Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Virtuální realita je skutečně novou érou hraní. První dojmy

Veškerá prohlášení o nových technologiích je dobré brát s rezervou. Ostatně ani první vývojářská verze přilby Oculus Rift pro virtuální realitu nebyla nijak ohromující. Tvůrci však během roku významně pokročili a vylepšené zařízení nabízí nový rozměr herního zážitku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33a10n 90H30o33r52á42k 3313480210681

pak sundas helmu a budes mit rozflakanej obyvak

0/0
12.6.2014 13:11

J72a79n 56N30o10ž16i40č42k49a 1630815869313

ve spojeni s timto zarizenim bomba 

https://www.youtube.com/watch?v=j3vHv4lNvg4

0/0
12.6.2014 10:45

M33a44r58e80k 36Z87a21h59r53a83d19i95l 6874729875231

"...téměř okamžité otočky o 360° nepřipadají v úvahu."

A nemyslel autor spíš otočku o 180°? V jistém smyslu je "okamžitá otočka o 360°" rovna setrvání na stávající pozici ;-)...

+4/0
12.6.2014 9:01

M91i20c31h23a69l 79V92e20r23n33e78r 8347956817604

Možná hrál autor simulátor krasobruslení, tam by nějaká "téměř okamžitá" otočka o 360 stupňů možná byla :-) Ve střílečce jedině, pokud by hráč uklouzl po virtuálních střevech virtuálního impa;-D 

Mimochodem, jak to vypadá s podporou oculus pro Doom 3 BFG, je to definitivně uzavřená záležitost, nebo by se ještě mohli nějak dohodnout?

0/0
12.6.2014 10:46

A41n89d69r17e63j 72B49r20a35b87e88c 4482831747694

Mylite se. Otocit o 360° je nesmysl, kdyz se to pouziva obrazne ve vztahu k nazoru. "Sve tvrzeni otocil o 360°" by byl priklad toho nesmyslu, co mate na mysli. V souvislosti s pohybem mysi je to naprosto koretni vyraz a je to myslene a napsane spravne. Stejne tak jako auto, ktere udela hodiny o  360° nezustane na miste, ani uplne otoceni ve strilecce neni nulovy pohyb. A v sitovych akcich typu Titanfall je to naprosto standardni jev.

0/0
13.6.2014 5:56

A67l26e70š 35K85o90p41e75c95k45ý 2542206965618

On myslel okamžitou otočku. To znamená 0 ms. Tedy vtipný paradox a chytání za slovíčko. Jinak máte kolego pravdu.

0/0
13.6.2014 7:03

A28n52d42r81e58j 32B15r55a95b90e77c 4462101347614

Je tam slovo temer, takze to stale neplati. :)

0/0
13.6.2014 17:01

V51l37a59d37i64m10í72r 77F10i89b82i93g88e44r 5544221441894

Super:-). Zatím ještě nic moc ale do 5-10 let to bude vyladěný. Klidně si na to zřídím samostatnou místnost až to bude za to opravdu stát.

0/0
12.6.2014 8:32

P81e69t86r 26K69r82á83l 4864730378352

Myslím si, že na 99% tohle na online FPS hraní nebude. Vzhledem k tomu, jak pohybuju rychle myší při rozhlizeni a míření, si nedokážu představit, že bych tak musel hýbat hlavou. A vůbec, ve hře by se muselo prvně programátorsky oddělit míření od rozhlizeni. Nepředpokládám, že bych mířil pohybem hlavy :-)

0/0
12.6.2014 8:15

J79a73n 55N51o93ž35i57č38k49a 1230765419783

uplne jednoduse viz https://www.youtube.com/watch?v=j3vHv4lNvg4

0/0
12.6.2014 10:45

M56i77c58h59a14l 12V64e29r18n59e20r 8847206587534

Něco podobného vytvořili pro Skyrim. Tam zase pro míření nezávislé na směru pohledu a pohybech hlavy používali takové ty nunchaky od Wii - střelba z luku vypadala perfektně:-)

0/0
12.6.2014 10:53

M80i86r50o23s73l97a34v 62K85r38a33h69u12l85í46k 6117814454

já si právě myslím, že to míření bude prováděno pohybem hlavy, což by ve finále mohlo být mnohem přesnější než myš. Ale zase mít možnosti rozhlížet se pomocí helmy a mít míření stále na myši by se mi asi líbilo více.

Problém s rychlou otočkou by mohl být vyřešen pohybem na kliknutí o 180 stupňů. Jen otázka jak si to přebere hráč, aby se mu z toho nezamotala hlava :-)

Jakmile to bude dostupné tak si to ale zcela jistě pořídím. WarThuder s tímto musí být jednoznačně úchvatný zážitek.

0/0
12.6.2014 11:23

J13i95ř84í 59K33u86b97e11š 5196714685141

Úplně nejraději si chci právě zahrát střílečku a to českou simulaci Arma :-) tam se dá rozhlížet už teď, ale držet u toho tlačítko na klávesnici je trošku nepohodlné ;-D takhle bych se mohl rozhlížet jak se mi zlíbí a přímo v akci ;-D

0/0
12.6.2014 7:44

D52r22a35h53o37m26í17r 90S17t55r67o86u89h98a19l 4215178822164

Už se těším, až na to namontuju kinect a budu larpovat :-)

+1/0
11.6.2014 22:44

P67e12t67r 46M35o28t63y32č73k87a 2222558120329

Myslím si, že virtuální realita je přece jen o něčem rozsáhlejším, než jen o helmě, která promítá obraz, ale budiž.

Pane autore, podařilo se jim nějak rozumně vyřešit problém s kinetózou?

+1/0
11.6.2014 21:14

J50a12n 98H28e10l75l63e81r 9808315956

přibalují k helmě platíčko kinedrylu;-)

0/0
11.6.2014 22:19

T46o77m84á75š 59M17a71r50n14ý 4265887396530

Řekl bych že ne, mozek z toho bude slušně zmagořenej.

0/0
11.6.2014 22:19

D31r40a78h39o15m41í94r 60S24t49r93o92u32h76a38l 4835518872724

Měl jsem možnost několikrát hrát s původní vývojářskou verzí a problém s kinetózou nebyl žádný. Bude to dost individuální. Dost bude záležet na vzdálenosti virtuálních očí a správně seřízené optiky.

0/0
11.6.2014 22:29

J61o14s39e67f 48P81a78l94a89t77a 1733472981245

https://www.youtube.com/watch?v=q3_H4QnZXe4 neboj už to začíná;-D

0/0
11.6.2014 22:54

T36o66n94í45k 94K42u97t51t11m56a98n20n 6373608912

Celkem souhlasím. Jako nějaká projekce je určitě super, dovedu si představit, že v některých hrách by to bylo super, zároveň si dovedu představit, že mimo herní průmysl by to mělo taky svůj význam (například taková procházka po starověkým městě by byla terno podle mě), however jen projekce podle mě není virtuální realita. Realita musí být nějak cítit, musí nějak chutnat, tělo ji musí vnímat i na dotek. Oculus může bejt super, ale ve svý podstatě je to "jen" pokročilejší 3D stereoskopická projekce.

0/0
11.6.2014 23:18

D83r19a79h93o96m55í78r 39S32t40r94o13u43h67a78l 4655848222374

No, člověk získává 60% informací o svém okolí pomocí zraku a dalších 20% pomocí sluchu. To máme 80% virtuální realitu :-).

+1/0
11.6.2014 23:45

P79a82v14e21l 64T41r66ü11b94e10n68e25k93r 7821611972902

Já jsem někde četl ze pomocí zraku je to právě 80% a sluch asi 15%. To je pak 95%.??

0/0
13.6.2014 23:06

A58n93d98r92e49j 94B72r82a57b28e93c 4102291937724

Jak jsem psal v clanku - ja s tim problem mel. Nebylo to neprijemne a nedelalo se mi z toho zle, ale mel jsem pocit jako bych plaval nebo vznasel se. Zajimave je, ze u prvni verze Oculu jsem se s tim nesetkal. Ale hral jsem tehdy jiny typ hry (zavody na motorce). Tentokrat to byla hopsacka.

0/0
13.6.2014 5:58

T43o50m83á25š 39M98a33r71n31ý 4215377396740

http://youtu.be/INDKNA7kXoo

+1/0
11.6.2014 19:59

M10a33r52t79i59n 86S30t91e17r11n 3252294414494

Tedy nevím, ale podobný věci (stereo brýle/helmy) tu byly už někdy před 10 lety a zatí se moc neprosadily. A hlavně podle popisu z článku to na nějaký výrazný pokrok v téhle oblasti skutečně nevypadá.

+1/0
11.6.2014 16:35

F32i28l70i57p 49K43r85a22u58s 9759238246797

Tak si prectete neco vic nez tenhle clanek. Oculus resi dostatek zakladnich nedostatku predchozich technologii:

1) Dobre rozliseni (dost naznaku ze produkcni verze bude mit 1440p displej)

2) Dostatecne maly lag a minimalni rozmazavani obrazu pri rychlejsich pohybech. Oculus byla prvni helma, ktera se dostala na prijatelny lag bez vysokych nakladu, v podstate to jsou celkem levne a dostupne soucastky + display ze smartphone.

3) Ok vaha

4) 6DoF sledovani hlavy - naklon i posun ve trech osach, takze nejste jen kamera ve fixnim bode na krku, ale plne pohybliva kamera kopirujici realny pohyb hlavy vuci krku.

5) Nehrozi mu nezajem vyvojaru. V dubnu meli 85 000 prodanych devkitu... 6) Cena se ocekava okolo $300 (novy devkit ted stoji $350), coz je v uplne jine lize nez tisice dolaru za predchozi VR pokusy...

+6/0
11.6.2014 17:45

P91a32v98e92l 65L80a34n74g83w21e78i16l 3547673585636

Tablet uz tu taky byl, ale pak prisel iPad. To pred deseti lety melo s VR spolecny jen externi vzhled "helmy". Co se deje pred ocima a s pocitem "transportovani se" do jine reality (ktery ani driv neexistoval, aspon z me zkusenosti) je revolucni.

+1/−1
11.6.2014 19:54
Foto

L86u82k16á70š 30Z66á27v49o63d60s36k79ý 9411739881

ty už tu byly před 20 let, pamatuji několik článků v prvním ročníku Score. Vše skončilo v propadlišti dějin.

+1/0
11.6.2014 20:19

J91a76n 79N59o70ž50i83č74k64a 1800225529853

staci dohledat mraky videi na youtubu. vypada to velice zajimave

+1/0
11.6.2014 20:34

V95o68j56t66ě15c61h 86P34u39l49e24c 8205198561

Na střílečky nevím, ale cokoliv, kde jste "v sedačce" a kromě ovládání formule/stíhačky/wrx/tanku atd. se musíte i rozhlížet, to bude super

+3/0
11.6.2014 16:05

F17i69l22i77p 17B78a58r90á80k 4250285435521

právě u stříleček se hráči rozhlíží snad nejvíce, ne? :D tam vidím největší potenciál :)

+1/0
11.6.2014 22:47

J77o36s98e11f 17P87a19l70a15t68a 1543632231405

přesně:-)

0/0
11.6.2014 22:51

H45e24r50b80e58r62t 61V73á13c59l21a67v87s72k65ý 4329425261332

Komik Brabec se otáčí jako korouhvička s nulovou schopností odhadovat protnutí linií v budoucnosti. Doporučuji přečíst jeho hřmící pamflet z března:

http://bonusweb.idnes.cz/oculus-rift-facebook-komentar-dkt-/Magazin.aspx?c=A140326_155152_bw-magazin_anb

+1/0
11.6.2014 14:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.