Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Virtuální realita je skutečně novou érou hraní. První dojmy

Veškerá prohlášení o nových technologiích je dobré brát s rezervou. Ostatně ani první vývojářská verze přilby Oculus Rift pro virtuální realitu nebyla nijak ohromující. Tvůrci však během roku významně pokročili a vylepšené zařízení nabízí nový rozměr herního zážitku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15a47n 74H16o68r38á39k 3573740570741

pak sundas helmu a budes mit rozflakanej obyvak

0/0
12.6.2014 13:11

J61a21n 39N28o26ž95i63č25k31a 1540665839593

ve spojeni s timto zarizenim bomba 

https://www.youtube.com/watch?v=j3vHv4lNvg4

0/0
12.6.2014 10:45

M51a92r85e18k 76Z67a87h48r81a68d56i42l 6864579445981

"...téměř okamžité otočky o 360° nepřipadají v úvahu."

A nemyslel autor spíš otočku o 180°? V jistém smyslu je "okamžitá otočka o 360°" rovna setrvání na stávající pozici ;-)...

+4/0
12.6.2014 9:01

M29i84c41h81a39l 84V74e62r64n27e13r 8837626397274

Možná hrál autor simulátor krasobruslení, tam by nějaká "téměř okamžitá" otočka o 360 stupňů možná byla :-) Ve střílečce jedině, pokud by hráč uklouzl po virtuálních střevech virtuálního impa;-D 

Mimochodem, jak to vypadá s podporou oculus pro Doom 3 BFG, je to definitivně uzavřená záležitost, nebo by se ještě mohli nějak dohodnout?

0/0
12.6.2014 10:46

A47n63d24r64e75j 51B30r79a17b69e35c 4782521827854

Mylite se. Otocit o 360° je nesmysl, kdyz se to pouziva obrazne ve vztahu k nazoru. "Sve tvrzeni otocil o 360°" by byl priklad toho nesmyslu, co mate na mysli. V souvislosti s pohybem mysi je to naprosto koretni vyraz a je to myslene a napsane spravne. Stejne tak jako auto, ktere udela hodiny o  360° nezustane na miste, ani uplne otoceni ve strilecce neni nulovy pohyb. A v sitovych akcich typu Titanfall je to naprosto standardni jev.

0/0
13.6.2014 5:56

A38l48e28š 25K11o68p35e11c30k65ý 2282336535598

On myslel okamžitou otočku. To znamená 0 ms. Tedy vtipný paradox a chytání za slovíčko. Jinak máte kolego pravdu.

0/0
13.6.2014 7:03

A64n13d84r52e50j 18B77r72a91b68e56c 4982151347224

Je tam slovo temer, takze to stale neplati. :)

0/0
13.6.2014 17:01

V13l15a31d79i77m87í63r 64F46i37b58i22g61e92r 5974561281764

Super:-). Zatím ještě nic moc ale do 5-10 let to bude vyladěný. Klidně si na to zřídím samostatnou místnost až to bude za to opravdu stát.

0/0
12.6.2014 8:32

P30e51t65r 49K36r11á74l 4174650558582

Myslím si, že na 99% tohle na online FPS hraní nebude. Vzhledem k tomu, jak pohybuju rychle myší při rozhlizeni a míření, si nedokážu představit, že bych tak musel hýbat hlavou. A vůbec, ve hře by se muselo prvně programátorsky oddělit míření od rozhlizeni. Nepředpokládám, že bych mířil pohybem hlavy :-)

0/0
12.6.2014 8:15

J68a12n 63N10o87ž27i60č95k52a 1740705109483

uplne jednoduse viz https://www.youtube.com/watch?v=j3vHv4lNvg4

0/0
12.6.2014 10:45

M47i24c91h94a26l 78V93e21r38n31e83r 8817566627774

Něco podobného vytvořili pro Skyrim. Tam zase pro míření nezávislé na směru pohledu a pohybech hlavy používali takové ty nunchaky od Wii - střelba z luku vypadala perfektně:-)

0/0
12.6.2014 10:53

M29i15r69o32s18l16a77v 35K93r22a72h75u47l59í74k 6117584514

já si právě myslím, že to míření bude prováděno pohybem hlavy, což by ve finále mohlo být mnohem přesnější než myš. Ale zase mít možnosti rozhlížet se pomocí helmy a mít míření stále na myši by se mi asi líbilo více.

Problém s rychlou otočkou by mohl být vyřešen pohybem na kliknutí o 180 stupňů. Jen otázka jak si to přebere hráč, aby se mu z toho nezamotala hlava :-)

Jakmile to bude dostupné tak si to ale zcela jistě pořídím. WarThuder s tímto musí být jednoznačně úchvatný zážitek.

0/0
12.6.2014 11:23

J27i12ř22í 19K78u90b86e60š 5466394805781

Úplně nejraději si chci právě zahrát střílečku a to českou simulaci Arma :-) tam se dá rozhlížet už teď, ale držet u toho tlačítko na klávesnici je trošku nepohodlné ;-D takhle bych se mohl rozhlížet jak se mi zlíbí a přímo v akci ;-D

0/0
12.6.2014 7:44

D28r41a63h81o76m47í14r 48S90t41r68o88u97h82a52l 4125568612624

Už se těším, až na to namontuju kinect a budu larpovat :-)

+1/0
11.6.2014 22:44

P29e35t40r 38M60o65t20y35č78k44a 2562688480539

Myslím si, že virtuální realita je přece jen o něčem rozsáhlejším, než jen o helmě, která promítá obraz, ale budiž.

Pane autore, podařilo se jim nějak rozumně vyřešit problém s kinetózou?

+1/0
11.6.2014 21:14

J24a93n 41H22e65l82l36e96r 9198595846

přibalují k helmě platíčko kinedrylu;-)

0/0
11.6.2014 22:19

T42o33m21á95š 48M83a14r84n76ý 4605537866120

Řekl bych že ne, mozek z toho bude slušně zmagořenej.

0/0
11.6.2014 22:19

D12r25a65h22o35m13í44r 71S30t44r82o88u21h89a89l 4775358322254

Měl jsem možnost několikrát hrát s původní vývojářskou verzí a problém s kinetózou nebyl žádný. Bude to dost individuální. Dost bude záležet na vzdálenosti virtuálních očí a správně seřízené optiky.

0/0
11.6.2014 22:29

J79o53s28e42f 98P38a40l60a51t83a 1703922701165

https://www.youtube.com/watch?v=q3_H4QnZXe4 neboj už to začíná;-D

0/0
11.6.2014 22:54

T38o19n49í26k 24K70u16t25t22m21a87n37n 6173378932

Celkem souhlasím. Jako nějaká projekce je určitě super, dovedu si představit, že v některých hrách by to bylo super, zároveň si dovedu představit, že mimo herní průmysl by to mělo taky svůj význam (například taková procházka po starověkým městě by byla terno podle mě), however jen projekce podle mě není virtuální realita. Realita musí být nějak cítit, musí nějak chutnat, tělo ji musí vnímat i na dotek. Oculus může bejt super, ale ve svý podstatě je to "jen" pokročilejší 3D stereoskopická projekce.

0/0
11.6.2014 23:18

D23r16a50h38o38m17í58r 83S82t66r82o94u52h91a87l 4595518212814

No, člověk získává 60% informací o svém okolí pomocí zraku a dalších 20% pomocí sluchu. To máme 80% virtuální realitu :-).

+1/0
11.6.2014 23:45

P81a79v50e60l 21T60r19ü64b40e16n53e70k31r 7121651372762

Já jsem někde četl ze pomocí zraku je to právě 80% a sluch asi 15%. To je pak 95%.??

0/0
13.6.2014 23:06

A29n64d42r98e78j 35B65r59a40b75e62c 4322341617464

Jak jsem psal v clanku - ja s tim problem mel. Nebylo to neprijemne a nedelalo se mi z toho zle, ale mel jsem pocit jako bych plaval nebo vznasel se. Zajimave je, ze u prvni verze Oculu jsem se s tim nesetkal. Ale hral jsem tehdy jiny typ hry (zavody na motorce). Tentokrat to byla hopsacka.

0/0
13.6.2014 5:58

T25o34m54á23š 72M54a39r76n28ý 4515287766380

http://youtu.be/INDKNA7kXoo

+1/0
11.6.2014 19:59

M94a61r91t86i63n 20S39t85e78r82n 3132544834104

Tedy nevím, ale podobný věci (stereo brýle/helmy) tu byly už někdy před 10 lety a zatí se moc neprosadily. A hlavně podle popisu z článku to na nějaký výrazný pokrok v téhle oblasti skutečně nevypadá.

+1/0
11.6.2014 16:35

F79i84l55i42p 16K54r16a55u95s 9579518646317

Tak si prectete neco vic nez tenhle clanek. Oculus resi dostatek zakladnich nedostatku predchozich technologii:

1) Dobre rozliseni (dost naznaku ze produkcni verze bude mit 1440p displej)

2) Dostatecne maly lag a minimalni rozmazavani obrazu pri rychlejsich pohybech. Oculus byla prvni helma, ktera se dostala na prijatelny lag bez vysokych nakladu, v podstate to jsou celkem levne a dostupne soucastky + display ze smartphone.

3) Ok vaha

4) 6DoF sledovani hlavy - naklon i posun ve trech osach, takze nejste jen kamera ve fixnim bode na krku, ale plne pohybliva kamera kopirujici realny pohyb hlavy vuci krku.

5) Nehrozi mu nezajem vyvojaru. V dubnu meli 85 000 prodanych devkitu... 6) Cena se ocekava okolo $300 (novy devkit ted stoji $350), coz je v uplne jine lize nez tisice dolaru za predchozi VR pokusy...

+6/0
11.6.2014 17:45

P89a86v23e56l 60L57a37n64g78w82e75i67l 3237313595466

Tablet uz tu taky byl, ale pak prisel iPad. To pred deseti lety melo s VR spolecny jen externi vzhled "helmy". Co se deje pred ocima a s pocitem "transportovani se" do jine reality (ktery ani driv neexistoval, aspon z me zkusenosti) je revolucni.

+1/−1
11.6.2014 19:54
Foto

L50u50k68á87š 54Z58á90v72o19d22s31k31ý 9491649441

ty už tu byly před 20 let, pamatuji několik článků v prvním ročníku Score. Vše skončilo v propadlišti dějin.

+1/0
11.6.2014 20:19

J44a98n 87N49o98ž65i35č52k95a 1560455119113

staci dohledat mraky videi na youtubu. vypada to velice zajimave

+1/0
11.6.2014 20:34

V79o73j91t33ě56c18h 54P16u82l76e76c 8405958501

Na střílečky nevím, ale cokoliv, kde jste "v sedačce" a kromě ovládání formule/stíhačky/wrx/tanku atd. se musíte i rozhlížet, to bude super

+3/0
11.6.2014 16:05

F47i48l36i15p 25B23a48r41á68k 4340815605801

právě u stříleček se hráči rozhlíží snad nejvíce, ne? :D tam vidím největší potenciál :)

+1/0
11.6.2014 22:47

J25o97s71e40f 18P57a88l91a44t29a 1973742401205

přesně:-)

0/0
11.6.2014 22:51

H37e60r32b21e18r12t 24V87á14c69l51a30v87s62k48ý 4149665501942

Komik Brabec se otáčí jako korouhvička s nulovou schopností odhadovat protnutí linií v budoucnosti. Doporučuji přečíst jeho hřmící pamflet z března:

http://bonusweb.idnes.cz/oculus-rift-facebook-komentar-dkt-/Magazin.aspx?c=A140326_155152_bw-magazin_anb

+1/0
11.6.2014 14:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.