- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
skoda ze nejsou kvalitni hry pri kterych by se ucila systematicky treba ajina ...
1) nepřeskočitelné animace
2) (nepřeskočitelné) tutoriály
3) nulová náročnost na hráče (ani ne obtížnost, prostě ten předpoklad, že každý hráč je debil po obrně a potřebuje poradit ve stylu headshot z\působí větší poškození)
4) náročnost na grafiku. Mám HD5770, což je papírově asi 50% výkonu dnešního high endu. Ani omylem nedosahuje 50% frameratu, který by mi zajistil opravdu plynulé hraní, přičemž často jsou nejnáročnější -_-iny, které nejdou vypnout - outfocusing, motion blur....
5) absence příběhu. Ať si John Carmack říká, co chce, vracím se k hrám, jako je Baldur´s Gate, ne Quake. Ne, že by byl Quake špatný, jen je ten singl vždycky stejný.
6) absence filtru spoluhráčů. Vážně, vážně mi v Dotě chybí možnost vyloučit z teamu/matche soudruhy z ruské federace. Klidně a´t hrají na evropských serverech, když musí, ale beze mě... 7) KONZOLE. Ne, nemámm nic proti konzolím, jako takovým, ani proti jejich hráčům. Prostě slouží jinému účelu, než PC a hry pro PC... Ale proč, proč proboha musí být každá hra IDENTICKÁ na PC a na konzolích? Běžné PC má kolem 110 ovladacích prvků, které lze prakticky libovolně kombinovat. Konzole jich má 24 (+/-). To je asi 90 možností, detailů, a nuancí, 90 hádanek a vychytávek, 90 prvků hloubky, které může mít PC hra navíc, oproti konzolové verzi. Baldur¨s Gate 2? Není na klávesnici přiřaditelné tlačítko, které bych nepoužíval. Mass Effect 2? Eehh... Stejní tvůrci, stejní hráči, stejný žánr ... a verze pro konzole. ME1 byl super (ikdyž i ten měl myslím konzolovou verzi, ale PC verze nebyla pro konzole optimalizovaná). Ale ME2 jsem ani nedohrál... Přesto, že má skvělý příběh, dynamiku, mechanismy.... Je to zvláštní, ale mě na ME2 prostě chybí hloubka...
Na dnešních hrách mi vadí jednak HW nároky, pak snaha za každou cenu se přiblížit realitě na úkor hratelnosti, ale ze všeho nejvíc mi vadí, že se často vydává/platím za nedodělaný polotovar, který se pak nějakou dobu po vydání záplatuje a záplatuje do hratelné podoby.
Obecně bych řekl, že naprostá většina dnešních her řeší vizuální vzhled víc než hratelnost a příběh. Přitom A) lze hrát hru, která má grafiku o generaci starší než je současná špička (a stále nevypadá špatně) ale nelze hrát hru, která vás za hodinu nudí. Navíc B) ten vývoj grafiky stojí minimálně 100x víc, než kolik by stál schopný scénárista.
Kamera - Poprvé jsem s tím bojoval u Tombraidera. Občas je kamera v úhlu, kdy člověk prostě nevidí, kam potřebuje vidět, aby mohl provést zamýšlenou věc. Zavazí rohy zdí, stromy, atd. Občas to bylo fakt k zbláznění. A další zoufalství zažívám u her typu Kerbal space program, nebo Orbiter. Pohyb kamery je v tak nesmyslných osách... A vůbec nepomáhá, že jde osy přepínat. Jsou momenty, kdy je přesné nastavení kamery nezbytností. Kamera tam má z mě nepochopitelných důvodů omezení v rotaci, takže jsou směry, kam se člověk prostě nepodívá.
opakovanie
ranné vstávanie mi nevadí,
ale na hry kladiem vyššie nároky
Ad 3 - Po roce jsem si znovu zahrál Skyrim a znovu mě vytáčelo idiotské chování společníků, resp. NPC obencě - v boji s železnou pravidelností vbíhají do rány, která je občas popraví, občas z nich udělá nepřítele, čili pokud hráč používá ranged techniku, je to na zabití (doslova). Tento model chování prakticky vylučuje použití zbraní či kouzel se splash damage... Všechny NPC jsou pak chodí zásadně tak, že na cestách o šířce pro dvě postavy jdou přesně prostředkem, čili se nedají obejít. Kromě společníků se nadto NPC při přiblížení na komunikační vzdálenost zastaví a něco řekne - v režimu follow me je to jak u debilů, protože následovaná postava pokaždé řekne totéž (proč a kam se jde). Společníci se sice od původní verze naučili trochu uhýbat, ale pořád to zdržuje, protože pokud vlezete do kobky, jejich hlavním posláním je ucpat dveře.
Jinak dobře zpracovaný článek, jen tak dál.
ja byl teda ranged zabijak ve skyrimu a spolecnika jsem trefil sipem jen obcas, asi jde o to, jak miris, naopak mi vyhovovali, ze sli nepratele na nej a ja je z dalky mohl klidne odpravovat... abys z npc udelal enemy, tak do nej musis vystrelit asi pet sipu, nez zacne bejt hostile, takze musis bejt opravdu hodne levej. nejlepsi je ale hrat skyrim uplne bez npc, prochazet se tema lesama sam ma svoje kouzlo.
mě nejvíc serou mikrotransakce a kraťoučký dlc packy - to je věc, která pohřbívá i zajímavý tituly ... radši vydat za pořádnej datadisk, než milion dlc ... a mikrotransakce, ty většinou úspěšně pohřbívaj jinak nápaditý mobilní tituly a už se pomalu derou na pc - především mmo hry. ..
ad 9. No máčkání jednoho nebo dvou tlačítek pro návození rychlosti - nezapomenutelný decatlon, kdy utlačítkování 1500m bylo pomalu náročnější než skutečně tuto vzdálenost uběhnout.
Zas na druhou stranu, tohle je přežitek z dob 8bitových počítáčů, kde místu mačkání tlačítek bylo kverdlání joystikem ze strany na stranu.
hehe ty joystiky :-D co jich padlo při hraní běhů nebo překážkových běhů na Commodoru 64 :-)
Mne serou Rusaci na evropských serverech. Řeší si tam tu svoji azbuku,a anglicky ani nepipnou. Hlavně v Dotě!
Nebo v EVE online, ovládají půlku ovladatelného vesmíru a neustále obtěžují ostatní vyhlašováním válek.