. Přijde mi, že to byla dosti nedoceněná hra. Star Wars Empire At War z mého pohledu nesahá Rebellionu ani po kotníky. Samozřejmě se zde nebavim o grafice, jelikož SW: Rebellion je z roku 1998.

0/0
28.5.2014 3:52

K29r40i52s61t63ý47n83a 43F92o84j38t16l58o73v48á 4668727624881

No jo hry u kterych se muselo trosku premyslet (a taky velmi rychle klikat) uz dneska netahnou a blbe se hraji na kozolich. Skoda ze RTS a strategie obecne zmizely z herniho sveta, nove generace hracu ani nevi o co jsou ochuzeni. Ten vycet her by mohl byt mnohem vetsi. Warcraft 1, Age of Empires, Z, KKND taky rozhodne staly za to. Hlavne Age of Empires me mrzi ze uz se nedodelalo az do soucanosti( ci dokonce budoucnosti) a konci nekdy v 19. stoleti.

+10/0
28.5.2014 1:12

H33y81n18e55k 23Š41l27a88h11ů80n19e28k 4449943456259

Rise of Nations je dost podobné AoE a je až do současnosti.

+3/0
28.5.2014 1:17

O43n19d16r76a 41H49ů31ď66a 5236321718248

Řekl bych spíš, že je škoda, že vymizeli tahové strategie. Takový Battle Isle 2 nebo 3. český Signus - The Artefact world

+1/0
28.5.2014 7:14

V42o64j80t20a 42P50a88t64k21o84s 8380298458573

Warcraft 1 byla jen převlečená Duna 2, KKND taky nebyl zas takový odvaz. Ale Z by si asi zmínku zasloužilo, bylo to oproti jiným rts docela odlišné a skvěle hratelné.

0/0
28.5.2014 8:26

M81i62l82a66n 93Š21t23ě58p14á56n65e85k 8566832605508

Warcraft 1 byl dost odlišný od Duny 2. Nejen, že opustil svět sci-fi, ale přinesl možnost kouzel pro některé jednotky a více surovin. Také to byla jedna z mála RTS, kde jsem sváděl líté boje o strategicky umístené mosty, apod (bohužel jen u některých map). U Duny 2 nic takového nehrozilo. Od převlečené Duny 2 byl hodně daleko.

0/0
28.5.2014 9:07

V42o90j69t13a 56P46a98t97k85o92s 8150798138583

To, že se to odehrávalo v jiném prostředí není žádná odlišnost. Ovládání i principy byly úplně totožné, jen měly jednotky a budovy jiné textury. V W1 byly kouzla, v Duně zase některé speciální schopnosti jednotek. No dobře, ve W1 byly dvě suroviny, zatímco v Duně jen jedna. A jak říkáte, nějaké boje o strategické místa byly jen v některých mapách. V Duně to logicky být nemohlo, když prostředí byla jen poušť. W1 byla super hra, nahrál jsem se ji opravdu moc, ale prostě klon Duny to byl těžký.

0/0
29.5.2014 1:36

M79i86l40a83n 66Š68t82ě55p37á59n10e83k 8596332545558

No dobře, ale pak jsou těžkým klonem Duny všechny hry v článku (homeworld a Star Wars neznám) s jediným podstatným vylepšením a to je možnost zadávat příkazy pravým tlačítkem myši. Možná s vyloučením Warhammeru, kde je levelování a celé to stojí na hrdinech.

0/0
29.5.2014 8:40

M93i15r13o69s52l47a58v 41S11t45a62s83t80n10y 7154423546551

Ale tak dle nadpisu článku autor řeší pouze sci-fi strategie (pokud to tam nedosal po přečtení Vašeho příspěvku :-)), takže AoE a další se tam těžko mohly objevit.

KKND byla ve své době poměrně zázavná hra, ale narozdíl od většiny ostatních zmíněných revoluční rozhodně nebyla. To samé se dá říct třeba i o dalším zajímavém titulu Dark Colony.

0/0
28.5.2014 11:06

A75n77d55r72e27j 90B67r85a62b20e12c 4712861747524

Aaah, Dark Colony. To si vybavuju jako pekelne tezky titul, ale hral jsem to jako dite. :)

0/0
28.5.2014 12:55

T39o98n98í76k 42K15u42t37t97m81a30n15n 6973748372

Hlavně Dark Colony byla asi první hra, která zavedla cyklus dne a noci, a pokud si dobře pamatuju, byl to jeden z klíčovejch faktorů samotný herní taktiky. Jinak ale podle mě Dark Colony nebyla žádná pecka, ani z hlediska grafiky, ani z hlediska hratelnosti, ale je pravda, že jsem ji taky hrál někdy v 11-12 letech ;-D

0/0
28.5.2014 17:08

V54o67j39t14a 56P75a10t30k87o22s 8120668838483

Jakmile padla noc, tak mi pokaždé hned začalo být hodně úzko:-)

0/0
29.5.2014 1:37

H39y39n58e86k 40Š50l10a15h65ů21n49e43k 4509563906959

"Duna 2 (1992) bývá mnohdy milně..." ;-D

+1/0
28.5.2014 0:40

J85a68n 21K35r65k 1441427813282

No co, prostě to je milník :)

+2/0
28.5.2014 1:05

T76o39n78í21k 64K40u48t57t88m68a52n71n 6273668332

Když už mylně, tak se vším všudy :-)

+2/0
28.5.2014 1:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.