Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Virtuální realita je skutečně novou érou hraní. První dojmy

Veškerá prohlášení o nových technologiích je dobré brát s rezervou. Ostatně ani první vývojářská verze přilby Oculus Rift pro virtuální realitu nebyla nijak ohromující. Tvůrci však během roku významně pokročili a vylepšené zařízení nabízí nový rozměr herního zážitku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a56n 89H80o36r44á17k 3923530430211

pak sundas helmu a budes mit rozflakanej obyvak

0/0
12.6.2014 13:11

J73a56n 19N26o22ž53i57č79k57a 1150295779913

ve spojeni s timto zarizenim bomba 

https://www.youtube.com/watch?v=j3vHv4lNvg4

0/0
12.6.2014 10:45

M34a51r28e59k 22Z81a28h97r95a16d48i20l 6514469655431

"...téměř okamžité otočky o 360° nepřipadají v úvahu."

A nemyslel autor spíš otočku o 180°? V jistém smyslu je "okamžitá otočka o 360°" rovna setrvání na stávající pozici ;-)...

+4/0
12.6.2014 9:01

M94i31c20h17a62l 81V71e43r30n36e98r 8887936947724

Možná hrál autor simulátor krasobruslení, tam by nějaká "téměř okamžitá" otočka o 360 stupňů možná byla :-) Ve střílečce jedině, pokud by hráč uklouzl po virtuálních střevech virtuálního impa;-D 

Mimochodem, jak to vypadá s podporou oculus pro Doom 3 BFG, je to definitivně uzavřená záležitost, nebo by se ještě mohli nějak dohodnout?

0/0
12.6.2014 10:46

A54n78d96r56e84j 26B57r80a71b24e23c 4772491697154

Mylite se. Otocit o 360° je nesmysl, kdyz se to pouziva obrazne ve vztahu k nazoru. "Sve tvrzeni otocil o 360°" by byl priklad toho nesmyslu, co mate na mysli. V souvislosti s pohybem mysi je to naprosto koretni vyraz a je to myslene a napsane spravne. Stejne tak jako auto, ktere udela hodiny o  360° nezustane na miste, ani uplne otoceni ve strilecce neni nulovy pohyb. A v sitovych akcich typu Titanfall je to naprosto standardni jev.

0/0
13.6.2014 5:56

A70l17e91š 45K62o83p18e70c39k51ý 2792846385858

On myslel okamžitou otočku. To znamená 0 ms. Tedy vtipný paradox a chytání za slovíčko. Jinak máte kolego pravdu.

0/0
13.6.2014 7:03

A81n39d13r10e43j 92B41r53a89b79e27c 4472491487914

Je tam slovo temer, takze to stale neplati. :)

0/0
13.6.2014 17:01

V48l14a32d72i24m65í91r 96F57i42b87i46g17e67r 5144151411284

Super:-). Zatím ještě nic moc ale do 5-10 let to bude vyladěný. Klidně si na to zřídím samostatnou místnost až to bude za to opravdu stát.

0/0
12.6.2014 8:32

P94e88t84r 20K77r15á75l 4734260268212

Myslím si, že na 99% tohle na online FPS hraní nebude. Vzhledem k tomu, jak pohybuju rychle myší při rozhlizeni a míření, si nedokážu představit, že bych tak musel hýbat hlavou. A vůbec, ve hře by se muselo prvně programátorsky oddělit míření od rozhlizeni. Nepředpokládám, že bych mířil pohybem hlavy :-)

0/0
12.6.2014 8:15

J28a25n 44N69o77ž89i47č57k22a 1230305889423

uplne jednoduse viz https://www.youtube.com/watch?v=j3vHv4lNvg4

0/0
12.6.2014 10:45

M54i66c55h56a33l 84V84e74r85n28e54r 8597176377354

Něco podobného vytvořili pro Skyrim. Tam zase pro míření nezávislé na směru pohledu a pohybech hlavy používali takové ty nunchaky od Wii - střelba z luku vypadala perfektně:-)

0/0
12.6.2014 10:53

M26i95r50o48s74l85a38v 26K53r76a39h76u66l57í28k 6147744984

já si právě myslím, že to míření bude prováděno pohybem hlavy, což by ve finále mohlo být mnohem přesnější než myš. Ale zase mít možnosti rozhlížet se pomocí helmy a mít míření stále na myši by se mi asi líbilo více.

Problém s rychlou otočkou by mohl být vyřešen pohybem na kliknutí o 180 stupňů. Jen otázka jak si to přebere hráč, aby se mu z toho nezamotala hlava :-)

Jakmile to bude dostupné tak si to ale zcela jistě pořídím. WarThuder s tímto musí být jednoznačně úchvatný zážitek.

0/0
12.6.2014 11:23

J52i64ř20í 58K29u50b40e41š 5456424965881

Úplně nejraději si chci právě zahrát střílečku a to českou simulaci Arma :-) tam se dá rozhlížet už teď, ale držet u toho tlačítko na klávesnici je trošku nepohodlné ;-D takhle bych se mohl rozhlížet jak se mi zlíbí a přímo v akci ;-D

0/0
12.6.2014 7:44

D19r70a61h21o40m25í72r 80S23t55r26o50u12h79a93l 4175278262664

Už se těším, až na to namontuju kinect a budu larpovat :-)

+1/0
11.6.2014 22:44

P23e79t60r 64M72o25t67y76č10k17a 2432498950299

Myslím si, že virtuální realita je přece jen o něčem rozsáhlejším, než jen o helmě, která promítá obraz, ale budiž.

Pane autore, podařilo se jim nějak rozumně vyřešit problém s kinetózou?

+1/0
11.6.2014 21:14

J63a66n 67H25e54l27l13e40r 9928845956

přibalují k helmě platíčko kinedrylu;-)

0/0
11.6.2014 22:19

T48o69m56á48š 56M32a24r29n75ý 4825197586160

Řekl bych že ne, mozek z toho bude slušně zmagořenej.

0/0
11.6.2014 22:19

D88r95a72h48o72m73í79r 16S30t30r48o23u35h91a72l 4985628812854

Měl jsem možnost několikrát hrát s původní vývojářskou verzí a problém s kinetózou nebyl žádný. Bude to dost individuální. Dost bude záležet na vzdálenosti virtuálních očí a správně seřízené optiky.

0/0
11.6.2014 22:29

J74o67s33e54f 20P38a52l83a28t30a 1293462531175

https://www.youtube.com/watch?v=q3_H4QnZXe4 neboj už to začíná;-D

0/0
11.6.2014 22:54

T60o35n57í53k 63K67u29t14t88m28a48n17n 6343308402

Celkem souhlasím. Jako nějaká projekce je určitě super, dovedu si představit, že v některých hrách by to bylo super, zároveň si dovedu představit, že mimo herní průmysl by to mělo taky svůj význam (například taková procházka po starověkým městě by byla terno podle mě), however jen projekce podle mě není virtuální realita. Realita musí být nějak cítit, musí nějak chutnat, tělo ji musí vnímat i na dotek. Oculus může bejt super, ale ve svý podstatě je to "jen" pokročilejší 3D stereoskopická projekce.

0/0
11.6.2014 23:18

D51r29a22h10o33m82í47r 64S50t61r20o29u88h60a85l 4105838932154

No, člověk získává 60% informací o svém okolí pomocí zraku a dalších 20% pomocí sluchu. To máme 80% virtuální realitu :-).

+1/0
11.6.2014 23:45

P74a66v24e54l 97T24r66ü70b78e15n16e12k13r 7321531762102

Já jsem někde četl ze pomocí zraku je to právě 80% a sluch asi 15%. To je pak 95%.??

0/0
13.6.2014 23:06

A16n46d30r33e23j 70B16r91a53b47e39c 4522131277644

Jak jsem psal v clanku - ja s tim problem mel. Nebylo to neprijemne a nedelalo se mi z toho zle, ale mel jsem pocit jako bych plaval nebo vznasel se. Zajimave je, ze u prvni verze Oculu jsem se s tim nesetkal. Ale hral jsem tehdy jiny typ hry (zavody na motorce). Tentokrat to byla hopsacka.

0/0
13.6.2014 5:58

T23o28m55á73š 36M73a23r84n65ý 4225687586440

http://youtu.be/INDKNA7kXoo

+1/0
11.6.2014 19:59

M58a16r95t45i83n 84S92t47e72r81n 3612954174624

Tedy nevím, ale podobný věci (stereo brýle/helmy) tu byly už někdy před 10 lety a zatí se moc neprosadily. A hlavně podle popisu z článku to na nějaký výrazný pokrok v téhle oblasti skutečně nevypadá.

+1/0
11.6.2014 16:35

F54i75l36i27p 74K87r50a88u83s 9769798496367

Tak si prectete neco vic nez tenhle clanek. Oculus resi dostatek zakladnich nedostatku predchozich technologii:

1) Dobre rozliseni (dost naznaku ze produkcni verze bude mit 1440p displej)

2) Dostatecne maly lag a minimalni rozmazavani obrazu pri rychlejsich pohybech. Oculus byla prvni helma, ktera se dostala na prijatelny lag bez vysokych nakladu, v podstate to jsou celkem levne a dostupne soucastky + display ze smartphone.

3) Ok vaha

4) 6DoF sledovani hlavy - naklon i posun ve trech osach, takze nejste jen kamera ve fixnim bode na krku, ale plne pohybliva kamera kopirujici realny pohyb hlavy vuci krku.

5) Nehrozi mu nezajem vyvojaru. V dubnu meli 85 000 prodanych devkitu... 6) Cena se ocekava okolo $300 (novy devkit ted stoji $350), coz je v uplne jine lize nez tisice dolaru za predchozi VR pokusy...

+6/0
11.6.2014 17:45

P91a60v63e21l 53L21a70n43g47w50e93i68l 3277333275496

Tablet uz tu taky byl, ale pak prisel iPad. To pred deseti lety melo s VR spolecny jen externi vzhled "helmy". Co se deje pred ocima a s pocitem "transportovani se" do jine reality (ktery ani driv neexistoval, aspon z me zkusenosti) je revolucni.

+1/−1
11.6.2014 19:54
Foto

L46u92k77á29š 21Z68á18v39o94d92s70k93ý 9681319291

ty už tu byly před 20 let, pamatuji několik článků v prvním ročníku Score. Vše skončilo v propadlišti dějin.

+1/0
11.6.2014 20:19

J65a43n 58N10o85ž19i69č17k83a 1450285169353

staci dohledat mraky videi na youtubu. vypada to velice zajimave

+1/0
11.6.2014 20:34

V41o57j56t63ě33c48h 47P82u12l30e25c 8335518331

Na střílečky nevím, ale cokoliv, kde jste "v sedačce" a kromě ovládání formule/stíhačky/wrx/tanku atd. se musíte i rozhlížet, to bude super

+3/0
11.6.2014 16:05

F26i59l49i76p 73B25a31r38á35k 4680325405401

právě u stříleček se hráči rozhlíží snad nejvíce, ne? :D tam vidím největší potenciál :)

+1/0
11.6.2014 22:47

J75o85s92e83f 91P61a82l97a46t45a 1163702301835

přesně:-)

0/0
11.6.2014 22:51

H45e63r23b42e76r44t 84V53á56c43l67a54v90s13k12ý 4329875401912

Komik Brabec se otáčí jako korouhvička s nulovou schopností odhadovat protnutí linií v budoucnosti. Doporučuji přečíst jeho hřmící pamflet z března:

http://bonusweb.idnes.cz/oculus-rift-facebook-komentar-dkt-/Magazin.aspx?c=A140326_155152_bw-magazin_anb

+1/0
11.6.2014 14:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.